Die discussie bewaren we wel voor een andere keer, nu even in de voetbalsfeer.
Idd, totale ondergang. Maar ze zullen op een dag willen wreken...
maar dat gaat nu niet meer gebeuren
Ik mis gewoon de afkeuring vanuit de ware Islam als het ware.
Die laatste zin begrijp ik denks niet goed.
En waarom staan de moslöims vlg jou dan onder druk om dit soort terrorisme te verklaren ?
Dat kun je mm 1 op 1 voor vrijwel alle wereldse ontwikkelingen zeggen. Wat vind jij bv van de Europese inmenging in de kwestie Oekraine.
de media bestaan uit zoveel verschillend georienteerde achtergronden, dat je je wel ´n redelijk goede kijk op de werkelijkheid kunt vormen, tenminste als je redelijk normaal kunt lezen en redeneren.
Btje dubbel gevoel zal het oproepen bij veel moslims, omdat Jihad onderdeel is vd religie.
Lees niet: terroriseren is onderdeel vd religieof niet-moslims doden is onderdeel vd religie, maar Jihad wel.
En moslims wereldwijd zullen nou eenmaal het gevoel hebben dat hun religie idd gedemoniseerd wordt en hun landen bezet worden en in puin liggen.
Daarbij zijn moslims in het westen nog btje hun plek aan het vinden; hoofddoeken dragen wordt verboden, zodra er een moskee gebouwd gaat worden wordt het door niet-moslims tegengewerkt..
Was in Roermond ook, dat Nederlanders ineens een handtekeningenactie begonnen, wat de bouw van een moskee opzadelde met een (wat mij betreft volkomen onnodige) vertraging.
Ze voelen zich niet gewild, in hun vrijheden om de religie naar behoren te kunnen beoefenen ingeperkt, er is sprake van discriminatie op de arbeidsmarkt, dus ze hebben het al niet super easy.
Dus wat verwacht je precies van de grote meerderheid? Mensen die gewoon elke dag naar hun werk moeten, gezinnen moeten onderhouden, kinderen naar school moeten kunnen laten gaan, enz.
Wat zouden zij moeten doen tegen gebeurtenissen in verre landen?
En als je satelliet kijkt, naar de verschillende Islamitische zenders van de Arabische wereld, dan zie je wat de standaard is, wat de norm is, wat men mensen leert, enz.
Dat is veel meer zoals hoe je Islam van mij gewend bent hier, dus ik heb niet het idee dat ik qua opvattingen een milde minderheid zou zijn.
Verder is er geen duidelijke leiding binnen Islam, geen vaste structuur, niemand die door iedereen serieus genomen wordt en al die groepen dus kan bereiken.
Het zijn meer zelfstandige, uit zichzelf handelende splintergroepen in plaatsen op aarde waar het nou eenmaal kut is, die de mentaliteit hebben van; als je niet met ons bent, moet je wel tegen ons zijn.
Kijk naar Marokko, dat doet het behoorlijk goed, en is echt een klassiek Islamitisch land, waar het volk nog een hele sterke connectie heeft met de religie.
Marokko is in het algemeen niet, wat we extremistisch kunnen noemen, jongeren daar verschillen niet veel van jongeren hier.
Ik denk dat jongeren daar zelfs een betere mentaliteit hebben dan de jeugd hier, betere morele waarden, meer een gevoel hebben van verantwoordelijkheid dan wat je hier ziet.
En wat Jihad betreft zal geen zichzelf respecterende moslim het idee van Jihad afkeuren.
Het moet echter wel goed begrepen worden en in lijn liggen met hoe de geleerden het allemaal interpreteren en uitleggen.
Bedoel daarmee westerse invloeden, op hoog niveau, die gebeurtenissen beïnvloeden of zelfs drijven.
Aan de ene kant heb je een heel humanitaire kant van het westen, maar je hebt ook een keerzijde.. er zijn ook eigen belangen die ten koste gaan van andere volkeren/landen.
En waar de invloed van het westen een veel negatievere werking heeft zijn geen verslaggevers aanwezig die dit zomaar ff aan het volk laten weten.
