Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 405044x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 12:24:
Omg waarschijnlijk doel je op een dictator Ben je geboren in Rusland ofzo. Jij bent echt wereldvreemd

Nee dat niet, ik heb het liever over de ideale staat van Plato. Filosofen aan de macht!

Waarschuw beheerder
trouwens he, het valt mij enorm op dat alles wat voor het begin van onze jaartelling is gebeurd zich weer begint te herhalen... Het hellenistische gebeuren komt weer helemaal terug. Alles waar we het nu over hebben is in feite allang gezegd door de 7 (griekse) wijsgeren uit de late oudheid.
Daarna kwam Jezus. Zal hij nu weer komen als het een beetje te gek wordt?

Waarschuw beheerder
wie weet:)

Waarschuw beheerder
ja, daar haf ik dat inderdaad weg, maar mocht het 2012 zijn dan hebben we nog 7 jaar om verstandig te worden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 11:25:
wat is dit voor ongelooflijke bullshit??!!

Uitspraak van Clitje op maandag 17 oktober 2005 om 10:35:
Een goede leider kan alleen macht uit oefenen als het gevreesd wordt door het volk... Zolang we niet bang zijn voor de koningin, of balkenende dan blijven we nergens volgens mij...

Whahaha

sorry hoor, moet ff lachen hierom.

goede leiders nemen verantwoordelijkheid, luisteren en werken samen
angst is geen basis voor goed leiderschap

mee eens raodrunner :D
Uitspraak van Lanz op zaterdag 15 oktober 2005 om 10:50:
Even een stukje tekst voor de mensen die zeggen dat er geen God is vanwege alle ellende in de wereld:

als er een god was had hij dit dus niet laten gebeuren wat er allemaal in je stukje tekst staat heel mooi maar weer helemaal verkeerd......

Enne waar gebeuren nu de meeste incest delicten? weet je waarom dat dan zoveel gebeurt in die kringen omdat ze zo weinig mogen van onze lieve GOD!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 12:51:
angst is de basis voor macht van een leider. Als Bush bijvoorbeeld niet gevreesd wordt dan pakt ie het wel aan door in zijn eigen land aanslagen te plegen en net te doen of de islamiten er achter zitten.

Dit snap ik niet? (misschien ben ik gek hoor :o)

In het geval van vrede worden mensen mondig en gaan ze eisen stellen. Vrede maakt de mensen zelfstandig, maakt dat ze niet meer in de hand te houden zijn. Het is de nachtmerrie van wereldleiders.

Dat betekent dus dat leiders hun macht gebruiken, en daarin geef ik je gelijk dat dat komt omdat mensen bang zijn voor ze. Vaak heeft een land in chaos met zwak leiderschap ineens iemand die opstaat en een soort autoritair gezag tentoonspreidt.. En die oorlogszuchtig is (kijk maar naar bijv. Hitler en Stalin). Ik volg wel wat je bedoelt maar ik heb toch wel het idee dat er in vredestijden ook goede leiders kunnen zijn!

Vrede bestaast alleen in krachtverhouding en dat weet Bush maar al te goed. Maar ons kabinet zuigt.

Dit kabinet heeft ook geen goed leiderschap.. Maar bedoel je te zeggen dat alleen door oorlog te voeren er vrede kan bestaan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dylaantje op maandag 17 oktober 2005 om 13:57:
als er een god was had hij dit dus niet laten gebeuren wat er allemaal in je stukje tekst staat heel mooi maar weer helemaal verkeerd......

Enne waar gebeuren nu de meeste incest delicten? weet je waarom dat dan zoveel gebeurt in die kringen omdat ze zo weinig mogen van onze lieve GOD!!!!!!!!!!

:yes:
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 14:05:
Dit snap ik niet? (misschien ben ik gek hoor )

Simpel:
Bush sr begon een oorlog tegen Irak. Deze wilde zijn schietgrage zoontje, die heel toevallig ook een aantal aandelen bezit in de olievelden aldaar, graag eens voortzetten en prompt vlogen er 2 vliegtuigen in het WTC waarop deze oorlog kon beginnen.

Toen de populariteit van Bush afnam waren er opeens weer tereurdreiging en, hoe verassend, een aanslag in Londen.

Bush' populariteit is onlangs weer afgenomen en opeens waren er weeeer dreigingen.

Heel toevallig allemaal...
Waarschuw beheerder
donateur

Zou je dit kunnen uitleggen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lanz op maandag 17 oktober 2005 om 14:13:
Bush' populariteit is onlangs weer afgenomen en opeens waren er weeeer dreigingen.

Heel toevallig allemaal...

