Partyflock

Forumonderwerp · 745798
23075x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb net This is England gezien, dat is een film die in het filmhuis circuit thuis hoort. Aanrader trouwens.

Waarschuw beheerder
Ik heb net This is England gezien, dat is een film die in het filmhuis circuit thuis hoort. Aanrader trouwens.

Niet geheel typische filmhuis, maar wel een sterk staaltje film. Mooie beelden, prachtige muziek, mooi geacteerd, ontroerend. Helaas stijgt hij niet tot briljante hoogtes.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 september 2007 om 22:59:
Tijdens het kijken van de film waren er momenten dat ik wat aan het knikkenbollen was (het was laat, en de film zwaar ).

Heb 'm gisteravond herzien, in eigenlijk dezelfde setting: het was laat, donker en eigenlijk al de hoogste tijd om te gaan slapen :) Hij kwam zo nog beter over inderdaad, ik vond 'm in ieder geval nog veel meer creepy dan de eerste keer (heb 'm toen over dag gekeken).

Wat een briljante scenes ook. Dat stukje met dat nummer "Strange, what love does" .. kippenvel ! Of dat ze haar verhaal aan het vertellen is en ze sommige dingen verteld ofals ze een kwade demoon is ... Geweldig.

Heb echter ook het verhaal een STUK beter begrepen bij herziening. Zag bijvoorbeeld ineens dat het nummer van het appartement van haar lover '47' was (de naam van de film) en zo waren er veel meer details die je de eerste keer onmogelijk allemaal mee kan krijgen. Anyway, heb hier mijn 'take on it' neergezet: http://www.imdb.com/title/tt0460829/board/thread/84520809
Ik weet niet of ie 100% kloppend is, maar ben er vrij zeker van dat ik hier mee in de goede richting zit. Lynch films staan nooit helemaal 100% vast, maar voor 80-90% wel, die overige 10-20% is altijd aan de kijker om invulling aan te geven en mijn inziens gaat die regel hier weer op.

Denk dat ik 'm binnenkort nog een keer ga zien, herinner me dat ik bij Mulholland drive de derde keer ineens nog veel meer belangrijke details zag, denk dat dat hier ook het geval is en je gaat zo'n film dan pas echt waarderen ..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
iemand hier The Host al gezien? heb 'm hier liggen, binnenkort eens kijken. Moet wel goed zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hugo_ op vrijdag 7 september 2007 om 23:57:
The Host

Ja in januari op het filmfestival Rotterdam. Niet echt een filmhuisfilm, hoewel in NL een niet uit de VS afkomstige film dat al snel wel is. Wel vermakelijk, heb wel gelachen. :9

Erg mooie computeranimatie erin, dat wel. :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien wat beter om hier te posten ... 2 erg goede films, zelfde genre ... erg goed!

---------------------------------------------------------------------

The Diving Bell and the Butterfly
Net naar de bios geweest, en ik moet zeggen, niet de allerbeste film die ik ooit heb gezien, maar ik was erg onder de indruk.
Een erg mooie film, bijzonder goed gespeeld, erg mooi camera werk met goede muziek, en een bijzonder verhaal. ... Je moet hem even zien.

[img width=305 height=475 cacheid=001415950029322849c04b5e1a0205a5de]http://neuromajor.ucr.edu/courses/diving-bell.gif[/img]
Elle France editor Jean-Dominique Bauby, who, in 1995 at the age of 43, suffered a stroke that paralyzed his entire body, except his left eye. Using that eye to blink out his memoir, Bauby eloquently described the aspects of his interior world, from the psychological torment of being trapped inside his body to his imagined stories from lands he'd only visited in his mind

(frans)
http://www.imdb.com/title/tt0401383/

Ook erg goed, beetje in dezelfde lijn, maar absoluut de moeite waard. Hij draait volgens mij niet meer in de bios, maar is volgens mij al te huur.
Mar adentro

[img width=336 height=480 cacheid=000e762f0029323df873fb5b1a0205a5de]http://www.a-film.nl/film/poster/RELx550/00000724.jpg[/img]
Ramón ligt al bijna 30 jaar krachteloos in zijn bed. Zijn enige uitzicht in het leven is dat uit het raam van zijn kamer, vlakbij de zee waar hij het ongeluk kreeg dat een einde maakte aan zijn jeugd. Sindsdien is het zijn doel zijn leven op een waardige manier te mogen beëindigen. De komst van twee vrouwen verstoort zijn wereld: advocate Julia wil hem in zijn strijd helpen en buurvrouw Rosa wil hem ervan overtuigen dat leven opweegt tegen de pijn. Ramóns persoonlijkheid boeit de vrouwen, en het brengt hen ertoe de principes die hun eigen leven bepalen te onderzoeken. Ramón weet dat alleen zij die werkelijk van hem houdt degene kan zijn die hem wil helpen in de realisering van zijn ultieme reis.

