Partyflock

Forumonderwerp · 731987
17 volgers · 56466x bekeken

Waarschuw beheerder
Hebje iets gemaakt of gewoon gevonden, met betrekking tot webdesign... Post het hier dan.

Als je kritiek hebt op sites, post ze dan.

Ben je trots op je site, post ze dan.
Waarschuw beheerder
Heb het al werkend... width en height aangeven van de swf did the trick!
Waarschuw beheerder
donateur
(y)
Waarschuw beheerder
vet ik wist niet dat dit topic bestond!
bezig met websites voor o.a. abyss & judge:) geheel html5/css3/jquery zal binnekort is wat posten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 februari 2011 om 21:25:
weet iemand hoe je .nl van je site maakt
ben namelijk weer bezig met nieuwe

serieus?!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jeroen:: op woensdag 16 februari 2011 om 17:51:
geheel html5/css3/jquery

jammer dat alleen de laatste versies van de browsers dit ondersteunen.. en je dus genoeg mensen niet bereikt
Waarschuw beheerder
Wij zijn om het moment bezig met B-Front / Zany en nog wat dingetjes :)

Waarschuw beheerder
Zojuist prive projectje online gezet, daft punk cd cover. Komen nog tal van nieuwe dingen aan. :)
Waarschuw beheerder
Ben benieuwd Jeff

Waarschuw beheerder
bezig met websites voor o.a. abyss & judge:) geheel html5/css3/jquery zal binnekort is wat posten

Eindelijk eens iemand die niet gelijk naar Flash aka browserhell grijpt om een zogenaamd flitsende website te maken. Je hebt me nu al nieuwsgierig gemaakt! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 21 februari 2011 om 17:09:
Flash aka browserhell

denk eerder dat 't andersom is, als je met html5/css3/jquery aan de slag gaat ;)
Waarschuw beheerder
Pcies, flash blijft voor animatie nog steeds uitermate geschikt. Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat zo'n site zonder flash ook blijft werken.

die van ons bevatten trouwens altijd ook een imagemap :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 21 februari 2011 om 17:09:
Eindelijk eens iemand die niet gelijk naar Flash aka browserhell grijpt om een zogenaamd flitsende website te maken.

Zo vaak wordt dat geeneens gedaan. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op dinsdag 22 februari 2011 om 10:52:
Pcies, flash blijft voor animatie nog steeds uitermate geschikt.

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur

Ik baal van websites die gemaakt zijn in flash, bv op de iPad, zie je gewoon een leeg vlak.. sommige websites doen het gewoon helemaal niet omdat de hele website in flash gemaakt is..
Waarschuw beheerder
En zo hoort 't.. ga maar vast sparen voor een Xoom en gooi die iPad weg :P

Ik wil maar niet snappen waarom de iPad zo leidend moet zijn :S
Wel knap dat Apple het weet te verkopen "Sorry, ondersteunt niet zo veel, de surfbeleving is ruk, maar het is wel een innoverend en superblits apparaat!". Dat laatste is zeker waar, jammer dat ze steken laten vallen op een paar belangrijke punten. Maargoed, die discussie hebben we al eerder gehad hier ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DeCo op dinsdag 22 februari 2011 om 11:23:
ga maar vast sparen voor een Xoom en gooi die iPad weg :P

:no: Die iPad heb ik gehad.. Gebruik hem alleen maar om snel iets op te zoeken als ik bv op de bank zit, verder doe ik er helemaal niks mee. Dus waarom zou ik zelf iets kopen? B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heheh.. (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 22 februari 2011 om 11:08:
sommige websites doen het gewoon helemaal niet omdat de hele website in flash gemaakt is..

flash blijft voor animatie nog steeds uitermate geschikt.

Daarom ben ik er ook tegen om een gehele site in flash te maken. Beetje over de top vind ik :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op dinsdag 22 februari 2011 om 11:23:
Ik wil maar niet snappen waarom de iPad zo leidend moet zijn

Zeer goede marketing. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 februari 2011 om 10:58:
Zo vaak wordt dat geeneens gedaan. ;)

Het wel of niet grijpen naar Flash?

En daar ligt nu net het probleem, ik ben het pers. helemaal met je eens dat Flash leuk is om enkele assets te animeren maar het wordt snel een overkill met bliepjes, dingetjes en andere vertragende zooi waar niemand op zit te wachten. Ik gebruik op m'n eigen website ook wat kleine Flash animaties maar een volledige website in Flash zal ik nooit maken.

Uitspraak van DeCo op maandag 21 februari 2011 om 22:48:
denk eerder dat 't andersom is, als je met html5/css3/jquery aan de slag gaat ;)

Mwah, valt mee. Wanneer ik een pagina met Flash laad zit ik toch even naar een beachball te kijken, met de technieken die jij noemt niet :).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 22 februari 2011 om 18:54:
Wanneer ik een pagina met Flash laad zit ik toch even naar een beachball te kijken

Met een 286 en 2400 baud modem? ;) Of je nu een 100kb grote plaat in HTML gaat laden of in Flash.. het duurt net zo lang.
Ik gebruik Flash om nét iets meer te kunnen doen wat in HTML(5) niet mogelijk is, niet alleen de look.. vooral feel. Maar allereerst wel puur afhankelijk van wat voor soort site het gaat worden natuurlijk. En als ik voor Flash kies, moet het ook bijna direct staan. Ik snap de keuze van bijv. Q-Dance wel hoe ze een event willen uiten, maar het is zó irritant dat je eerst 10 minuten moet staren naar een progress-tellertje in de hoop dat de verbinding tussentijds niet omvalt, waarna blijkt dat dat alleen nodig was om een of andere trailer van 100mb te tonen. Daar haak ik ook op af. Dat bedoel je, denk ik.

Maar met die opmerking bedoelde ik meer dat je te maken krijgt met browserhell vanwege de vele verschillen tussen browsers, vooral als je met HTML5/CSS3 aan de slag gaat, met uitzondering van jquery, want dat is toch wel goed uitgekristalliseerd gelukkig.

Over Flash gesproken.. gaat er iemand naar FITC A'dam? http://www.fitc.ca/events/about/?event=115
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op woensdag 23 februari 2011 om 09:27:
gaat er iemand naar FITC A'dam?

Vind dat vaak maar niks. Vaak meer commercie met recruiters dan wat anders op zo'n event.

Dan ben ik toch grootste voorstander van een webinar :)
Waarschuw beheerder
Heb je de schedule bekeken? ;)
Daar gaat 't mij om in ieder geval.. er komen veel interessante sprekers, alleen beetje lastig om keuzes te maken :S
maarja, dat zou ik dan weer misschien via een webinar terug kunnen zien.. als er een webinar van is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Met een 286 en 2400 baud modem? ;) Of je nu een 100kb grote plaat in HTML gaat laden of in Flash.. het duurt net zo lang.

Neuh, zowel een Ziggo Alles-in-1 verbindinkje thuis als 1Gbit glas @ work. Wanneer de boel binnengeharkt is moet 't ook nog "gerenderd" worden door de browser. Beachballs krijg je niet omdat je moet wachten op het binnenharken van de pagina :).

Wat ik wil zeggen is dat ik het kijken naar een beachball geen ramp vind, maar dan moet het wel de moeite waard geweest zijn zoals dat op vele sites van Q-Dance (Op die van Defqon.1 van vorig jaar na dan, wat een eersteklas bagger) wel het geval is, dat is bijna altijd mooi werk ipv de standaard annoying bliepjes die de zogenaamde Flash guru's erin verwerkt hebben.

Ik snap de keuze van bijv. Q-Dance wel hoe ze een event willen uiten, maar het is zó irritant dat je eerst 10 minuten moet staren naar een progress-tellertje in de hoop dat de verbinding tussentijds niet omvalt

Haha, dat was bij de eerste website van In Qontrol (Browser-resize alert!) zo. In die tijd (2004) was ADSL/kabel nog niet zo hip en zat je echt te wachten op wat er komen zou.
Waarschuw beheerder
en ik maar denken "wat is een fucking beachball?!"
ik heb geen Mac, maar snap 'm nu :D
Waarschuw beheerder
Wat vinden jullie trouwens van mijn website? ( www.wilbeedesigns.nl ) taalgebruik ben ik nog mee bezig.. maar begin staat er :)

Uitspraak van Pjom :honger: op dinsdag 22 februari 2011 om 12:55:
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 22 februari 2011 om 11:08:
sommige websites doen het gewoon helemaal niet omdat de hele website in flash gemaakt is..

Uitspraak van Heatzone (H) op dinsdag 22 februari 2011 om 10:52:
flash blijft voor animatie nog steeds uitermate geschikt.

Daarom ben ik er ook tegen om een gehele site in flash te maken. Beetje over de top vind ik

zeker weten met de komst van de IPAD.. heb je zon mooie giga dikke flashsite.. ondersteunt zon ding dat niet, zonder van je geld en tijd.. gewoon alles met jQuery oplossen :)..

Uitspraak van KICKIN HARD op woensdag 16 februari 2011 om 22:19:
geheel html5/css3/jquery

jammer dat alleen de laatste versies van de browsers dit ondersteunen.. en je dus genoeg mensen niet bereikt

laatste versies? wist niet html5 en css3 door IE8 of nieuwe versie firefox al word ondersteunt.. volgens mij doen ze dat nog niet eens?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk dat frameworks zoals Django steeds populairder worden, denk dat dit ook de toekomst is ;).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! Willie op woensdag 23 februari 2011 om 23:40:
gewoon alles met jQuery oplossen

jQuery is ook niet heilig ;)

Heb trouwens simpel iets gister ff online gezet.
www.adrenalinetracks.com
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op donderdag 24 februari 2011 om 13:35:
Heb trouwens simpel iets gister ff online gezet.
www.adrenalinetracks.com

simpel maar wel doeltreffend haha.. :) vet gedaan.. alleen in ie8 geeft je functions.js nog een foutje.. verder prima!
Waarschuw beheerder
donateur
Wat vinden jullie trouwens van mijn website? ( www.wilbeedesigns.nl )

ziet er netjes uit... alleen jammer dat het ZOOO erg uitstraalt dat het een standaard Wordpress theme is en je er zelf niet veel aan hebt ontworpen, behalve het bijtje waarschijnlijk.

Jongens.. ik zit met een puntje vast.
Ik moet de F11 button simuleren binnen een website, dus dat je van 'full screen' naar 'normal window size' kan switchen.

Iemand een idee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! Willie op vrijdag 25 februari 2011 om 13:24:
alleen in ie8 geeft je functions.js nog een foutje.. verder prima!

Thnx :) vergeten een JS object te controleren. Heb het ff gefixt :P

@Kickin Hard,
Volledig fullscreen weet ik eigenlijk niet of dat kan. Windowed wel een stuk:
window.open(theURL, '', 'fullscreen=yes, scrollbars=auto');

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KICKIN HARD op vrijdag 25 februari 2011 om 16:59:
Jongens.. ik zit met een puntje vast.
Ik moet de F11 button simuleren binnen een website, dus dat je van 'full screen' naar 'normal window size' kan switchen.

Dat is in IE7 verwijderd/geblokkeerd.

Waarschuw beheerder
Wat vinden jullie trouwens van mijn website? ( www.wilbeedesigns.nl ) taalgebruik ben ik nog mee bezig.. maar begin staat er

Vette site, vind alleen je lettertype en size wat onrustig overkomen met name op deze pagina: http://www.wilbeedesigns.nl/cms-website-beheer. Kan strakker en rustiger denk ik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 februari 2011 om 09:53:
Vette site

Ziet er inderdaad al leuk uit. Toch aantal puntjes nog.

- Ik had het dropdown menu een lichte overlay gegeven bij een mouseover.
- Contact form geeft engelse validatie op een NL site
- Search rechtsboven is niet te vinden
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 26 februari 2011 om 12:13:
Dat is in IE7 verwijderd/geblokkeerd.

nieuwe ie zit ie gewoon weer in.. net als de meeste andere browsers.

Kijk ik heb het nu zoals hier op de homepagina: http://psytek.komunikasi.nl en op de vervolgpagina's komt dadelijk een button rechtsboven te staan waar je constant kunt switchen tussen fullscreen en normal. Aangezien ik echt een php/javascript noob ben heb ik een stukkie nodig voor op die vervolgpagina's.

if = fullscreen --> laat dan button1 zien met script1 en anders button2 met script2

PB me maar.. en alvast heel erg bedankt (Y)
Waarschuw beheerder
@Kickin Hard: Navigating made easy! Scroll with your arrow keys.
Met de muis navigeren is onmogelijk gemaakt?

edit: arrows gevonden, 4get it! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op maandag 28 februari 2011 om 11:41:
@Kickin Hard: Navigating made easy! Scroll with your arrow keys.

Misschien een idee om ook naar boven en naar beneden instellen? :P Voor degene die denken dat ze die ook kunnen gebruiken.

boven = verder
onder = terug

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KICKIN HARD op maandag 28 februari 2011 om 11:18:
nieuwe ie zit ie gewoon weer in.. net als de meeste andere browsers.

Ok, testje onder Win7 met IE9 beta en onder OSX Lion met de Firefox 3.6.13, beiden geven geen fullscreen beeld hier...

[img width=800 height=638]http://i55.tinypic.com/2aflws1.png[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 1 maart 2011 om 10:54:
Ok, testje onder Win7 met IE9 beta en onder OSX Lion met de Firefox 3.6.13, beiden geven geen fullscreen beeld hier...

ik lees net ff terug dat ik niet helemaal duidelijk was...
maar de functie erin bouwen was me nog niet gelukt he.
Als je nu vanuit de homepagina op 'fullscreen' klikt krijg je gewoon een nieuw window met alleen een adresbalk. Dus de F11 functie heb ik er nog helemaal niet in staan nu.

ECHTER... als ik in IE9, FF, Chrome op F11 duw.. krijg ik mn schermpjes netjes in fullscreen, alleen safari heeft dit natuurlijk weer anders ;) En die F11 toggle functie, die zou ik graag onder een button willen stoppen. Mocht dat niet echt mogelijk zijn.. dan alleen de functie zoals ik 'm nu heb op de homepagina, maar dan zo dat ik de pagina live kan togglen tussen (bijna)fullscreen en normal, dus waarschijnlijk met een ajax script denk ik dan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat jij bedoelt met F11 (Windows, I suppose?) is je venster chromeless fullscreen draaien, die optie is er helaas wel uit omdat dit vroeger enorm vaak misbruikt werd op de welbekende ali illegali-sites. Gebruikers kregen ineens foutmeldingen en soms werden zelfs BSOD's hiermee gesimuleerd met als doel het slachtoffer een zogenaamde virusscanner te laten kopen. Zo heeft Microsoft ook user:password@domeinnaam.nl links geblokkeerd in IE, ook deze werden misbruikt.

Vergeet niet dat het overgrote deel van de surfende mensch gewoon een eersteklas digibiel is :).
Waarschuw beheerder
Ik snap persoonlijk ook niet weten waarom je dingen voor mensen wilt forceren?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het zijn de meest technische foefjes die het vaak moeilijk maken voor de simpele gebruiker die je portfolio, webshop of wat dan ook willen bekijken en niets meer dan dat. Het lijkt me ook beter om het zo te laten zoals het nu is. Simpele zieltjes weten bijvoorbeeld niet dat cmd+p/ctrl+p staat voor "Afdrukken" en kunnen jouw pagina, als ze dat willen, niet zo snel afdrukken... Ik noem maar iets :).

Verder, met fullscreen (en dus chromeless zoals ik hiervoor al beschreef) ben je gelijk de controle over je Windows taakbalk of je OSX dockje kwijt. Ik zal misschien een controlfreak zijn maar ik vind dat irritant, helemaal in deze tijd met messengers en andere "actieve" programma's hebben de taakbalk en dock toch hun prominente rol in het OS teruggekregen. Pff, ik moet een politieke partij starten :lol:...
Waarschuw beheerder
donateur
true.. helemaal gelijk in, ook al met Rutger besproken.. maar hij wil het er graag inhebben.

ok, chromeless is dus geen optie.. is er wel een optie om live te switchen tussen de 'fullscreen' zoals ik 'm nu heb, en je gewone browservenster?

oh en bij de weg... ik zit inderdaad op een pc te werken, en daar zit de F11 optie er toch wel echt gewoon in :) maar da boeit verder nie.. beter heeft er iemand een fijne oplossing voor bovenstaand probleem.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gewoon via een lightbox plugin previews stretchen naar fullscreen? Je kunt eenvoudig de browser variabele via JS uitlezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KICKIN HARD op donderdag 3 maart 2011 om 00:25:
true.. helemaal gelijk in, ook al met Rutger besproken.. maar hij wil het er graag inhebben.

Heb niet helemaal teruggelezen, maar wat "wilde ik er graag in hebben"?

Ik wilde juist de mensen met een hele lage schermresolutie negeren 8)
Waarschuw beheerder
Waarom in hemelsnaam?
Waarschuw beheerder
Lang verhaal kort, want ik heb de ballen verstand van programmeren / op welk resoluties het gros van de mensheid draait / wat men online bekijkt en doet / e.d.

Ik wilde afbeeldingen van minimaal 600px / 650px hoog, volgens mij moet dat net kunnen op een scherm van 1024x768px... Maar Roy wees me erop dat veel mensen grote toolbars e.d. hebben... En dan past het vaak dus 'net niet'.

En ik denk dan op mijn beurt, moet ik dan rekening gaan houden met al die luitjes die hun scherm volbouwen met hyves-toolbars, facebook-toolbars, kazaa-limewire-goudengids-shit.. :)
Waarschuw beheerder
De resolutie die je noemt is inderdaad "standaard" maar je ziet wel al dat hij gaat verdwijnen. Denk dat het beste als je previews wilt geven het via een lightbox of whatever plugin kunt doen.
Waarschuw beheerder
Zoals ik zei, Roy maakt de website, ik bemoei verder alleen met het uiterlijk. Dus dingen als lightbox-plugin hoef je bij mij niet mee aan te komen, dat is Roy zijn tak van sport ;)