Partyflock

Forumonderwerp · 730544
Waarschuw beheerder
Ik heb sinds een tijdje ook hyperventilatie.
Chronische hyperventilatie wel te verstaan.
Ik adem dus niet heel snel,..maar ik adem heel erg verkrampt en ipv via mijn buik adem ik via mijn borst.
Ik heb hier heel erg veel last van en wat veel mensen niet weten is dat je heel veel klachten door deze "ziekte" kan krijgen.
Klachten wat je dagelijkse bezigheden sterk doen beinvloeden.
Ook heb ik daardoor een paniekstoornis gekregen,..

Op de site http://www.hyperventilatie.org/ kun je lezen wat je er allemaal voor een klachten door kan hebben.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben?

(K)
Waarschuw beheerder
Ja ik ook :jaja: op een feest of na een feest..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sannie (L) Desley op maandag 29 augustus 2005 om 11:27:
heb alleen af en toe dat ie opeens een slag overslaat..
en dan opeens een paar slagen meer slaat zeg maar

raar is dat he :D
ben tegenwoordig wel blij als het zich zo uit ;P

ga richting dokter
sjit wat ben ik bang :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *LRH* op maandag 29 augustus 2005 om 00:39:
toene cht alleen nog t belachelijk snel ademen en trillen.

Waarschijnlijk doe je dat allang, maar adem je dan ook in een zakje? Dit is gewoon hyperventilatie, dus als het goed is gaat het dan een beetje over. En er zijn ook ademhalingsoefeningen die je kan doen als je een aanval krijgt.

Gister heb ik het zelf weer gehad, minder eng dan de erste keer gelukkig, omdat ik nu wist wat het was en ik voelde het optijd aankomen.
Waarschuw beheerder
zo zie ik maar weer er zijn nog zoveel mense met die shit :S
t gaat aardig ok met mij gelukkig hebben jullie ook dat je zo raar kijkt??
net of je alles niet helemaal mee krijgt ofzo haha ja een raar gevoel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannie (L) Desley op maandag 29 augustus 2005 om 11:27:
Ik heb alleen af en toe dat ie opeens een slag overslaat..
en dan opeens een paar slagen meer slaat zeg maar

Heb ik al heel lang last van, eerst vond ik het wel eng. Heb er steeds minder last van en ik denk dat het komt omdat ik me er niet meer(of minder) druk om maak.

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb er ook last van.... en ook heel erg... kan soms zelfs nachten niet slapen ! Had vannacht ook weer zo'n aanval.. hartkloppingen enz.... en let dan zo op me ademhaling maakt me helemaal gek..overdag heb ik vaak last van wazzig zien en een slechte concentratie..erg vervelend...
Waarschuw beheerder
Heb er de laatste heel veel last van..
Eerst dachte ze datik inspanningsastma heb,
Maar denk eerlijk gezegt als ik hier alles lees op die site dat ik chronische hyperventilatie heb!
ECHT HEEL VERVELENd!:(
Waarschuw beheerder
gister weer eens naar een klein feesje gegaan,..en dat ging best goed moet ik zeggen.
Alleen nu vandaag heb ik dr weer mega veel last van:S

Net alsof ik t allemaal niet meekrijg en de hele tijd wegval zeg maar. Ook krijg ik slecht adem en kan ik niet gapen zeg maar (ja ben moe:o ). En vet duizelig enalles,..en zie af en toe sterretjes en dan krijg ik zon heel zwaar gevoel in mn hoofd. terwijl ik gewoon op een stoel zit. Herkent iemand dat?

Bah t is gewoon echt akelig,..ook al heb ik t langer dan een jaar bijna iedere dag. Het blijft gewoon echt eng,..want iedere keer denk ik: misschien is t nu wel ECHT iets:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben weer helemaal beter volgens mij!!had echt ruim 5 maanden heel veel last enz, maar met behulp van vrienden familie en wat mensendieck kan ik er nu weer tegenaan! ik heb ook paniek, stress en al die andere ellende meegemaakt!Wat mij hielp was constant naar buiten blijven gaan, ook al is het alleen meer voor een sigaretje!Anders word je een soort kluizenaar, wat ik trouwens ook nog ff heb gehad! ik heb nu een apperaatje dat heet HYPER FREE kan je bij elke apotheek kopen als ik het goed heb.Die heb ik 24-uur bij me.Zogauw ik last krijg dan weet ik bij mezelf dat dat apperaatje me helpt!Voor mij al genoeg waardoor de aanval vanzelf stopt.Ik raad dan ook iedereen aan die last heeft/had om zo'n ding te kopen, het geeft je veel meer zelfvertrouwen.