(geen subs)

http://www.imdb.com/title/tt0369702/

Beide waarbeurde, onvervalste verhalen.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Die bovenste ken ik nog niet, maar Mar Adentro is een filmpareltje :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maurits op vrijdag 21 september 2007 om 13:25:
Mar adentro

Moet ik nog steeds zien, lijkt me erg mooi.:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ Chris: 'Vozvrashcheniye' a.k.a 'the return' al gezien ? Lijkt me echt een aanrader voor jou, prachtige cinematografie, perfect gebruik van traagheid, sfeervolle, ietwat minimalistische, muziek en ijzersterk acteerwerk. Las dat sommige mensen 'm vergeleken met Tarkovsky, alhoewel ik de vergelijking wel zie, gaat ie toch niet helemaal op mijn inziens, aangezien Tarkovsky mijn inziens nogal wat 'zwaarder' is. Geen 'absolute' topper, maar heb er goed van genoten.

*EDIT*, ah, zie net op moviemeter dat je 'm ook al had gezien, had 't uiteraard kunnen weten, hehe.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
@ GMX: Prachtige film inderdaad, visueel briljant en erg ontroerend. Heb hem ook meerdere keren gezien. :) Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe van die regisseur; http://www.moviemeter.nl/film/42444
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 september 2007 om 14:09:
@ GMX: Prachtige film inderdaad, visueel briljant en erg ontroerend. Heb hem ook meerdere keren gezien. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe van die regisseur; http://www.moviemeter.nl/film/42444

Ah, cool, ga die ook zeker kijken. Ik begin me te realiseren dat die opmerking 'geen 'absolute' topper' die ik net maakte misschien wel niet helemaal terecht is ... :) Zelden zo'n goed gebruik van traagheid gezien. Het is denk ik de ambient achtige, minimalistische soundtrack die het hier zo op zijn plaats zet. Acteerwerk had gewoon NIET beter gekund (hoe oud zou dat jochie zijn ? 12 ? Ongelovelijk ...) en visueel is het gewoon regelrecht een pareltje :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De film miste voor mij toch nét wat teveel impact om hem echt briljant te noemen, maar goed is hij zeker. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op zondag 23 september 2007 om 05:49:
'Vozvrashcheniye' a.k.a 'the return'

Die film zegt mij ook wel wat, dringend tijd om de Russische cinema te ontdekken. Is het enigzins mogelijk om deze ergens op dvd te verkrijgen of wordt het verplicht downloaden? ;)
Waarschuw beheerder
Dancer In The Dark, met Björk, is absoluut een aanrader.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mental Geller op maandag 24 september 2007 om 14:10:
Die film zegt mij ook wel wat, dringend tijd om de Russische cinema te ontdekken. Is het enigzins mogelijk om deze ergens op dvd te verkrijgen of wordt het verplicht downloaden?

Hij staat sowiese op *kuch* edonkey *kuch :)
Uitspraak van hardworkdedication op zaterdag 29 september 2007 om 15:18:

Mijn inziens absoluut de beste in z'n genre. Ken geen andere film waar je zo depressief van wordt als deze :) Zorg wel dat je lekker in je vel zit, alvorens 'm te gaan kijken ;)
Waarschuw beheerder
word!

Anyway wil binnenkort naar The diving bell and the butterfly gaan. Ook Iklimer lijkt me boeiend(Ingmar Bergman meets Tarkovsky meets Antonioni meets Woody Allen)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardworkdedication op zaterdag 29 september 2007 om 15:18:

Jaaaaaaaaa! Kon ook niet misgaan: Von Trier is geweldig (The Idiots, Dogville, Manderlay, Breaking The Waves) en Björk is een geweldige artiest....hoewel haar vriend echt een held is voor mij. :respect:
Misschien heb ik al eens wat gepost over hem...iig een flock geopend met bar weinig gegadigden hahaha.
http://www.cremaster.net/
:respect: (l)
Die films zijn echt super, maar niet echt gebruikelijke koek. "Beyond filmhuis" hehe.
[img width=365 height=365]http://i24.tinypic.com/2ll10lx.jpg[/img]
Björk met Matthew Barney.
Uitspraak van GMX op zaterdag 29 september 2007 om 16:11:
Ken geen andere film waar je zo depressief van wordt als deze :)

