oh god eeuwig branden in de hell
Er is van alles mis met moslims en de Koran. Een groep mensen die heel hun denken en ethisch besef baseren op een boek dat niets dan angst inboezemt bij weigering van het volgen ervan creëert vele problemen, waaronder bijvoorbeeld een altijd aanwezige kans op extremisme,
En vind je de "gematigde" moslims niet veel te stil als het gaat om de wandaden van hun extremistische broeders? Zie ook Den Haag een tijdje terug. Wie zijn de ouders, vrienden en buren van het tuig dat met stenen gooit en met ISIS-vlaggen rondloopt? Waar is moeder de vrouw? Waar zijn de vaders van het 20-jarige straattuig?
Volgens mij vinden die het allemaal best.
Grote groepen moslims gaan niet of nauwelijks om met autochtone Nederlanders.
De islam past niet in Nederland, echt niet. Zelfs de gematigde islam niet. Je kunt mensen hun geloof niet afnemen, je kunt mensen niet verbieden om gelovig te zijn. Maar de islam - zelfs de "gematigde" variant - is op veel te veel punten strijdig met de normen en waarden van onze westerse samenleving. Ik geloof ook niet in een toekomst voor de islam in Nederland. Het zal voortdurend blijven botsen. En je ziet nu - na dertig, veertig jaar falende integratiepolitiek - dat steeds meer Nederlanders de islam spuugzat zijn.
Als ik zo'n conservatief geklede moslima (zeg maar de pinguin-outfit) zie met haar dochtertje van pakweg 8 jaar dat er al bijna net zo bij loopt, vraag ik me steeds vaker af: wat kom je hier doen in Nederland?
Op school leren we onze kennis ook voornamelijk vanuit boeken, en voor ons examens studeren we vanuit onze boeken. Als we dan iets verkeerds interpreteren en uitvoeren betekent het gelijk dat de boek fout is? In sommige gevallen misschien maar voor de Koran is dit nimmer van toepassing. Wat een heilig, objectief en perfect boek is.
Ik denk dat dit ´n belangrijk pijnpunt illustreert. Elk ander boek kan in twijfel getrokken worden, is aan ´n houdbaarheidsdatum gebonden......maar alleen de Koran niet.
Stukje van Hans teeuwen
Extremisme is een menselijk fenomeen die niet exclusief aan een bepaalde religie is verbonden maar iets dat gekoppeld kan worden aan elke filosofie, overtuiging, ideologie of religie. Het is tevens situatie gebonden.
Jou reactie is een ietwat doorgedraafde uiting tegenover de zogenaamde moslims die zich op dit moment slecht in de wereld gedragen. Maar wanneer je alle moslims weer over een kam scheert met de koran en alles derbij is wanneer diezelfde reactie weer extremistische trekken aanneemt. Wat typisch (en ironisch) is.
Er zijn genoeg moslims over de hele wereld die ISIS en al hun acties afkeuren, een tijdje geleden had ik zelfs hele artikels gepost van moslims en grote imams die uitroepen tegen die groepering.
Wat Den Haag betreft, de familieleden/moslims kunnen zich uitroepen wat ze willen tegen hen in de persoonlijke sfeer en of publiekelijk maar de media concentreert zich nu op het gebeuren zelf in plaats van hen die zich ertegen uitspreken. Dat betekent niet dat dat het enige is wat gaande is.
Een rivier is constant stromende, ook al heeft de camera slechts eén enkele vaststaande beeld van het anders constant vloeiende water vastgesteld.
Dat vind ik niet gek wanneer diezelfde autochtonen die klagen over segmentatie met zulke uitspraken komen.
Het werkt twee kanten uit zoals je kan zien. Aan de ene kant kan ik me heel goed voorstellen dat moslim jongeren zich bedreigd/niet geaccepteerd voelen door deze zienswijze en zich dan extremistisch gaan gedragen (ook al staat dat niet in lijn met de koran). Jongeren willen juist geaccepteerd worden en erkenning en liefde ontvangen. Maar als ze constant met zulke gedachtegangen aan moeten lopen van de autochtone kant kan ik me segmentatie en extremisme niet wegdenken.
Je crëert zelf een segmentatie op globale schaal tussen de westerse samenleving en islam., en dat is niet waar de toekomst ligt.
Mijn normen en waarden die mij gevormd hebben en waarvan de basis in mijn geloof en de Koran ligt zijn op geen enkele wijze tegenstrijdig met de wetgeving in Nederland, ik leef hier prima in vrede met eenieder.
Waarom maak jij je druk om een 8jarig meisje en hoe een ander vrouw zich kleed vraag ik me af?
Op school leren we onze kennis ook voornamelijk vanuit boeken, en voor ons examens studeren we vanuit onze boeken. Als we dan iets verkeerds interpreteren en uitvoeren betekent het gelijk dat de boek fout is? In sommige gevallen misschien maar voor de Koran is dit nimmer van toepassing. Wat een heilig, objectief en perfect boek is.
Het gaat natuurlijk om wat die kleding uitbeeld.
