Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 377365x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 14:48:
Dan ben ik alsnog wel benieuwd...

Naja dat heeft allemaal te maken met de Dajjal enzo, is heel veel informatie die je dan eerst moet verwerken
Kan t niet zo simpel ff uitleggen

Waarschuw beheerder
Ik heb al wel een idee geloof ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op maandag 29 maart 2010 om 14:48:
Ik heb t meer over ehh.. de muziek die ze nu op tv laten zien

wat dacht je van;

allemaal leuk en aardig..maar wat als je 10,11,12 jarigen op straat dat hoort roepen(Pappi bengá me) en ze weten niet eens wat de txt betekent?!...:vaag: de intentie van de artiest is mijns inziens vaak gewoon een uitting..Kunst dus, maar k denk dat veel musiek willens en wetens word uitgebracht om mensen te hersenspoelen en lagere waardes aan te leren.."subliminal messaging"....

Net n nwe film uit; Nanny McPhee>>>Nanny Fuck Me?...:lol: een leuke film voor je kids..:no:..

Sowiezo de zgn elite, illuminati whatever gebruikt de wereld van Kunst(symboliek,geometrie) en dus ook muziek(frequentie's) omdat het een vorm van communicatie is die direct word opgenomen in je onderbewustzijn..> archetype's etc...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 17:04:
Sowiezo de zgn elite, illuminati whatever gebruikt de wereld van Kunst(symboliek,geometrie) en dus ook muziek(frequentie's) omdat het een vorm van communicatie is die direct word opgenomen in je onderbewustzijn..> archetype's etc...

Hou die onzin alsjeblieft van dit topic vandaan... er is daar in ditzelfde forum een ander topic voor.

Waarschuw beheerder
Nou, juist dat zinnetje wat je quote is (dus volgens mij) een waarheid 8) Zo werkt dat volgens mij dus ook sterk met die popmuziek van tegenwoordig. Op zich is dat namelijk meestal echt van die wegwerpmuziek wat amper goed klint. Maar ja, voeg er wat symbolen aan toe in die clips, en het onderbewustzijn activeert inderdaad bepaald archetypen, en van daaruit wordt je dan dus via je onderbewustzijn eigenlijk beïnvloed in hoe je het ervaart. Zo werkt dat volgens mij dus wel een beetje...

Merk 't ook zelf soms hoor... dan hoor ik iets op de radio en vind ik 't niks. Ga je een paar de clip bekijken, en gaandeweg blijft 't steeds meer hangen en vind je 't uiteindelijk 'leuk'. Tja, hoe komt dat toch he...
Goeie verklaring dan, die symbolen... het is dan ook vanuit marketing-technisch oogpunt dat zie die gebruiken..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(Pappi bengá me)

Nou, wat betekent dat dan? Pappi neem me of iets in die trant? :rot: Dat zou wel een hele fout tekst zijn dan zeg...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 17:36:
Pappi neem me of iets in die trant?

(y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 17:17:
Hou die onzin alsjeblieft van dit topic vandaan... er is daar in ditzelfde forum een ander topic voor.

Auw! ;) tsss.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 18:01:
Auw! ;) tsss.

Ik wil gewoon voorkomen dat er hele ladingen driehoeken en pentagrammen wordt geplaatst als "bewijs" voor duivelse illuminati- / vrijmetselaarscomplotten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
wat vind je er (mijn post)'onzinnig' aan als k mag informeren? En dan niet meteen gaan praten over posts van anderen dan mijzelf (in dat andere topic ;illuminati in Nl'se danscene), want ik ben het er veelal ook niet mee eens wat daarin verteld word...Misschien moet je je er eens wat verder in verdiepen vooraleer je ergens een oordeel over velt..;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 18:09:
Ik wil gewoon voorkomen dat er een hele ladingen driehoeken en pentagrammen wordt geplaatst als "bewijs" voor duivelse illuminati- / vrijmetselaarscomplotten.

doe ik dat dan?

nee..

waarschijnlijk voel je aangevallen ofzo, is wel vaker zo als denkbeelden van anderen zich niet stroken met 'uw' waarheid...nix mis mee, just realise it...