En wat Jihad betreft zal geen zichzelf respecterende moslim het idee van Jihad afkeuren.
Het moet echter wel goed begrepen worden en in lijn liggen met hoe de geleerden het allemaal interpreteren en uitleggen.
Ik vind dat ik over dat specifieke onderwerp te weinig informatie bezit om er iets nuttigs over te zeggen.
Dan zou ik me erin moeten verdiepen.
Gelukkig is er nu het internet, wat het wel mogelijk maakt om een wat extensievere zoektocht naar waarheid/eerlijkheid te ondernemen.
Wat houdt die <jihad dan vlg de ware Islam in ?
Als je de situatie in Roermond kent dan weet je ook dat het om voorziene parkeerproblemen draaide, uiteindelijk is het best in goed onderling overleg toch allemaal beslecht in het voordeel van de moskee toch.
Ik merkte eerder al op dat het de Islam ontbreekt aan ´n soort van Vaticaan
Ik denk dat je de situatie zoals je pa die illustreert met voorbeelden uit Marokko idealiseert, juist omdat het de visie van je pa is en wie je grenzeloos respecteert, volledig begrijpelijk trouwens
Zou zeggen kijk naar ´n Islamitisch land als Saudi-Arabia en draai het allemaal eens om.
En verslaggevers moeten nu eenmaal door de dictatorische omstandigheden heen vechten, ook ware Moslims zouden dat moeten gaan doen, zeggen waar het op tsaat, om welke prijs ook, dat doen die terroristen die jij jihadisten placht te noemen ook.
Het is allemaal ´n kwestie van keuze.....toch ?
Mais oui, ik praat het nergens goed wat ze doen, dus ik keur het sowieso af.
De reden dat ik de media benoem, is omdat zij onafhankelijk en eerlijk zouden moeten zijn.
Wat als je een boot hebt met een bemanning die jacht maakt op walvissen.
Stel die mensen geven zich uit voor activisten, die voor Greenpeace werken.
Het is duidelijk dat ze niks met Greenpeace te maken hebben, omdat hun acties lijnrecht tegenover de normen en waarden en doelen van Greenpeace staan.
Onafhankelijk idd. Daarom kunnen zij geen oordeel trekken wie de "echte" moslims zijn en wie niet. Neutraal betekent, dat iedereen die moslim zegt te zijn of vanuit de Islam handelt, voor moslim wordt aangenomen. Logisch ook.
Als het zo duidelijk was als jij zegt Xaeed
dan bestond moslimfundamentalisme/extremisme niet op deze schaal
Er zit ergens in tussen de regels van de Koran een kanker verstopt
Dat is een goed punt.
Mijn punt is dat de media helemaal niet neutraal zijn.. in wat we dagelijks te zien krijgen, qua nieuwsberichten.
Sommige dagen zie je 4 of 5 items achter elkaar die op de een of andere manier moslims/Islam op een negatieve manier neerzetten.
Dan is er niet langer sprake van neutraliteit, dat is selectief en het heeft een bepaald effect op de kijkers.
s je 4 items hebt en 2 gaan over terreurbewegingen in Irak en maybe Afrika, misschien een zelfmoordaanslag in Afghanistan en een bericht over bv Saudi Arabië die wat te zeggen heeft over Geert Wilders.
En er wordt telkens bij gezegd; Islamitische extremisten verkrachten vrouwen, Jihadisten slachten olifanten, soenitische aanslag op een Amerikaanse ambassade, moslims willen de vrijheid van meningsuiting inperken.
Hoe neutraal is dat dan nog?
Wanneer hoor je in het nieuws iets over Noord-Korea?
Zelden tot nooit..
Wanneer hoor je iets over de Chinese regering die mannetjes 's avonds over straat laat lopen in het westen van het land, waar de meeste mensen moslims zijn; om te kijken of ze thuis doen bidden (wat verboden is)?
Christelijke groepen in Afrika die moslims doden??
