Partyflock

Forumonderwerp · 702710
2448x bekeken

Artiest Afross
Waarschuw beheerder
je kent dat wel, net je scootertje lekker opgevoerd, je gaat een stukje rijden, en daar komt oom agent op de moter neemt je mee naar de rollerbank, en een vette boete, of mniss wel je scooter ingenomen, ik irriteer me dr altijd aan, hoewel ik zelf niet eens een scooter heb, ik denk dat ze dit vooral doen om lekker veel geld in t laatje te krijgen, ik vind het behoorlijk zielig, ik snap dat er ergens een max snelheid voor moet zijn, maar als iedereen 45 ging :S , verder is t wel oke om je auto zo hard op te voeren als mogenlijk dat heb k ook nooit begrepen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ken niemand met een scooter die geen ongeluk heeft gehad. 45 is ook weer wat overdreven maar oke, je moet ergens een lijn trekken. Vandaag lag er ook weer een gestrekt langs dr scooter, met politie en al erbij. En je hoeft alleen maar theorie ervoor te halen, iedere mongool kan op een scooter rijden.
Waarschuw beheerder
donateur
iedere mongool kan op een scooter rijden

Blijkbaar net niet dus :)

Waarschuw beheerder
blijkt maar weer dat NIET iedere mongool het kan
Waarschuw beheerder
donateur
:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Toch wel hoor :yes:
Waarschuw beheerder
+1
donateur
hoewel ik zelf niet eens een scooter heb

Wat is nu je punt?

Waarschuw beheerder
ja saus tot op de minuut gelijk:D
Waarschuw beheerder
daar hebben ze hele handige trucjes voor hoor :/

Waarschuw beheerder
Wat is nu je punt?----> mn punt is dat dit weer de zoveelste bloedzuig actie van die graflijers is net als t omhoog stellen van die boetes toen we van de gulden naar de euro gingen, hiermee wil uiten dat ik het zwak vind, vervolgens kan de rest daar op reageren, dat is mn punt

Waarschuw beheerder
De tyfus, anders doe je even alsof automobilisten het gas gewoon ongelimiteerd kunnen intrappen :vaag:

Waarschuw beheerder
dat heb ik niet gezegd!!!!!!!, nergens maar er bestaat een max van 120, dat kan je makkelijk halen zonder je auto op te voeren,m als je t tog doet....., welke reden zal dat nou hebben als je een auto hebt die 250 haalt ga je niet steeds met 120 over de snelweg, en ee scooter die je opvoert tot 80/ 90 is weer verboden, terwijl je daar ook niet 80 of 90 mee hoeft te rijden, daar zit de fout, ik vind zwiezo wel dat we zielig lage max snelheden hebben.

Waarschuw beheerder
Over de max snelheid van een scooter valt wat te zeggen, zeker nu je op de weg moet rijden, ok.
Je vergeet alleen wel even dat je als scooterrijder veel kwetsbaarder bent dan een automobilist. Als jij met 50km op een auto rijdt sta je echt niet meteen op, laat staan met een hogere snelheid.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
idd idd, maar denk ns aan een motor, zelfde verhaal, en die heeft ook de zelfde rechten als n auto, wat betreft opvoeren(boven de 21 dan)

Waarschuw beheerder
donateur
Daarom hebben ze voor de auto's flitspalen neergezet. Ooit een flitspaal op een fietspad gezien? (of mag je daar niet meer rijden tegenwoordig) ;)

Waarschuw beheerder
Heb jij het remsysteem van een motor weleens vergeleken met die van een scooter? Daarbijkomend zal de gemiddelde motorrijder omdat hij/zij ouder is als 18 jaar zich in het verkeer verantwoordelijker gedragen als een 16 jarige scooterrijder. Ook hierbij vergeet je dat de max snelheid ook te maken heeft met een stukje leeftijd en dus ook inzicht in het verkeer.

Het enige wat ik enorm krom vind, is dat je overal je scooter kunt laten opvoeren, de onderdelen kunt verkrijgen, maar je mag er dus niet mee op de weg rijden. Doe dan gewoon een verbod op opvoersetjes ed.

Waarschuw beheerder
donateur
Is toch hetzelfde als dat je wel z'n radarsysteem mag kopen maar niet mag gebruiken. Haal ze dan helemaal uit de handel..