Ps. Doe een test bij de doktor voor bloedarmoede enz en zogauw je hoort dat je helemaal niks mankeert weet je dus 100% zeker dat het hyperventilatie is. Ik heb dat ook gedaan en ist dus dat ik alleen maar hyperventilatie had/heb.Toen ik 1maal dat apperaat had wist ik dat ik kerngezond was en dat hyperventileren zo over kan zijn d.m.v. dat dingetje

vor verdere vragen kan je natuurlijk pm'en

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op zondag 2 oktober 2005 om 17:31:
HYPER FREE

hoe werkt dat ?

Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 1 oktober 2005 om 19:26:
Alleen nu vandaag heb ik dr weer mega veel last van

Heb je gister gedronken?
Waarschuw beheerder
heeft er iemand wel een last gehad van een branderig plekje op je hoofd. Ik krijg het altijd heel koud als ik een hyperventilatie aanval heb, maar heb altijd 1 klein plekje op me hoofd wat enorm in de fik staat. Het voelt ook echt heet aan!
Waarschuw beheerder
donateur
Alleen nu vandaag heb ik dr weer mega veel last van

Net alsof ik t allemaal niet meekrijg en de hele tijd wegval zeg maar. Ook krijg ik slecht adem en kan ik niet gapen zeg maar (ja ben moe ). En vet duizelig enalles,..en zie af en toe sterretjes en dan krijg ik zon heel zwaar gevoel in mn hoofd. terwijl ik gewoon op een stoel zit. Herkent iemand dat?

Bah t is gewoon echt akelig,..ook al heb ik t langer dan een jaar bijna iedere dag. Het blijft gewoon echt eng,..want iedere keer denk ik: misschien is t nu wel ECHT iets

Dat heb ik ook ongeveer 2 jaar lang gehad :o en et is idd erg irritant, steeds onzeker over hoe of wat er met je aan de hand kan zijn. Ben zo'n beetje naar elke therapie geweest die ervoor bestaan om er vanaf te komen. :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Profiel 11580 op dinsdag 4 oktober 2005 om 08:30:
Dat heb ik ook ongeveer 2 jaar lang gehad

En toen in 1 keer weg?

ben ook op de dag aan het wachten :/
Waarschuw beheerder
donateur
ben naar psychotherapie geweest, flink praten over datgene waardoor ik de verschijnselen kreeg. Das was best zwaar moet ik zeggen :/

Ben ook naar cesartherapie geweest, daar heb ik heel veel baat bij gehad en dan voornamelijk hoe je je ademhaling onder controle kan houden. Ook heb ik ontspanningsoefeningen geleerd daar.. nooit gedacht dat ik dat zou kunnen :O Mezelf leren ontspannen.. ;)

Nahjaa et duurde ff maar ik ben er vanaf gekomen met pijn en moeite..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Diedus op donderdag 1 september 2005 om 12:00:
Waarschijnlijk doe je dat allang, maar adem je dan ook in een zakje? Dit is gewoon hyperventilatie, dus als het goed is gaat het dan een beetje over. En er zijn ook ademhalingsoefeningen die je kan doen als je een aanval krijgt.

al 100x geprobeerd, slaat niet aan bij mij
ik haal adem als een 1e klas randdebiel en dat zakje maakt me alleen maar gek.
dr moet echt iemand mee ademen en hardop tellen zodat ik dat kan volgen (Y)

Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 1 oktober 2005 om 19:26:
Net alsof ik t allemaal niet meekrijg en de hele tijd wegval zeg maar. Ook krijg ik slecht adem en kan ik niet gapen zeg maar (ja ben moe ). En vet duizelig enalles,..en zie af en toe sterretjes en dan krijg ik zon heel zwaar gevoel in mn hoofd. terwijl ik gewoon op een stoel zit. Herkent iemand dat?

