Partyflock

Forumonderwerp · 710221
Waarschuw beheerder
De enige Turkse familie die het Overijsselse Dedemsvaart woont, is na 10 jaar zorgeloos leven het doelwit van terreur door jongeren geworden. Zo'n 30 plaatselijke jongeren vallen het gezin lastig en mishandelden zelfs het 5-jarige dochtertje, zo zegt vader Zeki Canakci in het Algemeen Dagblad.

Het gezin Canakci lijkt te moeten boeten voor de wereldwijde terreurdaden van radicale moslims. Na de aanslag dit jaar in Madrid kwamen zo'n 30 tot 35 jongeren uit Dedemsvaart tot vier keer toe verhaal halen bij het rijtjeshuis van het gezin aan de Adelaarweg. Er werden leuzen gescandeerd als: "Vuile moslims, we maken jullie dood". En dat terwijl wij niet eens moslims zijn en nooit in een moskee komen, aldus vader Canakci. Hij benadrukt goed geïntegreerd te zijn en ook Nederlandse kennissen te hebben.

Na de wandaden van moslimterroristen bij de gijzeling van schoolkinderen in Beslan, werd de 5-jarige dochter Seyda door vier Dedemsvaartse tieners aangevallen en met een stok in het oog geprikt. ''Eentje is zelfs op haar gaan zitten. Ze is gaan gillen en de daders zijn gevlucht. Volgens de politie moet ik blij zijn dat Seyda, die behoorlijk gewond is geraakt aan haar oog, niet in de vijver is geduwd'', zo zegt de aangeslagen vader.

Vader Canakci vermoedt dat de haat wordt gezaaid door de ouders van de jeugdige belagers. ''Ik denk dat allochtonen in veel huiskamers de schuld krijgen van de geweldsuitbarstingen die overal op de wereld plaatsvinden. Vervolgens ontstaat er op allerlei plekken een sfeer van vergelding. Zelfs in Dedemsvaart. Het is een giftige slang die zich door het dorp beweegt.'' Hij beklaagt zich over de weinige steun die hij krijgt van hulpverleningsinstanties.

De politie zegt het onderzoek heel serieus te nemen, maar heeft nog geen aanhoudingen verricht in de zaak van de mishandeling van zijn dochtertje. Canakci vindt dat vreemd omdat hij al een paar namen van daders doorgegeven heeft. Overigens deed hij indertijd geen aangifte van het schreeuwen van de leuzen, maar dat gaat hij nu alsnog doen.

edit:
Bron: Algemeen dagblad

Alleen omdat ze er UITZIEN als moslims en t nog niet eens zijn dat soort dingen gaan schreeuwen voor hun huis en een 5-jarige kleuter mishandelen... :no: :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
tering mijn familie woont daar :| nooit geweten dat er zulke idioten daar wonen :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
doe je nix aan

Waarschuw beheerder
nooit geweten dat er zulke idioten daar wonen

Die wonen overal :yes:

Vindt dit echt te ziek voor woorden trouwens... Maar goed, kijk er eerlijk gezegd niet meer van op :no:

Waarschuw beheerder
allemaal gekken hier in het oosten...

Ik wil hier weg o:)

Waarschuw beheerder
Meelopers, onwetenheid, gebrek aan kennis, gebrek aan macht, doelloos etc.

deze woorden matchen met zulke mensen...

god vergeef het hun.

Waarschuw beheerder
Deze is het denk ik Afwazig.

Julien R
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha ja dat is em !!! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Echt belachelijk zeg!!

Zouden ze bij mij moeten proberen...:@

Kansloze wazi's!!

Waarschuw beheerder
mja zitten vast ook wat PF-ers tussen:-S

zielig hoor..

Na de wandaden van moslimterroristen bij de gijzeling van schoolkinderen in Beslan, werd de 5-jarige dochter Seyda door vier Dedemsvaartse tieners aangevallen en met een stok in het oog geprikt. ''Eentje is zelfs op haar gaan zitten. Ze is gaan gillen en de daders zijn gevlucht. Volgens de politie moet ik blij zijn dat Seyda, die behoorlijk gewond is geraakt aan haar oog, niet in de vijver is geduwd'', zo zegt de aangeslagen vader.

stoer stoer...dat je mag afsterven en branden in de hel.
bekrompen boeren :bweech:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
al waren het wel moslims:S wat is dit fout zeg damn:@
Waarschuw beheerder
donateur
Bah zielige trieste simpele lijers *kots*

Afschieten gelijk! (Y)
Waarschuw beheerder
Ach, dat heb je met dorpspaupers!

Ze weten (helaas) niet beter...........:-)
Waarschuw beheerder
wel zielig voor de goeie!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ken t plaatsje wel jah. Had je daar niet vd zomer Dedemsvaria ofzo?? Een dorpsfeest..

Afijn, jammer voor die turken. Verhuizen misschien een optie??

Waarschuw beheerder
Je hoort het nu ook maar van 1 kant, en het lijkt mij sterk dat groten zon klein meisje gaan mishandelen, misschien was het wel een kinderruzie, je weet t toch nooit hoe het precies zit.
En die turken zelf zijn denk ik ook niet zo braaf !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
misschien was het wel een kinderuzie

Inderdaad! (y)

Die 'groten' hebben het verstand van een klein kind :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je gaat toch niet verhuizen omdat een stelletje maolloten geen verstand hebben???
Die mensen wonen al jaren daar en hebben nooit problemen veroorzaakt en dan zullen ze nu ineens als een soort van turkse tokkies weg moeten??
Sorry hoor maar je moet die idioten die dat doen aanpakken. Niet een onschuldig gezin..!

En zoals je kan lezen, is er nooit een probleem geweest met dit gezien dus QoH wat je zegt slaat helemaal nergens op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Turken en braaf zijn ? :|
Maarja ik bedoel misschien waren het wel kinderen van ong. dezelfde leeftijd..
Die turken kunnen de verhaaltjes natuurlijk ook mooier maken..
En waar staat dat zij nog nooit wat hebben uit gevreten ? Heb ik er vast overheen gelezen :o
Waarschuw beheerder
donateur
Doe ff normaal jij kansloos figuur!! Volgens mij komt queen of hardcore ook uit dedemsvaart...

Waarschuw beheerder
Nee ik ben gewoon redelijk geef ze allebei niet gelijk ;) en geloof het verhaal ook niet van 1 kant. Geloof best dat ze getreiterd worden maar dat die turken zelf helemaal niks doen ? :x
Is niks kansloos aan hoor :D
Waarschuw beheerder
Dat je niet kan geloven dat er Turken zijn die gewoon een normaal leven leiden zonder vervelend te zijn voor de buurt zegt al genoeg :/

Dit is ook niet hun verhaal, dit is door het Algemeen Dagblad geschreven, die toch redelijk neutraal zouden moeten zijn in hun berichtgeving. (hoe neutraal de kranten nou eigenlijk zijn is weer een andere discussie)Het AD is ook wel n krant die, stel dat het Turkse gezin ook vervelende dingen deed, dat ook wel vermeld zou hebben. De politie heeft daar in ieder geval nooit klachten over gekregen, anders had het AD dat daar wel bij vermeld.
Verder is het ook niet zo dat die anderen van dezelfde leeftijd waren, want dat waren tieners (dus als de berichtgeving klopt 13-19) en dat Turkse kleutertje was 5.

