Partyflock

Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1026168x bekeken

Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 23 juni 2009 om 16:46:
Ik heb een aantal rips gedownload (oude hellraiser tracks bijvoorbeeld)

en bijna 40% is gewoon KUT geript. 128 kb/s of ongelijk, of het klinkt superdof of de tracks missen gewoon midden en hoog

gewoon er voor zorgen dat je aan goede rips komt...of zelf maakt :-)

Was trouwens wel lachen dat ik pas geleden nog een mailtje kreeg van een artiest van wie ik (na zijn goedkeuring) 3 platen ging rippen...
Hij vroeg of de platen nog van goede kwaliteit waren....zo niet had hij nog nieuwe exemplaren liggen voor me...gratis! :respect:

Ik vraag me af hoe een rechtzaak tegen Buma/Stemra zou gaan lopen...als er artiesten naar de rechtbank komen...en verklaren dat ze volledig achter 'piraterij' van hun tracks staan :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
128 kb/s of ongelijk

shit download ik niet eens om te luisteren thuis :/

vraag me wel vaker af waarom iemand iets op internet zet, niet alleen muziek overigens
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 juni 2009 om 17:11:
shit download ik niet eens om te luisteren thuis :/

nee precies, sommige rips op internet zijn letterlijk nog slechter in kwaliteit dan een gemiddelde preview op een MP3 store :roflol:
Waarschuw beheerder
Ik heb een aantal rips gedownload (oude hellraiser tracks bijvoorbeeld)

en bijna 40% is gewoon KUT geript. 128 kb/s of ongelijk, of het klinkt superdof of de tracks missen gewoon midden en hoog :S

Zijn waarschijnlijk zeer oude rips, en zoals al eerder werd aangedragen, je kan het beter zelf rippen. Vooral het oudere onbekendere spul, dat is vaak niet te vinden. Het populaire spul wordt nog wel een opnieuw geript door de scene.

Waarschuw beheerder
Tsja die 128 kb/s rips zijn nog uit het tijdperk dat je de koning was als je een 20GB harddisk had :lol:
Wat ik rip brandt/sla ik voor mezelf trouwens gewoon als .wav op :-)
De meeste downloads zijn tegenwoordig over t algemeen gewoon in 320 kb/s in constante bitrate...tenminste waar ik ze vandaan haal.
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 23 juni 2009 om 17:13:
MP3 store

tsja dat heb ik uit goed fatsoen ook eens 1x gedaan...die kon niet eens op alle mediaplyers worden afgespeeld, en branden ging ook niet :s
Dat was een eenmalige actie dus
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 juni 2009 om 17:25:
die kon niet eens op alle mediaplyers worden afgespeeld

ik heb zo het schijt aan die shit van apple hoe heet die player ook alweer, nooit problemen met dingen afspelen op sites maar dan net die ene op de zoveel sites gebruikt dat voor filmpjes, ik weiger het te downloaden b)
Artiest Neo-C
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MAW op maandag 22 juni 2009 om 23:57:
Heb je geen last van piekstroom?

dat heb ik dus ook zitten te bedenken, maar hoe kan ik dat checken?!
vind zon ding wat DanM heeft ook wel erg aanlokkelijk, maar wel fucking duur..
is daar geen goedkopere oplossing voor? om 'schone' stroom te creeeren?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 juni 2009 om 18:04:
hoe heet die player ook alweer

[img width=240 height=231 cacheid=00109eab002dae61455d2ee81a02857a14]http://www.vanenter.nl/blog/images/ipod/image0_thumb.png[/img]

ITUNES!! :@

TYFUSPROGRAMMA!! Als Itunes een tastbaar object zou zijn dan zou ik het compleet aan flarden rukken :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 23 juni 2009 om 18:12:
ITUNES

die meuk kreeg je er in het begin bij idd, nu kun je geloof ik de player downloaden zonder die zooi erbij

Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 23 juni 2009 om 18:12:
Als Itunes een tastbaar object zou zijn dan zou ik het compleet aan flarden rukken

rustig bruno rustig, woede lost niks op en veroorzaakt alleen maar ellende(lees kapotte platen O:))

niet om vervelende te zijn maar :kwijl: :honger:
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 72706, 69667}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 23 juni 2009 om 12:26:
DJM400 http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/mengpanelen/260117219-pioneer-djm-400.html 2 x cdj800 mk2 http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/dj-sets/259178910-2-x-pioneer-cdj-800-mkii-behringer-djx-700-mixer.html Met een beetje inspanning en geduld kun je voor dezelfde prijs die set neerzetten.

