Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 405092x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :aai: ThaOdie :aai: op donderdag 20 oktober 2005 om 09:42:
ja dat was op de radio..

was God op de radio? :o

:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 22:07:
Uitspraak van BIATCH3 op woensdag 19 oktober 2005 om 21:52:
Er gaan veel te veel lieve mensen dood en er is veel te veel ellende in deze wereld!

Dat is waar ja.. Maar dat heeft volgens mij niks met een god te maken

dat is helemaal waar :yes:
Waarschuw beheerder
Ik ben best wel openminded maar sommige dingen uit het christendom, jodendom en als ik me erin zou verdiepen ook de islam kloppen gewoon niet.

Vind het altijd wel amuserend om hierover met mensen in discussie te gaan

Twee leuke voorbeelden:

zo'n kwezel (net bekeerd ventje) begon tegen mij over de structuur van het heelal, en of ik daar dan niet naar benieuwd was.

Ik: " Ik ben wel benieuwd waarom de kerk vroegâh mensen vermoorde die beweerde dat de aarde niet plat maar rond was en om de zon heen draait "
----
Ik: Maar je hoeft toch god en jezus niet te erkennen om een goed mens te zijn en naar de hemel te kunnen gaan. Als je een goed leven leid wat enigszins overeenkomt met de 10 geboden moet dat toch ook kunnen?

Dan zeggen ze iets van ja je moet wel in hem geloven bla bla ....

Ik: Dus dan stelt god jouw erkenning van zijn bestaan eigenlijk hoger op z'n verlanglijstje dan het leiden van een goed leven?
Als ie dat nou echt zo belangrijk zou vinden zou die wel wat laten merken van zijn bestaan lijkt me?

Waarschuw beheerder
standvastigheid bedoel ik gewoon zo, Geloof jij er echt in dat hij voor ons naar het kruis is gegaan en ons gered heeft voor de zwarte poorten en geloof jij echt dat hij alles kan dus ook een mens kan laten genezen van een slopende ziekte,

Die snap ik wel;) Alleen geloof ik niet dat de één z'n gebeden wel verhoord worden, en de andere niet. Dat lijkt me erg oneerlijk.
bidden moet je met overtuiging doen, niet met schijnheiligheid

Dan zou het van de MENS afhankelijk zijn of gebeden worden verhoord. Ik begreep juist dat het geloof niet om de mensen ging, maar om God. En God lijkt me niet iemand die het van de manier van bidden af laat hangen of gebeden worden verhoord. Dat was mijn punt eigenlijk;) De rest van je standpunten zijn mij nu duidelijk:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 19:20:
En God lijkt me niet iemand die het van de manier van bidden af laat hangen of gebeden worden verhoord.

nee heb je ook gelijk in daarom is God ook zo genadig en vooral in zijn oordeel :)

maar ik ben niet echt 24uur per dag bezig met God ofzo, heb nog altijd me eigen leven, me vrienden, me vriendin, uitgaan, me eigen muziek ( en nee dat is geen gospel ), ik ben niet zo zwaar fanatiek christen, maar wel 1tje die standvastig is en blijft in zijn geloof :)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee maar wel in mezelf :jaja:

Waarschuw beheerder
snap niet dat mensen deze hoogstzinloze discussie nog langer aan gaan mensen die geloven zullen zelfs als de wetenschap ken aantonen hoe wij op deze wereld zijn gekomen blijven volhouden ja maar het was het werk van god dus ze zullen het verhaal altijd zo blijven draaien dat god alles gemaakt heb erg knap op zich met je magische handen maria bevruchten eerst aftrekken dan sperma op handen leggen en vaginaal in brengen zeker nou zoek het uit met het geloof god bestaat niet of wel lekker boeiend we leven op deze wereld dat is wat telt en het hoe en waarom wat kan jou dat boeien we zijn er toch gewoon leef je leven en ga dan weer dood klaar waarom al zo moeilijk doen over het hoe en waarom mensen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 oktober 2005 om 11:33:
lekker boeiend we leven op deze wereld dat is wat telt en het hoe en waarom wat kan jou dat boeien we zijn er toch gewoon leef je leven en ga dan weer dood klaar

Dat is ook een beetje mijn instelling, maar voor de rest ben ik t niet echt met je eens. Je kan best in een god geloven, maar de bijbel niet letterlijk nemen, maar dus wel geloven dat een god ooit aan het begin stond en een heelal gemaakt heeft wat zich dus heeft ontwikkeld zoals de wetenschap aantoont.