Waarschuw beheerder
De krant moet je ook niet altijd geloven die maken hun eigen verhaal ook zo mooi mogelijk en trouwens komt het verhaal ook van die turken zelf!
Denk je nou echt ze helemaal NIKS hebben gedaan ? :| pfff

Waarschuw beheerder
why not? dacht dat koningen niet kortzichtig waren

Waarschuw beheerder
Dat ben ik juist ook helemaal niet ! Ik bestempel geen van beiden..
Waarom bemoei ik me hier eigelijk ook mee :|
Kan me ook nog geen flikker schelen eigelijk :o

Waarschuw beheerder
donateur
En die turken zelf zijn denk ik ook niet zo braaf

Dat noemen ze nou vooroordelen

Nog een voorbeeld, ow jij houdt van hardcore, nou dan zal jij vast ook wel een wazi zijn, dat kan gewoon niet anders.

Dat ben ik juist ook helemaal niet ! Ik bestempel geen van beiden..
Waarom bemoei ik me hier eigelijk ook mee
Kan me ook nog geen flikker schelen eigelijk

Je bestempelt wel degelijk, je insinueert dat die turken vast en zeker ook het nodige op hun kerfstok hebben.
Best raar denk je niet ? Als ze er 10 jaar zonder problemen wonen en ze ineens na alle extreme-moslim-media-aandacht lastig worden gevallen/bedreigd.
Aangezien ze de ENIGE turken in dat dorp zijn zegt dit meer over de autochtone jongeren daar (en hun ouders?) dan over dat turkse gezin.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik denk inderdaad dat ze niets gedaan hebben!

En hoe weet iemand uit Leek (hoe toepasselijk :-))zoveel af van buitenlanders en hun gedragingen? :s
Teveel tv gekeken?

Waarschuw beheerder
Tja dat zal ik wel niet zo maar verzinnen he ? ;)
Maar genoeg ervaring met turken maar ook met turken in hun eigen land..
Heb niks tegen turken hoor alleen weet ook wel hoe buitenlanders zijn.. (niet allemaal)

En waarom zou iemand uit Leek niks van buitenlanders af kunnen weten ? :|

Waarschuw beheerder
donateur
Tja dat zal ik wel niet zo maar verzinnen he ?
Maar genoeg ervaring met turken maar ook met turken in hun eigen land..
Heb niks tegen turken hoor alleen weet ook wel hoe buitenlanders zijn.. (niet allemaal)

Heb je ervaring met turken of met de turkse cultuur/mentaliteit?
Er zit net zoveel verschil tussen turken in hun eigen land als nederlanders in hun eigen land (tokkies vs. maatschappelijk werkers)
Ik denk dat dat dochtertje een nederlands paspoort zal hebben dusch ...

En waarom zou iemand uit Leek niks van buitenlanders af kunnen weten ?

In ieder geval te weinig om er een rechtvaardige mening over te kunnen formuleren. Die ervaring heb ik weer met mensen die uit een dorp komen.

Waarschuw beheerder
Haha das dikke flauwekul wat je zegt !
Maar ik ben dus op vakantie geweest naar Turkije en geloof me de "goeien" zitten in hun eigen land hoor, maar daar wil ik niet mee zeggen dat alle turken hier in Nederland zitten slecht zijn maar ze kunnen zelf ook goed treiteren...
En je hebt mij ook NIET horen zeggen dat die anderen niks hebben gedaan want dat staat vermeld, maar ik zei: geloof niet dat die turken helemaal niks hebben gedaan. En dat is toch ook ieder voor zich ?
Waarschuw beheerder
geloof me de "goeien" zitten in hun eigen land hoor

Ben je in de arme wijken van Istanbul en Ankara geweest? Ik denk het niet he! :-)
Lekker relaxed aan het strand :d

geloof niet dat die turken helemaal niks hebben gedaan. En dat is toch ook ieder voor zich ?

Met jouw bekrompen dorpsgedachte mag je dat wel denken ja :d

Waarschuw beheerder
Nou klaar toch ?!

Ik aan het strand gezeten ? :nee:
Ben meer een "doe" type. En heb dus heel veel gezien ;)
Waarschuw beheerder
Dan heb je niet goed genoeg gekeken ;-)

Maargoed, ik houd er inderdaad over op (y)
Got a train to catch :-)

Waarschuw beheerder
Ben in een arm dorpje geweest, maar zelfs daar konden ze nog een beetje leven van toeristen. Maar de "echte" armen zie je daar niet nee.
Maar kijk op zwarte markt Beverwijk, lopen allemaal griezels rond :S
Waarschuw beheerder
ze kunnen zelf ook goed treiteren...

ZE????

Wat heeft de ene turk met de andere te maken?

Maar kijk op zwarte markt Beverwijk, lopen allemaal griezels rond

je eerste ervaring met "ZE" ?
Waarschuw beheerder
Dedemsvaart, dat zegt al genoeg lijkt me. Echt zo'n boeren 'ons kent ons' dorpje (let wel: ze zullen niet allemaal zo zijn). In dergelijke gemeenschappen gebeuren dat soort dingen... en zelf weten ze niet hoe kansloos dat is. Zullen ze overigens ook nooit snappen.

Waarschuw beheerder
Moet ik jou daar verder uitleg over geven ? :nee: NEE dus !
En ga niet weer over hetzelfde in discussie want dan ga je maar terug lezen..
Kom eens met iets nieuws dan :S
Waarschuw beheerder
Ik denk dat die pubertjes hevig in de war zijn. Geert Wilders zei dat het terroristen waren, en politici liegen toch nooit?

Waarschuw beheerder
Wie zegt dat ze "dat" niet zijn dan ? :|
Maar goed ik ga...

Moet de bus halen :o

Waarschuw beheerder
donateur
Nou blij dat QoH de bus moest halen....

Wat een CRAP kan die miep uitblaten zeg :/

Hey QOH er is ergens een topic over een bus die over een chauffeur heen reed...

Niets voor jou?? :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:D
vrees dat t ook weinig zin heeft om r wat tegenin te brengen.. sommige mensen geloven dat God zorgt dat je ziek wordt, en andere mensen geloven dat alle Turken wel wat op hun kerfstok hebben en dat ze terroristen zijn... :)

Waarschuw beheerder
Queen of Hardcore je spreekt jezelf continu tegen stomme muts.

Die turken kunnen de verhaaltjes natuurlijk ook mooier maken..

Je bent gewoon bevooroordeeld en bekrompen. Punt.

