Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 385448x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 16:43:
heb je em gezien, gehoord, gevoelt, geproeft, geroken

Als ik hem had gezien, gehoord, gevoelt, geproeft en geroken, had ik een bewijs. En dan was het niet meer het geloven in geweest ;)

Waarschuw beheerder
das waar... maar waarom geloof je er in dan?

Waarschuw beheerder
Omdat ik het een heel fijn idee vind, dat ik na dit leven naar de hemel ga. Dat ik dus niet bang hoef te zijn voor de dood. Dat wanneer ik me heel k*t voel, altijd bij iemand terecht kan. En dat diegene mij ook helpt...

En geloof me, ik heb ook wel zo mijn twijfels gehad. En ik erger me ook dood aan al die regeltjes die mensen opstellen. Want dan mogen ze mij wel es vertellen waar dat dan wel allemaal niet staat in de bijbel. Vaak is het dikke onzin... Vind het ook jammer dat het geloof hierdoor vaak in een negatieve spiraal wordt gezet...

Waarschuw beheerder
dat zou idd een fijn idee zijn :yes:

denk je niet dat mensen dat verzonnen hebben om de wereld beter te maken en angsten weg te helpen?

Waarschuw beheerder
Nee, omdat de bijbel het oudste boek ter wereld is. En als ik bij mezelf naga, over het ontstaan van de wereld, vind ik dit wel een redelijk bewijs :yes:

Ach, en denk nou nie dat ik er zo zeker van ben altijd, want houdt altijd wel ergens een twijfel...

En jij, geloof jij?

Waarschuw beheerder
ik ben niet iemand die zichzelf graag voor gek houdt... ik geloof alleen in feiten :yes: en dingen die nog niet bewezen zijn worden later wel weer bewezen :yes: zo is het altijd al gegaan b)

Waarschuw beheerder
ik geloof niet in sprookjes, ik ben een realistisch en kritisch mens. dat maakt wijsheid. geloven in iets wat je beter laat voelen is DOM.
ik kan me ook wel beter voelen zonder in iets te geloven. ik ben echt niet bang voor de dood, waarom zou ik?? het duurt maar even ja.

Waarschuw beheerder
Ik zeg maar: Iedereen zijn of haar eigen mening...
Ik vind niet dat ik het recht heb een ander te veroordelen op zijn of haar geloofsovertuiging...

Ik vind dat je voor iedereen, ongeacht huidskleur, geloof etc., respect moet hebben :yes:

Waarschuw beheerder
dat wel, maar wil nog niet zegge dat sommige geloven naief of dom zijn! :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 17:25:
Ik vind dat je voor iedereen, ongeacht huidskleur, geloof etc., respect moet hebben

iedereen, ongeacht huidskleur, dat klopt! maar niet voor geloof lieve schat ;)
geloof heeft nog niets goeds opgeleverd op deze planeet. ÉCHT NIET!

Waarschuw beheerder
macht! geloof is macht!

opzich zijn die moslims dan best slim 8)

Waarschuw beheerder
*Machiel*, iemand van die gedachte afhelpen is natuurlijk niet cool.

maar idd er zijn veel mensen die toch het verhaal vasthouden, maar alsnog weten dat het niet waar is.

daar heb ik respect voor, maar niet voor dat volkje die beweert dat het echt gebeurd is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 17:28:
iedereen, ongeacht huidskleur, dat klopt! maar niet voor geloof lieve schat
geloof heeft nog niets goeds opgeleverd op deze planeet. ÉCHT NIET!

Das een mening, dat vind jij!