Dus.. hoe populairder de leider.. hoe meer vrede...? ... begrijp ik dat goed?
Zoja, ben ik het helemaal met je eens :yes: Als een leider goed ligt bij het volk is het een goede leider denk ik, kan ie inspireren en daar gaat het om!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lanz op maandag 17 oktober 2005 om 14:14:

Zou je dit kunnen uitleggen?

Wil ik wel ff doen. In streng religieuze omgevingen heeft GOD macht, GOD beperkt mensen dus in dit soort kringen! In mijn beleving staat God voor liefde en dat zie ik dus niet terug daarzo :\
Daar zijn de mensen die de heilige boodschap uitdragen slaafjes van een machtwellustige illusie! Wel bizar eigenlijk :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 14:05:
Dit kabinet heeft ook geen goed leiderschap.. Maar bedoel je te zeggen dat alleen door oorlog te voeren er vrede kan bestaan?

ja dat denk ik wel. Er moet altijd eerst wat geburen voor er iets gebeurt.

En als het dan toch niet lukt kunnen we ook andere creatieve ideetjes verzinnen. :) Tenminste, als er nog mensen zijn die het lef hebben hun leven te verruilen voor vrede. Neem als katholieke je hamer een paar spijkertjes en twee latten mee, ga naar ierland, ga op de grens tussen de katholieken en protestanten staan, timmer jezelf een kruis in elkaar en ga eraan hangen met de boodschap dat zij dan ook iets hebben om naar te kijken in plaats van dat kale gebeuren in de protestantste gemeenschap. Dan komt de creativiteit van het katholieke gebeuren toch nog ergens goed van pas!!

Waarschuw beheerder
is misschien een btje radicaal maar toch. Er zijn mensen die al wat van de hemelse vreugde ervaren hebben, zodat zij zouden weten waarvoor ze zouden strijden. Ik denk dat zulke mensen tot het uiterste zullen gaan om vrede te bereiken...

Waarschuw beheerder
Angst bij het volk resulteert in macht bij de leiders.

Of wil je dit soms ontkennen vriend?

Het 1 sluit het ander niet uit...Wat jij zegt heeft niets te maken met het feit dat leiderschap ook op andere dingen kan berusten.
Waarschuw beheerder
tja denk dat GOD een game player is en dat wij in de game rond huppele.....want de schepping volgens de bijbel klopt weining van..de bijbel is een verhaal dat mond op mond is rond verspreid..voor dat het op geschreven werd..dus dingen zijn mooier gemaakt dan in werkelijkheid is gebeurd.
Waarschuw beheerder
wat is dit voor ongelooflijke bullshit??!!

Achja, misschien iets te moeilijk te begrijpen voor je.

In streng religieuze omgevingen heeft GOD macht, GOD beperkt mensen dus in dit soort kringen! In mijn beleving staat God voor liefde en dat zie ik dus niet terug daarzo

Dat God macht heeft dus mensen beperkt, is een drogredenering van de hoogste plank. Gods macht leidt tot vrijheid, menselijke macht tot beperking. Christenen die hun geloof bouwen op regels, verliezen God.. en christenen die hun geloof bouwen op God, verliezen de regels.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Go(e)d Bezig op maandag 17 oktober 2005 om 15:13:
Christenen die hun geloof bouwen op regels, verliezen God.. en christenen die hun geloof bouwen op God, verliezen de regels.

(y)
Waarschuw beheerder
We blijven er maar omheen lullen!!!!!!!!!!!!

God is bullshit idd een gameplayer!!!!! bugsfunny:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dylaantje op maandag 17 oktober 2005 om 16:00:
We blijven er maar omheen lullen!!!!!!!!!!!!

nee hoor. er worden gewoon een aantal ongenuanceerde opmerkingen geplaatst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 14:24:

ja dat denk ik wel. Er moet altijd eerst wat geburen voor er iets gebeurt.

Nee, met oorlog los je totaal niks op. Als je vrede wil ga je toch niet vechten, wat een bullshit. Je creërt geen vrede met oorlog. Mensen die oorlog voeren zijn allebij slecht. Ze liggen in hetzelfde straatje. Het tegenovergestelde van een volk dat oorlog ziet als een oplossing voor alles, is een volk dat oorlog als een oplossing voor niets ziet. En zei zullen nooit tegen elkaar vechten, want de een wil er niks mee te maken hebben. Mensen die denken met oorlog iets te berijken gaan met elkaar vechten, allebij fout, geen vrede. Zal er zo ook nooit komen.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat God macht heeft dus mensen beperkt, is een drogredenering van de hoogste plank. Gods macht leidt tot vrijheid, menselijke macht tot beperking. Christenen die hun geloof bouwen op regels, verliezen God.. en christenen die hun geloof bouwen op God, verliezen de regels.

