Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 409984x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juni 2014 om 15:54:
Beledigen is een (eventueel) gevolg van discriminatie. Niet inherent of hetzelfde. De wet tegen discriminatie is niet in het leven geroepen om mensen te beschermen tegen beledigen, maar om hen te beschermen tegen uitsluiting.

Je bent niet zo´n monojager als Dvm vooronderstelde.......je hebt je revier (succesvol) uitgebreid :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juni 2014 om 20:50:
:lol:

Zoals ik eerder al tegen Dooz bekende: ik trek mn eerdere woorden terug.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

nee, want als er echt een god was bestonden er geen moslims.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juni 2014 om 15:54:
discriminatie.

is juist goed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 6 juni 2014 om 01:08:
Zoals ik eerder al tegen Dooz bekende: ik trek mn eerdere woorden terug.

Welke trouwens ?:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juni 2014 om 21:11:
Ik heb geen enkel probleem met de verzen die ervoor en erna kwamen, alles is waar en ik ervaar het als waarheid.
Dat is hoe het is, het beschrijft de staat van degenen die beschreven worden precies hoe ik ze ervaar in de werkelijkheid.

Dan vind ik jou maar een rare. Vind sowieso hoe jij de Koran leest echt apart. Je trekt je geen hol aan van dergelijke barbaarse rare taal en je ziet als een of andere vage autist blijkbaar alleen de theologische regeltjes of zo. Dus van een knoepert van een psychopathische uitspraak haal jij gewoon heel droogjes dit er dan uit: '23:96 Therefore, counter their evil with goodness; We are fully aware of their claims.' dat destileer je dan uit alle belachelijke taal eromheen. Ja, ik begin geloof ik door te krijgen hoe jij leest en hoe ik lees en waarin de verschillen zitten, en dat ik niet kan begrijpen hoe jij het leest en jij niet hoe ik het lees. Het kwartje begint geloof ik te vallen nu...

Ik wil je trouwens niet daadwerkelijk een autist noemen, dat lijkt me stug bij jou, maar de wijze waarop je zo koeltjes zulke teksten tot je neemt en ijskoud er dan zo'n zinnetje uithaalt als 'wat het moet zijn', vink gewoon zo raar. Wereld van verschil met de mijne, als niet-islamitisch opgegroeid persoon.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als we trouwens nou eens zulke personen concretiseren voor wie zulke teksten bedoeld zijn (wie dus degenen zijn die verminkt zullen worden e.d.) waar hebben we het dan eigenlijk over? Wat voor mensen zijn dat dan?
Van die halfgare mongooltjes als die evangelische dorpsidioot? :/
Kijk, dat er figuren worden gestraft op zo'n wijze die zo erg zijn als de grote monsters der aarde, nou ja oke dan.....maar daar gaat het niet specifiek over hè?
Waarschuw beheerder
Op FOK! @ Klaagbak: iemand klaagt dat een (blanke) vriend van hem moslim is geworden. Ik vroeg hem dus, nav Terra zijn klacht over hel en verdoemenis, die vriend te vragen hoe ie daar tegen aan kijkt:

[img width=640 height=960 cacheid=00160a2e003223b6c9270b2c1a02e235eb]http://i1027.photobucket.com/albums/y333/RSBkit/Mobile%20Uploads/B4D9527D-F21C-42C2-B90F-DBAA29297A47.jpg[/img]

[img width=640 height=960 cacheid=00160a2f003223b7ca233a0e1a02e235eb]http://i1027.photobucket.com/albums/y333/RSBkit/Mobile%20Uploads/EE0FEC2F-91B0-44C0-BADB-8E39A7690AF7.jpg[/img]

Geen probleem kils (y) Komt allemaal goed.

Waarschuw beheerder
Das eigenlijk een van m'n grote problemen met de quran/islam... je bent al zó snel een verschrikkelijk zondig, ongelovig monster die het ergste van het ergste verdient... belachelijk gewoon.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 00:12:
...maar ALS JE NIET GELOOFT DAN SMELT IK JE GEZICHT ERAF :[

Als ik dat probeer te conceptualiseren loopt ik 'n beetje vast. Je gezicht kan 'r maar één keer afvallen, toch? Wat gebeurd er dan in de rest van de tijd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 6 juni 2014 om 14:01:
Als ik dat probeer te conceptualiseren loopt ik 'n beetje vast. Je gezicht kan 'r maar één keer afvallen, toch? Wat gebeurd er dan in de rest van de tijd?