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
kgeloof wel dat de wereld binnenkort helemaaal naar de tering gaat en dat de meeste mensen dan wanhopig gaan bidden. :)

Artiest Sonic
Waarschuw beheerder
donateur
geloofd hij ook in mij ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
lijkt me sterk
Waarschuw beheerder
Ja ik geloof in God!

En Jezus Christus hoort daar bij!

Geloven in God is leuk, maar zonder Jezus Christus
is een geloof niets waard...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bouncing Spider op maandag 24 oktober 2005 om 20:05:

en DAT heb ik nooit begrepen :D
( jajaja, nu wel ja, maar vroeger echt niet...:no: dacht juist dat God HET was zeg maar...totdat ik het plaatje van de trinity eens goed bekeek)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bouncing Spider op maandag 24 oktober 2005 om 20:05:

Alleen bij de christelijke god dan he :P

Waarschuw beheerder
snap niet dat mensen deze hoogstzinloze discussie nog langer aan gaan mensen die geloven zullen zelfs als de wetenschap ken aantonen hoe wij op deze wereld zijn gekomen blijven volhouden ja maar het was het werk van god dus ze zullen het verhaal altijd zo blijven draaien dat god alles gemaakt heb erg knap op zich met je magische handen maria bevruchten eerst aftrekken dan sperma op handen leggen en vaginaal in brengen zeker nou zoek het uit met het geloof god bestaat niet of wel lekker boeiend we leven op deze wereld dat is wat telt en het hoe en waarom wat kan jou dat boeien we zijn er toch gewoon leef je leven en ga dan weer dood klaar waarom al zo moeilijk doen over het hoe en waarom mensen

:| Wel eens van interpunctie gehoord?

Om het even simpel te houden: religie en wetenschap zijn 2 totaal verschillende dingen die elkaar niet uit hoeven te sluiten, alleen al om het feit dat de bijbel symbolisch is. Wetenschap heeft te maken met bewijzen en vooral: feiten. Religie gaat om geloven (duh). Je kan niet geloven als je zeker weet dat het bestaat ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 Booyaka:

oke toppie! maar... trinity? is dat vader zoon en heilige geest?

2 Nemphetamine:

Idd, dit geldt voor de christelijke God. In mijn ogen zijn al de andere geloven of door mensen bedacht of door de duivel...

Ciao

Waarschuw beheerder
Idd, dit geldt voor de christelijke God. In mijn ogen zijn al de andere geloven of door mensen bedacht of door de duivel...

Ik vind dit typisch een uitspraak van een godsdienstwaanzinnige :/ Door de duivel bedacht...wtf?

Alleen 'jouw' geloof is zeker het juiste? Het christendom, jodendom en islam hebben veel overeenkomsten. Je bewering slaat echt helemaal nergens op. 1 van de belangrijke punten van het christendom is verdraagzaamheid/tolerantie. Btw, doe maar niet alsof het christendom niet door mensen is bedacht ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik geloof in de christelijke God.
Islam heeft zelfde oude testament, maar hn hebben profeet Mohammed, imo door mensen bedacht ja...

Jodendom? Weet je waarop dit verschilt van het christendom?

De bewakers van het graf (waaruit Jezus is opgestaan) werdt opgedragen door de overheden om aan iedereen te vertellen dat Jezus niet opgetaan was...

Dit was een leugen...

Komt dus niet van God...

Chrsitendom is een geloof waarin vergeving door Jezus Christus aangeboden wordt om rein voor God te kunnen verschijnen!

Wat ik al zei, God kan geen zonde zien!

Dit geloof komt uit de Bijbel; oude + nieuwe testament dus!

En al zouden die geloven door mensen of zelfs de duivel bedacht zijn, dan nog zeg ik neit dat ik daar iets tegen heb!

Ik accepteer deze mensen gewoon en sta open voor hun geloofsbeleving. Wil ook graag over t geloof praten met deze mensen!

enneuh... godsdienstwaanzinnige? nee dat ben ik niet
ik weet gewoon wat ik geloof en waar ik voor sta, maar ik ben absoluut geen lopende bijbel :D

