Partyflock

Forumonderwerp · 745798
23879x bekeken
Waarschuw beheerder
Wie gaat er ook graag naar de wat apartere films die niet in het gewone bioscoopcircuit draaien? Ik ga de afgelopen jaren eigenlijk bijna nooit meer naar 'gewone' films tenzij er echt wat moois draait.

Soms zitten er ook wel wat mindere films tussen, het is vaak toch wat meer een gok, maar bijvoorbeeld films als Old Boy of Elephant maken alles weer goed (Y)

Vanavond naar 2046, Chinese filmmaker, ben erg benieuwd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 01:12:
NL films sucken indd..

Ik vond "Interview" ook wel (Y)

Maar ja, ik vind het als ik 1,5 uur naar Katja kan kijken sowieso al wel mooi :$ ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op zaterdag 9 september 2006 om 22:51:
One Hour Photo.

Die scene dat hij begint te vragen op het einde aan zijn ondervrager of hij getrouwd is, en dan begint te zeggen dat hij (zijn ondervrager) nooit zijn vrouw zou bedriegen, tegen zijn gezin zou liegen, nooit zijn kinderen vreselijke dingen liet doen en er vervolgens foto's van maakte....dat kneep echt ff mijn strot dicht.

same here, hele film hangt er een soort 'gespannen' sfeer. Ik vind dat echt heel erg knap gedaan van de regisseur!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 september 2006 om 00:23:
Gisteren Manderlay gezien!

Net precies gekeken. Alles is eigenlijk al gezegd in dit topic, kan me helemaal in dit kommentaar vinden:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 september 2006 om 00:23:
Echt zo'n film dat je constant allerlei bedoelingen gaat zoeken tijdens het zien ervan, het word je constant lichtelijk onder de oppervlakte aangereikt, jij bent degene die het er uit dient te halen

Uitspraak van Audionysos op zondag 3 september 2006 om 20:27:
Groooooooot nadeel: geen Nicole Kidman.

Uitspraak van Mental Geller op zondag 3 september 2006 om 19:20:
Heb hem ook net gezien maar vond hem dan weer stukje minder goed dan Dogville. Dit kwam dan vooral door het thema dat mij veel minder vaansprak dan dat in Dogville, maar voor de rest zeker weer een sterke film

Heb hier verder eigenlijk niks aan toe te voegen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 12:12:
Ik ga morgen als t goed is, zal wel ff posten daarna

Nou, het is vandaag geworden (y)

Vond Zwartboek wel goed :) Soms on-nederlands, en op veel andere momenten zo lekker ouderwets oerhollands 8)

Misschien dat de Duits-Engels-Nederlandse teksten daaraan toevoegen. Carice van Houten was om van te smullen :9 Wel een laatste 3 kwartier tot uur waarin het spannend moet zijn, en eigenlijk ook wel is, maar ik irriteer me dan vaak aan het "wie heeft het gedaan" spelletje..soms wordt dat erg overdreven. Gelukkig werd het niet té.

Al met al een best boeiende film met hier en daar wat aangrijpende scenes, goed acteerwerk en een waardige Nederlandse Oscarinzending naar mijn idee (y)

Oja, erg jammer van Johnny de Mol :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gister Dark city (1998) gezien. Het is een film-noir die ergens wel wat weg heeft van Blade runner en Memento. Het verhaal is zeer origineel. Bizar eigenlijk. De hoofdpersoon woont in een stad (lijkt op NYC) die ergens in het universum drijft. De stad wordt gecontroleert en beheerst door een aantal wezens die in dode menselijke lichamen wonen. Deze wezens veranderen dmv. telepathie de stad zonder dat de bevolking het door heeft. De wezens doen dit om de menselijke ziel te doorgronden om uiteindelijk ook menselijk te worden. Deze synopsis vat het verhaal eigenlijk slecht samen. Ik zou zeggen; ga em kijken!

Waarschuw beheerder
Yes? ;)
Goede film inderdaad. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 23:27:
Oja, erg jammer van Johnny de Mol

Zelden een acteur gezien die ik slechter vind presteren dan Johnny de Mol. Sterker nog, zou er eigenlijk geen enkele kunnen noemen. Die gast moet de mensheid een plezier doen en kappen met (poging tot) acteren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op zaterdag 16 september 2006 om 01:49:
:honger:?

