Partyflock

Forumonderwerp · 703605
3 volgers · 16734x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Welke delen heb jij gespeeld/uitgespeeld?

The Legend of Zelda (NES)
The Adventure of Link (NES)
A Link to the Past (SNES)
Ocarina of Time (N64)
Majora's Mask (N64)
The Wind Waker (GameCube)

En welk deel vond jij het best?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 januari 2007 om 17:20:
kben nu net uit die desert temple echt de vetste tempel tot nu toe.. speelt lekker vlot weg en heeft leuke puzzels en die .....spinner roelt keihard

Was zeker een vette tempel! :respect:

Zelf ben ik gisteren eindelijk te weten gekomen hoe ik Snow Mountain op kon komen, dus daar gaan we na werk weer lekker verder. b)

Gelukkig werkt dit spel niet verslavend! 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op donderdag 4 januari 2007 om 19:02:
Ben zelf nou onderweg naar snowy mountains. Alleen weet nog niet hoe ik er moet komen. Maar heb ook nog niet echt gezocht dus komt wel goed

Succes :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Perfect Blood op maandag 8 januari 2007 om 16:07:
leg is uit waar ik dat kan vinden en hoe ik dat moet gebruiken dan Kan ik ook weer effe spelen

wat dacht je van downloaden op je Wii?;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roelatie op maandag 8 januari 2007 om 16:47:
Hmm mijn top 5?:

1 OOT
2 TP
3 LTTP
4 MM
5 WW

Ocarina of Time was nieuw. Twilight Princess overtreft kwa gameplay OOT maar de vernieuwing is er vanaf. Ik vond daarentegen OOT ook veel meer geheimen en aparte sidequests bevatten. Om daar het beste zwaard te krijgen moest je eerst als een malloot allemaal sidequests oplossen. Ik vind TP daarin weer tekort schieten. Ik vond daarentegen het einde van OOT een beetje afgeraffeld maar het einde van TP vond ik weer een deja vu. Maar voor vele fans die nieuw in de serie zitten, is het een behoorlijk gruwelijke game.

ending van TP vond ik een beetje tegenvallen :( beetje aan de korte kant...hij had zelda op dr bek moeten pakken zoals in deel II 8)

typisch dat 3/4 van de serie een open einde heeft :\

mmargoe..denk dat Nintendo dat bewust doet zodat iedereen kan speculeren over hoe het afloopt

Waarschuw beheerder
ben nu bij die stalen ridder in de snowtemple
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 17:38:
wat dacht je van downloaden op je Wii?;)

heb nog geen Wii :bloos:

Speel op de cube
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Promotie (Underground Shock) op maandag 8 januari 2007 om 17:13:
Succes

pff net eindelijk gevonden. Ik zat eerst hele tijd in zon grot te proberen waar een ingang dicht gevroren is. Maar dat lukte allemaal niet :)

Maar heb het eindelijk gevonden. Moet nou nog ff zon gare vis vangen :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Perfect Blood op maandag 8 januari 2007 om 18:47:
heb nog geen Wii

Speel op de cube

ow...:\

Waarschuw beheerder
cube is echt zooooo 2006:P
Waarschuw beheerder
ik heb em ook op de cube, wacht met de wii totdat er wat vettere titels uitzijn

zo te zien wordt dat pas 2008
Waarschuw beheerder
donateur
erg jammer idd dat Super Mario Galaxy nog zo lang op zich laat wachten.. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cicatrix op maandag 8 januari 2007 om 22:12:
erg jammer idd dat Super Mario Galaxy nog zo lang op zich laat wachten.. :/

en Metroid Prime 3, Final Fantasy:Chrystal Chronicles, Dragon Quest:Swords en Super smash brothers brawl :(

Waarschuw beheerder
volgens nintendo komen mario mp en super smash brothers gewoon dit jaar... en in japan vershcijnt er een wiibundel met dragon quest ook dit jaar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 10:02:
japan

Waarschuw beheerder
ben nu trouwens net uit dungeon 5 wel een hele lauwe eindbaas zeg :/ binnen 2 min dood.. volgens mij gaan die laatste dungeons wel erg snel of niet? weinig verhaal er tussen meer

