Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 380384x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmmmm, Groovar, je was, neem ik aan, nog even bezig met antwoorden bedenken op mijn vragen....?! :)

ik ben wel geinteresseerd in wat jij er van vindt

Als zoveel mensen 'het' ervaren hebben, kun je het als waar beschouwen, lijkt mij

Nee dus...

jij moet God blijkbaar vinden om ervan overtuigd te kunnen raken. tsja...dan zul je God moeten zoeken!

vraag God, schreeuw het eens uit: waar bent u dan en als u er dan bent, laat mij dan eens wat zien, want ik geloof er geen knal van of ik snap er geen hout van. kom mijn ongeloof te hulp dat als u er werkelijk bent.

zoiets....:)

Waarschuw beheerder
Ik heb een geweldige ervaring gehad met Hem, en wil niks anders meer dan een nog betere relatie met God.
Met vallen en opstaan kom ik er wel :p
Je kunt deze ervaring niet wetenschappelijk verklaren, ik geloof dat God dat is, dan maar makkelijk gedacht, maar voel me er erg goed bij :)

Wel jammer er dit allemaal een discussie is en niet een goed gesprek met punten waarover we hetzelfde denken.
Jullie weten wat ik heb meegemaakt, en ik heb verteld hoe je er achter kunt komen of God bestaat of niet.
Ga naar Soul Survivor of naar het Flevo-festival, praat met gelovige mensen, ga naar een evangelische dienst bij jou in de buurt, zij kunnen je verder helpen.

Succes, toedeledokie..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Door sommige mensen wordt beweerd dat het verklaren van het geloof en het bestaan van God buitenrationeel is. Volgens die mensen is de mensheid te nietig om dit vraagstuk te beantwoorden. Dit lijkt inderdaad de enige oplossing die nog over blijft om nog te kunnen geloven in de huidige godsdienst.Het tegendeel is echter waar.

Zodra iemand zegt dat het geloof de rede te boven (buiten) gaat, kan deze dus geen inhoud meer geven aan het begrip God (het geloof). Zou dit wel mogelijk zijn dan valt het vraagstuk weer binnen de rede
Op het moment dat het geloof dan buiten de ratio geplaatst wordt is het dus absurd dat er in God geloofd wordt. Men beweert immers dat er geen beschrijving aan gegeven kan worden! Men gaat dan geloven in iets wat inhoudsloos is.
Het geloof wordt dus meteen ontkracht zodra het buiten de ratio geplaatst wordt.

Een ander heel erg belangrijk punt bij het plaatsen van het geloof buiten de rede is dat degene die dit beweert ook moet accepteren dat de gevolgen van Gids daden NIET door de mens waar te nemen zijn. Wanneer dit wel het geval zou zijn dan komt het geloof automatisch weer binnen het bereik van de ratio. De mensheid heeft dan ook geen baat meer bij het bestaan van een god.
Waarschuw beheerder
ga naar het Flevo-festival

Ben ik al 3 keer geweest... En believe it or not, dat heeft me alleen maar gesterkt in mijnovertuiging dat Jehova een metafoor is. God bestaat, Jehova is een interpretatie van God.

jij moet God blijkbaar vinden om ervan overtuigd te kunnen raken

Lees nou eens goed! Hoevaak heb ik vandaag al gezegd dat ik er van overtuigd ben dat God bestaat? 10x? Maar God en Jehova zijn 2 verschillende dingen, begrijp dat toch. Jij gelooft in Jehova, niet in God! Als je het zo bekijkt kan ik dit argument beter tegen jou gebruiken. Jij gelooft alleen in een God waar je een boek over in de kast hebt liggen...

Waarschuw beheerder
Drie keer naar Flevo, kdan, ik ga dit jaar voor het eerst, ben benieuwd hoe dat is ipv een misteryland.. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
flink aan de :xtc: dus :p

Ik houd er mee op voor vandaag, ben moe, wil me meer gaan verdiepen in een aantal punten die we besproken hebben.

