Partyflock

Forumonderwerp · 699792
2145x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
......is goed voor elk, toch?

Ik drink iedere dag bijna een liter, is goed voor je botten en wordt je groot en sterk van zeggen ze (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Het heeft niet echt geholpen bij je he :)
Waarschuw beheerder
en wordt je groot en sterk van zeggen ze

Dat is pindakaas

Waarschuw beheerder
Boer en schaatser?

Waarschuw beheerder
drink ook nog steeds gemiddeld een liter per dag :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Drink noooooit melk.

Na de melk van mijn moeder nmiet meer gedronken.

Wat is dat SMERIG!!!! *kots*

Waarschuw beheerder
melk is lekker :P

Waarschuw beheerder
he aranka onderbouw dat eens ff:P

ik drink 2 liter melk per dag zo een plastic jerrycan

wat ik me wel afvraag hoe slecht het voor je is
want die koeien krijgen toch hormonen ingespoten

toch blijf ik erbij dat niks zo lekker is als je snachts wakker wordt dan een halve liter koude melk uit een ijskast die op stand 6 staat:kwijl:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toch blijf ik erbij dat niks zo lekker is als je snachts wakker wordt dan een halve lier koude melk uit een ijskast die op stand 6 staat

lekkkkker :kwijl:

Waarschuw beheerder
ik lust wel melk, maar drink het nooit ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Biomehanika:

Als ik vroeger niet naar school wilde, dan rook ik aan een pak melk.(nee niet bedorven)
Daar ging ik dan van over mijn nek en dan zei ik "Maaaaam? Ik ben ziek :(" :D

Ik vind het werkelijk het ranzigste wat er bestaat. Zal ook absoluut voor geen bedrag ter werled een glaasje melk drinken :nee:

Waarschuw beheerder
duidelijke taal

ik ken wel meer mensen die echt niet van melk houden

het zal wel hetzelfde zijn als drop dat moet je ook leren eten als je klein bent
want zeg nou zelf als je gaat nadenken bij de smaak van drop is het wel heel erg smerig

slimme manier om thuis te blijven hoor:respect:

maar is melk echt het ranzigste wat er bestaat?
ik vind bijvoorlbeeld 13 keer zo vies als melk

13 keer zeg je:O

ja dat gaat naar speciale maatstaven de berekening duurt te lang om te typen

:P
Waarschuw beheerder
donateur
Wat vind je 13x zo vies als melk?

Waarschuw beheerder
Inderdaad, ik begrijp niks van je verhaal.. :no:

Waarschuw beheerder
wijn

koffie(koffie zit weer in een subcategorie)

slagroom
Waarschuw beheerder
donateur
Koffie is ook vies ja.
Maar dat ZOU ik nog drinken als het moet.

Kaas, melk en banaan niet. Voor geen prijs!!

Waarschuw beheerder
kass inderdaad dat is ook echt te smerig
ik heb op de basisschool zelf kaas gemaakt met me klas nou ik lustte al geen kaas maar dat kaasmaken heeft het nog wel ff 7 keer sterker gemaakt

banaan?
is dan wel niet te eten maar dat zou ik eerder nuttigen als koffie

nog een product wat te smerig is dat is boter
walgelijk echt dat mensen dat op hun brood smeren en dan ander beleg eroverheen

ik moet nog wel ff vermelden dat karnemelk melk opzich een slechtte naam geeft

net als volle melk en magere melk er is niks wat koude halfvolle melk verslaat

in de subcategorie melk dan
Waarschuw beheerder
donateur
Kaas, melk en banaan niet.

In Kaas kan ik me heel goed vinden, nooit van me leven, dat ik zo'n blokkie kaas ga eten :nee:

Maar melk, iedere dag een paar glazen..
Bananen eet ik alleen, als we ze hebben :yes:

Waarschuw beheerder
ik drink ook elke dag wel een heel pak melk leeg!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
ik ben verliefd op melk!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Het heeft niet echt geholpen bij je he

en hoe weet jij dat?

ik ken trouwens iemand die weegt bijna 100 kilo, is van mijn leeftijd en die drinkt wel 2 pakken melk per dag! zo zie je, dat het niet altijd werkt dus als je denkt dat je gezond bezig bent.

ik ben verliefd op melk!!!!!!!!!!

waarom niet op mij??? ghehe lol :P
Waarschuw beheerder
Elke dag drink ik melk, gewoon lekker.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag me wel eens af of melk inderdaad zo gewldig goed voor je is.

Volgens mij bestaat er geen enkel dier op aarde die melk drinkt van een ander diersoort, zoals wij doen dus.

Maar goed, melk is niet echt mijn ding, wel lekker door de thee (y)
Waarschuw beheerder
Daar ben ik geen fan van melk door de thee:d

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb voor het laatst melk gedronken toen ik een kleuter was eerlijk gezegd.

Waarschuw beheerder
Vind melk ook wel lekker ja.
Alleen ik kreeg er van die rare rooie plekkies van.

Nou zei de dokter dat ik er mischien allergisch voor was en is geitenmelk moest proberen.

nouw dat heb ik gedaan.. :bah: wat smerig is dat zeg!

Waarschuw beheerder
jaaa whaha dat bestaat echt

Ik moest ook lachen

Maar je moet het is proberen voor de gein ;)

Waarschuw beheerder
whahaha

ja maarja wat is eigenlijk het verschil tussen koeienmelk en geitenmelk :/

de naam koeienmelk klinkt ook niet zo fris :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik drink elke dag 2 glazen melk op me werk...:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Drink niet zoveel melk...

