Partyflock

Forumonderwerp · 745798
22294x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is best een mooie film, maar een beetje vreemd af en toe naar mijn westerse maatstaven.

Ik heb enkele van Japans meest vreemde films gezien dus het zal wel meevallen allemaal. ;)
Waarschuw beheerder
Un long dimanche de fiancailles

Is van de director van 'Amelie' en schijnt inderdaad goede film te zijn, staat op m'n verlanglijstje :-)

Waarschuw beheerder
Un long dimanche de fiancailles

Ik vond hem echt een flink pak minder als Amelie. Ergerde me kapot aan het feit dat de reggiseur bepaalde truukjes die bij Amelie goed werkten nu hier weer toepaste. Terwijl de film zichzelf er helemaal niet voor leende. Daarnaast was het i.m.o echt een matig einde.

Waarschuw beheerder
Last delicatessen nog gezien ook van de regiseur van Amelie. Op zich wel ok, maar net iets te bizar
Waarschuw beheerder
Gisteren ook 'Simon' gezien, aangezien mensen in dit topic razend enthousiast waren en de film met een 8.4 op IMDB inderdaad de beste Nederlandse film OOIT zou zijn.

Vond 'm ronduit tegenvallen, natuurlijk ook omdat ik een '8.4-verwachting' van de film had. Het is geen slechte film, maar zou een 6.5 meer op z'n plaats hebben gevonden.

Ten eerste vond ik het verhaal HEEL makkelijk scoren -> maak een film over een kankerpatient, dan moet je het wel HEEL slecht doen wil je mensen niet raken met enig sentiment. Het gebeurt dan ook nog eens op zo'n uitgekauwde standaardmanier die je in ELKE simpele hollywood film ziet: het eerste deel van de film wordt er zo veel mogelijk sympathie gewekt voor een bepaald persoon (dmv leuke grapjes, hem sympathieke dingen te laten doen, z'n liefde voor anderen te laten zien etc) en in het tweede deel van de film wordt ie ontvoerd/vermoord/sterft ie aan kanker :-)

Bovendien lukte het ze absoluut niet om mijn zieltje voor Simon te winnen. Ik weet zeker dat er hordes mensen zijn die die Simon in de film een geweldige kerel vinden, ik heb echt KAK aan dat soort gasten, die hun geld verdienen door de regeltjes te breken en dan ook nog eens een uitkering trekken die andere hardwerkende mensen voor hem betalen door 52% belasting te storten in de hoop dat het bij diegenen terecht komt die het nodig hebben. En als je dan ziet dat het bij de bloedzuigers van de maatschappij terecht komt.. Maar goed, dat terzijde :-) Wat me trouwens ook tegenstond waren die homo scenes. Ik heb echt NIKS tegen homo's, maar vooral die vriend van die hoofdpersoon: echt TENENKROMMEND, kreeg echt zin om die gast voor z'n bek te rammen. True, dit mag je eigenlijk niet als kommentaar op de film zien, het maakt de film niet 'slechter' maar mijn kijkervaring wordt er in ieder geval zeker niet door verrijkt.

Het acteerwerk was prima, op dat enorme misbaksel van een 'Johnny de Mol' na natuurlijk, die sowieso beter de mensheid een lol kan doen en kappen met (een poging tot) 'acteren'. Zelfde geld voor die kinderen van Simon, die echt lachwekkende prestaties neerzetten.

Tja, kortom, what can I say: verhaal zonder verrassingen, makkelijk, geen diepzinnige mooie uitspraken (die hier toch echt PERFECT in hadden gepast, ik miste echt wat mooie filosofische quotes over het leven. Ik zag gisteren bijvoorbeeld ook Jacob's Ladder en zit nog steeds na te denken over die quote over demons and angels, echt prachtig). Ook miste ik de juiste muziek in de film. Een liedje als 'paradijs' van Trockener Kecks raakt mij in ieder geval bijvoorbeeld meer dan deze hele film deed.