Tot een andere keer,

Thijs
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jij moet God blijkbaar vinden om ervan overtuigd te kunnen raken

Lees nou eens goed! Hoevaak heb ik vandaag al gezegd dat ik er van overtuigd ben dat God bestaat?

ja dat heb ik wel door, maar dan ligt het aan de communcatie, dat ik iets anders bedoel dan wat jij uit de zin haalt. m'schien moet ik ff nadenken hoe ik mijn gedachten kan omzetten in woorden zodat we begrijpen wat we bedoelen.

tot laterz, ik ga nog wel ff nadenken hierover :)

Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0008b279001856165c29f1041a00ac6dc9]http://www.stickergiant.com/Merchant2/imgs/d9077.gif[/img]
Artiest {SHOWLIST artist 46587, 23243}
Waarschuw beheerder
Indonazn, heb gemerkt in mijn leven dat mensen zoals jij, die het meest 'tegen' het geloof zijn, vaak vroeg of laat er wel acher komen dat God wel bestaat

Sommige snappen het blijkbaar pas als ik iets in drievoud vertel, dus vandaar nog een keer:

1: Ik zat op een Rooms Katholieke school

2: Ondanks alle leuke verhaaltjes die GEPROBEERT zijn mij te vertellen, vond ik het altijd behoorlijk boring en meer op een Shakespear verhaal lijken

3: Shakespear schreef betere verhalen

4: Ik ben niet tegen het geloof, ik zeg alleen dat god niet bestaat

5: Het is en blijft een hersenspinsel van de mens, geschreven door de mens, en na 2000 jaar van het bestaan van de bijbel, veranderd door de mens.
Vergelijk het met een lange rij mensen en vertel de 1e persoon dat je je pink hebt gekneust. Aan het einde van de rij blijk je dood te zijn.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...voor meer info, zie vorige berichten.

k?

tnx :)
Waarschuw beheerder
Ik heb een geweldige ervaring gehad met Hem, en wil niks anders meer dan een nog betere relatie met God.

Mja...ik kan het gelukkige gevoel niet met je delen vanwege het feit dat ik het niet heb meegemaakt, maar ik ben niet ontmaagd op m'n 5e door de boze buurman die zichzelf god noemde :P

j/k ;)

Waarschuw beheerder
Je weet niet wat je zegt, ontmaagd door de buurman. :no:

Maar ook wel logisch, Rooms-Katholiek, daar word je ook niet vrolijker van, (sorry voor de mensen die hier wel veel heil in vinden) maar bij ons in de gemeente staat geen orgel en zingen ze geen psalmen.
Er staat een drumstel en ze zingen 'opwekking' liederen, een stuk vrolijker en moderner.

Denk als ik jouw verhaal zo lees dat het duidelijk is dat je slechte/saaie ervaringen hebt gehad met een geloof.
Je reageert zo boos de hele tijd tegenover het geloof.
Waarom? De kerk is veranderd, als je daar zin in hebt, nu of later, moet je echt s gaan kijken bij een evangelische gemeente.

Zou je wat vinden om s te gaan kijken bij Soul Survivor?
Waarschuw beheerder
Dat de kerk steeds moderner probeert te worden vind ik ook al een beetje dubbel. Iedere keer probeert men de bijbel toe te passen op deze tijd. Tijden zijn altijd anders, dus dat betekent dus dat de bijbel ook altijd anders toegepast kan worden.

Dan zijn we er toch? Dan is de bijbel toch een metaforisch boek dat je zo kunt toepassen als je wilt? Of ben ik nou gek?

Waarom word er dan toch nog steeds vastgehouden aan het feit dat de in de bijbel beschreven feiten ook echt zo gebeurd zijn en niet anders? Ik snap dat niet? Jij misschien rondjes man?

Waarschuw beheerder
Neehh

Waarschuw beheerder
JAAA!! En PF meeting op Soul Survivor :D Ik ben er ;) Andy Hunter schijnt ook te komen (JA een CHRISTELIJKE DJ :p)

Dat de kerk steeds moderner probeert te worden vind ik ook al een beetje dubbel. Iedere keer probeert men de bijbel toe te passen op deze tijd. Tijden zijn altijd anders, dus dat betekent dus dat de bijbel ook altijd anders toegepast kan worden.

Is het dat de kerk steeds moderner wil worden of begrijpen ze beter wat God's wil is voor deze tijd?

En tuurlijk kan je de bijbel in meerdere tijden toepassen..., wat zou je er anders aan hebben? Wat zou God er aan hebben ons Zijn Woord te geven terwijl het alleen voor een bepaalde tijd zou gelden?

Wat betreft, dat eltiena telkens verwijst naar de bijbel, wil niet zeggen, dat ze verwijst naar 1 boek... De bijbel is namelijk samengesteld uit een heleboel boeken! :) De bijbel is in een periode van plus minus 1100 jaar geschreven (met inlichting van meer dan 4000 jaar). Alle andere 'heilige' geschriften zijn in een periode van een paar jaar geschreven (Koran 22 jaar). Ook heeft de bijbel (ongeveer) 38 auteurs, verhoogt de betrouwbaarheid toch? (Koran 1 auteur). Toch vreemd dat zoveel boeken op elkaar aansluiten en profetieën worden vervuld...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Denk als ik jouw verhaal zo lees dat het duidelijk is dat je slechte/saaie ervaringen hebt gehad met een geloof.
Je reageert zo boos de hele tijd tegenover het geloof.

