Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 401227x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jammer dat je niet reageerde op mn vraag mp3,..

Waarschuw beheerder
jesus can see everything i do...he's gonna beat me brainless!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 11:56:
Jammer dat je niet reageerde op mn vraag mp3,..

Ow helemaal vergetemn denk ik dan. Quote 'm ff, dan zal ik vanmisdsdag antwoord geven als ik klaar ben met werken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 11:51:
GOD HEEFT IEDER MENS IETS GEGEVEN, WAARMEE JE ANDEREN GELUKKIG KAN MAKEN.

Rustig, gaat het? Denk aan je hart man.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 11:51:
GOD HEEFT IEDER MENS IETS GEGEVEN, WAARMEE JE ANDEREN GELUKKIG KAN MAKEN.

Oorlog, Honger, Armoede... :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zunbapp op woensdag 10 december 2008 om 12:39:
Oorlog, Honger, Armoede... :lol:

AHA :roflol: A H A = Das Supermarkt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 12:11:
Denk aan je hart man.

Jij misschien achteraf?! ;p

Uitspraak van Zunbapp op woensdag 10 december 2008 om 12:39:
Oorlog, Honger, Armoede...

KEUZES heeft Hij ons gegeven.
En met die keuzes kan jeje zelf of een ander gelukkig maken of niet.

Zwart-wit denken kan jan allemaal, relativeren moet men nog leren. :LOL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 14:39:
KEUZES heeft Hij ons gegeven

waarom is hij dan rascist? moet je zien hoe vaak afrikaantjes bidden naar god, vaker dan jij, en de hulp komt maar niet..

goede god he die van jou?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 december 2008 om 18:33:
Wat mij betreft is dat bewijs al wel geleverd.

Waar? defineer de ziel eens dan gezien ik er totaal geen logica in zie. En dat is niet mijn beperking gezien VEEL mensen het niet zien.

Wetenschappelijk gezien is het voor mij bewezen door de heer van Lommel. De afbeelding van zijn boek staat in m'n album. :P En hoe ik de ziel definieer? Eigenlijk heb ik daar geen pasklare definitie voor, omdat ik niet weet of de ziel nou gewoon het bewustzijn van de mens is (in z'n totaliteit; dus niet alleen het waakbewustzijn, maar ook het onderbewuste enzo) of dat het nog iets groters betreft waarvan je slechts deel uitmaakt. Maar goed laat ik er voor het gemak maar gewoon even vanuit gaan dat het het bewustzijn in z'n totaliteit is, en dan wel het gedeelte dat voorbij het ego gaat. Ik zie het in die zin dan als het goddelijke vonkje dat ieder mens vanbinnen bezit (en dan moet je niet denken dat het ergens in het lichaam verborgen zit ofzo), maar dat ontwaakt/her-innerd dient te worden. Waarom ontwaken of herinneren? Omdat het ego voortdurend in de weg zit. Het ego wil alles rationeel begrijpen, streeft naar controle (macht), zoekt bevestiging, wil zichzelf beschermen en voelt zich vaak snel aangevallen. Eigenlijk is het ego dus een soort poortwachter van de ziel.. een beschermer. Alleen is die vaak zo overactief geworden door de wereld waarin we leven, dat wij onszelf ermee zijn gaan identificeren. Een wereld vol met overactieve ego's die allen hun eigen ziel proberen te beschermen. Dit begint al bij de opvoeding, die uitgevoerd wordt door ouders die ook onder bevel staan van weer hun eigen ego. Kinderen worden aangeleerd zich gedragen naar de maatstaven die de maatschappij later aan hen zal stellen. Bepaalde gedragingen worden niet getollereerd, worden als lastig en ongewenst gezien. Ouders leren hun kinderen dingen af, wijzen dingen af. En al snel trekt de essentie van hun zijn zich terug en komt er een soort subzelf voor in de plaats. Een subzelf die de regeltjes opslaat, die leert hoe die zich moet gedragen om gewaardeerd en geaccepteerd te worden, en... hoe niet. ;) En zo worden bepaalde eigenschappen naar het schaduwrijk van de ongewenste eigenschappen verbannen. Zo wordt dus de schaduwkant van de mens geboren. De kant waarvan men niks wilt weten, maar toch onderdeel van zichzelf is. Die herken je vooral op momenten dat je mensen in je omgeving hebt die eigenschappen vertonen waaraan je je stoort. Ze raken als het ware kanten van jezelf aan die je al vroeg hebt afgewezen... die onderdeel zijn van je eigen schaduwkant. Maargoed, laat ik er verder niet al te ver gaan in duiken, want het is vrij diepe shit dit :P De ziel is dus de kwetsbare essentie dat in ieder mens verborgen ligt, meestal onder een dikke laag stof vol met allerlei mentale overtuigingen om het hoofd boven water te houden in een op het ego gebaseerde 'samenleving'. Je kunt er een glimb van opvangen tijdens momenten zoals verliefdheid, emotionele breekpunten, extase, alternatieve staten van bewustzijn, meditatie, gebed, het diep in de ogen kijken van een nog onschuldig kind... en dat soort dingen. Dat soort momenten laten je soms weer even herinneren dat er meer is dan alleen het controlerende, kritische ego. Het is iets diep vanbinnen dat niet zomaar toegankelijk is, omdat het een mens heel kwetsbaar maakt. Daarom is het volgen van het spirituele pad dus ook alles behalve gemakkelijk en vereist het heel erg veel focus, moed en doorzettingsvermogen om dat aan te kunnen. En daarom zul je het antwoord hierop dus ook niet in de wereld van de wetenschap gaan vinden. Het is niet zomaar dat deze wereld de ziel niet erkent. De ziel is een bedreiging voor het gros van de mensheid. :( En ow ja, last but not least: de ziel is dus non-lokaal van aard. Het kent geen tijd en ruimte, maar is iets on-stoffelijks. Het is datgene dat je verbindt met de hogere, spirituele wereld.

