Dan geef je die gast dus blijkbaar wat hij wil, een feest gruwelijk verstoren.. en dat is hem dan ook gelukt..
Dat je feest wil niet zeggen dat je het niet erg vind dat zoiets gebeurd is.. Maar hoeveel mensen overlijden er ieder jaar door zinloos geweld? precies, haast ieder jaar wel een aantal.. Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat gebeurd is, maar dan zie je ook niet ineens dat iedereen moet stoppen met hun feesten.. en omdat het op koninginnedag gebeurt weer ineens wel?
Wat een bullshit dat je geen respect toont als je gaat feesten als zoiets gebeurd..
Je weet niet of het zijn bedoeling was om het feesten te stoppen, kan me niet voorstellen dat dit zijn voornaamste doel was, waarschijnlijk was het voornaamste doel het doden van leden van het Koninklijk huis.
Wat het speciaal maakt is dat er bij deze actie, a) vele slachtoffers zijn gevallen,

aanslag op de Koninklijke familie, geliefd bij vele Nederlanders en symbool voor Nederland, c) deze actie was uitgezonden op tv, en door veel mensen gezien d) Koninginnedag bestaat door het Koningshuis, we vieren de verjaardag van de Koningin, min of meer haar feest, het is haar en haar dierbaren (+ directe slachtoffers) dit dan overkomt
Kortom een boel speciale redenen die dit anders maken, dan andere acties van zinloos geweld. En meer reden om te stoppen. En daarmee bedoel ik met name de uitbundige feesten. Dus vooral met feestmuziek.
Respect, respectloos is wellicht wat te zwart-wit in deze, wat dan helpt is om het met een getal te benoemen. Als 1 het meest respectloos is, en 10 het meest respectvol. Dan vind ik doorgaan met feesten een 3.
an maar respectloos en tokkie ....
Eerlijke reactie, klasse!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 18:33:
muziek is juist om mensen te troosten een wondermiddel...
Daar zit idd ook wat in. Vraag blijf of je dat dan aansluitend moet doen, of later muziek moet inzetten.
Natuurlijk is het hoofdzakelijk het individu die dit op zijn geweten heeft en de beslissing heeft genomen in welke gekkigheid dan ook om tot deze daad te komen, maar denk dat we ons als maatschappij ook weleens achter de oren mogen gaan krabben, want je moet geen mietje zijn als je tegenwoordig aan de gecreerde verplichtingen van het leven wilt voldoen en ik kan best begrijpen dat je door deze maatschappij in ervaringen terecht komt die je kop geheel laten overkoken en denk dat we weleens naar systemen mogen gaan zoeken die iets minder druk op de ketel van elk zet zodat we niet meer over hoeven te koken!
Zo denk ik er ook over. Is een boel mis in de maatschappij, mede daarom ook mijn opmerkingen mbt stoppen feest
Ik hoop dat er uiteindelijk niets bestaat dat mensen laat stoppen met feesten, maar er zijn wel gebeurtenissen waardoor de zin om te feesten tijdelijk kan verdwijnen of gewoon niet gepast voelt. Mij werd het rond drie uur op de straat verteld en nam het in eerste instantie in mijn gezelligheid als een grapje aan, maar toen toch iemand me er werkelijk van wist te doordringen ben ik gelijk naar een internetcafe gestruind om het uit te zoeken aangezien we wel een feestje aan het draaien hadden op de nationale feestdag.
De berichten die ik op het internet vond waren natuurlijk allerminst leuk en kon er even met mijn hoofd niet bij hoe deze schitterende dag met geen enkel wolkje aan de lucht zo in het zuurste water kon vallen door dit zinlooste geweld. Natuurlijk was mijn eerste gedachte dat we alles zouden moeten aflassen, maar al snel werd me duidelijk via internet en wat telefoontjes dat de organisatie in Amsterdam het feest eerder ging laten doodbloeien, maar zeer zeker niet gelijk de stekker er uit wilde trekken met alle gevolgen van dien
Idd, waar trek je de grens. Voor de een ligt dat anders dan bij mij. Uit voorgaande discussie is duidelijk dat die per persoon (erg) verschillend kan zijn.
Gisteren waren er tussen de 1,5 en de 2 miljoen mensen in Amsterdam, stel je voor dat alles gestopt wordt en er moeten dus dik een miljoen mensen naar huis, dan wordt het toch een niet te overziene chaos? Dan vallen er zeker weten nog meer doden, worden mensen vertrapt etc. Maakte gisteren al een moment mee dat het bijna mis ging omdat het te druk was op een bepaald punt, moet je es indenken hoe groot de ramp wordt als iedereen tegelijk naar het Centraal Station trekt!
Dat is idd een goed punt. Amsterdam trekt de meeste bezoekers. Een grote stad als Rotterdam heeft wel meteen alles afgelast. Ik weet niet in hoeverre Amsterdam verschilt met Rotterdam qua aantallen bezoekers op Koninginnedag. In veel steden is een en ander afgelast. Artiesten als de Toppers, Kane en Ilse de Lange hebben hun optredens afgezegd. Wellicht waren er tussenoplossingen mogelijk geweest? Daarnaast denk ik dat je als dj, organisatie ook een eigen verantwoordelijkheid hebt, een eigen normen en waardensysteem. Daarnaast was dit feest klein, dus stoppen met dit feest zou niet leiden tot ongeregeldheden, wat mij betreft dus geen goed argument. De gemeente kan dan wel zeggen dat je door mag gaan. Maar wat vind je dan zelf? En als dit feest nu gehouden was in een kleine stad? Wat was er dan gebeurd? Alleen omdat er anders (wellicht?) nog meer doden zouden vallen is het afgelast? Dus er kan nooit iets voordoen waardoor het uitbundig vieren van Koninginnedag gestopt wordt?
Opvallend trouwens dat de mening 'stoppen met feesten' vooral ingenomen wordt door ouderen en vrouwen.
Daarbij slaat het nergens op om festiviteiten in Amsterdam te stoppen omdat er een niet te bevatten actie als deze in Apeldoorn heeft plaatsgevonden. Moet iedereen dan meteen met een sip gezicht rond gaan lopen? Ik kan er met mijn hoofd niet bij wat die kerel gedaan heeft, maar door zulke mensen feest ik nog harder en heb ik nóg meer behoefte aan een saamhorigheidsgevoel zoals dat op 'onze' feestjes altijd was en is. Voor iemand met de naam Love Is The Answer heb je er verdomd weinig van begrepen hoe belangrijk liefde is. There wouldn't be love without hate, hoe vervelend dat ook mag zijn. Zonder kwaad was er geen goed, en wees blij dat wij (neem ik aan) niet tot de groep van die gestoorde gek Karsten T behoren.
Dat is het andere uiterste. Maar echt laten doordringen wat er is gebeurd, dat is volgens mij wel goed. En saamhorigheid uit zich toch niet alleen in samen feesten? Samen stil zijn, kan ook een prima manier zijn. Juist in de stilte kan gevoel zich ontvouwen.
En Charles wie weet er wel echt wat liefde is? Jezus, Bhoedda? Ik denk dat ik een goede stap in die richting zet, als ik eerlijk benoem dat wat er is (zoals met jouw tracks, feest laten doorgaan), en haat, scheldpartijen zoals hierboven zijn geuit niet met vergelijkbare teksten te beantwoorden.
Mooi gezegd trouwens dat liefde niet kan bestaan zonder haat. Des te wonderlijker dat je laat leiden door haat (?) door dit niet te lezen.