Ja, oke .. daar kan ik me wel in vinden. Want het zijn uiteindelijk de mensen die een boodschap uitdragen. En die kunnen er een machtsspel van maken: kijk maar naar de oorlogen en de regels die door MENSEN zijn opgesteld..
ja je hebt het beter verwoord dan ik, denk ik.. (y)

Ik denk wel dat iedereen zijn eigen beeld creeert van wat God wordt genoemd.. in die zin geloof ik er wel in. Maar het stopt bij mij als er voor God of Allah iets gedaan/geofferd of wat dan ook moet worden.. dat mensen bepalen dat God of Allah gebruikt worden als excuus om oorlog te voeren :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Achja, misschien iets te moeilijk te begrijpen voor je.

Ja inderdaad, ik snap het niet! Leg eens uit dan :)

Waarschuw beheerder
Ik denk wel dat iedereen zijn eigen beeld creeert van wat God wordt genoemd.. in die zin geloof ik er wel in. Maar het stopt bij mij als er voor God of Allah iets gedaan/geofferd of wat dan ook moet worden.. dat mensen bepalen dat God of Allah gebruikt worden als excuus om oorlog te voeren laatste aanpassing 17 oktober 2005 18:10

Idd ja.. Maar misschien maken MENSEN het geloof ook wel zo ongeloofbaar.
Net als dit:

omdat die 14657647647 mensen twijfelen voor zover ik het begrepen heb.

Dat zou betekenen dat iedereen waarvan de gebeden niet verhoord worden twijfelen in hun geloof?!?!?!?!?
Dat vind ik wel een hele uitspraak die daar gemaakt wordt.:/ Hoe kan hij nou oordelen over het geloof van iemand anders(die hij niet eens kent)? Zulke uitspraken maken het voor mij moeilijk om jou geloof serieus te nemen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Noot: kijk, ik zet hier gedachtes soms extra scherp neer om je erover te laten denken. Dat kan anders worden begrepen en dat spijt me dan :) Ik wil over niemand oordelen, noch 'de waarheid' voor een ander bepalen. Mij gaat het om verschillende visies, stellingen en argumenten met elkaar delen; kortom discussieren. En sommigen zijn daar vaardiger in dan anderen.

Ja inderdaad, ik snap het niet! Leg eens uit dan

Ik kwam erop omdat velen steeds zeggen: ik geloof in mezelf. Enerzijds volstaat die mening niet in deze discussie omdat het een uitdrukking over zelfvertrouwen is, die losstaat van enig godsgeloof. Anderzijds houdt dat antwoord -volgens mij- in dat degene nergens specifiek in gelooft, en dan is er wel discussie mogelijk.
Wat ik toen opwierp was: als je gelooft in jezelf -dus eigenlijk nergens in- en je dus eigenlijk zonder bestaansdoel, zonder levensdoel leeft, is dan niet het enige nuttige doel: het sterven?
Dunno, misschien onzin, maar zo bedoelde ik het ongeveer.
Wat ik ermee wil aangeven is dat het zo onvolledig moet voelen om een zinloos leven te leiden, daar is toch geen kracht uit te putten..?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Go(e)d Bezig op maandag 17 oktober 2005 om 21:51:
Wat ik ermee wil aangeven is dat het zo onvolledig moet voelen om een zinloos leven te leiden, daar is toch geen kracht uit te putten..?

Oke, ik bid ook op mijn manier (mediteren ook wel genoemd :D) en dat doe ik om kracht te putten. Een keer heb ik daarbij een godsbeeld gecreeerd wat echt gaaf was! Soms grijp ik wel eens terug op dat moment. Om het dus weer voor me te zien. Echt heel mooi! Dus ik weet dat er wel iets hogers is.. En daar put ik kracht uit.
Waarschuw beheerder
donateur
dit is toch Partyflock?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 20:44:
Dat zou betekenen dat iedereen waarvan de gebeden niet verhoord worden twijfelen in hun geloof?!?!?!?!?
Dat vind ik wel een hele uitspraak die daar gemaakt wordt. Hoe kan hij nou oordelen over het geloof van iemand anders(die hij niet eens kent)? Zulke uitspraken maken het voor mij moeilijk om jou geloof serieus te nemen.

God kent iedereen beter dan dat iedereen zichzelf kent :) lees nou eerst de Bijbel ga dan argumenten onderbouwen :)
en ja die mensen twijfelen, die denken toch van, gaat toch niet gebeuren, blijf gewoon standvastig en je word gezegend :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~~Straal~~ op maandag 17 oktober 2005 om 23:31:
dit is toch Partyflock?