Ik aan het strand gezeten ?
Ben meer een "doe" type. En heb dus heel veel gezien

Veel gezien maar je begrijpt er nog steeds niks van. Dat noem ik nou gewoon DOM :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het zal ook omgekeerd voorkomen...maar tis gewoon een feit dat veel nederlanders 'bang' zijn tegenover buitenlanders

'wat de boer niet kent dat vreet die niet'

Waarschuw beheerder
Altijd die achterlijke boeren he :[

Waarschuw beheerder
donateur
Een jaartje of 20 geleden was ik in de zomervakantie "huismeester" van een stel vakantie-appartementjes in Bergen aan Zee. Ging allemaal prima, af en toe kwamen de eigenaars óók een keertje langs om te zien of alles goed liep en toen moesten er een keer ff wat spulletjes (toiletdingen enzo) worden gehaald.

Ik dus naar de winkel en hun zoontje van 7 liep met me mee.

Opeens stak dat jochie de staat over, waar helemaal geen reden voor was, want we moesten aan de zelfde kant van de straat zijn.

"Waarom steek je nou over?"
"Dat huis mogen we niet langslopen, want daar wonen allemaal stinkturken"
"Stinkturken? Waarom stinkturken?"
"Die wassen zich nooit."

Zeven jaar en nu al verpest door zijn ouders *zucht*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Dan moet je daar niet zo dicht langs de spiegels lopen.

Waarschuw beheerder
hahaha wat een domme opmerking eigenlijk....

ouwehoeren op de mensen van de zwarte markt.. maar er wel gaan kopen..euh hoe heet dat ook al weer ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Met twee maten meten?

Waarschuw beheerder

Je bedoeld niet nederlanders of mensen van niet nederlandse afkomst die er mischien net iets anders uitzien als jij. Mischien hebben die mensen andere levens en gebruiken dan jij, kleden ze zich anders dan jij.....

Wat een ongelofelijke pannekoek ben jij zeg :3xkotssmiley:
Maar achter je comp ben je stoer he, doe dat dan ook buiten de deur, maar zo dapper ben je waarschijnlijk niet, stakker :[

Waarschuw beheerder
:frusty:

Waarschuw beheerder
ouwehoeren op de mensen van de zwarte markt.. maar er wel gaan kopen..euh hoe heet dat ook al weer

hypocriet :yes:

bweech turken zijn slecht..
"Maar doe mij maar wel ff een grote shoarma" :-)
Waarschuw beheerder
Al waren het wel moslims, wat dan nog :/ Zegt meer over de domheid van die pubertjes dan over die mensen of niet dan?? En bovendien het is dus een vader en moeder met een 5 jarig kindje, denk dat de extreeeeeeeeeeeeme overlast wel mee zal vallen hoor :s Shit hee wat zijn sommige mensen dom..

Waarschuw beheerder
donateur
t is trwns weer tijd voor ons speciale Partyflock Zelfonderzoekje zie ik! :D

Geef voordat U verder gaat met deelname aan deze topic bondig voor uzelf een definitie van de volgende termen: (U hoeft t niet op te schrijven, alleen maar te formuleren.)

- buitenlander
- allochtoon
- moslim
- kleurling
- illegaal
- immigrant
- asielzoeker

Indien U meer dan één maal ergens dezelfde definitie hebt gegeven, is het niet meer toegestaan verder aan deze diskussie deel te nemen. Indien u zeven maal dezelfde definitie hebt gegeven, dient U Uw Partyflock-profiel te verwijderen en uzelf bij de politie aan te geven.

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hahaha juistm :D

Waarschuw beheerder
Ahhhhhh..........

Waarschuw beheerder
BRON!!??
Waarschuw beheerder
Snap het probleem niet dan verhuizen ze tog lekker,dat de politie nog zo'n aangifte serieus neemt!

Waarschuw beheerder
als jij een dochtertje krijgt moet je mij ff bellen, zal ik ff met een stok in haar oog raggen..denk dat je het dan wel snapt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bron:
Algemeen Dagblad

Waarschuw beheerder
donateur
Boris heeft dé oplossing gevonden tegen kindermishandeling: gewoon verhuizen en niet zeuren.

En ik maar denken dat IQ's niet lager gingen dan 0...

:O

Waarschuw beheerder
Opeens stak dat jochie de staat over, waar helemaal geen reden voor was, want we moesten aan de zelfde kant van de straat zijn.

"Waarom steek je nou over?"
"Dat huis mogen we niet langslopen, want daar wonen allemaal stinkturken"
"Stinkturken? Waarom stinkturken?"
"Die wassen zich nooit."

en weet je ook waarom ze stinken?
wist je toen vroeger hier de gastarbeiders kwamen werken in nederland zaten mee een man of 15 a 20 in een huis ongeveer net zo groot als waar wij in wonen,en van de eigenaar van die pension mochten hun maar 1 keer in week 5 min douchen terwijl ze 6 keer in weer moesten gaan werken en zal ook wel 16 uur per dag zijn geweest in een hete fabriek hard werken voor weinig knaken en dan zeggen dat ze stinken ja begrijp zou graag weten hoe een nederlander of een turk of een neger ruikt als ie 6 dagen heeft staan te ploeteren 16 uur per dag na 1 week
Waarschuw beheerder
Bij mij in de straat woont ook iemand die Boris heet... ik zal zijn dochter in elkaar slaan en uitschelden voor "IQ-Loze"..

al die Borissen moeten maar leren :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
@ pitbull:

in dit geval waren het er overigens maar 6 in een redelijk riante woning die daar het park onderhielden :)

Waarschuw beheerder
Je hoort het nu ook maar van 1 kant, en het lijkt mij sterk dat groten zon klein meisje gaan mishandelen, misschien was het wel een kinderruzie, je weet t toch nooit hoe het precies zit.
En die turken zelf zijn denk ik ook niet zo braaf !

Wat zitten hier toch een kansloze figuren.. :X

:frusty:

Waarschuw beheerder
hahahahaha keej dan overdrijven is ook een vak ;)
Waarschuw beheerder
donateur
De politie zegt het onderzoek heel serieus te nemen, maar heeft nog geen aanhoudingen verricht in de zaak van de mishandeling van zijn dochtertje. Canakci vindt dat vreemd omdat hij al een paar namen van daders doorgegeven heeft.

