Partyflock

Forumonderwerp · 749648

Hirsi Ali: Wilders slaapt in gevangeniscel

Kamerlid Ayaan Hirsi Ali verblijft, wanneer ze niet in de Kamer aanwezig is, op het zwaar bewaakte marineterrein in Amsterdam. Dat heeft de politica vandaag in het NRC Handelsblad laten weten. Hirsi Ali zegt haar verblijfplaats bekend te hebben gemaakt omdat ze wil ''dat iedereen weet: daar woont een bedreigd Kamerlid en daar is hij of zij veilig''. Volgens haar gaat dat ook zo in Amerika, Israël, Italië en Spanje.

Het Kamerlid heeft ook verteld waar haar eveneens met de dood bedreigde collega Geert Wilders is ondergebracht. Die verblijft 's nachts in een gevangeniscel op Kamp Zeist, bekend van de Lockerbie-processen.

De bedreigde politica spreekt in het NRC haar ergenis uit over minister Donner van Justitie, die bedreigde Kamerleden als het ware wegstopt en daarmee de bedreigers in de kaart speelt. De omstandigheden waaronder zij en Wilders worden 'verborgen' noemt ze zeer onrechtvaardig en heel aangrijpend.

Tweede Kamer-voorzitter Weisglas wil het bericht ''bevestigen noch ontkennen''. Hij voegt er wel aan toe dat hij vindt dat de overheid meer haast moet maken met het zoeken van een zo normaal mogelijke huisvesting voor de twee Kamerleden.

nou lekker elke nacht in de bajes liggen:S B)

ja maar dat wisten we al want dat is altijd al zo geweets;)
beter doen ze de deur op slot en gooien ze de sleutel weg.
zo durf ik ook wel iemand te verlullen, ze kennen er toch niet bij.

als ze willen komen ze daar ook bij hoor;) en ze kunnen hem opwachten;)

Je moet wat voor je mening over hebben.

Best slim om je zeer geheime locatie zo te verklappen ;)

Maarjah, nu krijgen ze een hogere status bij simpel volk.

--edit--
toch wel 2 op 1 cel hoop ik he ;P
laatste aanpassing

Inderdaad Viptweak,zodra de storm luwt moet je toch weer zorgen om in de pers te komen.

Fijn dat ze zo even wat geheime schuilplaatsen verklapt,kunnen ze weer op zoek bij justitie voor als er iemand verstopt moet worden.

Wat een suffe muts zeg.

Als je nu zo vreselijk graag zegt waar het volgens jou om draait,als je nu zo graag het op wil nemen tegen de Islam,als je nu hele bevolkingsgroepen tegen je wil hebben-en passant zeggen;ik maak toch de tweede film ullah...
Moeten dan weer gewonen mensen zoals politie,bewaking,soldaten enz. hun leven in de waagschaal stellen voor jou.
Wees een flinke muts en leef verder je eigen leven en steek de conseqeunties van je daden in je eigen zak.

Ga gewoon naar huis en naar je werk en roep af en toe uit je auto He...islammuts..!!

Dan weet je waarom je doodgaat.
Ik vind dit op belletje trekken lijken...

hoezo zou ze gaan onderduiken als ut tog bekend gemaakt wordt waar ze zit:o ga dan lkkr thuis zitten;)

Ik vind dit op belletje trekken lijken...

Je bent niet de enige :P

this meer verstoppetje hoor:P

na het belletje trekken ja...conclusie:Ze worden nooit meer volwassen.

niet:z dan maar nie k wil ook vluchten heb ruzie emt 20man hiero mag k nu ook naar een kamertjuh in zeist

Kamerlid Ayaan Hirsi Ali verblijft, wanneer ze niet in de Kamer aanwezig is, op het zwaar bewaakte marineterrein in Amsterdam.

:jaja: ze sliep bij mij op de zaal toen ik gekeurd werd :vaag:

:gaap:
laatste aanpassing
Het Kamerlid heeft ook verteld waar haar eveneens met de dood bedreigde collega Geert Wilders is ondergebracht. Die verblijft 's nachts in een gevangeniscel op Kamp Zeist, bekend van de Lockerbie-processen.