Ja maar dat setje wat ik op het oog had was nieuw, en dit setje is 2e hands..
Lijkt me toch een risico? o valt dat wel mee??
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tokkie.. op dinsdag 23 juni 2009 om 18:08:
maar hoe kan ik dat checken?!

Multimetertje..;)

:yes: er zijn diverse andere, niet zo dure!, opties op de markt, oa van Monster..;)
Zal straks wel ff kijken of ik zo snel wat kan vinden/linken..:)

Waarschuw beheerder
piekstroom?

wat spannings-schommelingen kunnen de meeste apparaten gewoon aan.
met gevoelige electronica wordt het eigenlijk alleen echt gevaarlijk met spannings-pieken (naar boven)
Dat kun je goedkoop en simpel oplossen door er een overspannings-beveiliging tussen te zetten.
Dat is een zekering die eruit springt als de spanning te hoog wordt.
Kost een paar euro bij je lokale electroboer of misschien zelfs wel in de bouwmarkt.
Ik heb ze zelf ook zitten op mn aggregaat b)
reserve heb ik uiteraard ook ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 juni 2009 om 19:59:
wat spannings-schommelingen kunnen de meeste apparaten gewoon aan.

:yes: maar als ik hier zie dat er maar 192 volt uit mijn muur komt [ als ik mazzel heb, want meestal nog minder...:O] ben ik wel blij dat ik een overspanningsbeveiliging heb incl. de nodige filters + schakelingen die er netjes 210/220 vn maakt...(h)
Waarschuw beheerder
donateur
het blijft een klote probleem..
ik heb net ff gegoogled, en kwam op dit uit:
http://surge-protectors.centralpoint.nl/apc/pf8vnt3-gr/performance-sa-8-tel-tv-gr/
als voorbeeld...

echter, ik had gister alles anders aangesloten, maar ze doen het nog steeds..
ook als er maar 1 stekker op 1 contactdoos is aangesloten.. dus mssn dat het toch wel in de boxen zelf zit..
wordt er in elk geval wel beetje gefrustreerd van zo...
Waarschuw beheerder
Kan ik me wel wat bij voorstellen...welk type speakers ging het ook alweer om?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 juni 2009 om 18:18:
niet om vervelende te zijn maar

respect weetje :)

http://tweakers.net/pricewatch/223005/trust-pw-5040s.html

Uitspraak van actief op dinsdag 23 juni 2009 om 18:46:
Lijkt me toch een risico? o valt dat wel mee??

bij kwaliteitsdingen valt 't meestal wel mee qua risico, je gaat er toch heen om ze uit te testen :) en je kan ze altijd weer voor een goede prijs verkopen (pioneer shizzle)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 23 juni 2009 om 20:05:
maar als ik hier zie dat er maar 192 volt uit mijn muur komt [ als ik mazzel heb, want meestal nog minder...

das kut ja :( ik weet niet in hoeverre er een norm is voor binnen welke grenzen spanning mag afwijken....als die 192 onder de norm zit is de netwerkaanbieder verplicht om dat binnen die norm te krijgen.
ben ik wel blij dat ik een overspanningsbeveiliging

Die zul je met een reguliere spanning van 192v niet snel nodig hebben :p
Weet wel wat je bedoeld hoor..en met de gear die je hebt staan in die modern bekabelde woning wel een goede aankoop..prima beveiligd tegen alle soorten overspanning van en naar elke bron en ook nog eens goed verzekerd (y)

de nodige filters + schakelingen die er netjes 210/220 vn maakt...

(y)
Op zich is het super...maar eigenlijk jammer dat je het hebt moeten aanschaffen omdat de beheerder van je stroomnetwerk geen goed werk afleverd.