Duidelijk zo hopelijk. Beetje diepe shit vrees ik. Maar goed, think about it ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ Ritual Evil
Tis eigenlijk aan de rijken der aarde om te zorgen voor de armen
Tis n klassiek voorbeeld wat in Qur'an staat beschreven
Jij zegt, als God t had gewild, zou God die mensen gevoed hebben
Jij brengt dit voorbeeld naar voren, maar jij voedt die mensen niet die in t stof kruipen
Wat als God hen beloont in t hiernamaals voor hun constante bidden en geloof in Hem, ondanks de honger?
Wat als zij t zijn die na de dood n Paradijselijk bestaan krijgen en jij niet, omdat jij hen niet hielp..
Omdat jij, ondanks alle zegeningen die God jou gegeven heeft God niet dankbaar bent daarvoor
Jij zou t moeten zijn die t hardste bidt, uit dank voor t feit dat jij niet honger lijdt
;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 15:35:
En hoe ik de ziel definieer? Eigenlijk heb ik daar geen pasklare definitie voor, omdat ik niet weet of de ziel nou gewoon het bewustzijn van de mens is (in z'n totaliteit; dus niet alleen het waakbewustzijn, maar ook het onderbewuste enzo) of dat het nog iets groters betreft waarvan je slechts deel uitmaakt.

Qur'an - "En kennis over de ziel (of de zelf) is de mens slechts weinig gegeven." :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op woensdag 10 december 2008 om 15:52:
Qur'an - "En kennis over de ziel (of de zelf) is de mens slechts weinig gegeven." :)

Idd... helemaal waar. :)

Hoe vind je m'n verdere uitleg erover? Strookt dat een beetje met wat de islam erover leert?

Waarschuw beheerder
Ik ben naar de sportschool, ik lees 't later wel weer :P

ciao
Waarschuw beheerder
donateur
het goddelijke vonkje dat ieder mens vanbinnen bezit (en dan moet je niet denken dat het ergens in het lichaam verborgen zit ofzo)

Zou dat gebied in het hart dat een temperatuur heeft hoger dan het oppervlak van de zon er niks mee te maken hebben?
Waarschuw beheerder
@Mp
Ja t strookt zeker met Islam
Gewoon al t feit dat je toegeeft dat je niet veel erover kunt vertellen is erg Islamitisch
Het werd de Profeet(saw) namelijk gevraagd: Wat weet je van de ziel?
En toen werd t vers met die zin wat ik hierboven quotte geopenbaard..
De mens is slechts weinig kennis gegeven over de nafs
Ik zie het in die zin dan als het goddelijke vonkje dat ieder mens vanbinnen bezit (en dan moet je niet denken dat het ergens in het lichaam verborgen zit ofzo), maar dat ontwaakt/her-innerd dient te worden. Waarom ontwaken of herinneren?