Hehe, de plek waar eerst Libische terroriten zaten. Geert Wilders woont in de hol van leeuw.:D

Natuurlijk kunnen we allemaal wel lacherig gaan doen, maar vergeet niet dat deze mensen om hun mening te uiten al hun vrijheden kwijt zijn. Ook al ben je het niet met hun eens, dit moet gewoon niet kunnen. Sommmige reacties hier vallen me dan ook tegen. Je kan je zelfs afvragen of zijn zelf de aanleiding of de oorzaak van hun problemen zijn...;)

Ik vind het te ver gaan om te roepen dat ze daar alleen zitten vanwege hun mening.

We weten allemaal wat voor dingen ze geroepen hebben in het verleden, waaronder ook dingen wat geen "mening" is, maar "aandachttrekkerij".

En vanwege het laatste zitten ze nu opgesloten ja, ze wilde aandacht trekken door schokkende dingen te roepen, alleen kregen ze die niet uit de verwachte hoek.

sliep die nou in een cel en der zijn celle te kort:S
Ik vind het te ver gaan om te roepen dat ze daar alleen zitten vanwege hun mening.

De linkse collumnist Paul Cliteur werd vriendelijk door de AIVD verzocht te stoppen met zijn kritische ztukjes over de islam. Hij moest stoppen omdat anderen niet met zijn mening konden om gaan...

Als zij normaal hun werk hadden kunnen doen, dan hadden we ze misschien al niet eens meer op het politieke toneel gezien. Dan het 'het probleem' zichzelf misschien al opgelost.

Er zijn zo veel contreversiele dingen gezegd in de politiek, er zijn zoveel besluiten genomen waar mensen kwaad om worden, maar dat leverde ook niet een onderduikadres op?

Het gaat niet te ver om te zeggen dat zij er alleen maar zitten om hun mening, het gaat te ver om niet te zeggen dat zij er zitten vanwege anderen die niet met hun mening kunnen omgaan.;)
laatste aanpassing

Hirshi Ali haar enige bestaansrechts is tegen de Islam aan trappen namens de VVD.
Alleen is ze op een gegeven moment doorgedraait en daarmee graafde ze haar eigen (politieke) graf.

Als er niet zoveel aandacht zou worden gegeven was ze allang op de achtergrond verdwenen, ja.

Wilders is al diverse malen teruggekrabbelt en heeft nu een standpunt wat helemaal niet meer afwijkt van de overige partijen.

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre ze in gevaar zijn en of de politiek niet gewoon "de zin niet meer heeft" om zich er nog zorgen over te maken.

Als Duitsland zijn politici kon beschermen tegen de RAF, waarom zou Nederland dat dan ook niet kunnen tegen wat losgeslagen figuren?
Hirshi Ali haar enige bestaansrechts is tegen de Islam aan trappen namens de VVD.
Alleen is ze op een gegeven moment doorgedraait en daarmee graafde ze haar eigen (politieke) graf.

Als er niet zoveel aandacht zou worden gegeven was ze allang op de achtergrond verdwenen, ja.

Wilders is al diverse malen teruggekrabbelt en heeft nu een standpunt wat helemaal niet meer afwijkt van de overige partijen.

Dan zijn we het daar eens over eens, hun rol is al geweest. Zij hebben niet de hoofdrol die zij denken dat zij hebben, maar door deze situatie wordt hun aanwezigheid in het stuk wel verlengt...

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre ze in gevaar zijn en of de politiek niet gewoon "de zin niet meer heeft" om zich er nog zorgen over te maken.

Als Duitsland zijn politici kon beschermen tegen de RAF, waarom zou Nederland dat dan ook niet kunnen tegen wat losgeslagen figuren?