Waarschuw beheerder
ik wacht met smart af op de nieuwe Zelda titel voor de Wii waar nintendo nu mee bezig is:P
Waarschuw beheerder
yup daar heb je gelijk in, maar dungeon 6 vond ik persoonlijk de vetste (sfeertje enzo eromheen dik in orde)
maar sommige vinden die juist weer kut

7 duurt weer ff voordat je er bent, moet je veel voor uitzoeken, maar als je er dan bent wees voorbereid op dikke anti-climax qua verhaal wat eromheen zit :/

8 is helft van andere dungeons ongeveer
9 is niet echt een dungeon vind ik maar goed

eerste 3 dungeons vond ik qua verhaal eromheen etc. veel beter als de laatste paar

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Tering dungeon 24826 :P Geen idee welke dat zijn...vetste eindbaas vond ik iig die in de Gerudo temple...vetste tempel vond ik de city in the sky
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 14:47:
ik wacht met smart af op de nieuwe Zelda titel voor de Wii waar nintendo nu mee bezig is

waar heb je die info vandaan? :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cicatrix op dinsdag 9 januari 2007 om 21:04:
waar heb je die info vandaan? :o

die is al tijdje aan het rond circuleren op het net, miyamoto had dat gezegd afaik

schijnt dat dit de laatste zelda was zoals we hem gewend waren... of dat betekent dat het volgende deel

mmo wordt of
totaal andere besturing krijgt of
geen link, zelda of ganon meer of
ander spelconcept totaal overboord gooien

is niet bekend :p
Waarschuw beheerder
donateur
dan hoop ik zeker geen MMO
en zeker geen link,zelda of ganon weg :)

Wel mogen van mij de verhalen keer opvolgen ofzo. Nou zijn het altijd maar afzonderlijke delen.

Waarschuw beheerder
Het zal ook wel moeilijk zijn elke keer een nieuw Hyrule te maken.
Waarschuw beheerder
donateur
die geesten met die lantaars, wat zijn dat en hoe kom ik daar vanaf?

Zit nu in een cave bij lake hylia en daar loopt ook zo'n lantaarn rond. Net als dat ik ze in kakariko village al tegenkwam. Die dingen zijn best hinderlijk vind ik

Waarschuw beheerder
Voorlopig gewoon laten gaan, later kom je erachter wat je ermee moet doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 00:34:
Voorlopig gewoon laten gaan, later kom je erachter wat je ermee moet doen.

ok

loop ik wel gewoon door

Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op dinsdag 9 januari 2007 om 21:57:
die is al tijdje aan het rond circuleren op het net, miyamoto had dat gezegd afaik

schijnt dat dit de laatste zelda was zoals we hem gewend waren... of dat betekent dat het volgende deel

mmo wordt of
totaal andere besturing krijgt of
geen link, zelda of ganon meer of
ander spelconcept totaal overboord gooien

is niet bekend

yep...maar geen Link en Zelda meer? denk niet dat dat dan nog the legend of Zelda genoemd kan worden
Waarschuw beheerder
The Legend Of Zelda(only without zelda) :D

TLoZoWz :D

Waarschuw beheerder
En dan nog subdelen :P

TLoZoWZ: TNLLHFOT

The New Link Like Hero Figure Of Time B)

Waarschuw beheerder
Ik weet niet of dit al eerder gelinkt is (ik kon het iig niet vinden) maar dit is wel een interessante documentaire over zelda waarbij ze elk deel belichten:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8294987518457725387&q=zelda+retrospective

Van alle 6 de documentaires vind ik de zesde het meest interessant, omdat ze daar de tijdslijn van alle zelda games proberen neer te zetten (Hun theorie gaat er bijvoorbeeld vanuit dat er op een gegeven moment twee aparte tijdslijnen zijn door het einde van Zelda:OOT). Dit doen ze door alle gebeurtenissen in de zelda games na te gaan:

http://video.google.com/videoplay?docid=5447882162974291278&q=zelda+retrospective

Veel kijkplezier ;)