Whehe... nou, dat gaat dan steeds opnieuw weer zo dacht ik. Beetje zoals mijn gifje zeg maar steeds ook weer opnieuw afspeelt. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 13:56:
Das eigenlijk een van m'n grote problemen met de quran/islam... je bent al zó snel een verschrikkelijk zondig, ongelovig monster die het ergste van het ergste verdient... belachelijk gewoon.

Ik zou een klachtbrief schrijven als ik jou was. Maar nee, het is natuurlijk hét bewijs dat dit godsidee, tijdsgebonden en zeer banaal menselijk denken betreft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 6 juni 2014 om 13:55:
Op FOK! @ Klaagbak: iemand klaagt dat een (blanke) vriend van hem moslim is geworden. Ik vroeg hem dus, nav Terra zijn klacht over hel en verdoemenis, die vriend te vragen hoe ie daar tegen aan kijkt:

:LOL:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 14:05:
Whehe... nou, dat gaat dan steeds opnieuw weer zo dacht ik. Beetje zoals mijn gifje zeg maar steeds ook weer opnieuw afspeelt. :P

Dus de blanke is zeg maar Allah en de neger de ongelovige?

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 13:41:
Dan vind ik jou maar een rare. Vind sowieso hoe jij de Koran leest echt apart. Je trekt je geen hol aan van dergelijke barbaarse rare taal en je ziet als een of andere vage autist blijkbaar alleen de theologische regeltjes of zo. Dus van een knoepert van een psychopathische uitspraak haal jij gewoon heel droogjes dit er dan uit: '23:96 Therefore, counter their evil with goodness; We are fully aware of their claims.' dat destileer je dan uit alle belachelijke taal eromheen. Ja, ik begin geloof ik door te krijgen hoe jij leest en hoe ik lees en waarin de verschillen zitten, en dat ik niet kan begrijpen hoe jij het leest en jij niet hoe ik het lees. Het kwartje begint geloof ik te vallen nu...

God leidt met de Qur'an velen, en velen misleidt Hij, mét de Qur'an.
Ik geloof dat God mensen kan en zal bestraffen en dat er een hel bestaat, en tuurlijk is de beschrijving van de hel niet als de beschrijving van het paradijs, het zijn tegenovergestelden.
Dit accepteer ik, ik zie het als een belofte op iets goeds in ruil voor goed en een waarschuwing voor iets slechts in ruil voor slecht.
Het is allemaal geen spelletje, geen filosofie, het is hartstikke serieus en ik neem het ook serieus, terwijl het voor jou allemaal hypothetisch is en een punt van discussie blijft.
Ik geloof écht dat mensen na hun dood ooit op een hele slechte plek terecht kunnen komen, als reflectie voor wat ze hier deden/waren.
Ik geloof écht dat Mohammed(saw) openbaringen kreeg van de Schepper van het universum en dat hij daarom de belangrijkste en beste man is die ooit geleefd heeft.
Hij en God staan dicht bij elkaar; die man is door de Schepper gekozen en hij is de eerste die mag bemiddelen tussen God en mensen op de Dag des Oordeels.
Zij die hem een leugenaar noemen zijn ver verwijderd van God, en zij die grijnzen om hem en hem ridiculiseren in dit leven zullen uiteindelijk grijnzen door toedoen van het vuur dat God aanwakkert als straf voor hen.
Het is idd een slechte bestemming en een slecht volk, en daar in die verzen staat dan dat ze op dat moment zouden willen dat ze het allemaal opnieuw konden doen, dat ze dan zouden geloven.
Maar dan is het te laat.
Tuurlijk zouden ze dan geloven.
De Profeet(saw) zei dat als iemand 1 enkele blik opving van de hel, dat zo'n persoon zn hele leven zou toewijden aan God.
Wat ik als eerste denk als ik zoiets lees is dat ik niet van die mensen wil zijn, dat ik niet zo wil eindigen, vervloekt en verloren.
Jij denkt dan waarschijnlijk eerst aan hoe erg het is voor die arme mensen en je weigert dan te geloven dat zoiets ooit waar zou kunnen zijn.
Maar wij geloven dat de hel echt is, ik denk dat daar het verschil in zit; het accepteren of weigeren te accepteren van God die mensen kan en zal straffen.
Het leven is geen spelletje en het geloof in God en Zijn boeken en al Zijn profeten is de enige manier waarop een mens het paradijs kan bereiken, de rest is dwaling en tijdverdrijf.
Dat is wat ik geloof, dat is wat de profeten altijd al hebben verkondigd en ik volg hun pad, niet dat van de ongelovigen.
Wat is daar raar aan?
Ben je dan ineens bang voor me ofzo?
Ik weet dat je het niet met me eens bent en dat jij heel andere conclusies trekt, maar das ok.. dat wil niet zeggen dat jij mijn vijand bent.
We zijn allemaal afkomstig van Adam en God heeft ook jouw ziel geschapen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 13:48:
Als we trouwens nou eens zulke personen concretiseren voor wie zulke teksten bedoeld zijn (wie dus degenen zijn die verminkt zullen worden e.d.) waar hebben we het dan eigenlijk over? Wat voor mensen zijn dat dan?
Van die halfgare mongooltjes als die evangelische dorpsidioot? :/

