Partyflock
 
Forumonderwerp · 707513
 
:[ ja?wat nou nee? :p
Eeeuh...ja... :bloos:

Maar sinds paar jaar pas intensief bezig met research... :)
 
Artiest Balbasaur
Wel heel erg intensief iig :P
2 Tyharo: Gabber is een nederlandse term. Dat ze het in het buitenland na tig jaar ook zo gingen noemen pffffffffff Dat is zou precies hetzelfde zijn als wij de term house die in het buitenland is ontstaan een andere definitie gaan geven.
In het BUITENLAND zitten ze er dus naast qua term gabber.
En trouwens volgens mij werd het Gabba genoemd.
Maar misschien kan je het nog 1 keer uitleggen.

dus tis moeilijk te vinden...helaas...
goed zoeken ;)

En volgens mij was techno een housegenre. maar dat ik mis hebben. Buh ik begin net zoals jou te praten ;)

Waarschijnlijk toen men de mensen die er naar luisterden de naam gabbers hadden gegeven inmiddels...gabber house...muziek voor gabbers...
Logisch toch?
ja ik wil natuurlijk een jaartal horen.

Dit bericht is alweer te lang dus ga stoppen :P
Gabber is idd een Nederlandse term ja...dat zeg ik toch? :)
Het was een term die werd gebruikt voor de nederlandse hardcore (die zelfs ergens anders vanaf stamt dan de andere variant van hardcore die zijn invloeden meer uit de stevigere, hardere electronische muziek van toendertijd haalde)...
Dus de (typische) nederlandse stijl werd in het buitenland gabber genoemd en zeker nadat de sound iets softer werd hier in NL werd het onderscheid volledig gemaakt...dus is het logisch dat ze de benaming aanhouden die hier al gebruikt werd voor die stijl...
That's all...voor de zoveelste keer... ;p

K noem nog een keer de track Evil Maniax - We Are The Creators of Hardcore...
De zin...Rotterdam not hard? Fuck you...etc. slaat op het feit dat de Hollanders (Rotterdammers eigenlijk) het verwijt kregen te soft te zijn toendertijd...en zeker omdat ze altijd zo hard stonden te bleren dat ze het hardste (en de eerste) waren was er al helemaal geen medelijden met ze en werden ze vanaf allerlei kanten door het slijk gehaald...
Die track heeft onvoorwaardelijk te maken met het feit dat het verschil tussen gabber en hardcore gemaakt werd en dat de hollandse hardcore door middel van die benaming buitengesloten werd uit het hardcore wereldje... :yes:

En gabba...dat is gewoon een afkorting/slang voor gabber...het woord gabber is zowies al moeilijk uit te spreken voor hun en klinkt als ze het uitspreken uberhaupt al als gabba... ;)

Jaartal...zo rond '92 toen het op kwam zetten misschien? ;)
Had je er zelf ook wel uit kunnen opmaken denk ik...hoopte ik althans... :)

En wat dat goed zoeken betreft van acid...dat zei ik ook al tegen lunatic... ;)
laatste aanpassing
(6) Rotterdam takes it up the arse (6)

Nasenbluten :respect:
 
het woord gabber is zowies al moeilijk uit te spreken voor hun en klinkt als ze het uitspreken uberhaupt al als gabba

Heb toch geregeld een formatie uit italie het woord gabber met gemaak hoor uitspreken ;)

Als je een beetje goed na denkt dan weet je wel over wie ik het heb

Zal een hint geven

Ze maakte gabber/hardcore en bim bam bum is door hun gemaakt



Fuck,ik zou stoppen met dit topic :S
laatste aanpassing
Als je gewoon had gezegd Italianen die gabber maken had ik het ook al geweten...stunned guys lijkt mij iig...
Die maken ook gabber idd...complete kopie van de Hollandse sound...
Vandaar dat ik dat ook helemaal niks vind... :)'

Tis trouwens bim bum bam... ;)
 
:X nee ik ga niet meer verder in dit topic

tis een eindeloze discusie ;)
laatste aanpassing
Voel je je nu op je teentjes getrapt omdat ik de titel verbeterde? ;p

Maar kan er niks aandoen dat ik the stunned guys absoluut helemaal niks vind...net als de hollandse (gabber) sound... :)
Geef mij maar echte hardcore zoals hardcore bedoeld is als we het over hardcore hebben...ruw, hard, ziek etc.
Geen party party...dat is gabber... :yes:
Ook leuk op zijn tijd...maar geen hardcore voor mij... :)
 
De eerste platen van Rotterdam records was voor hun hardcore...na een tijdje (jaartje, 2 jaar zoiets) zwakte het af en werden de releases gewoon minder hard...FEIT...