Maar daarom hoeft niet iedereen er zo over te denken... :no:

Waarschuw beheerder
heh, pak het nie te serieus op :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 17:50:
heh, pak het nie te serieus op

Doe ik dat dan ;)
Waarschuw beheerder
ik vind dat gelovigen meer respect moeten hebben voor ons niet-gelovigen.
wij worden per slot van rekening al gedwongen ons te bemoeien met gelovige zaken (zondags gesloten winkels, christelijke feestdagen, zijkant van muntgeld "god zij met ons" enz enz)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ed:win op maandag 27 juni 2005 om 18:52:
wij worden per slot van rekening al gedwongen ons te bemoeien met gelovige zaken (zondags gesloten winkels, christelijke feestdagen, zijkant van muntgeld "god zij met ons" enz enz)

Respect is er wel, maar dat is niet wederzijds, geloven worden altijd belachelijk gemaakt. Welk geloof het ook is.
Elke snackbar, bioscoop, kroeg, zwembad, videotheek, restaurant is open op zondag. koopzondagen zijn elke maand minimaal. Behalve de supermarkten Wat zeik je nou Gill Bates? Wou je op zondag ook nog door de supermarkt sjouwen

En iemand die gelooft is een budje, is triest, zielig, heeft geen leven etc.

Yeah right!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 17:17:
Nee, omdat de bijbel het oudste boek ter wereld is. En als ik bij mezelf naga, over het ontstaan van de wereld, vind ik dit wel een redelijk bewijs

er zijn geschriften vele malen ouder dan de bijbel.
Waarschuw beheerder
er zijn geschriften vele malen ouder dan de bijbel
Welken dan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat dacht je van de kleitabletten van de soemer. Of uit het oude babelonië. En zo zijn er nog wel een paar.
Waarschuw beheerder
Stammen uit die tijd!!

Waarschuw beheerder
:nee:. En btw de verschillende verhalen in de bijbel stammen ook bijna allemaal uit een andere tijd.

Waarschuw beheerder
de Oeqkawata'h indianen, pueblo indianen en de Inqa's, de egyptenaren, de Maya's, en nog wel wat.
Waarschuw beheerder

Uiteraard sluit ik me hier geheel bij aan :yes:

Waarschuw beheerder
hahaha, tuurlijk niet:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ed:win op maandag 27 juni 2005 om 18:52:

Absoluut nie mee eens wat je hier zegt :no:

Is het een kwestie van meer respect hebben voor het een dan voor het ander?!

Als het goed is, hoeft het niet op de weegschaal... :no:

Respect moet je hebben voor iedereen... :yes:

En dit dien je te uitten, door in de eerste plaats, een ander in zijn of haar waarde te laten :)

Begin daar maar eens mee zou ik zeggen...

Waarschuw beheerder
dat is een heel ander onderwerp, wij ongelovigen willen gewoon niet aan die mythe mee doen en er dus ook niet mee geconfronteerd te worden.

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 17:17:
Nee, omdat de bijbel het oudste boek ter wereld is. En als ik bij mezelf naga, over het ontstaan van de wereld, vind ik dit wel een redelijk bewijs

meen je dit nou echt :S :S

het oudste boek? ten eertse is dat bulshit en het onstaan van de wereld is dus volgens jou echt met de natte pisvinger van god gedaan. :)

geef aub een argument, waarom

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 19:25:
Absoluut nie mee eens wat je hier zegt

Is het een kwestie van meer respect hebben voor het een dan voor het ander?!

Als het goed is, hoeft het niet op de weegschaal...

Respect moet je hebben voor iedereen...

En dit dien je te uitten, door in de eerste plaats, een ander in zijn of haar waarde te laten

Begin daar maar eens mee zou ik zeggen...

Ach eigenlijk heb je wel gelijk maar het kost me veel moeite respect op te brengen voor NIET sceptische mensen die alleen maar voor hun gevoel dingen aannemen die niet te bewijzen zijn. En dan ook nog zeggen van je begrijpt het gewoon niet, staat er niet voor open bla bla bla.

Carl Sagan heeft dat mooi verteld in het verhaaltje over de man met de draak in zijn garage.

