De Creator Straft Ook Niet Maar Hij Leert Ons Mensen Een Lesje
Sommigen Ervaren Dat Als Een Straf Maar Het Is Liefde Wat Hij Geeft En Geen Haat Want Haat Is Onze Vloek Die We Gezamenlijk Moeten Verwerpen
Dat is meer een door mensen veroorzaakte ellende en niet door God/Allah.
Dont blame god for every misery
die radicale, extremistische über-fundamentalistische, ultra-orthodox-islamitische Xaeed
De oorlog in Oekraïne is inmiddels een feit
Het Kwaad Is Haat
Verkrachtingen Holocaust Zijn Allemaal Gebaseerd Op Haat En Het Erge Is Dat Het Een Kettingreactie Is Die Al Lange Tijd Gaande Is Onder Ons Mensen
Haat Houd Haat In Stand En Zolang Wij Haten Zullen Wij Nooit Welkom Zijn In Het Paradijs Waar Vrede Heerst
Het Kwaad Is Haat
Verkrachtingen Holocaust Zijn Allemaal Gebaseerd Op Haat En Het Erge Is Dat Het Een Kettingreactie Is Die Al Lange Tijd Gaande Is Onder Ons Mensen
Haat Houd Haat In Stand En Zolang Wij Haten Zullen Wij Nooit Welkom Zijn In Het Paradijs Waar Vrede Heerst
Je zou zoiets ook makkelijk om kunnen draaien en zeggen dat alles voortkomt uit liefde, ook de ellende.
Liefde voor macht en status, liefde voor de zelf (ego), liefde voor roem, rijkdommen, bezittingen, vrouwen/mannen, liefde voor de prettige aspecten van drugs, liefde voor het gevecht/de strijd, enz.
Ik denk dat ellende en ongemak nou eenmaal inherent deel zijn van het leven op aarde.
Je kunt dat nooit weg werken of oplossen, je kunt het hooguit minimaliseren en je best doen om het voor jezelf en anderen een zo prettig mogelijk bestaan te maken.
Het is nou eenmaal deel vd wereld, het is onvermijdelijk.
Dit dient geaccepteerd te worden, dat lijkt me realistischer en gezonder voor mensen, in plaats van dagdromen over utopische beschavingen die er toch nooit gaan zijn.
Daarom zijn er wetten, wetten zijn nodig zodat mensen niet tot een dierlijke staat van zijn vervallen.. zonder wetten heerst al gauw the law of the jungle, waar het eten of gegeten worden is.
Sidenote; zou je heel misschien ehm.. kunnen schrijven zonder al die hoofdletters, het leest niet lekker, het leidt btje af van de inhoud.
Ons
Ik denk dat ellende en ongemak nou eenmaal inherent deel zijn van het leven op aarde.
Je kunt dat nooit weg werken of oplossen, je kunt het hooguit minimaliseren en je best doen om het voor jezelf en anderen een zo prettig mogelijk bestaan te maken.
Het is nou eenmaal deel vd wereld, het is onvermijdelijk.
Dit dient geaccepteerd te worden, dat lijkt me realistischer en gezonder voor mensen, in plaats van dagdromen over utopische beschavingen die er toch nooit gaan zijn.
Daarom zijn er wetten, wetten zijn nodig zodat mensen niet tot een dierlijke staat van zijn vervallen.. zonder wetten heerst al gauw the law of the jungle, waar het eten of gegeten worden is.