De Qur'an is Een Vermaning, in t Engels: The Reminder
Waarom?
Omdat de Qur'an de lezer vaak niet iets nieuws leert
Veel verzen beginnen met; "Herinner hen aan.."
Tis niet iets dat men op school leerde en vergeten was..
Tis n herinnering die in de zielen der mensen aanwezig is, al vanaf de geboorte
Tis wat ze (zoals jij al aangeeft) in de loop van hun leven vergeten, ontkennen en zelfs tegenwerken
De menselijke ziel wist namelijk bepaalde dingen

3:58
"This is what We recite to you (O Muhammad SAW) of the Verses and the Wise Reminder!"

De ziel erkent God in de tekenen die in t universum en in zichzelf en anderen doorschijnen
Dus herinneren de woorden van Qur'an de ziel, die in n staat van sluimer leeft aan essentiele dingen

6:70
"And leave alone those who take their religion as play and amusement, and are deceived by the life of this world. But remind (them) with it (the Qur'an) lest a person be given up to destruction for that which he has earned, when he will find for himself no protector or intercessor besides Allah, and even if he offers every ransom, it will not be accepted from him.."

Nafs heeft meerdere betekenissen, de meest gebruikte in Qur'an is de ziel
Tis ook de zelf, de ik.. de ego
Islam is n pad om de ziel te reinigen, om dichtbij God te komen, in dit leven en na de dood
De twee hoofdpaden (goed en slecht) zijn in ieder's ziel geinspireerd door God
Maar mensen vergeten en doen hun eigen ziel onrecht aan door in te gaan tegen die natuurlijke kennis
Ze vergeten de dood, leven dit aardse bestaan, t hiernamaals negerend en ze vergeten God
En zo zondigen ze en lijken hun slechte daden in hun ogen goed
Dus stuurt God de verzen van de Qur'an als n genade en als n herinnering..

53:29
"Therefore withdraw (O Muhammad SAW) from him who turns away from Our Reminder,
And desires nothing but the life of this world."

..zodat de mens reflecteert over zn bestaan en zn ziel reinigt
Zodat de mens God leert vrezen en dit is niet t type angst voor God die atheisten denken dat t is
Als je God vreest vrees je t plegen van zonden, vrees je de straf daarvoor..
Vrees God in je omgang met anderen.. vrees God in je omgang met de natuur, met dieren..
Verstoor de natuurlijke balans niet in de aarde en in de hemel (wat we nu aan t doen zijn, klimaat-problemen, deels door toedoen van de mens zelf)

23:71
"And if the truth had been in accordance with their desires, verily, the heavens and the earth, and whosoever is therein would have been corrupted! Nay, We have brought them their reminder, but they turn away from their reminder."

Het voornaamste doel is t hiernamaals
Iedereen zal n keer sterven en tis de ziel die voort blijft bestaan
Dus de staat waarin je ziel verkeert wanneer je dit leven achter je laat is essentieel

87:1-19
Glorify the Name of your Lord, the Most High,
Who has created (everything), and then proportioned it;
And Who has measured, then guided (showed mankind the right as well as wrong paths);
And Who brings out the pasturage,
And then makes it dark stubble.
We shall make you to recite (the Qur'an), so you (O Muhammad SAW) shall not forget 🇮🇹,
Except what Allah may will.
He knows what is apparent and what is hidden.
And We shall make easy for you (O Muhammad SAW) the easy way (the doing of righteous deeds).
Therefore remind (mankind) in case the reminder profits (them).
The reminder will be received by him who fears (Allah),
But it will be avoided by the wretched,
Who will enter the great Fire and made to taste its burning,
Wherein he will neither die nor live.
Indeed, whosoever purifies himself shall achieve success,
And remembers (glorifies) the Name of his Lord, and prays.
No! But you prefer the life of this world!
Although the Hereafter is better and more lasting.
Verily! This is in the former Scriptures,
The Scriptures of Ibrahim and Moosa.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coming soon op woensdag 10 december 2008 om 16:15:
Zou dat gebied in het hart dat een temperatuur heeft hoger dan het oppervlak van de zon er niks mee te maken hebben?

