Tevreden nu?
het antwoord is wel fout, maar goed het is iig een antwoord.Bepaalde platen ervoor zouden dus misschien al de gabbersound benadrukt/evenaard kunnen hebben maar vanwege het feit dat ze van die uitspraak het woord gabber hebben overgenomen en vanaf toen pas officieel de muziek gabber house gingen noemen zie ik amsterdam waar lech dat dan / rotterdam ech wel dus als de eerste 2 gabber tracks...en de platen die erna volgden op o.a. rotterdam records dus...
De eerste platen die gabberhouse werden genoemd waren o.a. James Brown Is Dead, James Brown Is Still Alive, Dominator, Neon-Waves, God of Abraham, Night In Motion etc.
En dat zijn niet bepaalde platen ervoor.
fuck dj murderhouse is trouwens ook in die styl.
laatste aanpassing
Ben je nou echt zo lam om zelf dingen van die labels na te zoeken?
Ik hoef geen titels te noemen...gewoon de gehele labels...punt...
En tis niet meteen na we have arrived onstaan natuurlijk die 2 labels maar de namen van die labels gingen zich er daarna al wel op richten...zoals Martin Damm dus bijvoorbeeld van napalm en ook op mokum heeft ie dingen gedaan...en Laurent Ho dus en beter nog onder zun pseudo ingler van epiteth...
En Napalm verscheen daarom ook op de explicit bassdrum serie van epiteth...
En dat soort nummers bedoel ik idd ook met die komen er al aardig in de buurt...maar die dingen zijn voor mij dus nog gewoon oldschool en pas met r'dam records is voor mij het gabbertijdperk echt officieel aangebroken...
DJC>> U heeft gelijk...amsterdam...amsterdam minded...1 pot nat...
Maar dat van "Gelukkig heeft DJC die tijd waarschijnlijk ook niet meegemaakt" bedoelde ik dus ook het omgekeerde van he?
Nou net wel dus...m.a.w. er zijn ook mensen die die tijd hebben meegemaakt en die plaat net zo goed niks vinden...
Ik hoef geen titels te noemen...gewoon de gehele labels...punt...
En tis niet meteen na we have arrived onstaan natuurlijk die 2 labels maar de namen van die labels gingen zich er daarna al wel op richten...zoals Martin Damm dus bijvoorbeeld van napalm en ook op mokum heeft ie dingen gedaan...en Laurent Ho dus en beter nog onder zun pseudo ingler van epiteth...
En Napalm verscheen daarom ook op de explicit bassdrum serie van epiteth...
En dat soort nummers bedoel ik idd ook met die komen er al aardig in de buurt...maar die dingen zijn voor mij dus nog gewoon oldschool en pas met r'dam records is voor mij het gabbertijdperk echt officieel aangebroken...
DJC>> U heeft gelijk...amsterdam...amsterdam minded...1 pot nat...
Maar dat van "Gelukkig heeft DJC die tijd waarschijnlijk ook niet meegemaakt" bedoelde ik dus ook het omgekeerde van he?
Nou net wel dus...m.a.w. er zijn ook mensen die die tijd hebben meegemaakt en die plaat net zo goed niks vinden...
laatste aanpassing
Dit kom ik over epiteth tegen
Dat is echt veel later.
Weeet niet of het klopt maar als dit waar is praat je steeds meer poeppppp ohnee dat gaat haast niet.
Als jij zegt dat We have arrived navolging heeft gehad, en daar dus mee aan wil tonen dat het een wat minder opzich zelf staande plaat is kom dan ook met andere nummers en niet met een label uit 94´
Maar goed zoals ik al zeg het gaat niet om het goed ervan vinden het gaat om het belachelijk ervan vinden. Smaken verschillen en dat is maar goed ook.
French Hardcore label run by Laurent Hô aka Ingler.
Label created in 1994'
Label created in 1994'
Dat is echt veel later.
Weeet niet of het klopt maar als dit waar is praat je steeds meer poeppppp ohnee dat gaat haast niet.