Don't know, die kennis bezit ik niet..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Waarom wordt er in de Qur'an zoveel verteld over de hel?
Waarom mensen bang maken?
En dan zegt Allah; "Wat heb ik er sowieso aan als ik jou straf?"
Wil je liever gewaarschuwd worden ertegen en zorgen dat je er geen seconde in hoeft te verblijven, of wil je er liever in bestaan voor zolang je er in blijft bestaan?
Het is een genade van God dat Hij je erover vertelt voordat je het met eigen ogen gaat zien.
God laat je weten dat er een verschrikkelijke plek is en zegt dan "zorg dat je daar niet naartoe gaat".
Alsof Hij 2 deuren opent en Hij laat je zien wat achter de deuren is; eentje is verschrikkelijk, de ander is prachtig.
En dan ben je kwaad en val je Hem aan, omdat Hij de deuren opende zodat je kunt zien wat de opties zijn??
Of is iemand die het bestaan van die twee werelden accepteert een maniak?
Of gaat iedereen naar het paradijs en maakt het dus niks meer uit of we goed of slecht handelen, of we geloven in God of niet?
Als Hij je alleen het paradijs liet zien en alleen verzen openbaarde die het paradijs beschrijven en Hij zou je nooit laten weten dat de hel bestaat, dan zou je maybe de gesloten deur kiezen.
Of jij de beschrijvingen van de hel of het idee dat de hel echt is nou leuk vind of niet, dat verandert de realiteit niet.
Je kunt zeggen dat je er een bloedhekel aan hebt om in de file te staan, maar dat verandert niets aan het feit dat files echt zijn.
God heeft ons geschapen om genade te schenken aan ons.
Het constante waarschuwen tegen het hellevuur is al een genade.
Als mensen aan Islam denken, denken ze meteen aan de hel, lijkt wel.
God heeft het juist makkelijk gemaakt voor ons om naar het paradijs te gaan.
Maar we geloven dat de hel echt is en dat God dit pad (deze religie) voorgeschreven heeft voor de gelovigen, en God is extreem genadig voor de gelovigen en extreem liefhebbend voor de gelovigen.

Waarschuw beheerder
wow wow wow je haalt 2 dingen door elkaar god is NIET allah ;)
zijn 2 verschillende verzinsels ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:02:
God leidt met de Qur'an velen, en velen misleidt Hij, mét de Qur'an.

Gezond verstand en humaniteit... daar laat ik me door leiden in dit geval. Sorry, maar als je het hele idee van God er van afkoppelt dan zijn het gewoon hele enge woorden allemaal... En bij God heb ik echt iets goeds in gedachte, en geen sadistisch iets. Dus het zijn voor mij psychopathische woorden. Alleen hele duistere types denken en verwoorden zo. Jij hebt er alleen in je hoofd een verheiligend concept aan verbonden... of nee, je hebt het verheiligende concept dat er aan verbonden is, erbij aangenomen. Ik niet, omdat ik God echt van betere huize verwacht dan dit... Ik kan niet geloven dat God van ons verwacht dat we ons zo godsdienst-gestoord moeten conditioneren om in de hemel te komen.

Misschien was het probleem al minder geweest als er gewoon een paar verzen van dit soort in stonden. God weet heus wel dat binnen een religie IEDER woord, IEDERE passage onder de loep wordt genomen en bestudeerd, en dat je dat echt niet duizenden keren hoeft te herhalen. Als je dit soort verzen overdoseert (wat écht het geval is in qur'an!), dan komt het accent er zo op erg op te liggen, dat het naar en afstotelijk wordt. En ik denk ook: slechte invloed heeft! Echt wel een deel van feit dat moslims wereldwijd zo'n probleem-religiositeit is, is te herleiden tot de toon van de qur'an, en dit soort voortdurende verzen. Ik zal niet ontkennen dat het ook voordelen kan hebben als dat potentiële 'zondaren' hun eventuele wandaden wel uit hun hoofd laten uit angst voor de consequenties, maar dit zwaard snijdt (letterlijk) aan vele kanten, dat weet ik wel zeker.