P.s Ik heb zelf alle delen uitgespeeld maar ik heb nog geen wii in mijn bezit. Een vraagje aan de mensen die de twilight princess al hebben uitgespeeld: ondersteunt de twilight princess de theorie die in de documentaire is uiteengezet en zo ja op welke tijdslijn zit de twilight princess dan? Of halen de gebeurtenissen uit de twilight princess de theorie helemaal onderuit?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
TLoZoWZ: Fot MM
Flute of Time Mohameds Mask

:P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 13:05:
Veel kijkplezier laatste aanpassing 10 januari 2007 13:07

vanavond zeker ff kijken:D:D hoelang duurt die shit?:D

Waarschuw beheerder
Kan de documentaires nu ff niet zien. Weet wel dat TP een redelijk op zichzelf staand deel is, maar dattie plaatsvind na OoT (Link in TP is reïncarnatie van Link uit OoT voor zover ik het begreep). Trouwens Zelda delen aan elkaar koppelen is leuk; heb zelf vroeger ook hele verhalen geschreven waarin ik alle delen aan elkaar plakte met zelfbedachte tussenstukjes, en dan op Zelda forums waar ik zat op posten en discussiëren, heel nutteloos aangezien Shigaru (ofzo) zelf zegt dat er geen chronologische volgorde in zit, maar wel erg leuk :D

Waarschuw beheerder
vanavond zeker ff kijken hoelang duurt die shit?

De eerste link zijn alle delen aan elkaar gekoppeld (deel 1 t/m 6) en duurt een uur. De tweede link die ik gaf is alleen deel 6 en duurt 12 minuten.

heel nutteloos aangezien Shigaru (ofzo) zelf zegt dat er geen chronologische volgorde in zit

Dit is uit een interview met Miyamoto uit 2003:

Miyamoto said that : '' There have been several different "Links" in the history of Hyrule. For every Zelda game we tell a new story, but we actually have an enormous document that explains how the game relates to the others, and bind them together. But to be honest, they are not that important to us. We care more about developing the game system... give the player new challenges for every chapter that is born "

Er is dus wel een bestaand document die de games aan elkaar verbindt, maar het document is tot op heden nog niet vrijgegeven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 13:05:
P.s Ik heb zelf alle delen uitgespeeld maar ik heb nog geen wii in mijn bezit. Een vraagje aan de mensen die de twilight princess al hebben uitgespeeld: ondersteunt de twilight princess de theorie die in de documentaire is uiteengezet en zo ja op welke tijdslijn zit de twilight princess dan? Of halen de gebeurtenissen uit de twilight princess de theorie helemaal onderuit

TP speelt zich enkele decennia na Ocarina of Time af, dr zijn veel verwijzingen naar OOT in TP en wat terugkerende dingen zoals de temple of time die vervallen is, de Master Sword die nog steeds in het voetsuk steekt, de sacred realm waar Ganon in opgesloten zit en als Link het zwaard er uittrekt..sja;), plaatje van de eigenaar van de fishing hole uit Oot en nog veel meer.

Dr is zelfs een theorie op verschillende boards dat die skeleton knight die je die zwaardtechnieken leert, de geest is van Link uit Oot.

wel leuk om terugkerende dingen te zien:D

hoop dat dat ook het geval is in het volgende deel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 13:49:
Er is dus wel een bestaand document die de games aan elkaar verbindt, maar het document is tot op heden nog niet vrijgegeven.

mja volgens mij zegtie dat alleen maar om de spelers meer erover te laten theoriseren :p
kloppen zoveel dingen niet, en er zijn ook zoveel domme theoriën overal...
maar goed, als mensen het leuk vinden moeten ze het doen
denk alleen dat de makers er niet veel rekening mee hebben gehouden (zijn hele discussies waarom de temple of time opeens in de lost woods is etc. slaat nergens op, dat heeft niets met een timeline te maken maar gewoon dat nintendo er totaal niet bij heeft nagedacht, maja sommige mensen moeten een verklaring daarvoor vinden, je leest echt de stomste ideeën :p)

Waarschuw beheerder
Mijn top 3 is ATM toch echt wel

Dikke nummer 1
Ocarina of Time

2/3
Wind Waker

2/3
Twilight Princess

TP vond ik veel betere verhaallijn..
Maar WW was moeilijker.. meer zoekwerk.. iets pittiger..

