Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 419240x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Xaeeed!!

Een veel voorkomende vraag van mensen aan mij is.. Hoe kunnen er zoveel verschillen zijn in het uiterlijk van mensen. Huidskleur, ogen enz.

Ik doe af en toe is een poging om dit uit te leggen, maar het lukt mij lang niet zo goed zoals jij misschien wel kan..

Dus bij deze als je wilt een uitleg gevraagd van jou.. :)

En natuurlijk ook al die andere dudes hier!! Jullie zullen vast wel mooi kunnen uitleggen hoe dat allemaal ken, woar.. :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op donderdag 11 maart 2010 om 15:54:
Xaeeed!!

Een veel voorkomende vraag van mensen aan mij is.. Hoe kunnen er zoveel verschillen zijn in het uiterlijk van mensen. Huidskleur, ogen enz.

Daarvoor moet je bij de wetenschap zijn...

Trouwens wel mooi verwoord stukje over vrijheid en de fouten die mensen daarin maken, xaeed. Ben 't over dat gedeelte van hoofddoekjes niet helemaal eens geloof ik. Maar de rest zeker wel...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 15:56:
Daarvoor je bij de wetenschap zijn...

Trouwens wel mooi verwoord stukje over vrijheid en de fouten die mensen daarin maken, xaeed. Ben 't over dat gedeelte van hoofddoekjes niet helemaal eens geloof ik. Maar de rest zeker wel

daarom juist! Jullie zijn veel breder onderlegd dan ik!!

Ik heb overigens ook neergezet dat ik niet alleen naar de mening van Xaeed benieuwd ben..ook natuurlijk van jullie!!

Waarschuw beheerder
hoe dat allemaal ken, woar..

Lekker utregs :woop: :lol:

Mjah, ik heb er geen antwoord op nu. Moet ook ff weg. :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op donderdag 11 maart 2010 om 15:57:
ook natuurlijk van jullie!!

Mijn mening is dat in deze toppa veel kippen in een hok zijn.

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op donderdag 11 maart 2010 om 13:28:
Wat denk je ik blaas de stof eens uit deze toppa?

Denk ik niet, blijkbaar een automatisme van me :lol:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 13:38:
De ene keer willen we vrijheid van mening uiting, de andere wet verbied het weer.

Jaah onze wetboeken staan ook vol met tegenstrijdigheden :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 14:56:
Jij ben wellicht Mrs.

Over niet al te lange tijd wel idd :yes:
Uitspraak van --*-- op donderdag 11 maart 2010 om 15:16:
En toch is dat vandaag de dag precies wat de meeste mensen denken dat 'vrijheid' is

Das mooi gezegt maar wat is het volgens jou dan??? want voor mij is vrijheid een gevoel, niet iets uit te leggen in terminologie

Waarschuw beheerder
De vrouw die ervoor kiest n hoofddoek te dragen dan?
Waarom doet zij wat ze doet?
Omdat ze haar religie probeert te volgen

Dat is nieuw. Ze word onderdrukt door haar man. Het blijkt dat de overheid in bijvoorbeeld Iran dit verplicht!
Noem jij dat vrijheid? Zij blijken in toiletten of weet ik veel wat die dingen af te doen omdat de vrouwen dit niet willen!
Een hoofddoek moet in het openbaar worden verboden, hierin is vrijheid minder belangrijk dan veiligheid in openbare orde.
Wat zij verder ermee doen moeten zij zelf weten en in vrij gelaten worden.

Waarom mag n vrouw die n hoofddoek dragen wil niet vrij zijn dat te doen?
De vrouw die half bloot over straat loopt.. wat is de reden dat ze zich zo presenteert aan de wereld?
Komt dat voort uit goede morele eigenschappen of wil ze gewoon dat mannen naar dr lichaam kijken
Ze wil zich mooi voelen: ego

Een vrouw is er al niet vrij in, zie eerder genoemd. Een vrouw die half naakt over straat loopt, dat is de westerse cultuur.
Zij wil gezien worden door de man, niet zo gek dat vrouwen als lust object worden gezien, daar draagt ze zelf aan bij.

Ik wijs alleen op t feit dat beiden vrij zijn om te kiezen

Was dat maar zo.

