Maar ja, stel, een meisje wordt op jonge leeftijd door haar vader jarenlang misbruikt - welk groter goed valt daar nu eigenlijk uit te halen dan? Wat leert iemand daar nu eigenlijk van? Hoe groeit de ziel van dergelijke ervaringen? Dat is vanuit het oogpunt van het slachtoffer. Maar ook de dader (de vader in dit geval), doet hij zijn daad als een soort dieper liggende opdracht van God om een bepaald plan te volgen of zo?
Maar valt er volgens jou dan helemaal niks aan te merken op de islam? Zijn er nergens punten die je diep in je hart niet een beetje jammer vindt
Maar hoe kan de garantie gevonden worden dat een bepaalde interpretatie ook echt is wat er bedoeld wordt en wat erachter een vers zat toen hij die uitsprak? Dat is wel lastig van citaten die op het eerste oog gewoon maar uitspraken lijken. Dan vraag ik me vaak af, maakt de mens dan bepaalde betekenissen zelf of zijn het daadwerkelijk betekenissen die ontdekt worden zoals ze ook daadwerkelijk bedoeld zijn? Maar goed, 't is ook een soort mystiek begrip en inzicht wat daarbij komt kijken, dat snap ik ook. 't is een persoonlijk, innerlijk ding, op een ander level.
Mag ik je n aantal verzen uit Sura 36 voorleggen..
Eerst moet je t eens doornemen en dan zal ik maybe n interpretatie geven
Tis n spirituele boodschap die ook dealt met de menselijke psyche
Ik pak n bekende Nederlandse vertaling voor t gemak
Ehm.. nee niet echt
Alleen waarom zou de Britse en Amerikaanse regering radicaal Islamisme supporten dan?
Kan ik me niet voorstellen... of je houdt jezelf dit gewoon voor, je hebt 't jezelf aangepraat, of je hebt gewoon door de jaren heen je weerstand weten om te buigen.. je gaat me iig niet vertellen dat je nooit moeite hebt gehad met dingen binnen de Islam.
Ik mis gewoon objectiviteit.
En ik verbaas me over het feit dat iedereen alles maar als zoete koek slikt zonder er z'n twijfels bij te hebben.
Mijn twijfel is ook gewoon deze: waarom kiest God telkens individuen uit om namens Hem te spreken?
Wie kan bewijzen dat die persoon echt instructies heeft gekregen van God die door engelen zijn doorgegeven en is het niet gewoon een psychose.
Waarom richten God of zijn engelen zich niet in het openbaar tot een grote groep mensen?
1 iemand die beweert God gezien te hebben en van hem instructies te hebben ontvangen voor een beter leven voor en na de dood vind ik gewoonweg niet geloofwaardig genoeg.
Er zitten mensen in het gekkenhuis die beweren berichten te krijgen van God, engelen, aliens, of whatever.
Er zijn mensen die ineens een vreemde taal konden spreken, die met doden konden praten, Maria gezien hebben, etc. etc.
Dat laatste is natuurlijk pertinente onzin NPC, genoeg leden die hier kritische vragen en noten plaatsen.
Ik getuig hier, overal en altijd dat ik Gods Liefde heb ervaren, geen berichten, signs, e-mails of wat dan ook voor rare dingen, gewoon gevoeld op momenten dat ik die Liefde van niemand anders kon krijgen, want zoveel Liefde kán geen mens ons schenken, die moet wel van God komen, wie, wat of hoe die/dat er verder ook moge uitzien of zijn
ik had het niet over jij en ik, ik had het over moslims.
dat ze geen twijfel durven te habben over hun geloof, hoe vreemd sommige voorschriften ook zijn.
Als ik om half 7 's morgens naar een zonsopgang aan het kijken ben, terwijl ik mediteer op het puntje van een rotsblok uitkijkend over de zee en er komen ineens dolfijnen langs krijg ik ook zo'n gevoel...
een soort goddelijke liefde die je intens vult met warmte.
Nu weet ik dat ik die liefde ook krijg terwijl mijn voorhuid er nog aan zit en ik niet 5 keer per dag op mn knieen lig te bidden naar een stuk meteoriet waar mensen 7 keer omheen moeten lopen en dan zijn ze van hun zonden verlost...
Het staat mij alleen gewoon tegen dat er teveel regels zijn die in mijn optiek niets met geloof op zich te maken hebben.
Rituelen die bedacht zijn door mensen, die uit naam van God spraken.