Waarschuw beheerder
jup, en dan vind ik het dus idd gewoon zakkenvullen van de staat. Lekker makkelijk. Ik ben het dus opzich wel eens met Afross, alleen niet om dezelfde argumenten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
waar t om gaat: 2 soorten vervoersmiddelen, allebij een max snelheid, de ene mag je wel opvoeren, de aneder niet, als je een scooter hebt die je opvoer tot 80/90 kunnen de remmen dat nog best hebben, als je een motor hebt, en die voer je op kun je m best 250/300 laten gaan, leuk remsysteem heb je als je dan nog effectief kan remmen, denk dat in verhouding die scooter dan veiluger is met nz 80/90 km/h
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Die vlikkers proberen altijd gnoen te geven maar met mijn 180cc gianelli blaas ik ze er gewoon eruit hehee :cool:
Artiest Z1ppo
Waarschuw beheerder
donateur
zet der een schakellaartje op,dat zo moeilijk is dat niet
bijv,als je het schakellaartje naar rechts haalt dan gaat die gewoon 45
en als je hem naar links gooit dan gaat die 90
simpel toch?
ik heb dat ook op men brommer maar op scooter wil dat ook wel

Waarschuw beheerder
30-08 19:09:06
Rollenbank controle in Maastricht thv Via Regia
30-08 19:08:24
Papier en helm controle in Veenendaal thv Veenendaal-West (GROTE controle)
30-08 15:26:58
Rollenbank controle in Hendrik-Ido-Ambacht thv gehele plaats
30-08 15:13:32
Papier en helm controle in Veenendaal thv op de Pepenbos
30-08 15:11:26
Papier en helm controle in Vlaardingen thv sporthal Westwijk

moesk ff kwijt :P

bron
Waarschuw beheerder
donateur
waarom is der niet gewoon een politie die hier alles verklapt :p
Waarschuw beheerder
tja...
wat kan je hierover zeggen.

ik vind het dus WEL goed dat ze daar op controleren. ik denk dat jij namelijk niemand maar dan ook echt niemand kan vinden die z'n scooter opvoert, en vervolgens bijna altijd 45 gaat rijden. over het algemeen rijden ze dan allemaal harder.

en ik denk dat als je daarvanuit ga dat het dan toch wel erg lullig is als jij op je fietsje aan het fietsen bent, en er komt een scooter langs met 60... 80 of 90. een slinger en je kan het moeilijk na vertellen.

over het opvoeren van autos. tja dat is misschien ook wel lullig dat dat mag, maar je vergeet een ding!
een heel belangrijk ding. zodra jij in je auto een ander motorblok legt, (bv een v6 ipv een 4-in-lijn) dan heb jij bij de apk porblemen.)
het is namelijk zo dat je de motor van je auto niet ZOMAAR mag veranderen, dat het gedaan word is wat anders.
maar als jij je motorvermogen flink opschroeft,zal je een uitgebreide RDW keuring moeten aanvragen, en hierbij word op je onderstel gelet, op je remmen, en alles wat met de veiligheid te maken heeft.

Nog een ding over brommers, ga jij eens met een puch een maandje 70 rijden, en controleer dan eens je achterbrug, schakelaartjes die je snelheid omlaag schroeven, als ze iets vermoeden mogen ze bijna je brommer uit elkaar halen hoor! en als je gezien word met 70, dan word hij in beslag genomen als je ineens maar 45 kan.

Maar voor de veiligheid, zeker wel 45 (of 50) max, en controleren!!!

groetjes arjan
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het dus WEL goed dat ze daar op controleren. ik denk dat jij namelijk niemand maar dan ook echt niemand kan vinden die z'n scooter opvoert, en vervolgens bijna altijd 45 gaat rijden. over het algemeen rijden ze dan allemaal harder.

maja daar zijn ook wel weer trucjes op
je schakelt hem over dat die 45 kan en klaar
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
trucjes zodat iemand die een scooter heeft die 80 gaat altijd 45 rijd?

maja daar zijn ook wel weer trucjes op
je schakelt hem over dat die 45 kan en klaarlaatste aanpassing: 30 augustus 2004 20:17

noem eens een goed trucje dan! kzeg niet dat je een schakelaar moet zetten dat die maar 45 kan.
ik zeg dat ze dat dus NIET doen! en dat is denk ik wel het grote verschil tussen autos opvoeren en een scooter he!
Waarschuw beheerder
donateur
als je 80 wil dan schakel je hem naar rechts bijv en als je 45 wil dan schakel je hem over naar links
maar je moet ook goed weten waar die rollebanken
staan
ik personelijk weet dat,waar precies de rollebanken staan als ik naar huis ga
Waarschuw beheerder
en nou antwoord op me vraag....
welk persoon die 80 kan! rijd altijd 45!
dat werd door iemand gesteld en dat gebeurt dus niet! dat is namelijk het probleem met die gastjes die hun scooter opvoeren, die komen met 80 voorbij knallen he.