Ik vond het makkelijk scoren met een standaard verhaallijn zonder verrassingen... Tja, kan er echt niet meer dan een 6.5 van maken...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
MOET gewoon trouwens effe die lyrics van 'paradijs' posten, voor iedereen die dat liedje niet kent, als je ooit in een ziekenhuis bent geweest op bezoek bij iemand die op sterven ligt... dit liedje raakt gewoon zo de kern daarvan... echt VEEL mooier dan die hele Simon film...

"ik heb bloemen voor je meegenomen
en ik dwing mezelf tot een kus op je gezicht
ik lieg dat je er beter uitziet
en je glimlacht in het bleke licht

een man omhelst zijn vrouw en ze gaan eten
in een woning aan de overkant
daar te mogen wonen voor één avond
een avond als altijd, niets aan de hand

in het paradijs

we zeggen niet terzake doende dingen
wat is de koffie hier goedkoop
het bezoek wil dolgraag afscheid nemen
en ik haat mezelf als ik naar buiten loop

en ik kijk naar de sterren, kijk naar de maan
onverschillig in hun eeuwig bestaan
oog in oog met wat altijd zal zijn
het maakt het zo groot
ze maken ons te klein

voor het paradijs

ik heb bloemen voor je meegenomen..."

Waarschuw beheerder
Het gebeurt dan ook nog eens op zo'n uitgekauwde standaardmanier die je in ELKE simpele hollywood film ziet: het eerste deel van de film wordt er zo veel mogelijk sympathie gewekt voor een bepaald persoon (dmv leuke grapjes, hem sympathieke dingen te laten doen, z'n liefde voor anderen te laten zien etc) en in het tweede deel van de film wordt ie ontvoerd/vermoord/sterft ie aan kanker

Oja? Welke hollywood film? Heb nog nooit een hollywood film gezien over euthenasie, homo seksualiteit en vriendschap op een manier waarop het in deze film gebeurt. Ik kan echt bijna geen clichés ontdekken in deze film, iig geen storende. Prachtig hoe in het 1988 gedeelte Simon zich 'ontfermt' over Camiel, en in het 2002 ontfermt Camiel zich over de zieke Simon, een geweldig omgekeerd perspectief wat de relatie tussen Simon en Camiel nog krachtiger naar voren laat komen als dat sowieso al gedaan wordt.

Ten eerste vond ik het verhaal HEEL makkelijk scoren -> maak een film over een kankerpatient, dan moet je het wel HEEL slecht doen wil je mensen niet raken met enig sentiment.

Dat zou betekenen dat je geen een film over een kanker patiënt zou mogen maken. Want het zal er altijd op neer komen dat diegene dood gaat, wat resulteerd tot een sentimentele reacties bij de kijker. Het gaat op de manier waarop het gespeeld en gefilmt wordt.

gepast, ik miste echt wat mooie filosofische quotes over het leven

Nonsense, deze zouden totaal niet op hun plaats zijn in een film als deze. De karakters van de personages waren niet gecompliceerd, dus zou het belachelijk zijn om er maar een paar filosofische uitspraken in te gooien. Tevens zou het het "luchtige" sfeertje uit de film halen.

Er gebeurt zoveel moois in deze film, het ligt er alleen allemaal niet zo dik bovenop (blijkbaar:S), en er worden geen gekke plotwendingen toegepast. "Bijzonder op een normale manier" lijkt me mooi verwoord.

Na het zien van deze film had ik het gevoel de hele wereld aan te kunnen. Ik heb veel films gezien, maar zelden werd het doel zo goed bereikt als in dit meesterwerk. Sorry, maar van woorden als Makkelijk, en hollywood beginnen mijn tenen enorm te krommen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oja? Welke hollywood film? Heb nog nooit een hollywood film gezien over euthenasie, homo seksualiteit en vriendschap op een manier waarop het in deze film gebeurt. Ik kan echt bijna geen clichés ontdekken in deze film, iig geen storende. Prachtig hoe in het 1988 gedeelte Simon zich 'ontfermt' over Camiel, en in het 2002 ontfermt Camiel zich over de zieke Simon, een geweldig omgekeerd perspectief wat de relatie tussen Simon en Camiel nog krachtiger naar voren laat komen als dat sowieso al gedaan wordt.