Uitspraak van Tokkie.. op dinsdag 23 juni 2009 om 21:14:
http://surge-protectors.centralpoint.nl/apc/pf8vnt3-gr/performance-sa-8-tel-tv-gr/
als voorbeeld...

ook als er maar 1 stekker op 1 contactdoos is aangesloten.. dus mssn dat het toch wel in de boxen zelf zit..

Lijkt me ook zwaar irritant...ik ken het ;-)
Het lijkt me niet dat je een stroom-probleem hebt en geld uitgeven aan allerlei stoom-apparaten niet nodig
Het enige wat je kunt doen om erachter te komen is, zoals al eerder aangegeven hier, met een multimeter het Voltage en de Herz meten...als dat echt niet goed is moet je daarover de beheerder van je stroomnetwerk aanspreken.
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op dinsdag 23 juni 2009 om 23:07:

http://tweakers.net/pricewatch/223005/trust-pw-5040s.html

Het is een beveiliging tegen onderspanning..dus als de stroom onder de 220v komt zorgen de batterijen voor een aantal minuten 220v. Als Tokkie's stopcontact echt veel te weinig spanning geeft dan blijft ie batterijen verwisselen ;-)
Op dat apparaat zit ook een overspanning beveiliging...die zijn veel goedkoper te krijgen: http://shop.conrad.nl/verlichting-installatietechniek-beveiliging/installatietechniek/overspanningsbescherming/
Maar als je stroomnetwerk veel te veel spanning levert...dan blijf je ook van deze kastjes kopen.

Kort samen gevat: meten = weten (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 juni 2009 om 00:23:
Het is een beveiliging tegen onderspanning..dus als de stroom onder de 220v komt zorgen de batterijen voor een aantal minuten 220v. Als Tokkie's stopcontact echt veel te weinig spanning geeft dan blijft ie batterijen verwisselen
Op dat apparaat zit ook een overspanning beveiliging...die zijn veel goedkoper te krijgen: http://shop.conrad.nl/verlichting-installatietechniek-beveiliging/installatietechniek/overspanningsbescherming/
Maar als je stroomnetwerk veel te veel spanning levert...dan blijf je ook van deze kastjes kopen.

zelf heb ik een duurdere variant van APC en hij gaat echt niet direct naar de batterijen schakelen, uit mijn UPS komt continue strak 220/230 terwijl wat er in gaat dat niet perse is. Ik kan instellen dat onder een bepaald voltage het slimmer is om op batterijen over te schakelen omdat dan de verwachting is dat er een grotere dip aankomt. even in het kort:

transformator 220->12v ---> batterij --> 12-220v transformator, dat is tenminste wat mij verteld is ;)
laatste aanpassing
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tokkie.. op dinsdag 23 juni 2009 om 21:14:
als voorbeeld...

Welke speakers waren het dan? Heb je al gezocht of meer gebruikers die klachten ervaren?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
zijn deze speakers:
http://www.elevator.de/product_info.php/info/p1993-Studio---Recording-Sinn7-DieBox-5-black--Paar-.html
en ik heb contact gehad met mijn leverancier, en die heeft nog geen klachten daarover gehad..
en ik had tot zaterdag ook absoluut geen klachten.
met een multimeter het Voltage en de Herz meten

zou niet weten waar ik zon ding vandaan moet toveren,en hoe dat in zijn werk gaat :O...
Waarschuw beheerder
maar eigenlijk jammer dat je het hebt moeten aanschaffen omdat de beheerder van je stroomnetwerk geen goed werk afleverd.

Was niet de hoofd-reden....ik kocht een dure LCD en gezien ik zuinig bent op mijn spullen vondt ik de Monster geen overbodige luxe....later kwam ik achter het spanningsverval...:o
Artiest Pama
Waarschuw beheerder
Kan ik hier zomaar foto's neerknallen, of moet ik resizen? Voordat ik heel deze pagina aan gort trek.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 24 juni 2009 om 08:34:
gezien ik zuinig bent op mijn spullen

no offence [img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/22438050.jpg[/img]
:lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 juni 2009 om 08:52:
no offence

maar van een klein beetje stof klapt een lcd er niet doorheen..

dat voorkom je niet, tenzij je elke dag met een doek of swiffer over je apperatuur gaat..
weetniet hoe jij zit met je werk, maar bij de meesten zal dat denk ik iets teveel van t goeie worden 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tokkie.. op woensdag 24 juni 2009 om 08:57:
dat voorkom je niet, tenzij je elke dag met een doek of swiffer over je apperatuur gaat..