Het is allemaal heel selectief en dient een bepaald doel.. op die manier is het niet onafhankelijk, open en eerlijk.
Het is idd minder duidelijk en voor de hand liggend dan het voorbeeld.
Iedereen weet namelijk waar Greenpeace voor staat en wat dan wel en wat niet in lijn zou liggen met de richtlijnen van die organisatie.
In het geval van Islam is het minder bekend wat Islam nou eigenlijk leert en welke daden dan wel in lijn met de regels vd religie liggen, en welke acties onislamitisch zijn.
Hoe beter je Islam begrijpt, hoe duidelijker het wordt, hoe makkelijker het wordt om dat onderscheid te maken.
I take offense to that
Nieuws zou het nieuws niet brengen, als het ten eerste geen nieuws was. Ten tweede als niemand er op zat te wachten. Zelfs de meest "neutrale" nieuwszenders (NOS/Volkskrant) die hun best doen om het woord "moslim" te vermijden, kunnen er niet omheen wat er feitelijk in de wereld gebeurt.
Dat is toch gewoon het nieuws, of is het gelogen? Niet waar? Uit zijn verband gerukt of aangedikt? Nee toch?
Ook genoeg. N-Korea test raket dit, hommeles bij de grens met Z-Korea etc.
Gebeurt dit op dezelfde schaal als andersom? Is dat net zo frequent aanwezig dat er gelijkwaardig veel aandacht aan besteed zou moeten worden?
Hoe beter je jouw interpretatie begrijpt? Je krijgt mij bij lange na gewoon niet wijs dat er miljoenen Arabisch sprekende moslims zijn, in- of rondom het Arabisch schiereiland, die dagelijks de Koran lezen en het gewoon compleet verkeerd begrijpen...
Moet je niet doen, het is geen mening. Het is een feit.
Geen religie in de afgelopen 50 jaar zo uitgesproken gewelddadig als de Islam.
De Koran is multi-interpretabel.
Als je liefde zoekt vind je liefde. Als je oorlog zoekt, vind je oorlog.
Jij zoekt liefde, vindt liefde en neemt dat voor de Enige Waarheid aan. Waarom zou diegene die Oorlog zoekt en oorlog vindt? niet dezelfde waarheid in pacht mogen hebben?
Het is ontzettend selectief, een punt dat je alsmaar lijkt te willen vermijden.
Hier moet je specifieker zijn dat dit, dit is me te vaag.
Nee het is wel degelijk een mening en de manier waarop je die mening verwoordde vond ik veel te grof.
Religies en Islam zijn geen werkende entiteiten in de wereld, dus een religie kan niet gewelddadig zijn.
Liefde heeft voorwaarden.
Oorlog heeft voorwaarden, regels, etc.
Heeft degene die in de Qur'an bewijs denkt te vinden voor het bestaan van meerdere goden, omdat ie hier en daar "We" leest ipv "Ik", in referentie tot het goddelijke, net zoveel gelijk als ik, wanneer ik zeg dat er slechts 1 God bestaat volgens de Qur'an?
Zijn onze verschillende meningen net zoveel waard?
Of kunnen we onderzoeken wiens mening waar is en wie het simpelweg fout begrepen heeft?
Zodra ik aantoon dat diegene het fout heeft, aan de hand vd Islamitische leer zelf, dan heeft zo iemand geen enkele reden om nog vast te houden aan die verkeerde interpretatie.
Een derde persoon kan dan niet bepalen dat beide interpretaties juist zijn, aangezien ze elkaar uitsluiten en tegenspreken.
Nee, jij vind het selectief.
Jij zoekt jouw antwoord in een vaag complot van "de media" om de Islam en moslims te demoniseren.
Het probleem ligt ook helemaal niet bij de media. Dat is de schuld verschuiven.
Vind jij dit geen nieuws?
Vind jij dat media dit maar moeten verzwijgen om jouw religie maar geen slechte naam te geven?
Het schaadt namelijk de vrijheid om zelf je mening te vormen.
Er zijn voorzichtig geschat, miljoenen moslims in deze wereld die het waarschijnlijk totaal niet met jouw visie der Islam eens zijn.
