Partyflock

Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1018542x bekeken

Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
zoiets? =)

<Zybl0re> get up
<Zybl0re> get on up
<Zybl0re> get up
<Zybl0re> get on up
<phxl|paper> and DANCE
* nmp3bot dances :D-<
* nmp3bot dances :D|-<
* nmp3bot dances :D/-<
<[SA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet

Waarschuw beheerder
hellepie hullepie

ze gaan me pakken
Werkzaam bij House of Justice
Artiest {SHOWLIST artist 56855, 62740, 93455, 39403}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 21:47:
zoiets? =)

<Zybl0re> get up
<Zybl0re> get on up
<Zybl0re> get up
<Zybl0re> get on up
<phxl|paper> and DANCE
* nmp3bot dances :D-<
* nmp3bot dances :D|-<
* nmp3bot dances :D/-<
<[SA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet

eeuuhhmmm, hij doet ut niet :'( of ik doe iets verkeerd.

Uitspraak van actief op maandag 3 augustus 2009 om 21:47:
hellepie hullepie

ze gaan me pakken

GheGhe

Uitspraak van Maxime B. op maandag 3 augustus 2009 om 21:45:
morgen komt mijn djm700 binnen

nice, ik ben nog steeds zeer tevreden met de mijne....draai er nog elke dag op

Same here, heerlijke mixer. Sta er niet iedere dag mee te spelen maar wel geregeld.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 3 augustus 2009 om 21:34:
tja als ik lieg krijg ik beide, niet echt een keuze dus

Dus je liegt als je zegt dat je een lekkere geile vriendin hebt? :p
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 21:40:
offtopicheid.

Zie boven..:)

elke dag

I wish, te druk met werk en die verdomde PS3...:p
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 3 augustus 2009 om 20:10:
Dit snap ik dus gewoon niet, als ik gebooked wordt heb ik een rider, daar heeft men zich aan te houden, anders gaat de boeking gewoonweg niet door...

Was het maar zo eenvoudig:

"alles is in orde"

Maar als je aankomt mankeert er toch wat aan een deck. Als je dan al kan draaien is het niet ideaal.
Dat de technics vaak brak zijn is een feit. Of de eigenaar organisator dat opmerkt is altijd maar de vraag. Om die reden zal het vaak allemaal in orde zijn tot je je eerste plaatje op legt.

Uitspraak van DanM op maandag 3 augustus 2009 om 20:10:
Als ik aangeef dat ik met vinyl draai heeft de organisatie dat te regelen, simpel is that....8) en anders moeten ze mij gewoon niet boeken.....
Dus ik begrijp dat ik de enige ben die nog met vinyl draait, want op locatie staan alleen maar halfgaarverrachtekutbakken? :|
[If so, ga ik een andere bezigheid zoeken...8) ]

Nouja, er zijn genoeg mensen die nog met vinyl draaien. Op locatie echter steeds minder. En de bakken die er staan zijn idd. vaak niet zoals die jij thuis gebruikt ;)

CDJ's vervangen de technics. Dit is een trend die zich doorzet en als je daar niet in mee gaat eindig je als niet "booth compatible dj" 8)

Daarbij komt bijna niets meer uit op vinyl. Dat zal de komende jaren alleen maar afnemen.
Oftewel je gaat uiteindelijk om en gaat erin mee...... Of je gaat er niet in mee en dan bloedt het uiteindelijk allemaal doowd :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op maandag 3 augustus 2009 om 20:53:
morgen komt mijn djm700 binnen

nice, ik ben nog steeds zeer tevreden met de mijne....draai er nog elke dag op

Uitspraak van Dj Dniz op maandag 3 augustus 2009 om 21:55:
Same here, heerlijke mixer.