Er is een verschil tussen "boos" en "kritisch zijn". Als ik boos was, wat erg weinig gebeurd met discussies, dan stond ik hier flink te flamen op bepaalde personen/reakties.

Anyway, ik heb geen slechte of saaie ervaringen, maar sinds dag 1 vond ik het verhaal al zwaar rammelen aan alle kanten. Ik was toen weliswaar niet zo oud, maar komop...welke leipo kan er nou een zee in 2en delen. Zelfs mijn fantasie tijdens het spelen met lego ging niet zo ver :)

Oh ja, er is 1 punt in de wereld waar 2 zeeën tezamen komen. Als het daar eb is, dan lijkt het net of je de zee in 2 delen hebt gesplits, maar zodra het vloed wordt moet je daar maar even heel snel wegwezen. Enne...dat punt ligt niet in het midden oosten ;)

Whoops...wijk van het onderwerp af 8)

Zou je wat vinden om s te gaan kijken bij Soul Survivor?

nope...ik sta liever te hakken bij de satanistische hardcore dj's (6) en de slecht beinvloede Techno dj's ;)

Waarschuw beheerder
Anyway, ik heb geen slechte of saaie ervaringen, maar sinds dag 1 vond ik het verhaal al zwaar rammelen aan alle kanten. Ik was toen weliswaar niet zo oud, maar komop...welke leipo kan er nou een zee in 2en delen. Zelfs mijn fantasie tijdens het spelen met lego ging niet zo ver

Dus als jij er met je verstand niet bij kunt, dan is het niet waar?
Waarschuw beheerder
god gelooft in mij, dat is al genoeg toch?
Waarschuw beheerder
Dus als jij er met je verstand niet bij kunt, dan is het niet waar?

Waarmee kan jij aantonen dat het wel waar is dan?

Waarschuw beheerder
Dat kan ik niet... Wat ik ermee wil zeggen is dat je ook in de werking van een tv/computer 'gelooft' terwijl dat opzich ook niet echt te vatten is... Of wel?
Artiest {SHOWLIST artist 50962, 52643}
Waarschuw beheerder
Dat kan ik niet... Wat ik ermee wil zeggen is dat je ook in de werking van een tv/computer 'gelooft' terwijl dat opzich ook niet echt te vatten is... Of wel
==============================
een computer is door een mens gemaakt.
Ik heb nog nooit een mens een zee in 2en zien splitsen...of wel;)
Waarschuw beheerder
..Ik geloof idd dat er iets is ja... maar
wat weet ik niet want heb het nooit met je
eigen ogen gezien.. BEWIJS HET MAAR...

Waarschuw beheerder
een computer is door een mens gemaakt.
Ik heb nog nooit een mens een zee in 2en zien splitsen...of wel

(Om even heel flauw te zijn...)

Ik heb ook nog nooit iemand een computer HELEMAAL zien maken...

Waarschuw beheerder
nee

Waarschuw beheerder
Shape your own future

Waarschuw beheerder
Is het dat de kerk steeds moderner wil worden of begrijpen ze beter wat God's wil is voor deze tijd?

Dank je, soms weet ik dingen niet zo goed te omschrijven.

Ik denk ook dat laatste, de mensheid begrijpt in deze tijd meer zijn woord dan vroeger.
Vroeger wisten zij niet hoe ze konden communiceren met God, dat konden er maar een paar. Bijvoorbeeld Mozes, en andere bijbelse figuren.

Het is bewezen dat Jezus heeft bestaan, daar hoeven we geen discussie over te voeren.

Door Jezus kunnen wij als 'normale' mens communiceren met God, zonder Jezus kom je niet tot God. Vandaar dat Jezus ook aan het kruis is gegaan, voor ons, om te kunnen communiceren met God.
Toen Jezus dood ging, heeft God een soort van cadeau gegeven aan de mensen die in God geloven. De Heilige Geest.
Wel, in de 'moderne kerk' (evangelische gemeente) is (bijna) iedereen bezig met de Heilige Geest.
Vandaar dat die kerken zo leven, tis echt andere koek dan in een Gereformeerde kerk. :p

Sommige mensen krijgen een boodschap van God, en vertellen dat aan hun gemeente via de Heilige Geest.
Bijvoorbeeld als er in een kerk veel hoogmoed voorkomt, dan vertelt God dat aan hen.