:s ech nie :[ Rotterdam Records is altijd de gruwelijk hardste gebleven
 
http://www.discogs.com/label/Rotterdam+Records
 
Maar kan er niks aandoen dat ik the stunned guys absoluut helemaal niks vind...net als de hollandse (gabber) sound

Wat deed je dan in de energiehal :S dat was dan volgens jouw gabber (de hollandse sound)


Godver,reageer ik toch weer :S
 
ROT 001 Euromasters Amsterdam Waar Lech Dat Dan? (12")
ROT 002 Holy Noise The Sound Of Rotterdam Vol. 1 (12")
ROT 003 DJ Rob 1992 Is For You (12")
ROT 004 Rotterdam Termination Source Poing (12")
ROT 005 Stomach Basher Not Offensive EP (12")
ROT 006 Rotterdam Termination Source Poing (Remixes) (12")
ROT 007 Pelgrim Amen (12")
ROT 008 Sperminator No Women Allowed (12")
ROT 009 Euromasters Alles Naar De Kl--te (12")
ROT 010 General Noise Rotterdam Subway (12")
ROT 011 2 Low 4 Zero Fast EP (12")
ROT 012 King Dale Utter (12")
ROT 013 German Division Concerto Grosso (12")
ROT 014 Morlock Der Energy (Noise) (12")
ROT 015 Holy Noise The Nightmare (The Final Remixes) (12")
ROT 016 Agressor, The I'm Coming (12")
ROT 017 Armageddon You'll Never Be Mine (12")
ROT 018 Bald Terror Rotterdam (12")
ROT 019 Hard Attack Vol. 1 (12")
ROT 020 Underground Nation Of Rotterdam I Am The Master (12")
ROT 021 Euromasters Oranje Boven (12")
ROT 022 Neophyte The Three Amiga's EP (12")
ROT 023 DJ Rob & MC Joe The Beat Is Flown (12")
ROT 024 Various The Sound Of Rotterdam II - Hardcore Will Never Die (2x12")
ROT 025 Rotterdam Remix Project Loving You (12")
ROT 026 Speed Soul Brothers Retsekets EP (12")
ROT 027 Sperminator S-Fucking (12")
ROT 028 Short Circuit Fuck Me (12")
ROT 029 Rotterdam Termination Source Merry X-Mess (12")
ROT 030 Neophyte Protracker EP (12")
ROT 031 Hardliners Pikke Poeli Mellow (12")
ROT 032 Underground Nation Of Rotterdam Bitch (12")
ROT 033 Lenny Dee vs. DJ Paul Round One (12")
ROT 034 Evil Maniax The Creators Of Hardcore (12")
ROT 035 Euromasters Hardscore (12")
ROT 036 DJ Buby & Stunned Guys, The Nidra EP (12")
ROT 037 King Dale Fuckface (12")
ROT 038 Neophyte Noise Is The Message (12")
ROT 039 Armageddon Sunset Party Slam (12")
ROT 040 DJ Paul Elstak Play My Game (12")
ROT 041 Roger Amitraz 21% (12")
ROT 042 DJ Paul Elstak Life Is Like A Dance (12")
ROT 043 Wicked On Wax Speed It Up (12")
ROT 044 Evil Maniax Psychopath (12")
ROT 045 DJ Paul Elstak Luv U More (12")
ROT 046 DJ Paul Elstak Rainbow In The Sky (12")
ROT 047 Short Circuit Planet E (12")
ROT 048 DJ Giangy Featuring DJ Buby & DJ Maxx Musica Nevrotica (12")
ROT 049 DJ Paul Elstak Don't Leave Me Alone (12")
ROT 050 Neophyte Execute (12")
ROT 051 DJ Paul Power Of The Forze (12")
ROT 052 DJ Paul Elstak The Promised Land (12")
ROT 053 DJ Rob & MC Joe The Beat Is Flown (Remixes) (12")
ROT 054 Lenny Dee vs. DJ Paul Round Two (12")
ROT 055 Too Hostile No Bullshitting (12")
ROT 056 Short Circuit No Experiment (12")
ROT 057 DJ Paul Elstak Rave On (12")
ROT 058 Neophyte vs. Stunned Guys, The Get This Motherfucker (12")
ROT 059 Old School Terrorists I'll On a Posse (12")
ROT 060 DJ Paul Elstak Unity (12")
ROT 061 Euromasters Alles Naar De Kl--te (Remixes) (12")
ROT 062 DJ Paul & DJ Rob Lords Of The Hardschool (12")
ROT 063 Old School Terrorists Number 4 (12")
ROT 064 Too Hostile Pain In The Ass (12")
ROT 065 Neophyte None Of Ya Left (12")
ROT 066 Old School Terrorists Triple 666 (12")
ROT 067 DJ Paul & The Stunned Guys Confusion (12")
ROT 068 Men Of Steel Pain (12")
ROT 069 Neophyte & Stunned Guys, The Army Of Hardcore (12")
ROT 070 Old School Terrorists vs. Mixelplix Terror & Mayhem (12")
ROT 071 Neophyte Totally Remixed (12")
ROT 072 Headbanger, The Totally Frustrated EP (12")
ROT 073 Evil Activities The Introduction (12")
ROT 074 Men Of Steel The Future Is Ours (12")

soft he? :p :[
Toendertijd...smaken veranderen he... ;)
Heb inmiddels zoveel meer ontdekt en baal ik van het feit dat ik dat nooit eerder heb ontdekt...
Kreeg ook geen aandacht in NL eigenlijk...
Kan wat tracks absoluut zeker nog wel waarderen maar dat zijn vooral de allereerste rotterdam records tracks... :)

