Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 404449x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 11:15:
ik zeur niet, ik zeg de waarheid jij hebt geen respect voor een gelovig mens, dus zal je denken dat ik ook geen respect voor jou heb, maar dat heb ik wel , alleen jij vat de dingen die ik tegen jou zeg op als aanvallend, maar dat ben jij niet, dat is degene in jou die telkens weer aan het beven is als ik het over Jezus heb

haha,oh wat ben je weer bezig je naam hoog te houden.

ten eerste zeg je niet de waarheid en die respectkwestie hadden we al afgerond.

jij en dat teefje van je hebben al eens roepnamen in dit topic geplaatst, dus je hoeft niet lopen te homoën.

als ik me aangevallen voel, was ik wel langs gekomen.

beven als jij het over jezus hebt? :), dit is geen hardcore plaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
religie is in mijn ogen niks meer dan schizofrenie, dat mensen kennelijk zo graag de wereld willen begrijpen dat ze zelf dingen gaan verzinnen om dat aan hun uit te leggen.
nou zullen sommige vinden dat het ook aan opvoeding ligt, maar je kunt ook zelf nadenken, als god het geweldige en alwetende wezen was als beweerd word, dan zou de wereld er niet zo uitzien.
mensen zeggen tegen me dat het mensen heeft geholpen, dat het hoop bied, een reden om door te blijven gaan, resultaat daarvan is dus dat we leven in een wereld waarvan een groot deel eindeloos achter z`n eigen hersenspinsel aan loopt...
of daar nou oorlogen van komen of niet dat doet eigenlijk niet ter zake, dit gegeven alleen al vind ik rede genoeg ze allemaal op te sluiten in een inrichting en vol te gooien met thorazine..., iemand die dit als waarheid aan kan nemen spoort niet...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 13:30:
beven als jij het over jezus hebt? , dit is geen hardcore plaat

je begrijpt het niet de tuinman,
het is de duivel die in je zit!!!!!!!!!!!!!!! :O

Waarschuw beheerder
ohhhhh dan is het goed.
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van funk-a-delic op dinsdag 20 september 2005 om 22:22:
De hele godsdienst industrie is gewoon een machtskwestie overgebleven uit de geschiedenis....het is een excuus om bepaalde belangen van bepaalde mensen/groepen te dienen.
Als je kijkt naar de fondsen waarover bijv. het Vaticaan
beschikt...hoeveel go(e)ds wordt daarmee gedaan?
De kerken in de dorpjes blijven geld schooien van de mensen om de tent draaiende te houden terwijl er met geld gesmeten wordt voor de paarse-hoedjes-mensen in Rome. Afzetterij,dat is het.
En homofilie? Wat blijft er nog over van het respect voor elkaar verhaal als je kijkt hoe godsdiensten hier tegenover staan? Dat kan volgens de wijze mannen niet,maar die bende pedofielen in Rome is zelf gewoon het grootste tuig...Paters weghalen uit een gemeenschap en op retrait sturen voor een paar maanden om "te bezinnen" terwijl de advokaten van dit schorem de rotzooi opruimen...voorbeelden zat hiervan...

Voor mij is het allemaal wetenschap, geen gedoe met een god die de hele zooi geschapen heeft en zo..komaan, wat wil je je laten wijsmaken?it's all about the money and the power...
In deze moderne beschaving mag je toch wel beter weten dan dat?

Besef je wel even dat je het hier specifiek hebt over de Rooms Katholieke Kerk en niet over christenen/gelovigen/kerken in het algemeen?

Jouw stelling is hetzelfde als zeggen dat alle houseliefhebbers drugs gebruiken (of zoals de moeder van de vermiste Natelee Holloway beweerde: alle Nederlanders zijn drugsgebruikende hoeren).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 13:30:
jij en dat teefje van je hebben al eens roepnamen in dit topic geplaatst, dus je hoeft niet lopen te homoën.

als ik me aangevallen voel, was ik wel langs gekomen.

beven als jij het over jezus hebt? , dit is geen hardcore plaat

je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt, zoek die klepel zou ik zeggen, maar je wilt dat niet :) hmm allright allemaal zelf weten natuurlijk dat respecteer ik dan ook, maar wederzijds respect is er niet.. beetje jammer, maar uiteindelijk geeft het niet omdat het gewoon van jou uit een uiting van onmacht is :)

Waarschuw beheerder
tuurlijk jochie, moge allah in jou hart leven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 16:54:
allah

Allah is God niet, en ik weet dat in het Turks Allah God betekent, maar hun hebben weer een andere God, niet de God van ons maar de God van Mohammed de valse profeet die deed alsof hij Jezus was.. dus niet goed ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou... volgens mij is dat wel degelijk dezelfde god hoor...