Hm had ik niet zo'n last van. Maar niet erg vrolijk idd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op zaterdag 29 september 2007 om 23:35:
Misschien heb ik al eens wat gepost over hem...iig een flock geopend met bar weinig gegadigden hahaha.
http://www.cremaster.net/

Ik ben nieuwsgierig geworden. Ziet er heel apart uit. :)
Heb het idee dat het vooral komt omdat het bijna niet te vinden is? Enig idee waar dit nu te bezien is? (In het Filmmuseum te Amsterdam heeft de cyclus tot 5 september gedraaid)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MDI op zondag 30 september 2007 om 14:19:
(In het Filmmuseum te Amsterdam heeft de cyclus tot 5 september gedraaid)

Meen je dat nou? Fuck! :frusty: :(

Eens in de zoveel tijd kun je het ergens zien. Heb een deel ooit op school gezien, een stukje van een deel op DVD gehuurd en in Duitsland in een museum een deel gezien. De gehele cyclus kost geloof ik een miljoen dollar als je geïnteresseerd bent....8)

Kreeg wel hier op PF een link naar illegale versies...maar ja, vetrouw dat niet zo. :$

Zijn Drawing Restraint is geloof ik wel gewoon op DVD uitgebracht maar in een kleine oplage. :/
Uitspraak van MDI op zondag 30 september 2007 om 14:19:
Enig idee waar dit nu te bezien is?

Staat op de site Gugenheim van 21 februari tot 11 juni, maar ja NY is een beetje ver. :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op zondag 30 september 2007 om 16:34:
Meen je dat nou? Fuck!

Ik wist het ook niet, tot vandaag. Behoorlijk balen...:(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MDI op zondag 30 september 2007 om 17:05:
Behoorlijk balen...:(

Zwak uitgedrukt...ben er blijkbaar niet zo actief naar op zoek geweest afgelopen jaar...eigen schuld. :$
Waarschuw beheerder
Eindelijk 8,5(Otto e Mezzo) van Fellini gezien. Erg bijzonder, dat staat buiten kijf. Drukke muziek, druk pratende Italianen, een stortvloed van personages geven een nogal chaotische sfeer aan de film.(wat de bedoeling vast is). Een autobiografische film van Fellini over zijn conflict met vrouwen en het katholieke geloof, zijn moeilijkheden als regisseur. Sterke film, echter niet erg toegankelijk denk ik voor velen. Hoewel het toch wel een klassiekerstatus heeft.
Waarschuw beheerder
Voyage to Italy van Rossellini gezien. Ik vond het moeilijk om er van te genieten. Toch zijn er mensen die er bij zweren, misschien iemand in deze topic die zijn liefde voor deze film treffend kan bewoorden? Ik vond het meeste acteerwerk niet om over naar huis te schrijven, ik vond de eindscene geforceerd.

Ik ben benieuwd naar meer Italiaanse meesterwerken, iemand tips?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op dinsdag 16 oktober 2007 om 00:25:

Heb eerlijk gezegd nog niet zo heel veel Italiaanse cinema gezien. Van datgene dat ik gezien heb vond ik "La Meglio Gioventù" toch wel het beste denk ik. Wel een lange zit, 6 uur, maar in zijn genre (drama) mijn inziens 1 van de beste films (en niet alleen qua italiaanse cinema).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik kijk weinig filmhuis films, omdat ik bovenal niet kijk wat ik niet ken of nooit van gehoord heb

zijn er mensen die een eigen filmhuis top 5 of 10 hebben?

alvast dank :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op dinsdag 16 oktober 2007 om 00:32:
Heb eerlijk gezegd nog niet zo heel veel Italiaanse cinema gezien. Van datgene dat ik gezien heb vond ik "La Meglio Gioventù" toch wel het beste denk ik. Wel een lange zit, 6 uur, maar in zijn genre (drama) mijn inziens 1 van de beste films (en niet alleen qua italiaanse cinema).

Hier ben ik het wel mee eens. Andere Italiaanse aanraders zijn Cinema Paradiso, Malena en Le Conseguenze dell'Amore.