Kun je hier wat meer over vertellen?

Waarschuw beheerder
welke god ??? er is geen god
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op woensdag 10 december 2008 om 16:39:
Kun je hier wat meer over vertellen?

Niet veel, ik heb daar in meerdere bronnen over gehoord/gelezen. Ik dacht dat het tussen twee kamers ofzo zat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op woensdag 10 december 2008 om 16:38:
Dus de staat waarin je ziel verkeert wanneer je dit leven achter je laat is essentieel

Dat leert het Boeddhisme ook ja. (Y)

Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord...

Zodat de mens God leert vrezen en dit is niet t type angst voor God die atheisten denken dat t is
Als je God vreest vrees je t plegen van zonden, vrees je de straf daarvoor..
Vrees God in je omgang met anderen.. vrees God in je omgang met de natuur, met dieren..
Verstoor de natuurlijke balans niet in de aarde en in de hemel (wat we nu aan t doen zijn, klimaat-problemen, deels door toedoen van de mens zelf)

Het blijft een beetje angstaanjagend klinken op die manier, maar snap wel beter hoe dat bedoeld wordt zo. Altijd dat in het achterhoofd houden bij wat je doet.. zorgen dat je goed leeft met verstand en het hogere doel van bestaan blijven herinneren.
Maar je mag wel fouten maken natuurlijk. Daar kun je immers van leren en dat laat je als mens weer groeien. Als je dat er ook maar van doet natuurlijk... ;)
Waarschuw beheerder
donateur

is dat niet waar nassim haramein het over heeft, als hij zegt dat in het hart ook een zwart gat zit?

Waarschuw beheerder
Jij misschien achteraf?! ;p

zeik je straal uit dat je er rondloopt:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 16:48:
welke god ??? er is geen god

Aan jou om met de bewijzen te komen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 20:40:
Aan jou om met de bewijzen te komen..

Die niemand leveren kan>:lol:

Waarschuw beheerder
http://www.coenbrummer.nl/wp-content/uploads/2008/11/sticker.jpg

Waarschuw beheerder
Duidelijk zo hopelijk. Beetje diepe shit vrees ik. Maar goed, think about it ;)

Ikk snap het wel, maar ik vind het totaal overtrokken. Tevens gooi je met termen waarvan ik echt denk van omg, volgens mij loopt ie rondjes in zn eigen hoofd. Nu ben ik ook geen atheist, ik voer geen religie.

sorry dat ik direct ben mgoed :)

Tevens, waarmee heeft die dat bewezen dan? Waarom is dit nergens bekent gemaakt? Waar vind ik die info?

Waarschuw beheerder
Wat ik trouwens HELEMAAL belachelijk vind is al sommigen zeggen, god bestaat wel, bewijs maar eens dat het niet zo is :rot:

Dat is gewoon te makkelijk en kort door de bocht, zelfs vanuit een christelijk standpunt. Je behoort dingen te bewijzen die zo zijn, en niet hetgeen wat niet zo is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 21:30:
Ikk snap het wel, maar ik vind het totaal overtrokken. Tevens gooi je met termen waarvan ik echt denk van omg, volgens mij loopt ie rondjes in zn eigen hoofd. Nu ben ik ook geen atheist, ik voer geen religie.

Tja, het zijn ook maar woorden. Dingen als 'het schaduwrijk' (waar je denk ik op doelt) moet je dus ook niet letterlijk zo voor je zien. Het zijn slechts woorden om iets aan te duiden.

