aan Drone: leuk trackje, ni echt een dreun-bassdrum, maar der zit iets in.
aan Rien: i like your style of music choice
aan iedereen: ik ben zelf een hevige sub-bass-addict en ik verkies dus bassdrums en basslines (ja idd, allebei) met een machtige, diepe, volronde sub-bass klank die alles in je buurt doet daveren op zijn grondvesten...
voorbeelden van zo'n vette basses zijn:
Noize Suppressor: vooral de laatste Bassdrum van de World of the LSD user RMX
The DJ Producer: History Lesson (Track 4, Doomsday Mechanics op ThirdMovement)
APELDQQORNER sloeg hier spijkers met koppen
Voor de producers onder ons: zo'n diepe bassklank is practisch enkel verkrijgbaar door resampling met (semi-)professionele apparatuur. ik en men producent-buddy gebruiken een Korg Electribe SX Groovebox waarbij we het geluid zo zuiver mogelijk proberen te houden, maw zo weinig mogelijk distortion (distortion is immers een gevarieerde/gemodifieerde wavecurve van een bassklank, waarbij de bass wordt omgezet in iets anders).
als de bassklank niet voldeed naar onze maatstaven probeerden we dit simpel bij te stellen met de pitchbend en als dit nog steeds ni naar onze 'goesting' was waren we genoodzaakt ettelijke male te resamplen via de Ensoniq ASR-X-Pro. dit neemt spijtig genoeg veel tijd in beslag omdat het nooit van de eerste keer perfect is en je regelmatig opnieuw moet beginne.
als iemand betere (lees: minder omslachtige) manieren weet, een stille hint is nooit overbodig
Grtz