Als jij zegt dat We have arrived navolging heeft gehad, en daar dus mee aan wil tonen dat het een wat minder opzich zelf staande plaat is kom dan ook met andere nummers en niet met een label uit 94´
En dat soort nummers bedoel ik idd ook met die komen er al aardig in de buurt...maar die dingen zijn voor mij dus nog gewoon oldschool en pas met r'dam records is voor mij het gabbertijdperk echt officieel aangebroken...
hahaa, ohja zulk soort nummer bedoelde jij ook, jaaaaaaaaa tuuuurlijk Anders had je die nummers wel genoemd. Dit bedoel ik nou met je gedraai, je draait net zolang totdat jou verhaal toch weer klopt. Op 1 of andere manier wil je jou zogenaamde status van ik weet alles van zulk soort muziek hoog houden. Nou je zakt flink door het ijs.Maar dat van "Gelukkig heeft DJC die tijd waarschijnlijk ook niet meegemaakt" bedoelde ik dus ook het omgekeerde van he?
Ja dat snap ik, sarcastisch noem je dat geloof ik.Maar goed zoals ik al zeg het gaat niet om het goed ervan vinden het gaat om het belachelijk ervan vinden. Smaken verschillen en dat is maar goed ook.
Eeeeeuh...ik zei toch dat het er niet meteen na is ontstaan die labels?
Houd niet in dat die mensen zich voordat die labels opgericht werden zich er niet mee bezig hielden dus...
Martin Damm is al bezig met dat soort dingen sinds 1990...
Laurent Ho was er ook al vanaf den beginne bij:
En dat was de issue ook niet...ging over het feit of er dingen waren die rechtstreeks beinvloed waren door we have arrived...zonder tussenkomst van de hollandse gabber...
Ja dus...
En ja dat soort nummers bedoelde ik idd ja...
K zou niet weten wat voor soort tracks anders...
Een pullover bijvoorbeeld ook geschikt om in dat rijtje te passen?
Dat had ik namelijk meer in mijn hoofd zitten...
Al vind ik het nummer bar weinig aan...three o three is stukken beter van meneer Paap...
Maar heb gewoon geen zin om je alles voor te kauwen...
Mijn teksten zijn al zo lang dus als ik ook nog voorbeelden erbij moet gaan geven...terwijl wat ik zeg meer dan genoeg is voor uit te leggen wat ik bedoel...
Wat mij betreft is de gabberperiode pas officieel aangebroken met r'dam records...daarvoor heette het gewoon oldschool...dus wat voor tracks er eventueel al onder kunnen vallen van voordat r'dam records opgestart werd dat maakt niet eens uit in die context...overbodige informatie...dus dan noem ik ze ook niet...
Houd niet in dat die mensen zich voordat die labels opgericht werden zich er niet mee bezig hielden dus...
Martin Damm is al bezig met dat soort dingen sinds 1990...
Laurent Ho was er ook al vanaf den beginne bij:
When I began, the Hardcore scene was still establishing its bench marks. Everything was still to be done; it was at this time that the foundations were set : German PCP sound, the Dutch sound : Gabber, and American Gabber.
En dat was de issue ook niet...ging over het feit of er dingen waren die rechtstreeks beinvloed waren door we have arrived...zonder tussenkomst van de hollandse gabber...
Ja dus...
En ja dat soort nummers bedoelde ik idd ja...
K zou niet weten wat voor soort tracks anders...
Een pullover bijvoorbeeld ook geschikt om in dat rijtje te passen?
Dat had ik namelijk meer in mijn hoofd zitten...
Al vind ik het nummer bar weinig aan...three o three is stukken beter van meneer Paap...
Maar heb gewoon geen zin om je alles voor te kauwen...
Mijn teksten zijn al zo lang dus als ik ook nog voorbeelden erbij moet gaan geven...terwijl wat ik zeg meer dan genoeg is voor uit te leggen wat ik bedoel...
