Partyflock
 
Forumonderwerp · 736738
­ Nederland
 
Las net even het topic over chips, opeens dacht ik aan die lekkere chippies van vroeger -> "Bloopers" of "Hamka's Pizza" of bijvoorbeeld de overheerlijke drank uit de 80'ies "Tjolk"!

Het is er niet meer!

Ergens in de jaren 80 had je ook van campina een soort van "do it yourself milkshake", moest je flink schudden aan zo'n bekertje en daar had jij dan je eigen milkshake. Schande dat het allemaal niet meer bestaat. (al komen over die milkshake nu uiteraard allemaal leuke opties)

Wat at of dronk jij vroeger veel en is niet meer te koop?
 
een hele tijd treug haalde ik altijd van die ijsjes van max..was een soort sandwich met ijs er is.. chocola en vanille.. i miss it!!
 
hmm at in amerika altijd bagels en dronk gatorade, maar dat zie ik hier nooit in de winkels... niet echt producten die uit de handel zijn genomen hier, maar mis ze wel!
Pasta Choca Berengoed!!!

In die kartonnen bekers(puur en melk)
Beetje stroperige pasta..jaar of 15 geleden!!!

Tering wat lekker

ja ja ja ja ja ja dat was lekker!


Dat was zeker HEEEEL lekker...:k



Ik pleit voor een food-revival store waar ALLEEN de producten die in dit topic zijn behandeld te koop zijn..:P
olifantevet is un brok met wit spul is wel lekkermaar ook niet meer te krijgen
 
Uitspraak van -HeatWave- op donderdag 4 augustus 2005 om 20:26:
Ik pleit voor een food-revival store

er ís dus een bedrijf (Manufactum) waar je producten kan bestellen die alláng uit de handel zijn. en dan heb ik het dus over producten van vroeger waarover men nu zegt "waarom dát superproduct in godsnaam is vervangen door modernere, zogenaamd betere producten...!?" ook voedsel trouwens, maar meer bepaalde olie en bittere marmelade enzo.
er staan ook producten tussen die nog wel gewoon te koop zijn, maar ook een hele hoop dingen die je inderdaad nu niet meer ziet, of die nu niet meer in duurzaam materiaal te krijgen zijn.
bovengenoemde site is daarom erg leuk om eens door te snuffelen (mijn ouders hebben de gids ervan besteld, die nog uitgebreider is en een hoog "oja!"-gehalte heeft). wie kent bijvoorbeeld deze zeep nog (hadden wij op de basisschool)?

laatste aanpassing
haha..ja..die zeep ken ik..die hadden wij ook op de basisschool. :)

alleen als ie uitgedroogd raakt wordt het nogal een ranzig
geval..
chili chicken burger van de mac
wat was die lekker
 
olifantevet is un brok met wit spul is wel lekkermaar ook niet meer te krijgen

Bedoel je jodenvet? Zo noemde wij dat vroeger en dat was lekker!! Heb t echt overal gezocht maar t word niet meer gemaakt! :(

Een tijdje geleden zag ik in een old school snoep winkeltje ook jodenvet liggen dus meteen gekocht maar dat was niet hetzelfde :( Was meer druivensuiker..
Ik mis de Smith's Mediteranna's!:(
soort zelfmaak stratiatella en zelfmaak tiramisu mousse
uit zon pakje met poeier
Uitspraak van robson™ op woensdag 3 augustus 2005 om 19:39:
wrighley's ofzo kauwgom.

Groene verpakking, losse strips kauwgom in aluminium folie.
Mijn vader at dat altijd, maar nu is t uit de handel

Is nog wel te koop hoor :yes: niet in NL voor zover ik weet maar zeker weten in Duitsland (mocht je daar toevallig eens komen)
 
kokos-milkshakes van de Mac.

Die zijn echt Uber maar de laatste keer dat ze dat hadden was echt 5 jaar geleden.
 
iew lijkt me ranzig... ook nooit van gehoord!
 