Liefde Is Geen Liefde Als Je Het Niet Deelt Onder Elkaar
Je Bent Niet Alleen Op De Wereld Gekomen Om Maar Jezelf Zoveel Mogelijk Te Verrijken Terwijl Je Naaste Crepeert Van Ellende
Dus Zucht Naar Macht Geld En Status Is Niet Lief Hebben
Als Je Het Bereikt Via Immorele Wegen En Als Je Er Op Een Immorele Manier Mee Omgaat
Liefde Is Delen
Denken Van Het Lukt Nooit Is Toegeven Aan Falen En Falen Is Iets Wat Helemaal Niet Hoeft Als We Eens Een Keer Wakker Zouden Worden En Als Een Eenheid In Gelijkheid Zouden Functioneren In Dit Bestaan Wat Van Ons Allemaal Is
Denken Van Het Lukt Nooit
Iedereen Is Verantwoordelijk Voor Andermans Ellende
Want In De Ogen Van De Schepper Zijn We Allemaal Gelijk En Zo Horen We Elkaar Ook Te Zien In Dit Leven
Niemand Is Beter Of Minder Als Een Ander
Ik weet nu welk beroep bij je past: islamitisch jongerenpastorIn die sfeer moet er toch wel ergens hier met of zonder subsidie emplooi te vinden zijn.
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op vrijdag 2 mei 2014 om 22:48:Liefde Is Geen Liefde Als Je Het Niet Deelt Onder Elkaar
Je Bent Niet Alleen Op De Wereld Gekomen Om Maar Jezelf Zoveel Mogelijk Te Verrijken Terwijl Je Naaste Crepeert Van Ellende
Dus Zucht Naar Macht Geld En Status Is Niet Lief Hebben
Nee het is dan ook geen liefhebben van anderen, maar liefde voor bepaalde dingen in de wereld; dat kan heel echt zijn hoor.
Je kunt voor zoveel dingen liefde voelen, ook als dat negatieve gevolgen heeft voor jou en/of anderen - dat betekent niet dat het niet voortkomt uit liefde.
Liefde is niet per definitie goed he, een liefde voor gokken kan heel slecht zijn voor je, of liefde voor drinken, of liefde voor je partner (kun je evengoed nog domme dingen door doen).
Je haat voor een ding is een spiegelbeeld van je liefde voor het tegenovergestelde.
Het is niet perse verkeerd om geld achterna te volgen, of macht.. als dat jou zou helpen met andere dingen is het helemaal niet slecht.
De wereld is zo wart-wit niet.
Als Je Het Bereikt Via Immorele Wegen En Als Je Er Op Een Immorele Manier Mee Omgaat
Dat maakt het nog steeds een liefde die je ergens voor voelt; of het nou negatief is of positief.
Liefde Is Delen
Soms juist niet, soms zorgt liefde ervoor dat je iets met niemand anders wilt delen en dat is niet automatisch slecht.
Als je een groep mensen haat, dan is de kans groot dat daar tegenover staat dat je liefde voelt voor je 'eigen' volk.
Als dat er niet zou zijn, dan zou je immers geen onderscheid maken tussen "wij" en "hun".
Die liefde kan misplaatst zijn, maar dat betekent niet dat ie niet echt is.
Het probleem is ook btje taalkundig hier; in onze taal hebben we dit woord "liefde" wat we heel breed gebruiken, maar liefde kent natuurlijk vele vormen.
Iedereen Is Verantwoordelijk Voor Andermans Ellende
Nee joh, ik kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de ellende of de ongemakken die anderen ondervinden.
Tis niet zo dat ik opeens naar de rechtbank moet omdat jij je huur deze maand niet kon betalen.
Want In De Ogen Van De Schepper Zijn We Allemaal Gelijk En Zo Horen We Elkaar Ook Te Zien In Dit Leven
Ja ik doe niet mee aan die illusie.
Gelijkheid vind je in wiskunde.
1 + 1 = 2 waarbij de = betekent "is gelijk aan"
Het is exact hetzelfde; 1 plus 1 is idd hetzelfde als 2
In de natuur vind je geen gelijkheid, ook niet onder mensen en dat is maar goed ook, anders had je een wereld vol robotachtige kopieën.
Niemand Is Beter Of Minder Als Een Ander
Hoe bedoel je dat?
Usain Bolt is beter dan ik als we gaan sprinten.
Ik ben beter in tekenen dan jij (aanname).
Dat is allemaal niet negatief ofzo; gewoon realistisch.