+1 :)
laatste aanpassing

Artiest Phunkface
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 3 augustus 2009 om 23:49:
+1

-1 :)

mijn schrale booth...
[albumphoto id=63233264]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
Hoezo schrale booth? die mixer is anders zeer fijn :) de rmp's weet k niet.. maar wat k heb gehoord is het zeer ok als alternatief voor de CDJ's (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:00:
schrale booth...

haha, ziet er anders wel gelikt uit zo samen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 3 augustus 2009 om 22:00:
I wish, te druk met werk en die verdomde PS3...

haha gelukkig ben ik nog ff student ;), moet gewoon elke dag ff een plaatje draaien :)
Waarschuw beheerder
donateur
nu nog een derde draaitafel?

lijkt mij opzich wel koel, weet alleen niet of ik daar in de toekomst ruimte voor heb ;)
Artiest Neo-C
Waarschuw beheerder
donateur
Cdj neemt minder ruimte in beslag Jacky...

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 18:16:
Die Pioneer filmpjes zijn opzich wel tof (heb er nu een paar bekeken) en ze leren wel de basics. Alleen jammer dat ze dan wel de basics van cdj's leren door te kijken naar de wave form ipv echt goed te luisteren. Dat is natuurlijk super handig als je thuis 2x cdj 1000 mk3 hebt staan maar betwijfel of veel beginners dat hebben

die filmpjes van de EFX1000 hebben me nieuwe creativiteit bezorgd!!! :D wat is dat vet!

Waarschuw beheerder
Kan iemand mij vertellen hoe je de naalden verwisseld van een Stanton Mk2 element?....
Zojuist 2 x sl 1200 aangeschaft maar heb het idee dat de naalden op zijn...pure gok...vind het geluid niet denderend...alhoewel dat ook weer verschilt tussen de platen...
EN zelf heb ik het tutorial doorgenomen om de toonarm perfect aftestellen....Nou is het zo, dat je hem eerst horizontaal moet laten zweven....uit de houder.....dit kan, maar dan heb ik het gewichtje echt helemaal naar achter, en zit hij nog niet eens tegen de "stop" aan zeg maar...het punt waarop je moet gaan draaien aan de schroef om het op bv 4 gr te zetten....
Kan iemand mij hier tips voor geven....knaagt aan me dat ik misschien mn platen vernaggel ofzo....of dat het nog beter kan klinken...O:).....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:07:
haha, ziet er anders wel gelikt uit zo samen

Ja dat wel, maar ik ben een beetje veeleisend. Ik moet dit zo snel mogelijk geupgrade hebben, maarja mn bankrekening wil niet echt meewerken :lol:

Waarschuw beheerder
hele element eraf schroeven en van die bananen dingen scoren :) veel mooier en beter :)
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag weer gedraaid waar die 3e hands Dateq stond, faderknoppen vlogen eraf, de mids en de high's die niet te ver opengedraaid mogen worden, sommige eq knoppen gingen er spontaan af, de 1200's raken op bepaalde momenten over zn toeren....de pitch schoot door. Ik stond in AREA 2 en in AREA 1 staat er een djm800, m5g's, cdj1000's. Gek genoeg was t geluid wel perfect en heb ik toch nog een goeie oldskool set kunnen neerzetten.

Hopelijk staat er de volgende keer iets beter....we hebben al aangedrongen bij de organisatie dat er in AREA 2 toch een andere mixer moet gaan staan...desnoods een goedwerkende reloop. Al met al ben ik toch een beetje trots dat ik t met die Dateq toch nog goed heb afgebracht:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op zich wil het feit dat de dateq 3e hands is toch wel wat zeggen over de degelijkheid van die dingen! Op zich kwalitatief goede mixers, alleen persoonlijk heb ik ook 100x liever een pioneer DJM (al is het maar voor de dB meters per kanaal).