Bovendien, wie heeft jou aangesteld als degene wie bepaalt of het plaatsen van bepaalde symbolen hier taboe is...ze spelen juist een grote rol in een topic als deze...

laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Waarschuw beheerder
donateur
allemaal leuk en aardig..maar wat als je 10,11,12 jarigen op straat dat hoort roepen(Pappi bengá me)

Het is iets omschuldiger dan je doet voorkomen hoor en de suggestie die het wekt.

papi chulo = schatje (pappie), lekker mannetje
papi ven a mi = schatje (pappie) kom bij mij

Papi is dus gewoon een koosnaampje en verwijst in ieder geval niet naar pappa/vader.

Waarschuw beheerder
Is dat ook weer opgehelderd. Wat anders had het echt te vage tekst geweest voor in een nummer :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 18:12:
waarschijnlijk voel je aangevallen ofzo, is wel vaker zo als denkbeelden van anderen zich niet stroken met 'uw' waarheid...nix mis mee, just realise it...

Hmmmm nee ik weet niet precies waarom, maar het komt zo ontzettend suf op me over als mensen zo snel complotten zien in dingen. Die "People Unite" met z'n bedrijfslogo's en zo :P kom op...

Maar ok, dat zijn niet jouw posts.

Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 18:10:
wat vind je er (mijn post)'onzinnig' aan als k mag informeren? En dan niet meteen gaan praten over posts van anderen dan mijzelf (in dat andere topic ;illuminati in Nl'se danscene), want ik ben het er veelal ook niet mee eens wat daarin verteld word...Misschien moet je je er eens wat verder in verdiepen vooraleer je ergens een oordeel over velt..;)

Kijk ik geloof heus wel dat er schimmige spelletjes worden gespeeld (in supermarkten wordt bijvoorbeeld een subtiele geur verspreid om koopgedrag te beïnvloeden), maar ik geloof absoluut niet in een hoger doel achter dat soort dingen dan plain old cash.

Al die complotten hebben het over wereldheerschappij en zo... de religieuze varianten zeggen dat Satan erachter zit... ik zie daar gewoon niet veel in. Als gevolg daarvan interesseert dat soort dingen mij niet echt en ga ik mijn tijd er ook niet aan verdoen. Ik vind godsdienstfilosofie erg interessant, en dat zie ik dus graag in dit topic. Vandaar mijn verzoek om complotten in het bijbehorende topic te bespreken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 18:12:
Bovendien, wie heeft jou aangesteld als degene wie bepaalt of het plaatsen van bepaalde symbolen hier taboe is...ze spelen juist een grote rol in een topic als deze...

Nou nou wie voelt zich hier aangevallen :P
donateur
Uitspraak van britainnnn! op zondag 28 maart 2010 om 23:19:
wie kan in hemelsnaam nog ontkennen dat de muziek niet beinvloed wordt door de duisternis

In mijn ogen til je er wel erg zwaar aan en ligt het er ook nog eens aan wat je onder 'duisternis' verstaat en de daadwerkelijke impact. Vraag die 25.000 bezoekers maar eens bij wie het '25.000 zielen' intro is blijven hangen, laat staan blijvende indruk heeft gemaakt.

En vergeet niet wie daadwerkelijk in het bestaan en de invloed van de duivel geloven en in mijn visie in het leven geroepen hebben: gelovigen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 18:20:
Al die complotten hebben het over wereldheerschappij en zo... de religieuze varianten zeggen dat Satan erachter zit... ik zie daar gewoon niet veel in. Als gevolg daarvan interesseert dat soort dingen mij niet echt en ga ik mijn tijd er ook niet aan verdoen. Ik vind godsdienstfilosofie erg interessant, en dat zie ik dus graag in dit topic. Vandaar mijn verzoek om complotten in het bijbehorende topic te bespreken

Tja, de vraag die ik een beetje heb (ben nogal neutraal wat betreft dat complotgebeuren) is: zou dat gebeuren nu een soort iets zijn dat religies aangrijpen om hun eigen gelijk te bewijzen (bv. dat de Islam dat aangrijpt om 'de verdorvenheid van het Westen' aan te tonen met vergaande religieuze theorieën, en het Christendom dus om het kwaad aan het werk te zien, wat weer de duivel bevestigt), zit er werkelijk meer achter.. of is het idd gewoon allemaal maar een kwestie van geld en de loop der dingen in de globalistische wereld van daag de dag...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 18:30:
Tja, de vraag die ik een beetje heb (ben nogal neutraal wat betreft dat complotgebeuren) is: zou dat gebeuren nu een soort iets zijn dat religies aangrijpen om hun eigen gelijk te bewijzen (bv. dat de Islam dat aangrijpt om 'de verdorvenheid van het Westen' aan te tonen met vergaande religieuze theorieën, en het Christendom dus om het kwaad aan het werk te zien, wat weer de duivel bevestigt), zit er werkelijk meer achter.. of is het idd gewoon allemaal maar een kwestie van geld en de loop der dingen in de globalistische wereld van daag de dag...