Rotterdam Records altijd de gruwelijk hardste?
Eeeeeech nie... :D
En de eerste releases waren echt wel harder dan de releases in de jaren erna... :yes:
Volgens mij had jezelf ook eerst iets als "hardste jaar ooit" ofzoiets in je profiel staan...waar sloeg dat op dan? ;)
 
uhmmm 1992-1995 iig ZEKERS te weten,hehe
Terror Traxx een sub-label mag je ook nie vergeten he? :)

The Nightraver strikes again (tt001) uit 1993,die was ech hard :[
Wat zeggie nou...1993?
Toen werd het ook nog gewoon hardcore genoemd en werd het nog niet buitengesloten dus die telt niet mee... :p
Later jaartal a.u.b... :)
 
ik bedoelde; de gvdse hardste platen (1992-1995)

Euromasters,Hardliners,Speed Soul Brothers,The Nightraver,Short Circuit,Neophyte,Pelgrim,Bals Terror,Holy Noise,General Noise,Aggressor,E-wax,Wicked on Wax,Rotterdam Termination Source,DJ Paul Elstak,Too Fast for Mellow,2 low 4 zero,German Division

die hebbe de allerhardste platen OOIT gemaakt :[
laatste aanpassing
Ik vind van niet...vind het maar smurfenhouse vergeleken bij veel spul wat ik heb... :)

ff iets over de track "rotterdam takes it up the arse"
One of the tunes on the record was made to rip the piss out of DJ Paul for selling out and making "loads of money" by producing cheesy music, with samples from most of the classic rotterdam records & "hay dj paul you fucking wanker fuck off"

:bloos:
 
:[ don't f@ck with Rotterdam
Zolang je maar niet denkt dat ik een hekel aan r'dam heb ofzo... :)
Zit er op school...heb er een appartement...ga vaak naar feestjes in r'dam (nighttown!!)...heb er vrienden wonen...en zit nu met een feyenoord shirtje aan...dus... ;p
laatste aanpassing
dit is echt een eindeloze en nutteloze discussie aan het worden wie of wat de hardste sounds zijn. :S

Das lekker allemaal offtopic :[

Gaat erom dat OLDSCHOOL geen HARDCORE is.

en JA TECHNO is o.a een afgeleide van HOUSE :jaja: (zeggen ze zelfs in detroit :O)
Tech house / techno house :P

En absoluut niet alles komt uit house... is helemaal dikke bullshit...

Wie zegt dat dan?

Kraftwerk heeft bijvoorbeeld een deel van de basis voor housemuziek gelegd maar daaruit (uit muziek a la kraftwerk dus = electronische muziek in algemeen) is ook gewoon rechtstreeks dansbare en stevige electronische muziek gekomen...

Electronische muziek ala kraftwerk, Giorgio Moroder, etc. zijn samen met DISCO, Funk, Latin, etc. de basis ingredienten voor house :P

zoals industrial...heeft geen ruk met house te maken!

Nee, maar heeft ook niet met muziek te maken :[

En daaruit is EBM weer onstaan...electronic body music...en daaruit is de new beat weer onstaan...
Ken je geschiedenis... New Beat is mid jaren 80 ontsprongen uit ACID house :jaja:

Komt al dichter bij huis he? Is namelijk ontwikkeld door onze zuider buren...en heeft geen ruk met house te maken!


Dus wel :P
DJC>>
Front 242:

Truly the fathers of the entire electro and industrial genres, Front 242 first emerged with their Principles and U-Men singles in 1981. Never before had anything been heard like this: the heavy sequencing first pioneered by softer German space bands and by disco kingpin Giorgio Moroder was now given a harder kick, punked up, creating overnight a new genre of electronic music.

Their first album came in 1983 titled Geography. Primitive by today's standards, this CD, and its follow-up, 1985's No Comment, defined industrial dance music. Such benchmark bands as Skinny Puppy and Front Line Assembly were themselves followers of Front 242. They were truly the originators and innovators in making hard edged electronic punk dance music. It was Front 242, or it was nobody. As well as releasing Geography in 1983, Front 242 also released the Endless Riddance EP, and re-released the first two singles as a single disc appropriately titled Two-In-One.

In the 1980’s it was difficult to pigeon-hole the band into any established category of music, so a new term for their music was coined, E.B.M. (Electronic Body Music).

Electronic body music (EBM) is a musical genre combining elements of industrial music and electronic dance music.

The genre's early influences run the gamut from the noisy industrial music of the time (Throbbing Gristle, Psychic TV) to the Radical Dance scene (Portion Control, 400 Blows) and straight-ahead electronic music (Kraftwerk, DAF).

Front 242 builds on its reputation and becomes one of the most popular underground groups of Belgium. Their music inspires the Belgian DJ's to the New Beat-movement.