PartyGod :D
Vergeet 1 ding niet: God is a DJ ;) (of een gabber :p)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
God kent iedereen beter dan dat iedereen zichzelf kent lees nou eerst de Bijbel ga dan argumenten onderbouwen

Wie zegt dat ik de bijbel niet ken? Ik geef alleen aan dat jouw argument niet onderbouwt is. Ik kom uit een Christelijk gezin. Mijn ouders zijn mensen die de bijbel van voor en van achter hebben bestudeert (meer dan jij op jouw leeftijd ooit zou kunnen doen) Ik ken niemand die meer geloven met meer diepgang dan zij. Ze hebben erg moeilijke perioden doorgemaakt. Hebben veel gebeden voor dingen die zouden moeten verbeteren.

en ja die mensen twijfelen, die denken toch van, gaat toch niet gebeuren, blijf gewoon standvastig en je word gezegend

En dan kom jij vertellen dat hun gebeden niet verhoord worden omdat ze niet standvastig genoeg zijn geweest???
Wat een arrogant standpunt :frusty: Jouw gebeden worden dus allemaal wel verhoord omdat jij wél standvastig bent? Hahaha laat me nie lache:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik VIND : :D

Dat geloof een hoopje onzin is ..
En 't is en blijft geschreven en kan dus ook uit leugens bestaan of iemand nou 1x of 1000x die bijbel heeft gelezen :D

Als ik ergens in zou willen geloven zou dat 't boedhisme zijn , want dat is 't meest eerlijk -->Verhaal<-- wat ik tot nu toe gehoord heb :zuipen:

Doei

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:03:
Als ik ergens in zou willen geloven zou dat 't boedhisme zijn , want dat is 't meest eerlijk -->Verhaal<-- wat ik tot nu toe gehoord heb

Idd, taoisme vind ik ook wel wat hebben :D

Waarschuw beheerder
ik geloof in de dag waarin ik leef,,
ik zie wel wat er komt..
ik geloof niet in de toekomst,,
want er kan vanalles gebeuren opo dit moment,,
waardoor je toekomst nooit meer hetzelfde zou zijn,,

en god bestaat niet,, god wil geen oorlog in deze wereld,, god wil geen armoede en dodelijke ziektes,, god zou niet zomaar mensen van hun leven beroven,, en cker niet op zeer jonge leeftijd,,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 11:35:
Wie zegt dat ik de bijbel niet ken? Ik geef alleen aan dat jouw argument niet onderbouwt is.

dus wel, want als je de Bijbel had gelezen had je o pdeze vragen kunnen antwoorden:

Hoe kan hij nou oordelen over het geloof van iemand anders(die hij niet eens kent)?

;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 14:08:
ik geloof in de dag waarin ik leef,,
ik zie wel wat er komt..
ik geloof niet in de toekomst,,
want er kan vanalles gebeuren opo dit moment,,
waardoor je toekomst nooit meer hetzelfde zou zijn,,

Wauw! Klinkt aannemelijk! :respect:
M.a.w. leef NU!! (toch?) :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NEE, als er een god zou bestaan zouden een helboel dingen anders gegaan zijn en de wereld niet zo shity zijn als ie nu is.

Waarschuw beheerder
Nee slimmerik ik heb het over deze opmerking van JOU!!!:)

en ja die mensen twijfelen, die denken toch van, gaat toch niet gebeuren, blijf gewoon standvastig en je word gezegend

Hoe weet JIJ nou wat mensen denken als ze bidden? Citeer eens een stukje uit de bijbel waarin wordt gezegd dat je gebeden verhoord (handig hoor)zullen worden als je geloofd zoals jij;)
Volgens jou doen ALLE mensen waarvan de gebeden niet verhoord worden iets niet goed (niet standvastig genoeg). Dat zijn JOUW woorden. Daarmee veroordeel je een hoop mensen, die bidden voor bv: een zieke die misschien doodgaat, voor iemand die depressief is, voor een ongeboren kindje enz. En als die gebeden dus niet verhoord worden.. Tja eigen schuld dikke bult!:/ Ze geloven vast niet hard genoeg dat het echt gebeurd!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 18:23:
Hoe weet JIJ nou wat mensen denken als ze bidden

ik doel er niet op dat ik dat weet ;) je ziet het helemaal verkeerd ;) God weet dat wel, die weet alles, en jij zegt dan van