Ik doel op de storyline. Iemand lief laten hebben door de kijker en deze later iets ernstigs doen laten overkomen zodat de kijker aangegrepen wordt. Laatste Hollywood film (die ik overigens niet eens echt slecht vond) deed dit bijvoorbeeld ook precies hetzelfde: 'man on fire', maar het gebeurt eigenlijk in vrijwel elke hollywood film.

Dat zou betekenen dat je geen een film over een kanker patiënt zou mogen maken. Want het zal er altijd op neer komen dat diegene dood gaat, wat resulteerd tot een sentimentele reacties bij de kijker. Het gaat op de manier waarop het gespeeld en gefilmt wordt.

Nee, dat is niet zo. Ik wil alleen maar zeggen dat je van goede huize wilt komen, wil je zo'n film in mijn ogen goed maken, niet dat het onmogelijk is. In mijn ogen is Simon daar absoluut niet in geslaagd en leunt ie op sentiment dat bij het massa publiek WEL gekweekt wordt.

Nonsense, deze zouden totaal niet op hun plaats zijn in een film als deze. De karakters van de personages waren niet gecompliceerd, dus zou het belachelijk zijn om er maar een paar filosofische uitspraken in te gooien. Tevens zou het het "luchtige" sfeertje uit de film halen.

Camiel was tandarts, iemand van wie je toch wel een bepaald IQ mag verwachten.

Ik begrijp gewoon niet zo goed wat jij nou zo 'bijzonder op een normale manier' aan dit rechtoe rechtaan verhaal vindt. Ik vind het een zo'n 'normaal' verhaal, volgens mij kan iedere VWO-eindexamen leerling dit wel als opstel hebben geschreven... Of ik mis iets wat jij WEL ziet, dat kan natuurlijk ook :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Overigens, en dat moet ook gezegd worden, waren de acteerprestaties van de acteurs die Simon en Camiel gestalte gaven echt goed.
Waarschuw beheerder
Prachtig hoe in het 1988 gedeelte Simon zich 'ontfermt' over Camiel, en in het 2002 ontfermt Camiel zich over de zieke Simon

Ja, zo gaan die dingen toch, anders ben je geen echte vrienden.. Het is allemaal zo 'gewoontjes', niks verbazingwekkends, niks nieuws, niks interessants. Als je dat de kracht van de film vindt (dat ie zo 'gewoon' is), tja, dan waarderen wij films blijkbaar gewoon anders. Ik vind 'Simon' gewoon zo forgettable... Er is gewoon niets waar je de volgende dag nog over nadenkt (het enige was dan misschien die discussie over dat Simon zelf de keuze voor euthansie moest maken, maar dat was dan ook het enige wat ik noemenswaardig aan de hele film vind)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb 'Simon' vanmiddag ook gekeken.

Het hele idee van sympathie voor een uitkeringstrekker die een parasiet op de maatschappij is stond mij ook erg tegen. Ik weet al jaren dat óók die mensen geweldig mooi, lief en warm kunnen zijn. Dat dat heus geen onmensen zijn. In de film echter alleen die kant benadrukt, terwijl ik me dan irriteer aan het gedrag, bedoelt de film het als grappig en aandoenlijk.

Voor de rest vond ik het een erg mooie film. Goed acteerwerk en het is voor het eerst dat ik het homozijn zo casual in een film heb gezien.

Waarschuw beheerder
Nja, wat valt er nog aan te discusseren..Uiteraard ben ik het met geen een punt wat je zegt eens; behalve dan dat de acteerprestaties goed zijn.

Het lijkt er op dat jij allemaal toeters en bellen nodig hebt om een vriendschaps verhaal bijzonder te doen vinden..en dat is jammer..
Waarschuw beheerder
De gedachte achter de film 'Simon' is natuurlijk dat ie een aantal zaken die in Nederland (laat staan de rest van de wereld) nog steeds niet altijd geheel geaccepteerd zijn op een 'normale' manier laat zien: homohuwelijk, euthanasie, softdrugs gebruik. De film intergreert deze zaken op een 'hele normale' manier, omdat de film als een 'heel normaal, luchtig verhaal' wordt gepresenteerd. Dat is natuurlijk wel aardig, maar persoonlijk niet een reden waarom ik de film meer zou waarderen. Je hebt helemaal gelijk, het is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten. Persoonlijk vind ik vaak een film pas goed als ie me tot denken aanzet, als ik de dagen na het kijken nog steeds aan bepaalde dingen uit die film terugdenk en dat is met Simon dus niet het geval (als we het er hier niet over hadden gehad was ik 'm al lang weer vergeten) :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De gedachte achter de film 'Simon' is natuurlijk dat ie een aantal zaken die in Nederland (laat staan de rest van de wereld) nog steeds niet altijd geheel geaccepteerd zijn op een 'normale' manier laat zien: homohuwelijk, euthanasie, softdrugs gebruik.