Nice try. 8)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 17:08:
1,5 uur naar Katja kan kijken

er bestaan ergere dingen. :kwijl:
Carice van Houten was om van te smullen :9

Ik hoop dat ze uit dit cinematisch arme land te vertrekken, je hoort steeds meer mensen zeggen dat ze internationale allure heeft en daar ben ik het roerend mee eens. :yes:
Uitspraak van GMX op woensdag 20 september 2006 om 12:36:
Johnny de Mol

Misschien ben ik wel een negatieveling, maar die pisvlek heeft gewoon z'n naam mee vind ik...en dat kan soms goed uitpakken (Sofia Coppola), maar het werkt niet altijd. Toch lekker aan het verder sukkelen die gast. Gevolg: kan zomaar een film naar de knoppen helpen met z'n verschijning. (n)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op woensdag 20 september 2006 om 14:53:
Gevolg: kan zomaar een film naar de knoppen helpen met z'n verschijning.

Nou, idd, dat had ik dus meerdere malen gisteren :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 september 2006 om 11:48:
Gister Dark city (1998) gezien.

Toch wel! Heb ik 'm toch wel gezien! :D
Zeker leuke film, orgineel idee. Freaky verhaal (y)

Oja, erg jammer van Johnny de Mol :/

Hij speelt ook zo 'overtuigend' in een overigens, naar mijn mening, buttfilm Cool. [img width=15 height=15]http://www.swissopen.com/fotos/gfx/standard/puke.gif[/img]
Altijd als ik hem zie in een film, zie ik niet zijn personage maar altijd John de Mol (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op woensdag 20 september 2006 om 19:10:
Hij speelt ook zo 'overtuigend' in een overigens, naar mijn mening, buttfilm Cool.

Haha, idd echt een DRAAK van een film en Johnny de Mol zet hier denk ik wel het allerslechtste neer wat ik van 'm gezien heb. Zo slecht dat het niet eens grappig meer is, eerder genant (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op donderdag 21 september 2006 om 00:48:
Zo slecht dat het niet eens grappig meer is

nou word ik wel benieuwd :D

Waarschuw beheerder
Heb nog een stapeltje VHS te koop voor de liefhebbers onder ons :) : 35 topfilms op VHS
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op donderdag 21 september 2006 om 00:48:
Zo slecht dat het niet eens grappig meer is, eerder genant (N)

Héé, John de Mol met baggy pants en een ruige muts! Zou die een drugsdealer spelen?! :lol:

Waarschuw beheerder
laatst dogtown gezien + dark days

twee zijn allebei supervet

vooral de laatstgenoemde

Waarschuw beheerder
Gister Dark city (1998) gezien.

Het enige wat ik me nog van deze film herriner is dat ik hem totaal niet intressant vond. :S

Zwartboek ga ik volgende week eens kijken, verwacht er niet veel van......maar toch :P er is teveel over gesproken om hem niet te zien, ofzo. ;)
Waarschuw beheerder
Film huis is wel vet. Maar ik ben meer into film van 1920 tot 1970 en dan vooral surrealisme, sciencefiction, horror en exploitation.

Waarschuw beheerder
Genoeg materiaal te vinden op zich, alleen het wat meer onbekende werk zal wat lastiger op DVD te vinden zijn neem ik aan. :)
Waarschuw beheerder
Als je goed zoekt kun je veel op internet (ligt er een beetje aan wat je ding is) vinden GRATIS te downloaden alleen meestal wel kut download snelheid.

Waarschuw beheerder
Oh, van dat werk. ;)
Zelf download ik ook wel, maar als ik de film dan goed vind dan koop ik hem op DVD. Zowel voor de kwaliteit als de support voor de makers. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 19:34:
Zowel voor de kwaliteit als de support voor de makers

ja mee eens maar sommige films vind ik niet in de winkel maar wel op internet. Ik download trouwens alleen films die ook daadwerkelijk mogen gedownload worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op maandag 25 september 2006 om 19:00:
surrealisme

Dit is wel een genre dat ik zou willen beginnen ontdekken.
Heb je misschien enkele aanraders?
Ik heb wel gehoord dat films van bunuel of l'ange van Bokanowski goed zouden zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Bunuel heeft toch met Dali films gemaakt? Zou er best wel eens een willen zien!

Heb wel t idee dat bijvoorbeeld Lynch met Eraserhead door hen geinspireerd is geraakt?

Waarschuw beheerder
Ik heb een poos geleden eens een Bunuel geprobeert, Nazarin

http://www.moviemeter.nl/film/10864

Was niet surrealistisch, en volgens mij ook vrij a-typisch bunuel. Niet slecht overigens.

