Heeft niet zo'n dwingend gebeuren ook.
Voor zo ver ik weet mag boeddhisme geen godsdienst genoemd worden.
Pffff ik zal het voor jou even in Jip en Janneke taal uitleggen:
Dat z'n geschapen wezentjes 'm alleen aanbidden als ze het moeilijk hebben? > Dat zég ik helemaal niet. Ik zeg dat ze idd bidden als ze het moeilijk hebben, maar het gaat om het stukje erná > mensen beweren kracht te ervaren dóór God terwijl ik denk dat mensen die kracht uit zichzelf halen.
Ja idd, echt een aanwinst voor de wetenschap deze verklaring van je > Ook dít heb ik helemaal niet beweerd. Je doet wel zo'n achterlijke smiley erbij maar die is volgens mij meer bij jezelf van toepassing aangezien jij niks snapt en niet leest! Ik heb niet gezegd dat mijn uitspraken een aanwinst zijn, ik heb gereageerd op een reactie van Xeno of Muskiet waarin hun vertellen dat mensen vroeger geen wetenschap kende en dus al het voor hun onmogelijke afschoven op een God. Dus jou interpetatie slaat he-le-maal nergens op.
En daarnaast zeg ik nog duidelijk onderaan mijn bericht dat het mijn mening is, dus dat 'uitsluiten' slaat ook wéér nergens op... Pff lees voortaan ff 2 of 3 keer voordat je zulke reactie's neer zet!!
maar ook omdat het boeddhisme als 'motto' heeft dat je moet gebruiken wat je toepasselijk vind voor je zelf, maar dat je de rest niet moet geloven.
Nee...zo zit het juist niet...
Daarnaast vind ik het idee dat ik God ben best wel cool.
Laat ik het zo uitleggen...de meeste mensen in het westen vinden boeddhisme wel ok omdat ze het idee hebben dat boeddhisme niks op hun drankgebruik of hun seksleven (bijvoorbeeld...maar wel vooral die 2 denk ik zo ghehe) aan te merken heeft...
Maar daar zegt het boeddhisme eigenlijk wel wat over...de "gij zult niet ..." attitude/toon ontbreekt enkel...en dat komt op westerlingen (blijkbaar) over als "joehoe...we mogen alles doen wat we willen"...
Eerst zien dan geloven
Uitspraak van Multidimensional Infinity op zaterdag 22 november 2008 om 01:19:
Daarnaast vind ik het idee dat ik God ben best wel cool.
Hij dacht dat je slapen belangrijker vond dan discussieren over God...dus...weltrusten dan...
Beautyyyy!!!
Wat doe jij nog op??
Oke oke was t wel leuk??haha oke beter
moet je ook werke morge?
was zeker leuk alleen te vroeg morgen veel werken in me huis, verbouwing, studeren en sportenveel te doen!!!! jij??
Ik kon de 1-0 me niet herinneren, dus nam voor het gemak maar aan dat het een hele vluchtige penalty was geweest dan
uhm na ben nu bij tam (nichie van dave) blijf hier tot morge avond daarna lekker brakke
De groetjes van Kim??? welke kim???
De groetjes van Kim??? welke kim???
Holland
Nee, maar dat is meer omdat het wel of niet bestaan van een God niet terzake doet
Uiteindelijk zullen we het toch niet weten en het draait erom wat wij hier op aarde uitspoken
Wat dat betreft kan ik me meer vinden in het boedhisme. Maar ik moet zeggen, als ik sommige prachtige plekken op de wereld zie denk ik toch dat er meer achter moet zitten
Uitspraak van Jevedebe op zaterdag 22 november 2008 om 00:25:
omdat het wel of niet bestaan van een God niet terzake doet
In dit topic wel, sinds het topic "Bestaat God?" gesloten is en we hier dus over meerdere kwesties discussiëren.
Boeddhisme is de meest realistische "godsdienst" omdat het luid en duidelijk stelt dat de materiële wereld een illusie is, evenals alle goden met kleine g. Er wordt wel degelijk geloofd in een hoger iets:
hulde aan het goddelijke waarheidslichaam,
het onbegrijpelijke, onbegrensde licht;
... de drie lichamen*, hulde.
* 1. dharma-kaya: het goddelijke waarheidslichaam, het ongeschapene, ongevormde.
2. sambhoga-kaya: het nakomelingschap, beperking van het onbeperkte, symbool van al wat wijs, barmhartigen liefdevol is.
3. nirmana-kaya: verdichting en splitsing van het Ene tot vele lichamen. de goddelijke incarnaties onder de bewuste wezens gedurende het leven op aarde.
Bron: het Tibetaanse Dodenboek, +/- 750 AD.
Boeddisme is idd echt zo'n pad van transformatie volgen. Erg moeilijk pad juist. Snap wel waarom het zo'n populair imago heeft hier, is ook wel terecht. Maar men moet niet denken dat het alleen maar een beetje mediteren, geloven in reïncarnatie en de krant lezen is.
Wel boeiend verder. Zeker een krachtig pad denk ik.
Jezelf God noemen getuigt van extreem narcisme en hoogmoed.
een plant evenals een insect heeft dat ook.
wij zijn ontwikkeld maar toch zijn wij niets vergeleken met een hemellichaam in de kosmos.