Die wel Arabisch kunnen lezen en misschien wel vaker met hun neus in de Koran hangen dan jij dat doet. Die wél Hamas, de Taliban, ISIS, Boko Haram etc. steunen in hun daden, al is het alleen in gedachten.
Die wel vinden dat Joden met de neus omlaag van het gebouw gegooid mogen worden.
Israël van de kaart geveegd mag worden
Die wel eerwraak rechtvaardigen, verkrachte vrouwen als overspelig beschouwen en zoutzuur in het gezicht gooien
Hoe kan ik van jou aannemen dat zij het állemaal fout hebben begrepen wat er in die Koran staat? Geloof me ik wil het aannemen, maar ik hoop dat je begrijpt dat ik dat gewoon niet kán.
Mijn excuus. De beeldspraak was niet grof bedoeld.
Klopt, daarom is wat in de Koran staat ook niet leidend voor de beeldvorming van een religie, enkel de uitvoering van haar zij die pretenderen haar te volgen.
Vertel me dan waarom er zovéél moslims in deze wereld de interpretatie verkeerd begrijpen?
Waarom pretenderen zoveel dat het geweld wat zij voeren gerechtvaardigd is vanuit de Koran?
Is de term "ongelovigen die tegen jullie strijden" zo breed interpretabel in de Koran dat deze op elke vorm van afwijking rechtsgeldig is?
Waarom staat op afvalligheid de doodstraf etc? Je moet het in ieder geval van mijn standpunt kunnen begrijpen?
Ga je taalgebruik eens eerst lezen dan
Nee wat jij nu probeert te doen is de schuld verschuiven.
Ik heb nergens gezegd dat ik shitty dingen die mensen doen goedkeur.
Maar zodra ik een ander probleem aanwijs (wat helemaal niet onredelijk of vergezocht is) schiet jij om de een of andere reden in de verdediging.
Denk dat dit meer gaat om maar wat te kunnen discussieren dan wat anders, want snap eerlijk gezegd niet hoe je het er uberhaubt niet mee eens kunt zijn.
Op dagelijkse basis worden mensen gezegd dat moslims slecht zijn, dat Islam dit doet, dat Arabieren dat doen.
Vind je dit niet enigszins opvallend, of verdacht?
Waarom noem je de Israëlische regering geen terroristische organisatie?
Die zijn veel groter, sterker en omvangrijker in de shit die ze doen dan Hamas.
Selectief much?
Sommige Zionisten ja, zou ik niet echt op tegen zijn nee.
En voordat je geschokt reageert, zou je net zo geschokt reageren als iemand zei dat ie Hitler van een gebouw zou gooien?
Specifiek zijn, dit is me weer te vaag.
Ik weet niet wat jij nu in gedachten hebt, dus kan er moeilijk op reageren.
Omdat ze zien hoe onrechtvaardig de wereld is en dat de niet-moslims hun landen binnenvallen en corrumperen.
Zo raar is het dan niet om in hen een vijand te zien, want dat is precies hoe ze zich opstellen.
Het moet wel handig zijn om in jouw wereldje te leven, waarin alles goed is en eerlijk en lief, en je het kwade heel makkelijk kunt afschuiven op 'de moslims'.
Je probeerde het punt vd media te ontkrachten, maar je lijkt juist een direct product te zijn van zo'n anti-Islamitische propaganda outlet.
Tuurlijk zie je de selectiviteit dan niet, stom van me om het uberhaubt uit proberen te leggen eigenlijk.
Dat is wat zijn overtuigingen (zijn atheïsme, zijn wereldbeeld) hem bijgebracht hebben.
Sommige Zionisten ja, zou ik niet echt op tegen zijn nee.
En voordat je geschokt reageert, zou je net zo geschokt reageren als iemand zei dat ie Hitler van een gebouw zou gooien?
Omdat je het probleem verplaatst van veroorzaker naar de boodschapper. Don't shoot the messenger.
