Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 395662x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 17:50:
Och ja..ik heb zo mn momenten :)

Yep, maar ik was sneller.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op woensdag 17 oktober 2012 om 17:20:
Scherp! Dat had reageer moeten zijn.

Volgens mij lul je maar wat. Als je dit topic vanaf dag 1 had gevolgd, had je geweten dat je die fout nooit had mogen maken, niet in dit gezelschap.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 16:46:
Voor geloof heb je geen verklaring nodig en geen feiten.

Mwah, ik zelf wil graag weten waar mijn geloof vandaan komt, waarop het gebaseerd is. Ik wil n.l. niet de slaaf van 'n imperatief en nefast religieus-politiek stelsel zijn, precies datgene waar ook Hell Yeah! zo'n probleem mee heeft.

Waarschuw beheerder
Bodo ik ben het helemaal met je eens, maar hier in Nederland is het voldoende wanneer je zegt 'geloof zit in je dat kan je niet uitleggen'.

En Hell Yeah is een echte gelovige kijk maar naar zijn bijnaam. (Sarcasme)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 18:21:
maar hier in Nederland is het voldoende wanneer je zegt 'geloof zit in je dat kan je niet uitleggen'.

Daar leg je je als weldenkend mens toch niet bij neer ?!

En Hell Yeah is een echte gelovige kijk maar naar zijn bijnaam.

Ik vind echt dat je haar hiermee tekort doet. Zij is 'n gelovige naar m'n hart. met afkeer dus van perfide stelseld die dat individuele geloof uitmelken voor eigen gewin.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 17 oktober 2012 om 17:59:
Volgens mij lul je maar wat.

Gelukkig weet ik de waarheid in deze.

En Hell Yeah is een echte gelovige kijk maar naar zijn bijnaam. (Sarcasme)

Heerlijk Sarcasme. Hou daar van. Beetje jammer dat je mij als zijn betiteld. Zijn is toch echt mannelijk in deze. ;)

Uitspraak van inactief op woensdag 17 oktober 2012 om 18:24:
gelovige naar m'n hart. met afkeer dus van perfide stelseld die dat individuele geloof uitmelken voor eigen gewin.

Dat is goed geformuleerd.

Uitspraak van Hell Yeah! op woensdag 17 oktober 2012 om 17:20:
Ik heb niet zo'n rotsvast vertrouwen..

Dat is jammer. Vertrouwen in jezelf begint het namelijk mee. Het is het geen waar jij in geloof en in wilt geloven. En ook ik gun jou die omarming daarvan.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 17:19:
Ik ben mogelijk ietwat ongenuanceerd geweest gister..en vandaag..mea culpa.

Ik ook wellicht. Sterker nog, ik maak andere fouten tijdens het type die aan geloofwaardigheid tornen.
Soms is het goed om niet subtiel te zijn. Enne schuld bekennen is niet nodig hoor (f)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
maar hier in Nederland is het voldoende wanneer je zegt 'geloof zit in je dat kan je niet uitleggen'.

Precies zoals het moet zijn, al kunnen heel veel mensen wél perfect uitleggen wat 'geloof is'....;p
Ik ben overigens 100% atheïst, heb in het verleden dingen meegemaakt die mij daartoe 'gedwongen hebben'.....juist doordat ik omging met zwáár gelovigen [ meerdere religies ] heb ik mij altijd zwaar afgekeerd van religies die actief zieltjes werven....indoctrinatie is niet meer van deze tijd...:) in iedergeval niet in deze context :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op woensdag 17 oktober 2012 om 19:37:
Dat is goed geformuleerd.

Dat bedoelt ik (Y)

Uitspraak van DanM op woensdag 17 oktober 2012 om 19:43:
.....juist doordat ik omging met zwáár gelovigen [ meerdere religies ] heb ik mij altijd zwaar afgekeerd van religies die actief zieltjes werven....indoctrinatie is niet meer van deze tijd...