Typisch de Nederlandse politie, niks doen...:S

Erg kansloos en triest wat er in dat dorp gebeurt, net als sommige reacties in dit topic.
Waarschuw beheerder
Weet iemand wat de reden is dat politie idd niet meteen wat doet als je namen/adressen noemt? Heb dat wel vaker meegemaakt...
Waarschuw beheerder
Vind je het gek dat zoiets gebeurd????? Kan toch niet uitblijven zoiets. Zolang er gelooft word in de wereld zal het geweld alleen nog maar toenemen. En zowiezo als je kijkt wat voor gekken er uit die landen komen. Had pim nog maar geleefd....
Waarschuw beheerder
Zolang er mensen op de wereld leven zal er geloofd worden in van alles.
En als mensen anders dan jij dan zijn ze gek he :)
Maar wat heeft pim ermee te maken dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Had pim nog maar geleefd....

ja, want die had dat soort idioten die onschuldige gezinnen terroriseren hard aangepakt!

of bedoelde je dat niet? O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Grenzen dicht en eerst zorgen voor voor de binnenlandse problematiek. Dat bedoel ik!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon in Dedemsvaartcity, echt kansloos dat zoiets hier gebeurt maarja.
laatste aanpassing

Artiest Marmelade
Waarschuw beheerder
Ach, wat een gelul allemaal. Sinds wanneer doen Turken zoveel fout? GABBERS, dat zijn de ECHTE boosdoeners.

goh, wat duurt het lang voordat ik pissige reacties krijg.. of is er al iemand met een ban bezig?

kom op jongens, bescherm je eigen volk toch eens! ik probeer alleen de nutteloze discussie die hierboven alweer ontstaat om te draaien.. help me out here!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ach, wat een gelul allemaal. Sinds wanneer doen Turken zoveel fout? GABBERS, dat zijn de ECHTE boosdoeners

Ben je turk???

Waarschuw beheerder
donateur
Grenzen dicht en eerst zorgen voor voor de binnenlandse problematiek.

Dus geen nieuwe Japanse en Amerikaanse firma's meer toelaten? en mensen die hier klusjes komen doen waar we zelf te beroerd voor zijn?

Waarschuw beheerder
Ben je turk???

misschien wel, doe maar ff raden, goed?
Waarschuw beheerder
Dus geen nieuwe Japanse en Amerikaanse firma's meer toelaten? en mensen die hier klusjes komen doen waar we zelf te beroerd voor zijn?

Ja, kut spleetogen ook altijd! :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en mensen die hier klusjes komen doen waar we zelf te beroerd voor zijn?

Zoals????????

Waarschuw beheerder
donateur
misschien wel, doe maar ff raden, goed?

okeej :)

ben je dan misschien een extreemlinkse geitenwollensokkendragende boomknuffelende vegetarische VPRO-kijkende terrorist?

(is maar een gokje hoor :P:P:P )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nu begin je over Pim, ja natuurlijk was het beter geweest als die geleefd had. Maar denk je dat die veel kon doen? Heel die achterban van hem zuigt op een paar na. Vergist je niet ik had ook op hem gestemd, maar ik heb nu in tussentijd wel gezien wat voor een zootje die partij is op Pim na ;)
Waarschuw beheerder
[qoute] Nu begin je over Pim, ja natuurlijk was het beter geweest als die geleefd had. Maar denk je dat die veel kon doen? Heel die achterban van hem zuigt op een paar na. Vergist je niet ik had ook op hem gestemd, maar ik heb nu in tussentijd wel gezien wat voor een zootje die partij is op Pim na [/quote]

Als pim er nog was weet ik zeker dat er heel wat verandert was in NL. Ik geef toe dat de achterban echt kut was en is!!! Maar er komt nog wel eens een nieuwe pim..... en dan!!!!!!!

Waarschuw beheerder
als telt niet....

Waarschuw beheerder
donateur
als is verbrande tulf

:P

Waarschuw beheerder
In je eentje kan je weinig doen als politicus.
Tja hadden we het maar kunnen zien hoe het was geweest als hij nog wel geleefd had, maar dat gaat jammer genoeg niet. :(

Waarschuw beheerder
ben je dan misschien een extreemlinkse geitenwollensokkendragende boomknuffelende vegetarische VPRO-kijkende terrorist?

yep :-d

Waarschuw beheerder
hebbie nog leuke filmpies dan.. doe maar een thriller zonder happy end :D

Waarschuw beheerder
donateur
ik had t in één keer goed? :O:O:O

:D
Waarschuw beheerder
oh, kut, ik had macrobiotische gegokt ipv vegetarische :(

Waarschuw beheerder
Wees geweerd, onze Matthijsje heeft een woordje geleerd... :-D

Waarschuw beheerder
bingo.. eerst geïrriteerde gabbertje op m'n berichten.. komen er nog meer? je moest je eens afvragen wat die Turken ons allemaal kwalijk kunnen nemen.. en bij deze de rest van de buitenlanders

[NL]:xtc:[HARD]Davy[CORE]:bounce:[NL] 27 september 2004 20:10
>>Ach, wat een gelul allemaal. Sinds wanneer doen Turken zoveel fout? GABBERS, dat zijn de ECHTE boosdoeners<<

Je weet niet eens wat een echte gabber is, triest figuur.
een echte gabber wil niks met racisme en nationalisme te maken hebben.
maar dan komt PUNK weet met z'n vooroordelen over gabbers:
iemand die van hardcore houd is gabber dus racist en zorgt voor problemen.
ga jij maar is vaker het nieuws kijken en kranten lezen en kijken hoeveel procent van de criminaliteit (verkrachtingen, diefstal, overvallen, steek en schietpartijen) door BUITENLANDERS wordt verricht.
dat zijn gewoon keiharde feiten en geen zinloze opmerkingen die jij op PF neerpleurt.
Dit komt zeer waarschijnlijk omdat je zelf ook een buitenlander bent maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
jij moet nog een hoop leren.

moet ik hier nu nog op reageren? Mjah, misschien wel, als ik zo eens om me heen kijk naar het aantal dat gebanned is of belachelijke topics opent is onze PF-medemens nog niet eens zo heel intelligent.

Teneerste: NEE, ik ben geen buitenlander, ook al heb ik wel het kleurtje.
Ten tweede: NEE, ik ben geen moslim, geloof alleen in mezelf.

Genoeg over mij, even iets over de standaard "gabber" die ik het meest tegenkom in ons landje - Bij het tankstation bijvoorbeeld, waar ik uitgemaakt word voor zwartjoekel, en verteld word dat ik op moet rotten naar m'n eigen land.. Ronduit komisch! In het kader van de identificatieplicht - had de persoon in kwestie zijn paspoort eigenlijk wel bij zich...?