Gisteren Match Point gezien: Goede film met een bizar einde :).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 oktober 2007 om 00:45:
filmhuis top 5 of 10

Poeh moeilijk, ook omdat ik heel die term vreemd vind. Door de voortdurende stroom Hollywoodfilms/pulp in de grote bioscopen zoals Pathé, lijkt het dat NL alleen geïnteresseerd is in VS films. Of het wordt ons opgedrongen, denk een combi van beide. :s
Afijn, daardoor zijn bv Franse of Argentijnse films al snel filmhuisfilms, terwijl ze van eenzelfde kwaliteit zijn als films uit de VS...

Amélie (l)
Survive Style 5+
Container
Abnormal Beauty
Dogville/Manderlay
Lunacy
Madeinusa
Citizen Dog
Irréversible
Dancer In The Dark
...en nog wel meer

Uitspraak van hardworkdedication op dinsdag 16 oktober 2007 om 10:45:
Malena

Bellucci (l)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op dinsdag 16 oktober 2007 om 14:55:
Afijn, daardoor zijn bv Franse of Argentijnse films al snel filmhuisfilms, terwijl ze van eenzelfde kwaliteit zijn als films uit de VS...

Een goed voorbeeld is Good Bye Lenin!, wat in Duitsland gewoon een mainstream film was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 oktober 2007 om 00:45:
zijn er mensen die een eigen filmhuis top 5 of 10 hebben?

Ik heb teveel favorieten om een echte top tien te hebben, maar deze tien komen als eerst in me op:
Hana-Bi
Dogville
La Meglio Gioventu
Festen
Irreversible
Cinema Paradiso
Mar Adentro
Le Conseguenze dell'Amore
Dancer In The Dark
Malena

Waarschuw beheerder
Ik heb gisteren Knallhart gezien. Goed verhaal, goede acteurs en het einde was.. tsja.. jullie moeten het zelf maar zien :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardworkdedication op dinsdag 16 oktober 2007 om 15:26:
Een goed voorbeeld is Good Bye Lenin!, wat in Duitsland gewoon een mainstream film was.

Amélie draaide 'en France' volgens mij ook gewoon in de grote bioscopen.
Uitspraak van hardworkdedication op dinsdag 16 oktober 2007 om 15:41:
Festen

(Y)
Waarschuw beheerder
Cinema Paradiso

Oeh, die was ik nog helemaal vergeten, ook echt een pareltje uit Italie inderdaad :)

Malena en Le Conseguenze dell'Amore

Nog niet gezien, die ga ik eens zoeken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Top 10 wil nog wel eens varieren bij mij. Hier 10 films waarbij ik momenteel het gevoel heb dat ze erin zouden komen. :) (niet op volgorde)

"Wandâfuru Raifu" van Hirokazu Koreeda
"Cha no Aji" van Katsuhito Ishii
"Gummo" van Harmony Korine
"Café Lumière" van Hsiao-hsien Hou
"Last Life in the Universe" van Pen-Ek Ratanaruang
"Shichinin no Samurai" van Akira Kurosawa
"Lost in Translation" Sofia Copolla
"Hana-Bi" van Takeshi Kitano
"Amélie" van Jean-Pierre Jeunet
"Ghost in the Shell 2: Innocence" van Mamoru Oshii

Grr, vergeet zoveel moois :P Seul contre tous, survive style, godfather, apocalypse now, postman blues etc etc..:P

Heb zelf ook nog niet veel gezien. Van wat ik zag was ik wel onder de indruk van "L'Eclisse" van Antonioni, "The Bicycle Thief" van De Sica en "Rocco and His Brothers" van Visconti.
Waarschuw beheerder
Nou, dan doe ik ook maar effetjes mee, hier mijn top10 zoals ik 'm een tijdje geleden op moviemeter heb ingevuld:

1. Mulholland Dr. (2001)
2. Dogville (2003)
3. Container (2006)
4. Reconstruction (2003)
5. Kikujirô no Natsu (1999)
6. C'era una Volta il West (1968)
7. Lilja 4-ever (2002)
8. Dolls (2002)
9. Fucking Åmål (1998)
10. Lost Highway (1997)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op dinsdag 16 oktober 2007 om 23:37:
Container (2006)

Weinig mensen die deze film hebben gezien volgens mij. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 17 oktober 2007 om 00:08:
Weinig mensen die deze film hebben gezien volgens mij.