Een vrouw kan beter zijn dan een man, het ligt er maar geheel aan waar je het precies over hebt.
Sommige mensen zijn beter dan andere mensen in goede daden verrichten, enz.
Denken Van Het Lukt Nooit Is Toegeven Aan Falen En Falen Is Iets Wat Helemaal Niet Hoeft Als We Eens Een Keer Wakker Zouden Worden En Als Een Eenheid In Gelijkheid Zouden Functioneren In Dit Bestaan Wat Van Ons Allemaal Is
Ja maar dat is onrealistisch en leidt tot oneerlijkheid.
Er is namelijk geen gelijkheid.
Simpel voorbeeldje, héél simpel, maar het bewijst mn punt denk ik..
Stel je werkt 30 jaar lang en met je verzamelde geld bouw je ergens een huisje voor jou en je gezin.
Dan zegen mensen die 'het goed voor hebben voor iedereen en iedereen gelijk vinden' dat een ander gezin geen onderdak heeft en dat jij je huis dan maar in tweeën moet delen.
Dan kun jij met je gezin in een gedeelte wonen en het andere gezin kan in het andere gedeelte wonen.
Je koelkast wordt ook verdeeld, je televisietijd, je tuin, je groenten in die tuin, alles eerlijk verdelen!
Dit is juist niet eerlijk tegenover jou; jij hebt ervoor gewerkt; het is jouw bezit en niemand heeft het recht om jouw bezit weg te geven als jij dat liever niet doet.
Je bent niet immoreel als je je huis niet wilt delen met een vreemd gezin, dat is jouw recht.
Daarom zijn er wetten, omdat mensen bepaalde rechten hebben, over anderen.
Rijk zijn is geen zonde.
Doet me denken aan die Halleluja-Jezus mensjes die bij Amsterdam Centraal Station staan te preachen wanneer ik soms van college terugkom.
Al vond ik 't wel een beetje een koud figuur
Maar Is Verslaving Liefde ? Liefde En Slavernij Gaan Niet Samen Geloof Ik
Domme Dingen Uit Liefde Kan Ik Beter Begrijpen Dan Gruweldaden Uit Haat
Liefde Is Nooit Negatief Alleen Wij Kunnen Een Vervormd Beeld Hebben Van Wat Liefde Betekend
Waarom Zou Je Onderscheid Willen Maken Tussen Mensen ?
We Willen Allemaal Een Vredig Bestaan Om In Te Leven Toch?
Maar Waarom Zullen We Het Niet Beter Doen Als We Beter Kunnen?
Geef Toe Dat Haat Alles Verziekt Voor Ons
Een Paradijselijk Bestaan Creëren Voor Alles Wat Leeft En Bestaat Op Aarde Zal Een Mooie Stap In De Richting Zijn Van Wat Wij Mensen Echt In Onze Mars Hebben Als We Ons Volle Potentieel Als 1 Volk Eens Zouden Benutten
Wij Zijn Gelijk In Onze Uniekheid En Geen Getalletje Wat Je Optelt En Aftrekt
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Allemaal Mensen Zijn Met Allemaal Onze Gebreken
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Allemaal Een Vredig Bestaan Willen Om In Te Leven
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Onszelf Allemaal Volledig Willen Ontwikkelen Als Mens
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Allemaal Gerespecteerd Willen Worden In Ons Doen En Laten
Zo Kan Ik Oneindig Doorgaan Maar Het Komt Er Op Neer Dat We Gewoon Allemaal Gelijk Zijn
Ja Iedereen Heeft Een Vaardigheid Die Een Ander Niet Kan
Zo Is Iedereen Gelijk Aan Elkaar
En Is Er Geen Rede Om Je Beter Of Minder Als Een Ander Te Voelen
Het Creëren Van Haat Zou Ten Alle Tijden Voorkomen Moeten Worden
Eerlijk Verdelen Van Rijkdommen Is Juist Goed Aangezien Maar Hooguit 1 Procent Van De Wereldbevolking 2/3 Van Het Geld In Bezit Heeft
Wat Moet Een Persoon Nou In Hemelsnaam Met 100 Miljard Dollar Op Zn Rekening Terwijl Er Miljoenen Mensen Creperen Van De Honger
Is Het Verantwoord Om Iemand Zulke Bedragen Aan Geld Te Laten Bezitten ?