Toch valt de partij vd vrijheid bijv (heel ironisch) de vrijheid van de ene vrouw aan en probeert haar te verhinderen haar religie te practiseren
Het doet er totaal niet toe wat jij van hoofddoekjes vindt, je mening is totaal niet belangrijk hier
Zodra zij ervoor kiest n hoofddoek te dragen maakt zij gebruik van dr vrijheid om (wat zij ziet als) de juiste morele eigenschappen naar de wereld te reflecteren
Die vrijheid is essentieel
En als onze samenleving niet inzien dat ze die vrijheid kapot willen maken heeft dat gevolgen

Hopelijk zie je ook in, dat er problemen zijn die moeten worden opgelost. Ik denk dat het gros die vrijheid niet kapot wil maken zoals jij dat ziet.
Haar keuze is niet overal vrij hé, als zij er voor kiest oke. Kiest ze er niet voor omdat ze het niet wilt , en toch gebeurd het is dat inperking van vrijheid.
Maar dat heeft een reden, veiligheid op straat is een groot goed. De vrijheid is essentieel tot op een zekere hoogte. Wij moeten zonder bril etc op een pasfoto, niet Nederlandse vrouwen mogen hun hoofddoek op houden, dit is geen vrijheid dit is discriminatie tegen over de gewone Nederlandse mens. Het is echter zo zien zij er niet uit. Die gevolgen van de samenleving ziet prima in, hoe het wel moet, hoe NL het wilt, die gevolgen daar zijn zij verantwoordelijk voor. Denk je dat mensen zich vrij voelen? Er moeten dingen gebeuren, de vrijheid is een gemeengoed. Maar wil jij je aanpassen dan heb je dat maar te accepteren, simpel toch!

Als ik naar Canada emigreer, of naar Turkije, of weet ik wat, ik moet mij aanpassen, de taal leren, hun cultuur leren kennen, mij kunnen redden. De voertaal is Nederlands in Nederland, naast Engels. Houd niet zo van die profiteurs weetje. Als ik ergens kom, krijg ik geen uitkering, waarom hier wel? Omdat dit land sociaal wilt zijn , want iedereen moet mee kunnen doen... Het is logisch dat politiek rechts hier aan wilt doen, anders stemmen er niet zoveel mensen voor verandering in deze democratie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 08:14:
Da's niet echt een antwoord op mijn vraag.

Heeft een planeet bewustzijn? Heeft ooit één planeet iemand aanleiding gegeven om te denken dat planeten misschien over een vorm van bewustzijn zouden beschikken? Nee, nog nooit. Waarom dan zo’n stupide vraag? Waarom denken sommigen dat ineens alles bewustzijn zou kunnen bezitten?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 17:10:
Heeft een planeet bewustzijn? Heeft ooit één planeet iemand aanleiding gegeven om te denken dat planeten misschien over een vorm van bewustzijn zouden beschikken? Nee, nog nooit. Waarom dan zo’n stupide vraag? Waarom denken sommigen dat ineens alles bewustzijn zou kunnen bezitten?

Inderdaad, een planeet heeft helemaal geen bewustzijn. Dus dat zou betekenen dat mijn vijf-delige argument fout zit. Welke van de vijf stellingen is fout? Ik zal 'm nog ff herhalen voor het gemak:

1. We nemen aan dat bewustzijn voortkomt uit complexe materie/energie.
2. De hersenen zijn een complex stelsel van materie/energie.
3. De hersenen brengen bewustzijn voort.
4. Het heelal is een complex stelsel van materie/energie.
5. Het heelal brengt bewustzijn voort.

#1 is de grote vraag hier. #2 en #4 zijn feiten. #3 volgt uit #1. En tot slot volgt #5 uit #1 en #3.

Je kan #2 en #4 niet ontkennen, want dat zijn algemeen geaccepteerde feiten. Als je dan #5 of #3 wilt ontkennen, ontken je daarmee ook de grondstelling, #1. Hieruit volgt de logische conclusie dat bewustzijn niet uit materie voortkomt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 16:48:
Dat is nieuw. Ze word onderdrukt door haar man. Het blijkt dat de overheid in bijvoorbeeld Iran dit verplicht!
Noem jij dat vrijheid? Zij blijken in toiletten of weet ik veel wat die dingen af te doen omdat de vrouwen dit niet willen!
Een hoofddoek moet in het openbaar worden verboden, hierin is vrijheid minder belangrijk dan veiligheid in openbare orde.
Wat zij verder ermee doen moeten zij zelf weten en in vrij gelaten worden.