Waarschuw beheerder
hmm nou weer een tegenslag.
zusje van een vriendin van mij leed aan een onbekende ziekte. ik heb gewoon voor haar gebeden tijdens het AVONDMAAL (dag van vergeving) en elke keer daarna dat ik gebeden heb met de gedachte: als je in Hem gelooft dan komt alles goed. nouja niet dus ze is vandaag overleden. Ik vraag nooit iets specifieks als ik bid normaal gewoon algemene dingen zoals maak de zieken (meervoud) beter en blablabla. als kanker kan worden genezen door een placebo waarom zou zij dan moeten overlijden aan een onbekende ziekte. nou twijfel ik helemaal! iedereen is er nou kapot van en ik snap er nu helemaal niks meer van, nu gaan er echt teveel gedachten door mijn hoofd heen :/ wordt niet slapen denk ik vannacht..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 00:42:
vraag nooit iets specifieks als ik bid normaal gewoon algemene dingen zoals maak de zieken (meervoud) beter en blablabla. als kanker kan worden genezen door een placebo waarom zou zij dan moeten overlijden aan een onbekende ziekte. nou twijfel ik helemaal! iedereen is er nou kapot van en ik snap er nu helemaal niks meer van, nu gaan er echt teveel gedachten door mijn hoofd heen wordt niet slapen denk ik vannacht

is heel klote, maar zoals ik al zei, dan is haar tijd gekomen, en tis moeilijk maar life goes on ;) en je moet erin blijven vertrouwen, ik noem het een soort op de proef stellen van de mens zo'n situatie, de duivel is daar natuurlijk weer als de kippen bij in je gedachte (de twijfel).. tis makkelijker gezegd dan gedaan i know that, maar als iemands tijd gekomen is, dan is er verder niets aan te doen dan de kop omhoog houden en zorgen dat het jou en vele anderen wel goed gaat :)

Waarschuw beheerder
Islam heeft zelfde oude testament, maar hn hebben profeet Mohammed, imo door mensen bedacht ja...

Waarom is dat nou weer door mensen bedacht? De bijbel is toch echt door mensen opgeschreven, wie weet is dat helemaal verzonnen. Er is bijvoorbeeld geen enkel bewijs dat Jezus ooit echt heeft rondgelopen op Aarde. Dat het geschreven staat in een dik, oud boek zegt niet dat het waar is. (een geloof hoeft niet gebaseerd te zijn op feiten)

Ik vind het suf als mensen zeggen dat hun geloof juist is om die en die reden, ook al zeg je dat je andere gelovigen accepteert.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bouncing Spider op maandag 24 oktober 2005 om 23:05:
2 Booyaka:

oke toppie! maar... trinity? is dat vader zoon en heilige geest?

:yes: zie hier de verklaring :
[img width=200 height=200]http://www.heaven.net.nz/graphics/trinity.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bouncing Spider op maandag 24 oktober 2005 om 23:29:
enneuh... godsdienstwaanzinnige? nee dat ben ik niet
ik weet gewoon wat ik geloof en waar ik voor sta, maar ik ben absoluut geen lopende bijbel

hahhaha, dat krijg je vaak te horen inderdaad als je met Quotes komt :)

Maar als iemand nog een stukkie uit de film Jackass ofzo weet is er niets raars aan :no:

Waarschuw beheerder
Ik vind het vrij dom ja als iemand met de bewering komt dat andere geloven door mensen of de duivel zijn verzonnen maar zijn eigen geloof natuurlijk weer niet :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 10:28:
Ik vind het vrij dom ja als iemand met de bewering komt dat andere geloven door mensen of de duivel zijn verzonnen maar zijn eigen geloof natuurlijk weer niet

Ja, maar in iedere gelovige zijn ogen, is zijn geloof de enige, het andere is kwaadaardig en slaat de plank mis...

vraag een moslim maar naar het christendom...
wij buigen niet naar mecca :no: hun wel...

Ieder zijn eigen.

Waarschuw beheerder
Dat je als christen niet naar Mekka buigt is wat anders dan zeggen dat andere geloven door mensen of de 'duivel' zijn bedacht.

Waarschuw beheerder
donateur
Oke oke oke, maar dan nog is het zo dat elke gelovige zijn geloof ziet als HET ENIGE JUISTE GELOOF :yes:
Dat denk ik echt en de een denkt dat wat extremer dan de ander

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 11:12:
Oke oke oke, maar dan nog is het zo dat elke gelovige zijn geloof ziet als HET ENIGE JUISTE GELOOF
Dat denk ik echt en de een denkt dat wat extremer dan de ander

:yes:

Alsof de ene God beter is dan de ander :\ Maar dat is wel de realiteit idd wat je beschrijft..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God Hates Us All

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 11:16:
Alsof de ene God beter is dan de ander

denk dat iedereen wel in dezelfde god geloofd, maar ik weet het niet zo zeker, ik verdiep me niet echt in andere geloven eigenlijk :no:

Denk alleen dat alles zo vernaggeld is door de jaren heen dat er in de geloofswereld geen redden meer aan is :no:

Ik kan alleen niet tegen die extremisten en mensen die anderen zo kleineren alleen omdat ze niet geloven of een ander geloof hebben...
Ieder zijn waarde...je kan een moslim gewoon geen christen maken, net als andersom :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 11:29:
Denk alleen dat alles zo vernaggeld is door de jaren heen dat er in de geloofswereld geen redden meer aan is

Ik kan alleen niet tegen die extremisten en mensen die anderen zo kleineren alleen omdat ze niet geloven of een ander geloof hebben...
Ieder zijn waarde...je kan een moslim gewoon geen christen maken, net als andersom

Ach ik denk maar zo.. als je maar gelukkig bent.. Al heb ik mijn twijfels of iemand echt gelukkig kan zijn als hem of haar een geloof wordt opgedrongen tot het extreme toe.. Ik denk dat iemand door zo extremistisch te zijn de eigen identiteit totaal kwijt is (als zo iemand die ooit heeft gehad :| )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 08:06:
is heel klote, maar zoals ik al zei, dan is haar tijd gekomen, en tis moeilijk maar life goes on en je moet erin blijven vertrouwen, ik noem het een soort op de proef stellen van de mens zo'n situatie, de duivel is daar natuurlijk weer als de kippen bij in je gedachte (de twijfel).. tis makkelijker gezegd dan gedaan i know that, maar als iemands tijd gekomen is, dan is er verder niets aan te doen dan de kop omhoog houden en zorgen dat het jou en vele anderen wel goed gaat

haar tijd is gekomen?! ze was nog niet eens 7 jaar!
DOESNT MAKE ANY SENSE !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 13:05:
haar tijd is gekomen?! ze was nog niet eens 7 jaar!
DOESNT MAKE ANY SENSE !

er maakt wel niet meer sense in het leven toch.. kinderen die dood geboren worden bijvoorbeeld, of jonge meisjes van een jaar of 7 a 8 die overlijden aan een ongeneeslijke spierziekte ofzo,.. het maakt inderdaad niet zoveel sense.. maar thats just the way it is.. beetje hard gezegd maar dat is gewoon zo

als je tijd gekomen is ga je.. en dan kun je jong of oud zijn, maar denk er wel aan dat iemand die nog niet weet wat goed of fout is of geestelijk kan denken over een geloof, gaat altijd naar de hemel, omdat die het versschil in de geestelijke wereld nog niet kennen ;)
dus aan de andere kant kun je blij zijn :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:49:
als je tijd gekomen is ga je.. en dan kun je jong of oud zijn, maar denk er wel aan dat iemand die nog niet weet wat goed of fout is of geestelijk kan denken over een geloof, gaat altijd naar de hemel, omdat die het versschil in de geestelijke wereld nog niet kennen
dus aan de andere kant kun je blij zijn

Ik lees nog vol verbazing wat er allemaal voor domme dingen worden geschreven maar dit slaat toch wel alles........ dus aan de andere kant kun je blij zijn???
Wacht maar totdat jezelf straks pappa bent en je verlies je kind van 7 kijken ofdat je dan nog zo blij kan zijn "aan de andere kant"

De mensen die geloven moeten toch wel verdomd onzeker zijn over alles .... ze bedanken werkelijk overal voor terwijl je verdorie overal zelf keihard voor werkt (behalve dan diegene die werkeloos zijn) God stort niet iedere maand geld op je rekening.......dat doet je werkgever, en jij verricht werk voor hem dus je eten e.d. daar knok (lees werk) je allemaal zelf voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dylaantje op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:46:
Wacht maar totdat jezelf straks pappa bent en je verlies je kind van 7 kijken ofdat je dan nog zo blij kan zijn "aan de andere kant"

Een kind verliezen schijnt heel zwaar te zijn. Maar als je wil geloven in iets waardoor je steun krijgt, is het alleen maar prettig toch voor diegene? Zelf zou ik in zo'n situatie niet vluchten in het geloof trouwens.. maar dat is een ander verhaal..

De mensen die geloven moeten toch wel verdomd onzeker zijn over alles .... ze bedanken werkelijk overal voor terwijl je verdorie overal zelf keihard voor werkt (behalve dan diegene die werkeloos zijn) God stort niet iedere maand geld op je rekening.......dat doet je werkgever, en jij verricht werk voor hem dus je eten e.d. daar knok (lees werk) je allemaal zelf voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja.. dat gebeurt, dat mensen uit onzekerheid in geloof gaan vluchten.. :s
Ja, dat vind ik wel jammer.. God mag best mn bankrekening spekken :p
"De Here Jezus" is wel werkgever soms trouwens (voor dominees en pastoors :D ).