Uitspraak van ®OEL J@N$& op donderdag 25 augustus 2005 om 12:18:
Is nog wel te koop hoor niet in NL voor zover ik weet maar zeker weten in Duitsland (mocht je daar toevallig eens komen)

Ik heb ze in maart nog meegenomen uit Oosterijk!!!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 januari 2005 om 21:39:
en zo hadden we ook nog, soort lange sticks die eindigen in een punt met een soort honing-achtige toestand erin. Zat soort papier omheen, die zijn ook weg!

STROOPSOLDAATJES!!!
Uitspraak van Shanna b) op maandag 10 januari 2005 om 09:32:
De McFlurry Oreo zo zonde dat die alleen maar tijdelijk is geweest en nooit meer terug is gekomen

Wat denk je van de Mc Flurry Milka Aardbei dan? Die was nog 10000000x lekkerder....:(
Uitspraak van Loezzy op donderdag 13 januari 2005 om 16:34:
Ik noemde het altijd het smurfenijs, maar het was iig blauw schepijs. Nooit meer ergens gezien

Laatst nog gegeten op Damrak. Ze hadden er ook bubblegum smaak! (Bij een winkeltje in die witte passage naar de nieuwedijk, voor c&a ongeveer!)
Uitspraak van Mel B) op maandag 24 januari 2005 om 20:40:
dat klinkt ook erg lekker idd, witte bros

In Londen had ik witte Maltesers! Ook erg lekker...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 11:26:
Lays Pickle chips, die ene augurken chips, die was echt da bomb

Jaaaaaaaaaaaa die was puur genieten... ZOnde!
Uitspraak van HARDSTYLECHICK #1 op woensdag 31 augustus 2005 om 01:24:
Uitspraak van Mar010 (Niet meer op PF, bel of mail) op woensdag 5 januari 2005 om 21:39:
en zo hadden we ook nog, soort lange sticks die eindigen in een punt met een soort honing-achtige toestand erin. Zat soort papier omheen, die zijn ook weg!

STROOPSOLDAATJES!!!

Bij de Tuinen zijn die volgens mij nog te krijgen :yes:
En op de markt volgens mij ook nog wel :)
 
rakketijsjes met chocolade bovenop
 
Dat waren geen echte raketten heb ik me laten vertellen :D
 
Ik sluit me aan bij die propere flessen punica... nu moet je duitsland in en geluk hebben met zoeken....
Uitspraak van ®OEL J@N$& op donderdag 25 augustus 2005 om 12:18:
wrighley's ofzo kauwgom.

hebben ze nog bij america today! net zoals de oreo koekjes!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 januari 2005 om 15:57:
Van die 'likkoekjes'
Die zaten in een zak, waren ronde koekies met een gekleurd zoet laagje erop, in blauw, geel, wit en rose enzo

Hebben ze nog wel in de supermarkt:)
Uitspraak van Cher op woensdag 5 januari 2005 om 16:20:
Ik at altijd (na zwemles ) van die vanille-ijsjes in de vorm van een stuk kaas. Die waren heel lekker

aaaarhggg lekker ik at die ook altijd na mn zwemles!
 
witte maltesers hebben wij hier ook bij xenos en oreo koekjes verkopen ze bij de jumbo erg lekker!!
ik mis ook de punica in de flessen in pak is het echt niet zo lekker!!!
winner taco :D die waren vroeger altijd goed te eten
Artiest {SHOWLIST artist 61507, 38666, 43052, 35651, 5418}
punica is oldschool :yes:
bestaat dat eigenlijk nog? echt allang niet meer gezien :no:
RAAK kindercola is alleen voor kinderen :P
Artiest Moeha
Uitspraak van Xenobyte op woensdag 14 september 2005 om 09:51:
punica is oldschool
bestaat dat eigenlijk nog? echt allang niet meer gezien

Yo die Peet, is idd nog verkrijgbaar maar niet meer in die oldskool flessen!! Nuuj zit dat in van die 1.5ltr pakken...:S:S:S

Raiders at ik vroeger!! Da was de shit!!! whahaha OF die groene Ranja..!! En de Dannoontje ijsjes!!! JumJum...! En toen ik een jaartje of 9 was had je gare trend met die speentjes sparen!! whahahah Allemaal van die kleine tuttels om je nek:S:S
gast, raiders bestaan nog steeds, alleen in de twix vorm, dus dat telt niet ;)
 
Uitspraak van Chantal_A op donderdag 21 juli 2005 om 12:30:
Je had ook die snoepjes met rare namen...