Op zich een interessante vraag... ik denk alleen dat het pas zin heeft om hierover écht onderzoek te gaan doen als je zelf veel gezien hebt van de wereld en ook een beetje hebt rondgekeken in de "hogere regionen"... een ex-vakkenvuller als ik kan gaan speculeren als een achterlijke, maar uiteindelijk kom je nergens.

Met filosofie is er voor iedereen nieuw terrein te verkennen, zonder enige vereiste voorkennis. Daarom ligt daar mijn voorkeur.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 29 maart 2010 om 08:35:
Waarom is mijn vraag?

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 06:30:
Die duistere thema's in hardcore zijn juist ontstaan doordat jongeren de bemoeienis en betutteling uit christelijke hoek zat waren. Op 'n gegeven moment kreeg je dingen als De Jezusbus die het christendom aan de feestgangers wilde opdringen... als reactie daarop kreeg je al die zogenaamd stoere duivelse teksten en plaatjes. Het is gewoon onschuldige rebellie... hoe iemand daar een duivels complot in kan zien gaat mij te boven :S

Maar ja, ik zal wel verblind zijn door de duisternis

Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 18:18:
Het is iets omschuldiger dan je doet voorkomen hoor en de suggestie die het wekt.

:no:
Men wilt de inhoud onschuldig laten overkomen en dat is wat anders.
En tevens dat het ook afhangt hoe "onschuldig" O:) aanhankelijk nml de persoon is.

Sigmund Freud
De driftenleer
Irrationele driften bepalen in grote mate het menselijk handelen. De mens wordt gezien als een wezen dat primair streeft naar lustbeleving. Een drift is een aangeboren drang naar bevrediging van bepaalde levensbehoeften.

Deze driften komen dan ook voort uit/van onze (genetische)voorouders
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 18:18:
papi chulo = schatje (pappie), lekker mannetje
papi ven a mi = schatje (pappie) kom bij mij

dat is wat er feitelijk staat ja, maar wat men overneemt en uitspreekt is iets heeeel anders...over subliminal messaging gesproken...;)

Kijk ik geloof heus wel dat er schimmige spelletjes worden gespeeld (in supermarkten wordt bijvoorbeeld een subtiele geur verspreid om koopgedrag te beïnvloeden), maar ik geloof absoluut niet in een hoger doel achter dat soort dingen dan plain old cash.

Geld=macht(ego) macht over het ego=alles...

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 18:24:
Nou nou wie voelt zich hier aangevallen :P

ik vroeg simpelweg om een verklaring, verder... no pun intended...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 18:51:
dat is wat er feitelijk staat ja, maar wat men overneemt en uitspreekt is iets heeeel anders...

Juist !!!

En daarom probreer ik vaak uit te leggen dat men citaten en verzen in zijn geheel moet bestuderen en begrijpen, want als je woorden letterlijk gaan vertalen kan men het verkeerd begrijpen.
Maar de verborgen boodschap is anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 18:45:
ik zal wel verblind zijn door de duisternis

Geloof ik ook. ;p
Want volgens Sigmund Freud bestaan er meerdere driften zoals de overgenomen quote:
De doodsdrift of destructiedrift. De mens ervaart evenmin doodsdrift (thanatos). Wel de psychische variant ervan: de agressie. Deze agressie is primair tegen de persoon zelf gericht en zou secundair tegen de buitenwereld zijn gericht.
De meeste posters spreken boekdelen.

BTW: Ik beschuldig hier wel niemand van iets, want het kan:
1. Onwetendheid zijn.
2. Iemand die niet duister is, maar wel "onbewust" eraan wilt verdienen, maar zich hieraan dan toch ook aan schuldig maakt.
3. Vandaar dat ik ook spreek van: Geloof ik en volgens ......