bijna altijd (Y)

hyperfree?
wtf is dat en h oe werkt dat?

kheb nu ook ademhalingsoefeninge, ontspanningsoefeningen.
oefeningen om mn borstkas in de "uitademingsstand" te krijgen ipv dat ie altijd in de "inademingsstand" staat,
oefeningen om al mn ingeademende lucht uit te blazen ipv slechts 30 %
en weet ik veel wat voor oefeningen nog al niet meer.
elke x als ik bij de fysio ben geweest heb ik het idee dat alleen mn kleine teen zit wara ie hoort te zitten en doet wat ie hoort te doen (Y)

loop nu al 4 maanden bij de fysio
ga al klein beetje vooruit, niet veel maar het is iets :)
t begint iig eindelijk aan te slaan (L)
Waarschuw beheerder
donateur
sins ik een x zo'n aanval heb had krijg ik vaak last van hyperventilatie als ik brak ben na een avondje uitgaan..
geen drugs meer int weekend heeft al een heleboel geholpen:)
maar ook als ik alleen alcohol heb gehad krijg ik er wat last van..
verder in drukke bussen enzo.. maar daar maak ik me niet druk om.. tis bewezen dat openbaar vervoer voor iedereen erg stressvol is:P en als je ademhaling niet al te best is, kun je daar dan duswat last van krijgen..:/

Jullie allemaal veel succes iig (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) ! op woensdag 5 oktober 2005 om 00:08:
sins ik een x zo'n aanval heb had krijg ik vaak last van hyperventilatie als ik brak ben na een avondje uitgaan..
geen drugs meer int weekend heeft al een heleboel geholpen
maar ook als ik alleen alcohol heb gehad krijg ik er wat last van..

Klinkt me zo bekend dit! Ik heb er sinds Nature One last van,heb toen teveel blauwe mitsu's op...
Ik heb me laten checken in het ziekenhuis en die houden t idd op hyperventilatie,ik hoop dat het ooit weggaat,voor mij voorlopig geen pillen meer en normaal met alc% gebruik,want dat jaagt de boel ook goed op..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 17:41:
hoe werkt dat ?

hyperfree is gewoon een klein kastje van ongeveer 5 a 6 cm lang met daarin allemaal luchtbuisjes! je moet er gewoon doorheen ademen en je ademt dan alleen het"goede" weer in zodat het hyperventileren binnen 2 a 5 minuten over is!echt een aanrader

Waarschuw beheerder
iejkszz ik heb da wel eens als ik drugs op heb

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op woensdag 5 oktober 2005 om 22:54:
hyperfree is gewoon een klein kastje van ongeveer 5 a 6 cm lang met daarin allemaal luchtbuisjes! je moet er gewoon doorheen ademen en je ademt dan alleen het"goede" weer in zodat het hyperventileren binnen 2 a 5 minuten over is!echt een aanrader

zolang je ook aan jezelf werkt, hyperventilatie is een signaal van je lichaam het zegt iets...
aan jou de taak om het uit te vogelen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bij mij een signaal van 'overbelasting' drank/drugs,dus ik doe het ff rustig aan. het gaat nu al veel beter :)
Waarschuw beheerder
Heb je gister gedronken?

Ja ik had inderdaad gedronken,....weet niet of het daaraan ligt hoor:o Kheb t de ene keer wel als ik gedronken heb en de andere keer weer niet:S teminste niet zo erg,..want heb t eigenlijk iedere dag de hele dag door:S

Zal bij mij niet helpen denk ik omdat het chronisch is, ik ga niet ineens vet snel ademen, maar ik adem verkeerd,gespannen, de hele dag door:S Kan niet de hele dag met zon kastje in mn bek lopen denk ik:o

Het is ook gewoon dat (chronische) hyperventilatie vet veel klachten heeft. Allemaal klachten die ook op iets ergers kunnen wijzen:(
Als je het nou kon herkennen aan bijv. kzeg maar iets pijn in je kleine teen,dan konden we er ook beter mee omgaan denk ik. Maar het is zoooow verwarrend:(

Ik heb die lichamelijke dingen alweer de hele dag heel erg,..weet echt niet meer wat ik ervan moet denken:S Het is ook zoveel gewoon.