Heb je dik gelijk in (Y)
Maar afkeer van religies en indoctrinatie weerhoudt toch niemand om z'n individuele geloof te hebben ?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 17 oktober 2012 om 20:01:
Maar afkeer van religies en indoctrinatie weerhoudt toch niemand om z'n individuele geloof te hebben ?!

Nee dat klopt :) maar voor mij is het niet weggelegd.....:p ik geloof in 2 dingen; het tastbare, en mezelf :)
Ik sta wél open voor 'iets' in mijn leven, maar tot dusver heeft het mijn pad nog niet [ op de juiste manier ] 'gekruist'....:) en ik woon in een buurt die je gerust super-multi-cultureel kan noemen.... [ wat overigens top is...:) ]
Waarschuw beheerder
In mijn logische denkwijze is het ook volkomen normaal dat iedereen zijn eigen geloof beleid, maar zodra je mij actief gaat zitten bewerken om lid te worden van je cluppie haak ik af....[ of breek ik je enkel... :lol: :bloos: ]

Waarschuw beheerder
Hell Yeah! Sorry van 'zijn' was een foutje.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 17 oktober 2012 om 20:09:
ik geloof in 2 dingen; het tastbare, en mezelf :)

Dat laatste niet geheel onbelangrijk te noemen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 20:13:
Hell Yeah! Sorry van 'zijn' was een foutje.

;)

Waarschuw beheerder
Nee dat klopt maar voor mij is het niet weggelegd..... ik geloof in 2 dingen; het tastbare, en mezelf

Dan laat je in mijn ogen erg veel waardevols liggen helaas. Maar goed ik probeer niet te missioneren.

maar tot dusver heeft het mijn pad nog niet [ op de juiste manier ] 'gekruist'....

Deze uitspraak vind ik trw beetje strijdig met het atheïsme, waar je aanhanger van zei te zijn.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 20:13:
Sorry van 'zijn' was een foutje.

Je ging af op wat je zag ?

Waarschuw beheerder
Ik ben bezig met bb dus ik zie geen forumfoto's, en heb nooit zin om profielen te openen dus ik ging af op de naam (en op het feit dat hier meer mannen dan vrouwen komen)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 17 oktober 2012 om 20:20:
Dan laat je in mijn ogen erg veel waardevols liggen helaas.

Ik sta wél open voor 'iets' in mijn leven, maar tot dusver heeft het mijn pad nog niet [ op de juiste manier ] 'gekruist'....:)

Uitspraak van inactief op woensdag 17 oktober 2012 om 20:20:
Deze uitspraak vind ik trw beetje strijdig met het atheïsme, waar je aanhanger van zei te zijn.

Ok, zit wat in, en eigenlijk heb ik hier geen zinvol antwoord op :)
Ik ben overigens geen aanhanger van iets, ik heb simpelweg nooit iets kunnen ontdekken wat een ander die wel geloofd wel ontdekt heeft :p
Ik ga puur uit van het woord atheïsme ansich....a = zonder, theos = God.
Daarom juist dat ik wel open sta voor 'iets' maar ik weet, nog, niet wat.....
Waarschuw beheerder
En nee, ik ben niet overtuigd dat er niks is, net zo min als dat ik overtuigd ben dat er wél wat is...;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 20:29:
Ik ben bezig met bb

brigitte bardot ofzo ?

Uitspraak van DanM op woensdag 17 oktober 2012 om 20:30:
Ok, zit wat in, en eigenlijk heb ik hier geen zinvol antwoord op
Ik ben overigens geen aanhanger van iets, ik heb simpelweg nooit iets kunnen ontdekken wat een ander die wel geloofd wel ontdekt heeft
Ik ga puur uit van het woord atheïsme ansich....a = zonder, theos = God.
Daarom juist dat ik wel open sta voor 'iets' maar ik weet, nog, niet wat.....

Dat is heel helder. No offence overigens. Het is puur oprechte interesse in de persoonlijke ervaringen een gevoelens omtrent "geloof" van mensen.