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 18:45:
Maar ja, ik zal wel verblind zijn door de duisternis

Njah, jij iig zeker ja :lol: Wel zonde dan dat je niet gelooft hoor. Je gelooft dus niet in je eigen kans op redding :o

Waarschuw beheerder
Trouwens, ff een vraagie

Geloven sommigen van jullie dat de duistere muziek (zoals Hardcore) geïnspireerd wordt door de duistere geesteswereld? Oftewel dat producers dus inspiratie ontvangen uit de duisternis? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 18:51:
Geld=macht...macht over de menselijke geest=alles

Waarom zou iemand de macht over de menselijke geest willen hebben?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 19:25:
Geloven sommigen van jullie dat de duistere muziek (zoals Hardcore) geïnspireerd wordt door de duistere geesteswereld? Oftewel dat producers dus inspiratie ontvangen uit de duisternis?

welnee...Maar aan de andere kant, de mensen die voor de aankleding zorgen van het decor etc merchandise, wekken wel die indruk.
Ze gebruiken toch ook beelden uit horrorscene's en anderzijds aanstootgevende beelden die een bepaalde reactie in de menselijke psyche veroorzaken...dus aan de andere kant is er wel een bepaalde soort inspiratie die men vind in de duistere kant...iig de visuele aankleding doet vermoeden dat het duister moet zijn..

Alleen de muziek zelf is vooral rhytmisch, en dat is een sjamanistische invloed om dmv vibraties een bepaald soort bewustzijn(trance) te ontwikkelen...Ik kan me niet voorstellen dat de producers van zulke muziek, moordscene's in hun hoofd hebben als ze die nummers maken..Ik denk dat ze geinspireerd zijn door de kick die ze het geeft om anderen te laten genieten van hun creatie...;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 19:30:

are u serious?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 19:36:
are u serious?!

Ja ik meen het. Vertel, hoe zou jij het antwoord op deze simpele vraag formuleren?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 19:30:

Come on, je meent niet dat je nu al bent vergeten wat je net antwoordde...het gaat om GELD..Macht, het voortzetten van dit paradigma waarin we allemaal slaafjes zijn van een destructief systeem...

Waarschuw beheerder
de religieuze varianten zeggen dat Satan erachter zit

Het zijn de praktijken die duister zijn.
Je wordt verleidt met die geur; net zoals satan Eva verleidde met de "zogenaamde" appel.
En voor de andere sprookjes lezers: Sneewwitje die ook verleidt werd om de appel te eten. ;p

Zo wordt mijn partner verleidt :O om 2 pakken ariel wasmiddel te kopen voor 2 halen 1 betalen, terwijl bij Lidl; het lidl wasmiddel (als beste verkozen) goedkoper is dan de 2 andere flessen en dat je van 1 fles lidl wasmiddel nog meer liters hebt dan van 2 halen = 1 betalen.

Die link moet je kunnen maken.
Zelf let ik daar niet altijd op, maar dat de verleiding altijd aanwezig is.
Anderen kunnen wellicht zeggen: Rot op daar ga ik niet opletten, maar dan zit je toch op een bewuste of onbewuste manier jezelf in de maling te nemen, want voor dat verschil heb/haal je voor jezelf enof partner een extra bloemetje of wat anders in huis.

Klinkt wel als te ver zoeken/oordelen, maar zo is het wel !
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 19:25:
Geloven sommigen van jullie dat de duistere muziek (zoals Hardcore) geïnspireerd wordt door de duistere geesteswereld? Oftewel dat producers dus inspiratie ontvangen uit de duisternis?

Nee. Ik ken geen enkel producer die zich bezig houdt met het occulte of gelooft in een duistere geesteswereld.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 19:44:
Nee. Ik ken geen enkel producer die zich bezig houdt met het occulte of gelooft in een duistere geesteswereld.

hier is er 1, en in vroeger tijden zo'n 10.000 jaar geleden was iedere 'producer' een occultist of beter gezegd een zoeker, verkenner van de geest, of psychonaut...Toen maakte men júist muziek om te verkennen..sjamaan te zijn..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 19:42:
Come on, je meent niet dat je nu al bent vergeten wat je net antwoordde...het gaat om GELD..Macht, het voortzetten van dit paradigma waarin we allemaal slaafjes zijn van een destructief systeem...

Neej... jij zei dat geld = macht = macht over het ego = alles. Geld is het grote doel, subtiele manipulatie is het middel... niet andersom.