Echte Rijkdom Bestaat Alleen Van Binnen Als Je De Waarheid Ziet In Dit Bestaan
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Maar Is Verslaving Liefde ? Liefde En Slavernij Gaan Niet Samen Geloof Ik
Jawel, poëten kunnen zeggen: "Ik was een slaaf van jouw liefde", wat betekent dat je liefde voor iemand zo sterk is dat je jezelf vergelijkt met een slaaf; gebonden aan diegene.
Dit is allemaal goed mogelijk, taalkundig en conceptueel.
Wat de druggebruiker liefheeft is de high.
Een kenmerk van liefde is dat je zoveel mogelijk tijd wil doorbrengen met de geliefde, wat dat ook moge zijn; het werkt als een verslaving.
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Domme Dingen Uit Liefde Kan Ik Beter Begrijpen Dan Gruweldaden Uit Haat
Kan uitgelegd worden vanuit de twee extreme kanten van hetzelfde fenomeen.
Je hebt zoiets als een "crime passionnel", het is denkbaar dat een man ontdekt dat zn vrouw vreemdgaat en dan een moord pleegt (misschien de vrouw of de minnaar, of beiden).
Haat en liefde liggen vaak dicht bij elkaar..
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Liefde Is Nooit Negatief Alleen Wij Kunnen Een Vervormd Beeld Hebben Van Wat Liefde Betekend
Het is weer denkbaar dat je houdt van een ding of een persoon, terwijl dat ding of die persoon slecht voor je is.
Sorry dat ik dit steeds doe, maar voor elke bewering kan een afwijking/uitzondering bedacht worden en als dat steeds het geval is, dan kan ik je beweringen niet aannemen als absolute waarheden.
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Maar Waarom Zullen We Het Niet Beter Doen Als We Beter Kunnen?
Geef Toe Dat Haat Alles Verziekt Voor Ons
Streven naar een betere wereld is altijd een nobele bezigheid, helemaal mee eens
En haat is in het algemeen een slechte raadgever, ook mee eens.
Maar wat als ik een hekel heb aan onrecht of liegen?
Zie je.. haat en liefde zijn gelinkt aan elkaar, het zijn twee tegenovergestelde extremen op dezelfde lijn.
Dat bedoel ik er gewoon mee te zeggen; het is niet zo zwart-wit, dit alles.
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Een Paradijselijk Bestaan Creëren Voor Alles Wat Leeft En Bestaat Op Aarde Zal Een Mooie Stap In De Richting Zijn Van Wat Wij Mensen Echt In Onze Mars Hebben Als We Ons Volle Potentieel Als 1 Volk Eens Zouden Benutten
Het streven is goed, het voornemen is goed; de intentie is mooi.
Maar tegelijkertijd is het handig om in te zien dat leven nou eenmaal niet écht als een paradijs kan zijn.
Baby's kunnen dood geboren worden, wat leidt tot verdriet bij de ouders.
Een man die de Himalaya beklimt om te genieten van het prachtige uitzicht kan op zn weg omlaag dood vriezen.
Iemand kan door leed, verdriet of honger een misdaad begaan en een ander doden voor 100 euro.
Een wesp kan je steken terwijl je daar allergisch voor bent, en je kan daardoor sterven.