We leven niet in Iran
Besef jij je wel dat Moslim-vrouwen die n hoofddoek dragen in verreweg de meeste gevallen daar voor kiezen?
Ze zien het in de meeste gevallen als n persoonlijke keuze, niet als onderdrukking
Wil jij ze nu in hun vrijheid beperken omdat jij hoofddoekjes niet cool vind ofzo?
Als je t hebt over vrijheid, hoe rijm je dat in hemelsnaam met dit absurde idee dat Moslim-vrouwen die hoofddoek niet mogen dragen?
Hoe kun je t over vrijheid hebben wanneer je bezig bent n vrijheid af te nemen van die vrouwen?
Tuurlijk zullen dr knelpunten zijn, wat je zegt bijvoorbeeld over pasfoto's en met werk-gerelateerde gevallen, dat snap ik ook wel en daar moeten we dan over kunnen praten
Maar je kan niet in t algemeen t dragen van hoofddoekjes gaan verbieden, zoals sommige geblondeerde figuren willen
Dat grenst aan waanzin en onderdrukking en t maakt niet uit welke redenen je aangeeft..
Op t eind vd dag ontneem je die vrouwen hun goed recht om hun religie naar huns inzien te volgen en dat is n stap in de vereerde richting denk ik
Je zegt gewoon dat zij niet vrij zijn om te doen wat zij denken dat goed is (morele vrijheid)
Jij gaat bepalen wat goed is voor ze
Jij gaat zeggen hoe ze zich moeten gedragen, hoe ze zich moeten kleden
Dat maakt jou n onderdrukker, simpel

Ik denk dat mensen elkaar hierin tegenmoet dienen te komen
Het zou duidelijk moeten zijn dat niemand zomaar kan gaan zeggen dat Moslima's geen hoofddoek meer mogen dragen
En t is duidelijk dat er situaties zijn waarin er ruimte is voor debat, zoals bepaalde werkgerelateerde gevallen oid
Persoonlijk vind ik t walgelijk dat iemand als Wilders serieus genomen wordt hierin
De ironie ligt in de naam die hij zn partij gaf: partij vd vrijheid
Yeah right

Voor welke vrijheid strijdt je wanneer je gaat verbieden dat Moslima's n hoofddoek mogen dragen?
Kun je me dat uitleggen?
Misschien ontgaat me de logica van dit alles, dus please, enlighten me, ik ben een en al oor..

Naja ehh.. Dozart, de wetenschap zal je alleen zeggen dát mensen anders zijn, omdat ze op n bepaalde plek wonen, met bepaalde ecologische invloeden
Wiki:
"De ecologie bestudeert de dynamiek van de wisselwerking tussen organismen (de biotische milieufactoren)
En de relaties tussen organismen en de niet-biologische omgeving (de abiotische milieufactoren)."
Dat verklaart misschien waarom wij blank zijn en negers zwart enz
Maar dit zegt je denk ik vrij weinig over waarom dat zo is op n spiritueel of geestelijk niveau ofzo
Toevallig staat in de Qur'an iets wat hier over gaat

49:13
O mankind!
We have created you from a male and a female, and made you into nations and tribes, so that you may know one another.
Verily, the most honourable of you with Allah is he who has At-Taqwa (i.e. one of the Muttaqoon = the pious).
Verily, Allah is All-Knowing, All-Aware.

Dus de reden dat mensen verschillen is zodat men elkaar leert kennen
Dat klinkt misschien raar, maar denk aan de diversiteit van volkeren en hun tradities
Dat verschil kleurt de mensheid denk ik op n positieve manier
Volgens de religie stammen alle mensen af van Adam en Eva en dat is n eer die iedereen deelt
Dus de mensheid is misschien verschillend in bepaalde dingen, maar de Qur'an waarschuwt in t vers hiervoor tegen slecht praten over anderen
En in dit vers staat dat de mensheid gelijk is in zn menselijkheid
Zodat ze elkaar kunnen leren kennen is iets wat open staat voor interpretatie
Het punt dat belangrijk is is wat erna komt en dat is t échte verschil
Verschil zit dus niet in je gebruiken, tradities, huidskleur of de taal die je spreekt
Het échte verschil zit in Taqwa volgens de religie
Taqwa is n moeilijke term om te vertalen
Het is iets als vroomheid, God-vrezen, devoot zijn aan God
Heeft weer te maken met morele eigenschappen

Zoals de Profeet(saw) zei:
"De gehele mensheid is van Adam en Eva
Een Arabier is niet beter dan n niet-Arabier en n niet-Arabier is niet beter dan n Arabier
De blanke is niet beter dan de zwarte en de zwarte is niet beter dan de blanke
Het enige verschil is in Taqwa en goede daden"