Lees de koran maar eens en zie de paralellen met het OT ...

Waarschuw beheerder
weer een goed voorbeeld, hoe verneukt het geloof is :)

Waarschuw beheerder
donateur
2 wijsheden: Discuseer nooit over geloof en discuseer nooit over politiek. Is een 'gebed' zonder einde....

Waarschuw beheerder
ff offtopic :D

op Hype FM zijn ze lekker bezig atm :D
(hardcore radio)

:9

Drop the bass :P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 17:20:
Allah is God niet, en ik weet dat in het Turks Allah God betekent, maar hun hebben weer een andere God, niet de God van ons maar de God van Mohammed de valse profeet die deed alsof hij Jezus was.. dus niet goed ;)

nee alleen jou hersenschimmeltje is de enigse egte schimmel(god in jouw woorden)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 19:23:
2 wijsheden: Discuseer nooit over geloof en discuseer nooit over politiek. Is een 'gebed' zonder einde....

dat weet iedereen hier wel.. je blijft ermee bezig.. maar ja als niemand ooit begint ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op woensdag 21 september 2005 om 17:26:
Lees de koran maar eens en zie de paralellen met het OT

koran is een leugen lees ik dus niet :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 20:47:
nee alleen jou hersenschimmeltje is de enigse egte schimmel(god in jouw woorden

call it what you want, ik weet wel beter :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 16:31:
maar wederzijds respect is er niet.. beetje jammer, maar uiteindelijk geeft het niet omdat het gewoon van jou uit een uiting van onmacht is

Hij die de schoen past trekke hem aan??

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 17:20:
maar de God van Mohammed de valse profeet die deed alsof hij Jezus was..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 22:21:
koran is een leugen lees ik dus niet

Beetje jammer vind ik dit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RT3067 op woensdag 21 september 2005 om 22:29:
Beetje jammer vind ik dit

nee dat is gewoon zo heb niets met respect te maken de waarheid mag gesproken worden :), maar ben weg nu kapot van de hele avond trainen later en gby (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 22:22:
call it what you want, ik weet wel beter :)

je DENKT dat je beter weet
dat heet geloven.. niet weten ;)

weet het verschil tussen feit en mening

Waarschuw beheerder
koran is een leugen lees ik dus niet :yes:

mischien is het wel idem aan de bijbel... maja dat zal je nooit weten he ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 23:00:
nee dat is gewoon zo heb niets met respect te maken de waarheid mag gesproken worden , maar ben weg nu kapot van de hele avond trainen later en gby

Dat is wel jouw waarheid. Maar de Moslims zeggen dat Jezus een Profeet van God/Allah was alleen de Christenen hebben hem verkeerd begrepen. Dat is hun waarheid en het getuigt niet van respect als je hun die mening niet gunt en het als leugen beschouwt. Je noemt hun geloof immers een leugen. Dat is precies wat je anderen hier verwijt en ze beschuldigt van handellen uit onmacht omdat jouw geloof in iets de waarheid zou zijn. Wederzijds respect is ook het accepteren van andere geloven niet alleen het vriendelijk blijven als je je Islamitische buurman gedag zegt! De Islam beschouwt Jezus als een Profeet van God maar jij zegt dat de Profeet van de Islam een leugenaar is. Wie staat er dan meer in de huidige moderne maatschappij? Doe niet iemand iets aan wat je niet bij jezelf aangedaan wil krijgen. Ik ben teleurgesteld in je hoor maar anyway weltrust en denk er nog een keertje over na voordat je een geloof beledigt
Waarschuw beheerder
donateur

