Partyflock

Forumonderwerp · 735396
→ als beheerder
Hierbij wou ik even mijn genot van dit moment met het pf publiek delen (niet dat dat het beste publiek is voor wat ik te zeggen heb, maar ik moet t gewoon ff kwijt)

Na jaren van gabber, terror, speedcore, industrial , tekno, darkcore enzovoorts ben ik de laatste tijd helemaal verknocht aan Breakcore. Ik vond t al langer vette muziek maar nu ik er in ben gedoken kan ik er niet meer van los komen. Moet ook zeggen dat na al die vette breaks en mega ingewikkelde maar super fantastische muziek de monotone beats van standaard house me iedere keer weer zo ongeloofelijk saai over komt.

De muziek van Venetian Snares, Doormouse, Shitmat, Hecate, Bong-Ra, Speedranch, FFF, en nog veel meer andere grootheden is zo lekker en vooral zo verfrissend origineel
daar kunnen veel vooraanstaande dj's in t house wereldje wat van leren

en dan met name van de originaliteit dus
want dat is zeker iets wat me vaak dwarzit in house muziek
dat producers te veel muziek maken die op vorige releases lijken en ook nog vaak op releases van andere producers

maar zelfs binnen nummers zelf zit vaak zo weinig variatie dat het weinig uitmaakt of je de eerste of de 5de minuut luistert van een nummer het is zo vaak 1 pot nat

Hierbij moet ik wel zeggen dat t niet voor alle producers geldt, maar zeker wel voor alle losers met dollartekens in hun ogen
de mainstream hardcore van tegenwoordig is echt bedroevend
en over nog commercielere muziekstromingen als hardstyle begin ik niet eens
pure zieligheid

1 ding wil ik er wel aan toevoegen
dit is geen reclame uiting
het allerlaatste wat ik wil is massa's pf'ers die ineens stoer gaan roepen dat ze breakcore ook zo vet vinden en de underground sfeer van de echte feesten verpesten met hun kuddegedrag.

**SINDS KORT IS HET OOK MOGELIJK DEZE STIJL ALS FAVORIET AAN TE VINKEN BIJ JE PERSOONLIJKE INSTELLINGEN!**
laatste aanpassing door een beheerder
Stalcon >> PF is niet mijn bron van feesten hoor ;)
Destructor >> En terecht!
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Hehe, joh :)

hmmz dat was de 29ste zeker NIET het geval!!! de meesten werden namelijk geweigerd, heb ook maar een handjevol binnen gezien en de sfeer was gewoon TOP!!

Ohw beter dan :)
Ik weet niet of het breakcore is, maar...

I:Gor - I Don't Give A Fuck

is mien toch zo'n goeie track.

Venetian Snares moet ik nog proberen te luisteren. Die ritmes lopen maar door elkaar. Is moeilijk te luisteren als je een vier kwarts maatje gewend bent zeg!

Oh ja Badman Nah Inna is een leuke aanra[n]der voor de gabbermensen die eens FFF willen proberen. :P
laatste aanpassing

Hehe ja Vsnares is int begin even wennen, maar die 7/8ste beat heb je na een tijdje wel door hoor ;)
Dan is het echt vette muziek!
I:Gor - I Don't Give A Fuck

Ik draai het wel in Breakcore sets, maar ook in Rhythmic Noise sets past het prima:)
I:Gor - Snarefetish, die is dik zeg
russian roulette records zowiezo (y)
Al hebben ze daar maar 1 release.
suburban trash industries :p

Artiest Hardnoize
patric catani is ook zeker aan te raden!!!

:yes:

Patric C is zeker heel erg goed zowel met breakcore als met hardcore.
Ik heb wel eens op hetzelfde feest gestaan als Patric C en dan nog een compliment krijgen dat ik goed draai.
Dat vond ik duidelijk wel cool.

Ik vind trouwens Push It(een "Remix" van Salt N Pepa)van Noisecreator ook erg goed.
ojah! helemaal vergeten: sickboy!!! (y) :jaja:
de wonderbelg
ZEKER SICKBOY!!!! en droon aka william ghyssels. ooit hold the west in hand gehoord?

kheb nog een leuke site, vol mix-sets, voornamelijk DnB en breakcore door elkaar...
hier komt ie
http://dj.thoughtbludgeon.com/mixes.htm

(als ie ni direct werkt, ff reloade, dan werkt ie normaal direct)
de sets van Migraine (songs of joy) zijn het beste gemixt, maar in die van Edgey zitte de vetste tracks
EDGEY MP3 APR2003 [LINK] Drunken Soundscaping DRUNKCORE :D:D (Y)
Hey Doeie,

Zeker wel relaxte mixies op die site van je. (Y)
Die breakcorecrap is goed te doen. Die runkcore mix is trouwens oko wel chill.

http://www.jungle.demon.nl/

vette mixen van bong-ra.. :jaja:
bizzy b maakt ook lekkre scheit
Amboss is een held vind ik, setje van hem @ Zeven Dwergen Hasselt is enorm dik

hey hier kan je gratis breakcore nummers downloaden:

www.unyx.nl en dan audio kiezen
Ik vind trouwens Push It(een "Remix" van Salt N Pepa)van Noisecreator ook erg goed.