hebben jullie ook zo als jullie alleen zijn (of soms zelfs niet alleen) dat het lijkt alsof je niet meer in je lichaam zit zeg maar?
Bah ik heb nu weer zoveel klachten,..wordt dr helemaal gek van:( Mn hart gaat tekeer terwijl ik op bed zit,..en het lijkt alsof ik mezelf niet ben:S Voel me zo zweverig,..net alsof ik ieder moment om kan vallen of in kan storten en heb vette hoofdsteken en steken en druk op mijn borst.Er komen ook steeds klachten bij,..lijkt wel met de minuut:S. Ben echt weer bang....

voor andere mensen lijk ik misschien gek en overdreven,..majah ik zit dr toch maar mee:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee begrijp je :flower:
Heb je niks kalmerends, voor als het te erg wordt ?
Kom je tenminste beetje tot rust.

Was gister een proefles gaan doen op de powerplate je weet wel. Nou werd vannacht wakker om 3 uur helemaal para :vaag:
Gelukkig had ik dat snel onder controle , maar toch :s
Het is lang geleden geweest, dus of het nou daar van komt :/
Ben nou alweer aan het twijfelen of ik nog een keer wil gaan :s

Zeik ook allemaal :(
Waarschuw beheerder
hmm ja idd

tjah ik heb wel valeriaan enzo,..maar om dat nou steeds te gaan nemen:o wordt ik daar dalijk verslaafd aan:o

Hmm ik wil ook gaan fitnissen met powerplate enzo,..maar ga t eerst eens aan mijn logopediste vragen,..of dat wel goed is.

Bah vanacht gewoon tot half 5 wakker gelegen,..vette para's,hart ging vet tekeer,..kut ademhaling enzo, en iedere keer als ik in slap leek te vallen schrok ik weer van mijn eigen para's :o:S

boh boh wat een gedoe gek

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (L) HCore op donderdag 13 oktober 2005 om 11:48:
wordt ik daar dalijk verslaafd aan

Ja dat is wel het risico , maarja als ik zo para werd kon me dat ook ff niet boeien :no:

:flower:

Waarschuw beheerder
Ik heb e rnu ook weer telkens last van en dta terwijl ik zwanger ben.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nu ook weer wat stressgevoeliger geworden. Ik zit me druk te maken om kleine dingen en dat stapelt zich op.. ik ga dus weer goed op mijn ademhaling letten! Als ik weinig gesport heb krijg ik meer last :s

Mediteren helpt wel eens.. of gewoon 10 keer heel bewust diep ademhalen.. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
..pff heb er nu last van..
was me aant opmaken
kreeg het koud ging rillen werd dizzy zag alles wasig
..kan moeilijk ademen gevoel dat je weg valt..

zo kut gwoon praten heeft nix geholpen by my hoor..

ik kan de aanval meestal vermijden door tegen mij zelf te zeggen k0m op jes ge gaat nie dood
of een keer tege me gezicht slaan *niej te hard hoor:p*

deze aanval duurt nogal lang nu .. 3uurtjes al
word er gek van heb nog steeds het gevoel dak zo dood kan gaan
z0u naar me vriend gaan .. maar dat gaat nu dus ook niet door..

bah bah egt kut dit gwoon!
Mensen sterkte joh .. dit is echt kl0te!
en mensen die zeggen van Je moet er gwoon niet aan denken snappen heel de situatie niet..snappen het gevoel niet!
want eraan denken doe je toch onbewust!

; ik had alleen nog ff een vraagje : zien jullie ook wel eens van die wazige zwarte vlekjes voor je ogen?... want dat is wel zo scary.. ;

groetjes (f) jessy!
Waarschuw beheerder
k had alleen nog ff een vraagje : zien jullie ook wel eens van die wazige zwarte vlekjes voor je ogen?... want dat is wel zo scary.. ;

Ik heb wel eens witte vlekjes:o meestal in combinatie met druk op me hoofd.
De logopediste zegt dat dat komt omdat de hersenen even te weinig zuurstof krijgen.