Dit heeft wel veel indruk op mij gemaakt, God die via de mensen spreekt, het was voor mij duidelijk dat deze mensen deze woorden niet zelf verzonnen.

Wel een beetje raar voor de eerste keer, maar als het eenmaal went krijg je erg mooi dingen te horen wat God zegt.

Waarschuw beheerder
Waarom word er dan toch nog steeds vastgehouden aan het feit dat de in de bijbel beschreven feiten ook echt zo gebeurd zijn en niet anders? Ik snap dat niet? Jij misschien rondjes man?

Veel christenen geloven alles wat er in de bijbel gebeurd is, omdat zij vinden dat God het 'woord' aan de mensen heeft doorgegeven. Voor 100% nemen zij dus aan dat het waar is wat er in staat.

Waarschuw beheerder
nee ma wel in de dominee
alias [klaas bruinsma]
Waarschuw beheerder
Maar wat vind je daar nu zelf van?

Waarschuw beheerder
Het maakt eigenlijk niet uit wat ik er van vind, als ik zeg dat ik het niet goed vind dat ze alles letterlijk aannemen uit de bijbel vind je mij geen christen.

En als ik het wel goed vind dat ze alles letterlijk aannemen wat in de bijbel staat dan ben ik een christen die alles letterlijk overneemt zonder er zelf over na denken :p snappiie?

Waarschuw beheerder
Haha! Idd 'de rondjesman' :)

Waarschuw beheerder
Wel, in de 'moderne kerk' (evangelische gemeente) is (bijna) iedereen bezig met de Heilige Geest.
Vandaar dat die kerken zo leven, tis echt andere koek dan in een Gereformeerde kerk.

Beste Rondjesman!

Ik zie jou heel vaak spreken over de 'evangelische kerk' en dat trekt mij ook erg aan, met praise-liederen die ze daar bijv. zingen...gewoon die vrolijkheid en het gevoel van de HG!

Maar ik wil even kwijt dat je zei dat het andere koek is dan in de gereformeerde kerk als het gaat over 'moderne kerk'
Want dat is BULLSHIT!!
Dit verschilt heeeeeeeeeeeel erg per kerk!!!! Ik ben wel is in gereformeerde kerken geweest, waar iedereen zon beetje een strak gezicht had, maar ik ken ook genoeg gereformeerde kerken bij mij in de buurt waar het aardig de moderne kant opgaat!
Het ziet er nog niet zo uit als bij een evangelische gemeente, maar zeg niet dat het niet MODERN is, wnt dan moet je toch is verder gaan kijke!! ;)

:)

Waarschuw beheerder
Er zal hoogstwaarschijnlijk wel een God bestaan....maar zolang daar nog geen echte harde bewijzen van zijn,geloof ik in mezelf :yes:

Waarschuw beheerder
Er zal hoogstwaarschijnlijk wel een God bestaan....maar zolang daar nog geen echte harde bewijzen van zijn,geloof ik in mezelf

Dan was het ook geen geloof meer!!! Duhhhhhhhhh hehe:)
Waarschuw beheerder
dus bestaat Hij niet :)
Waarschuw beheerder
als ik zeg dat ik het niet goed vind dat ze alles letterlijk aannemen uit de bijbel vind je mij geen christen.

Sinds wanneer vind jij het belangrijk dat ik jou een christen vind? Of laat ik het anders stellen, vind je het belangrijk om christen gevonden te worden dan? Het gaat er toch om wat je eigen overtuigingen zijn?

Als jij in Jehova gelooft maar je gelooft niet dat alle verhalen van Abraham en Jozef en Jacob en David en de hele clan uit het sprookjesboek echt zijn gebeurd, kom je dan in
de hel?

Het gaat er toch alleen maar om dat je gelooft in een hogere macht dan de mensheid, in dit geval Jehova? En andere meningen van andere mensen hebben er toch geen invloed op of je wel of niet doorgelaten word door Petrus?

Waarschuw beheerder
donateur
Nee.

Waarschuw beheerder
Dan was het ook geen geloof meer!!! Duhhhhhhhhh hehe

Jawel want ik GELOOF in mezelf ;) :)

Waarschuw beheerder
donateur
Jawel want ik GELOOF in mezelf ;):)

Wauw. Heb je dat helemaal zelf bedacht?? :gaap:
Waarschuw beheerder
NEE!!!!