Het is niet het nieuws of de media wat jouw religie in een kwaad daglicht zet, het zijn jouw internationale clubleden. Dat is de kern.
Dat jij dat selectief vindt..
Nee, want het is toch ook zo? Wat is er verdacht aan de waarheid -hoe selectief dan ook- verkondigen?
Je schiet in de veelgebruikte moslim-reflex, alle schuld buiten de Oemma zoeken, in plaats van binnenin.
Omdat Israël een rechtsstaat is die het recht heeft haar eigen grenzen te beschermen.
Ik sta achter de staat Israël
Je vergelijkt een groep personen die verenigd zijn in een ideologie met één -duidelijk schuldige- persoon? Krom niet?
Alle extremistische, fundamentalistische moslims wereldwijd die er on-islamitische geweldverheerlijking op nahouden.
Vertel me dan waarom er zovéél moslims in deze wereld de interpretatie verkeerd begrijpen?
Die op staatsniveau vrouwendiscriminatie in stand houden etc.
Mijn punt is dat jij niet de autoriteit hebt, om (honderd)duizenden moslims, tot niet-moslim te verklaren
Zijn alle Hollande moslims die fysiek strijden in Syrië, voor jou geen moslim? Omdat ze moorden?
En om nogmaals maar eens mijn punt van verwarring te duiden:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22760669/__Lijsttrekker_Den_Haag__leve_ISIS___.html
Politiek persoon in Nederland, voorzitter van de "moslimpartij". Ik schrik hiervan, jij niet?
Het Christendom was dat ooit ook, maar die weg is losgelaten. Men ging gelukkig een rationelere kant op... Maar bij de Islam is die bezetenheid van geloof er opnieuw in een andere vorm.
Atheïsme zorgt voor haat en een gebrek aan fatsoen?
Hier is gewoon geen plaats voor extremisme, jihad of oorlog vanwege meningsverschillen toch.
Jullie slapen joh.. zien de wereld door troebele ogen.
En dit alles heeft ook weer te maken met religie, ook al is het niet direct merkbaar nu.
Het Midden-Oosten is heilig land voor alle 3 de religies en de christenen verwachten daar de terugkeer van de Christus.
En de Joden verwachten daar de komst van hun Messiah.
Waarom denk je dat Amerika Israël zo steunt?
Het lijkt nu een oorlog tussen een religie (Islam) en de moderne westerse wereld (niet perse religieus), maar dat is in essentie slechts schijn.
Dat is wat zijn overtuigingen (zijn atheïsme, zijn wereldbeeld) hem bijgebracht hebben.
Dat is wat eruit komt.. tis gewoon haat, gebrek aan fatsoen, laag persoon, leeg vanbinnen, zn woorden schaden hem zelf alleen maar.
Ja en het is totaal geen verrassing dat je dit gaat zeggen, had ik wel een miljoen op kunnen zetten.
Je bewijst mn hele punt, ironisch genoeg en jij bent veel meer beïnvloed door het type berichtgeving (en die selectiviteit waar ik het steeds over heb) uit de media, dan je zelf denkt.
Om je zin hierboven nog even aan te raken: Israël's grenzen hoe ze nu zijn, zijn illegaal volgens internationale wetgeving, aangezien ze die uitgebreid hebben dmv oorlogsvoering.
Dus ze hebben er helemaal geen recht op; ze hebben rechten op de gebieden die ze hadden voor de oorlog van '67, de rest heet niet voor niets "bezet Palestijns gebied".. niks rechten dus.
Dan steun je een in essentie criminele staat, die verantwoordelijk is voor terroristische aanslagen op veel grotere schaal dan wat Hamas ooit gedaan heeft
En je noemde de Taliban als terreurorganisatie, maar erna zeg je dat Israël het recht heeft zn grenzen te beschermen.
Dat is toch wat de Taliban in eerste instantie deed, niet?
En hun grenzen waren niet eens illegaal onder internationale wet, dus zij hadden meer recht om te vechten dan Israël heeft.
Toch zeg je dat die vechters terroristen waren, terwijl je Israël btje loopt te verdedigen.