Staan er 2 van op de plaat... :)
Geloof zo uit mijn hoofd de '99 en '97 versie...

13 januari is toch meer Breakcore georienteerd in Doornroosje met Vsnares en Doormouse in plaats van Speedy J in Tilburg..
Wie weet draait Aaron daar trouwens gewoon z'n Horse and Goat en HCCBU albums en dat is nou niet echt Breakcore

Rioteer moet ook draaien geloof ik en ze zijn hier in Tilburg bij 013 wel op de hoogte van breakcore...
Eens in de zoveel tijd word er een avondje breakcore gehouden in 013...crack beats...
Dus vertrouw erop dat het een potje breakcore en aanverwanten word in die zaal...
Speedy J staat in een andere zaal...en er is nog een drum&bass zaal...3 zalen dus...

Stuntrock heeft wel hele loze shit hoor, met ze vage introtjes en dan komt er een sample: and this is what drugs do to music en dan krijg je ineens een stukje boeren amerikaanse country muziek... Erg loos... Maarja fout is weer in.

Hij heeft ook zulke nummers idd en die vind ik minder...
Maar die track en nog wat andere tracks van stuntrock op de fuck canada, fuck america cd van venetian snares vs stuntrock gaan er toch wel lekker op...lekker heavy distorted... :p
Speedy J produceert ook een zoot gebroken spul, al is het niet dat e zich daar tegenwoordig alleen maar mee bezig houdt, maar dat ik niet zeker. Voorderest vind ik dat zeker wel een top producer
Tegenwoordig weer meer de techno kant op gegaan maar zijn Public Energy #1 en A shocking hobby waren wel ff wat anders ja... :)
A shocking hobby is gewoon wreed en hoop dat hij ook meer dat soort spul gaat doen ipv zijn techno...

Bewuste keuze die hij had gemaakt...wilde o.a. van dat pullover imago af wat ik heel goed kan begrijpen...
Hij produceert ook als slagboom van loon samen met Mike Paradinas... :)
Die CD van Venetian Snares vs Stunt Rock is idd erg ruig
btw, die site met breakcore-mixes is ni van mij, maar kheb hem zelf gevonde ;)
Die foute shit van stunt rock met van die maffe countrysampletjes o.i.d. vinnik dus wel humor! :)
btw: khad nog iets gezegd over die track van Droon, Hold the west in hand...
got the link here, ge moet wel heel de track hore, anders mis je het effect, ik vind em schitterend ;)

http://droon.org/tracks/droon-hold_the_west_in_hand.mp3
laatste aanpassing

Staan er 2 van op de plaat...
Geloof zo uit mijn hoofd de '99 en '97 versie...

Dat is helemaal correct.

ode aan de BREAKCORE....!!!!

echt geweldige muziek...voor de ervaren muziekfreax
zou meer gedraaid moeten worden op feesten ,het is lekker hectisch en afwisselend.... veel artiesten worden nogsteeds erg ondergewaardeerd.......terwijl ze eigenlijk geniaal en inventief bezig zijn....... mijn muziek is hier zwaar door beinvloed.....
laat t lekker ondergewaardeerd enzo blijven
aub niet draaien op "normale" feesten

vanaf nu ook niemand meer posten hier :P
T was inderdaad niet t geweldigste idee om op Pf hierover te beginnen, maar breakcore is toch te ontoegankelijk om door de ergste kuddedieren gewaardeerd te kunnen worden, was op een gegeven moment ook zon pf hype met terror

ineens allemaal pf gezichten op terror feesten
allemaal heel enthousiast meespringen t eerste uurtje

maar de echte die-hards gaan door en de meelopers staan in een hoekje te huilen

als je nagaat dat de meeste mensen vooral gaan op simpele beats en leuke melodietjes dan zullen ze zeker niet al teveel plezier beleven als ze toch naar een breakcore feest gaan
de 13de ook Doormouse

die wil ik ook graag s zien
die maakt ook van die kippevelmuziek
laatste aanpassing

pfff breakcore vind ik niet veel aan...maar klinkt wel niet echt slecht... maar in al mijn gewoon hardcore spul zit wel in sommige traxx breakcore invloed... bijvoorbeeld ook een beetje breakcore invloed in Enzyme x - thou shalt consume thyself X 15... Dat vind ik wel DE bom track...dus ik hou het wel bij mijn gewoon spul waar af en toe breakcore invloed in voor komt... [ bijvoorbeeld ook bij veel intro's van Terrortraxx...Die dan losbarsten in de gewone terror tempo...]
Het eerste dat ik gedaan had als ik X 15 had is rap een jointje gerookt en dat vinyltje op repeat gezet ... Was super moment... wel jammer dat ik niet uren kan stoned zijn :p
laatste aanpassing

*luisterd nu Doormouse - Skelechairs (Venetian Snares remix)
*

pfff matig , niet slecht
vind dat echt niet zon geweldig nummer idd, snap die hype van veel mensen niet