en dat jij weet waar die rollenbanken staan dat is natuurlijk heel fijn voor jou! maar niet voor iemand die over gaat steken ofzo, en jij moet ineens hard remmen, wat je dus niet lukt!

het gaat hier om veiligheid he! en als jouw scooter 80 gaat, is hij niet meer veilig. en DAAR zijn die regels voor en de ROLLENBANKEN. om ervoor te zorgen dat alles een beetje binnen de perken blijft! want anders rijden de scooters allemaal 100 hoor. zekers te weten

Waarschuw beheerder
ik personelijk weet dat,waar precies de rollebanken staan als ik naar huis ga

En toen was het tijd voor een cursus nederlands (y)
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet de plekjes wel :)
en hou der rekening mee,zolang ik nog niet voor die rollenbanken voor bij ben geweest
dan ga ik niet 80 rijden
Waarschuw beheerder
ik weet de plekjes wel
en hou der rekening mee,zolang ik nog niet voor die rollenbanken voor bij ben geweest
dan ga ik niet 80 rijden

neej okeej in dat geval, heb je natuurlijk helemaal gelijk.
want het is alleen gevaarlijk om 80 te rijden bij een rollerbank......

stefan, vind jij dat het volledig verantwoord is om 80 km/h te rijden? ongeacht of er rollerbanken staan?
wil je verder antwoord geven op deze vragen:
Wat voor brommer scooter heb jij?
Wat heb jij hieraan gedaan om 80 te rijden?
Wat heb je eraan gedaan om vanaf 80 stil te komen?
Wanneer rij jij 80?

Waarschuw beheerder
welk persoon die 80 kan! rijd altijd 45!-------> welke persoon die 230 kan gaat 120?:S:S:S:S
Waarschuw beheerder
welk persoon die 80 kan! rijd altijd 45!-------> welke persoon die 230 kan gaat 120?

ja dat is een hele goede, ik denk dat ongeveer 80-95% dat doet? of in ieder geval al zeker niet 180! dat er vaak te hard word gereden weet iedereen, en daarvoor hebben wij flitspalen. en daarvoor zijn er voor scooters rollerbanken
Waarschuw beheerder
donateur
vind jij dat het volledig verantwoord is om 80 km/h te rijden?:eigenlijk niet maja ik hou der van om hard te rijden
ongeacht of er rollerbanken staan? :ja eigenlijk wel :X
wil je verder antwoord geven op deze vragen:
Wat voor brommer scooter heb jij? Puch Maxi
Wat heb jij hieraan gedaan om 80 te rijden?een andere moter blokje onder gezet
Wat heb je eraan gedaan om vanaf 80 stil te komen?
afremmen en over schakelen naar 45
Wanneer rij jij 80?soms op het fietspad,waar je geen rollenbanken hebt
Waarschuw beheerder
... en hoelang duurt het om stil te komen vanaf 80... ghe ghe vast een tering eind!
en om even duidelijk te zijn, puchs zijn absoluut niet gebouwd om 80 te rijden! hoop voor jou dat je achterbrug is verstevigd, dat scheelt al een hoop!

maargoed als jij het verantwoord vind, moet je vooral je gang gaan, de verzekering denkt er iets anders over. en denk toch wel de rest van nederland ook!
Waarschuw beheerder
donateur
i know
maar een scooter is daar ook niet voor gebouwt
ik heb een kennis die heeft der snorscooter omgebouwt :/
en kan nu 70
maar heeft vaak problemen
Waarschuw beheerder
sommige scooters wel hoor, die gaan in italie standaard 70 a 80
maar anyways.. daarom zijn er dus regels, omdat de brommers er niet voor gebouwd zijn, en als je 16 17 ben rij je nou eenmaal roekeloos (18 trouwens ook nog:S) anyways.. ben ook jong "geweest" maarja..
Waarschuw beheerder
donateur
meende dat de rij gedrag met auto was,18 tot en met 25
maarja gelukkig maar dat je eerst je proef rijbewijs heb