stofkap ??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 juni 2009 om 09:05:
stofkap ??

die zitten er bij mij ook standaard op, maar als je 2 uur draait op een dag, moet ie er toch echt af..
vervolgens doe je hem er weer op, kijk dan eens naar de laag stof die er al op ligt

Waarschuw beheerder
maar van een klein beetje stof klapt een lcd er niet doorheen..

doelde meer op z'n zin dat hij zo zuinig is op z'n spullen en toen kwam ineens die stoffige DJM in me op :lol:

:lol: swiffer??

maar ja Vestax heeft daar iets op gevonden, zodra ik m'n mixer uit zet komt er een plasticje voor alle kieren en openingen :x

was t maar waar :cry:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 juni 2009 om 09:14:
oelde meer op z'n zin dat hij zo zuinig is op z'n spullen en toen kwam ineens die stoffige DJM in me op :lol:

Ben inderdaad zuinig op mijn spullen, een beetje stof verandert daar niks aan...:nee:
Is overigens een redelijk gedateerde foto, het zichtbare stof zit allang in de vacuumcleaner...(h)
Uitspraak van Tokkie.. op woensdag 24 juni 2009 om 09:10:
ie zitten er bij mij ook standaard op, maar als je 2 uur draait op een dag, moet ie er toch echt af..
vervolgens doe je hem er weer op, kijk dan eens naar de laag stof die er al op ligt

Mijn Sl's zijn ooit ingebouwd geweest, de 'clamps' zal ik eens moeten traceren, net als de stofkappen...is overigens geen pre voor mij, stofkappen...:nee: zolang mijn geluid gewoon goed/top is hoor je mij niet klagen..:O
Overigens maakt het niet uit, stofkap of niet, stof komt er namelijk áltijd wel op...:yes:

en nu helaas weer ff een paar uurtjes werken...:[
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=300 cacheid=00109f0a002daef078de3ca61a02858f53]http://image.hotdog.hu/_data/members0/340/525340/images/800px-Salad_Fingers_and_Puppet_Friends.png[/img]

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pama op woensdag 24 juni 2009 om 08:42:
Kan ik hier zomaar foto's neerknallen, of moet ik resizen? Voordat ik heel deze pagina aan gort trek.

knallen maar..:yes: ik link ook vaak mijn Photobucket-uploads hier naar toe [ full size (h) ]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 24 juni 2009 om 09:22:
Ben inderdaad zuinig op mijn spullen

(Y)

Uitspraak van DanM op woensdag 24 juni 2009 om 09:22:
het zichtbare stof zit allang in de vacuumcleaner

:lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 juni 2009 om 09:14:
swiffer??

ja ik bedoel van die syntetische doekjes...dat noem ik standaard swiffer..
omdat stof verdwijnt, waar mijn moeder met zo'n doekje verschijnt 8)

ohnee :nocheer:
die komt niet aan mijn apperatuur..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tokkie.. op woensdag 24 juni 2009 om 09:24:
omdat stof verdwijnt, waar mijn moeder met zo'n doekje verschijnt

(y) tot ze wilde scheiden gvd :roflol:

achja ik dek t af maar schoonmaken is al wel even geleden volgens mij :x
Waarschuw beheerder
donateur
ik dek het ook zeker af, maar het hoekje waar ik nu zit (pc/apperatuur) is het enige hoekje waar ik me ook druk om maak.
als hier stof ligt, dan moet ik dat ook meteen schoonmaken.. dat heb ik bijv. niet als ik mijn slaapkamer bekijk 8) :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 24 juni 2009 om 09:23:
knallen maar..