Uitspraak van DanM op woensdag 17 oktober 2012 om 20:31:
En nee, ik ben niet overtuigd dat er niks is, net zo min als dat ik overtuigd ben dat er wél wat is...;p

In combi met het voorgaande zou ik je dan eerder als agnost willen betitelen, net als mezelf. Ik geloof mede op grond van zekere ervaringen, maar ik weet niet zeker of ik die wel juist
interpreteer, dus wel geloof maar geen zekere weet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 17 oktober 2012 om 21:30:
Ik geloof mede op grond van zekere ervaringen, maar ik weet niet zeker of ik die wel juist
interpreteer, dus wel geloof maar geen zekere weet.

Ik heb ook 'ervaringen'.....en juist door díe ervaringen zal je mij niet horen of zien zeggen dat er niks 'meer' is dan we kunnen waarnemen met onze zintuigen.
Ik kan me overigens voorstellen dat er mensen zijn die 'iets' 'worshippen' omdat het hun een goed gevoel geeft [ troost, hoop ] alleen als ik dan kijk wat religie ansich voor positieve kanten heeft laten zien in de afgelopen 2000 jaar ofzo....:p oorlog...:lol: contradictioneel te voeten uit in sommige momenten :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 17 oktober 2012 om 21:45:
Ik heb ook 'ervaringen'.....en juist door díe ervaringen zal je mij niet horen of zien zeggen dat er niks 'meer' is dan we kunnen waarnemen met onze zintuigen.

Bij mij gaat het echter juist om waarneembare ervaringen, iets gewaar worden.

Ik kan me overigens voorstellen dat er mensen zijn die 'iets' 'worshippen' omdat het hun een goed gevoel geeft [ troost, hoop ]

Ik begrijp dat het bestaat, maar dat vind ik an sich alleen maar erg dom.

alleen als ik dan kijk wat religie ansich voor positieve kanten heeft laten zien in de afgelopen 2000 jaar ofzo.... oorlog... contradictioneel te voeten uit in sommige momenten

Religies ja, maar geloof kan ook zonder zo'n theater dat religie heet, toch ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op woensdag 17 oktober 2012 om 17:09:
God straf de mens namelijk al op aarde.

:NEE:
Dat doet de mens zelf !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2012 om 22:10:
Dat doet de mens zelf !

Het is waar jij in gelooft. Dat respecteer ik.
Ik geloof dat het anders is. Het is in mijn beleving erg makkelijk om te zeggen dat de mens dat zelf afroept.

Een jongetje van 11 in Thailand vraagt er namelijk niet zelf om om de rest van zijn leven beschadigd te zijn doordat hij in gedwongen prostitutie zit. Ben er van overtuigd dat hij de hulp van God heel hard kan gebruiken.
Misschien een heftig voorbeeld. Ik kan helaas niet met jouw bewering mee gaan dat dit rechtvaardig is door te stellen dat de mens dat zelf doet (op dader na) Kan je mij uitleggen hoe dat zit dan? Bedoel dit wederom niet negatief. Wil graag weten hoe je dat ziet.

Waarschuw beheerder
+1
Wat nog veel erger is is dat iemand denkt dat een profeet van God hem bevolen heeft om Boeddistische monniken het hoofd af te snijden omdat ze een ander geloof hebben.
Wat je nu in het zuiden van Thailand ziet gebeuren, is de afgelopen 1500 jaar in heel de rest van Azie gebeurd.
Ooit was het Boeddisme de meest wijd verbreide godsdienst in Azie, een vredelievend geloof.
Tot de komst van een wat minder vredelievend geloof, dat niet-gelovigen maar al te graag letterlijk een kopje kleiner maakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op woensdag 17 oktober 2012 om 22:24:
Een jongetje van 11 in Thailand vraagt er namelijk niet zelf om om de rest van zijn leven beschadigd te zijn doordat hij in gedwongen prostitutie zit. Ben er van overtuigd dat hij de hulp van God heel hard kan gebruiken.
Misschien een heftig voorbeeld.