Waarschuw beheerder
31-08 11:50:28
Papier en helm controle in Utrecht thv div locaties overvecht
31-08 10:52:38
Papier en helm controle in Almere thv div locaties
31-08 10:52:13
Rollenbank controle in Maastricht thv door de gehele plaats
31-08 10:19:02
Rollenbank controle in 's-Gravenhage thv het Pathe theater
31-08 09:25:34
Papier en helm controle in Meppel thv div locaties
31-08 09:24:55
Rollenbank controle in Dordrecht thv op de orangelaan bij het davinci college
31-08 08:34:20
Papier en helm controle in Hoorn thv div locaties
31-08 08:30:27
Rollenbank controle in Wageningen thv het lekseveer

sja ik d8 laat ik ff de rollerbanken van vanochtend ff neer gooie ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
t is alweer jaar of 10 geleden dat ik erop reed,

maar wij hadden destijds toerenbegrenzers..
die zorgde ervoor dat je niet harder dan 50km ging,

knopje om en weer lekker 90km+ cruisen.
die bestaand toch nog wel?

EN ALS JE KAN AANTONEN dat je je scooter geimporteerd hebt uit bijv. Italie, dan hoef je m niet "AF" te voeren, alleen mag je op de weg niet harder dan 45 rijden ONDANKS dat je scooter wel harder kan..
MAAR LET OP
ALLEEN als het een zelf ingevoerde scooter is geloof ik

Waarschuw beheerder
donateur
EEn beetje scooter hoef je niet eens op te voeren, alleen de begrenzers eruit halen is vaak genoeg.
Daarom zou elke scooter berekend moeten zijn op snelheden van 70 a 80 km/u zonder problemen.

Mijn Rapido met standaard blok en standaard carburateur ging van top 25 naar top 70 na het verwijderen van de variobegrenzer en uitlaat.
Waarschuw beheerder
donateur
De begrenzer MAAAKTE wij er juist op
zodat je dmv een knopje ervoor zorgt dat de woute je niet kan pakken!!
Waarschuw beheerder
donateur
Precies... je mag gewoon binnen de bebouwde kom niet harder als 50. Opvoeren mag wel, zolang het vermogen niet boven de wettelijke eisen komt en je niet te hard ermee rijdt. Ook het aantal decibellen wat je produceert mag niet te hoog zijn (correct me if I'm wrong plz ;))

Waarschuw beheerder
donateur
ja zo'n electronische begrenzer, dan ging je ontsteking ineens op half ofzo.
Ik had op mijn Citta altijd 2 boutjes bij me, die deed ik dan in mijn luchtfilter.
Heb ook een keer mijn choke vastgezet, die gasten snapten er niks van hahaha

Waarschuw beheerder
STOP ROLLERBANK testen
Waarschuw beheerder
donateur
knopje om en weer lekker 90km+ cruisen.
die bestaand toch nog wel?

je kan derzelf ook wel een maken

Waarschuw beheerder
31-08 16:55:46
Rollenbank controle in Hengelo thv stationsgebied (motoren)
31-08 16:55:14
Rollenbank controle in Leiden thv geheel wijk Lammerschans en stationsongeving
31-08 16:54:31
Rollenbank controle in 's-Gravenhage thv Appelstraat (motoren)
31-08 10:19:02
Rollenbank controle in 's-Gravenhage thv het Pathe theater

omdak graag up to date wil weze :s
Waarschuw beheerder
Ben nooit op een rollerbank gehoeven, zelfs nog nooit aangehouden. :)

Reed ook altijd veelste hard, maar gewoon goed opletten of je oom agent ziet staan en dan met 45 à 50 voorbij rijden...

Leuk spul.

Waarschuw beheerder
Reed ook altijd veelste hard, maar gewoon goed opletten of je oom agent ziet staan en dan met 45 à 50 voorbij rijden...-------> zo gaat dat niet egt meer , iig hier niet, die lijers (op de motor) nemen iedereen die ze tegenkomen mee, soms zelfs van die tomos jes enzo, zielig gewoon
Waarschuw beheerder
zo gaat dat niet egt meer , iig hier niet, die lijers (op de motor) nemen iedereen die ze tegenkomen mee, soms zelfs van die tomos jes enzo, zielig gewoon

Ik had een Honda Wallaroo met 65cc en andere uitlaat en heel de zooi eronder... en nooit aangehouden :)

Ja 1 keer omdat ie teveel herrie maakte, kreeg ik een waarschuwing voor :P

Waarschuw beheerder
nou heb je denk ik tog fucking veel geluk gehad.
weet wel cker dat je dat in zoetermeer niet zou lukken