Hoewel ik niet denk dat het de hoofdgedachte is, denk ik eerder dat het, dus deels, de bedoeling is geweest om in de film naar voren te laten komen dat deze zaken (homohuwelijk, euthanasie, softdrugs gebruik)in Nederland juist wél allemaal kunnen.

Simon is geen film die je aan het denken wil zetten, het is een film waar je eventueel steun uit kan halen, die je wil vermaken, en die je wilt raken.

Maar goed, ik had het er met een vriendin toevallig in de trein nog over, in sommige gevallen is het beter dat je een meningsverschil over film of muziek maar beter kan laten voor wat het is, 9 van de 10 keer kom je er toch niet uit. :) Hopen dat we straks wel eens zijn over Eraserhead :P
Waarschuw beheerder
Net precies 'Kikujiro no Natsu' gezien. Wat een PRACHTIGE film zeg ! Melancholie met een glimlach, een traan op een lachend gezicht, een ijzeren schild met een gouden hart. Heerlijke muziek gecombineerd met prachtig geschoten scenes. In tijden niet zo genoten van een film ! Wat een meesterwerk is dit zeg. Met een 7.4 op IMDB mijn inziens ZWAAR ondergewaarderd (gelukkig op moviemeter.nl wel in de top100), maar denk anderzijds ook wel dat deze film je moet liggen. Deze film staat in ieder geval in mijn persoonlijke top 10 !

Waarschuw beheerder
Aah kijk :) Zo mag ik het horen.

7,4 is inderdaad zwaar onderschat..vind sowieso dat veel films van Kitano op imdb ondergewaardeerd worden.

Binnenkort maar eens herzien :)

Heb je hem gekocht of gedownload?
Waarschuw beheerder
De titelsong van Kikujiro speelt nog steeds door m'n kop, prachtig :-) Heb m gedowned, maar dit is een film die ook zeker op DVD in m'n verzameling gaat komen :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik had hem voor een spotprijs bij de bijenkorf :) Dus wellicht moet je daar maar eens kijken.

De titelsong is indd enorm aanstekelijk :)
Waarschuw beheerder
films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed

Vond Elephant niet veel aan :no:

Der Untergang was wel mooi:) Jammer dat die vrij langdradig was.

Waarschuw beheerder
Elephant is leuk joh :) ;)

Waarschuw beheerder
Good for you!

Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren eindelijk ns Dogville gekeken..

Echt een film waarbij je je ertoe even moet zetten door t begin heen te bijten, maar wanneer de film afgelopen is je denkt, damn, eigenlijk een érg goede film!

Toen de film begon, was ik verbaasd over hoe de film neergezet werd; de voice-over, het minimale decor en veelvuldige zicht in "vogelvlucht"..heb zelfs heel snel van hoofdstuk naar hoofdstuk gezapt waaruit bleek dat heel de film zo bleek. Ik dacht oeh, ik moet me wel even schrap zetten hiervoor 8)

Gelukkig na een klein uur had de film me goed te pakken en stoorde ik me totaal niet meer aan hetgene wat ik hierboven beschreef. Heel sterk verhaal (y)
Waarschuw beheerder
Dogville is inderdaad, zoals bijna al het werk van Lars von Trier, grensoverschrijdend.

En er gloort hoop... want Dogville is de eerste in een drieluik, dus nog twee te gaan!
Waarschuw beheerder
Eerste keer dat ik Dogville keek zette ik 'm na 10 minuten af :-) Je moet er echt doorheen bijten, maar als je 'm eenmaal helemaal gezien hebt -> Briljant !! Erg goede, diepgaande film over ethiek.