Voormij geen goede voorbeeld.
Maar wel een heftig gebeurtenis dat deze jongetje gedwongen in de prostitutie zit en dit te danken heeft aan zijn medemens; dus de mens.

Blijkt dat dit heftig geval voor anderen als normaal kan worden aangezien om makkelijk geld te kunnen verdienen voor het aankopen van ......... !
Dat meiden/knullen zich bijv. makkelijk laten nemen/aanbieden voor een Bic Mac.

Ben er van overtuigd dat hij de hulp van God heel hard kan gebruiken.

En dat is nl. de mens die Gods regels of "eigen" goede waarden naleeft.
Of anders bedoel je dat God dan als hetware met een toverstokje zou moeten gaan zwaaien.
Zou ik ook fijn vinden.
Maar dat zal Hij wellicht op de dag des oordeels doen.

Het is in mijn beleving erg makkelijk om te zeggen dat de mens dat zelf afroept.

Klopt en die beleving geldt voor vele anderen en ook voor mij, omdat ze niet beter weten of kunnen.
Een hand toereiken hoeft niet gelijk, maar dé vinger aanwijzing is ook niks.
Laat men dan liever die vinger geleidelijk gebruiken totdat het een totale hand toereiking mag worden.
En bovendien zijn er mensen die om welk reden dan ook niet geholpen willen worden.
Sommigen denken zelfs dat het hun lot van bestaan is.

Wil graag weten hoe je dat ziet.

God heeft ons duidelijk regels meegegeven en ook via de lering van Jesus zouden wij kunnen weten hoe wij naar elkaar toe moeten gedragen en naleven.
Dan had men zich niet af hoeven te vragen:
Uitspraak van Hell Yeah! op dinsdag 16 oktober 2012 om 22:59:
waar blijft het respect wat men behoort te hebben voor de ander?

want dan zouden deze zaken tot het minimale behoren.
Want de duisternis in de mens blijft en is altijd alert.
JWT: dé erfelijke eigenschappen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2012 om 11:05:
JWT: dé erfelijke eigenschappen.

Dat gaat nog 'n eeuwigheid duren voor die erfgenen eruit zijn bij elk mens op dees wereld....vlg mij heeft g.o.d. hier 'n foutje gemaakt....

*wat 'n sadist, in die visie althans
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2012 om 11:05:
Laat men dan liever die vinger geleidelijk gebruiken totdat het een totale hand toereiking mag worden.
En bovendien zijn er mensen die om welk reden dan ook niet geholpen willen worden.
Sommigen denken zelfs dat het hun lot van bestaan is.

Stel hij reikt naar die vinger, wíl graag geholpen worden én gelooft niet in het predestinerende en nefaste lot, zoals de RKK dat propageert ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2012 om 10:01:
Wat nog veel erger is is dat iemand denkt dat een profeet van God hem bevolen heeft om Boeddistische monniken het hoofd af te snijden omdat ze een ander geloof hebben.

Boedisten hebben daar ook een handje van gehad, slavernij, uitmoorden, etcetc.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 oktober 2012 om 10:01:
een vredelievend geloof.

roflol

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 01:52:
Boedisten hebben daar ook een handje van gehad, slavernij, uitmoorden, etcetc.

Je bedoelt de Jappen ?

Waarschuw beheerder
Ieder geloof roept op tot haat, massamoord en van dat soort leuke dingen.
Ze hadden al die profeten op moeten geven voor 'help mijn man heeft een hobby' dan zou er nu een stuk minder gezeik zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 02:30:
Ze hadden

Leg je altijd 'n omgekeerd verband tussen de oorzaak en het gevolg ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 20 oktober 2012 om 02:48:
Leg je altijd 'n omgekeerd verband tussen de oorzaak en het gevolg ?

Ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 20 oktober 2012 om 01:21:
wat 'n sadist, in die visie althans

[img width=30 cacheid=0012b4af00303add54e4ac2a1a02d63fbb]http://www.thedawgpound.com/wp-content/uploads/2012/05/thinking_animated_smiley_emoticon.gif[/img]

No comment. ;p

Uitspraak van inactief op zaterdag 20 oktober 2012 om 01:26:
Stel hij reikt naar die vinger, wíl graag geholpen worden én gelooft niet in het predestinerende en nefaste lot, zoals de RKK dat propageert ?