K geloof dat de aarde is ontstaan door de oerknal!!! Binnenkort komt er weer een oer knal en dan vergaat de wereld, die oer knal zorg meteen voor een chemisch reactie dat alles weer opnieuw begint!!
Dat betekend dus dat we over miljoenen jaren weer hier achter de pc zitten en alles over nieuw doen, zonder het t weten!!

Heb je wel eens gehad dat je dacht bij jezelf dit heb k al een x gedaan? JA ,dus!!!!

Alles is dus ook voorbestemt....

Nee er is zeker geen god!!!! Ja er is wel leven na de dood!!! Het zelfde leven als wat je nu hebt......

Waarschuw beheerder
sommige mensen die zeggen dat ze niet in God geloven en zich afvragen dat als God wel zou bestaan er nog zoveel ellende op de wereld is, vergeten dat de mens ZELF verantwoordelijkheid heeft. HEt is natuurlijk het makkelijkst om dan te roepen dat God er maar voor moet zorgen dat alles in orde komt als ie zou bestaan. Maar juist de mens heeft de taak om goed voor elkaar te zorgen, voor de aarde enz. Omdat de mens het enige dier is op aarde dat een moreel besef heeft en de mogelijkheden heeft om zich in het lot van een ander te kunnen verplaatsen, al zou je dat soms niet zeggen als je bijvoorbeeld kijkt naar de manier waarop de mens met andere dieren omgaat...
Waarschuw beheerder
K geloof dat de aarde is ontstaan door de oerknal!!! Binnenkort komt er weer een oer knal en dan vergaat de wereld, die oer knal zorg meteen voor een chemisch reactie dat alles weer opnieuw begint!!
Dat betekend dus dat we over miljoenen jaren weer hier achter de pc zitten en alles over nieuw doen, zonder het t weten!!

Euh...nee. Misschien er ergens anders een zonnestelsel bestaat wat echt sprekend op die van ons lijkt, maar dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk leven ontstaat.

Als onze zon een "Red Giant" wordt en daarna Supernova gaat, dan blijft er een erg mooi zwart gat over wat alles in z'n weg opslurpt...ook de eventueel aanwezige chemische stoffen.
Kans dat er ooit weer leven ontstaat is zeer klein, alhoewel ik er niet over twijfel dat er ergens anders ook (primitief) leven bestaat.

Maar wees niet bang; onze zon gaat nog wel een aantal jaartjes mee hoor ;)

Waarschuw beheerder
Ik geloof niet in god. Ik vind het moeilijk om in iets te kunnen geloven als er geen bewijs van is.
Bijna alle mensen die wel geloven doen dit omdat ze zo zijn opgevoed.
Als mijn ouders niet hadden verteld dat sinterklaas niet bestond dan geloofde ik er waarschijnlijk nog in.

Ik denk dat als je sterft je terecht komt in de periode van toen je nog niet geboren was. In het 'niets' dus. best geruststellend toch? Tenminste geen gezeik aan je kop!
Waarschuw beheerder
Ik vind het moeilijk om in iets te kunnen geloven als er geen bewijs van is.

Ik geloof ook niet in God (correctie, in Jehova). Maar dit vind ik zo'n domme reden. Geloof jij ook niet dat er mensen op de maan zijn geweest? Dat heb je tenslotte ook niet zelf gezien. Ja op TV, maar op TV kunnen ze je alles wijsmaken. Waarom geloof je daar dan wel in zonder dat je bewijs hebt maar doe je religie af als: geen bewijs, dan geloof ik het ook niet.

Weg van de minste weerstand?
Waarschuw beheerder
Het is gewoon logischer om niet te geloven, dan wel.

Waarschuw beheerder
Bewijs is niet iets (voor mij dan) wat ik persee met eigen ogen gezien moet hebben. Dat er mensen op de maan zijn geweest geloof ik niet. Men trekt het erg in twijfel of dat dat wel werkelijk heeft plaatsgevonden maar dat even terzijde.
Bewijs kan ook zijn voor mij, een innerlijke ervaring. Het gevoel hebben dat iemand op mij let, mij helpt of steunt.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb genoeg ervaringen om te kunnen concluderen dat er geen god bestaat voor mij. Neemt niet weg dat ik het waardeer dat andere daar wel in geloven.

Voor mij geldt juist absoluut niet de weg van de minste weerstand.........
Waarschuw beheerder
Ik geloof niet in god.

Eerst zien, dan geloven ;)

Besides... gelooft god in mij?

Waarschuw beheerder
ja, zo iets ja,,,,,,,,,,,

eerst ervaren dan geloven, kan ook.

hihihi