Niks geen acid house... :yes:

Denk bij industrial dus nou a.u.b. ook NIET aan wat tegenwoordig in hardcore wereldje industrial word genoemd he... :(
laatste aanpassing
Techhouse is een genre wat nog steeds bestaat en elementen van techno en house combineerd...waardoor het een funky, zomers geheel krijgt... :)

Wie zegt dat dan?


Alles stampt af van GEWOON HOUSE,
want heel vroeger had je al die naampjes nog niet


Zal het wel niet zo bedoeld hebben misschien maar toch kwam het zo over... :)

Electronische muziek ala kraftwerk, Giorgio Moroder, etc. zijn samen met DISCO, Funk, Latin, etc. de basis ingredienten voor house

Zei ik toch? :

Kraftwerk heeft bijvoorbeeld een deel van de basis voor housemuziek gelegd


;)
Wat een gezeik zeg..

oldschool is geen hardcore, dat weet het kleinste kind..

ouwe hardcore noemen we early rave..

en oldschool is gewoon oldschool.

als je dat niet begrijpt, dan ben je of te jong of te dom.....

anyhow.... who cares...!!!
Het gaat niet om ofdat oldschool hardcore is in de discussie die bezig is...dat is al onomstotelijk bewezen dat dat niet gelijk staat aan elkaar als we over het genre hardcore spreken... ;)
Al kan oldschool wel al hardcore...als we het over hardcore als in de zin van beschrijving/attitude hebben...voor die tijd zijn geweest zijn naar mijn mening...

Voor als je daar naar refereert met "gezeik"... ;)
laatste aanpassing
>
Belgium: New Beat[...]
Belgium hooked into the international house-craze of the late 1980's in a unique way : by developing an own brand of house, called New Beat. This monotonous discotheque dance-music, powered by a slow and heavy beat, combined the new elements of house music with elements which existed in Belgian music for a number of years. These were the industrial and underground electrowave bands like Front 242, Poesie Noire, A Split Second and The Neon Judgement. [...]


House in Detroit: Techno[...] :O

the Techno sidetrack
Because it's now accepted as undeniable history that Carl, Kevin, Derrick and Juan Atkins somersaulted dance and electronic music beyond disco, electro, Kraftwerk, Eno, Kraut Rock, P-Funk, New Romantic and New Order into something new. At the time they called it techno. -- [...]


:jaja:

http://www.jahsonic.com/House.html



Their first album came in 1983 titled Geography

:O house is van voor 1983 ;)

Warehouse 1977-1983 ;)

...... De plaat "Warehouse (Days of Glory)" van "New Deep Society" (1989) ingesproken/gezongen door Tad Robinson, verteld over de goede oude 'warehouse' tijd.

"I wanna tell you a story, about the warehouse in it's days of glory, I Got the set the record straight, HOUSE started here back in seventy-eight....."

:9
Geschiedenis meissie ;) :jaja:
laatste aanpassing
met 'gezeik' bedoel ik de eindeloze discusie..

welles / nietus..


het zal me wat, het gaat omw at je nu horen wilt...
als je een beetje feeling met oldschool hebt,dan kun je ook de feestjes wel uitkiezen..!!
Dat the warehouse toen al bestond wist ik ook hoor... ;)
Hoeft het nog niet te maken hebben met house allemaal...
Voor house was er al gewoon electronische muziek en waarom zijn er vanuit daar geen dansbare tracks gekomen...rechtstreeks...hoeft absoluut geen tussenkomst van house voor te zijn... :)

En in de stukjes die jij hebt geplaatst staat wat ik ook al zei...zo ongeveer althans...

These were the industrial and underground electrowave bands like Front 242, Poesie Noire, A Split Second and The Neon Judgement.

Die noemde ik ook... :)
En aangezien front 242 als de grootste inspiratiebron/godfathers word gezien...

En techno is ook uit dat ontstaan...zeker...en daarom is het dus al geen house voor mij...is tegenhanger van maar niet per defenitie eruit ontstaan...beinvloed door...in de zin van zo moet het dus niet... ;)
De funk, salsa, latin invloeden die house nou net tot house maakten zaten er niet in...
En de disco invloeden die erin zaten zijn natuurlijk de disco invloeden als Giorgio Moroder...
Vind het zelfs niet als house klinken...klinkt als techno...duidelijk... :yes:
laatste aanpassing
Maargoed...we blijven zo doorgaan idd... :p

Maar zie toch wederom weer wel grote overeenkomsten tussen de dingen van jou en mij... :)
Bij komt het woordje house er alleen niet in voor... ;)
laatste aanpassing
2 tyharo:
That's all...voor de zoveelste keer...