Dat maakt de boel al een stuk minder grimmig als wat de aluhoedjes doen voorkomen. Tuurlijk heb je grote bedrijven die invloed hebben... maar we zijn geen "slaven van een destructief systeem".

Wel maken wij als mensen verschillende stadia mee in (het) leven(s). Een "destructief" ofwel geplaagd leven hoort daarbij. Dat is dus niets duivels en er is geen reden om paranoïde over het leven te zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
terra, dude draai niet om de dingen heen..it's annoying.

Check je post en mijn posts, beginnende bij waar jij aangeeft dat alles om GELD draait, en vraag jezelf af wat is geld wat doet geld met mensen, nog maar eens en kom dan terug met een vraag waar ik iets mee kan en niet in herhaling hoef te vallen...

btw subtiele manipulatie..kan het nog duidelijker, je geeft zelf toch al antwoord op je vragen...manipulatie..:lol: wat valt er nou makkelijker te manipuleren dan het menselijk EGO??!!...

dude ik ben ff weg moet ff iemand helpen met z'n lappie..kom wel weer terug..
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 19:49:
Ik ken jou niet

You do, maar dat is een andere dieper onderliggende kwestie waar je misschien niet veel van snapt..

Anyhow i know you, and i'm tellin'ya...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 19:31:
Uitspraak van D{}zArt op maandag 29 maart 2010 om 19:25:

welnee...

Heb daar weleens mijn ??? over.
t.w. De veborgen boodschappen en of omgekeerde songteksten.
Heb mezelf daar (nog) niet in verdiept en ook niet ga doen, maar het is van horen zeggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 19:48:
Een "destructief" ofwel geplaagd leven hoort daarbij.

Maar hoeft niet !
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 19:46:
Toen maakte men júist muziek om te verkennen..sjamaan te zijn

Oh zeker. (Ook) toen was het 🇦🇱 om in trance/hogere sferen te raken of in contact te komen met of eren van goden, geesten, onderbewustzijn etc.

Maar het ging nu om het merendeel van de hedendaagse hardcore producers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 20:07:
Maar het ging nu om het merendeel van de hedendaagse hardcore producers.

waarom denk je anders dat mensen erdoor worden aangetrokken? Omdat het anders is...een andere staat van beleving..simpel...rhytmes in verschillende lagen zorgen automatisch voor een verandering in de patronen van de hersengolven..k zal zo ff een interessante docu posten hierover...dus of het vroeger nou bewust gedaan werd en nu onbewust, het effect is hetzelfde...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 19:54:
Check je post en mijn posts, beginnende bij waar jij aangeeft dat alles om GELD draait, en vraag jezelf af wat is geld wat doet geld met mensen, nog maar eens en kom dan terug met een vraag waar ik iets mee kan en niet in herhaling hoef te vallen...

Nee ik snap serieus niet waar je hiermee naar toe wil. Mensen doen rare dingen voor geld. Bedrijven en naties doen hetzelfde, maar dan een schaal groter.

Mijn standpunt is dat die rare dingen alsnog niet betekenen dat wij slaven zijn of iets dergelijks. Kijk eens naar de opties die wij nu hebben in vergelijking met vroeger. Alles wat je wilt weten is vrijelijk beschikbaar.

Er is inderdaad wel "een systeem", maar dat is geenszins een gevangenis. De meeste mensen vinden het gewoon een comfortabele omgeving.

Wat is dan jouw grote bezwaar ertegen? Dat snap ik dus niet...
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 20:10:
Omdat het anders is...een andere staat van beleving..simpel...rhytmes in verschillende lagen zorgen automatisch voor een verandering in de patronen van de hersengolven

Dat onderschrijf ik maar dat zegt nog niets over de 'goddelijke' of 'duivelse' boodschap en de invloed die sommigen er in zien/horen en die conclusie vind ik dus veel te overhaast getrokken.

Zelfs in kerken hebben orgels pijpen die ultralaag geluid voortbrengen die je niet hoort maar wel voelt om zo 'god te voelen'. Ook dat gevoel (en de werking in de hersenen) zegt dus niets over (het bestaan van) god en over diens invloed.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 20:29:
Dat onderschrijf ik maar dat zegt nog niets over de 'goddelijke' of 'duivelse' boodschap en de invloed die sommigen er in zien/horen en die conclusie vind ik dus veel te overhaast getrokken.