De Profeet(saw) zei dat hij gekomen was om de beste morele eigenschappen te perfectioneren
Hij gaf hier duidelijk mee aan dat t niet uitmaakt wat je nationaliteit of je traditie is (Arabier/niet-Arabier)
En t maakt niet uit wat je huidskleur is (blank/zwart)
Het verschil zit in hoe je over de aarde loopt (zeggen de Arabieren), het pad dat je kiest te bewandelen
Dus iemand die goed doet is niet gelijk aan iemand die slecht handelt, daarin ligt t verschil
Die diversiteit in tradities, culturen, kleuren, talen, gebruiken, etc. is iets positiefs en t moet n diepere wijsheid hebben
Maar ik kan dat niet goed verwoorden, maybe iemand anders wel..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 11 maart 2010 om 18:04:
We leven niet in Iran
Besef jij je wel dat Moslim-vrouwen die n hoofddoek dragen in verreweg de meeste gevallen daar voor kiezen?
Ze zien het in de meeste gevallen als n persoonlijke keuze, niet als onderdrukking

Ik geloof dat jij mijn feiten niet wilt erkennen. Want ik raak je op een gevoelige snaar.

Wil jij ze nu in hun vrijheid beperken omdat jij hoofddoekjes niet cool vind ofzo?
Als je t hebt over vrijheid, hoe rijm je dat in hemelsnaam met dit absurde idee dat Moslim-vrouwen die hoofddoek niet mogen dragen?
Hoe kun je t over vrijheid hebben wanneer je bezig bent n vrijheid af te nemen van die vrouwen?
Tuurlijk zullen dr knelpunten zijn, wat je zegt bijvoorbeeld over pasfoto's en met werk-gerelateerde gevallen, dat snap ik ook wel en daar moeten we dan over kunnen praten
Maar je kan niet in t algemeen t dragen van hoofddoekjes gaan verbieden, zoals sommige geblondeerde figuren willen
Dat grenst aan waanzin en onderdrukking en t maakt niet uit welke redenen je aangeeft..

veiligheid. Meer hoef ik er niet over kwijt XaeeD. Ik keur andere ideeen van die man ook af.

Op t eind vd dag ontneem je die vrouwen hun goed recht om hun religie naar huns inzien te volgen en dat is n stap in de vereerde richting denk ik
Je zegt gewoon dat zij niet vrij zijn om te doen wat zij denken dat goed is (morele vrijheid)
Jij gaat bepalen wat goed is voor ze
Jij gaat zeggen hoe ze zich moeten gedragen, hoe ze zich moeten kleden
Dat maakt jou n onderdrukker, simpel

Dat maak jij ervan. Ik heb die woorden niet in mijn mond genomen, jij interpreteert het verkeerd! Veiligheid in het algemeen. Wat zij thuis doen moeten zij zelf weten.
En nee maar we leven niet in Iran, en het is de keuze niet van de vrouwen zelf. Hard to get the reality?

Ik denk dat mensen elkaar hierin tegenmoet dienen te komen
Het zou duidelijk moeten zijn dat niemand zomaar kan gaan zeggen dat Moslima's geen hoofddoek meer mogen dragen
En t is duidelijk dat er situaties zijn waarin er ruimte is voor debat, zoals bepaalde werkgerelateerde gevallen oid
Persoonlijk vind ik t walgelijk dat iemand als Wilders serieus genomen wordt hierin
De ironie ligt in de naam die hij zn partij gaf: partij vd vrijheid
Yeah right

Voor welke vrijheid strijdt je wanneer je gaat verbieden dat Moslima's n hoofddoek mogen dragen?
Kun je me dat uitleggen?
Misschien ontgaat me de logica van dit alles, dus please, enlighten me, ik ben een en al oor..

Volgens mij had ik dat al uitgelegd. Logica is dat de Nederlanders dit willen, ze voelen zich niet langer veilig, alles word getolereerd.
Het houd een keer op met het sociaal beeld van Nederland. Mensen kunnen elkaar tegemoed komen, jij wilt alleen praten, vervolgens????
Wilders word serieusgenomen, hij vind het briljant, waarom krijgt hij zoveel zetels, omdat de kiezer dat wilt.

Waarschuw beheerder

Hmmm, ik wist niet zo goed of Britain nou zo'n soort uitleg wilde of gewoon een 'normale' uitleg zeg maar, dus verwees ik 'm naar de wetenschap :P Maar als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik 't uit kan leggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 15:56:
Daarvoor moet je bij de wetenschap zijn...