Zie mijn vorige reply, die ik nog aan het aanpassen was toen jij dit typte.;)

Ik vraag me nog steeds af in hoeverre zij zelf oorzaak of aanleiding van hun eigen probleem zijn.
En zo overtuigend is de Nederlandse bescherming niet, voorbeelden genoeg.;)
Kamp Zeist waar die bolletje slikkers vast zitten lekker gezellig :-p

:xtc:
laatste aanpassing

maar door deze situatie wordt hun aanwezigheid in het stuk wel verlengt

Dat is zo, want doordat ze in hun vrijheid worden belemmert kan je het hoofdstuk niet afsluiten en dat is misschien ook wel waar ze een beetje op uit zijn (Hirshi volgens mij wel, Wilders weet ik niet).

Ik vraag me nog steeds af in hoeverre zij zelf oorzaak of aanleiding van hun eigen probleem zijn

Wilders moest eerst zn mond dichthouden en Hirshi zat bij de PvdA.
Toen is opeens besloten dat de VVD meer aandacht zou vestigen op integratieproblemen en haalden een excuusneger erbij en Wilders mocht opeens meer zeggen.

Dus ik denk dat het probleem door de VVD veroorzaakt is (op de achtergrond, maar toch), daarnaast is het probleem Hirshi pas echt ontstaan toen haar columns niet aansloegen en ze (in overleg met de partij) meedeed in Submission.

Volgens mij draait het ook meer om Hirshi en niet zozeer om Wilders, ik geloof dan ook niet echt dat Wilders meer in gevaar is dan Hirshi (eerder minder).

En de overige partijen...ach ze kunnen die 2 missen als kiespijn, net als dat ze Nawijn ook niet serieus genomen meer word. Dus als die 2 zouden afvloeien naar de vergetelheid zou niemand er van wakker van liggen.
Ik denk dat er daarom ook niet zoveel actie meer op ondernomen word (niet meer dan nodig iig).
Eigelijk was hun enige functie om tijdelijk bepaalde ergenissen namens het land te ventileren en nu ze hun taak hebben volbracht zijn ze zelf een ergenis geworden.:D

Zo zou je het kunnen zeggen ;)

Ik moet die twee ook niet echt maar ik vind het te ver gaan dat ze moeten onderduiken omdat mensen niet met een mening van een ander overweg kunnen. Dat is gewoon abnormaal! Ik vind het belachelijk dat mensen moeten uitkijken wat ze zeggen over de islam omdat mensen niet met die mening overweg kunnen. Maar aan de andere kant, nuanceren moeten ze ook kunnen en daar zijn ze geen ster in gebleken. Dan nog is het ernstig dat dit nodig is.

Juist Teknix.....net als radicale Imans ook hun smoel moeten houden.

Er is volgens mij een verschil tussen je mening uiten en mensen beldeigingen en provoceren.

Amnesty opereert al jaren en gelukkig met steeds meer successen,zij komen ook op voor de rechten van elk mens en proberen de excessen tegn te gaan en te laten verbieden,die mensen _ook ik_ zie je toch niet in een cel slapen?

Ik vertel ook mijn mening,maar ik respecteer de ander en ik zal mijn mening op die manier uiten dat een ander de ruimte heeft een gesprek aan te gaan en we beiden ook ruimte hebben om na te denken.
Dat verklaart nog niet waarom de colluminst Paul Cliteur vriendelijk door de AIVD werd verzocht om zijn kritiek over de islam te stoppen. Hij was niet aan het provoceren of voerde een eigen kruistocht, hij was alleen kritisch.
Kern van het probleem zijn niet de woorden in dit geval...;)
laatste aanpassing

Ik vertel ook mijn mening,maar ik respecteer de ander en ik zal mijn mening op die manier uiten dat een ander de ruimte heeft een gesprek aan te gaan en we beiden ook ruimte hebben om na te denken.

Juist, zo denk ik ook.

Kern van het probleem zijn niet de woorden in dit geval...