Waarschuw beheerder
Ik geloof ook in god,en maakt me niet uit wat iemand daar van vind,
moet ieder voor zich weten vind ik:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2005 om 20:03:
Ik geloof ook in god,en maakt me niet uit wat iemand daar van vind,
moet ieder voor zich weten vind ik

moet je idd zelf wete
Waarschuw beheerder

Redelijk bewijs? Voordat er überhaupt een bijbel gedrukt kon worden werden die sprookjes eeuwenlang van mond tot mond doorverteld. Leuk om te proberen: vertel iemand een verhaal en laat die persoon het weer aan een ander vertellen. Doe dat een aantal keer en merk op dat je na een paar personen al een verhaal hebt dat niet meer overeen komt met de werkelijkheid.

Als dat verschijnsel al optreedt als een paar mensen die je kent dingen doorvertellen, vind je het dan nog steeds redelijk dat er ook maar een kern van waarheid in verhalen kan zitten die honderden jaren doorverteld worden? Ik dacht het even niet. Bij het menselijk geheugen is vergeten de regel en is onthouden van de werkelijkheid een uitzondering.

De bijbel is helemaal niet oud. Althans niet in de vorm waarin hij nu is. De bijbel is zovaak herschreven toen bleek dat het onzin was dat er niks meer van klopt. De wereld was ook plat en we zouden naar beneden vallen. Stelletje idioten zijn het die dat soort dingen geloven. Na 400 jaar uitgelachen te zijn veranderde dat. Zo gaat dat met het geloof. Zodra iets onomstotelijk onzin blijkt te zijn wordt de bijbel aangepast. Lekker geloof. "Stille nacht" is ook pas in de 19 eeuw verzonnen...

Waarschuw beheerder
Ik neem jouw bewering dat de Bijbel het oudste boek is in twijfel.. De jaartelling is gekoppeld aan de geboorte van Christus maar de historie is begonnen op het moment dat dingen werden vast gelegd middels schrift.. Hetgeen daarvoor noemen we "pre"historie volgens mij begint de pre historie voor de tijd van de romeinen en dat is honderden jaren misschien wel duizenden jaren voor de geboorte van Christus.
Waarschuw beheerder
[img width=400 height=660 cacheid=000941c0001a45a813f0caee1a00d1ad4d]http://www.erowid.org/plants/mushrooms/images/archive/mushrooms_stone4.jpg[/img]

Een beeld van een man (?) met daarboven een paddo...

500 jaar voor Christus werden dit soort beeldjes al gevonden, ik heb geen bijbel nodig, ik kom wel in contact met "mijn" god door mijn Mexicaanse vriendjes 8)

Waarschuw beheerder
god is een eeuwenoud verzinsel! denk aan de romijnen en grieken met hun "goden" alles bewezen dat het onzin was!
geloof eerder de feiten! denk eerder aan een 4e dementie die het mogelijkmaakt dingen plotseling te laten verdwijnen of te laten komen... alleen kunnen onze 3-d hersens dat niet bevatten!

Waarschuw beheerder
ik zou nie weten hoe je het schrijft :$

Waarschuw beheerder
haha dementie, ja die komt nog wel

Waarschuw beheerder
ik wor al dement ;)
Waarschuw beheerder
Vanavond/nacht op Nederland 3: "God bestaat niet". ;)
Waarschuw beheerder
woensdag om 17:00 op 2vandaag raportage van de WJD TUINFEEST.. :D :yes:

juist das morgen.. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op dinsdag 28 juni 2005 om 14:52:
Vanavond/nacht op Nederland 3: "God bestaat niet".

(y)

Waarschuw beheerder
:respect:
Waarschuw beheerder
nee, god zou alles gemaakt hebben, het is bewezen door de wetenschap dat dit niet zo is.
En als god alles heeft gemaakt, wie heeft god dan gemaakt?

Waarschuw beheerder
i can not believe in a god that does not excist

Waarschuw beheerder
feiten zeggen alles! anders zijn het ook geen feiten O:)