Daar zijn heel duidelijke theorien over zelfs... heeft voornamelijk met aanpassing te maken :P

Waarschuw beheerder
De blanke is niet beter dan de zwarte

jawel hoor.

Waarschuw beheerder
pff ik ben er weg van. :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 18:20:
Want ik raak je op een gevoelige snaar.

Mijn gevoelige snaar bleef ongeroerd :P

Veiligheid?
Hoe is t onveilig voor jou en je buren wanneer n Moslima n hoofddoek omdoet voordat ze de deur uitgaat?

Dat maak jij ervan. Ik heb die woorden niet in mijn mond genomen, jij interpreteert het verkeerd! Veiligheid in het algemeen. Wat zij thuis doen moeten zij zelf weten.
En nee maar we leven niet in Iran, en het is de keuze niet van de vrouwen zelf. Hard to get the reality?

Ow ik had t niet specifiek tegen jou hoor :)
Maar je lijkt echt serieus te denken dat elke Moslima thuis gedwongen wordt die doek om te doen
Hoeveel Moslima's ken jij?
Veiligheid in t algemeen..
Veiligheid voor wie?
Voor jou?
Voor die Moslima zelf?
Ik snap niet hoe dit met veiligheid te maken heeft
Partij van de Veiligheid?? :P

Volgens mij had ik dat al uitgelegd. Logica is dat de Nederlanders dit willen, ze voelen zich niet langer veilig, alles word getolereerd.

Nu moet je me al twee dingen uit gaan leggen
Hoe vecht je voor de vrijheid wanneer je Moslima's wil verbieden n hoofddoek te dragen?
Hoe bescherm je de veiligheid wanneer je Moslima's wil verbieden n hoofddoek te dragen?

Wat is hier logisch aan? :S

Wilders word serieusgenomen, hij vind het briljant, waarom krijgt hij zoveel zetels, omdat de kiezer dat wilt.

Mijn mening: Omdat t merendeel vd mensen achterlijk is (maar das mijn mening)

Waarschuw beheerder
kan zeggen over Wilders wat je wil, maar over de islammisering heeft hij gelijk.
Wil je als moslim in nederland wonen...laat je religie thuis. Dus geen moskeën en minaretten, het moet wel nederland blijven.

En zoals je weet als moslims eenmaal een moskee hebben, houden ze het tot in de eeuwigheid;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 11 maart 2010 om 18:45:
Mijn mening: Omdat t merendeel vd mensen achterlijk is

x2

Waarschuw beheerder
Die diversiteit in tradities, culturen, kleuren, talen, gebruiken, etc. is iets positiefs en t moet n diepere wijsheid hebben

Kunst?
Waarschuw beheerder

Vandaar dat er ook bijna een miljard moslims zijn ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Die mensen die PVV stemmen idd.

Wat is hier logisch aan? :S

Veiligheid op straat. Denk je dat het een fijn gevoel is, een boerka, sluier hoofddoek?

Hoe is t onveilig voor jou en je buren wanneer n Moslima n hoofddoek omdoet voordat ze de deur uitgaat?

Kijk als ik mn buren ken, is misschien anders. Maar ik werk wel met hen.

Veiligheid in t algemeen..
Veiligheid voor wie?
Voor jou?

Voor iedereen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 18:49:
Wil je als moslim in nederland wonen...laat je religie thuis.

Dat is racisme op basis van religie
Hoe kun je dan de partij vd vrijheid genoemd worden?
In Nederland ben je vrij om atheist te zijn, Christen, Moslim, whatever
Maar hoe kun je n vrij land zijn als je mensen hun rechten wilt ontnemen?
Mensen zijn vrij om te geloven wat ze willen Xeno
Staat en Kerk scheiden is 1 ding, ze zijn gescheiden, simpel
Het probleem wordt nu dat de staat (als Wilders zn zin krijgt) zich tegen religie keert (eentje in t bijzonder)
De staat wil dat de Kerk zich niet bemoeit met de politiek
Maar nu wil de staat zich al gaan bemoeien met religie (met name Islam)
Wie beschermt de religie nu nog?
En religie is geen entiteit, maar die mensen die de religie willen volgen zijn dat wel
Hoe val je n religie aan zonder de volgelingen aan te vallen?
Dit is niet zoals Wilders je wil laten geloven de staat vs Islam
Dit is de staat vs Moslims
Ernstige zaak hoor en maybe kun je dr simpele one-liners op geven steeds, ik vind dit best wel beangstigend en dit kan nooit goed zijn voor Nederland