Met het woord "stel" kan je hopelijk ervan uit gaan, dat de persoon wellicht uit zijn lotgeval wilt komen.
En dat is al een begin.
En anders heeft de RKK pech als zij geen zieltje erbij hebben gewonnen.
De persoon die zijn vinger toereikt verricht enkel een goede daad, mits dat die hulp geen bewuste bijbedoeling heeft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geloof

Je moet kunnen weten dat het werkwoord geloof niet altijd religie gebonden is.
Namelijk wat jij gelooft hoeft geen onderdeel te zijn van Het Geloof

Dus ook het geloof van een niet-gelovige kan haat, massamoord en van dat soort leuke dingen omvatten.
Want geloof je nou zelf dat als er geen Geloof was de zaken anders zouden zijn ?!

Waarschuw beheerder
Als de titel van een topic is 'geloof jij in god'. Zal ik het dan echt over geloof in frikandellen gaan hebben?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 10:02:
Als de titel van een topic is 'geloof jij in god'. Zal ik het dan echt over geloof in frikandellen gaan hebben?

Als jij dat wilt ?!
Maar je moet er niet over heen zeveren, dat je het zal hebben over frikandellen.
Ik heb het duidelijk over het wel of niet geloven van een religie.
Jij zegt: Ieder geloof veroorzaakt problemen.
Mijn vraag was echter:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 09:59:
Want geloof je nou zelf dat als er geen Geloof was de zaken anders zouden zijn ?!

want als je hierop geen antwoord kan of wilt geven; dan geloof ik dat je je idd. beter met frikandellen kan bezighouden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 09:47:
No comment

[img cacheid=0012b4af00303add54e4ac2a width=115 height=145]http://www.thedawgpound.com/wp-content/uploads/2012/05/thinking_animated_smiley_emoticon.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Giffer volgens mij ben jij de enigste die in een topic over geloof in god niet slim genoeg is om te begrijpen dat 'geloof' hier op religie's duidt.

En ALS er geen geloof??? 'Als' telt niet in de grote mensen wereld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 15:44:
Giffer volgens ben jij de enigste

Schattig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 20 oktober 2012 om 14:46:
No comment

[img width=30 cacheid=0012b4af00303add54e4ac2a1a02d64266]http://www.thedawgpound.com/wp-content/uploads/2012/05/thinking_animated_smiley_emoticon.gif[/img]

Door persoonlijke redenen ben ik er niet op in gegaan, daar ik voor mezelf met bepaalde zaken tot rust moet komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Giffer volgens ben jij de enigste die in een topic over geloof in god niet slim genoeg is dat 'geloof' hier op religie's duidt.

Ik ben van mening dat jij zelf niet begrijpt als men het over een geloof of religie heeft.
Beide woorden zijn aan elkaar gerelateerd, maar hebben niet dezelfde betekenis.
Dat dit topic begint met
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

betekent niet dat het enkel gaat over geloven in God, want de 1 kan zeggen ik geloof niet in God, maar in bhoeddha; die bovendien geen god is.
Het bhoeddisme en andere leringen zijn dan ook een geloofsstelsel wat eigenlijk ook een "religie" is.

Maar je zit eigenlijk weer er omheen te zeveren !
Als je zegt dat

dan neem ik aan dat jij dan wel weet dat hier op het topic 'geloof' op religie's duidt, omdat je ieder geloof beschimpt.
Dus dan is mijn vraag volgens jou begrip: Als ieder geloof niet zou bestaan en dan heb ik het over het geloof waar jij het over hebt t.w. dat 'geloof' hier op religie's duidt.
Hoe zouden de zaken als: Roepen op tot haat, massamoord en van dat soort leuke dingen dan zijn zonder dat 'geloof' hier op religie's duidt

Waarschuw beheerder
En ALS er geen geloof??? 'Als' telt niet in de grote mensen wereld.