Wat mij betreft is de gabberperiode pas officieel aangebroken met r'dam records...daarvoor heette het gewoon oldschool...dus wat voor tracks er eventueel al onder kunnen vallen van voordat r'dam records opgestart werd dat maakt niet eens uit in die context...overbodige informatie...dus dan noem ik ze ook niet...
laatste aanpassing
Laurent Ho was er ook al vanaf den beginne bij:
dat is uit het stukje nou niet duidelijk te halen, met dat stukje kan je, zoals veel bij jou alle kanten opEn dat was de issue ook niet...ging over het feit of er dingen waren die rechtstreeks beinvloed waren door we have arrived...zonder tussenkomst van de hollandse gabber...
Ja maar als we over een label, met begin in 1994, praten heb je best kans dat zonder de Nederlandse gabber het label er helemaal niet gekomen was of er flink anders uit had gezien.
Dus waar je dit feit op baseert weet ik niet, vast gehaald uit een vage bron op het internet
En ja dat soort nummers bedoelde ik idd ja...
K zou niet weten wat voor soort tracks anders...
Een pullover bijvoorbeeld ook geschikt om in dat rijtje te passen?
Dat had ik namelijk meer in mijn hoofd zitten...
Al vind ik het nummer bar weinig aan...three o three is stukken beter van meneer Paap...
K zou niet weten wat voor soort tracks anders...
Een pullover bijvoorbeeld ook geschikt om in dat rijtje te passen?
Dat had ik namelijk meer in mijn hoofd zitten...
Al vind ik het nummer bar weinig aan...three o three is stukken beter van meneer Paap...
En ja dat soort nummers bedoelde ik idd ja...
K zou niet weten wat voor soort tracks anders...
K zou niet weten wat voor soort tracks anders...
haha Die bedoelde je echt niet anders had je ze na 100 keer vragen wel genoemd.
Een pullover bijvoorbeeld ook geschikt om in dat rijtje te passen?
Dat had ik namelijk meer in mijn hoofd zitten...
Al vind ik het nummer bar weinig aan...three o three is stukken beter van meneer Paap...
Dat had ik namelijk meer in mijn hoofd zitten...
Al vind ik het nummer bar weinig aan...three o three is stukken beter van meneer Paap...
Haha leuk dat je pullover noemt. De nummers van Speedy werden namelijk eigenlijk helemaal geen gabber genoemd . Zelf zag ik het wel een beetje zo, want ondanks dat het duidelijk een andere stijl is, gingen wel dezelfde gasten met dezelfde drive voor deze sound.
Ohja de nummers van Speedy J, weer een paar Echte oldschool nummers van Nederlandse bodem.
Maar heb gewoon geen zin om je alles voor te kauwen...
Mijn teksten zijn al zo lang dus als ik ook nog voorbeelden erbij moet gaan geven...terwijl wat ik zeg meer dan genoeg is voor uit te leggen wat ik bedoel...
Mijn teksten zijn al zo lang dus als ik ook nog voorbeelden erbij moet gaan geven...terwijl wat ik zeg meer dan genoeg is voor uit te leggen wat ik bedoel...
Als je tekst toch al zo lang is kunnen een paar voorbeelden er ook wel af
Wat mij betreft is de gabberperiode pas officieel aangebroken met r'dam records...daarvoor heette het gewoon oldschool...
Ja en wat mij betreft zijn alle mensen blauw-geel Het heette daarvoor oldschool? Toen heette het geen oldschool, maar je zal wel weer bedoelen ergens in 96´ heette het oldschool.
Ik heb ff geen voorbeelden genoemd want de tekst is al zo lang
Haha leuk dat je pullover noemt. De nummers van Speedy werden namelijk eigenlijk helemaal geen gabber genoemd . Zelf zag ik het wel een beetje zo, want ondanks dat het duidelijk een andere stijl is, gingen wel dezelfde gasten met dezelfde drive voor deze sound.
Ohja de nummers van Speedy J, weer een paar Echte oldschool nummers van Nederlandse bodem.
Ohja de nummers van Speedy J, weer een paar Echte oldschool nummers van Nederlandse bodem.