Nou wel gedeeltelijk natuurlijk. Met provoceren lok je meer geweld uit dan met genuanceerde meningen. Echter, het grootste probleem is inderdaad de mensen die er niet mee overweg kunnen. Daar heb je gelijk in.

Zijn achternaam dan misschien 909?

Denk dat ik zijn stukjes zou moeten lezen zou ik kunnen oordelen,maar een column is geen gesprek,blijft altijd eenrichtingsverkeer en aan iedere interpretatie open.
Ali?;P

dom wijf :S
Denk dat ik zijn stukjes zou moeten lezen zou ik kunnen oordelen,maar een column is geen gesprek,blijft altijd eenrichtingsverkeer en aan iedere interpretatie open.

Het probleem zijn die ultra-fanatieke moslims voor wie er maar een waarheid bestaat, die van de woorden van profeet Mohammed. Daar is dus geen ruimte voor twijfel, discussie of andere gedachtes. Het is ook geen toeval dat zulke mensen geen opleiding tot filosoof of psycholoog volgen, maar altijd een exacte studie hebben. Dat past perfect in hun wereldbeeld waarin slechts ruimte is voor een waarheid.;)

Daarom vind ik de waarschuwingen, beter gezegd: het verzoek van de AIVD erg zwak. Het is symptoombestrijding, toegeven aan een handjevol mensen.

ja discussie blijven aangaan,maar wel goed gewapend,een beetje kennis van de Koran kent geen kwaad.

Misschien vroeg de AIVD het alleen omdat ze niet nog meer cellen hadden?

Meneer heet CLITEUR
ja discussie blijven aangaan,maar wel goed gewapend,een beetje kennis van de Koran kent geen kwaad.

Dat helpt niet bij extremisten. Bovendien vroeg men eerst om het debat, dat zou de intergratie bevorderen en nu zou datzelfde debat averechts werken en leidden tot afkeer van onze samenleving. Jaja, wat wil men nou?;)
kamp zeist is een van de best bewaakte plekken van nederland

het lockerbie proces heeft daar plaatsgevonden en verschillende grote criminelen hebben daar in de cel gezeten

waarom zou ze niet mogen zeggen waar ze zit... het geeft alleen maar aan hoe slecht dingen in nederland zijn geregeld qua persoonsbeveiliging..

wanneer moeten balkenende of wouter bos in zo een gevangenis slapen omdat een paar idioten ze bedreigen?

Mijn Vader heeft er gezeten ten tijde van de tweede wereldoorlog.

Moest ter werk gesteld worden,de naam smaakt wat dat betreft erg bitter.

Wel aardig dat mensen die het zo op 1 religie of 1 bevolkingsgroep hebben voorzien er nu slapen....

Balkenende woont hier bij mij in een afgrijselijke wijk,waar bij de ingang de calera`s al staan van de 24 uurs bewaking.
Misschien dat ze daar ook een optrekje moet zoeken?
Misschien zijn er niet zoveel mensen die het zo vreselijk stuitend vinden dat wouter Bos solidariteit wil en gelijke kansen voor iedereen?

Nee 909 bij extremisten helpt niet echt iets.

Ik hoop alleen maar op sneller oppakken en sneller de Imams die van uit hier opereren uitkiezen dan maar,anders stuur je ze maar naar mij.
:O

mijn opa heeft ook een tijdje in zeist gezeten toen is die naar SS gevangenis/doervoor kamp amersfoort gegaan...

op die plek zit nu een politie school en een museum en herdenkings monument enz enz

mijn oom heeft daar 40 jaar later ze politie opleiding gedaan....

maarre tut tut tut die vergelijking gaat wel erg ver hoor... immers de nazi's werkte samen met de moslims
know your history :P

in ieder land is het gewoon dat politici beveiligd worden... nederland kent dat niet... dus we zijn op dat punt gewoon ver achter op andere landen
Misschien zijn er niet zoveel mensen die het zo vreselijk stuitend vinden dat wouter Bos solidariteit wil en gelijke kansen voor iedereen?