Zoals nu alweer opvalt reageren ze altijd met een verweer over buitenlanders, dat die alles fout doen, en dat je dat ook in de kranten kan lezen, enzovoorts enzovoorts. Buitenlanders die onze vrouwen lastig vallen, buitenlanders die ons in elkaar slaan omdat ze verkeerd kijken, buitenlanders die dit, buitenlanders die dat.
Vervolgens gaat het weer over Pim Fortuyn, onze grote leider die helaas overleden is (ben zeker niet blij dat hij dood is - vooral de manier waarop is verschrikkelijk - en hij had ook zeker goeie standpunten, maar Nederland aan een gezonde toekomst helpen? Nee, daar was hij net zo min of nog minder voor geschikt als onze vriend Balkenende). De ene helft van Nederland loopt echter Pim achterna omdat hij of 1. net zo kaal is als ze zelf zijn en een grote bek heeft, of 2. gewoon een grote bek heeft. De andere helft gelooft in zijn ideeën en heeft dus zelf nog niet heel goed over zijn of haar eigen onzekere lot nagedacht - als hier namelijk WERKELIJK aanslagen gaan komen vanuit de Islamitische wereld, zouden jullie dan niet willen vluchten? De grenzen dicht is dus GEEN goed idee, want goed voorbeeld doet goed volgen!
Wellicht onvolledig, maar ik probeer het kort te houden, dus als laatste nog wat betreft de Turken: misschien een eigenaardig volk in een aantal dingen, maar ik heb nog geen Nederlander getroffen met de gastvrijheid van een Turk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En oh ja, aan onze stoere heren en dames - Reageer alsjeblieft niet met het volgende:

Buitenlanders die onze vrouwen lastig vallen, buitenlanders die ons in elkaar slaan omdat ze verkeerd kijken

ECHT NIET, KLAPPEN KRIJGEN ZULLEN ZE!! EN OPROTTEN!

Waarschuw beheerder
punk>>STERF!

Waarschuw beheerder
punk>>STERF!

Ooit zeker :-)

Even voor de duidelijkheid: Ik haat ook gabbers niet, zelfs de paar niet die me tot nu toe dwars hebben gezeten. Die moeten alleen nog veel leren...

(L) Love for everyone, just like the pope(L) :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nou ik woon daar...En het is echt niet het enige turks gezin...

Maar wel erg...Pakken ze een kleinkind...

Pff Zielig!:kots:
Waarschuw beheerder
kalestuiterbal punk>>STERF!

Ik vind dat happen helemaal niet jouw stijl ;)

Waarschuw beheerder
Hey Punk. Heb je nog wat bolletjes voor me meegenomen? (y).

Artiest Dennis Hupla
Waarschuw beheerder
Niets dan :respect: voor PUNK

Oh en voor degenen die denken dat ik dan gabbers haat ofzo: leer Nederlands.

Waarschuw beheerder
PUNK>jij mag wel zo gaan denken dat je nederlander bent omdat je een nederlandse nationaliteit hebt maar je zegt het zelf als een "gabber" jou tegenkomt dat je voor zwarte wordt uitgemaakt dan weet je ook genoeg hoe de rest van de nederlanders jou zien dat donkere kleurtje heb je en blijf je houden ook al denk je zelf dat je nederlander bent
Waarschuw beheerder
donateur
(K)Cindy(K) -> . , : ; ;)

dus als je een kleurtje hebt ben je volgens de nederlanders geen nederlander?

%)
Waarschuw beheerder

Nee, alleen "egtuh Hollandurs" hebben daar last van.

Waarschuw beheerder
donateur

Helaas zijn *die* Nederlanders daardoor meteen óók geen echte Nederlander meer... als jij volgens de grondwet Nederlander bent en een andere Nederlander vindt jou geen Nederlander omdat je een kleurtje hebt, erkent deze persoon de grondwet dus niet en omdat de grondwet juist datgene is wat Nederlanders tot Nederlanders maakt, is zo'n persoon daarom zelf dus géén Nederlander! :D

Am I making sense here?
Waarschuw beheerder
PUNK>jij mag wel zo gaan denken dat je nederlander bent omdat je een nederlandse nationaliteit hebt maar je zegt het zelf als een "gabber" jou tegenkomt dat je voor zwarte wordt uitgemaakt dan weet je ook genoeg hoe de rest van de nederlanders jou zien dat donkere kleurtje heb je en blijf je houden ook al denk je zelf dat je nederlander bent

Pardon???? Dus als ik geboren en getogen ben in Nederland, ik een Nederlands paspoort heb, geen andere samenleving zo goed ken als de Nederlandse, ben ik geen Nederlander omdat ik een kleurtje heb? Laat me niet lachen.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dat dacht.
Het is aan mijn uiterlijk duidelijk te zien dat ik een allochtoon ben, maar ik heb nog geen mens gesproken die vond dat ik niet Nederlands ben (en ja, daar zaten zelf racistische figuren tussen, van die zielige figuren die dan tegen me zeggen: 'ja, maar jij bent niet erg, jij doet normaal').
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

ik ben hier op Pf helaas al meer dan voldoende figuren tegengekomen die jou alleen een Nederlander zullen vinden als je hele familie minstens 300 jaar in Nederland woont en geboren is :/

Waarschuw beheerder
bla>>hehe kon me ff nie inhouden..
Waarschuw beheerder
ik ben hier op Pf helaas al meer dan voldoende figuren tegengekomen die jou alleen een Nederlander zullen vinden als je hele familie minstens 300 jaar in Nederland woont en geboren is :/

Ach, ik kan er niet mee zitten. Vind het wel grappig dat als ik het gros van die mensen tegen kom, ze geen problemen met me hebben. Als het politieke verhaaltje dan ineens langs komen hebben ze dat wel. Ze begrijpen niet dat een politiek verhaal ook een persoonlijke kant heeft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Jezus, wat een onovertreffelijke achterlijkheid... Ik heb een kleurtje, maar ik ben volbloed Nederlander.. mijn moeder is Nederlands, mijn vader is Nederlands (mijn vader komt dan wel van de Nederlandse Antillen, maar dat maakt hem misschien nog wel meer Nederlander dan wij met z'n allen), en ik heb al vanaf m'n geboorte de Nederlandse nationaliteit. Ben hier opgegroeid, spreek geen woord buitenlands behalve perfect Engels, ken alleen de Nederlandse normen en waarden...

...en dan kom jij me vertellen dat ik een buitenlander ben? Lees dit nog eens, in principe heeft DarkSkywise wel gelijk:

Helaas zijn *die* Nederlanders daardoor meteen óók geen echte Nederlander meer... als jij volgens de grondwet Nederlander bent en een andere Nederlander vindt jou geen Nederlander omdat je een kleurtje hebt, erkent deze persoon de grondwet dus niet en omdat de grondwet juist datgene is wat Nederlanders tot Nederlanders maakt, is zo'n persoon daarom zelf dus géén Nederlander! :D

En wat betreft dit:

Pardon???? Dus als ik geboren en getogen ben in Nederland, ik een Nederlands paspoort heb, geen andere samenleving zo goed ken als de Nederlandse, ben ik geen Nederlander omdat ik een kleurtje heb? Laat me niet lachen.
Het is aan mijn uiterlijk duidelijk te zien dat ik een allochtoon ben, maar ik heb nog geen mens gesproken die vond dat ik niet Nederlands ben (en ja, daar zaten zelf racistische figuren tussen, van die zielige figuren die dan tegen me zeggen: 'ja, maar jij bent niet erg, jij doet normaal').laatste aanpassing: 28 september 2004 15:47

Weet je zeker dat je wel een allochtoon bent? Ik ben het namelijk niet!