Dat komt omdat je op alle vragen dat antwoord geeft, ongeacht welke vraag ;)
Het blijkt dus, ook uit jou verhaal, dat de kijk op de term gabber in het BUITENLAND helemaal verkeert is.
Maar kan je het nog één keer herhalen.
Het kan best dat de gabber later softer werd, maar ééns waren ze toch echt de hardste :yes:

Jaartal...zo rond '92 toen het op kwam zetten misschien?
Had je er zelf ook wel uit kunnen opmaken denk ik...hoopte ik althans...
haha rond '92, het blijft allemaal een beetje vaag, zo rond dit zo rond dat. Kom maar met een definitief jaartal zonder dat rond dit en rond dat. :) En ja de term werd gebruikt toen het op kwam zetten pffff maar wanneer kwam het volgens jou opzetten. Zo rond dit, rond dat ;)
Zo kan ik ook wel een verhaal maken. Dan klopt het altijd.

Geen party party...dat is gabber....
Gabber is zoveel meer en dit is alles behalve respectvol voor de echte gabbers van het 1ste uur. Je praat nu even poep :yes:

Toen werd het ook nog gewoon hardcore genoemd en werd het nog niet buitengesloten dus die telt niet mee...
Werd nog niet buitengesloten?? Ik hoop dat je niet gabber buitengesloten bedoelt want eerder zeg je nog, "Zo rond '92"
Zo rond dit, zo rond dat ;)

Begrijp me goed veel blije hardcore of gabber platen vindt ik helemaal niks. Alleen als het blij wordt is het eigenlijk geen gabber meer want de agressiviteit was eigenlijk 1 van de belangrijkste dingen in de gabber.

Maar zo rond dit tijdstip ga ik maffe. :)
laatste aanpassing
Ook ff over de new beat mee zeiken.

New beat is als het goed is ontstaan uit het nummer Flesh van A Split Second, wat perongeluk op 33 toeren werd gedraaid, door een Belg. Dat kunnen alleen belgen ;)
Later werd dat express gedaan door meerdere dj´s. NEW BEAT was born.

Maar of dit helemaal klopt:) als je goed zoekt vindt je wel weer een ander verhaal.

ik zou gaan maffe :S, ohnee ik zou rond dat tijdstip gaan maffe :) pff klopt het toch nog
ohja, 2 tyharo, noem maar eens een paar van de allereerste gabber platen.

ik had ff rond dit tijdstip niks te doen, dus ik stel ff een vraag. :)
Zo rond 92 idd ja...dus dat kan tussen eind 91 en eind 92 zijn...en jij weet vanaf wanneer het PRECIES is?
Knap...dat is namelijk bij niemand bekend vanaf welk moment precies...is een geleidelijk proces...gebeurd niet van de ene op de andere dag... :)

En de buitenlanders hebben absoluut gelijk wat betreft die term...als die niet gelijk hebben dan de hollanders ook niet aangezien ze die term van hun hebben overgenomen als omschrijving voor de typische hollandse sound...
Anders moeten de hollanders ook niet zeggen dat ze de uitvinder van die sound zijn he als ie niet typisch hollands is...

En die party tunes vind ik gabber muziek idd...niks beledigends voor gabbers aan...die houden toch van party party? :)

En ik bedoel WEL gabber buitengesloten... :yes:
Hier in NL werd het gabber genoemd vanaf rond 92...in buitenland ook vanwege dat het hollands was...later tijdstip werd het buitengesloten en toen was het verschil tussen hardcore en gabber gemaakt...terwijl daarvoor gabber nog gewoon wel onder hardcore viel...

Tis zo simpel...en al paar keer uitgelegd maar je leest tussen de regels door en legt verbanden die ik helemaal niet heb gelegd... :)

En verschil moet er ook zijn...die blije sound is net zo typisch hollands als de gabber sound was...die ook zowel agressief als blij kon zijn...
Blij is meer de overhand gaan nemen hier in NL en dat is altijd gewoon gabber gebleven omdat het nog steeds typisch hollands is...
Gabber is tegenwoordig een half scheldwoord voor de muziek uit Holland en je went er maar aan... :yes:
Holland is met hun arrogantie en kutplaten en lust voor geld terecht buitengesloten...
Uitvinders van...pfff...verneukers...bijna moordenaars van! :yes:

En over de new beat...zoals je ziet die versies van mij en DJC liggen dicht bij elkaar dus de waarheid zal daar wel ergens tussenin liggen... ;)

Voor mij iig een regelrechte afstammeling van de EBM en industrial muziek...en zeker hoorbaar als de muziek hoort...
Misschien enigzins invloeden uit de house gehaald...kan...waarom niet...maar dat maakt het nog geen afstammeling van...

Als ik klassieke invloeden in techno gooi is het ook geen afstammeling van klassieke muziek opeens maar gewoon van techno... :)
2 tyharo: haha zo rond dit, zo rond dat.
Knap...dat is namelijk bij niemand bekend vanaf welk moment precies...is een geleidelijk proces...gebeurd niet van de ene op de andere dag...