Zie net dat je 'm ook als 1 van je favo films getipt had, cool :) Container is niet bepaald 'mainstream' inderdaad en denk ook dat een kijker deze film OF briljant vindt OF helemaal niks, denk niet dat er een tussenweg mogelijk is. Denk niet dat je 'container' gekeken kan hebben en dan kan denken 'mwah, vond 'm wel aardig', hehe.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op woensdag 17 oktober 2007 om 02:32:
OF briljant vindt OF helemaal niks

Idd, zoals wel meer films (A Clockwork Orange bv).
En dat het OF komt omdat het je smaak niet is, OF je de essentie hebt gemist. ;)
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 17 oktober 2007 om 10:07:
The Science Of Sleep

Ja ik heb al weken een briefje met die titel erop naast m'n bed maar huren ho maar. :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op dinsdag 16 oktober 2007 om 23:37:
Nou, dan doe ik ook maar effetjes mee, hier mijn top10 zoals ik 'm een tijdje geleden op moviemeter heb ingevuld:

1. Mulholland Dr. (2001)
2. Dogville (2003)
3. Container (2006)
4. Reconstruction (2003)
5. Kikujirô no Natsu (1999)
6. C'era una Volta il West (1968)
7. Lilja 4-ever (2002)
8. Dolls (2002)
9. Fucking Åmål (1998)
10. Lost Highway (1997)laatste aanpassing 17 oktober 2007 02:23

Hele mooie films, vooral Fucking Åmål is echt 1 van mn favorieten. Mullholland Drive wil ik echt al zo lang zien, moet toch maar weer es richting videotheek..

Waarschuw beheerder
Zie net dat je 'm ook als 1 van je favo films getipt had, cool :) Container is niet bepaald 'mainstream' inderdaad en denk ook dat een kijker deze film OF briljant vindt OF helemaal niks, denk niet dat er een tussenweg mogelijk is. Denk niet dat je 'container' gekeken kan hebben en dan kan denken 'mwah, vond 'm wel aardig', hehe.

Ik heb hem toendertijd (1mei 2006) net iets boven gemiddeld beoordeeld. Vond hem dus redelijk. :P

Het uitgangspunt is briljant, de sfeer super en visueel enorm mooi. Eigenlijk was het enige echte minpunt dat hij veel te lang duurde, een film als deze werkt veel beter wanneer hij 30 minuten duurt. Na 35 min was het speciale er wel van af voor mij wat resulteerde in regelmatig naar de timer kijken en vaak van zithouding veranderen. ;) Dat gevoel van verveling trekt het gemiddelde (bij mij althans) meteen een flink stuk omlaag. Wel met pijn in mijn hart overigens want de stijl sprak me meer dan aan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op woensdag 10 oktober 2007 om 23:56:
Fellini

Le Notti di Cabiria nog niet zo lang geleden gezien van deze regisseur, erg mooi.
Waarschuw beheerder
Vanavond 'Céline et Julie Vont en Bateau' van Jacques Rivette gezien. Een duidelijke inspirator van David Lynch. Bij tijden echt magisch, beetje traag op momenten. Echt apart sfeertje, meer mensen die hem hebben gezien?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2007 om 18:22:
Eigenlijk was het enige echte minpunt dat hij veel te lang duurde

Ja hij duurde wel lang maar echt hinderlijk vond ik dat toen niet. Mss als ik hem een tweede keer op TV zie dat ik het wel te lang vind.
Uitspraak van MDI op woensdag 17 oktober 2007 om 22:43:
meer mensen die hem hebben gezien?

Nee maar zal hem noteren, aangezien Franse films me vaak weten te boeien.
Amélie
Jean de Florette & Manon des Sources (l)
Une liaison pornographique
Harry un ami qui vous veut du bien
L'adversaire (komt ergens volgende week op TV geloof ik, aanrader!!)
Swimming Pool (komt vrijdag op NL2, tevens aanrader)
Un long dimanche de fiançailles
À la folie... pas du tout
Irréversible

...etc :$
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op donderdag 18 oktober 2007 om 00:33:
Dirty Pretty Things

Dat is toch geen Franse Film? Al speelt Audrey Tautou er wel in mee natuurlijk (topfilm overigens) :D. l'Appartement is een absolute aanrader heb ik me laten vertellen. Ik heb hem op DVD, maar ben nog niet aan kijken toegekomen. Met Cassel en Bellucci :).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 oktober 2007 om 18:22:
Het uitgangspunt is briljant, de sfeer super en visueel enorm mooi. Eigenlijk was het enige echte minpunt dat hij veel te lang duurde, een film als deze werkt veel beter wanneer hij 30 minuten duurt. Na 35 min was het speciale er wel van af voor mij wat resulteerde in regelmatig naar de timer kijken en vaak van zithouding veranderen