Heb nog wel wat van hem liggen, zal me er binnenkort eens aan wagen. :)

l'ange heb ik eens op VHS gezien, vond ik echt geen kont aan, zeker als je het vergelijkt met de meer recentere films..audio visueel erg achterhaald, en vooral erg saai..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 20:30:
Heb wel t idee dat bijvoorbeeld Lynch met Eraserhead door hen geinspireerd is geraakt?

Niet alleen in Eraserhead, een heel duidelijk voorbeeld is te zien in Blue Velvet. De scene waar je dat oor in het gras ziet met al die mieren erop, is helemaal gekopieerd uit een film van Dali waar een hand met een gat in te zien is waar ook mieren op kruipen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 21:44:
l'ange heb ik eens op VHS gezien, vond ik echt geen kont aan, zeker als je het vergelijkt met de meer recentere films..audio visueel erg achterhaald, en vooral erg saai..

Weet jij dan titels van recentere films die audio visueel hoogstaander zijn?

Waarschuw beheerder
donateur
Weet iemand op welke netwerken van P2P programma's of torrentloaders films van Dali en/of Bunuel een beetje veel voorkomen?
Waarschuw beheerder
Als je un chien andalouse zoekt die staat op

www.ubu.com

kun je daar gewoon gratis downloaden is wel slechte kwaliteit.

ubu.com is trouwens DE avant garde website staat echt mega veel op

Waarschuw beheerder
donateur
Cool!

Thanx :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mental Geller op maandag 25 september 2006 om 19:50:
Dit is wel een genre dat ik zou willen beginnen ontdekken.
Heb je misschien enkele aanraders?

Bunuel is een van de grootste namen in die richting ik vond The milky way super goed.

Federico fellini is ook super goed. Gulietta Degli Spiriti vind ik een van zijn beste. En 8,5 natuurlijk ook dat is een van zijn bekendste.

Solomons table is ook een goede film is een nieuwe film gaat over Bunuel, Dali en Federico Garcia Loca die op zoek gaan naar Solomons table. In die film zitten heel veel verweizingen naar andere beroemde films zoals Metropolis van Fritz Lang om maar ff een MEGA beroemde te noemen.
Waarschuw beheerder
Lady in the water uit 2006 van M. Night Shyamalan (die zelf ook een rol speelt).

Modern sprookje met een hoofdrol voor Paul Giamatti als conciërge die een onbekende vrouw vindt in het zwembad.
Beetje bij beetje realiseert iedereen in de flat dat de vrouw uit de blauwe wereld komt en iedereen een steentje moet bijdragen om haar terug te kunne laten keren.

De kritieken liegen er niet om, maar ik vond de film bij vlagen best spannend en grappig. Helaas gaat het verhaal behoorlijk traag. Beetje sentimenteel en helaas niet van het kaliber van The Sixth Sense of Unbreakable.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 26 september 2006 om 13:21:
un chien andalouse

:respect:
Dat is pas ARThouse. ;)

Trouwens gisteren eindelijk Battala en el Cielo gezien, kon ik op IFFR niet zien maar was toen wel een films die je volgens critici en publiek 'gezien moest hebben'.
Wat een teleurstelling. Ja, expliciete seksscènes (waar je niet altijd even vrolijk van werd) en traagheid ten top, maar verder vond ik het helemaal niks. Oftewel: veel mensen kunnen slecht tegen natuurlijke seks (niet de onder-de-lakens-seks van Hollywood)...wat resulteert in veel ophef/discussie. Maar wat een film zeker niet altijd goed maakt. Het verdient niet ineens al deze eer daardoor.
Moest ik even kwijt. ;)

Lucía y el Sexo vond ik nou juist wel prachtig, en daar vond ik die 'nadrukkelijk aanwezige' seksscènes wel passen... (l)
Waarschuw beheerder
Gisteravond Kubrick's 'Paths of glory' uit 1957 gezien. Ik had hoge verwachtingen (hoge noteringen op zowel imdb als movie meter), maar vond 'm toch tegenvallen. De acteerprestaties, waarom deze film vaak zo geroemd wordt, vond ik tegenvallen en de slot scene, die ook door velen als 'prachtig' wordt beschouwd deed mij ook vrij weinig.