Jawel dat is bij mij bekend. En vast nog wel bij meer die die tijd bewust hebben meegemaakt. Helaas voor je kan je het niet makkelijk terugvinden. Staat niet ergens in een leuk verhaaltje hier op het net :)
Het gebeurd ook niet van de ene op de andere dag maar ging wel vrij snel overigens :)
Maar hou jij het maar op rond dit, rond dat. Maar noem maar ééns een paar eerste gabber nummers en zeg gelijk maar wat er blij aan is. :)

En de buitenlanders hebben absoluut gelijk wat betreft die term...als die niet gelijk hebben dan de hollanders ook niet aangezien ze die term van hun hebben overgenomen als omschrijving voor de typische hollandse sound...
Anders moeten de hollanders ook niet zeggen dat ze de uitvinder van die sound zijn he als ie niet typisch hollands is...

Niet alles wat typisch hollands is is gelijk gabber :S bloembollen en molens zijn ook geen gabber, het smurfen lied is ook geen gabber :S
Nederland is ook niet de uitvinder van die sound, alleen in Nederland werden al die platen bij elkaar gegooid waardoor de gabberhouse een scène werd. Zaten overigens ook Nederlandse nummers tussen.

party tunes vind ik gabber muziek idd...niks beledigends voor gabbers aan...die houden toch van party party?
ik zou niet weten waarom gabbers van party,party houden, ja misschien de zogenaamde gabbers van nu maar die doen de mensen van het eerste uur geen eer aan.

hier in NL werd het gabber genoemd vanaf rond 92...in buitenland ook vanwege dat het hollands was...

Nou het lijkt me sterk dat men in het buitenland al in ´92 de term gabber gebruikte :S

Tis zo simpel...en al paar keer uitgelegd maar je leest tussen de regels door en legt verbanden die ik helemaal niet heb gelegd...
:s

Holland is met hun arrogantie en kutplaten en lust voor geld terecht buitengesloten...
Uitvinders van...pfff...verneukers...bijna moordenaars van!

Ga niet alle Nederlanders over 1 kam scheren. En uitvinders van zijn het niet. Dat zeg ik hierboven ook al, lezen ;). Ohnee dit stukje is nog niet geplaatst dus dat kan niet ;)

En over de new beat...zoals je ziet die versies van mij en DJC liggen dicht bij elkaar dus de waarheid zal daar wel ergens tussenin liggen...
Dat zou best kunnen, kan ik niet geheel over oordelen. De verhalen zien er wel goed uit, alleen zijn zulk soort verhalen vaak ook een beetje gekleurd geschreven net zoals de sommige Nederlanders het ontstaan van de gabber net iets mooier inkleuren.

pfffff heb ik ooit wel eens zulke lange berichten getikt.
Jawel dat is bij mij bekend. En vast nog wel bij meer die die tijd bewust hebben meegemaakt. Helaas voor je kan je het niet makkelijk terugvinden. Staat niet ergens in een leuk verhaaltje hier op het net
Het gebeurd ook niet van de ene op de andere dag maar ging wel vrij snel overigens
Maar hou jij het maar op rond dit, rond dat. Maar noem maar ééns een paar eerste gabber nummers en zeg gelijk maar wat er blij aan is.

Eind '92 werd het officieel een scene volgens mij...maar daarvoor waren er ook al platen die er naar neigden...vandaar de rond die periode... ;)
En de eerste r'dam records tracks...zoals amsterdam waar legt dat dan...vind ik behoorlijk vrolijk... :)

En ik dacht dat gabber ging over feesten (=party party) met je maten (gabbers)?

En heb het NATUURLIJK over de hollandse variant van hardcore als ik over gabber praat...niet over tulpen...ghehe... :p
Gabber was absoluut een typisch hollands product...dat was de hollandse variant van hardcore...het woord gabber is opzich al redelijk Hollands...
Stamt af van het joods...al denk ik eerder dat het jiddisch was (verbastering van joodse woorden)...iets wat in amsterdam veel word gesproken...
Het was uberhaupt een amsterdammer die de scene en muziek een naam gaf als ik me niet vergis...waarna de gabbers dat woord gewoon overnamen met trots aangezien het woord vriend betekend...

En ja dat werd al gabber genoemd in het buitenland aangezien de hollanders het dus zo noemden...
Maar het werd toen...voor de zoveelste keer al...gewoon hardcore genoemd, in 1 adem met de andere varianten van electronische hardcore...
Tot een bepaald moment dus...toen in Holland de muziek steeds vrolijker werd (en op den duur zelfs overging in happy hardcore)...vanaf toen werd de onderscheiding gabber en hardcore pas echt gemaakt...omdat de hollandse sound zich ging onderscheiden van de rest...
En dat het ontstaan is uit het feit dat allerlei verschillende dingen bij elkaar gegooid werden...die opzich allemaal steviger/ruwer waren dan andere platen uit die tijd...vertel eens wat nieuws... :p
Dat dingen bij elkaar gooien en vormen tot een nieuwe sound werd nou net de gabber sound...
En daarom kunnen ze dus al niet de uitvinders van hardcore zijn idd! :D
Maar van de gabber en de gehele cultuur eromheen zeker wel... :)