Dit gaat niet om vrijheid of veiligheid
Dit is puur de angst om de Nederlandse identiteit te verliezen
Waarom kan Islam, nee.. waarom kunnen Moslims niet deel zijn van de Nederlandse identiteit?
Omdat hoofddoekjes niet Nederlands is?
Of omdat n Islamitisch gebedshuis niet Nederlands is?
Nonnen bidden in kerken
Hoofddoekjes + gebedshuizen
En Nederlandse meisjes dan die zich bekeerd hebben en n hoofddoek dragen, zijn zij opeens niet meer Nederlands?
Waarom is Islam t zwarte schaap?
ANGST - xenofobie ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 11 maart 2010 om 19:03:

Maxima zei al dat de Nederlandse identiteit niet bestaat, ergens heeft ze gelijk.

Is niet het geval,.het zou gescheiden moeten zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ANGST - xenofobie ;)

Die xenofobie bestaat in beide kampen...

Waarschuw beheerder

ik zei net toch al, ze moeten religie verbieden;)

ze zijn niet gescheiden, je hebt toch ook CDA?
dat moet weg!!
waarom kunnen Moslims niet deel zijn van de Nederlandse identiteit?

omdat moslims hun vrouw en kinderen slaan en dat is in nederland bij de wet verboden.
En Nederlandse meisjes dan die zich bekeerd hebben en n hoofddoek dragen, zijn zij opeens niet meer Nederlands?

nope.... land/ras verraders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 19:22:
ze zijn niet gescheiden, je hebt toch ook CDA?
dat moet weg!!

SGP, CDA en CU.

Waarschuw beheerder
weg ermee :jaja:
ook partij van de allochtonen mag van mij verdwijnen:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 19:01:
Veiligheid op straat. Denk je dat het een fijn gevoel is, een boerka, sluier hoofddoek?

Een boerka (of Niqaab) oké... dat ziet er idd niet fris uit en zie ik ook niet graag op straat. Maar een dame met een hoofddoek... what's the problem? :d

Vraag me alleen af of dat nou werkelijk de essentie van de vrouw is... jezelf versluieren... vrouwen willen stralen en houden ervan om bemind te worden om hun uiterlijk...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 19:56:
Een boerka (of Niqaab) oké...

ze moeten geheel kleding voor vrouwen verbieden :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 19:58:
ze moeten geheel kleding voor vrouwen verbieden :D

:lol: Mee eensch deze keer :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 19:58:
ze moeten geheel kleding voor vrouwen verbieden

Zo'n kasteel kan haar kleding beter aan laten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 19:56:
Maar een dame met een hoofddoek... what's the problem?

Vraag me alleen af of dat nou werkelijk de essentie van de vrouw is... jezelf versluieren... vrouwen willen stralen en houden ervan om bemind te worden om hun uiterlijk...

Uhm je kunt er wat onder verbergen, dat is het probleem.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 20:40:
Uhm je kunt er wat onder verbergen, dat is het probleem.

Onder een hoofddoek? Dan moet het wel een heel plat en dun voorwerp zijn anders zie je het wel degelijk.
Maar ben je zo bang voor Islamitisch terreur dan?

Waarschuw beheerder
Wilders

[img width=267 height=400]https://partyflock.nl/images/user/42147_large.jpg[/img]
:D

Waarschuw beheerder
ik vind het veel te veel eer dat hij met Hitler word vergeleken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 22:12:
:D

Oeh, wat staat dat 'm realistisch zeg :|

Waarschuw beheerder
Dit is de staat vs Moslims
Ernstige zaak hoor en maybe kun je dr simpele one-liners op geven steeds, ik vind dit best wel beangstigend en dit kan nooit goed zijn voor Nederland

Het merendeel van de staat, staat niet aan de kant van Wilders. En het lijkt me moeilijk haalbaar dat dat uiteindelijk toch wel gaat gebeuren. Maar als dat gaat gebeuren is dat inderdaad een zeer ernstige zaak. Gaat denk ik situaties opleveren die eigenlijk niemand echt graag wilt al denken sommigen het nu misschien.

Maar ja helaas wel iets dat Moslims over zichzelf hebben afgeroepen. Je kunt niet blijven fokken met een land waarin je nieuwkomer bent. Niets iets dat aan mensen als jij te danken is, maar aan het agressieve asociale tuig uiteraard...