Sterkte :flower:

Waarschuw beheerder
ik heber ook last van val dan ook vaak flauw enz

maja me dokter zegt datr het wel over gaat :S

Waarschuw beheerder
kheb ook wel eens een aanval van hyperventilatie...

de ene keer krijg ik ineens geen lucht en word duizelig zodat ik moet gaan zitten om niet tegen de vlakte te gaan.

andere keer gewoon te weinig zuurstof en voel ik het langzaam komen, je hebt t gevoel dat je bloed te warm word:S zweet breekt me dan uit...
maar het is vaak als ik me ongemakkelijk voel :yes:

gelukkig niet veel last meer van de laatste tijd
Waarschuw beheerder
donateur
Dank je ''weet geen naam.nl'' (F)

.. Ik dacht al zoiets ja dat dat met verkeerd ademen ofzo had te maken ..

vanavond ga ik rustig naar een klein feestje x-factor
niet zo ver van hiervandaan veel bekende .. dus dat komt wel g0ed maar als ik eerlyk ben kryg ik nu tog wel de kriebels hoor.. voel het nu al weer aankomen.. :$

.. iedereen fyn weekend .. (K) Jessy!

Waarschuw beheerder
Voor alle duidelijkheid mensen....

Al die trucjes en medicijnen verminderen wel hyperventilatie/angst klachten maar het oplossen doen ze niet. Er zijn achterliggende problemen, laat dat nou juist de dingen zijn waarvan ik denk dat de meerendeel hier niet rekening mee houd (ik kan ook verkeerd zitten natuurlijk)

Deze achterliggende problemen zijn bijna altijd van psychische aard.

Er word ook welis gezegd dat mensen met paniekaanvallen (volgens mij is hyperventilatie hier bij de meeste een gevolg van een paniek aanval) een tekort aan serotonine hebben... ja logisch... de meeste voelen zich ook depri.

trucjes, medicijnen boden voor mij geen oplossing...
ik moest graven in mijn verleden, accepteren en vooral mijn leven verbeteren.
Hyperventilatie kan je zien als een lichamelijk signaal dat er mentaal iets niet in orde is.

Voor de 1 kan dat zijn gezonder leven, de ander het verwerken van een trauma en voor de ander enkel al het stoppen van suikerinname...

Soms doe je er verstandig aan professioneel hulp te zoeken, misschien is het nu ietswat overdreven, maar om als voorbeeld te nemen er zijn mensen die er niets mee deden...paar jaar later hadden ze allerlei vage klachtjes bij zoals denken dat ze ziek zijn, dat er iets mis is in hun lichaam, vermijden van bepaalde plaatsen...
tot aan continu in zo'n angstig bui leven....Je weet wel dat gevoel dat je heb als schrikt en dat continu dat vreet je gewoon fysiek en mentaal... etcwetc

Vat me niet verkeerd op, ik kom misschien een beetje hard over maar wat jullie meemaken heb ik ook meegemaakt. Ik weet hoe het voelt, hoe het je beïnvloed. Hoe kut het is..
Maar er is echt een oplossing.. ik heb er totaal geen last meer van.. zelfs in de meest stressvolle situaties
Om maar een vb te geven.
Afgelopen vakantie was ik de laatste 3 dagen van me vakantie ziek geworden, ik ondernam als nog een lange busrit en ben blijven feesten...
weinig slaap, vermoeit, ziek ..komen we op de airport aan, zelfs iets wat te laat...op schema en dan blijkt opeens dat ik met mijn stomme kop gloednieuwe filmcamera van 600 euro in de taxi ben vergeten... dit is stressen want we hebben ook nog is een airplane die we moeten catchen. De machteloosheid, stress en vermoeitheid eist z'n tol dat je gaat trippen... Dit zou een moment zijn om een aanval te krijgen alle ingrediënten zijn aanwezig maar door rustig diep adem te halen en gewoon doen wat je kan doen (hotel opbellen, die vervolgens desbetreffende taxi chauffeur belt en hem terug komt brengen.. nog een relaxt vindersloon pasen en huppekee naar binnen, plane to catch)
shit don't stop.. schiphol aangekomen blijkt dat de bagage niet is meegevlogen.. zit je daar nog is 2 a 3 uur lang..
papieren intevullen, chaos etcetc...
Aardig kut dus... en toch thuis aangekomen nog ff babbelen met de vrienden en dan relaxt naar bed.
Wel goed erna uitrusten..
Desondanks alle shit die ik die dagen heb meegemaakt kwam ik er zonder kleerscheuren vanaf..

succes en als er vragen zijn dan beantwoord ik ze graag...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik herken mezelf ook wel in weetgeennaam.nl... Gelukkig heb ik geen last meer van dat echt hyperventileren maar meer dak inderdaad het gevoel heb niet mezelf te zijn en niet "in mijn lijf" te zitten...

ALles is dan een beetje onwerkelijk en alles gebeurd in een roes, net alsof je droomt zeg maar... ZO weet ik dan ook geen raad meer met mn gevoelens etc. etc.

Echt zwaar k*t allemaal maarja.. Moet wel zeggen dat ik steeds makkelijker gewoon op feesten kan zijn enzo, dat scheelt wel..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 12:33:
Hyperventilatie kan je zien als een lichamelijk signaal dat er mentaal iets niet in orde is.

daar ben ik het helemaal mee eens
door psyschische klachten, gaat het lichamelijk steeds slechter, en het verergert elkaar, zie het als een domino-parcourtje.

moet wel zeggen, dat echt "facen", daar de strijd mee aangaan, das zo verdomd moeilijk.
t valt niet mee om aan te tonen wat het is, waar hetr fout ging.
daar komt bij dat je jezelf inmiddels verkeerde houdingen en dingen hebt aangeleerd
zo adem ik slecht 30 % van mn ingeademde lucht uit, staat mijn borstkas altijd in de inademingsstand en is er geen ontspanning te merken in mn borstkas, schouders en gehele rug.
dat afleren en veranderen en tegelijkertijd je mental issues te lijf gaan, kost veel kracht, veel moeite
en nog veel meer tranen, maar uiteindelijk levert het je iets op...

kben inmiddels op de weg omhoog, wel met vallen en opstaan en het gaat soms goed mis
vooral tijdens t uitgaan als t druk is en warm, ook als t koud is of een normale temperatuur, wat vaak het geval is maar voor mij niet zo voelt....
dan voel ik me kut, maarik vertik het er weg te blijven, kheb t er te goed naar mn zin om mn angst te laten winnen en thuis te blijven

"face your fears, before fears lives you"

rustig blijven, drink wat water/cola,
haal diep adem door je mond en blaas t uit, echt blazen net zolang tot je niet meer verder kan en naar lucht gat happen
of adem ingehouden uit.
steeds klein beetje lucht loslaten en dan zo snel mogelijk tellen.
werkt prima (Y)
een tip voor iedereen!

medicijnen/in zakjes blazen/nog meer medicijne
its no worth :)

Waarschuw beheerder
Eerst had ik er vaak last van, nu eigenlijk niet meer zo vaak.

Het was altijd vooral als ik me drukmaakt, en als ik ruzie had met mijn ex... :S

Dan was ik woedend en stikte ik zowat... Ja lekker dan...

Zo won ik dus nooit haha!
Waarschuw beheerder
heb net ook "ontdekt" dat ik geen koffie moet drinken
boh word je nog meer para van dan dat je normaal al bent:S
echt akelig gewoon::(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 18 oktober 2005 om 20:23:
heb net ook "ontdekt" dat ik geen koffie moet drinken
boh word je nog meer para van dan dat je normaal al bent
echt akelig gewoon:

zit caffeine in he...

net zoiets als red bull, dan alleen iets minder :P

Mijn broertje heeft dat als ie Golden Power van de Aldi drinkt :P

Dan stuitert ie door het huis haha!

Waarschuw beheerder
Doe ik ook niet meer , iets van energiedrank :no:

Word je helemaal nerveus van :S
Waarschuw beheerder
Ik drink gewoon cafeïne vrije koffie thuis:)

Waarschuw beheerder
Yep... weet er alles van...heb van alles waaronder ook hyperen en angst-stoornis en ik kan zo nog wel effe doorgaan....

Waarschuw beheerder
Nou ik heb het wel gehad moet ik zeggen, maar het klinkt hard maar het zit echt tussen je oren om het zomaar te zeggen.
In je hoofd zit het probleem niet in je lichaam.
Je bent niet ziek, je prent alleen die angst in en het gevolg daarvan is hyperventilatie..
het is ontzettend moeilijk om daarover heen te komen, het is heel erg vervelend en voor de persoon zelf heel erg.

Om van hyperventilatie af te komen is een heel erg sterke wil nodig en misschien goede begeleiding.
Ik was er vanaf gekomen door elke keer mijn grenzen te verleggen en hard voor mezelf te zijn..
Stapje voor stapje vooruit.
Waarschuw beheerder
De hyperventilatie wordt idd veroorzaakt door angst.
Het rottigge is alleen dat je in een circel terecht kom waar je moeilijk uit komt.
Je hebt namelijk een bepaalde angst, die een verkeerde ademhaling veroorzaakt (hyperventilatie) vervolgens veroorzaakt deze hyperventilatie een nieuwe angst namelijk het krijgen van een aanval. Men wordt nu banger voor de aanval dan de eigenlijke angst waarmee het eigenlijk allemaal begon.
Probeer dan ook op zoek te gaan naar die eerste angst en probeer die te overwinnen.(exposure in vivo).
Dit kan gelijdelijk en onder begeleiding.
Gegroet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 16:58:
Nou ik heb het wel gehad moet ik zeggen, maar het klinkt hard maar het zit echt tussen je oren om het zomaar te zeggen.
In je hoofd zit het probleem niet in je lichaam.
Je bent niet ziek, je prent alleen die angst in en het gevolg daarvan is hyperventilatie..
het is ontzettend moeilijk om daarover heen te komen, het is heel erg vervelend en voor de persoon zelf heel erg.

Om van hyperventilatie af te komen is een heel erg sterke wil nodig en misschien goede begeleiding.
Ik was er vanaf gekomen door elke keer mijn grenzen te verleggen en hard voor mezelf te zijn..
Stapje voor stapje vooruit.

Soms kun je ook gewoon zorgen maken. Dan hoef je niet drempels over, maar moet je gewoon leren daar controle over te krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
kheb het al weer ik zit gwoon rlx op bed
draaien , vlekken zien , niet diep kenne ademen
pyn aan me armen en benen, dan weer warm en zweten dan weer rillen van de kou

heb alleen nu nog een wasige tinteling in myn wangen en vingers..

weet iemand hoe je prsies moet ademen?.. wat ik kan leren
want als ik diep wil ademen krijg ik mijn aanval nog erger en word dan nog doller :S

(K)(F) Jessy!
Waarschuw beheerder
3 telle door de neus in
en 7 tellen door je mond uit zo lang mogelijk uitblazen
handen op je buik leggen
Waarschuw beheerder
door je neus inademen,..dan wordt je buik rond
en dan uitademen dan wordt de buik weer plat.

En ademen met een rustpauze.

Majah het lukt me zelf ook nog steeds niet:o

Ik zou zeggen ga eens naar een logopediste,..of vraag aan je huisarts of die je kan doorsturen.
Die logopediste leert jou weer normaal admenhalen en kan heel veel vragen beantwoorden wat de huisarts soms echt niet kan.

Suuces :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van •Unspeakable Ðestiny• op donderdag 3 november 2005 om 10:24:
als ik dat doe heb ik nog meer get gevoel dak flauwval ..

Is maar ffe , daarna onstpan je wel :jaja:

Ga anders een rondje rennen of wat wandelen of iets , misschien raar maar dan gaat het meestal wel weer weg (y)
Waarschuw beheerder
donateur
nou ,. rennen , of wandelen kan ik juist niet want dan heb ik het gevoel dat ik omval

ik heb angstoornis en pleinvrees alleby!.. Dusja is gwoon mooi kut..

ik kryg het in een winkel.. , als ik by me schoonouders ben , thuis (soms als ik me nie lekker voel) , uitgaan!

maar als ik byv een presentatie heb of in de belangstelling sta voel ik het byna niet..

is gwoon zo raar. ..

by my begint het meestal met het ''zweverig gevoel'' dan hartkloppingen. en als ik dan binne 1 minuut nie ga liggen word het zwart voor mijn ogen , ..

gwoon zo eng