Zeker geen slechte film, maar wat mij betreft zijn er veel sterkere 'klassiekers'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 6 oktober 2006 om 22:50:
Lucía y el Sexo vond ik nou juist wel prachtig, en daar vond ik die 'nadrukkelijk aanwezige' seksscènes wel passen

Idd :) Die pasten daar echt perfect in.
Waarschuw beheerder
Vandaag het laatste deel van de Cremaster serie gezien. Ik snap de helft nog niet. Maar dat geeft niets.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op zondag 8 oktober 2006 om 16:51:
Vandaag het laatste deel van de Cremaster serie gezien. Ik snap de helft nog niet. Maar dat geeft niets.

Klinkt interessant, had nog nooit van deze serie gehoord. Ik zie net de volgende chronologische volgorde op IMDB:

Cremaster 4 (1995)
Cremaster 1 (1996)
Cremaster 5 (1997)
Cremaster 2 (1999)
Cremaster 3 (2002)

:vaag:

WTF ? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja ik heb ze dus in de chronologische volgorde gezien, gaat van ultracheap naar een heel bekend gebouw dagen achter elkaar gebruiken en half ruineren inclusief een paar echte klassiekers.

Ik heb vier delen achter elkaar gezien, en Cremaster 3 maar even geskipt tot vandaag (drie uur :S). Je bent echt ff los van de wereld als je de zaal weer uit loopt.

Heel kalmerend en tegelijkertijd op het puntje van je stoel. Want er gebeurt ook weer best veel wat je allemaal moet interpreteren, decoderen en refereren.

Waarschuw beheerder
Net Ghost in the Shell 2: Innocence gezien. Net als bij het eerste deel was ik weer zwaar onder de indruk. Alhoewel de geanimeerde beelden wel wat aan de autenticiteit af doen. Ik ken weinig films waar zo expliciet in gefilosofeerd word. Een interessante vraag die in de film naar voren kwam is: waarom mensen een behoefte hebben om een evenbeeld van zichzelf te maken in de vorm van robots? Verder vond ik het opmerkelijk dat er een personage is vernoemd naar een filosoof. Misschien word het eens tijd om ook stand alone complex te downloaden.

Waarschuw beheerder
Cool dat je hem gezien hebt. :)

Gits 2 is een van mijn favoriete films aller tijden. :)

Stand alone complex zal vies tegen gaan vallen. Heb een episode gezien en dat was puur aktie georienteerd, niets filosofisch. Is ook niet door Oshii geregisseerd.

Waarschuw beheerder
Heb je nog suggesties voor soortgelijke films? hoeft niet per see anime te zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren was een geweldige tv-film avond (y)

België 2: The Shining 20:50 - 22:45

daarna op ARTE (een franse zender bij ons te ontvangen op de digikabel) 22:45 - 1:15 Stalker!

Nu was ik onderhand echt erg benieuwd geworden naar Stalker vanwege de reacties in dit topic en afgelopen zomer was Ad Verbrugge te gast bij zomergasten, die hem ook nog eens tipte.

Nu heb ik dus gisteren maar het Duits gesproken woord en de franse ondertiteling voor lief genomen, mn talen zijn niet zo sterk :/ Buiten dat, wel een ontzettend mooie film die ondanks de taalbarriere mn interesse wel zeer gewekt heeft (sommige dialogen waren nog enigszins te volgen) en ik wil hem daarom ook héél snelin de kast hebben staan :)

Waar kan ik m kopen? 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 oktober 2006 om 12:20:
Gisteren was een geweldige tv-film avond

Gisteren was een geweldige voetbalavond! :D

;)

Iemand hier ooit Happiness gezien?

Een beetje de alternatieve versie (zijn ongeveer tegelijk uitgekomen) van American Beauty, behoorlijk ziek :yes: Maar wel vet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 oktober 2006 om 12:25:

Zieke film, maar wel heel mooi! Heel goed gedaan, vooral het plot. Philip Seymour Hofman's rol is leuk :) en goed geacteerd zoals gewoonlijk.

Waarschuw beheerder
[quote}
Nu was ik onderhand echt erg benieuwd geworden naar Stalker vanwege de reacties in dit topic en afgelopen zomer was Ad Verbrugge te gast bij zomergasten, die hem ook nog eens tipte.