Dus het oude testament is ook een leugen? Een groot deel van de Koran is nagenoeg hetzelfde, namelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op woensdag 21 september 2005 om 23:18:
Een groot deel

daar heb je het al een GROOT DEEL en de duivel kent de bijbel ook, maar is het OS belangrijk ? nee dat is geweest, nieuwe testament gebeurt nu en de bijbel loopt door tot op de dag dat Hij terugkomt met al zijn Glorie :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 23:07:
weet het verschil tussen feit en mening

dit is een feit wat ik je nu zeg, maar je wilt het niet geloven fine, dan zijn we uitgepraat, als je niet wil ok :), maar ga dan niet steeds weer in discussie, anders blijft het oneinding en uiteindelijk het welles-nietes spelletje en daar heb ik geen zin in, jij doet wat voor jou belangrijk is en ik doe wat voor mij belangrijk is klaar punt zijn we toch uitgepraat :)

ben nu echt pitte

gby (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RT3067 op woensdag 21 september 2005 om 23:15:
Maar de Moslims zeggen dat Jezus een Profeet van God/Allah was alleen de Christenen hebben hem verkeerd begrepen

moslims zeggen dat Jezus een valse profeet was en Mohammed de goede... dzo is hoe de Moslims dat zien, nou moeten ze allemaal zelf weten, moet je maar is kijken welke oorlog er uitbreekt met dat Terrorisme komt door de Islam hun handelen vanuit hun geloof, God is liefdevol en vermoord niemand zoals ik al eerder zei, dus tis maar net wat je wil geloven en welke keuzes je stelt

Waarschuw beheerder
Veel bla-bla verhalen hier.

Hoe kun je hierover nou discuseren? Laat elkaar gewoon lekker met rust, met dat gezeur wie nou beter is of niet.
Dat hier uberhaupt oorlog over wordt gevoerd, onder het mom van godsdienstoorlogen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 23:27:
moslims zeggen dat Jezus een valse profeet was en Mohammed de goede...

Wederom fout. Isa was wel degelijk één van de grootste profeten voor de moslims.
Jammer dat je je zo uitlaat over de islam terwijl je het eigenlijk niet begrijpt, D-Forze. Dit ontkracht je geloofwaardigheid een beetje terwijl ik je manier van getuigen toch zeer respecteer.

Terrorisme komt door de Islam

En nog een fout. In de koran staat letterlijk dat "wie een mens dood die dood de hele mensheid en wie een mens redt die redt de hele mensheid". Terroristen die zogenaamd handelen uit geloof gebruiken dit alleen als excuus terwijl ze hun eigen geloof niet begrijpen.

Ik had het een tijdje terug over de balk en de splinter, gelieve hierop te letten :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
.
moslims zeggen dat Jezus een valse profeet was en Mohammed de goede... dzo is hoe de Moslims dat zien, nou moeten ze allemaal zelf weten,

Je hebt de Koran nooit gelezen maar je weet wel wat Moslims zeggen???? Moslims noemen Jezus helemaal geen valse profeet maar een profeet. Gestuurd door GOD. Als je mij niet geloofd ga het dan maar navragen in een Moskee.

moet je maar is kijken welke oorlog er uitbreekt met dat Terrorisme komt door de Islam hun handelen vanuit hun geloof,

En IRA ledeen hebben zeker bommen geplaatst vanuit hun diepe geloof in kabouters? Zo kan ik nog wel een paar aanslagen van christen fundamentalisten geven. Een geloof is geen oorzaak van een oorlog maar een motivatiefactor en legitimatie voor een oorlog. Of wou je beweren dat de kruistochten puur en alleen voor het geloof zijn gevoerd? Dan moet ik je helaas aanraden om nog een paar geschiedenisboeken te lezen.

God is liefdevol en vermoord niemand zoals ik al eerder zei, dus tis maar net wat je wil geloven en welke keuzes je stelt

God is liefde en toch kan je die liefde niet opbrengen voor andere mensen. Want het is niet erg liefdevol om mensen leugenaars te noemen. Is dat tegenwoordig de weg die de kerk bewandeld om zieltjes te winnen?

Waarschuw beheerder

hoe arrogant, dom, onwetend, lachwekkend, onbegrijpelijk, onrespectvol en ongelooflijk vaag van jou.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 23:24:
dan zijn we uitgepraat,

hou dan a.u.b je kaak de hele tijd te karnemelken over jezus,en mensen beoordelen op die "slecht" zijn en/of bezeten zijn door de duivel etc. etc. we begrijpen nu je punt wel ja? ga ff met je vriendin een bijbelstudie houden ofzow...ipv dit forum te bederven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 september 2005 om 00:56:
...ipv dit forum te bederven

eehm... waar gaat dit forum over, dan?
Waarschuw beheerder
haha, D-Forze, je bent mooi klem gelult door RT3067. Voor de zoveelste keer dat er weer eens iets niet klopt van je verhalen.
Wanneer gedraag jij je nou eens volwassen en geef jij je fouten toe.
Artiest Cracker
Waarschuw beheerder
God bestaat niet, dit is puur en alleen een bedacht iets, er is wel iets maar das de grote vraag.

alles draait puur om macht en geld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat op de persoon weer, hoe zielig.

Wat ik over de Koran wil zeggen is dat erin zowel liefde voor de medemens als strijd tegen ongelovigen wordt gepredikt. De verhouding in aantallen oproepen tot liefde/ strijd is vrij krom, welke kant op moet je zelf maar lezen.
De 'gewone' moslim zal zich niet expliciet met die strijd tegen ongelovigen mengen, omdat men er geen zin in heeft, of er geen zin in ziet. Beide partijen (fundamentalisten en gewone) kunnen dus hun standpunt verdedigen op grond van wat in de Koran verteld wordt.
Daarbij is de Koran heilig voor Moslims; onaantastbaar. Dit zorgt voor een probleem, als zowel liefde / als strijd tegen anderen wordt bevolen: wat te doen. De 'gewone' moslims gaan vooralsnog voor de liefde gelukkig, maar (niet) opvallend vind ik waneer juist de fundamentalisten een baard laten staan, gewaden aantrekken: wat bevolen wordt in de Koran. Ze hebben zich dan kennelijk stevig verdiept in de Koran, waarna ze tot daden tegen de ongelovigen komen. Zou het te maken hebben met die scheve verhouding in de Koran? Lees het zelf.

Op allerlei manieren lijkt de Koran op het OT van de bijbel. Het OT waar uiterlijk geloof (dwz wetticisme), en verdedinging/ strijd tegen andere volken voor behoud van eigen volk voorop stond. Mohammed is dat dan ook onderwezen in een Joods klooster. Wel heeft Mohammed een aantal kleine vergissing opgeschreven, zoals het verwarren van bijbelse namen die duizenden jaren na elkaar leefden, en de namen Isa en Jezus die geen verband hebben in betekenis.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De Koran vind ik nog erger dan de bijbel

Waarschuw beheerder
koran is een naam voor een hond

heb ik nu miljarden islamieten achter me aan?? :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 september 2005 om 22:43:
heb ik nu miljarden islamieten achter me aan

haha :D

Koran is een en al onzin :yes:

Waarschuw beheerder
Geloof in mezelf
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Go(e)d Bezig op donderdag 22 september 2005 om 22:00:
Wel heeft Mohammed een aantal kleine vergissing opgeschreven, zoals het verwarren van bijbelse namen die duizenden jaren na elkaar leefden, en de namen Isa en Jezus die geen verband hebben in betekenis.

Isa Ibn Marjam - Jezus zoon van Maria in de Koran. Volgens de Islam een groot Profeet en een groot weldoener die door God vlak voor zijn dood tot de hemel werd geroepen. Een pijnlijk verschil in visie omdat de Christenen zeggen dat Jezus aan het KRUIS is gestorven. Toch wel een belangrijk aspect in het christendom en de rol van Jezus als God de vader en zoon. Oftewel de goddelijkheid van Jezus op zich.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 10:58:
Uitspraak van Trance Madre op zondag 18 september 2005 om 19:28:
Ook daar werd gepreekt: er is maar 1 weg en die moet je gaan. Mensen worden klein gehouden op deze manier en mogen hun eigen weg niet vinden. Zo wordt een mens belemmert in z'n geestelijke groei. In god geloven is heel wat anders dan jezelf dogma's laten opleggen.

reactie D-forze: zo gaat de duivel te werk, hij laat jou dat denken, en mensen zijn zo makkelijk te verleiden qua oppervlakkig en kortzichige inhoud , maar met de Heer worden je ogen daarin geopend en kom je erachter dat het de waarheid is

precies, maar toch is het niet zo ''dat het de waarheid duidelijk maakt, vanwege logische (vaak op wetenschap of natuurwetten besloten zekerheid') morele waarden. maar dat dit de ENIGE weg is die naar ''de waarheid'' wijst. En nu komt er een filosofoof om de hoek kijken. je zegt: In god geloven is heel wat anders dan jezelf dogma's laten opleggen.

helemaal met je eens. Als je niet het grotere geheel onder de loep neemt, dan heb je een ''persoonlijke overtuiging'', die altijd gebonden is aan bepaalde voorwaarden. Maar een relatie met hetzij ''je hogere ik'' of ''God'' is niet verbonden aan zoiets.

Je denkwijze zou dan kunnen zijn: ''Ik weet niets zeker, dus kan ik elke overtuiging zowel verdedigen als weerleggen.'' Een groot voordeel aan zoiets is dat ik jouw eigen overtuiging kan ''overreden'' door een tal van vragen te stellen, waardoor jij verstrikt raakt, omdat bepaalde vragen zo goed zijn dat er geen antwoord op mogelijk is. Hierdoor zul je er al moeite mee hebben je te hoeden voor een rood hoofd. (de ''duivel'' raakt versrikt in zijn eigen leugens.)*

De complexiteit van het gehele gebeuren (filosofie, wetenschap, religie, etc.) wordt ingewikkelder naarmate de tijd verschrijdt.
Ken je het verhaal van Achilles en de schildpad?

http://www.xs4all.nl/~paulvg/zeno.html

Om dit verhaal te kunnen begrijpen zou je (ten eerste)moeten weten wat een paradox is, en bovendien moet je de 2e in verband kunnen brengen met het eerste. (zie website) De pijl die voortsnelt, bestaat (volgens zijn theorie*)uit niets anders dan ''momentopnames'', waardoor tijd en ruimte weg wordt gelaten in het eerste voorbeeld. Wat je waarneemt: Achilles rent de schildpad wel voorbij, maar in werkelijkheid zou hij de schilpad nooit hebben kunnen inhalen, vanwege zijn voorsprong. ''Alle mensen zijn gelijken'' is een waarde, maar we weten dat er verschil bestaat in IQ, Iemand met een voorsprong is dus niet in te halen, maar kan ons wel een ''achterstand'' aan laten tonen, voordat er werkelijke misleiders op dit gebied voor zullen komen: Een discussie is in alle omstandigheden te winnen, ook al heeft de beweerder van zijn standpunt in werkelijkheid (dat wat je waarneemt) ongelijk.

* de ideeenleer leidt ons naar de waarheid. Een rusttoestand waarin alles ''naar wens'' is, de zogenaamde morele waarden die je terug kunt vinden in de ethiek. Ethiek is hierbij: uitgaande van het goede.

* en de duivel is niets anders dan een andermans kwade gedachten ten opzichte van de andere overtuiging, waaronder die van de Ideeenleer.'' Dit zijn vaak ook wel de pessimisten.

Uitspraak van appleblossom op zondag 18 september 2005 om 19:28:
Niet iedereen is daar van gediend. Ik vind het nogal arrogant om te denken dat je het bij het juiste eind hebt met je geloofsbeweringen. Zelf heb ik jaren geleden me begeven in de kringen van pinkstergemeente. Ook daar werd gepreekt.

precies

''Niet iedereen'' is daarvan gediend, is de juiste formulering, want mijn teksten zijn niet bedoeld een ander te overtuigen, maar om te inspireren.

En wie nooit dwaalt, wordt niet verstandig. Jullie denken echt dat ik hier ben om te overtuigen en arrogant overkom omdat ik mijn gelijk wil hebben, maar de reden dat ik deze felle discussie over wat wel en niet waar is aan ga, is dat ik mezelf volledig buiten beschouwing laat en alles vanaf een hoger standpunt bekijk. Het boeit me niet zoveel wat jullie denken, maar ik heb een drang om de waarheid te achterhalen, ervaring is in mijn ogen de enige manier die kennis voortbrengt.

Als je ergens les in geeft, het maakt geen ene flikker uit wat dan ook, je leert er altijd zelf het meeste van.

Zoals het al eens mooi gezegd is door 1 van onze filosofen uit het verleden: De wijze blijft op de achtergrond en leert van de dwaas. D.w.z. Wie zich nergens voor hoeft te schamen, zegt wat hij wil, waardoor de weg naar de waarheid zichtbaar wordt, omdat deze enkel tot stand kan worden gebracht door de ervaring van degene zelf. Het lekker in je vel zitten en weten dat je alles aan het ''toeval'' over kunt laten.

Goed, misschien is de plaats niet echt geschikt om deze ''ideeenleer'' te verkondigen, maar je snapt de beweegreden niet. Zie, er leiden meer wegen naar Rome. De beste koningen, bijvoorbeeld Alexander de Grote, werd onderwezen door een grote filosoof die hetzelfde zegt als wat jij nu beweert. Je zegt namelijk: ''en mogen hun eigen weg niet vinden.''
Als niemand je in een bepaalde richting duwt, dan zul je ook niet snel van richting veranderen. Maar inmiddels is mij ook wel duidelijk geworden dat van iets overtuigd zijn voordat je het begrijpt schadelijk kan zijn. Daarom zeg ik, ik zeg niet dat ik de waarheid heb, maar wel dat deze voortkomt uit vragen over ''het zekere'' te stellen, de weg voor je uitstippelt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben GOD!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hid-master op zondag 18 september 2005 om 09:36:
En ik laat je de fout in jouw redenering zien. Dan begin je onvriendelijk te worden. Om daarna op een ander onderwerp over te gaan, nl het verliezen van je genade

Dat ik onvriendelijk wordt, dat is te danken aan het verleden, (al is het alleen maar omdat het niet gewaardeerd wordt als je geen rationele argumenten gebruikt in een discussie op partyflock). Ik ben gemaakt, waardoor ik niet erg best in luisteren ben, maar zeker niet als er met verbaal vuurwerk wordt gesproken, want dat doet mijn moeder ook altijd. Maar ze liet me wel altijd vrij, vrij van menigsuiting onder andere.

Mijn moeder begrijpt mij ook altijd verkeerd als ik boos op haar wordt, en zij is juist degene die vol van genade (ies krijgen dat je niet verdiend) zit, ze heeft namelijk een vreselijk slecht leven achter de rug, in vergelijking met het gemiddelde welzijn van een mens. Dat is juist de reden dat ik vrijgelaten ben in alles en nog wat, waardoor ik geen routine heb kunnen ontwikkelen, omdat ik mijn eigen weg ging/ga. En dat is volgens mij best positief. Als ik tegen God zou zeggen: ''Beschermt u mij tegen het zwaard, dan bescherm ik ieder met mijn pen, dan zou ik geen enkel gebod overtreden, waardoor ik rechtvaardig blijf.'' Ik praat op wetenschappelijk niveau omdat ik walg van figuren als Lewis, die ieder idee afwijst dat niet van hem is. Gelukkig ken ik hem niet, waardoor mijn oordeel niet van zijn doen en laten afhangen, maar meer op de manier waarop hij gelijk heeft.

Ik zit in een soort van situatie: Is er overeenstemming in de wereld te bereiken d.m.v. krachtige woorden, of is de mens gedoemd zichzelf te vernietigen, doordat de ideeen eindeloos worden en er geen ''logische'' waarheid meer zal zijn? (denk aan het voorbeeld van de schildpad)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 23 september 2005 om 01:09:
Ik ben GOD!

... zegt de topicstarter uit het niets....
Waarschuw beheerder
Clitje, in welke god geloof je ook alweer?

Waarschuw beheerder
degene die mijn aandacht trekt, keer op keer. Ik kan het niet indelen, want uit differentatie volgt onheil. Liefde is het enige wat ik eraan toe kan voegen voorlopig. De opvattingen zijn te breed daarover. Uit een goed hart komen goede dingen voort en Jezus is toch degene die ik stereotypeer als het voorbeeld, waar ook het christendom op volgt. Want ze begrepen hem niet. Is het niet toevallig dat in die tijd voor Christus geweldig inspirirende filosofen uitspraken deden, die mensen tot grote daden hebben gedreven? Maar voor alsnog durf ik mij geen Christen te noemen, want indoctrinatie is geen vorm van vrijheid. Bovendien wordt een goed idee al snel aanvaard, voor nieuwsgierige mensen althans. Misschien wel iets te snel.
Ik hoop dan ook dat ik mezelf niet voorbij loop ondertussen. Want als ik met iets zou komen als: Ja, de God van Nederland is de beste, dan gaan wij tenonder... Dat is de reden. Gek genoeg krijg ik de vreemdste ingevingen in het engels. Maar het begrijpen zelf is moeilijk, maar wees gerust. Waar een wil is, is een weg. Ik kan je laten twijfelen, maar bevredeging kijg je niet door mij.... want dat doe je niet door mij te kennen, maar God. En dat loopt via de weg van vergeving, berouw. Dat is de voorwaarde voor kennis God.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zijn wij zelf niet een schepping aan het creeeren? Ik denk dat God op de zevende dag uit zal gaan rusten van het werk dat hij heeft verricht. (Er wordt beweerd dat 1 dag voor God er duizend voor ons zijn.) dus de kans bestaat dat het nog niet in volmaakte toestand verkeerd, maar dat de schepping slechts een symbolisch iets was om de oplossing te beiden. Maar is dit niet alleen te realiseren zolang wij geen algemeen ingenomen standpunt hebben? en zal er voor die tijd al een waarheid zijn? Ik betwijfel het.