Ik geloof dat God mensen kan en zal bestraffen en dat er een hel bestaat, en tuurlijk is de beschrijving van de hel niet als de beschrijving van het paradijs, het zijn tegenovergestelden.
Dit accepteer ik, ik zie het als een belofte op iets goeds in ruil voor goed en een waarschuwing voor iets slechts in ruil voor slecht.
Het is allemaal geen spelletje, geen filosofie, het is hartstikke serieus en ik neem het ook serieus, terwijl het voor jou allemaal hypothetisch is en een punt van discussie blijft.
Ik geloof écht dat mensen na hun dood ooit op een hele slechte plek terecht kunnen komen, als reflectie voor wat ze hier deden/waren.

Dat kan ook in slechts een paar passages vertelt worden. Niet de héle religie hoeft daar maar constant over te gaan. Dit is gewoon het ultieme wapen van Mohammed geweest, en heel veel meer had ie eigenlijk niet te bieden met z'n religie. Dat is hoe ik hier tegenaan kijk. Veel meer dan dreigen met dit soort gruwelijke angstbeelden is het eigenlijk niet. Het staat er zo vol mee, telkens maar weer... alsof het het enige is wat is uiteindelijk kon om mensen aan zich te binden. Eigenlijk gewoon zwak.

Zij die hem een leugenaar noemen zijn ver verwijderd van God, en zij die grijnzen om hem en hem ridiculiseren in dit leven zullen uiteindelijk grijnzen door toedoen van het vuur dat God aanwakkert als straf voor hen.
Het is idd een slechte bestemming en een slecht volk,

Nou, wat zijn we slecht idd. Als wij echt zo slecht waren, had je dan al jaren met ons hier zitten discussiëren? Je weet ook wel dat we heus geen slechte mensen zijn, zoals de meesten onder de mensheid. 'We' geloven het niet, omdat we niet van zulke barbaarse en gruwelijke woorden houden en ons God zo niet kunnen voorstellen, that's all.

De Profeet(saw) zei dat als iemand 1 enkele blik opving van de hel, dat zo'n persoon zn hele leven zou toewijden aan God.

Dat wil ik best nog geloven... maar nogmaals: waarom moet het zo overdreven de boventoon voeren de hele tijd? Waarom kon er niet gewoon een hoofdstuk aan gewijd worden, of waar écht relevant het vermelden, en voor de rest gewoon het leven en de dood, het paradijs, God, spiritualiteit, etc. uitleggen zonder de hele tijd maar overal die smet van gruwelijkheid overheen te leggen? Je kan nergens gewoon voor langere tijd stukken lezen zonder steeds maar weer gebeten worden met die meest vreselijke staat van zijn denkbaar. Hoe kan je hart hier nou voor vallen? Het is toch gewoon angst voor een vreselijk lot dat je tot zo'n pad volgen brengt? Hoe kan je hart hier nou écht van oplichten?

Wat is daar raar aan?
Ben je dan ineens bang voor me ofzo?
Ik weet dat je het niet met me eens bent en dat jij heel andere conclusies trekt, maar das ok.. dat wil niet zeggen dat jij mijn vijand bent.

Nee, vind ik ook. Maar ik nam ook een beetje jouw retoriek over om je te spiegelen.. ;) Jij hebt daar namelijk ook nog al een handje van om te zeggen 'er is iets mis met je als dit je tegen de borst stuit' ;) Dus vandaar...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:35:

Ja echt. Dat geef ik meteen toe. Vind het ook niet in balans hoor, de passages over de hel en de hemel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:35:
Waarom wordt er in de Qur'an zoveel verteld over de hel?
Waarom mensen bang maken?
En dan zegt Allah; "Wat heb ik er sowieso aan als ik jou straf?"
Wil je liever gewaarschuwd worden ertegen en zorgen dat je er geen seconde in hoeft te verblijven, of wil je er liever in bestaan voor zolang je er in blijft bestaan?
Het is een genade van God dat Hij je erover vertelt voordat je het met eigen ogen gaat zien.
God laat je weten dat er een verschrikkelijke plek is en zegt dan "zorg dat je daar niet naartoe gaat".
Alsof Hij 2 deuren opent en Hij laat je zien wat achter de deuren is; eentje is verschrikkelijk, de ander is prachtig.
En dan ben je kwaad en val je Hem aan, omdat Hij de deuren opende zodat je kunt zien wat de opties zijn??
Of is iemand die het bestaan van die twee werelden accepteert een maniak?
Of gaat iedereen naar het paradijs en maakt het dus niks meer uit of we goed of slecht handelen, of we geloven in God of niet?
Als Hij je alleen het paradijs liet zien en alleen verzen openbaarde die het paradijs beschrijven en Hij zou je nooit laten weten dat de hel bestaat, dan zou je maybe de gesloten deur kiezen.
Of jij de beschrijvingen van de hel of het idee dat de hel echt is nou leuk vind of niet, dat verandert de realiteit niet.
Je kunt zeggen dat je er een bloedhekel aan hebt om in de file te staan, maar dat verandert niets aan het feit dat files echt zijn.
God heeft ons geschapen om genade te schenken aan ons.
Het constante waarschuwen tegen het hellevuur is al een genade.
God heeft het juist makkelijk gemaakt voor ons om naar het paradijs te gaan.
Maar we geloven dat de hel echt is en dat God dit pad (deze religie) voorgeschreven heeft voor de gelovigen, en God is extreem genadig voor de gelovigen en extreem liefhebbend voor de gelovigen.