Ongemak is deel vd wereld, ongemak zou in het Paradijs niet bestaan.. all I'm saying
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Wij Zijn Gelijk In Onze Uniekheid En Geen Getalletje Wat Je Optelt En Aftrekt
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Allemaal Mensen Zijn Met Allemaal Onze Gebreken
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Allemaal Een Vredig Bestaan Willen Om In Te Leven
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Onszelf Allemaal Volledig Willen Ontwikkelen Als Mens
Wij Zijn Gelijk In De Zin Dat We Allemaal Gerespecteerd Willen Worden In Ons Doen En Laten
Zo Kan Ik Oneindig Doorgaan Maar Het Komt Er Op Neer Dat We Gewoon Allemaal Gelijk Zijn
Ik kan wat zeggen over al die punten, maar ik vind je boodschap nice, dus deze geef ik je
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Ja Iedereen Heeft Een Vaardigheid Die Een Ander Niet Kan
Zo Is Iedereen Gelijk Aan Elkaar
Dus we zijn gelijk in dat we allemaal anders zijn?
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:En Is Er Geen Rede Om Je Beter Of Minder Als Een Ander Te Voelen
En die mensen die gebaseerd op onrecht en leugens een oorlog in Irak begonnen, waar meer dan een miljoen onschuldige burgers de dood door vonden.. je voelt je niet beter dan die mensen die dat in werking zetten?
Jij zou zoiets sinisters immers niet doen, ook al had je de macht daartoe.. dus er zijn wel degelijk gradaties.
De slechte daad is niet gelijk aan de goede daad en dit wordt door mensen begrepen, het zit in onze natuur om dat onderscheid te maken en dat verschil erkennen we dan ook met een reden; het heeft implicaties.
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 02:19:Het Creëren Van Haat Zou Ten Alle Tijden Voorkomen Moeten Worden
Eerlijk Verdelen Van Rijkdommen Is Juist Goed Aangezien Maar Hooguit 1 Procent Van De Wereldbevolking 2/3 Van Het Geld In Bezit Heeft
Wat Moet Een Persoon Nou In Hemelsnaam Met 100 Miljard Dollar Op Zn Rekening Terwijl Er Miljoenen Mensen Creperen Van De Honger
Is Het Verantwoord Om Iemand Zulke Bedragen Aan Geld Te Laten Bezitten ?
Moraliteit daargelaten kan het zijn dat een man zn hele leven hard gewerkt heeft en heel veel geld verdiend heeft.
Het is dan zijn geld en jij hebt het recht niet om te bepalen dat ie teveel heeft, laat staan dat je hem zn geld af wil pakken omdat je vind dat anderen er meer recht op hebben, omdat ze honger lijden.
Het is aan hem wat ie met zn geld doet.
Het zou idd goed zijn als ie een deel ervan weggeeft aan de armen.
Maar zodra jij hem gaat verplichten dat te doen creëer je toch juist haat; je behandelt hem immers onrechtvaardig.
En zo schiet je jezelf in de voet..
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 00:38:Als Je Het Bereikt Via Immorele Wegen En Als Je Er Op Een Immorele Manier Mee Omgaat
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op zaterdag 3 mei 2014 om 02:19:Echte Rijkdom Bestaat Alleen Van Binnen Als Je De Waarheid Ziet In Dit Bestaan
Zeg dat tegen de armen.
Dit is een spirituele boodschap, waar je het over hebt, maar we zijn zowel een ziel als een lichaam.
De wereld is ook materieel en moslims accepteren dat; beide zijn zegeningen.
De middenweg; niet tot extremen gaan - niet je ziel vergeten en niet je fysieke realiteit ontkennen
Converseren Geeft Mij Voldoening En Van Wijsheid Opdoen Krijg Ik Energie
Wat is je religie als ik vragen mag.
Ben je Christelijk?
Kijk jij neer op Christenen?
Christelijk
Ik Bijna Geen Woord Herbreeuws Of Arabisch Spreek Wat Een Vereiste Is Om Q'uran Of Torah Proper Te Lezen
k kan ook geen Arabisch en heb een Engelse vertaling van de Qu'ran thuis liggen.
Ben wel van plan om het nog goed te lezen.
De Arabische Qurans liggen bij mn moeder, maar die kan ik niet lezen