Pullover van Speedy J en al zijn andere klassieke nummers zijn Techno
die je zeker onder de noemer oldschool kunt plaatsen maar zeker geen gabber.
Dus je hebt gelijk het is zeker geen gabber .
Eigenlijk is het een beledeging om deze platen gabber te noemen.
Ja en wat mij betreft zijn alle mensen blauw-geel
Het heette daarvoor oldschool? Toen heette het geen oldschool, maar je zal wel weer bedoelen ergens in 96´ heette het oldschool
Het heette daarvoor oldschool? Toen heette het geen oldschool, maar je zal wel weer bedoelen ergens in 96´ heette het oldschool
Trouwens voor de mensen die het niet wisten het is, het blijft en het zal altijd allemaal maar een ding blijven en dat is
house
laatste aanpassing
Officieel zijn HEEL VEEL dingen die oldschool genoemd worden gewoon techno...
En eigenlijk geld dat belediging voor die hele lijst van nummers die Delete noemde...
Het zijn voor mij oldschool platen die wel duidelijk de voorloper van gabber zijn...maar meer ook niet...
Dat het nu als de 1e gabber platen word gezien...sja...zal mij een worst wezen...
Dat heb je in zoveel genres dat bepaalde dingen als je terugkijkt het eigenlijk misschien ook al wel waren...hoeft nog niet te betekenen dat het zo is...
En dat ik ze niet noemde en dus steeds de eerste r'dam records platen zei (wat ik dus als officieel de 1e zie) komt dus vanwege het feit dat ik ze niet als gabber platen zie maar als de voorlopers dus...
Waarom denk je ook dat ik zei dat veel oldschool platen dus eigenlijk al wel hardcore waren...voor die tijd?
Het was enkel een bevestiging van mijn kant uit die ik deed...zo van idd die had ik idd in gedachten...
M.a.w. geef je gelijk en we zitten op dezelfde lijn wat dat betreft...alleen zie ik ze dus als voorlopers van...
En ja idd toendertijd kon het nog niet oldschool heten...foutje...dat heet nu oldschool dus bedoel ik...zette het alleen in verleden tijd omdat het verleden tijd is...
En eigenlijk geld dat belediging voor die hele lijst van nummers die Delete noemde...
Het zijn voor mij oldschool platen die wel duidelijk de voorloper van gabber zijn...maar meer ook niet...
Dat het nu als de 1e gabber platen word gezien...sja...zal mij een worst wezen...
Dat heb je in zoveel genres dat bepaalde dingen als je terugkijkt het eigenlijk misschien ook al wel waren...hoeft nog niet te betekenen dat het zo is...
En dat ik ze niet noemde en dus steeds de eerste r'dam records platen zei (wat ik dus als officieel de 1e zie) komt dus vanwege het feit dat ik ze niet als gabber platen zie maar als de voorlopers dus...
Waarom denk je ook dat ik zei dat veel oldschool platen dus eigenlijk al wel hardcore waren...voor die tijd?
Het was enkel een bevestiging van mijn kant uit die ik deed...zo van idd die had ik idd in gedachten...
M.a.w. geef je gelijk en we zitten op dezelfde lijn wat dat betreft...alleen zie ik ze dus als voorlopers van...
En ja idd toendertijd kon het nog niet oldschool heten...foutje...dat heet nu oldschool dus bedoel ik...zette het alleen in verleden tijd omdat het verleden tijd is...
laatste aanpassing
zullen we maar stoppen met die eindeloze disussies over adam-rdam?
Goed idee, maar denk dat je ff moet lezen want daar gaat de discussie helemaal niet om
house kwam eerder in amsterdam aan
is toch Rotterdam hoor
@ Tyharo & Delete
En ja idd toendertijd kon het nog niet oldschool heten...foutje...
Toen (92-96) werden oude house platen ook al OLDSCHOOL genoemd
laatste aanpassing
En eigenlijk geld dat belediging voor die hele lijst van nummers die Delete noemde
Niet als je op een goede manier naar gabber kijkt en denkt aan veel slechte nummers die sinds ± 94´ zijn uitgebracht
sja...zal mij een worst wezen...
niet chagrijnig worden hè En dat ik ze niet noemde en dus steeds de eerste r'dam records platen zei (wat ik dus als officieel de 1e zie) komt dus vanwege het feit dat ik ze niet als gabber platen zie maar als de voorlopers dus...
Jij kan het wel officieel wel zo zien, alleen officieel is dat een verkeerde lezing
Als je echt een aantal van de eerste R´dam Rec. nummers neemt vallen die tegenwoordig onder de oldschool. o.a. DJ Rob - 1992, DJ Rob - Boy's Interface, De plaat van Stomach Basher met o.a. Wowy - Zowy, The Sound of Rotterdam Volume 1, Euromasters - Fxxk Dj Murder House (fuck mix) etc.
2 DJC
Goed idee, maar denk dat je ff moet lezen want daar gaat de discussie helemaal niet om
goed opgeletToen (92-96) werden oude house platen ook al OLDSCHOOL genoemd
Ga het nou niet ingewikkelder maken
Trouwens 96´dat zeg ik maar waarom nou niet van 92-97 of 92-95 of 92-98, maar goed.
Nummer uit 92´: Bassheads - Back to the Old school
Ga het nou niet ingewikkelder maken
Trouwens 96´dat zeg ik maar waarom nou niet van 92-97 of 92-95 of 92-98, maar goed.
Trouwens 96´dat zeg ik maar waarom nou niet van 92-97 of 92-95 of 92-98, maar goed.
Ik hou van ingewikkeld
Nee, maar meer GOEDE informatie maakt deze discussie juist duidelijker/completer
en dat 92-96 hield ik ff aan, omdat jij die tijd noemde maar zeg eerlijk : na 96 worden er steeds minder interessante platen gemaakt
Nummer uit 92´: Bassheads - Back to the Old school
is ZELFS 1991
http://www.discogs.com/release/296391
maar op o.a. die plaat doelde ik
maar zeg eerlijk : na 96 worden er steeds minder interessante platen gemaakt
Zelf vindt ik dat er vanaf ongeveer 94´ veel rotzooi gemaakt wordt. Dit o.a. door de commercie.
Op dit moment vindt ik het wel een interessante periode met veel leuke verfrissende dingen.
artiesten zoals The Outside Agency, R_aw, Ophidian, Mindustries en Peaky o.a. uit N.
feetsen als Club R_aw, Humanoize, Prspct en Digital Assault.
is ZELFS 1991
Kan 91´zijn hoor. Alleen let op want bij dat discogs staan heel veel fouten. Volgens mij kunnen mensen daar zelf iets invullen.klik hier Dit heb ik ff snel opgezocht
Dit o.a. door de commercie
Hierop wil ik alleen even het volgende zeggen ;
check dit topic eens, en kijk wat ik van commercie vind
Commercie kan OOK juist leiden tot mooie stukken, maar goed das een hele andere discussie
Op dit moment vindt ik het wel een interessante periode met veel leuke verfrissende dingen
Ben ik het zeker met je eens
artiesten zoals The Outside Agency, R_aw, Ophidian, Mindustries en Peaky o.a. uit N.
feetsen als Club R_aw, Humanoize, Prspct en Digital Assault.
Niet mijn stijl, kan ik dus ook niet over oordelen feetsen als Club R_aw, Humanoize, Prspct en Digital Assault.
Alleen let op want bij dat discogs staan heel veel fouten. Volgens mij kunnen mensen daar zelf iets invullen.
De gegevens die ik bij Discogs vandaan haal zijn redelijk accuraat.. meestal nog gechecked via andere sites.
Diegene die de platen invoeren, geven idd aan welke jaartal. Vaak staat dat ook op het label
Die link die jij gaf zie ik sowieso binnen 1 seconde al een fout
Beats International - Dub Be Good For Me 1990
is duidelijk 1989, heb de single een tijdje gehad.
Wat natuurlijk wel het geval is, is dat er ook herpersingen zijn.. Voor jaartallen pak ik altijd eerste persing.