Waarschuw beheerder
donateur
En er gloort hoop... want Dogville is de eerste in een drieluik, dus nog twee te gaan!

Heb t gelezen, interessant!

Eerste keer dat ik Dogville keek zette ik 'm na 10 minuten af Je moet er echt doorheen bijten, maar als je 'm eenmaal helemaal gezien hebt -> Briljant !! Erg goede, diepgaande film over ethiek.

Ik belde vanmiddag n maat van me die deze films vaak ook goed kan waarderen, hij zei dat ie m al "gezien" had....ook al na 10 min. uitgezet dus! 8)
Waarschuw beheerder
*** DOGVILLE SPOILER ****

Echt briljant deze film waar de kijker voor 'god' speelt (waardoor er muren in 'dogville' ontbreken -> kijker is immers god) en een oordeel moet vellen. Wel een uiterst complexe materie -> wordt een mens slecht als je 'm slecht behandelt en moet dit in een strafmaat meespelen ? Misschien wil de film wel laten zien dat we zelf helemaal niet in staat zijn om die keuze voor strafmaat te maken -> het is zo fragiel en kwetsbaar, Kidman besloot na 1 gesprek met haar pa (die een andere mening had) ineens iedereen te vermoorden. Ze laat de hond het echter overleven -> hij kan er toch niks aan doen, een hond wordt WEL slecht als je 'm slecht behandelt en verdiend daarom genade in haar ogen.

Misschien wil de film ook wel laten zien dat je niet slecht wordt doordat je slecht behandeld wordt (zoals Kidman behandeld werd), maar door een rationele keuze die je maakt (n.a.v. haar gesprek met haar pa) en in dat geval zou een straf terecht zijn.. Maar in hoeverre is zo'n keuze echt rationeel en spelen jouw ervaringen uit het verleden onbewust mee ?

Hoe dan ook, blijft uiterst complexe materie, maar zeer goed in deze film weergegeven... Maar het allerbeste aan deze film is dat ie je wat over je zelf laat leren -> ik denk dat vrijwel *IEDEREEN* die de film kijkt gevoelsmatig tijdens de executie een soort opgelucht gevoel ervaart. Rationeel is dat gevoel echter natuurlijk HARDSTIKKE fout. De strafmaat staat hier echt COMPLEET in scheve verhouding met de gepleegde daden (vooral die kinderen die vermoord worden). Door deze mismatch tussen gevoel en verstand ontstaan oorlogen. Echt briljant weergegeven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Net Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring gezien. :) Werkelijk een prachtige film :) Moeilijk te omschrijven wat een film als deze met je doet, maar het is een zeer aparte kijk ervaring.

Heerlijk :)

Waarschuw beheerder
Gisteren Garden State gezien, echt een heerlijke feelgoodmovie, met humor en emotie

Waarschuw beheerder
donateur
Echt briljant deze film waar de kijker voor 'god' speelt (waardoor er muren in 'dogville' ontbreken -> kijker is immers god) en een oordeel moet vellen. Wel een uiterst complexe materie -> wordt een mens slecht als je 'm slecht behandelt en moet dit in een strafmaat meespelen ? Misschien wil de film wel laten zien dat we zelf helemaal niet in staat zijn om die keuze voor strafmaat te maken -> het is zo fragiel en kwetsbaar, Kidman besloot na 1 gesprek met haar pa (die een andere mening had) ineens iedereen te vermoorden. Ze laat de hond het echter overleven -> hij kan er toch niks aan doen, een hond wordt WEL slecht als je 'm slecht behandelt en verdiend daarom genade in haar ogen.

Misschien wil de film ook wel laten zien dat je niet slecht wordt doordat je slecht behandeld wordt (zoals Kidman behandeld werd), maar door een rationele keuze die je maakt (n.a.v. haar gesprek met haar pa) en in dat geval zou een straf terecht zijn.. Maar in hoeverre is zo'n keuze echt rationeel en spelen jouw ervaringen uit het verleden onbewust mee ?