Waarschuw beheerder
En wat betreft de kinderen Francesco en Jacintha… zij waren zelf (in hun kinderlijke eenvoud) de levende getuigen voor de waarachtigheid van de boodschappen. Het waren gewone dorpskinderen met al hun streken, die door de hand van God en Maria werden geleid naar een serieus (en kort) leven in dienst van de wereldvrede. Zij laten zien dat heiligheid - en het offer voor de verbetering van de wereld - kan bestaan in kleine, verborgen ‘heldendaden’.
Op die manier kunnen zij ook óns voorbeeld zijn om op een eenvoudige manier te doen wat op onze weg komt – en dat zin geven in het licht van de hele wereld.

Dit las ik omdat ik op google ''boodschap'' intypte en opende het eerste bericht bovenaan de lijst. Ik ontdekte dat deze mensen dezelfde boodschap willen overbrengen, maar bepaalde gewoonten en rituelen zijn niet het juiste middel. Men hecht te veel waarde aan materiele zaken. Alleen daden zijn acceptabel. Ik voeg eraan toe:

Beseft gij dan niet dat gij de gebeden van anderen moet verhoren? Dan bent u pas een medemens.''

Jullie denken bijvoorbeeld dat de oorzaak is van jullie houding tegenover mij, mijn uiteenlopende opvattingen. Omdat ik altijd ben vrijgelaten, ben ik automatisch tegen anderen aan gaan schoppen en vooral veel kritiek te leveren en vragen te stellen. Van vragen stellen wordt je wijzer.

Maar dat doet een vlinder dus ook als het uit zijn cocon komt. Worstelen om te leven. Als je een cocon opensnijdt met een scheermesje, dan sterft het dier direct, nadat je de vlinder wilt helpen. Zo is hij nou eenmaal gemaakt, om te worstelen. Je moet het zelf leren, met behulp van wat je hebt. En zo is dat ook met de mens. Wij hebben niet voor niets een indeling die complexer is dan dat van een dier. De mens is de maat waarmee gemeten moet worden. De theorie van ''Plato en de grot'' is een goed voorbeeld van hoe mensen reageren op (door God) geïnspireerde mensen, waardoor wetten en regels niet meer stand kunnen houden vanwege de verbeeldingskracht van degene die erover nadenkt, (meestal na een bepaalde ervaring.) En daarom ga je ervan uit dat ik arrogant ben, dat ik fout zit door anderen te sturen naar ''de daden zelf'' die van een soort van wilskracht vervuld moeten zijn. De wil om het goede te doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En volgens mij is dat gelijk aan een uitspraak van Gandi, zoals iemand al eerder noemde: als iemand je zegt een weg gevonden te hebben naar een waarheid, luister dan naar hem/haar. Maar als iemand beweert DE waarheid te hebben gevonden, maak dan als de donder dat je wegkomt!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind je niet duidelijk. Je brouwt je eigen geloof?

Waarschuw beheerder
berouw komt nadat je weet dat je schuldig bent aan iets en zonder reden jezelf bewijst door daden vanuit het hart. Kleine, moedige dingen. Een soort van wederdienst. Vergelijk jezelf met Adam of Eva. Relativeren is een kunst op zich. We maakten een fout, dus we kunnen het weer rechtzetten. Maar ja, das al een stap op zich die niet makkelijk is om te maken, zolang je er niet aan toe bent. Laat staan dat je uberhaupt denkt ooit iets fout te hebben gedaan.
In theorie zou alles in de praktijk gelijk moeten staan aan de theorie, maar in de praktijk werkt dat toch vaak anders.
Ook ik ben er nog lang niet en dat is juist het probleem.
Van mij zou je na deze woorden haast het onmogelijke mogen verwachten, maar ik ben verre van dat.
laatste aanpassing