2DJC:
haha je bent ook al zo fanatiek in ander topics
Alles kan
Ik zelf ben er nooit z´n voorstander van. Als mensen muziek gaan maken met de intentie zoveel mogelijk te verkopen dan leggen ze minder van zichzelf in de muziek. Het komt minder vanuit zichzelf.
Kunnen er nog wel leuke dingen gemaakt worden maar goed het zal vaak toch wat minder zijn dan als ze iets vanuit hun zelf maken.
Natuurlijk is het wel hun recht om het te doen, geld verdienen mag van mij wel, alleen als muziekliefhebber ben ik ertegen.
Het kan wel zo zijn dat door een lange periode van commercie er een goede tegenreactie komt en daar hou ik wel weer van.
Kijk als iemand een nummer maakt vanuit zichzelf wat een kwalitatief goed nummer is en daarna zoveel mogelijk ervan probeert te verkopen, daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen maar liever niet bij het maken al tot over je oren aan de verkoop denken.
Op Discogs kom ik regelmatig foutjes tegen, maar goed het kan 1991 zijn, en die site had ik ff snel opgezocht nadat jij met discogs kwam.
klik hier
en klik hier eens
haha je bent ook al zo fanatiek in ander topics
Commercie kan OOK juist leiden tot mooie stukken, maar goed das een hele andere discussie
Alles kan
Ik zelf ben er nooit z´n voorstander van. Als mensen muziek gaan maken met de intentie zoveel mogelijk te verkopen dan leggen ze minder van zichzelf in de muziek. Het komt minder vanuit zichzelf.
Kunnen er nog wel leuke dingen gemaakt worden maar goed het zal vaak toch wat minder zijn dan als ze iets vanuit hun zelf maken.
Natuurlijk is het wel hun recht om het te doen, geld verdienen mag van mij wel, alleen als muziekliefhebber ben ik ertegen.
Het kan wel zo zijn dat door een lange periode van commercie er een goede tegenreactie komt en daar hou ik wel weer van.
Kijk als iemand een nummer maakt vanuit zichzelf wat een kwalitatief goed nummer is en daarna zoveel mogelijk ervan probeert te verkopen, daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen maar liever niet bij het maken al tot over je oren aan de verkoop denken.
Op Discogs kom ik regelmatig foutjes tegen, maar goed het kan 1991 zijn, en die site had ik ff snel opgezocht nadat jij met discogs kwam.
klik hier
en klik hier eens
Ik zelf ben er nooit z´n voorstander van. Als mensen muziek gaan maken met de intentie zoveel mogelijk te verkopen dan leggen ze minder van zichzelf in de muziek. Het komt minder vanuit zichzelf.
Kunnen er nog wel leuke dingen gemaakt worden maar goed het zal vaak toch wat minder zijn dan als ze iets vanuit hun zelf maken.
Natuurlijk is het wel hun recht om het te doen, geld verdienen mag van mij wel, alleen als muziekliefhebber ben ik ertegen.
Het kan wel zo zijn dat door een lange periode van commercie er een goede tegenreactie komt en daar hou ik wel weer van.
Kijk als iemand een nummer maakt vanuit zichzelf wat een kwalitatief goed nummer is en daarna zoveel mogelijk ervan probeert te verkopen, daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen maar liever niet bij het maken al tot over je oren aan de verkoop denken.
Kunnen er nog wel leuke dingen gemaakt worden maar goed het zal vaak toch wat minder zijn dan als ze iets vanuit hun zelf maken.
Natuurlijk is het wel hun recht om het te doen, geld verdienen mag van mij wel, alleen als muziekliefhebber ben ik ertegen.
Het kan wel zo zijn dat door een lange periode van commercie er een goede tegenreactie komt en daar hou ik wel weer van.
Kijk als iemand een nummer maakt vanuit zichzelf wat een kwalitatief goed nummer is en daarna zoveel mogelijk ervan probeert te verkopen, daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen maar liever niet bij het maken al tot over je oren aan de verkoop denken.