Hoe dan ook, blijft uiterst complexe materie, maar zeer goed in deze film weergegeven... Maar het allerbeste aan deze film is dat ie je wat over je zelf laat leren -> ik denk dat vrijwel *IEDEREEN* die de film kijkt gevoelsmatig tijdens de executie een soort opgelucht gevoel ervaart. Rationeel is dat gevoel echter natuurlijk HARDSTIKKE fout. De strafmaat staat hier echt COMPLEET in scheve verhouding met de gepleegde daden (vooral die kinderen die vermoord worden). Door deze mismatch tussen gevoel en verstand ontstaan oorlogen. Echt briljant weergegeven.

Goed beschreven GMX! (y)

Wel een uiterst complexe materie

:yes:

Ik zat na de film echt diep na te denken wat ik er nou van moest vinden..

Maar het allerbeste aan deze film is dat ie je wat over je zelf laat leren -> ik denk dat vrijwel *IEDEREEN* die de film kijkt gevoelsmatig tijdens de executie een soort opgelucht gevoel ervaart

Idd..je denkt; lekker voor hun, stelletje teringlijers! Maar door je gedachten zwerft een 2e gedachte die zegt dat het ook anders zou móeten kunnen, dit kan toch ook niet!?

Idd briljant neergezet en hoe je zo de kijker aan het denken kunt zetten. Een heel erg menselijk probleem zo "eenvoudig" op iedereen af laten komen (y)

Heb Elephant gehuurd, gelukkig ligt er hier in de crappy videotheek zo af en toe nog ns wat worth-seeing ;) (I hope, moet m nog kijken)
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Verwacht niet te veel van Elephant hoor, die haalt het LANG niet bij de meeste andere films die hier genoemd werden, zoals Dogville bijvoorbeeld..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik verwacht er ook niet te veel van...ik probeer met elke film die ik kijk zo objectief mogelijk te beginnen ;)

Ik denk dat t eerder n film is die "amuserend" is om te kijken, nothing more, nothing less (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Naast amuserend vond ik hem ook mooi opgenomen, mooie frisse kleuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat ik m morgenavond even op zet, zal t laten weten hoe 'ie was (y)

Waarschuw beheerder
Elephant... hmmm.. laatst gezien in het filmhuis. Was niet onder de indruk. Naar mijn mening was de film te langdradig. Om eerlijk te zijn vond em gewoon saai. Er zaten overigens wel mooie langs shots in.

Waarschuw beheerder
donateur
We zullen zien (y)

Caulfield > afgeleid van Holden?! 8)

Waarschuw beheerder
Baise moi! (y)

Waarschuw beheerder
We zullen zien

Caulfield > afgeleid van Holden

Tis idd afgeleid van Holden Caulfield. Jij bent de eerste die dat weet :)

Waarschuw beheerder
donateur
Sonuvabitch, Inewwit! (y)
Waarschuw beheerder
Ik heb eergisteren 'Visitor Q' gekeken. Schijnt enkele jaren terug ook op het filmfestival in Rotterdam te zijn vertoond.

De manier van filmen vind ik echt mooi gedaan, die overschakelingen van de DV-camera van die vader naar de 'normale' camera lopen op sommige momenten echt naadloos in elkaar over.

Maar wat een schokkende, bizarre (en eigenlijk toch wel een beetje humoristische) film is dat zeg! Nog nooit zoiets gezien...

Waarschuw beheerder
donateur
Dogville is inderdaad, zoals bijna al het werk van Lars von Trier, grensoverschrijdend.

Zou dit het tweede deel van het drieluik zijn???

VERWACHT
DEAR WENDY
Vanaf 5 mei.

genre:
Drama
lengte:
90 minuten
regisseur:
Thomas Vinterberg (Festen)
cast:
Jamie Bell, Chris Owen, Bill Pullman

De pacifistische en onzekere Dick voelt zich aangetrokken tot een revolver en richt een dubieuze club op.