Het is overigens veel meer typerend dat jij (of X) hier pro-Palestijnse dingen riep (middels cartoons) en ISIS onbeschaamd liet.
Volgens mij zijn er zat tegenstrijdigheden te duiden, maar laten we zeggen dat er straks een verbod komt op besnijdenissen. Een duidelijke tegenstrijdigheid. Wat dan? Breek je de wet of ga je op een islamitische partij stemmen? Hoe moet ik dat zien.
Kip of ei?
Ik kan en wil geen maatschappij vormen met zulk dogmatisme.
Hoe kan het dan toch dat ik het zo'n grafboek vind? Met mijn beoordelingsvermogen is maar weinig mis over het algemeen.
Vind het maar een probleem maken over niks, dan moet je meer problemen hebben met gothics en alto's die anarchistische kleding dragen, die willen namelijk tegen de maatschappij keren en hebben schijt aan alle wetten en regelgevingen.
Maar daar heb je geen problemen mee, wel om een vrouw die zich bedekkend kleed en om een acht jarig meisje. Beetje raar lijkt me.
De Palentijnse kwestie is een andere discussie en onderwerp dan de ISIS kwestie en heeft daar weinig van doen.
Inmiddels weet je welke standpunten ik neem tegenover ISIS en welke ik heb voor de Palestijnen. De situatie is anders, de omstandigheden en redenen zijn anders, de discussiepunten zijn anders.
Het zijn verschillende fronten.
Ik had laatst een stuk gepost waarbij er een duidelijk afkeuring was op geforceerde besnijdenissen van vrouwen naast dat het nergens in de koran word omschreven.
Ook XaeeDji had hier duidelijke informatie hieromtrent gegeven, dus scroll eventueel terug om uw geest weder op te helderen.
Dit is verder dan ook een non-issue die je "er maar even" bij haalt hihi.
Vind beide wel lekker.
Heb s'avonds Chicken Biryani gehad.
Het was geen dogmatisme
Nogmaals; het gaat mij niet om de kledij. En overigens gaat je vergelijking ook nog mank, want er wordt nogal wat extra ruimte gegeven voor de bedekkende kledij van moslims, met als argument; ''omdat religie''. Een goed voorbeeld hiervan is de pasfoto, waar mijn ik geen pet voor mag dragen, maar een moslima wél een hoofddoek. Nu kan je t kinderachtig vinden om daar over te zeiken maar het duid wel iets fundamenteels aan.
Het gaat er niet om of ze iets met elkaar van doen hebben, het gaat om het gewicht dat aan de ene situatie wel en de andere niet gehangen wordt.
Het is dogmatisme. Punt.
Die was ten minste nog irritant op een manier die ik kon respecteren.
objectieve bron
Vind ik wel chillax op zich. Vrijheid van religieuze uiting en handhaving.
Dat jij er problemen mee hebt, lekkah boeiah actually.
onschuldige moslimkinderen kapot
De Islam blijft hoe dan ook ´n soort van Fremdkörper in de westerse samenlevingen. Incompatibel met de verworvenheden van de vrije wereld.
ekkah boeiah actually
Het is geen onzin. Het is hetzelfde als de geloofsbelijdenis in de Katholieke Kerk, gewoon indoctrinatie en dus dogmatisme van het ergste soort.
De westerse wereld (met super aardige westerse rationele en redelijke denkers en sympathisanten buiten beschouwing gelaten) is als een gesluierde kind dat een diamant in zijn rechterhand heeft maar door de zwarte sluier het als een vlam ziet.
In diezelfde zin is de Koran de noodzaak voor de vervolmaking en ontwikkeling van het spirituele aspect.
Uiteraard vindt je dat chill. Vrijheid van religieuze uiting zorgt voor bevoorrechting.
Een reactie als deze over onschuldige kinderen die worden kapotgeschoten weegt qua gewicht als 3 olifanten in vergelijking met dat ik het niet boeiend vind wat jij vind wat moslims als kleding dragen en uiten.
Een grotere tegenspraak dan dit kan ik me niet bedenken.
Dvm
Bodo, dvm, terra, en mario, het was me weer een genoegen. Ben op FOK! te vinden mocht het hier doodbloeden en er nog behoefte is aan contact. Naam kan via PM opgevraagd worden. En vergeet niet, jullie weten niet. Niets. A-B-S-O-L-U-U-T niets.
Nouja groetjes, houdoe, toedeloe
En velen kwamen uit op zienswijzes, verklaringen en concepten over normen en waarden die tevens in de eerder genoemde 3 religie's aan bod kwamen waarbij er ook velen tot de conclusie kwamen dat er een God MOET bestaan als absolute oorsprong.
Hij was een bron van pure kennis op flock.
Vind z'n laatste post in dit topic ook niet iets om naar huis te schrijven btw. Jij?
Het is overigens niet mijn doel om jou te overtuigen of whatever maar ik geef alleen de islamitische verklaring/godsconcept weer.
Zeker! Hij wist veel over de islam te vertellen, wat de discussies ten goede kwam.