Even voor de duidelijkheid:

al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon

al·loch·toon2 (bn.)
1 van elders afkomstig <=> autochtoon

(bron: Van Dale Taalweb)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De definitie die ik altijd heb geleerd (bij de vakken sociologie, filosofie, aardrijkskunde op de middelbare nog) is een allochtoon iemand van wie één of beide ouders in het buitenland geboren is. Daar vanuit gaande ben ik een allochtoon.
In de volksmond (culturele definitie) is een allochtoon iemand die een buitenlands uiterlijk heeft. In dat geval ben ik er ook gewoon eentje.

Waarschuw beheerder
Maar vanuit taalkundig oogpunt ben je een autochtoon. En ik denk dat - omdat het hier puur om woordjes en wetjes gaat - je het niet anders kan zien dan dat het zo is.

Leuk voorbeeldje: Jongen waar ik vroeger heel veel mee omging, hij is blank en blond, gabber, zo Nederlands als je maar zou denken. Hij is zelf niet hier geboren, heeft niet de nationaliteit, wel Nederlandse ouders, maar is dus in werkelijkheid een allochtoon.. Zo iemand kan dus ook niet gewoon bij het leger bijvoorbeeld! En jij wel.
Waarschuw beheerder
Ach ja als Kluivert scoort in het NL elftal is het wel een Nederlander en staan ze allemaal te juichen:/

Waarschuw beheerder
Idd, vooral dat voetbal is erg ja... ze juichen allemaal voor een team dat voor meer dan de helft gekleurd is :-D

Waarschuw beheerder
Ik zit net nog eens goed te lezen he...

En dat terwijl wij niet eens moslims zijn en nooit in een moskee komen, aldus vader Canakci.

Zou het Nederlandse moslim-jeugd zijn die het er niet mee eens is dat een Turk niet-moslim is? :vaag::p

Waarschuw beheerder
Geef voordat U verder gaat met deelname aan deze topic bondig voor uzelf een definitie van de volgende termen: (U hoeft t niet op te schrijven, alleen maar te formuleren.)

- buitenlander
- allochtoon
- moslim
- kleurling
- illegaal
- immigrant
- asielzoeker

Indien U meer dan één maal ergens dezelfde definitie hebt gegeven, is het niet meer toegestaan verder aan deze diskussie deel te nemen. Indien u zeven maal dezelfde definitie hebt gegeven, dient U Uw Partyflock-profiel te verwijderen en uzelf bij de politie aan te geven.

Ik zet hem nog maar even een keer neer, hij is al zover naar boven verdwenen... OH SO RIGHT!

Waarschuw beheerder
Hey Punk. Heb je nog wat bolletjes voor me meegenomen?

Hey, doe normaal man, dat bespreek je toch niet op een forum! :-P
Waarschuw beheerder
Ik ben buitenlander en ben waarschijnlijk vaker dan de meeste meelopers naar hakkuh feesten geweest maar we moeten ons niet bezig houden met racisme/facisme maar feetsen met elkaar

Waarschuw beheerder
:respect: voor Dr. Katze... maar helaas is rascisme/fascisme en überhaupt verschil maken op basis van niet-relevante eigenschappen van een ander nog lang niet de wereld uit.. en daar moeten we met z'n allen wat aan doen! Wat interesseert mij het nou of een ander naar hardcore luistert of naar death metal, of dat die persoon een kale kop heeft en een aussi draagt of dat ie lang haar heefd en uitgerust is met 500 piercings.. Zolang we maar normaal met elkaar omgaan! En iedereen heeft zo z'n eigenaardigheden..
Waarschuw beheerder
Punk:
Maar vanuit taalkundig oogpunt ben je een autochtoon. En ik denk dat - omdat het hier puur om woordjes en wetjes gaat - je het niet anders kan zien dan dat het zo is.

Leuk voorbeeldje: Jongen waar ik vroeger heel veel mee omging, hij is blank en blond, gabber, zo Nederlands als je maar zou denken. Hij is zelf niet hier geboren, heeft niet de nationaliteit, wel Nederlandse ouders, maar is dus in werkelijkheid een allochtoon.. Zo iemand kan dus ook niet gewoon bij het leger bijvoorbeeld! En jij wel.

Vanuit taalkundig oogpunt wel, ja. Maar taal vind ik op dit punt niet interessant. Het gaat hier namelijk om een intermenselijk verschijnsel. Ik word gewoon gezien door mensen als een allochtoon. En dat vind ik ook verder niet erg. Ik begin nu een beetje mijn verloren nationaliteit te bekijken en dat vind ik erg interessant.

Als iemands beide officiele ouders (adoptie) Nederlands zijn is het onmogelijk dat je zelf niet de Nederlands nationaliteit draagt, voor zover ik weet.

Dr. Katze:
Ik ben buitenlander en ben waarschijnlijk vaker dan de meeste meelopers naar hakkuh feesten geweest maar we moeten ons niet bezig houden met racisme/facisme maar feetsen met elkaar

Ik ga ook regelmatig naar terrorfeesten, maar daar hou ik me ook niet bezig met dit soort problematiek. Daarbuiten vind ik het echter een machtig interessant verschijnsel.

Waarschuw beheerder
Vanuit taalkundig oogpunt wel, ja. Maar taal vind ik op dit punt niet interessant. Het gaat hier namelijk om een intermenselijk verschijnsel.

Dat ben ik niet met je eens. Het gaat om: noem je iemand een allochtoon of een autochtoon?

Pas als dat eenmaal vastgesteld is wordt er gediscrimineerd. Die mensen hebben die werkelijke definitie van "autochtoon" en "allochtoon" heel hard nodig om in te zien dat ze zelf net zo (of misschien zelfs minder) Nederlands zijn als ik.

Wat jou betreft ligt het dan misschien nog anders: Ik heb geen verloren nationaliteit, ben een geboren en getogen Nederlander. Daar zou ik best trots op willen zijn, maar er is nu eenmaal volk in ons landje die de mogelijkheid daartoe verpesten. Schaam me rot voor onze racisten en fascisten..
Waarschuw beheerder
Punk:
Dat ben ik niet met je eens. Het gaat om: noem je iemand een allochtoon of een autochtoon?

Pas als dat eenmaal vastgesteld is wordt er gediscrimineerd. Die mensen hebben die werkelijke definitie van "autochtoon" en "allochtoon" heel hard nodig om in te zien dat ze zelf net zo (of misschien zelfs minder) Nederlands zijn als ik.

Als het gaat om of je iemand allochtoon of autochtoon noemt, dan vind ik het interessant dat het gros van Nederland mij allochtoon noemt.

Het maakt mij ook niet uit of er al dan niet gediscrimineerd wordt, of niet. Dat is juridisch interessant, maar niet voor mij als ik op straat loop. Wat ik dan interessant vind is hoe mensen tegenover mij staan. Hoe ze zich voelen ten opzichte van mij, waarom dat zo is, of dat terecht is.