Prima! Ik hoop dat het me in 1x lukt. :P

Technics SL1200MK2 met Tokyo Skyline slipmat.
[img width=1024 height=683]http://i41.tinypic.com/2ziatj5.jpg[/img]

Ortofon Concorde Pro.
[img width=1024 height=683]http://i41.tinypic.com/1zxqe7n.jpg[/img]

Stanton DJ Pro-3000
[img width=1024 height=683]http://i44.tinypic.com/2ytsivr.jpg[/img]

Overzichtje. Technics SL1200MK2 + Behringer DJX700.
[img width=1024 height=1536]http://i42.tinypic.com/29gn8t0.jpg[/img]

En als je je verveelt, neem je wraak op je allereerste draaitafels.
[img width=1024 height=683]http://i43.tinypic.com/r9qyr9.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ik zie dat ze wel erg groot zijn. Laden is niet denderend snel, of is dit toevallig alleen bij mij?
Waarschuw beheerder
donateur
gaat prima hier hoor met laden.

lekkere studio gear heb je staan dude, damn :kwijl:

Zitten er al scheurtjes in je DJpro 3000? Die dingen gaan zo snel stuk namelijk (uitschuivende gedeelte met de 'klikstreepjes' scheurt als eerste)

maar erg strakke set!! :geevrestecpa:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pama op woensdag 24 juni 2009 om 10:09:
Ik zie dat ze wel erg groot zijn. Laden is niet denderend snel, of is dit toevallig alleen bij mij?

vond het nog meevallen eigenlijk

ziet er netjes uit :D maar die schermen 4 pronfilms te gelijk dat is natuurlijk wel uber
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 24 juni 2009 om 10:12:
gaat prima hier hoor met laden. lekkere studio gear heb je staan dude, damn Zitten er al scheurtjes in je DJpro 3000? Die dingen gaan zo snel stuk namelijk (uitschuivende gedeelte met de 'klikstreepjes' scheurt als eerste) maar erg strakke set!! :geevrestecpa:

Dankje! In de draaipunten zitten 1 scheurtje. En dat valt nog wel mee. Heb hem nu bijna 3 jaar. Daarintegen doe ik hem bijna nooit af tijdens het mixen, dus dat scheelt misschien wel.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 juni 2009 om 10:13:
ziet er netjes uit maar die schermen 4 pronfilms te gelijk dat is natuurlijk wel uber

Dankje! En ja, dat is echt top. Haha!
Waarschuw beheerder
donateur
viespeuk he die cuts :no:

8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 24 juni 2009 om 10:26:
viespeuk he die cuts

Haha! Ach, wat ik er wel op doe weet ik niet. Er staat ook nog een scherm in me kast, niks te doen. Heb toen de tijd goedkoop kunnen kopen, vervolgens computer erbij gekocht. En uiteindelijk weet ik niet wat ermee te doen. Ja, ene PC draait een website op, en muziek. De ander beetje internetten, msn etc.
Waarschuw beheerder
donateur
ow je produceert er niet mee?
Waarschuw beheerder
Nee. In mijn ogen ken ik me tijd beter in het draaien steken. Daarintegen heb ik ooit van me tante een Akai MPD24 gekregen. Helaas weet ik niet wat ik hiermee moet doen, en staat deze op Marktplaats.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 24 juni 2009 om 10:26:
viespeuk he die cuts

vind jij dat vies :o

ach man je moet die cdjs eens inruilen voor vdjs kun je nog eens lachen met je pron :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
PRON

Het Patriottisch Front voor de Nationale Wedergeboorte (Pools: Patriotyczny Ruch Odrodzenia Narodowego, afk. PRON) was een Poolse mantelorganisatie van de communistische Poolse Verenigde Arbeiderspartij (PZPR) ten tijde van de Jaruzelski-dictatuur.

PRON werd op 17 december 1982 in het leven geroepen en verving het Front Jednoci Narodu (Nationaal Front), een volksfront dat echter sinds het einde van de jaren '70 betekenisloos was geworden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 24 juni 2009 om 10:49:
Het Patriottisch Front voor de Nationale Wedergeboorte

8)
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Waarschuw beheerder
@ pamaaa, je draaitafels staan op tafelhoogte, is dat niet vervelend draaien? of draai je vanuit die bureau stoel?:P
verder leuke set alleen jammer van diue djx 700..

ps.

zelf gister traktor scratch gehaald en ff gedraaid op mijn mac......

Amen :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja die DJX-700 is wel een beetje een belediging voor de 2 technics. Daar hoort eigenlijk toch wel een pioneer, ecler, dateqje of weet ik wat tussen. :P
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
zo lang het maar geen behringer is:p