Waarschuw beheerder
degelijkheid is ook niet alles :nee:
zegt misschien meer over de tokos waar die dingen nog staan :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj REsound op dinsdag 4 augustus 2009 om 12:09:
alleen persoonlijk heb ik ook 100x liever een pioneer DJM

ja ook mijn idee, met een dateq ...vooral een " 3e hands" durf ik gewoonweg geen fratsen uit te halen. Mrja een " goede " dj moet met alles overweg kunnen zeggen ze altijd....doe mij maar toch een djm800 :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mongrel op dinsdag 4 augustus 2009 om 12:21:
dateq ...vooral een " 3e hands

Heb tijd gelden op een apollo staan draaien, als je dan de fader te hard omhoog gooide kwam ie met dezelfde gang weer terug.
Tevens bleven de que knoppen hangen :S heel prettig als er op een van die knoppen een mic aangesloten zit. Vooral als je niet doorhebt waarom het geluid 1 sec later weer te horen is.

Waarschuw beheerder
hahaha ja die dateq dingen.. om te huilen eigenlijk. Als je aan de eigenaar vraagt waarom ze dateq hebben en geen pioneer krijg je als antwoord "hier kan gerust een biertje overheen vallen..." :S 't is toch geen SPOELBAK maar een mengpaneel!! Gooi er gewoon een goede Pioneer neer, die zijn net zo duur of zelfs goedkoper dan een 19" Dateq mixer.. en huur gewoon DJ's in die geen liters bier achter de Dj booth weg werken maar gewoon mensen die er staan om te draaien ;) en maak een mooi plexiglas plankje rondom de booth :)

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:14:
en huur gewoon DJ's in die geen liters bier achter de Dj booth weg werken

gewoon achter de dj een plankje maken met 4 rondjes, kan je daar je glas in zetten ipv een Technics draaitafel te gebruiken als ONDERZETTER! :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:26:
gewoon achter de dj een plankje maken met 4 rondjes, kan je daar je glas in zetten ipv een Technics draaitafel te gebruiken als ONDERZETTER

moet je maar cds draaien :[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:27:
moet je maar cds draaien

ik heb geen geld om gratis en illegaal mp3's te downloaden :'(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van best of both worlds op maandag 3 augustus 2009 om 20:53:
morgen komt mijn djm700 binnen :cheer:

Nou die van mij komt niet meer vandaag :(

Tutjehola van ut bedrijf heeft hem per ongeluk naar m'n huisadres gestuurd.
Nu wordt ie morgen pas opnieuw aangeboden omdat het andere tutjehola van de tnt afgewerkt is en te beroerd is dat ding gewoon ff bij het postkantoor af te gooien.

Morgen dan maar.. :)
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 3 augustus 2009 om 23:41:
Maar als je aankomt mankeert er toch wat aan een deck. Als je dan al kan draaien is het niet ideaal.
Dat de technics vaak brak zijn is een feit. Of de eigenaar organisator dat opmerkt is altijd maar de vraag. Om die reden zal het vaak allemaal in orde zijn tot je je eerste plaatje op legt.

Dit is toch echt bij bepaalde stijlen hoor. Bij oude techno weet ik gewoon nog steeds niet beter dan dat de riders nog steeds goed worden uitgevoerd, omdat het grote gros nog met plaat draait. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iets niet voldeed op een gig waar bv die maten van me draaien.

bij ons bijvoorbeeld kan je niet komen draaien op cd's. En wij boeken dus alleen gasten die op plaat draaien. Je bent wel heel stom als je dan een cd of digitaal dj gaat boeken. Dat is namelijk waar die hierboven geschreven fouten vandaan komen.

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nog een mooie stelling:
cd-dj's zijn aso's; ze gebruiken draaitafels als onderzetters voor hun drinken & cd's, en leggen hun koptelefoon bovenop een cd-speler van 1000 euro...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:51:
cd-dj's zijn aso's; ze gebruiken draaitafels als onderzetters voor hun drinken & cd's,

mee eens
en leggen hun koptelefoon bovenop een cd-speler van 1000 euro...

boeiend

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van best of both worlds op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:53:
boeiend

vind dat asociaal, zo beschadig je de apparatuur ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van best of both worlds op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:56:
beetje plastic jwt

idd, beter hadden ze t van vinyl gemaakt, veel duurzamer 8)