Jij houdt je bezig met psychedelica toch? Ik ook. En deels komen mijn inzichten dan ook daar vandaan. En ook de literatuur daarover natuurlijk. Ik kan je aanraden je daar eens in te gaan verdiepen. Interessant gebied... vooral over Ayahuasca (dmt) en het gebeuren er omheen. Ik heb daar veel van geleerd.
Overigens, dat gedeelte over die subzelven... dat is iets dat binnen de psychologie bekend staat als 'de psychologie der zelven'. Het werk van Jung bijvoorbeeld. Ik zuig het allemaal niet zomaar uit m'n duim hoor :P Het is een combinatie van dingen die ik geleerd heb met een beetje intuïtie en logica.
Waarschuw beheerder
En met die keuzes kan jeje zelf of een ander gelukkig maken of niet.

veel keuze vind ik nu niet echt dat je hebt in je leven:s tegenwoordig word alles voor jou gepland en geregeld.
Iedereen zal n keer sterven en tis de ziel die voort blijft bestaan

idd en ik denk dus dat de ziel en niet een god beslist wat er gebeurt na de dood.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 21:33:
Wat ik trouwens HELEMAAL belachelijk vind is al sommigen zeggen, god bestaat wel, bewijs maar eens dat het niet zo is :rot:

Dat is gewoon te makkelijk en kort door de bocht, zelfs vanuit een christelijk standpunt. Je behoort dingen te bewijzen die zo zijn, en niet hetgeen wat niet zo is.

Ja maar dan is het net zo goed belachelijk om te zeggen dat ie niet bestaat, want daar is óók geen enkel bewijs voor.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 21:30:
Tevens, waarmee heeft die dat bewezen dan? Waarom is dit nergens bekent gemaakt? Waar vind ik die info?

Door te bewijzen dat bewustzijn los van het lichaam ervaren kan worden en de echtheid aan te tonen van de bijna-dood ervaring. 't Boek komt is nog vrij vers van de pers: van eind 2007. 't wetenschappelijk onderzoek die hij gepupliceerd heeft in The Lancet (zeer gerenomeerd wetenschappelijk blad) was in 2001. En op grond van zijn onderzoek en velen gesprekken met BDE-ers is het boek tot stand gekomen. Lees het boek maar eens en durf daarna nog maar eens te zeggen dat er niks van waar is. Ik durf te wedden dat het je kijk zal veranderen... ;)
Waarschuw beheerder
Soms heb je zo als je slaapt het gevoel alsof je van heel hoog in je bed valt, en je voelt je ook vallen en neerkomen, is dat iets medisch te verklaren of nog iets anders, ik heb dat elke week wel eens:s
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Eibhlin op woensdag 10 december 2008 om 22:21:
Soms heb je zo als je slaapt het gevoel alsof je van heel hoog in je bed valt, en je voelt je ook vallen en neerkomen, is dat iets medisch te verklaren of nog iets anders, ik heb dat elke week wel eens

dat als je lichaam totaal ontspant en idd dan verlaat je ziel/bewustzijn/word non-lokaal je lichaam. En door een electrische impuls in je lichaam word je teruggetrokken, en dat voel je ...;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
azo, vind dat altijd erg vreemd, word er altijd van wakker, ik voel me echt zo op men matras neerploffen, heb dat echt zeer vaak.

Waarschuw beheerder
Net alsof je uit bed valt he?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 22:48:
Net alsof je uit bed valt he?

nee ik voel me van af een redelijke hoogte vallen en dan na een tijdje plof op mijn matras:s zelfs ik beweeg als ik neerkom, en dan word ik wakker:s gaat zo elke week wel eens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op woensdag 10 december 2008 om 22:56:
nee ik voel me van af een redelijke hoogte vallen

Heb ik ook weleens
Tis meestal in de sluimerstaat, tussen wakker zijn en slapen
Opeens schrik je, lijkt sof je valt, sof de grond onder je voeten verdwijnt
Ik denk dat dat komt omdat je net ligt
Hele dag hebbie rechtopgestaan en dan lig je horizontaal
Iets in je hersenen denk ik, denk niet dat dit in verband staat met je ziel die je lichaam verlaat
Zou wel kunnen, maar omdat t altijd vlak voordat je slaapt is lijkt t me eerder n overgang in je brein van wakker naar slapen en idd ik heb ook weleens dat t lijkt sof ik van heel hoog val
Dat, of t lijkt sof ik door iets geraakt wordt, de schrikreactie is idd ook lichamelijk dan, wel vet :P
Zijn dingen die veel mensen hebben hoor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 14:43:
goede god he die van jou?

Die God is van ons allen.

en de hulp komt maar niet..

