Ik ben er ook gevoelig voor, maar mijn moeder helemaal.
Éen keer zaten mijn zus en ik in de huiskamer en zagen we beide 'savonds in de tuin een klein boerinnen meisje staan. We zagen het beide en weg was ze weer. Vroeger heeft daar een boerderij gestaan, misschien is dat de reden.
Een paar maanden geleden lag mijn moeder in bed en midden in de nacht stond er een vrouw in haar slaapkamer. Die vrouw vroeg aan mijn moeder of ze aan haar vriendin wilde vragen of zij haar los wilde laten. Mijn moeder is die dag erna naar haar vriendin gegaan en heeft het verteld over die mevrouw. Na uitleg van mijn moeder over hoe de geest eruit zag, heeft ze er een foto bijgepakt. Wat bleek dat was haar moeder. Omdat ze haar moeder niet los kon laten bleef ze hangen tussen hemel en aarde. Ik vond het doodeng toen ik het hoorde, maar mijn moeder zei dat het op dat moment niet eng was. En het is heel apart, maar net of je dan een taak voor een geest op moet lossen.
Nog een verhaal. Mijn oom en tante zijn een aantal jaren terug beide verongelukt. Wij zijn toen met het gezin een paar dagen bij mijn nicht en neef in getrokken om de boel te regelen. Midden in de nacht hoorde we een geschreeuw. Zit mijn nicht overeind in bed te schreeuwen dat haar papa (mijn oom dus) naast haar op het bed zat om te vertellen dat het goed gaat met hem. Pff wel een heel mooi gebaar toch.
Zelf hoor en zie ik ook vaak dingen. Pas geleden stond er iemand bij mijn raam en die dag erna hoorde ik naast mijn eigen ademhaling de ademhaling van iemand anders. En dat vond ik zeker wel eng.
Ik ben en blij een schijterd daarin