Kan ik in meekomen (in hoe je het bedoelt) en ik heb de laatste ook meer geleerd dat binnen de mainstream-islam het idd meer een beetje op deze manier bekeken wordt. En yes, dát maakt ook dat ik er wat milder tegenaan ben gaan kijken met meer begrip. Maar ja, blijft nog wel voor mij overeind wat ik hierboven uitleg zeg maar^^.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:48:
Vind het ook niet in balans hoor, de passages over de hel en de hemel.

Beide woorden worden even vaak genoemd, allebei 77 keer.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:44:
Nou, wat zijn we slecht idd. Als wij echt zo slecht waren, had je dan al jaren met ons hier zitten discussiëren? Je weet ook wel dat we heus geen slechte mensen zijn, zoals de meesten onder de mensheid.

Wie in de hel eindigt is slecht, simpel.
Wij leven nu, hier, in dit leven op aarde en dus weet ik niet wie waar eindigen zal.
Maar het pad dat jij bijvoorbeeld volgt is vanuit mijn religie natuurlijk niet goed en is al een teken dat je een hele verkeerde kant opgaat, volgens mijn geloof uiteraard.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:44:
maar nogmaals: waarom moet het zo overdreven de boventoon voeren de hele tijd? Waarom kon er niet gewoon een hoofdstuk aan gewijd worden, of waar écht relevant het vermelden, en voor de rest gewoon het leven en de dood, het paradijs, God, spiritualiteit, etc. uitleggen zonder de hele tijd maar overal die smet van gruwelijkheid overheen te leggen?

Stijlfiguur; herhaling.
Het is effectief in het bereiken van het doel.
Als het er slechts 1 keer in had gestaan zou het minder effectief zijn en het doel is juist om te waarschuwen ertegen; dat mensen het ook daadwerkelijk serieus nemen, omdat het ontzettend belangrijk is.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 16:55:
Maar ja, blijft nog wel voor mij overeind wat ik hierboven uitleg zeg maar

Dat is hoe jij het ervaart, mijn ervaring ervan is gewoon niet als de jouwe.
Opvallend is het wel, niet?
Dat mensen in 2 kampen verdeeld zijn wat dit betreft.
Een groep weigert erin te geloven, vindt het afschuwelijk dat het uberhaubt zo besproken wordt en het wendt hen af van het boek, en dus (vanuit ons perspectief) negeren ze de waarschuwing en werken ze er juist naartoe.
De andere groep ziet het als een waarschuwing en beginnen te doen wat ze kunnen om niet daar terecht te komen; ze geloven dat het echt is en proberen ervan weg te sturen.
2 groepen
2 werelden die beschreven worden
2 paden om te nemen
Geloof of ongeloof

Goed, dit onderwerp komt om de zoveel tijd steeds weer terug en om eerlijk te zijn heb ik er ook niet elke keer weer zin in om daarover te discussieren.
Komt door die Terra :P elke keer trekt ie dit soepblik weer open haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 17:21:
Dat is hoe jij het ervaart, mijn ervaring ervan is gewoon niet als de jouwe.
Opvallend is het wel, niet?
Dat mensen in 2 kampen verdeeld zijn wat dit betreft.
Een groep weigert erin te geloven, vindt het afschuwelijk dat het uberhaubt zo besproken wordt en het wendt hen af van het boek, en dus (vanuit ons perspectief) negeren ze de waarschuwing en werken ze er juist naartoe.
De andere groep ziet het als een waarschuwing en beginnen te doen wat ze kunnen om niet daar terecht te komen; ze geloven dat het echt is en proberen ervan weg te sturen.
2 groepen
2 werelden die beschreven worden
2 paden om te nemen
Geloof of ongeloof

Ja, maar het is niet zo dat ik niet geloof in de hel. En het had er ook niet maar één keer hoeven te staan, maar gewoon niet zo over the top als nu. Mijn punt is dat het accent er té erg op ligt, dat het de hele religie eigenlijk in dat stramien gooit de hele tijd. Het is gewoon onprettig om de Koran te lezen omdat de hel me gewoon de neus uitkomt op den duur. Ik zit dacht echt zo van 'jaja, nu weet ik het wel, hou er nou maar eens over op, heb je ook nog wat iets moois en boeiends te vertellen?'. Daardoor leg ik het boek weg, omdat het alleen maar steeds datzelfde uitkraamt en daardoor op mij echt gestoord overkomt. Het werkt averechts, zó veel herhaling. Zeker voor mensen als ik die een hekel hebben aan voortdurend repeterend gedrag. Had God geen rekening ook met deze tijd kunnen houden waarin zulke woorden simpelweg voor te hard en akelig overkomen? We zijn softer geworden dan men denk ik in die tijden was. Had daar geen rekening mee gehouden kunnen worden dat juist in de tijd dat iedereen zou gaan leren lezen, de boodschap ook dan nog een beetje fatsoenlijk overkomt?

Moet eten nu, maar had geloof ik nog wel ff wat dingen te zeggen waar ik nu ff niet op kan komen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juni 2014 om 18:52:
Snap werkelijk gewoon niet hoe deze religies uitgegroeid zijn tot de grote spelers op aarde

In het geval van de islam door veel dwang en pressie. Het feit dat in de meeste islamitische landen meer dan 95% van de bevolking moslim zegt te zijn is anders simpelweg niet uit te leggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 17:51:
Ja, maar het is niet zo dat ik niet geloof in de hel. En het had er ook niet maar één keer hoeven te staan, maar gewoon niet zo over the top als nu. Mijn punt is dat het accent er té erg op ligt, dat het de hele religie eigenlijk in dat stramien gooit de hele tijd.

Ik heb daar gelukkig geen last van.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 17:51:
Het werkt averechts

Again, dat ligt aan de lezer, ik heb niet dat ik er zo op focus zoals jij lijkt te doen.

Uitspraak van verre neef op vrijdag 6 juni 2014 om 18:24:
Het feit dat in de meeste islamitische landen meer dan 95% van de bevolking moslim zegt te zijn is anders simpelweg niet uit te leggen.

Er zal idd sociale druk zijn in veel gevallen, en geloof kun je moeilijk afdwingen, want dat leidt tot hypocrisie, dus zoiets moet uit het hart komen.

"Each child is born in a state of “Fitrah”, then his parents make him a Jew, Christian or a Zoroastrian.”

Dit is nature vs nurture; de omgeving die een individu beïnvloedt.
Imam Al Ghazali zei hierbij dat het ook geldt voor moslims en dat elk persoon zelf op zoek moet gaan naar waarheid, kennis, etc ipv het klakkeloos aannemen vd ouders/omgeving.
Al Ghazali zei dit toen hij een soort van crisis had; twijfels en een troebele geest betreffende zijn relatie met God en zijn plek in de wereld.
Hij vertrok toen op een tocht, waarbij hij voor een tijdje een soort van geïsoleerd bestaan leidde, om op een persoonlijk niveau in contact te komen met God, ipv dmv regeltjes te volgen enzo.
Dus je hebt wel gelijk hoor, niet iedereen die moslim is zal met hart en ziel toegewijd zijn aan dat geloof.. het zal vaak een soort van gegeven zijn, en dat ze niets anders gewend zijn.
Al Ghazali vond God echter en het versterkte zijn geloof en hij was meer dan ooit overtuigd van Islam; zowel de spirituele kant, als de regels en alles.
Het feit dat mensen twijfelen of gedwongen worden door hun ouders of de omgeving wil niet zeggen dat de religie niet klopt.
Aan de andere kant is het begrijpelijk dat ouders hun kinderen bij willen brengen wat zij denken dat goed is.
Of dat nou het christelijke geloof is, of het Jodendom, Islam, atheïsme, of zelfs wanneer de ouders vinden dat het beste is dat ze alles kritisch bekijken; dan leren ze dat wel aan hun kinderen.
Dus je gaat in voornamelijk christelijke landen zien dat de meeste mensen christen zijn, en dat geldt voor alles, overal.
Wat de meest geaccepteerde manier is om de wereld te bekijken zal in elke regio meegegeven worden aan de volgende generaties, of dat wereldbeeld nou 'waar' is of niet.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 21:07:
Ik heb daar gelukkig geen last van.

Kan ik maar op 1 manier verklaren: brainwashed... Das wat er gebeurt als je jarenlang aan zoiets zit en je eraan gewend raakt.