Hulp komt altijd, als het tijd is!
Maar jij kan er zelf ook wat aan doen!
En waarom/waarvoor zouden die afrikaantjes bidden, dat weet jij niet, maar ze zullen waarschijnlijk bidden voor de verkeerde
keuzes die anderen hebben gedaan en daardoor in een bepaalde positie zitten.
Of dat zij zelf zich niet kunnen bedwingen van de lust; laat staan de periodieke onthouding.
Maar dit is iets wat jij waarschijnlijk toch niet /zal/kan/wilt begrijpen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op woensdag 10 december 2008 om 22:12:
veel keuze vind ik nu niet echt dat je hebt in je leven tegenwoordig word alles voor jou gepland en geregeld.

Idd.
Vanaf het moment dat men geboren wordt is er van alles al voor je gepland/geregeld.
Zijn we zelf zelfstandig en volwassen, dan botsen we met regels.
Maar zie je de nut van die regels, dan zijn er nog volop (positieve) keuzes.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 01:20:
Hulp komt altijd, als het tijd is!
Maar jij kan er zelf ook wat aan doen!
En waarom/waarvoor zouden die afrikaantjes bidden, dat weet jij niet, maar ze zullen waarschijnlijk bidden voor de verkeerde
keuzes die anderen hebben gedaan en daardoor in een bepaalde positie zitten.
Of dat zij zelf zich niet kunnen bedwingen van de lust; laat staan de periodieke onthouding.
Maar dit is iets wat jij waarschijnlijk toch niet /zal/kan/wilt begrijpen.

Ach, wat een onzin zeg. Dat heeft me niks anders te maken met economische omstandigheden en de gang van zaken in de wereld hoor. ;) En die periodieke onthouding... ik denk dat wij Westerlingen toch echt de meest immorele kloothommels zijn dan waar ook ter wereld en dat dat misschien altijd zelfs wel een beetje zo geweest is. Het blanke ras... *zucht* :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De bijbel is gewoon een boek geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat is en alles wat ze niet begrepen gaven ze god de schuld van lol. En als je zomaar alles gelooft wat daar in staat heb je gewoon een dikke plaat voor je kop en denk je zelf niet na( of iig niet erg logisch ;p)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 02:37:
Ach, wat een onzin zeg.

:O

Dat heeft me niks anders te maken met economische omstandigheden en de gang van zaken in de wereld hoor.

Klopt, maar dat hebben we te danken aan de verkeerde keuzes, toch?! :P

En die periodieke onthouding...

Dat helpt wel, dat er minder kindertjes geboren kunnen worden, als men de condoom niet wilt gebruiken.
En niet vreemd gaan, scheelt SOA's.

Dan hoeven zij minder vaak
moet je zien hoe vaak afrikaantjes bidden naar god

bidden.

Want als het moelijk is regels te volgen @Ritual Evil: Dan roeien zij zich zelf uit. :/
En dat doet God niet, die heeft enkel de regels; keuzes en waarschuwingen gegeven.
En zodoende straffen zij hun eigen volgende generatie d.m.v bijv. SOA's.
En dan helpt bidden ook niet, als je zelf niet WILT veranderen.
Maar *zucht* de LUST!
En *zucht* het MATERIALISME!

ik denk dat wij Westerlingen toch echt de meest immorele kloothommels zijn

:O
We weten het wel, maar we verdoemen het.
Of zijn we dan toch
kloothommels

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het probleem is dat er volgens mij veel geld dat we geven aan goede doelen enzo verdwijnen in de verkeerde zakken, hoe vaak hoor je niet dat er geld verdwenen is ofzo? dat houd ook veel mensen tegen om iets te doneren, en als je dan nog eens kijkt naar het feit dat blijkbaar grote banken leningen geven en sponsering aan bedrijven die die armoede en vervuiling nog meer in de hand werken. en daar heb je dus niet bepaald keuze of macht over he. Ook je belastingsgeld, wie zegt waar dat naartoe gaat? en jij kan niet zeggen van ik wil dat dit of dat ermee gebeurt.
wie zijn dus de
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 10:01:
kloothommels

wij die zovaak belazerd worden of die grote pieten met hun dure auto's, net als de paus die zit te roepen dat je moet delen maar zelf in meer weelde leeft dan 50% van de bevolking:o
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op donderdag 11 december 2008 om 10:31:
het probleem is dat er volgens mij veel geld dat we geven aan goede doelen enzo verdwijnen in de verkeerde zakken,