Waarschuw beheerder
andere kant kun je blij zijn???

pff.. je snapt het niet.. als ik me kind zou verliezen op 7jarige leeftijd ben ik ook zo goed als dood ja simpel zat, maar aan de andere kant kun je weer nagaan denken, lees nou is helemaal door wat ik er neerzette en niet alleen dat ene stukje ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 16:00:
Een kind verliezen schijnt heel zwaar te zijn. Maar als je wil geloven in iets waardoor je steun krijgt, is het alleen maar prettig toch voor diegene? Zelf zou ik in zo'n situatie niet vluchten in het geloof trouwens.. maar dat is een ander verhaal

ja kijk dat bedoel ik, life goes on, ik weet nu al zeker als ik mijn kind zou verliezen op zo'n leeftijd dat ik wekenlang me tzelfmoord in de kop zit, maar toch moet je dan ergens naar toe vluchten, want er is een vluchtoord, open your eyes, there is more to explore ;)
Werkzaam bij Elements of Bass
Artiest Teflon.
Waarschuw beheerder
Als god mij helpt dan ga ik zeker in hem geloven maar tot nu toe doet hij dat niet.

Waarschuw beheerder
Neu

Waarschuw beheerder
De mensen die geloven moeten toch wel verdomd onzeker zijn over alles .... ze bedanken werkelijk overal voor terwijl je verdorie overal zelf keihard voor werkt (behalve dan diegene die werkeloos zijn) God stort niet iedere maand geld op je rekening.......dat doet je werkgever, en jij verricht werk voor hem dus je eten e.d. daar knok (lees werk) je allemaal zelf voor!

Helemaal mee eens! Het klinkt cru, maar kijk eens naar Afrika. Het is daar altijd een zooitje geweest en dat komt voor een heel groot gedeelte door de Westerse wereld. Ze kunnen bidden voor eten maar dat gaat ze echt niet redden.

pff.. je snapt het niet.. als ik me kind zou verliezen op 7jarige leeftijd ben ik ook zo goed als dood ja simpel zat, maar aan de andere kant kun je weer nagaan denken

Een zoethoudertje dus :/ Ik vind dat jezelf dan aardig voor de gek houdt als je er zo over zou denken.
Waarschuw beheerder
Ach, hier kan k uren over lullen. het eindigt altijd met zo'n discussie van wat er eerer was, de kip of t ei (Maar dan God of het Heelal) en wie heeft wie nou geschapen, mochten ze beiden bestaan (jaja, het heelal is ook relatief, vergelijk ons heelal met een atoom op aarde, we denken in te weinig dimensies)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 16:16:
pff.. je snapt het niet.. als ik me kind zou verliezen op 7jarige leeftijd ben ik ook zo goed als dood ja simpel zat, maar aan de andere kant kun je weer nagaan denken, lees nou is helemaal door wat ik er neerzette en niet alleen dat ene stukje

ik heb alles gelezen...... ik bedoelde dus wat ik schreef wacht maar tot jezelf in zo´n situatie zit!!!!

En idd je kan hierover uren lullen en de wetenschap kan nog zoveel aantonen wat ze willen maar de bijbel is het en blijft het!!!!!!!!!!!1 :S:S:S

Waarschuw beheerder
donateur

denk wel dat als je je kindje verliesd, je er beter mee om kan gaan in de wetenschap dat het kindje in de Hemel is dan wanneer dood ook helemaal definitief dood is.
Uitspraak van MC TEFLON op dinsdag 25 oktober 2005 om 16:24:
Als god mij helpt dan ga ik zeker in hem geloven maar tot nu toe doet hij dat niet.

het werkt ook andersom :)
Uitspraak van Dylaantje op dinsdag 25 oktober 2005 om 20:26:
En idd je kan hierover uren lullen en de wetenschap kan nog zoveel aantonen wat ze willen maar de bijbel is het en blijft het!!!!!!!!!!!

Wetenschap is anders wel tot de ontdekking gekomen dat minimaal 65% van de bijbel waarheid MOET zijn...
Kijk, das dan weer ander nieuws :bah:

Waarschuw beheerder
ff voor alle duidelijkheid..geloof jij in god?

­

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAA

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 21:26:
Wetenschap is anders wel tot de ontdekking gekomen dat minimaal 65% van de bijbel waarheid MOET zijn...
Kijk, das dan weer ander nieuws

Daar zit zeker wat in.. er zijn niet voor niets opleidingen als theologie bijvoorbeeld. Alleen denk ik dat het vanuit een bron komt (taoisme bijvoorbeeld) waar uiteindelijk (andere) godsdiensten uit voort zijn gekomen die ieder hun eigen interpretatie hebben gegeven aan geloof

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder

Geef je Hem dan de kans daartoe?