Dit is toch een antwoord van likmevestje.

Waarschuw beheerder
Geloof jij in god?
betekent niet dat het enkel gaat over geloven in God

Volgens mij wel.
Het is gewoon een hele makkelijke ja/nee vraag. Dat mensen dan neer gaan zetten waarom wel/niet en andere daar weer reactie's opgeven verandert niks aan de vraag zelf.

de 1 kan zeggen ik geloof niet in God, maar in bhoeddha

Dat is dan toch gewoon en nee?

Hoe zouden de zaken als: Roepen op tot haat, massamoord en van dat soort leuke dingen dan zijn zonder dat 'geloof' hier op religie's duidt

Jij wilt bewijzen dat ik fout zit, dus die vraag moet jij beantwoorden en niet ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 17:28:
Dit is toch een antwoord van likmevestje.

Als ik de baas van de wereld was, zou ik je laten vierendelen voor die opmerking.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 17:46:
Dat is dan toch gewoon en nee?

Je zit weer te zeveren, want bij een topic van bijv. gebruikt jij drugs of anderen polls krijg je ook niet alleen ja/nee.
Anders kan men beter een poll houden van ja of nee of met vastgestelde antwoorden.
En zelfs bij polls wordt er flink gediscussieerd.
Dus niet zeuren.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 17:46:
Jij wilt bewijzen dat ik fout zit

Ik wil niet bewijzen dat je fout zit, maar enkel een antwoord op een gegeven repley van jou.
Ik vind als je wat zegt, dat je dat ook moet onderbouwen en in dit geval niet doen alsof alle schuld door het geloof vastkleeft.
Alsof alle tuig die NU rondlopen gelovigen zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 17:56:
Als ik de baas van de wereld was, zou ik je laten vierendelen voor die opmerking

Als ?!
Je repley hiervoor was enkel een likmevestje, maar je gedachtengang en taalgebruik zijn het nu ook.
Je duistere zijde komt tot wording. ;p

BTW: van likmevestje = van weinig waarde/betekenis en mij daarvoor laten vierendelen. :LOL:
Waarschuw beheerder
Denken jullie ook aan God als je 1 of andere oempaloempa leg te ballen in de greppel?

Waarschuw beheerder
want bij een topic van bijv. gebruikt jij drugs of anderen polls krijg je ook niet alleen ja/nee

Ohoh je mag niet alles over een kam scheren.

Het is een ja/nee vraag, en daar kan jij met geen enkel argument iets anders van maken.

Ik vind als je wat zegt, dat je dat ook moet onderbouwen

Dan had je moeten vragen waarom ik dat vind, en niet vragen wat als het er niet was. Want ik heb nooit gezegd dat de wereld beter af was zonder geloof.

in dit geval niet doen alsof alle schuld door het geloof vastkleeft.
Alsof alle tuig die NU rondlopen gelovigen zijn

Je leest dingen die ik niet heb geschreven, hoe doe je dat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 18:26:
Als ?!
Je repley hiervoor was enkel een likmevestje, maar je gedachtengang en taalgebruik zijn het nu ook.
Je duistere zijde komt tot wording. ;p

BTW: van likmevestje = van weinig waarde/betekenis en mij daarvoor laten vierendelen. :LOL:

Mooi dat mensen sarcasme snappen. (Is ook sarcasme)

Moet je eens na gaan wat er met je zou gebeuren als je zei dat het bullshit was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramona op zaterdag 20 oktober 2012 om 18:36:
Denken jullie ook aan God als je 1 of andere oempaloempa leg te ballen in de greppel?

:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 18:47:
Je leest dingen die ik niet heb geschreven

Klopt.
Ik citeer hetgene waaraan jij niet aangedacht hebt.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 oktober 2012 om 18:47:
hoe doe je dat?

In een grote persoonlijkheid is geen ruimte voor een groot ego. O:)