Kwa GFX ben ik niet zo onder de indruk van TP tov. WW.. niet persee mooier.. maar anders

Waarschuw beheerder
Erg vet, die Zelda Retrospective :D Minish Cap heb ik nooit ver gespeeld, leuk om te horen hoe bijv. al die rupees enzo onder het gras komen. Over TP: hij begint dus sowieso na OoT, en Epona heb je al aant begin. Verder kan ik hem niet echt in de timeline stoppen; hij past eigenlijk overal wel tussen, aangezien die redelijk stand-alone is, afgezien van de cutscenes over de historie van Hyrule, die niet heel veel nieuws zeggen (afgezien van het verhaal van TP zelf).
Waarschuw beheerder
hm zit nu op part 2 :p

leuk om ff te zien weer allemaal :p
Waarschuw beheerder
hm toch weer even die timeline theory zitten kijken

wel allemaal mooi gevonden maar ben toch echt bang dat nintendo zelf er niet zóveel aandacht aan besteed

spoilers twilight princess

ik zou veel liever wel een officiële timeline zien tho (al istie er echt), misschien nog even wat uber grote complexe verhalen erin (<3 rpg verhalen) met wat timetravels wat altijd moeilijk te begrijpen is

zou toch vet zijn al blijkt dat bijv. het hele triforce gebeuren één of ander plan is geweest van de gods ofzo om iets heel anders te doen wat je dus totaal niet verwacht
dat soort dingen wil ik zien :p maar dan heel wat groter uitgewerkt natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op woensdag 10 januari 2007 om 22:49:
hoe wasdie dan geunsealed in TP?

denk dat de master sword die de sleutel van de sacred realm is weer van het voetstuk is verwijderd ...je trekt m op een gegeven moment dr ook uit...en voilá Hyrule castle wordt door hem bezet
Waarschuw beheerder
nee ik bedoelde die flashback waarin de sages hem naar twilight world sturen

Waarschuw beheerder
Denk dat TP sowieso in timeline A zou moeten zitten, aangezien ALTTP daar ook zit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op woensdag 10 januari 2007 om 22:49:
één of ander plan is geweest van de gods ofzo om iets heel anders te doen wat je dus totaal niet verwacht

Hehe tis geen lufia:P

Waarschuw beheerder
ben nu in de timetemple:D ziet er wel gaaf uit ben benieuwd

Waarschuw beheerder
Was wel een leuk momentje ja, toen je hem binnen liep...dat mannenkoor klonk weer goed in de oren B)

EDIT: Alleen wat links naar OoT had wel leuk geweest, bijv. die inzetsteen voor die 3 dingen die je verzamelt in de 1e 3 OoT tempels
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 12:06:
ben nu in de timetemple:D ziet er wel gaaf uit ben benieuwd

ben net klaar met de zora temple
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Perfect Blood op vrijdag 12 januari 2007 om 12:37:
ben net klaar met de zora temple

je hebt nog genoeg te doen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Roelatie op vrijdag 12 januari 2007 om 12:54:
je hebt nog genoeg te doen ;)

Dat weet ik :)

en dat vind ik helemaal niet erg :D

Waarschuw beheerder
Ik vond het ook wel weer kut toen ik hem uitgespeeld had :D Gelukkig valt er naast het verhaal weer genoeg te doen, je ontdekt echt maar de helft tijdens het verhaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 12:08:
Was wel een leuk momentje ja, toen je hem binnen liep...dat mannenkoor klonk weer goed in de oren

EDIT: Alleen wat links naar OoT had wel leuk geweest, bijv. die inzetsteen voor die 3 dingen die je verzamelt in de 1e 3 OoT tempels

jaaaaaaaaaaaaaaaa...nostalgie!!!:D had het helemaal top gevonden als de Link uit Oot een appearance maakte want dr zijn best wel wat verwijzingen naar de eerste Link:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Idd, maar er zijn ook wel genoeg links naar vorige delen dus leuk gedaan :P

Ik stem btw nog steeds voor een 3D remake van ALttP, maar met de geruchten over de zelda serie vanaf nu zie ik dat niet gebeuren :(