Hoe kan hij nou oordelen over het geloof van iemand anders{b}(die hij niet eens kent)[/b]

omdat hij de mens geschapen heeft, dan weet hij ieders gevoelens, problemen etc etc dus als jij de Bijbel kent, ga er dan ook serieus op in, dan weet je waar je over praat :)
Waarschuw beheerder
ik geloof wel in het bestaan van een god :yes:

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 18:23:
Volgens jou doen ALLE mensen waarvan de gebeden niet verhoord worden iets niet goed (niet standvastig genoeg). Dat zijn JOUW woorden. Daarmee veroordeel je een hoop mensen, die bidden voor bv: een zieke die misschien doodgaat, voor iemand die depressief is, voor een ongeboren kindje enz. En als die gebeden dus niet verhoord worden.. Tja eigen schuld dikke bult! Ze geloven vast niet hard genoeg dat het echt gebeurd!!

een mens komt en een mens gaat, als de tijd gekomen is van diegene dan gaat hij, als een familied aan kanker lijd, en hij geneest wonderbaarlijk, dan kunnen de doktoren het niet uitleggen, nee dan is diegene zijn tijd nog niet gekomen :) maar door middel van gebed kan dat ook gaan helpen :)

standvastigheid bedoel ik gewoon zo, Geloof jij er echt in dat hij voor ons naar het kruis is gegaan en ons gered heeft voor de zwarte poorten en geloof jij echt dat hij alles kan dus ook een mens kan laten genezen van een slopende ziekte, bidden moet je met overtuiging doen, niet met schijnheiligheid :)

ik oordeel helemaal niemand, en zal het ook niet doen :) de enige die een oordeel heeft is God :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 17:11:
bidden moet je met overtuiging doen

Dat heb ik onlangs gedaan.

Vooralsnog heeft het niet geholpen :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 17:11:
ik oordeel helemaal niemand, en zal het ook niet doen de enige die een oordeel heeft is God

Is dat zo? Ik dacht juist dat God zonder oordeel was.. maarja zo leer je nog es wat :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op woensdag 19 oktober 2005 om 17:41:
Vooralsnog heeft het niet geholpen

gedudl hebben :) als je echt meent naar datgene wat je wil dat goed komt, dan zal dat ook gebeuren, als je er maar in gelooft :) en daarna niet gaan denken van het heeft niet geholpen, want dan gebeurt het ook niet, dat bedoel ik dus met standvastigheid :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 17:48:
Is dat zo?

:yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 17:48:
Ik dacht juist dat God zonder oordeel was

:no:, God heb altijd het laatste oordeel, maar je moet hem dan wel in je hart aannemen, als je dat doet ben je gered, en wanneer je dan dood bent, heb jij een prachtig leven in de hemel :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 17:53:
maar je moet hem dan wel in je hart aannemen,

ik neem wel een godsfiguur in mn hart op hoor :) "iets bovennatuurlijks" (genaamd God zo je wil..) bestaat voor mij. Ik zie God als een geest, die dus onzichtbaar is. En ik geloof in geesten. "God" is ook iets persoonlijks, zoals ik er tegen aan kijk. Iedereen creeert een ander beeld (en het is echt zo, ik heb godsdienstles gehad en toen ik ouder was bijbelvertellingen gedaan aan kinderen.. daar werd ook van alles getekend an Godsbeelden ;) ). Al zijn de bewijzen hoe hij eruit ziet er niet, daar heb ik geen problemen mee. En bovendien aan bewijzen heb ik ook geen boodschap.

als je dat doet ben je gered, en wanneer je dan dood bent, heb jij een prachtig leven in de hemel

ben ik nu gered? :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik geloof wel dat er iets is, maar niet een GOD.
Als er een GOD is, zoals hij wordt beschreven, dan snap ik niet wat hij op dit moment aan het doen is.
Er gaan veel te veel lieve mensen dood en er is veel te veel ellende in deze wereld!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 21:52:
Er gaan veel te veel lieve mensen dood en er is veel te veel ellende in deze wereld!

Dat is waar ja.. Maar dat heeft volgens mij niks met een god te maken :)

Waarschuw beheerder

wanneer je tijd gekomen is dan ga je, daar doe je niks aan, kameraden van mij zijn ook overleden op zeer jonge leeftijd.. tuurlijk is dat klote, maar leven gaat verder en dan moet je je kop omhoog houden.. maar dat is niet het punt wat ik bedoel.. het punt wat ik bedoel is in de eerste zin van deze reply ;)

Waarschuw beheerder
Ik geloof wel dat er iets is, maar niet een GOD.
Als er een GOD is, zoals hij wordt beschreven, dan snap ik niet wat hij op dit moment aan het doen is.

denk eerder dat wij mensen hem verbannen hebben uit ons leven :P