Ja idd
Snap t hele punt niet
Voorhuid wordt weggehaald, so what?
Heeft idd hygienische redenen, maar de beste reden die ik kan noemen is simpelweg omdat we geloven dat God dat geboden heeft
"Waarom zou God de voorhuid dan gemaakt hebben op de eerste plaats?"
Waarom is dat n probleem?
I don't get that
Je nagels moet je ook knippen, je haren ook, je oren moet je schoonvegen, je moet je tanden poetsen en soms is flossen handig, omdat dr iets tussen de kloven in je kiezen kan blijven vastzitten
"Waarom heeft God dan die kleine openingetjes tussen onze tanden gemaakt?"
Zolang wij met elkaar vreedzaam kunnen coëxisteren zie ik geen probleem.
En objectiviteit ? Wat is dat ?
Het is gewoon merken van je gelovige, het eerste offer aan "Allah", teken van onderwerping.
de lijst van 613 Mitzvot
De geschiedenis van Islam is er nou niet bepaald 1 van vrede en verdraagzaamheid...
Objectiviteit is hetgeen dat niet subjectief is
Alleen een theorie als God (all seeing eye) zou wellicht in staat zijn een objectief beeld te kunnen hebben (als createur v.d. waarheid/realiteit).
Dat is een debiele vergelijking zeg... Nagels/haar/tanden en voorhuid Nagels groeien
Wat hij hiermee bedoeld is: Dan had God ons geen nagels/haar hoeven te geven.
En anders ons een tand-gebit gegeven; van één geheel zonder spleetjes.
En had Hij naar mijn mening bij de vrouwen ook geen maagdenvlies hoeven te schapen
jij houdt meer van de wizardssleeve?
wizardssleeve
Datzelfde gold lange tijd voor het Xdom en dan met name het Katholicisme. 'n Andere curieuze overeenkomst vind ik persoonlijk de uitmonstering van de geestelijken: mannen in jurken, 'n teken aan de wand
gelukkig is dat geloof de afgelopen 70 jaar zo'n beetje in rap tempo verdwenen...
k eigenlijk ook niet.
Ik mis gewoon objectiviteit.
En ik verbaas me over het feit dat iedereen alles maar als zoete koek slikt zonder er z'n twijfels bij te hebben.
Zoals ik al vaker heb gezegd, ik heb geen enkele hekel aan islam noch dat ik de islam of de profeet beledig.
Het staat mij alleen gewoon tegen dat er teveel regels zijn die in mijn optiek niets met geloof op zich te maken hebben.
Rituelen die bedacht zijn door mensen, die uit naam van God spraken.
Ik kan me iets voorstellen bij een verbod op gokken en het drinken van alcohol, maar waarom die baard en die voorhuid?
Mijn twijfel is ook gewoon deze: waarom kiest God telkens individuen uit om namens Hem te spreken?
Wie kan bewijzen dat die persoon echt instructies heeft gekregen van God die door engelen zijn doorgegeven en is het niet gewoon een psychose.
Waarom richten God of zijn engelen zich niet in het openbaar tot een grote groep mensen?
1 iemand die beweert God gezien te hebben en van hem instructies te hebben ontvangen voor een beter leven voor en na de dood vind ik gewoonweg niet geloofwaardig genoeg.
Er zitten mensen in het gekkenhuis die beweren berichten te krijgen van God, engelen, aliens, of whatever.
Maar in the end moet ik toch weer zeggen: ik weet het niet.
Een psychose is aannemelijk, daar zijn talloze fysieke bewijzen voor.
Contact hebben met god daarentegen is natuurlijk volstrekt onaannemelijk...
hoe moet ik anders krabben
Nu kun je er tenminste nog 1 verliezen en toch nog eten!
Pff als je het zo bekijkt had ie ons ook geen organen etc. hoeven geven en hadden we ook nooit ziektes gekregen.
Allemaal logisch bewijs dat niks geschapen is.
Contact hebben met god daarentegen is natuurlijk volstrekt onaannemelijk...
Als je het niet weet, dan weet je het niet.
En zo is het ook
Typische Giffer-exegese
had Hij naar mijn mening bij de vrouwen ook geen maagdenvlies hoeven te schapen.
Allemaal logisch bewijs dat niks geschapen is.
ik denk dat mensen het nodig hebben om in god te geloven.
Het valt mij op dat als mensen gewoon de waarheid over islam zeggen, dat altijd wordt aangemerkt als kritiek...