Artiest Balbasaur
Ik vind hem anders zwaar strak:)

Maar ik ben ook zeker gene die-hard breakcore fan ofzo, zeker wel spul wat ik kan waarderen (doormouse en vsnares kunnen retevet zijn) maar het moet niet al techaotisch gaan worden. Mag wel kkhard worden :P

Ely Muff heeft ook veel vette shit :respect: Ga eens naar de site van headfuk (niet head fuck) kun je heel veel van zn shit downen ook allemaal unreleased spul :)

EDIT: http://www.headfuk.net/ dus :)
laatste aanpassing
Waar komt Doormouse dan de 13de Psychonoot???
T was inderdaad niet t geweldigste idee om op Pf hierover te beginnen

Ach...kijk nou eens wie en wat er hier reageren...
De mensen die er al van gehoord hadden en het kunnen waarderen...
Wat een boer niet kent...remember? ;)
vind dat echt niet zon geweldig nummer idd, snap die hype van veel mensen niet

Heel simpel...
De meesten die met breakcore in contact komen of er net van gehoord hebben zullen altijd doormouse en/of venetian snares opnoemen...
Die 2 namen worden het meeste gehypt...
Ook omdat die 2 ook vaak spul maken wat redelijk dicht bij hardcore in de buurt komt...vooral doormouse...
De gehele skelechairs vinyl is daarom ook zo flink gehypt...
laatste aanpassing

dichtbij hardcore... tja.....beetje onzinnig uitspraak. aaron funk is gewoon een held

Ik heb die vinyl zelf ook ik vind het een vet nummer idd :) Ook breakcore heeft zijn hitjes? My world, soundwaves are reversing etc etc Niks mis mee ;)
laatste aanpassing
En waaronder schaar jij de making orange things cd met speedranch en de fuck canada, fuck america cd samen met stunt rock dan? Het is geen hardcore...maar als hardcore-heads het horen zullen ze het er wel onder gooien...
Dus nee...niet alles...aaron fuck is idd een held... :)
Maar durf er een wedje op te leggen dat dat het eerste is wat bij hun op zal vallen... ;)
laatste aanpassing
Vind VS zeker niet dichtbij hardcore
album als chocolate wheelchair is nog meer Jazz ;)
afgezien van hand throw dan :)
en ja making orange things is stukje harder ja dat wel :D
maar nog geen HC, normale "gabber" vind dat nog niks denk :P

Shitmat - UK Swampcore Sucks in Comparison to Techstep New Wave Psy-Jungle :D
laatste aanpassing
Ok ok...terroooooor of speedcooooore zal eerder bij de reacties in de buurt komen bij die cd's... ;p

En ik zeg ook niet dat het correct is...integendeel...ze staan toch ook niet bekend als de meest snuggere personen die dat keihard lopen te bleren? (6)
laatste aanpassing
Lul niet joh...angerfist! :[
Waar komt Doormouse dan de 13de

Lezen :)

In m'n reply een tijdje terug staat dat ie samen met Vsnares in Doornroosje (Nijmegen) staat :)

Oh ja, Making orange things is gewoon harde Breakcore, waarom nou dat gezeik of het hc is of niet :S
laatste aanpassing
Ik had gister ff op de site van Doornroosje gekeken, maar zie niks staan over Doormouse...
Venetian SNares wel

MysteryGuest?

Zo damn, Vsnares & Doormouse:O

Vooral Doormouse vind ik super. En ach, dat het in de buurt van hardcore komt, ik hou van hardcore, dus da's voor mij geen probleem:P
Oh ja, Making orange things is gewoon harde Breakcore, waarom nou dat gezeik of het hc is of niet

Het is hardcore...maar niet hardcore als in genre hardcore... ;)
Maar je kan toch wel begrijpen dat de minder bedeelden op het gebied van hersens zullen denken dat het terror ofzoiets is? ;p
Ik hoor er gewoon zwaar opgefokte broken breakbeats in...hun waarschijnlijk gewoon boem boem boem...snappie?

En ach...ik maak uberhaupt onderscheid tussen gabber en hardcore...
Dat ze het goed kunnen vinden met artiesten uit de hardcorescene (niet gabberscene) is ook bekend...
Heb zat foto's gezien dat The Producer bijvoorbeeld met zun zatte kop op die feestjes in de UK rondhangt... :p
Martin Damm (The speedfreak) heeft ook dingen op breakcore labels uitgebracht...enzovoorts...
Scud heeft met de eerste producties van fifth era meegewerkt...
Heel veel artiesten doen ook gewoon iets op het gebied van hardcore naast breakcore dus dat ze af en toe een clash maken tussen die 2 is niet zo vreemd...
Ze doen daar allemaal niet zo moeilijk...het zijn beide maar kleine scene's daar en ze delen het zelfde publiek dus die zijn gewoon samen gaan werken om daar toch leuke feestjes neer te kunnen zetten voor dat publiek... :)

Doormouse heeft absoluut zeker gewoon gabber...ja gabber...releases op zijn naam staan...