Enneu... ;) Mijn verloren natie is zeer confessioneel, conservatief en nationalistisch. Dus tja, trots.... Ik ben eigenlijk niet trots op mijn (al dan niet verloren) nationaliteit. Als ik trots voel is dat voor mijn eigen prestaties of die van mijn dierbaren.

Waarschuw beheerder
Ik denk dat zodra het gros van Nederland toe gaat geven dat er geen verschil met jou gemaakt kan worden, omdat je simpelweg één van hen bent, dat je heel anders tegenover de kwestie allochtonen/autochtonen zou komen te staan, en met een beetje geluk dat gros van Nederland ook.

Hoe het gros van Nederland tegenover jou staat als ze over straat lopen zal pas veranderen als jij één van hen bent, hoe het gros van Nederland zich tegenover iedereen zal gedragen zal pas veranderen als iedereen één van hen is. M.a.w.: Als ze inzien dat hun definitie van het woord "allochtoon" in beginsel al niet klopt. It's time to cut the crap! Misschien dat een discussie over de definitie van allochtoon en autochtoon dat bij weer een paar extra mensjes het hoofd in kan trappen. Misschien dat een paar kutopmerkingen over gabbers (en dat terwijl ik het heel erg dikke maatjes ben met iemand die aardig veel in die scene zit) het bij nog wat mensen duidelijk maakt. Dat is mijn punt.

Trots wat betreft de natie waarin je woont.. Dat is voor iedereen persoonlijk, denk ik. Ik ben ook trotser op mijn eigen prestaties of die van mijn dierbaren, natuurlijk.. maar ik vind het toch wel lekker als Inge de Bruin een plak binnenhaalt op de Olympische Spelen, om maar eens een voorbeeldje te noemen.

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb een 2½ jaar een buitenlandse vriendin gehad... natuurlijk maakte ik van dat feit wel eens misbruik :[ door niet al te duidelijk gedefinieerd dingen te zeggen als "ik heb een buitenlandse vriendin"

vaak kwamen er dan meteen PB's met "vuile turkenneuker", "nikkervriendje" etc etc

t was gewoon een blanke blonde Amerikaanse, maar dat doet er ff niet toe :P

(okee, hoeveel van jullie dachten bij "buitenlandse vriendin" tóch aan een gekleurd iemand?)

Waarschuw beheerder
donateur
turkenneuker vind ik wel een leuk scheldwoord eigenlijk ;P

Verder heb ik vrij weinig aan dit topic toe te voegen. Het is gewoon triest dat een gezinnetje wat niemand lastig valt op deze manier behandeld word en dit soort dingen lokt ook gewoon haat uit naar blanke nederlanders.

Waarschuw beheerder
(okee, hoeveel van jullie dachten bij "buitenlandse vriendin" tóch aan een gekleurd iemand?)

ik alvast niet.. buitenlander kan net zo goed een Duitser zijn.. maar dat zit er door die voorbeeldjes in mijn leven heel diep in bij me :-)
Waarschuw beheerder
Punk:
Ik denk dat zodra het gros van Nederland toe gaat geven dat er geen verschil met jou gemaakt kan worden, omdat je simpelweg één van hen bent, dat je heel anders tegenover de kwestie allochtonen/autochtonen zou komen te staan, en met een beetje geluk dat gros van Nederland ook.

Hoe het gros van Nederland tegenover jou staat als ze over straat lopen zal pas veranderen als jij één van hen bent, hoe het gros van Nederland zich tegenover iedereen zal gedragen zal pas veranderen als iedereen één van hen is. M.a.w.: Als ze inzien dat hun definitie van het woord "allochtoon" in beginsel al niet klopt. It's time to cut the crap! Misschien dat een discussie over de definitie van allochtoon en autochtoon dat bij weer een paar extra mensjes het hoofd in kan trappen. Misschien dat een paar kutopmerkingen over gabbers (en dat terwijl ik het heel erg dikke maatjes ben met iemand die aardig veel in die scene zit) het bij nog wat mensen duidelijk maakt. Dat is mijn punt.

Trots wat betreft de natie waarin je woont.. Dat is voor iedereen persoonlijk, denk ik. Ik ben ook trotser op mijn eigen prestaties of die van mijn dierbaren, natuurlijk.. maar ik vind het toch wel lekker als Inge de Bruin een plak binnenhaalt op de Olympische Spelen, om maar eens een voorbeeldje te noemen.

Ik snap je punt. Maar ik denk niet dat het gaat om het naampje dat je er op plakt. Net als wanneer ik zeg dat ik gabber ben, je nog niet weet wat voor iemand ik ben. Het gaat juist om de vooroordelen die mensen plakken aan een bepaald begrip. (En toch blijf ik er bij dat jouw woorduitleg geen definitie is, maar een vertaling van het woord allochtoon. In de wetenschap worden verschillende definities gebruikt. Als de wetenschap zelfs niet eenduidig daarover is, verwacht dan niet van 'Jaap uit de Achterhoek' dat die dat wel is.) Die vooroordelen vind ik interessanter. Waar komen ze vandaan, wat doe je er mee. Ik denk dat als je daarmee aan de slag gaat, je verder komt dan gesteggel over wat een allochtoon nu precies is.

En ik ben ook voor Oranje, maar dat is meer uit gemak. Ik wil graag voor iemand zijn.

Darkskywise:

Ikku!!!! Ja, ook ik ben ook niet vrij van vooroordelen. Maar ik denk er wel over na en trek er niet te snel conclusies uit.

Waarschuw beheerder
PUNK>Jij kan wel elke x blijven zeggen dat je een Nederlander bent dat je hier geboren bent en opgegroeid
Maar ik en vele anderen zien jou gewoon als Allochtoon accepteer het nou gewoon en niet bij je zelf gaan denken dat je blank bent want je je weet zelf dat je donkere huidskleur en je kroeshaar jezelf geen rasechte Hollander maakt
Jij gaat elke x proberen goed te praten voor jezelf besef gewoon dat het niets anders kan

MissRosa>Geeft zelf aan dat ze Allochtoon is maar zelf helemaal verwesterd is,praat ook gewoon Nederlands en dergelijke
Zij hoeft niet elke x te zeggen ja ik ben een echte Nederlander hier geboren dit en dat
Als ik de reacties en opmerkingen van beiden vergelijk moet ik eerlijk zeggen dat ik MissRosa meer Nederlander beschouw dan die PUNK want zij gedraagt zich tenminste normaal

Waarschuw beheerder
ik ben een trotse batavier ! en dit is mijn land !