Waarschuw beheerder
nee
Waarschuw beheerder
Achja hoofdoekjes, geen seks voor het huwelijk en taboe op voorbehoudsmiddelen is allemaal zeer onwesters kuis achterhaald gedoe. Maar als mensen er voor kiezen en dan even met name mbt hoogdoekjes, dan moeten we ze die keuze niet ontnemen. Alleen niet in openbare functies svp en al helemaal niet als dit uniformsfuncties zijn.
Waarschuw beheerder
Dit gaat niet om vrijheid of veiligheid
Waarom kan Islam, nee.. waarom kunnen Moslims niet deel zijn van de Nederlandse identiteit?
Omdat hoofddoekjes niet Nederlands is?
Of omdat n Islamitisch gebedshuis niet Nederlands is?
Nonnen bidden in kerken
Hoofddoekjes + gebedshuizen
ANGST - xenofobie

Omdat de Islam zo anders is misschien, en zo volhardend anders wil blijven? Omdat Nederland een TOTAAL andere cultuur heeft. Ik bedoel individualistisch vs collectivistisch, materealistische cultuur vs. eercultuur, feministische cultuur vs. masculine cultuur ect ect. Sla een willekeurig boek over cultuur open en je komt erachter dat er maar bar weinig overeenkomsten bestaan tussen moslimculturen en modern westerse culturen. Dat de vrouwen gewoon volhardend in oneigentijdse kledij rond blijven lopen, dat er gewoon gebedshuizen worden gebouwd in oneigentijdse architectonische stijlen, dat een disproportioneel deel van de gevangenissen vol zitten met allochtone nederlanders, dat een groot deel van de allochtoonse nederlanders taalproblemen heeft (ik ook maar niet zo erg:O) dat heeft er allemaal mee te maken. Ik zeg niet dat het terecht is maar ik zeg wel dat ik de angst kan snappen. Het is dezelfde angst die je ziet als men westerse instituties in het midden ooste tracht te installeren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van misjnoe op donderdag 11 maart 2010 om 23:31:
dat er gewoon gebedshuizen worden gebouwd in oneigentijdse architectonische stijlen

Nou, die zijn we tegenwoordig echt kwijt hier hoor. :s Wat inspiratieloze troep tegenwoordig wat er gebouwd wordt. Wat architectuur betreft zie je vind ik echt dat de bezieling een beetje weg is. Bedoel, kijk naar gebouwen uit de 17e eeuw, of de 18e of 19e en dan die lelijke gedrochten van tegenwoordig... ik vind t onbezielde troep. Nee de architectuur van deze tijd zal ik ook niet overnemen als ik hun was hehe.

Voor de rest mee eens. Het zijn flinke tegenstellingen inderdaad die denk ik niet in overeenstemming gebracht kunnen worden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hey dudes!
Ik ben ook Moslim remember en kijk mij hier lekker normaal communiceren met jullie infidels :P
Niet zo pessimistisch joh ;)
Na dat verhaal van misjnoe wou ik ook al bijna Wilders gaan stemmen hehe

Waarschuw beheerder
Hoe overbrug je:

Uitspraak van misjnoe op donderdag 11 maart 2010 om 23:31:
individualistisch vs collectivistisch, materealistische cultuur vs. eercultuur, feministische cultuur vs. masculine cultuur ect ect.

?

Heeft dat specifiek met de Islam te maken volgens jou of staat het daar los van?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 maart 2010 om 00:15:
Bedoel, kijk naar gebouwen uit de 17e eeuw, of de 18e of 19e en dan die lelijke gedrochten van tegenwoordig... ik vind t onbezielde troep.

Tja alles moet rendabel zijn tegenwoordig in onze grote grijze financiële wereld.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
@Xaeed:

Vind je ook niet dat de moslim-gemeenschap meer naar buiten moet treden mbt de problemen rond integratie van mede-moslims? En het enige wat ik tot dusverre zie, is klagen dat wilders iedereen over een kam scheert, het is altijd de schuld bij de andere liggen en nooit bij hun zelf. Ik krijg ook de indruk dat de de meeste mensen binnen de moslim-gemeenschap niet weten wat zelfreflectie is! Maar goed, jij als moslim kan me daar missschien meeer over vertellen.
Waarschuw beheerder
2 jaar geleden was ik absoluut pro Wilders. Ik had serieuze haatgevoelens jegens moslims, buitenlanders enz. Dit is nu ook compleet anders geworden. :D Daar ben ik ook erg blij om! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoe kun je dan de partij vd vrijheid genoemd worden?
In Nederland ben je vrij om atheist te zijn, Christen, Moslim, whatever
Maar hoe kun je n vrij land zijn als je mensen hun rechten wilt ontnemen?
Mensen zijn vrij om te geloven wat ze willen Xeno

Zo simpel werkt 'vrijheid' niet he... het is een heel complex begrip :P
Sowieso eist het bereiken of het behouden van vrijheid juist het tegenovergestelde van vrijheid...