Dan heeft ie voor jou niet gewerkt helaas. Kan heel goed aan de setting of je toenmalige toestand hebben gelegen. Het schijnt ook dat de gevoeligheid voor hypnose nogal sterk van persoon tot persoon verschilt. Container is een hypnose 'film' waarbij Moodysson zeer effectief gebruik maakt van verschillende hypnose technieken (de monotone stem, overload aan informatie, visuals etc) en ik denk dat ie daarom juist wel een uur moet duren. Bij mij werkte het als een schot in de roos ... Ik werd steeds verder en verder de film ingezogen naarmate de film vorderde en het werkte voor mij zo goed dat ik echt helemaal IN die film zat en ECHT voelde wat die hoofdpersoon voelde... Die laatste paar minuten trok ik echt bijna niet meer, wilde 'm echt afzetten en dat heb ik nog NOOIT meegemaakt bij een film ...

Tja, dan doe je als filmmaker toch iets goed :)

Maar bij container moet je denk ik ook wel de juiste setting hebben, zoals bij elke hypnose, niet te vermoeid zijn, donkere ruimte, relaxed zitten en sowieso GEEN subtitels gebruiken want ik denk dat de hypnotische werking van die stem een stuk minder wordt als je subs meeleest. En je er sowieso open voor stellen, iemand die zich niet voor hypnose openstelt kan ook niet gehypnotiseerd worden (heb ooit eens een boek over hypnose gelezen, vind/vond dat altijd al een boeiend onderwerp, vandaar ook dat ik al snel doorhad wat Moodysson aan het doen was, herkende een aantal technieken gelijk)

Heb container 1x gezien en ga hem denk ik NOOIT weerkijken :) Op mij werkte het allemaal iets TE goed heb ik 't idee, hehe.

Maar gewoon het idee van de film (gevoel overbrengen via hypnose) vond ik briljant en dat dan zo perfect uitgewerkt. Tja, dan verdien je een plaatsje in m'n top10.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 18 oktober 2007 om 00:52:
Dat is toch geen Franse Film?

Nee idd, ging weer te snel met m'n Tautou-liefde. :$
Dacht ook dat de maker Frans was maar is niet zo idd.
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 18 oktober 2007 om 00:52:
Cassel en Bellucci

(Y)
Uitspraak van GMX op donderdag 18 oktober 2007 om 02:03:
wilde 'm echt afzetten

Kon ik niet eens, zat in de bios....hooguit weglopen. Trouwens wel veel intenser denk ik om die in de bios te kijken.
Uitspraak van GMX op donderdag 18 oktober 2007 om 02:03:
Heb container 1x gezien en ga hem denk ik NOOIT weerkijken :)

Denk ook niet dat ik dat doe, Irréversible ook niet btw, 1 keer NOOIT meer. Bij Container kon ik nog wel blijven zitten, bij Irréversible wilde ik echt de DVD uitzetten. Heb een bepaald stuk met mevr. Bellucci ook doorgespoeld, raadt maar welk stuk. :dood:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op donderdag 18 oktober 2007 om 14:22:
bij Irréversible wilde ik echt de DVD uitzetten. Heb een bepaald stuk met mevr. Bellucci ook doorgespoeld, raadt maar welk stuk

Ik begrijp goed dat je doorspoelde, maar ik heb het gewoon helemaal gekeken. Niet omdat ik er van genoot, maar juist omdat ik de film zowel artistiek als maatschappelijk erg goed vond bedacht. De verkrachtingsscène is zo realistisch, dat hulpverleners deze scène als voorlichting gebruiken omtrent (potentiële) verkrachters.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 18 oktober 2007 om 14:31:
voorlichting gebruiken omtrent (potentiële) verkrachters.

Klinkt als cursus "hoe ik verkracht ik een vrouw?". :p

Nee ik kon daar niet zo lang naar kijken...:dood:
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 18 oktober 2007 om 14:31:
artistiek als maatschappelijk erg goed

Dat zeker, qua opbouw ook. UItleg van hemzelf is ook goed: van donker naar licht...en Noé zei over het begin: "een wereld zonder vrouwen is de hel". :respect: