Uitspraak van inactief op maandag 23 januari 2012 om 00:36:
Hij (of degene die hij hier wellicht citeert) schrijft correct Nederlands als je 't mij vraagt en zo'n lulverhaal vind ik 't nu ook weer niet Wat klopt er vlg jou niet dan ?
Tuurlijk schrijft ie correct Hollandsch, das t punt niet

Punt is dat ie in zn taalgebruik constant verplicht is (genoodzaakt is dus) om tijdsvormen te gebruiken
Is ironisch dat ie daar in elke zin mee bezig is, in n tekst, waarin ie wil uitleggen waarom 'tijd' niet bestaat
Nu nog steeds hoor Maar wel een leuk voorbeeld in deze discussie. Men wist toen gewoon nog niet beter. Men kwam er later pas achter dat de zon helemaal niet het middelpunt van het universum is. Tegenwoordig denken veel mensen dat het universum uitdijt en eindig is, maar zeer waarschijnlijk zullen we er door hetzelfde voortschrijdend inzicht achterkomen dat dit niet het geval is.
Daar zullen we nooit achter komen
Als je gelijk hebt en t universum zonder grenzen is, dan kunnen we dat nooit bevestigen
We zouden immers voor altijd en eeuwig (daar heb je ze weer) moeten blijven reizen, op zoek naar de rand van t universum
Zolang je die rand niet vind kun je alleen maar zeggen dat je de rand nog niet gevonden hebt, als die er al zou zijn
Wat je NOOIT kunt doen is met zekerheid beweren dat t universum eindeloos groot is
Je kan eindeloos namelijk nooit bereiken om t te bevestigen
Je zou alleen maar kunnen concluderen dat t universum groot is, niet dat t eindeloos groot is
Het is echter geen vaccuum, dat zwarte gat tussen de sterren is geen leegte, het is iets, niet 'niets'
Dit zwart wat t grootste deel van t universum vormt is niet hetzelfde wat je zou aantreffen voorbij de grenzen van t universum, althans, hoe ik erover denk
Volgens mij liggen die grenzen zo ver weg dat we ze met onze telescopen nog niet eens ontdekt hebben, dus dat zou voor jouw standpunt idd iets kunnen betekenen
Maar dan verwijs ik je weer terug naar t stukje hierboven over t niet kunnen bevestigen van n eindeloos groot universum
Weet je wat ze ook de rand van t universum noemen?
Niet naar buiten toe, maar naar binnen.. de BigBang zelf
Juist omdat er vóórdat de BigBang plaatsvond nog geen universum was, er was 'niets'
Het universum en al haar mogelijkheden zaten opgesloten in die éénheid
Ik heb n keer n oude Islamitische tekst gezien waar t heel mooi omschreven werd
Iemand werd gevraagd hoe God t universum schiep en in de tekst staat dat de hemelen en de aarde voortkwamen uit n kleine, schitterende parel (vond ik zelf wel mooi verwoord)
Anywayz, dáár.. voorbij t moment van expansie, vóórdat de Bang gebeurde.. dáár vind je denk ik die leegte, die grens
Er is daar geen 'vóórdat', geen 'wanneer' en er is daar geen 'daar', want 'daar' is wijzen naar n locatie, terwijl locaties pas in t bestaan kwamen vanaf t moment van expansie
Die absolute leegte zou je vinden voorbij de grenzen van t universum, als er n grens is en ik geloof dat die grens er idd moet zijn en ik ben geen wetenschapper, maar ben er zeker van dat geleerde wetenschappers dit ook zouden kunnen ondersteunen en uitleggen waarom dat zo moet zijn
Heeft vast te maken met t gewicht van t universum, de expansie vd BigBang, natuurlijke, scheikundige processen, natuurwetten, etc
Ow en nee, sterrenstelsels zijn zeker geen 13,5 miljard jaar oud
Na de BB was er n lange tijd dat sterren niet konden vormen, dat kwam later pas, dus daar heb je sowieso gelijk in.. kweenie wie dat beweert trouwens, maar ik heb t nog nooit gehoord iig
Na de BB was er volgens mij elektromagnetische straling, licht.. licht werd quark, quark werd materie in de vorm van n paar vd meest rudimentaire gasmoleculen en lang daarna konden hemellichamen pas vormen
Wat vindt jij dan van de vinding dat sterrenstelsels van elkaar vandaan bewegen en van n bepaald punt af?
De richtingen wijzen 1 kant op, 1 plek van origine, waarvan alles vandaan beweegt
Ruimte-tijd-stof wordt wel degelijk uitgerekt op die manier
Tis geen raster dat al bestaat en waar vervolgens sterrenstelsels overheen bewegen
Het raster zelf dijt uit, vanuit dat ene punt van origine (BigBang)
De ruimte dijt uit en daarmee ook de tijd
Als n ballon die opgeblazen wordt, met op de ballon 2 punten met watervaste stift
Blaas de ballon op en de punten zullen van elkaar vandaan bewegen
Dat is omdat t oppervlakte waar ze zich op bevinden uitdijt (de buitenkant vd ballon rekt op)
Tis niet dat de (opgeblazen) ballon er al was en de punten alleen maar over t oppervlakte bewegen
Er is n centrum in die ballon, waarvandaan alles wat om dat middelpunt heen is vandaan beweegt, vandaar dat sterrenstelsels steeds sneller steeds verder van elkaar af komen te staan
Ik kan me niet voorstellen dat dit plaatsvind in n oneindige ruimte
Ten eerste moet je kunnen aantonen dat de ruimte, die leegte (het raster waarop alles zich afspeelt) oneindig groot is
Ik denk dat jij t ziet, als ik t goed begrijp, als schepen die zich voortbewegen over n eeuwig bestaande zee (ruimte is oneindig en eeuwig, dat wat er is in die ruimte niet persee)
Ik zie het als de zee die zich voortbeweegt en schepen met zich meedraagt op haar golven (ruimte en alles wat er is in die ruimte dijen uit vanuit n centraal punt)
Ben t met je eens dat geloven in de BigBang je zowat dwingt te geloven in n Schepper
Want opeens is regel 1 uit de Bijbel waar: "In den beginnen schiep God de hemel en de aarde"
Er was namelijk n begin
Jij neemt meer de positie van de oude Grieken aan, die zeiden dat t universum eeuwig moest zijn
Sorry voor de lange tekst..