Terrorisme is het bewust aanvallen van onbewapende, onschuldige burgers of het aanvallen van niet-militaire infrastructuur.
Israël vernietigde in Ghaza een kippenboerderij, waar ze met tanks duizenden kippen kapot reden.
Ze vernietigden de enige grote bakkerij in Ghaza, schoten scholen naar de klote, gooiden zelfs illegale witte fosfor op een ziekenhuis.
Het is niet zo gek dat moslims daar niet blij mee zijn toch?
Verwacht je van de Palestijnen in Ghaza dat ze passief blijven en niet vechten?
Gaat vaak hand in hand ja (mijn persoonlijke ervaring/observatie).
Dat is voor mij onbekend, ik weet niet wat elk individu daar doet, hoe die aan zn geld komt, hoe hij aan zn wapens komt, wie hij gedood heeft en voor welke misdaden.
Allemaal onbekende factoren en ik geef geen meningen over dingen waar ik geen kennis over bezit, dat zou dwaas zijn.
Die grenzen zijn gesteld, na meermaals gevochten oorlogen met de Arabische Liga. Om te bouwen als militaire buffer tegen eventuele toekomstige aanvallen van opnieuw dezelfde buurlanden. De grenzen waar je het over hebt, waren hiervoor ook illegaal ingenomen door Jordanië en Egypte. Toen kraaide er geen enkele Arabier naar.
Daarnaast, je kan iets niet bezetten wat nooit staatsrechtelijk eigendom is geweest van een bevolkingsgroep.
Even voor de record, ik vind ook dat de Palestijnen inmiddels recht hebben op een eigen staat.
Alleen ga ik niet mee in de populair culture geschiedvervalsing die er heerst rond om het Midden-Oosten conflict.
Ik steun het recht op een Joods thuisland. In principe maakt dat mij een zionist. Waardoor jij mij blijkbaar weer van een dak wilt gooien.
De Taliban vecht ook buiten de grenzen van Afghanistan.
Daarnaast is de machtsgreep van de Taliban in Afghanistan ook niet bloedloos verlopen.
Gaza als autonoom Palestijnse regio bestaat bij de gratie van Israël.
Gemiddeld 3 raketten per dag op Israël vanuit Gaza
Is dat niet net zo'n generaliserende opmerking als daar waar Islam is, heerst dood en verderf?
Ik vind dit discussie ontwijkende antwoorden sorry. In mijn ogen zijn zulke figuren moslims.
Zij vechten een Jihad die jij goedkeurt.
Dus onder de oppervlakte, keur jij hun daden daar ook goed.
Want, het is een rechtvaardige Jihad.
En dát is precies het probleem binnen de Islam.
Verandert niet dat ze illegaal zijn, vandaar; "de bezette Palestijnse gebieden", niet "de vermeende bezette gebieden" ofzo.
Dit argument is natuurlijk zo treurig als de wilgen.
De Indianen in Amerika hadden dan ook geen recht op het land.
Zodadelijk ga je nog zeggen dat het Palestijnse volk niet eens bestaat.
Inmiddels?
Is het aan tijd gerelateerd?
Als je ergens maar lang genoeg rondhangt heb je er recht op?
Is dat hoe het werkt?
Dan leefden er al mensen in dat gebied toch, lang voordat de Joden er kwamen.
Hebben die mensen die daar leefden dan, volgens dit principe, niet meer recht op het land, aangezien zij er eerder waren, terwijl er geen Joden leefden?
En wat gaf de Joden dan het recht op het land toen ze er vanuit Europa kwamen?
Machtsvacuüm, zoiets verloopt zelden op een fijne manier.
Ik vind dat je maar een sneu argument gebruikt hoor.
Maar het maakt niet uit, volgens de internationale wetgeving is het idd op een illegale manier ingenomen, dus zo lang ze daar blijven zijn ze in overtreding vd wet.
Ja, was misschien btje uncharitable van me.
Ja en mijn punt is dat ik me die luxe niet kan veroorloven; om zo snel en makkelijk mensen te beoordelen, zonder de benodigde kennis/informatie.