Cohen stond ook op de dodenlijst, en als er wel een slappeling is dan is hij het wel.;)

Ik hoop alleen maar op sneller oppakken en sneller de Imams die van uit hier opereren uitkiezen dan maar,anders stuur je ze maar naar mij.

Theorie in praktijk brengen dus. En wat zou jij anders doen?:D
maarre tut tut tut die vergelijking gaat wel erg ver hoor... immers de nazi's werkte samen met de moslims
know your history

De familie Bush werkte ook samen met de Nazi's en ook nu werkt met samen met moslims tegen moslims. Know your history.;P
gheghe

voordat een extremist ook al in de buurt is van cohen, staat cohen al klaar met een kopje thee om eens goed met hem te gaan praten :P

Wie denkt Mevr. Ali wel wie ze is????
De paus?? Onze lieve heer??
Als zij het nodig vindt om terwijl ze ondergedoken zit, omdat Theo van Gogh (regisseur van Submission) is afgeslacht aan te kondigen dat je een vervolg van de omstreden film wilt maken. Dan ben je voor mij niets meer dan een onozele provocerende bimbo!

appeltaart bakken en lekker thee zetten en breipatroontjes laten zien van geitenwollensokken.

In de Libelle wat nieuwe stofjes doorkijken voor hoofddoekjes.

Ach ze zijn zo gezellig in huiselijke kring.

We zingen wat en spelen gitaar,echt leuk..

*zie het helemaal voor me*

Rollie,het gaat mij niet om de "geschiedenis"maar om de emotionele kant,jouw opa en mijn vader hebben veel van hetzelfde meegemaakt,die weten wat opjagen betekenen,die hebben aan de lijve ondervonden om ongewenst te zijn of uitgezet te worden.Die kennen die angst.

Vind het wel erg rechtvaardig dat er nu iemand zit met een intense haat en die dat allemaal NU weer wil laten gebeuren.
En geloof me,zij heeft het misschien over extremisten,maar door het afnemen van haar klit,haat ze iedere moslim,ik denk haast uberhaupt iedereen.

hahahahahah,Rollie,ik vind Cohen maar niets en ik zie dat ik hetzelfde ga doen.

foei Cohen,eeerst appeltaart met slagroom bakken en op de grond zitten met een djembleh ofzo....hahahahaha

Leintjuh,je hebt het weer even lekker goed uitgekotst..:respect:

Thanx!! Moest ik ff kwijt :D
Wie denkt Mevr. Ali wel wie ze is????
De paus?? Onze lieve heer??
Als zij het nodig vindt om terwijl ze ondergedoken zit, omdat Theo van Gogh (regisseur van Submission) is afgeslacht aan te kondigen dat je een vervolg van de omstreden film wilt maken. Dan ben je voor mij niets meer dan een onozele provocerende bimbo!

Hirsi Ali heeft het recht om die film te maken, moslims die het provocerend vinden hebben het recht om daarom naar de rechter te stappen en hun beklag te doen.

Maar jij geeft dus wel liever toe aan de radicale elementen in onze maatschappij?:s

En geloof me,zij heeft het misschien over extremisten,maar door het afnemen van haar klit,haat ze iedere moslim,ik denk haast uberhaupt iedereen.

Belachelijk aangezien vrouwenbesnijdenis is iets typisch oost Afrikaans is. Cultuur, niet religie.

die weten wat opjagen betekenen,die hebben aan de lijve ondervonden om ongewenst te zijn of uitgezet te worden.Die kennen die angst.

Ongewenst zijn of uitgezet worden staan hier los van. Veel moslims kunnen gewoon niet met kritiek omgaan en zelfreflectie is ook zeldzaam binnen die kringen.
Het is geen angst wat die mensen drijft, het is haat. Haat gevoed vanuit een te beperkt religieus kader die haaks staat op die van ons.
mwaaa intense haat.... dat betwijfel ik :$ gewoon grote afkeer :$

net als ik heb tegenover het christelijk geloof... eigenlijk alle geloven :$

geen haat gewoon afkeer...