Ha...zijn we het toch nog ergens over eens!
In breakcore zit wel vaker een d&b ritme hoor...
De releases van ambush zitten er ook vol mee...
Als het maar breakbeat is en verder opgefokte shit is het al breakcore...
Zaten er in die track ook de samples van psychopath trouwens?
Want die heb ik ook al paar keer gehoord op een breakcore feestje...
De releases van ambush zitten er ook vol mee...
Als het maar breakbeat is en verder opgefokte shit is het al breakcore...
Zaten er in die track ook de samples van psychopath trouwens?
Want die heb ik ook al paar keer gehoord op een breakcore feestje...
nee het was alleen een D&B ritme met daarover de melodie van de euromasters en daarna werd hetzelfde gedaan met het tussenstukje/break van dat nummer van de Bald Terror in combinatie met de tekst R´dam, R´dam.
Er werd ook nog een zeer pro R´dam hardcore nummer gedraaid (niet een nummer uit de beginperiode overigens)
Er werd ook nog een zeer pro R´dam hardcore nummer gedraaid (niet een nummer uit de beginperiode overigens)
laatste aanpassing
Ik heb het topic niet echt gelezen maar volgens mij is oldschool gewoon een algeheel begrip voor alles wat uit de beginperiode van iets stamt.
Maar door er een toevoeging aan te geven als: hiphop, hardcore, sneakers, porno of wat dan ook.
Dus oldschool opzich is niet een soort muziek ofzo, maar oldschool house of oldschool hardcore wel.
Maar door er een toevoeging aan te geven als: hiphop, hardcore, sneakers, porno of wat dan ook.
Dus oldschool opzich is niet een soort muziek ofzo, maar oldschool house of oldschool hardcore wel.
Ik heb het topic niet echt gelezen maar volgens mij is oldschool gewoon een algeheel begrip voor alles wat uit de beginperiode van iets stamt.
Maar door er een toevoeging aan te geven als: hiphop, hardcore, sneakers, porno of wat dan ook.
Dus oldschool opzich is niet een soort muziek ofzo, maar oldschool house of oldschool hardcore wel.
Maar door er een toevoeging aan te geven als: hiphop, hardcore, sneakers, porno of wat dan ook.
Dus oldschool opzich is niet een soort muziek ofzo, maar oldschool house of oldschool hardcore wel.
fout fout fout
Oldschool is gewoon ouwe house,klaar
en je heb btw oldSKOOL da's ouwe hip hop
Ben het dus niet met je eens hierover.
http://www.oldschoolskateboards.net/
http://www.oldschool.nl/
http://www.oldschool.de/
http://www.oldschool-wrestling.com/
Tja, nu ben je uitgeluld he
http://www.oldschoolskateboards.net/
http://www.oldschool.nl/
http://www.oldschool.de/
http://www.oldschool-wrestling.com/
Tja, nu ben je uitgeluld he
In een ding moet ik Saber gelijk geven :
www.oldschool.nl is wel degelijk oldschool (Oude School SOUL
Alleen dat de meeste het hier anders zien, tsja.
ik zou zeggen koop (**uhum : download ** ) de 15 cd box "HISTORY OF HOUSE SOUND of CHICAGO" uit 1988
Veel overeenkomsten met Oldschool House
www.oldschool.nl is wel degelijk oldschool (Oude School SOUL
Alleen dat de meeste het hier anders zien, tsja.
ik zou zeggen koop (**uhum : download ** ) de 15 cd box "HISTORY OF HOUSE SOUND of CHICAGO" uit 1988
Veel overeenkomsten met Oldschool House
laatste aanpassing
Ok dus oldschool-wrestling betekend dus eigenlijk worstelen op oude housemuziek
Je hebt wel gelijk...
Als je een muziek-stroming aanduidt met 'oldschool' hoort daar eigenlijk nog wat achter te staan, om het duidelijk te maken.
Als er op een feest een aankondiging staat met alleen maar 'oldschool' ga ik er iig eigenlijk van uit dat er 'oldschool-house' bedoelt wordt.