De Termen God of Duivel zijn zwaar onderhevig aan een bepaald beeld, vaak van een beeld welke ik niet deel...De termen worden gebruikt als elkaars Antagonist..Terwijl er maar 1 waarheid is, wat mij betreft, en dat is liefde..

Muziek is een uitting, dus ik denk dat, aan de hand van hoe mensen zich voelen zij dit zullen uitten, dmv hun creaties...meer wil ik er niet aan vuil maken..de rest kan je zelf wel invullen..

Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 20:29:
Zelfs in kerken hebben orgels pijpen die ultralaag geluid voortbrengen die je niet hoort maar wel voelt om zo 'god te voelen'. Ook dat gevoel (en de werking in de hersenen) zegt dus niets over (het bestaan van) god en over diens invloed.

Dat zegt idd niets over het bestaan van God in de zin jij bedoelt, en bovendien zie ik het gebruik van orgels in samengang met religie hoe wij die kennen als een misleiding(indoctrinatie), waarbij idd de indruk is gewekt dat dmv deze tonen men contact krijgt met een God zoals beschreven in veel religies..Dat is Kul, maar dat begijp je natuurlijk wel.in feite maak je contact met jezelf en niet zozeer met iets 'buiten' jezelf...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op maandag 29 maart 2010 om 18:30:
In mijn ogen til je er wel erg zwaar aan en ligt het er ook nog eens aan wat je onder 'duisternis' verstaat en de daadwerkelijke impact. Vraag die 25.000 bezoekers maar eens bij wie het '25.000 zielen' intro is blijven hangen, laat staan blijvende indruk heeft gemaakt.

En vergeet niet wie daadwerkelijk in het bestaan en de invloed van de duivel geloven en in mijn visie in het leven geroepen hebben: gelovigen.

Ja, dat zei ik eerst ook. Ik heb ontzettend genoten van hardcore, en nog steeds luister ik het graag. Maar hardcore heeft er ook voor gezorgd in de tijd voordat ik tot geloof kwam dan ik niks vetter vond dan hardcore. Het werd mijn geloof. Het werd mijn ding waar ik mijzelf helemaal in kwijt kon. Al mijn frustratie, boosheid, energie kon ik er in kwijt. Flinke hoeveelheden drugs erbij. Tja. Het heeft mij uiteindelijk alleen maar veel ellende veroorzaakt van binnen. Maar daar kom je pas achter als je leven veranderd. Het contrast wordt heel duidelijk zichtbaar wanneer je tot geloof komt. Dan pas ga je zien watvoor invloed de feesten hebben op de mens.

1 ding is zeker: het houdt je heel ver van GOd af. Maarja..dat boeit jou geen fuck waarschijnlijk. :P

Trouwens, ff een vraagie

Geloven sommigen van jullie dat de duistere muziek (zoals Hardcore) geïnspireerd wordt door de duistere geesteswereld? Oftewel dat producers dus inspiratie ontvangen uit de duisternis

Daar hoef ik niet lang over na te denken. :) Onbewust gebeurt er geestelijk zoveel. Mensen hebben er totaal geen weet van. Vooral niet in de Westerse wereld. Want daar zijn wij allemaal zo sceptisch als wat..

Nee. Ik ken geen enkel producer die zich bezig houdt met het occulte of gelooft in een duistere geesteswereld

Nee dat begrijp ik. Alleen omgekeerd wel!! :yes:

Oh zeker. (Ook) toen was het 🇦🇱 om in trance/hogere sferen te raken of in contact te komen met of eren van goden, geesten, onderbewustzijn etc.

Daar is nu inderdaad helemaal geen sprake meer van! ;)

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 20:20:
Nee ik snap serieus niet waar je hiermee naar toe wil. Mensen doen rare dingen voor geld. Bedrijven en naties doen hetzelfde, maar dan een schaal groter.

Mijn standpunt is dat die rare dingen alsnog niet betekenen dat wij slaven zijn of iets dergelijks. Kijk eens naar de opties die wij nu hebben in vergelijking met vroeger. Alles wat je wilt weten is vrijelijk beschikbaar.

Er is inderdaad wel "een systeem", maar dat is geenszins een gevangenis. De meeste mensen vinden het gewoon een comfortabele omgeving.

Wat is dan jouw grote bezwaar ertegen? Dat snap ik dus niet...

Wat is de rol van de ego?

(wat zijn de verhoudingen van de mannelijke/vrouwelijke aspecten van/in de hersenen)

Hoe zit de maatschappij in elkaar?

