jah liwarders anti fries...vet raar vind ik dat kom je hier wonen zie je toch wel echte friesen roepen dat ze anti fries zijn hahaah wat lollig.... en aan mij kun je heus niet horen dat ik fries ben dat testen wij altijd op vakantie ....raad maar uuhm utrecht ...ja ja hangt er maar net van af wie het is de meeste die echt goed fries praten spreken ook goed nederlands eeh ik kan alleen een lytsje bytsje frysk....buter brea en greene chees wa dat net sizze kin is gjin oprjochte friies
Niks aan de hand met ons hoor
Leeuwarders anti fries?? Man dat zijn de grootste boeren uit die hele provincie.. Harlingers die zijn pas anti fries
wtf waaromm anti fries man anti frieze taal?? jeezes ik snapt echt niet okey tis niet een mooie taal ofzow teminste niet zoals de meeste lui het uitspreken maar om dan meteeen anti te zijn vind ik zo dom.....je roept dus eiglijk dat je anti jezelf bent ....zucht...
Dummy.. dat heeft niet zoveel met de taal te maken.. meer met de instelling en het karakter/aard..
jammer is dat heh ....want het zijn er eiglijk niet zoveel maar t lijkt zo omdat ze zoveel lawaai maken vooral na cambuur wedsrtijden ze komen er alleen nog maar om te rellen.... het zal je leven maar zijn
Nou rellen is op zich niet zoveel mis mee.. hoort erbij..
firesland stuk droog gelegd land als je wist dat friesland en groningen en een stukje van noordholland (dat vrieg ook bij friesland hoorde) ouder is dan de rest van nederland en de taal is ook ouder...
firesland stuk droog gelegd land als je wist dat friesland en groningen en een stukje van noordholland (dat vrieg ook bij friesland hoorde) ouder is dan de rest van nederland en de taal is ook ouder...
Boeiende informatie, was ook nog totaal niet bekend...
En let op je spelling...Fries zeker..
jeezus jeezus....waarom staat er dan haarns ofzow op jullie ingang bordje is dat niet fries dan...dan nog iets wat is er zo verkeerd aan friesland of dergelijke?
uhu....tjah spelling....ik ben iig blij dat ik verstaanbaar ben er zijn nmlijk indd van die uithoeken(zeldzaam d8 ik) waar ze amper nederlands kunne
Ik moest de "zin" anders wel drie keer lezen, voordat ik een beetje doorhad wat er nou eigenlijk staat.
Ik ben ook een friezin, maar woon alweer 8 jaar in overijssel. Wat qua taal nu erger is, twents of fries....dat weet ik niet
Niemand hoort aan mijn accent waar ik vandaan kom dus dat scheelt weer Bij mijn ouders en familie thuis spreken we stadsfries --> Leeuwarders. Mijn vriend praat soms nogal twents en als ik bij mijn familie ben geweest heb ik het accent ook weer wat meer. Gelukkig kan ik mezelf goed corrigeren want ik vind het niet om aan te horen....