Nu heb ik dus gisteren maar het Duits gesproken woord en de franse ondertiteling voor lief genomen, mn talen zijn niet zo sterk :/ Buiten dat, wel een ontzettend mooie film die ondanks de taalbarriere mn interesse wel zeer gewekt heeft (sommige dialogen waren nog enigszins te volgen) en ik wil hem daarom ook héél snelin de kast hebben staan :)[/quote]

Nice :) Echt een briljant meesterwerk.:) Maar in het Duits is wel érg schandalig :P

Hij is nu enorm voordelig te krijgen bij play.com, voor als je in het bezit bent van een credit card, of iemand kent die er een heeft. Prachtige uitgave ook.

http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/98760/-/Product.html?cur=258

Echt een coole film. :) Intressant regisseur ook, Palindromes was ook erg sterk. :)
Waarschuw beheerder
donateur

:respect:
[img width=324 height=230]http://i11.tinypic.com/2my9doo.jpg[/img]
Een van m'n favoriete kunstenaars.
Ik heb deel 4 gezien, een DVD versie (dus niet de gehele) van deel 3 en een stuk van deel 5 in een filmmuseum in Duitsland.

Waar heb je dat gezien dan?
Ik snap de helft nog niet.

Geloof me, heb nu een korte 'uitleg' (benaderingen van critici eigenlijk) tijdens kunstgeschiedenis gehoord, en dat maakt het alleen maar minder boeiend. Het beste is om je te laten meeslepen door de absurde 'verhaallijn' en je laten verbazen door de bizarre karakters...zoals abstracte kunst, gewoon zelf bepalen wat je ziet. En er zitten wel degelijk verwijzingen in: mythologie, geboorte, menselijk lichaam, vrijmetselarij, erotiek (duidelijk)...
Helaas zijn de films alleen te zien in musea. DVD serie kost namelijk zo'n 1.000.000 dollar. Logisch, gezien de productiekosten en er zijn er maar een paar op de markt gebracht, ik dacht een stuk of 8 of 10.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 oktober 2006 om 22:10:
anime

Akira is verplichte kost als je Ghost in the Shell goed vond...neem aan dat je wel eerst 1 hebt gekeken. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 20 oktober 2006 om 20:57:
Akira is verplichte kost als je Ghost in the Shell goed vond...neem aan dat je wel eerst 1 hebt gekeken.

Akira is wel okay maar komt nog niet in de buurt van Ghost in the Shell 1 en 2. Ben meer op zoek naar abstracte niet te begrijpen anime :)Hoeft eigenlijk niet eens per see anime te zijn als het maar vreemd/vaag is.

Waarschuw beheerder
Akira is wel okay maar komt nog niet in de buurt van Ghost in the Shell 1 en 2.

Beiden zijn briljant op hun eigen manier. Akira zet een heel andere sfeer neer. Enorm sfeervol, en een subliem eind. Terechte klassieker.

Ben meer op zoek naar abstracte niet te begrijpen anime

Dan raad ik je Angel's egg van oshii aan.
Minimalistisch, abstract en enorm sfeervol.
http://www.moviemeter.nl/film/12091

Verder heb je nog films als Mindgame, lekker weird, kleurrijk filmpje. :)
http://www.moviemeter.nl/film/25278

Patlabor 2 is een ook een complexe film met veel filosofische gesprekken (ja, ook van oshii :P) maar tevens ook, nog beter dan in de gits reeks, een prachtige toekomst schets.
http://www.moviemeter.nl/film/6801

Perfect blue is bijna niet te begrijpen, alles gaat op een hele aparte manier door elkaar heen, memento, maar dan mooier en complexer.
http://www.moviemeter.nl/film/6309

Meikyû Monogatari (manie-manie) is een omnibus van 3 filmpjes, waarvan er 1 erg abstract is. Erg sterk ook weer.
http://www.moviemeter.nl/film/21353

Jin-Rô is ook echt prachtig, unieke film. Erg in de stijl van Gits en Patlabor 2. Veel dialoog gecombineerd met aktie. Erg stijlvol.
http://www.moviemeter.nl/film/6306

Cat soup is een soort van abstract audiovisueel spectakel. Gewoon kijken dus, erg cool. :P
http://www.moviemeter.nl/film/28036

Denk dat je hir wel even mee vooruit kan. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 19:20:
Akira is wel okay maar komt nog niet in de buurt van Ghost in the Shell 1 en 2

:o
Meesterlijk verhaal, meesterlijk getekend.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 19:20:
vreemd/vaag

Ooh, vreemd en vaag? Nou ja, afwijkend van de normaal:
-Cremaster 1-5 ;)
-Draining Restraint
-Lunacy (absurd/bizar)
-Yaji & Kita (absurd)
-Analife (collage van bewegend beeld en foto's MET verhaal verteld door een voice over)
-Baraka (enkel adembenemende beelden..(l))