Partyflock

Forumonderwerp · 702337
17214x bekeken

Artiest Afross
Waarschuw beheerder
hardcore is de muziek voor mij op t moment, maar ik snap nix van dat terror gedoe, k bedoel hoe moet je dr gvd op dansen????:S, hakken gaat niet egt meer, gaat mij te snel.....

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
ramoz :x

Power noise
Power noise (also known as rhythmic noise) takes its inspiration from some of the more rhythmic, distorted early industrial acts, such as Esplendor Geométrico. There are also certain techno and technoid (see below) influences. Typically, power noise involves heavily distorted beats, harsh (but not overwhelming) noise, and is usually instrumental. Sometimes a melodic component is added, but this is almost always secondary to the rhythm. Power noise tracks are typically structured and danceable, but often they are more abstract.
Examples: Winterkälte, Imminent Starvation, Converter

Waar is dit vandaan? Zie er wel wat leuks tussen staan. Converter - Blast Furnace B)
Waarschuw beheerder
:frusty: T E R R O R :frusty:
terror heb teminste n lekker tempo :P
Ragguhh :D:D hehe

Waarschuw beheerder
Terror is hersenloos

:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Terror is hersenloos

:jaja:

Maar goed, dat zijn wazi's ook.. Dus wat dat betreft is de link gauw gelegd ;)

Waarschuw beheerder
Op een hardcore feest ligt het wazi gehalte stukken hoger als op een terror feest hoor.

Waarschuw beheerder
vind terror helemaal niet hersenloos gebeuk ofzo. ben zelf door terror in een klap veel meer muziek gaan luisteren die ik eerst nog niet echt trok, frenchcore, breakcore, idm, ambient, breakbeat, drum 'n bass enz enz enz
Waarschuw beheerder
Ik vind Terror ook niks maar heb wel respect voor de mensen die er WEL van houden!!En Wil echt een keer meemaken hoe jullie hier op staan te HAHHUHHH!!:bounce:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja terror timinste KK hard op los gaan

Waarschuw beheerder
terror is (Y)

Waarschuw beheerder
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen 'hakkie takkie we pleuren er 300bmp tegen aan en het is terror' en de terror die gemaakt word door mensen die gewoon een voorliefde hebben voor snelle muziek, dus om nou te zeggen terror is hersenloos vind ik een bietje kort door de bocht.
Waarschuw beheerder
Hersenloos gaat op voor de mensen die niet snel kunnen hakken :jaja: :P

Waarschuw beheerder
T'is dat die :P erachter staat...
Waarschuw beheerder
Hakkûh gaat wel op terror, zelfs beter dan op al die trage 160 bpm hardcore dat ze tegenwoordig allemaal draaien...

Op 280 bpm en verder kan je natuurlijk wel niet lang blijven hakkûh
Maar ik prefereer het liefst zowat de hardcore vanaf 200-230 bpm (zoals frenchcore etc.) dat hakt echt lekker!

Hier sluit ik me dan wel volledig bij aan :jaja:
Waarschuw beheerder
ja ik vin terror ook weer net te...ik snap de essentie er nie echt van...ik bedoel dansen erop gaat moeilijk tot totaal niet...maar goed iedre muziek heeft zo zn waarden :D
Waarschuw beheerder
terror gaat nergens over, met andere woorden de meest onzinnige muziek die ik ooit heb GEHOORD, ik wist neit hoe snel ik terug moest sprinten naar de TECHNO area, maar jah als de speedsnuivende tjabbies het cool vinden...

HAVE FUN!!!

Waarschuw beheerder
terror gaat nergens over, met andere woorden de meest onzinnige muziek die ik ooit heb GEHOORD, ik wist neit hoe snel ik terug moest sprinten naar de TECHNO area, maar jah als de speedsnuivende tjabbies het cool vinden...

HAVE FUN!!!

typisch
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

HAVE FUN!!!

lol :D
Waarschuw beheerder
Techno liefhebbers snuiven niet cker
Waarschuw beheerder
terror

Waarschuw beheerder

HAVE FUN!!!

alsof terror alleen voor speedsnuivers is :S
en meneer bHardtechno heeft TeKno bij zijn favoriete muziekstijlen gaan, terwijl dat net zo hard kan gaan als terror.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Whahaha wat een sjaak idd... Keb nog nooit ook maar iets van die rommel genomen en ben een groot liefhebber van al deze heerlijke teringherrie.... Maarja tis niet voor niks PF he.. wat voor een groot deel ( jammer genoeg ) bestaat uit blaters meelopers etc.... :(
Waarschuw beheerder
ik bedoel dansen erop gaat moeilijk tot totaal niet...

Dikke onzin... Tis gwoon veel energieker dan andere muziek en kost veel meer kracht om los te gaan... Het gevoel moet je gwoon hebben om er vol op los te gaan :jaja: ...Tuurlijk hou je het niet net zo lang vol als op andere stijlen...

Erop dansen is een eitje als je er maar van houd dan komt het wel goed :D
Waarschuw beheerder
Zo is het maar net Triqo :P

:D:D
Waarschuw beheerder
Tis gwoon veel energieker dan andere muziek

dat is een leugen, terror is namelijk geen muziek. :)

Waarschuw beheerder
Says who?
Waarschuw beheerder
< < < < <

Waarschuw beheerder
De paus? :|
Waarschuw beheerder
mja laatst nog in zijn kerst-toespraak had hij het erover, om even alle twijfel uit de wereld te helpen

Waarschuw beheerder
War against terror! :D
Waarschuw beheerder

nou je hoeft er geen speedsnuivende sjab voor te zijn, op bier en water gaat het best 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nog nooit gebruikt en wil best een contest tegen jou afleggen, self proclaimed techno-god
Waarschuw beheerder
Als ik techno uberhaupt al wil horen rammel ik thuis wel op wat potte en panne...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik blijf me verbazen hoe zo'n beperkt referentiekader mensen hebben als het om muziek gaat. 'Ow, is het te snel? Dan is het geen mzuiek. Ow, is het te hard, dan is het geen muziek. Ow, is het Tiesto, dan is geen muziek. Techno is monotoon, dus ois het geen muziek. Dance muziek is geen echte muziek.' enz.
Alles wat niet in hun hokje past is vaak geen muziek.:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik blijf me verbazen hoe zo'n beperkt referentiekader mensen hebben als het om muziek gaat. 'Ow, is het te snel? Dan is het geen mzuiek. Ow, is het te hard, dan is het geen muziek. Ow, is het Tiesto, dan is geen muziek. Techno is monotoon, dus ois het geen muziek. Dance muziek is geen echte muziek.' enz.
Alles wat niet in hun hokje past is vaak geen muziek.

:yes:
Waarschuw beheerder
Als ik techno uberhaupt al wil horen rammel ik thuis wel op wat potte en panne...

en als ik terror wil horen zet ik gewoon de keukenmixer aan. of ik gooi wat stenen in de wasmachine, en laat hem op volle toeren draaien. of ik zit gewoon een drilboor aan. of ik pak een hamer en neem een lijntje pep, en ga met een noodgang op een stuk metaal lopen rammen.......

of ik ga gewoon natuurlijk geen techno luisteren, want laten we eerlijk zijn... het is geen muziek :)
Waarschuw beheerder
Precies en een whole lot of other styles zijn ook (l)

Waarschuw beheerder
ramoz: niet alles zo serieus nemen.

het is geen muziek

Dat heb je nu al 23 keer gezegd, een onderbouwing zou op zich wel handig zijn.

Waarschuw beheerder
het is geen muziek

jou mening is niet op een feit berust :yes:

Waarschuw beheerder
'T is niet veel anders dan andere dansmuziek alleen sneller,
dus waarom zou bv. techno wel muziek zijn en terror niet?? het wordt op dezelfde manier gemaakt en het is allebei dansbaar.

Waarschuw beheerder
verander dansbaar maar in hakbaar ghehe :p
Waarschuw beheerder
donateur
Het is geen mening, maar een feit dat terror ook muziek is. En daar wil ik ook wel een serieuze en algemene onderbouwing bij geven.:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geef die onderbouwing maar is zou ik zegge

terror is indd muziek (1 van me favo stijlen(L)), maar geef maar raak voor een knaak :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Muziek

Voor zover bekend, hebben alle culturen in alle tijden muziek gekend, maar omdat deze kunst op verschillende plaatsen en in verschillende tijden steeds weer anders beoefend (en ervaren) werd en wordt, is er geen eensgezindheid omtrent de definitie van muziek: wanneer is iets muziek en wanneer niet? Het uiteindelijke antwoord op deze kernvraag verschilt nogal bij de diverse muziektheoretici en filosofen. Dit verklaart wel de grote verscheidenheid aan muziekstijlen door de tijden heen, in diverse culturen.