Kerkelijke instanties wil ik mijn geld niet eens geven, doneer dan ook nooit..
Gezien ik niet weet wat er met mijn geld gebeurd, kerkelijke instanties denken alleen aan eigen belang.....
Waarschuw beheerder
Juist
Check hoe je indirect toegeeft dat religie boven wetenschap staat meneer de atheist
Je erkent dat de rijkdommen vd kerk niets betekenen
Waarom..?
Omdat de morele factor tekort schiet
Je schrijft geen ethisch hoge standaard toe ad kerk
De manier waarop t door de tijden heen dr rijkdommen verkregen heeft..
De manier waarop ze goude paleizen hebben, religie predikend, terwijl mensen sterven vd honger
Dát is moreel onacceptabel en dat erkent zelfs n kind nog
Wat is t dus dat écht belangrijk is in onze levens?
Tis moreel gedrag.. de waarde van iemand's bestaan is gebaseerd op ethiek
Niet op zn rijkdommen
De kerk kan nog zo rijk zijn, zolang men de kerk niet ziet als moreel vooraanstaand in dr intenties en daden..
Betekenen die rijkdommen niks, nul komma nul
Jij beoordeelt dus niet op inkomen, rijkdommen, waarden enz
Je beoordeelt op goed en slecht
En aangezien er in de emperische wetenschappen geen ethieke conclusies getrokken kunnen worden..
Is t niet wetenschap die je leven kan leiden, maar religie en filosofie
Je kan alle rijkdommen vd wereld in je bezit hebben.. als jij geen goed persoon bent is je status slecht in de ogen van anderen en je kan n zwerver zijn, die geen rijkdommen bezit, maar n zacht hart hebben en t beste zijn in je omgang met anderen en dat maakt jou n beter persoon dan degene met alle rijkdommen, maar t slechte karakter
Dus omdat wetenschap niet en nooit kan bepalen wie n goed mens is en wie niet..
Kan wetenschap simpelweg niet t centrum van je leven zijn
Je kan er niet goed en slecht uit afleiden en dus is t geen leidraad voor t menselijke wezen
Tis religie en filosofie die bepaalt wat t ware centrum is in ons bestaan: t goede en slechte

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

Tuurlijk wie niet?

Waarschuw beheerder
ik denk dat geloof vaak erg overrated is, als je kijkt naar sommige geloven die heel hun leven bezig zijn met een goed leven te lijden(bijv revo's), en zo de bedoeling van de bijbel niet zien.
ik bedoel, ik zelf geloof niet in god, maar in de bijbel staan wel teksten die jou kunnen helpen jou leven te lijden.
als jij 3x per dag bid, en te horen krijg dat als jij dat niet doorblijft doen dat je naar de hel gaat, wat is dan de wil van god?
dat je 3x per dag aan het bidden bent en dat je bang bent voor jou god dat hij jou naar de hel zou sturen?
ik heb niks tegen mensen die in god geloven, maar wel tegen de mensen die denken dat ze beter zijn dan niet gelovers.
als je als "on-gelovige" je hele leven goed bezig bent, en geen fouten maakt, ga je dan nog naar de hel omdat je niet bid?of omdat je niet naar de kerk gaat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 11 december 2008 om 14:24:
Juist

XaeeD je had dit tegen mij?
Waarschuw beheerder
yep

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 15:56:
Tuurlijk wie niet?

een normaal mens
Waarschuw beheerder
Verreweg t grootste gedeelte vd wereldbevolking gelooft wel in God hoor
Atheisme is n klein percentage
Dus wat is n normaal mens?
Als ik op grond van mn religie jou n niet-normaal mens zou noemen, omdat je niet gelooft..
Dan zou je zeggen dat religie haatdragend is enzo

Waarschuw beheerder
een test of god bestaat:
bid en vraag aan god dat hij binnen een week zichzelf laat zien.
als je na die week het bewijs hebt, laat het hier zien;)
Zo niet, kunnen we dus stellen dat hij niet bestaat.
laatste aanpassing