Waarschuw beheerder
Als ik brainwashed bent, dan ben jij het ook :)
Hier, kijk dit gesprek even, ook al is ie brainwashed volgens jou :P Nouman Ali Khan kent de religie goed, vooral het tweede gedeelte, waar ie praat over co-existence is interessant (Y)
Heb zelf alleen Nouman Ali gezien, de andere twee niet gekeken verder..

Waarschuw beheerder
@ Dvm

Ik kan meer dan genoeg verzen hier plaatsen die wel over belonen, barmhartigheid etc. gaan.

Je focust je idd een beetje teveel op de hel en straffen, een meester waarschuwt de kinderen eerst ook dat wanneer ze een examen hebben dat ze daarvoor moeten leren en oefenen mits ze geen onvoldoende willen halen.

Een onvoldoende kan betekenen dat ze het jaar over zouden moeten doen, terwijl we in dit geval slechts 1 kans hebben (dit leven zelf).

Er word trouwens ook sneller beloond door allah dan gestraft (want hij is barmhartig, en wanneer je stappen onderneemt in zijn richting door goede daden etc. zal hij naar je toe rennen, wat tevens in de koran staat).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de mens schiep god en niet andersom.
hoe komt het dat mensen stug door kunnen geloven terwijl het rationeel, ja totaal tegen alles indruist van logica en werkelijkheid?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik blijf erbij elk geloof is bijgeloof

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 21:59:
Je focust je idd een beetje teveel op de hel en straffen

Nee, dat doet de Quran zelf!!! Ik ben helemaal niet gefocust op de hel... alleen je kan haast geen pagina lezen of er staat wel weer een verwijzing er naar. Zeker eens in de 5 pagina's. Maar het is me er nu niet om te doen om de hoeveel pagina's (voordat xaeed weer met zoiets komt), maar gewoon omdat je het, tot vermoeiends toe, steeds maar weer moet lezen. Als het dan een beetje interessant wordt qua wat er verteld wordt is er steeds weer die 'godwin' uiteindelijk. Het is echt het stokhaasje de hele tijd.
Kon Mohammed het niet af zonder dat, als hij stond te preken?

Hoe dan ook ,ik vind dat gewoon niet cool om te lezen, too much hell & damnation. Vind het jammer en zonde dat een 'goddelijke openbaring' die vorm moet aannemen. Ik lees er weinig licht in, ik vind het meer donker, onheilspellend en dreigend allemaal. Dat is mijn mening erover. En ik weet ook dat ik echt niet alleen sta in mijn manier van kijken naar dit... De meeste mensen die ik ken die het hebben gelezen, reageren er net zoals ik op hoor. Ik ben daarin niet afwijkend van de norm of zo.

De paradijzenverzen krijgen voor mij door die nadruk op al die horrorshit een beetje een corrupte smaak of zo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 22:04:
de mens schiep god en niet andersom.

Ik denk dat de mens idd de Abrahamitische god heeft geschapen. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 22:41:

_O_

Waarschuw beheerder

En daarnaast zeker ook het ontstaan van het universum en alle natuurlijke wetten ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 23:00:
En daarnaast zeker ook het ontstaan van het universum en alle natuurlijke wetten ;)

Binnen het geschapen geloof daaromtrent wel ja. :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 23:41:
Binnen het geschapen geloof daaromtrent wel ja. :jaja:

Ik ken geen geloven waarin men gelooft dat zij de universum en de daarbij behorende natuurlijke wetten hebben gechapen.

Jij wel?

Waarschuw beheerder
Ik denk dat de mens idd de Abrahamitische god heeft geschapen.

en allah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 21:50:
Als

.....ik die gezichtsuitdrukkingen al zie :X zó godszalig....

Waarschuw beheerder
Oh sorry...voor alle duidelijkheid, ik kwam ook ´n duit in het zakkie doen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 7 juni 2014 om 00:38:
Oh sorry...voor alle duidelijkheid, ik kwam ook ´n duit in het zakkie doen ;)

(K):knuffel:

Waarschuw beheerder
:hug: :kusje2:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juni 2014 om 14:25:
Tja, respect en zo en niet moedwillig iemand beledigen, prima. Maar ja in dit voorbeeld heb ik zoiets van: tja, dan moeten moslims mohammed maar niet als een soort vader zien. Doen ze zelf toch :P Is een keuze... je kan ook de keuze maken niet zo raar te doen, en dan ben je ook meteen minder snel beledigd. ;)

Als iemand de Paus of het Vaticaan of de Maagd of Jezus beledigd ben ik niet automatisch beledigd ofzo, dat is wel waar j:

laat ook maar, wilde weer heel pedant "beledigt" corrigeren
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juni 2014 om 22:34:
Nee, dat doet de Quran zelf!!!

Oni heeft wel een punt toch?
Ik gaf al aan dat het woord "hel" en "paradijs" even vaak genoemd worden in de Qur'an (allebei 77 keer)
Dus daar is je balans, of het nou 3 keer genoemd wordt of 150 keer; het blijft in balans zolang ze evenvaak voorkomen; het maakt dan niet uit hoe vaak het besproken wordt - deel 77 door 11 en je hebt 7 (zou dat beter zijn)?
Het zou niets uitmaken, omdat het aantal nog steeds gelijk is :)

Je focused dan wel degelijk op de hel en negeert alles over het paradijs, terwijl ze evenvaak besproken worden.

Kon Mohammed het niet af zonder dat, als hij stond te preken?

Zoals ik zei, als je alleen de deur opent van het paradijs en mensen niet herinnert aan wat er achter de andere deur ligt zal dat minder effectief zijn.
Heel veel christenen geloven ook niet echt in de hel, omdat het niet echt vaak voorbij komt, maar het is er wel.
Herhaling is een stijlfiguur en God weet precies wat het beste is.

Ik lees er weinig licht in, ik vind het meer donker, onheilspellend en dreigend allemaal. Dat is mijn mening erover

77 keer ;)
Je kiest dan gewoon te focussen op een helft, terwijl je de andere helft minder aandacht geeft.
Nogmaals; het had ook allebei 1 keer genoemd kunnen worden.

Ik denk dat de mens idd de Abrahamitische god heeft geschapen.

De Abrahimistische God is in feite het enige concept van God dat in lijn ligt met rationaliteit.
De Griekse halfgoden kunnen makkelijk weerlegd worden, het idee dat het universum eeuwig zou zijn, zoals sommige religies zullen beweren is in strijd met rationele argumenten.
Het idee dat God IN het universum bestaat; als de natuur of de natuurwetten, in bomen en stenen en zelfs mensen en dieren kan makkelijk ontkend worden.
Ons concept van God en met name in Islam (omdat de trinity een enorme afwijking is op de God van Abraham), is de enige God in wie ik kan geloven.
Dat maakt alle anderen juist zwaar beïnvloed door mensen.
Als de mens god schiep zit je nog steeds met de grote vragen die dan onbeantwoord blijven; wie schiep de mens, wie schiep het leven en de million dollar vraag: wie schiep het universum?

Dit is al zovaak voorbij gekomen dat het me enigszins verbaasd dat 'jullie' hier niet iets zorgvuldiger omspringen met zulke opmerkingen, wetende dat het problematische opmerkingen zijn.
Short memories vielleicht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juni 2014 om 11:58:
k gaf al aan dat het woord "hel" en "paradijs" even vaak genoemd worden in de Qur'an (allebei 77 keer)
Dus daar is je balans, of het nou 3 keer genoemd wordt of 150 keer; het blijft in balans zolang ze evenvaak voorkomen; het maakt dan niet uit hoe vaak het besproken wordt - deel 77 door 11 en je hebt 7 (zou dat beter zijn)?
Het zou niets uitmaken, omdat het aantal nog steeds gelijk is :)

Maakt niet uit. Pijn en ellende is 1000 maal erger dan plezier en geluk prettig zijn.

Verder zijn jullie gewoon gek en zijn jullie stekeblind voor je eigen koran.
Waarschuw beheerder
De Abrahimistische God is in feite het enige concept van God dat in lijn ligt met rationaliteit.

Onwaar (y)

Reageer later op de rest.

Waarschuw beheerder
Het verbaast mij juist dat je niet ziet dat de hel in geen enkele proportie staat met ongeloof.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 7 juni 2014 om 13:29:
Reageer later op de rest.

Ik ook (misschien). Eerst even mijn hell van een hangover te boven zien te komen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juni 2014 om 14:15:
Ik ook (misschien). Eerst even mijn hell van een hangover te boven zien te komen.

Zelfde hier, zonder eten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wie schiep de mens, wie schiep het leven en de million dollar vraag: wie schiep het universum?

wie? de natuur. alles wat is, is natuur.
en het universum IS, dus geen begin geen eind.
ja planeten komen en gaan, levensvormen komen en gaan, maar het universum is er en zal er altijd zijn.
No beginning no end :)

atheïsten zijn niet anti-god, want ze gunnen iedereen een eigen overtuiging. (behalve ik dan)
ze geloven echter niet in god en niet in bovennatuurlijke krachten.
wel houden ze zich met de rol van god en godsdienst bezig.
ze vinden bijvoorbeeld dat onze overheid te veel invloed van religie toestaat in allerlei wetten.
laatste aanpassing