Ik vind het langzaam afspelen van een plaat nou net een beetje een vreemd beeld en beetje denigrerend tegenover onze zuiderburen...
Die hadden namelijk al jaren een belangrijke bijdrage geleverd op electronische muziek in het algemeen...dus is het logisch dat ze dat verder zijn gaan ontwikkelen...indien wel of niet met een beetje inbreng van de house muziek...
Feit is dat ze een rijke historie op het gebied van electronische muziek hebben dus ze hoefden echt niet een plaat langzaam af te spelen om een nieuwe stijl te ontdekken...
De EBM was opzich al langzaam en dreigend voor die tijd...zo ook de industrial...dus de overstap naar new beat vanuit dat is helemaal niet zo groot als je het goed bekijkt... :)
Artiest {SHOWLIST artist 27290, 1868}
hoezo old school is geen hardcore???
old style bedoel je zeker???

in wat voor genre wou je bijv "We're gonna get this place" van the Classic men noemen???

Mellow??? hahahahahahaha



Anyway naar mijn mening is dat old school én Hardcore

M.A.W. IK GEEF JE GÉÉN gelijk, DUIDELIJK


LOL
laatste aanpassing
Eind '92 werd het officieel een scene volgens mij...maar daarvoor waren er ook al platen die er naar neigden...vandaar de rond die periode...
pffff kan je nou echt niet met de eerste platen komen die gabberhouse genoemd werden?
een beetje van uh dit en beetje van uh dat, en een beetje zus en een beetje zo....

En de eerste r'dam records tracks...zoals amsterdam waar legt dat dan...vind ik behoorlijk vrolijk...
:S:S
Amsterdam waar lech dat dan? vrolijk vinden? :S:S:S:S Nou sorry hoor, maar dat is wel een heel flauw antwoord en slaat echt nergens op. Je moet ééns aan de gemiddelde BZN´r of in die tijd aan de gemiddelde 40 jarige dat nummer laten horen en dan zeggen: vrolijk nummertje hè?Nou dan wordt je zo :S:S:S aangekeken. Het lijkt wel of alles wat niet zwaar depressief is volgens jou dan maar vrolijk is :S
Maar goed voor mij zwak je al wat af van blije sound naar vrolijke sound ;)
En heb ff de 2de R´dam records erbij gepakt en geluisterd: nou ook niet bepaald vrolijk.

En ik dacht dat gabber ging over feesten (=party party) met je maten (gabbers)?

Wat je precies hiermee wil weet ik niet?
Ik dacht dat je hiermee bedoelde party party van die party party cd´s of zoiets. maar goed dat zal dan wel.

Gabber was absoluut een typisch hollands product...
Gabber was helemaal niet een typisch hollands product?? hoe kom je daar nou bij? Er zaten alleen wel Nederlandse platen tussen. De term gabber is alleen typische Nederlands. Omdat hier al die platen, o.a. in de inmiddels legendarische club Parkzicht, bij elkaar gezet werden ontstond hier de term gabber.

Het was uberhaupt een amsterdammer die de scene en muziek een naam gaf als ik me niet vergis...waarna de gabbers dat woord gewoon overnamen met trots aangezien het woord vriend betekend...

Als het goed is komt de term van een amsterdammer, het is ook meer een amsterdams woord. In amsterdam woonden of wonen waarschijnlijk meer joodse mensen. Dus dat klopt wel, alleen zover ik weet werd het in een negatieve context geplaatst en zijn de gabbers (wie weet die uit rotterdam)het toen als geuzenaam gaan gebruiken.

En ja dat werd al gabber genoemd in het buitenland aangezien de hollanders het dus zo noemden...

Niet dus want het is niet alleen een typisch Nederlands product. Alleen de term wel. In het buitenland zullen ze daar een andere term voor hebben gehad.

Maar het werd toen...voor de zoveelste keer al...

Ach kom op zeg, kan je het nog 1 keer uitleggen. ;)

Tot een bepaald moment dus...toen in Holland de muziek steeds vrolijker werd (en op den duur zelfs overging in happy hardcore)...

Die vrolijke muziek komt volgens mij uit Schotland, dus de muziek was in die tijd waar jij het nu over hebt niet alleen in Nederland vrolijk.
Overigens was het natuurlijk niet zo, zoals jij doet voorkomen, dat alles vrolijk werd. Ook in Nederland bleven er niet vrolijke platen/nummers uitkomen.

vanaf toen werd de onderscheiding gabber en hardcore pas echt gemaakt...omdat de hollandse sound zich ging onderscheiden van de rest...
Ja de hardcore werd vrolijk, door invloeden uit schotland. Vandaar de happy HARDCORE ;) Zo kan ik ook duizenden verhaaltjes schrijven :)
Gabber staat gewoon niet voor vrolijk. Dat ze dat misschien in het buitenland zo zien, zal dan komen omdat ze niet goed op de hoogte zijn. Net zoals jij :)

En daarom kunnen ze dus al niet de uitvinders van hardcore zijn idd!

Dat hoor je mij niet zeggen. Dus wat je daar mee wil zeggen.

Ik vind het langzaam afspelen van een plaat nou net een beetje een vreemd beeld en beetje denigrerend tegenover onze zuiderburen...