Waarschuw beheerder
proberen jullie ze aan t huilen te maken :o

8)

Waarschuw beheerder
donateur
8)

Waarschuw beheerder
en dan zeggen ze dat ik vol bullshit zit :lol:

Waarschuw beheerder
kan er maar 1 de koning van de bullshit zijn hoor wees niet bang :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 4 augustus 2009 om 14:38:
en dan zeggen ze dat ik vol bullshit zit

ook wij hebben wel eens een vrije dag waarop we ons vervelen :lol:

Waarschuw beheerder
vinyl-dj's zijn aso's; ze gebruiken platen als onderzetters voor hun drinken en leggen hun koptelefoon er bovenop

[img width=768 height=1024]http://groovejunk.eu/imagehosting/44a71f8b622d5b.jpg[/img]

;p

Waarschuw beheerder
donateur
:lol: dat viel me al op toen deze foto laatst geplaatst werd :P

Waarschuw beheerder
:o die is nog fouter die gebruikt een platenspeler met plaat als onderzetten :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
een dubbele aso :roflol:
Waarschuw beheerder
Kan me een filmpje herinneren met een kat op een draaitafel?:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:19:
een dubbele aso

:lol:

vinyl draaier met identiteitsprobleem?

Waarschuw beheerder
op die poster staat ook complex he ;)

Waarschuw beheerder
:lol:

nieuwe sport foto ontleden

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:47:
En wij boeken dus alleen gasten die op plaat draaien. Je bent wel heel stom als je dan een cd of digitaal dj gaat boeken.

Ach, een 'digitale' dj kan best draaien op een plek waar alleen draaitafels staan. Tijdcode-vinyl of gewoon een midi-controller mee. ;)
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Waarschuw beheerder
Nog een paar foto's :D

Alle ledtube's & parren op blauw:

[img width=600 height=450 cacheid=0010b26d002dce03d6fa9bc61a028b2cbc]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/83/l_5e8340eb5be84959a9cfce7e3a286800.jpg[/img]

Terminator

[img width=600 height=450 cacheid=0010b26e002dce050be937071a028b2cbc]http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/103/l_2664e5fedef549d18d46bb95359322de.jpg[/img]

Weer eens een vinyltjes op de decks:

[img width=600 height=450 cacheid=0010b270002dce06fa21a1671a028b2cbc]http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/88/l_3f189ace99d24d8c96b51bfc8c94871f.jpg[/img]

Opbouwen

[img width=600 height=450 cacheid=0010b272002dce08ad6760291a028b2cbc]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/102/l_45f34f4a9e764bca9fc9788e8ec53edc.jpg[/img]

[img width=600 height=450 cacheid=0010b274002dce0a1f67ec391a028b2cbc]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/104/l_5f7815d1e44a412f833035cc07b77e88.jpg[/img]

Booth van boven af

[img width=600 height=450 cacheid=0010b276002dce0d21cf8b271a028b2cbc]http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/74/l_a2084c311475460b8f8974c412cb931b.jpg[/img]

Aan de N2O

[img width=600 height=450 cacheid=0010b278002dce0feaac77181a028b2cbc]http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/85/l_3ff6e69a7374416eb01c2c95c5729efb.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zo, heb mijn DJM700 ontvangen en aangesloten. Super apparaat!

Alleen vraag ik me iets af, ik krijg het iig niet voor elkaar (ligt vast aan mijn technisch inzicht haha). Ik heb mijn monitoren
aangesloten m.b.v. de XLR aansluitingen op de DJM700. Niks aan het handje. Krijg gewoon de volume indicatie per kanaal te zien.
Alleen dit krijg ik niet bij de master te zien? Terwijl bij de XLR ingangen aangegeven staat dat dit o.a. een master ingang is?
Mijn volume kan ik wel gewoon met de master level regelen (ik dacht in eerste instantie dat dit met de booth monitor level zou
moeten.