Hoe worden we beloond, en hoe gestraft?

(maatschappelijk zowel als dmv zelfrestictie/ tov self-indulgance op cellulair niveau, verslavingen, (zelf-)destructief gedrag etc..)

stel jezelf die vragen en je komt tot een antwoord...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 20:50:
stel jezelf die vragen en je komt tot een antwoord...

Misschien later. Momenteel hebben complottheorieën bij mij niet de hoogste prioriteit ;)

Uiteindelijk beschouw ik het toch als iets dat gewoon bij dit leven hoort. Dat maakt het voor mijn verdere filosofische overwegingen niets meer dan iets specifieks... niet zo heel relevant dus.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 21:05:
Misschien later. Momenteel hebben complottheorieën bij mij niet de hoogste prioriteit ;)

bij mij ook niet.. T is simpelweg de moeite die ik neem om meer te weten te komen en zo doende meer MACHT op mijn eigen leven kan uitoefenen en me niet zoals ik vroeger altyd dacht, dat alles wel bij dit leven hoorde zoals het gaat, en alles voor lief te nemen..:no:

Dat vind ik typerend schaaps gedrag en kenmerkt voor mij heel erg de gesloten geest welke mensen vandaag de dag wel vaker tentoonspreiden...En welke heeft geleid tot het punt waar we nu zijn...Maar ach het heeft ook wel weer zijn doel gediend, aan de andere kant is het voor veel mensen een stuwende kracht geworden tegen..'dedicated ignorance'...

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 maart 2010 om 21:05:
Uiteindelijk beschouw ik het toch als iets dat gewoon bij dit leven hoort. Dat maakt het voor mijn verdere filosofische overwegingen niets meer dan iets specifieks... niet zo heel relevant dus.

Algemene kennis is altijd relevant.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 21:09:
Dat vind ik typerend schaaps gedrag en kenmerkt voor mij heel erg de gesloten geest welke mensen vandaag de dag wel vaker tentoonspreiden...

:yes:

Waarschuw beheerder
bij mij ook niet.. T is simpelweg de moeite die ik neem om meer te weten te komen en zo doende meer MACHT op mijn eigen leven kan uitoefenen en me niet zoals ik vroeger altyd dacht, dat alles wel bij dit leven hoorde zoals het gaat, en alles voor lief te nemen..:no:

Dat is altijd goed natuurlijk (y)

Dat vind ik typerend schaaps gedrag

Eerder capitulerend... het leven voor lief nemen "omdat het nu eenmaal zo is"... dan kan je ze beter lemmingen noemen ;)

Algemene kennis is altijd relevant.

Ja algemene kennis idd... ik geef minder gewicht aan "the specifics". En die ideeën over illuminati, freemasons / whatever... dat zijn allemaal details. Alles gebeurt met een reden, toch? Zo dan ook al die complotsmeders.
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 20:45:
Muziek is een uitting, dus ik denk dat, aan de hand van hoe mensen zich voelen zij dit zullen uitten, dmv hun creaties...meer wil ik er niet aan vuil maken..de rest kan je zelf wel invullen..

Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 29 maart 2010 om 20:45:
Dat is Kul, maar dat begijp je natuurlijk wel.in feite maak je contact met jezelf en niet zozeer met iets 'buiten' jezelf...

Dan zijn we het daar over eens ;-)
donateur
Uitspraak van britainnnn! op maandag 29 maart 2010 om 20:47:
Het werd mijn geloof. Het contrast wordt heel duidelijk zichtbaar wanneer je tot geloof komt. Dan pas ga je zien wat voor invloed de feesten hebben op de mens.

Ik denk dat het vooral veel over jezelf zegt en hoe zwart/wit cq in uitersten je in zaken staat.

Ih heb die periode ook al geruime tijd achter me gelaten en kan vooral op het podium nog steeds alles kwijt dus voor mij is het niet abrupt omgezet in iets nieuws en zeker geen 'geloof'.

1 ding is zeker: het houdt je heel ver van GOd af. Maarja..dat boeit jou geen fuck waarschijnlijk.

Nee, volgens mij is er geen god dus dat boeit me inderdaad niet. ;-)

Alleen omgekeerd wel!!

Dat blijft jouw visie/mening en ik begrijp het vanuit je religieuze overtuiging wel maar deel die mening niet.