Ik ben sowieso niet zo happig op het bestempelen van mensen als kafirs (ongelovigen), omdat dat een serieuze zaak is.
Ik kan echter wel een daad zien als on-islamitisch, maar dat wil niet in alle gevallen meteen zeggen dat de persoon in kwestie dan meteen een kafir is.
Waar jij naar vroeg bevat zoveel onbekende factoren dat ik me ervan weerhoud een oordeel erover te geven.
"Zijn al die Nederlandse moslims die naar Syrië reisden om daar te vechten dan geen moslims volgens jou" vroeg je me.
Daar kan ik toch geen antwoord op geven, ik ken dr geen een, ik weet niet wat in hun harten leeft, ik weet niet wat elk persoon daar doet.
Als ze vechten, weet ik niet tegen wie, ik weet niet wat hun tegenstanders gedaan hebben, of waarom zij vechten.
Je kunt me net zo goed vragen hoeveel elfjes op de punt van een balpen kunnen dansen.
Aan de andere kant is er wel degelijk een rechtvaardige Jihad.
Wanneer buitenlandse legers je land onrechtvaardig bezetten en burgers afknallen, dan heb je het recht om terug te vechten.
Dat is wat de Hizbullah deed, dat is wat jij noemde in verband met Israël; je grenzen verdedigen.. zou je Hizbullah omschrijven als vrijheidsvechters of terroristen?
"bewering over mij die je uit de duim zuigt" EN DUS "conclusie die nergens op slaat"
Ja en voor hoe lang nog?
Hoe lang voordat de vlam ook hier in de pan slaat?
Gewoon weg met jullie! voor de rest ben ik heel lief. Jullie kiezen er voor zo'n ideologie aan te hangen? Prima maar neem de gevolgen er dan bij.
Als jullie zo nodig homo's moeten verachten en onze vrouwen hoeren noemen omdat ze zich niet in van die achterlijke vodden willen hijsen als die vrouwen in jullie kringen, prima doe je ding. Maar accepteer dan dat je hier niet geaccepteerd gaat worden. Islam is een ons vijandig gezind geloof en daarom moet het weg.
Fuck islam. No islam in the west. We will never surrender!
De protestanten en katholieken hebben miljoenen Joden gedood, nog niet zo lang geleden.
En wat hadden zij misdaan?
Niks..
Wat hebben de Palestijnen fout gedaan?
ga ik er van uit dat ´n minderheid in ´n democratisch bestel nooit de ware macht kan grijpen. Geruststellend in dezen vind ik ook de samenvoeging van Nederlandse en Duitse elitetroepen onder gezamenlijk commando. Vergeet niet dat Duitsland de grootste offers tot nu toe heeft gebracht in de naoorlogse geschiedenis en volhardt in zn streven naar duurzame vrede en veiligheid.
Hey X ik had je stukje over Al Gahazi nog gelezen trouwens. Ga beide werken lezen wanneer ik weer zin heb in al dit 'gedoe'.
Je maakt me bang met zo´n opmerking.
De palestijnen hadden geen aanslagen in Europa moeten plegen, hun leider Arafat wordt algemeen erkend als een van de eerste internationale terroristen....´n natie die door zo iemand wordt geleid kun je naar mijn overtuiging niet meer serieus nemen.
De West-Oever en Golanhoogte zijn illegaal ja.
Hoe veel mensen denken over dit onderwerp baart me enorme zorgen moet ik zeggen.
Dit is de rechtse stem, de pro-Israëlische stem, het anti-Palestina geluid, wat ik in jouw woorden gegoten zie.
Ik zou daarom aanraden om gewoon op Nederlandse tv toespraken en debatten van bijvoorbeeld Noam Chomsky of Finkelstein te tonen, om het wat recht te trekken.
Zodat mensen misschien ook eens die andere stem kunnen horen en op basis van die informatie voor zichzelf een betere mening erover kunnen vormen, eentje die niet gedicteerd wordt door wat ze meekrijgen van tv.