Het is echter wel een onomstreden feit, dat het bij muziek altijd om het hoorbare (of het ontbreken daarvan) gaat, in tegenstelling tot het zichtbare in de beeldende kunsten.
Muziek is een tijdskunst, met hoorbare (geluiden, klanken, tonen) of onhoorbare (stiltes, pauzes) elementen in opeenvolging of tegelijkertijd. Daarmee is muziek nauw verwant aan poëzie, waarbij de beide elementen van zichtbaar en hoorbaar verenigd worden, hetgeen bij geschreven muziek eveneens het geval is.
Elementen
Ritme

Het primaire element, dat in alle muziek voorkomt, is het element van verandering in de tijd, de opeenvolging van klanken. Er is sprake van ritme, wanneer deze opeenvolging zodanig gebeurt, dat er een hoorbare structuur ontstaat, die overigens bijna fysiek beleefd wordt. Er ontstaat een beleving van een tel, een dansbaar gegeven. De primaire sociale context van muziek is dan ook de dansbare muziek, in tegenstelling tot de luistermuziek, die een meer abstracte vorm vertegenwoordigt.

Afhankelijk van de snelheid van de tel, kan men spreken over snelle, dan wel langzame muziek. Toch zal in het algemeen de snelheid van de tel zich in het gebied van de snelheid van de hartslag bevinden (variërend van circa 40 tot 200 slagen per minuut), hetgeen de lichamelijke werking van ritme ook enigszins verklaart.

Wordt onder metrum in de poëzie een herhaald patroon in de taalaccenten verstaan, het begrip ritme is, zowel in de poëzie als in de muziek, veelomvattender. Ook steeds wisselende, nimmer zich herhalende patronen kunnen als ritme ervaren worden, mits er tenminste een waarneembare tel is. Meestal echter is er sprake van een cyclus van een bepaald aantal tellen, die steeds herhaald wordt. In de klassieke muziek wordt dat de maatsoort genoemd. In andere tradities kent men vergelijkbare concepten, zoals bijvoorbeeld in India: de tala.

Toonhoogte

Het tweede element in de muziek is de toonhoogte van de klank. In verschillende culturen en verschillende tijden, zijn verschillende systemen ontstaan, om met toonhoogte om te gaan, meestal resulterend in een bepaalde toonladder of stemming.

Melodie

Een melodie is een opeenvolging van toonhoogtes, die een bepaalde muzikale gestalte vormt, meestal met de lengte van een ademhaling, of van een gesproken zin in de taal. In tegenstelling tot het, meestal doorlopende, ritme, is de melodie een soort muzikale gedachte, met een specifiek karakter, en met een duidelijk begin en eind.

Harmonie

Onder harmonie wordt in de breedste zin des woords verstaan: de samenklank van verschillende klanken of tonen.In de Europese klassieke muziek is de harmonieleer ontstaan, die de zinvolle opeenvolging van akkoorden beschrijft. Ook Jazz en Popmuziek maken gebruik van akkoorden.

Er bestaan meerdere klassieke muziektradities, zoals bijvoorbeeld de Indonesische Gamelan, de Japanse klassieke muziek, de Koreaanse klassieke muziek, de Hindoestaanse muziek en de Carnatische muziek, maar deze hebben geen van alle een harmonisch concept dat vergelijkbaar is met de Europese klassieke muziek, en maken geen gebruik van akkoorden, maar wel van samenklanken.

Klankkleur

Elke muziek maakt gebruik van specifieke klankkleuren, meestal door middel van het gebruik van specifieke muziekinstrumenten. De zogenaamde instrumentatie vertegenwoordigt dan meestal ook het esthetische ideaal van een bepaalde stijl. Tevens kan worden opgemerkt, dat een dergelijke esthetiek ook samenhangt met de wijze van luisteren. In veel Afrikaanse en Aziatische muziek bijvoorbeeld, luistert men meer naar de boventonen dan naar de grondtonen.

En vind dan maar een reden om het niet als muziek te bestempelen.:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
909 je bent geniaal met zo'n onderbouwing :respect:

dat wou je toch horen :p

maar ik ga me nest in ltr ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat er niet om dat ik gelijk heb, het gaat er om dat de ander ongelijk heeft.;P
Waarschuw beheerder
jou mening is niet op een feit berust

ok laat ik een feit citeren uit het officiele feitenboekje :

feitje 231: terror is geen muziek.

Waarschuw beheerder
Terror blijft mij iedere keer weer vermaken als de hardcore in een dipje zit.