Het algemeen bekende verhaal uit die tijd is toch dat een dj een plaat te langzaam afspeelde.
Daar kan ik ook niks aan doen. Ik moest er altijd wel om lachen maar verder heb ik zover ik weet nooit denigrerend over New Beat gedaan. Is best leuke muziek. :)

Maar je verhaal klopt niet omdat de informatie die je tot je beschikking hebt niet klopt. En die informatie is moeilijk te achterhalen, daarvoor moet je eigenlijk die tijd bewust meegemaakt hebben.

De groeten weer, heb verder niks tegen je hoor, begrijp me goed :) en ga nu feesten, ben alweer veels te laat. :)
@ Vreestyle: we draaien het even om ;)
Wilde je de volgende platen dan HARDCORE noemen dan :O

Goed... ff voorbeeldjes dan :

Moby - Go, GEEN HARDCORE
Jaydee - Plastic Dreams, GEEN HARDCORE
Steve Sil Hurley - Jack your body, GEEN HARDCORE
Age Of Love - Age Of Love, GEEN HARDCORE

Wel allemaal OLDSCHOOL
laatste aanpassing: 19 september 2004 16:44


@ Tyharo:

Dis echt de laatste keer, want dit wordt een wellus nietus spelletje :)

Dat the warehouse toen al bestond wist ik ook hoor...

:nee: Dit is namelijk de énige periode dat The Warehouse heeft bestaan.. (1977/1983)

Voor house was er al gewoon electronische muziek en waarom zijn er vanuit daar geen dansbare tracks gekomen...rechtstreeks...hoeft absoluut geen tussenkomst van house voor te zijn...

Was er ook : DISCO, ITALO, etc.

En techno is ook uit dat ontstaan...zeker...en daarom is het dus al geen house voor mij...is tegenhanger van maar niet per defenitie eruit ontstaan...beinvloed door...in de zin van zo moet het dus niet...

De funk, salsa, latin invloeden die house nou net tot house maakten zaten er niet in...

En de disco invloeden die erin zaten zijn natuurlijk de disco invloeden als Giorgio Moroder...

Vind het zelfs niet als house klinken...klinkt als techno...duidelijk...


Hoe kan het dat jij wat anders in die tekst lees dan ik?! :vaag: Staat toch echt DETROIT HOUSE variant (= TECHNO)

Maar goed.. jij zegt dat in TECHNO geen disco, funk, en salsa invloeden zit..

Ben toch benieuwd wat je van een der eerste ALL-TIME DETROIT TECHNO HOUSE hitje vind dan ;)

INNERCITY - BIG FUN (1988 )

Toch behoorlijk cheezy als disco, meer house dan techno in jou ogen dan toch????? :P Of wil je meneer Kevin Saunderson zelf gaan tegenspreken :O

{edit : ff spatie tussen de 8 & ) anders ziet het er zo vreemd uit :P)
laatste aanpassing
dude, herinner me eraan dat ik nooit met jou in een discussie ga :|
Lol @ RR... is het zo erg dan :O
Of was het als reactie op Delete that beat ?
laatste aanpassing
erg neuh.. veel jah :jaja: ;p

You know shit :O
oh ja..
Ik vind het langzaam afspelen van een plaat nou net een beetje een vreemd beeld en beetje denigrerend tegenover onze zuiderburen...


Ik heb toevallig die anekdote ook gehoord.
eigenlijk nog nooit bestudeerd B) ga ik eens doen :P

Maar hoezo denigrerend over onze zuiderburen?
kan iedere DJ wel eens gebeuren.. Crëer je leuke dingen mee hoor ;)

Trouwens bijna alle goede mainland europe HOUSE kwam uit de begintijd van HOUSE in Benelux daarvandaan..
niets dan respect voor belgische producers.

to rr :
veel jah

Ach.. Is waarschijnlijk netzoveel text als Tyharo, alleen beter opgemaakt ;)

You know shit

NO SHIT! :P
laatste aanpassing
maar lijkt mij toch duidelijk wat oldschool is en "hardcore/gabberhouse" :9
Die discussie was het volgens mij al lang niet meer :9
waar ging het nu over dan ( in het kort als het kan :$ )
korte samenvatting:

Tyharo: HARDCORE komt van TECHNO,
TECHNO is géén house.

me : TECHNO is ook house :P

kort genoeg ;)
laatste aanpassing
i see :9

en jij zegt dat hc van oldschool af komt ?

perfect (Y) ;p
laatste aanpassing
ik zeg :

OLDSCHOOL is ALLE house tot een bepaalde tijd.

Basisingredienten van HOUSE + andere invloeden = HARDCORE

zo ook met trance etc.

Dus HARDCORE is een onderdeel van de house ja. niet van OLDSCHOOL ;)

Zo ben je weer helemaal bij 249 berichten in 2 samengevat :P
laatste aanpassing
Jah oke..

Maar hardcore is een evolutie van de toenbestaande club muziek die we nu oldschool noemen.

zo bedoel ik het zeg maar.