Waarschuw beheerder
donateur
En ik ben ook voor Oranje, maar dat is meer uit gemak. Ik wil graag voor iemand zijn.

lol! :D

Waarschuw beheerder
PUNK>Jij kan wel elke x blijven zeggen dat je een Nederlander bent dat je hier geboren bent en opgegroeid
Maar ik en vele anderen zien jou gewoon als Allochtoon accepteer het nou gewoon en niet bij je zelf gaan denken dat je blank bent want je je weet zelf dat je donkere huidskleur en je kroeshaar jezelf geen rasechte Hollander maakt
Jij gaat elke x proberen goed te praten voor jezelf besef gewoon dat het niets anders kan

Dus jij wil zeggen dat iemand die in Nederland opgegroeid is, met Nederlandse ouders een allochtoon is? Ik ben een Nederlander met een kleurtje, zo simpel ligt het gewoon..
En hoezo proberen goed te praten? Ik vind ook niks verkeerd aan allochtonen, ik ken alleen m'n eigen identiteit, en die is Nederlands.
Als ik jouw standpunt (en eventueel dat van Rosa) ga volgen, dan betekent het direct dat er hoogstwaarschijnlijk zo goed als geen echte Nederlanders meer bestaan. Veel Nederlanders zijn gedeeltelijk Duits of Engels, door oorlogen in het verleden, Spaans kom je ook zo nu en dan tegen, overal zit wel een beetje buitenlands bloed in. Hoe nederlands ben jij?

Waarschuw beheerder
Ik snap je punt. Maar ik denk niet dat het gaat om het naampje dat je er op plakt. Net als wanneer ik zeg dat ik gabber ben, je nog niet weet wat voor iemand ik ben. Het gaat juist om de vooroordelen die mensen plakken aan een bepaald begrip. (En toch blijf ik er bij dat jouw woorduitleg geen definitie is, maar een vertaling van het woord allochtoon. In de wetenschap worden verschillende definities gebruikt. Als de wetenschap zelfs niet eenduidig daarover is, verwacht dan niet van 'Jaap uit de Achterhoek' dat die dat wel is.) Die vooroordelen vind ik interessanter. Waar komen ze vandaan, wat doe je er mee. Ik denk dat als je daarmee aan de slag gaat, je verder komt dan gesteggel over wat een allochtoon nu precies is.

Ik denk niet dat je veel keus hebt behalve er een naampje op plakken. Ik denk ook niet dat ik ooit verder zal komen dan gesteggel over wat een allochtoon precies is. En waarom niet? Omdat het verschil maken nu juist in de basis van racisme ligt. Zoals ik al zei: Zodra mensen inzien dat verschil maken geen zin heeft, houden zij op, en dan houd ik ook op..
Waarschuw beheerder
Cindy ziet er ook niet echt Nederlands uit naar mijn mening:/

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe kan je nou aan iemands foto zien wat voor paspoort ze heeft joh :@
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur! Hoe kan je nou aan iemands foto zien wat voor paspoort ze heeft joh

(Y) topopmerking :D
Waarschuw beheerder
Misschien schreef ik dat juist om te laten zien dat ze iemand niet op uiterlijk kan beoordelen;)

Als er iemand vaak op het eerste gezicht voor een andere nationaliteit wordt aangezien dan ben ik het wel.

Waarschuw beheerder
donateur
ik dacht idd ff dat je uit Lesotho kwam :O

(ja, hoe komt een mens er op he?)
Waarschuw beheerder
nee ik kom gewoon uit Dordt hoor:o

daarom heb ik het maar in me naam gezet;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ah, een listige omtrekkende Indiaanse beweging! :D

(Dordt ligt niet in Lesotho?! :O:O )

Waarschuw beheerder
donateur
Dordt is geen buitenland wil je zeggen ;P

Waarschuw beheerder
donateur
...én mensen maar beweren dat Pf niet leerzaam is he? (ik steek hier echt van alles op!)

;)
Waarschuw beheerder
Nou eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat we ons toch wel iets afzonderen van de rest van NL als bewoners van het eiland van Dordrecht:p
Waarschuw beheerder
Cindy:

MissRosa>Geeft zelf aan dat ze Allochtoon is maar zelf helemaal verwesterd is,praat ook gewoon Nederlands en dergelijke
Zij hoeft niet elke x te zeggen ja ik ben een echte Nederlander hier geboren dit en dat
Als ik de reacties en opmerkingen van beiden vergelijk moet ik eerlijk zeggen dat ik MissRosa meer Nederlander beschouw dan die PUNK want zij gedraagt zich tenminste normaal

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom je Punk minder als Nederlander ziet dan ik?
Wel grappig vind ik het dat je mij als echte Nederlander ziet, terwijl ik dat dus echt niet ben. Wat versta jij onder een 'echte' Nederlander?

Punk:
Ik denk niet dat je veel keus hebt behalve er een naampje op plakken. Ik denk ook niet dat ik ooit verder zal komen dan gesteggel over wat een allochtoon precies is. En waarom niet? Omdat het verschil maken nu juist in de basis van racisme ligt. Zoals ik al zei: Zodra mensen inzien dat verschil maken geen zin heeft, houden zij op, en dan houd ik ook op..

Nee, maar ik vind dat naampje plakken ook niet erg. Ik ben het met je eens dat aan de basis van racisme verschil ligt. Maar aan de andere kant is dat verschil ook een kostbaar begrip. Dat houdt culturen levend. En verschil maken blijft een mens altijd doen. Dat zit in de aard van het beesje. Dat haal je er toch niet uit. Anders wordt de wereld zo onoverzichtelijk.
Maar goed. Wij worden het hier niet over eens, denk ik. Ik blijf er nl. bij dat het niet gaat om de definitie van allochtoon, maar om de instelling die mensen ten opzichte van anderen hebben.
Waarschuw beheerder
Als je niet discrimineert ben je binnen een week rijp voor het gesticht. Iedere zwerver net zo serieus nemen als je beste vriend, op zoek naar het prachtige diepste binnenste van iedere Tokkie, alles wat alle mensen op PartyFlock zeggen serieus nemen.

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk discrimineer je altijd en het is gewoon zo dat niet iedereen gelijk is.

Andre Hazes gaat dood en krijgt de arena vol en heel het land is in rouw.
Een oud vrouwtje gaat dood en er staat niemand aan dr graf.

Balkenende krijgt veel protectie, een kamerlid niet.

En zo kan je nog wel doorgaan.

Wat echter NIET zomaar mag is iemand discrimineren op verkeerde gronden.

Je mag iemand afwijzen omdat die niet geschikt is voor een functie, maar niet vanwege zn afkomst bijvoorbeeld.

Ik ben dan ook tegen positieve-discriminatie, ook al is niet iedereen gelijk, iedereen verdient wel dezelfde kansen in het leven.
Waarschuw beheerder
iedereen verdient wel dezelfde kansen in het leven.

Een prachtig streven.

Waarschuw beheerder
Wat echter NIET zomaar mag is iemand discrimineren op verkeerde gronden.

En daar gaat het me om. Zodra je dat voor jezelf duidelijk hebt, kan je in gaan zien dat qua behandeling verschil maken tussen een allochtoon en een autochtoon ook geen zin heeft. Maar zover was ik nog niet eens in deze discussie.. :-)

@ MissRosa: Ieder z'n mening, toch?