Nieuwe film van Thomas Vinterberg (Festen) met een script van lars Von Trier. De jonge Dick (Jamie Bell) woont in het arme mijnwerkerstadje Estherslope, heeft weinig zelfvertrouwen en geen vrienden. Op een dag vindt hij een revolver en hij voelt zich er door aangetrokken, ondanks zijn pacifistische overtuiging. Hij weet een groepje jongeren, met de revolver in zijn hand, over te halen deel te nemen aan zijn geheime club, The Dandies genaamd. De jongeren stellen regels op die gebaseerd zijn op het pacifisme, maar ook op vuurwapens. De belangrijkste wet is: trek nooit je wapen. En hoewel ze sterk geloven in die vuistregel komen ze al snel in een situatie waarin blijkt dat regels er zijn om gebroken te worden.

Komt over 2 weken dus uit! Ga ik denk ik wel heen! :D

Waarschuw beheerder
Ik heb eergisteren 'Visitor Q' gekeken. Schijnt enkele jaren terug ook op het filmfestival in Rotterdam te zijn vertoond.

De manier van filmen vind ik echt mooi gedaan, die overschakelingen van de DV-camera van die vader naar de 'normale' camera lopen op sommige momenten echt naadloos in elkaar over.

Maar wat een schokkende, bizarre (en eigenlijk toch wel een beetje humoristische) film is dat zeg! Nog nooit zoiets gezien...

Haha! Ja, dat dacht ik ook na het kijken van deze film. Bij vlagen echt helemaal dubbel gelegen (die man die het lijk neukt :P) Briljante film dit. (Y)

Waarschuw beheerder
Stalker weer herzien :P

De eerste keer dat ik deze film zag vond ik hem fantastisch, de tweede keer subliem, de derde keer bovennatuurlijk geniaal.

Sinds ik deze film voor het eerst zag is er bijna geen dag voorbij gegaan zonder dat ik eraan heb moeten denken. Na deze derde viewing kan ik niets anders doen als dit meesterwerk een nummer 1 notering geven in mijn top 10.

De muziek is werkelijk prachtig, de acteerprestaties van ongekend hoge kwaliteit, en ook visueel is deze film een genot om te aanschouwen.

Waarschuw beheerder
donateur
En wat is jouw top 10 dan? Hou je die actief bij?

Heb gisteren The Shawshank Redemption weer ns opgezet...had m tot nog toe nog maar 1x gezien, jaaaaaren geleden..volgens mij toen t nog n premièrefilm was. Echt n hele goede film is zn genre.

Waarschuw beheerder
Op moviemeter.nl kan je je top 10 invullen. Hou het niet heel actief bij. Eens in de zoveel tijd doe ik een update :)

http://www.moviemeter.nl/?overzicht=user&user=6270

1. Stalker (1979)
2. Bin-jip (2004)
3. Eyes Wide Shut (1999)
4. 2001: A Space Odyssey (1968)
5. Pi (1998)
6. Barry Lyndon (1975)
7. Casablanca (1942)
8. Bizita Q (2001)
9. Kikujiro no Natsu (1999)
10. Dolls (2002)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vreemd :S Mijn bericht komt niet door ofzo :S

Waarschuw beheerder
En nu wel, opeens. :|
Waarschuw beheerder
Ik zou een top10 maken echt SUPER moeilijk vinden... Allerbeste film ooit is echter makkelijk -> Mulholland drive natuurlijk. Dan een hele tijd niks en dan een nummer 2 (maar zou niet weten welke dat zou moeten zijn). Er zijn zo veel goede films ...
Waarschuw beheerder
Effe snel uit de moviemeter250 lijst en IMDB, films die een kans op een top10 plaats zouden maken:

Pulp fiction, se7en, resevoir dogs, the green mile (schande ! hehe), Silence of the lambs, Requiem for a dream, 12 angry men, american beauty, memento, taxi driver, festen, the shining, dr. strangelove, before sunrise, Lilja 4-ever, Kikujiro no Natsu, Fuckin Amal, Sen to Chihiro no kamikakushi

En films die niet in die lijst staan maar bij mij wel een top10 kans maken: Bin-Jip, "Spring, summer, fall, winter and spring again", Dogville en vast nog wel meer waar ik zo niet op kan komen.

Ga er over nadenken, vind 't wel leuk om een top10 of top20 bij te houden :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Top lijstjes ruleren :P

Lilja 4-ever ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar. Toch maar eens downloaden. :)