Meeuwenflatsen, mierenzeikers, vieze luiers, en nog een aantal

Jahhh koeieflats (meen ik ook)
Ik had het er laatst nog met iemand over en die verklaarde mij voor gek :vaag: haha!
 
- Punica
- Tjolk chocolademelk
- Tengels.... dat was chips in de vorm van een hand.
laatste aanpassing
@-tjes
http://mercurio-press.net/files/foto/1208-Berentzen_PuschkinVibe_kl.jpg en dan de rode..

graag een berichtje als jij weet waar je het nog wel kan kopen!!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van robson™ op woensdag 3 augustus 2005 om 19:39:
wrighley's ofzo kauwgom.

Groene verpakking, losse strips kauwgom in aluminium folie.
Mijn vader at dat altijd, maar nu is t uit de handel

Nee hoor,we hebben ze nog gewoon in de kast liggen, van t tankstation.Maar de smaak is er snel vanaf.

Hebben ze nog maxibon ijs??? dat was pas jummie :D
en de witte milka reepjes met aardbij of gepofte rijst erin zie ik ook niet mer :( :no:
 
judovet ja, lekkere witte knabbelbrokken....
En die winner taco's mis ik ook wel! :kwijl::D
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 september 2005 om 16:36:
judovet ja, lekkere witte knabbelbrokken....

heette dat niet matsee ofzo??
volgens mij mag dat niet meer verkocht worden...

stroopsoldaatjes kun je ook bij Jamin nog krijgen...

vroeger kreeg ik van de melkboer (die langs kwam met zo'n lange Spijkstaal SRV wagen) van die kleine doorzichtige bakjes met gekleurde dekseltjes... daar zaten dan van die salmiakpoedertjes of van die dropruitjes in... hmmmmm
Punica in die flessen: cker de bomb
De oh zo lekkere MAc deluxe met Bacon, snap echt niet dat ze die niet meer hebben, alleen laatst een keer tijdens de mannen weken
 
Ik zie helemaal geen (grote) Lions meer in de supermarkt (AH, Coop en C1000)
 
komkommersalade bij de AH :(
 
De choq chocolade koekjes zijn echt nergens meer te krijgen en die zijn zo ontzettend lekker. Of de frizzie lolly`s. Ze hebben het nu vernieuwd maar dat smaakt echt nergens naar!!
Fido dido ijsjes.....:(
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 september 2005 om 16:36:
judovet ja, lekkere witte knabbelbrokken....

fietse laatst langs de markt en op de hoek staat snoepkraam daar hing poster met erop jodenvet was in Geldrop :)
Tjolk drink...... Winner Taco ijs.....
 
Chocolade/Kokos vla :(
 
Uitspraak van Piraatje(F) op maandag 12 september 2005 om 21:19:
Ik at altijd (na zwemles ) van die vanille-ijsjes in de vorm van een stuk kaas. Die waren heel lekker

Jaaaa :D Godvert jeugdsentiment :( At ze niet na zwemles, heb dat nooit gehad, maar als broederlief dan ging zwemmen ging ik altijd mee, alleen voor zo'n ijsje :D
Of een fido dido ijsje, keuze was iedere keer weer moeilijk :(.

En uiteraard Punica :( Bovendien heb ik een soort van verpakkingen ziekte ofzo, Taksi smaakte in de oude verpakking toch echt 10 x lekkerder :@
laatste aanpassing