Wat laatst heel mooi het paradox liet zien was het debat bij P&W,
Pauw vroeg aan Halsema wat ze vondt van de intolerante (houding tegen van vrouwen vd) Islam en of het goed was,
daarbij werden enkele voorbeelden gegeven van dingen die deze 'intolerantie' verbeelden zoals aparte loketten voor vrouwe, etc...
Halsema wilde gelijk duidelijk maken dat de inhoud van de Koran niet gelijk stond aan de mensen, alsof de mensne niet werkelijk volgen wat er in de Koran staat.
Maar goed, ze stelde daarna dat vrouwenrechten heel belangrijk zijn, en om de moslima's in Nederland actief te houden vindt ze 't best dat er aparte zwemuurtjes moeten komen, etc.

Het probleem hierbij is dat ze niet de vrijheid van godsdienst wil belemmeren ofwel de vrijheid van haar burgers om zelf keuzes te maken waarin te geloven en hoe te leven, maar ze heeft nu te maken met een religie die als zeer intelorant beschouwd kan worden, intolerant jegens idealen die zij juist heel hoog heeft staan.

Ik vond het eigenlijk best heel lief maar naif om te zien... ze bedoeld het oke...uiteindelijk wilt ze dat ook de moslima's de vrouwenrechten krijgen waar zij voor staat. Maar ik denk niet dat het gaat lukken op deze manier, het enige wat ze met haar plan van aanpak bereikt is dat de intelorantie van de Islam zich kan blijven doorzetten in de maatschappij wijlens haar eigen idealen naar de achtergrond worden geduwd (ten behoeve van juist weer andere idealen van haar).

Ik zou dus tegen 'r zeggen...wees een tijdje strikt, wees streng en buig juist die andere idealen; breek wat af van de vrijheid van godsdienst...zorg dat islamitische meisjes hetzelfde onderwijs krijgen als de nederlandse meisjes, zorg dat ze niet met een hoofddoek op school hoeven te komen. Uiteindelijk zal door deze gefoceerde aanpak de vrijheid, alle vrijheden, beter gewaarborgd worden.

Ik trek dit dan ook weer verder door naar de rest van de Islam problematiek. Heel simpel gesteld;
Iemand vermoorden is hem niet zijn vrijheid gunnen. Maar als diegene een bedreiging vormd voor jou vrijheid, dan is het simpelweg nodig om hem te vermoorden.

Islam eruit, vrijheid komt terug.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op donderdag 11 maart 2010 om 16:09:
Mijn mening is dat in deze toppa veel kippen in een hok zijn.

Ik dacht meer aan haantjes :yes:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 18:49:
kan zeggen over Wilders wat je wil, maar over de islammisering heeft hij gelijk

ik waardeer vooral zijn vermogen om dingen uit te roepen die de rest van het kabinet probeert weg te stoppen,
Men kan zeggen over wilders wat ie wil maar ik ben het in grote lijnen eens met deze man!
Alleen zou het af en toe wat genuanceerder mogen brengen :loL:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 23:02:
Maar ja helaas wel iets dat Moslims over zichzelf hebben afgeroepen.

Kijk dat vind ik nu ook, maar is er eindelijk iemand die wat over dit zwijnengedrag durft te zeggen moet ie meteen zwaar beveiligt worden :loL:
Maar hij blijft dapper doorgaan! doorzettingsvermogen en staan voor zijn standpunten waardeer ik erg aan deze man!!
Uitspraak van britainnnn! op vrijdag 12 maart 2010 om 08:04:
2 jaar geleden was ik absoluut pro Wilders. Ik had serieuze haatgevoelens jegens moslims, buitenlanders enz. Dit is nu ook compleet anders geworden. Daar ben ik ook erg blij om!
laatste aanpassing 12 maart 2010 08:04

Hoe komt dat dat veranderd is??
laatste aanpassing