Soms na het eten, is een koude beker (karne)melk wel lekker! :jaja:
Waarschuw beheerder
Ik drink meestal 3 glazen melk per dag , maar ik drink t alleen bij t avondeten :)

Waarschuw beheerder
Te veel eiwitten veroorzaakt extra verlies van kalk via de nieren. De Harvard Medical School in Amerika heeft twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken. Amerikaanse onderzoekers stellen dat één glas halfvolle melk net zo slecht voor de gezondheid is als de consumptie van twee speklapjes. Melk is n.l. een belangrijke leverancier van dierlijk, en dus slecht vet. Bovendien bevat melk kleine hoeveelheden dioxinen en PCB's

glaasje melk?

nee ik drink zelden melk, en dan magere melk.
:kots:
Waarschuw beheerder
donateur
Drink trouwens wel iedere ochtend een glas chocomel!
Iets ongezonder denk ik...:D
Waarschuw beheerder
minstens 2 glazen per dag denk :)

Waarschuw beheerder
ik neem liever bakje magere yoghurt...

Waarschuw beheerder
Melk is mmmmmmmmmmmmm lekker :P

Vooral als het zo warm is en is het enige wat nog smaakt na het feesten. (vind ik dan)
Waarschuw beheerder
donateur
is het enige wat nog smaakt na het feesten.

daar ben ik het mee eens, want als je van een party komt heb je al dat 'vloeibaar' drinken wel zo'n beetje gehad zoals: red bull, sinas, cola , water etc...glaasje melk is dan idd top (y)
Waarschuw beheerder
Ik lust helaas geen melk en daar baal ik best wel van, ik heb het zo vaak gebrobeerd, maar lukt me echt niet om het drinken.
Ik drink wel veel yoki drink
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eens gehoord dat melk drinken na het behalen van een bepaalde leeftijd weinig toegevoegde waarde meer heeft en dat je beter andere zuivelproducten kunt nemen voor je dagelijkse behoefte aan oa calcium enzo..
Waarschuw beheerder
Wat voor leeftijd is dat dan? (Bass_O_Holic)

Waarschuw beheerder
Ik lust helaas geen melk en daar baal ik best wel van, ik heb het zo vaak gebrobeerd, maar lukt me echt niet om het drinken.

damn dragonfly je weet niet wat je mist:no:

Waarschuw beheerder
donateur
Wat voor leeftijd is dat dan? (Bass_O_Holic)

Ik geloof nog wel n jeugdige leeftijd...precies weet ik t niet, ik denk zelf dan aan n leeftijd van n jaar of 12? Geen idee...

Maargoed, als je melk lekker vind, en dat vind ik t ook, kan je t ook gewoon blijven drinken hoor..:p

Waarschuw beheerder
Melk (L)
Maar wel als het heel erg koud is :D
Als het lauw is dan hoef ik het niet :(

Waarschuw beheerder
Ik :lief: melk!

[img cacheid=0006ddb60012641bd9c1943c1a005ec7e7]http://www.lapanse.com/pages/archive_blog/juillet2003/yoda_milk_got.jpg[/img]

:jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja mMmMmMm lekker hoor en ook nog goed voor je.!!

Waarschuw beheerder
donateur
Zo smerig.... ik heb t heel vaak geprobeerd te drinken maar ga er echt van over mn nek... ik neem altijd magere yoghurt voor mn calcium... dat vind ik dan wel weer lekker

Waarschuw beheerder
1 liter per dag :vaag:, ik drink maar 1 glas per dag!
Waarschuw beheerder
donateur
ja da's te weinig patjuhhh daar wordt je niet groot en sterk van natuurlijk :D

Waarschuw beheerder
zeg het torricelli:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik drink helemaal geen enkel zuivelproduct,omdat ik het te smerig vind.

Waarschuw beheerder
ik ook niet
vla yoghurt melk karnemelk enz enz

bleuh

alleen neppe yoki lus ik dan in zo een plastice fles

voor de rest :kots:
Waarschuw beheerder
donateur
als jij je hele leven geen zuivelproducten eet/drinkt, kan het nog wel eens slecht met je aflopen.....
Waarschuw beheerder
Is bewezen dat je na je 2 1/2 nier persse melk hoeft te drinken.....heb ik gezien op tv...:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Nou kijk...zo'n antwoord zocht ik...ik wist dat het een bepaalde leeftijdsgrens had dat t dus weinig nut meer had!
Maar drinken kan je t altijd nog natuurlijk, als je t lekker vindt, why not??!!

Waarschuw beheerder
donateur
als jij je hele leven geen zuivelproducten eet/drinkt, kan het nog wel eens slecht met je aflopen.....

Vanaf de kleutertijd geen melk meer neetot mijn 12e verplichte me ma me nog om fristi of chocomel te drinken,maar dat vond ik zo vies dat ik daar maar van afgezien heb,volgens mij is kaas en pannekoeken het enige wat ik nog soms weleens eten waar het inzit,maar slecht aflopen??hoezo wat gaat er gebeuren dat met mij??? :P
Waarschuw beheerder
Heb de volgende info gevonden over melk & gezondheid.

Kan je nu nog eens uitleggen waarom we geen melk moeten drinken?
De consumptie van melkproducten wordt steeds vaker in verband gebracht met klachten zoals migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholte-ontsteking, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Amerikaanse onderzoekers hebben twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken. Nog een glaasje melk?
Als je op het web zoekt dan vindt je over melk tegenstrijdige berichten. Als je echter de wetenschappelijk informatie bestudeert kan je maar één conclusie trekken: melk is niet erg gezond maar wel erg goed voor de Nederlandse economie. Hier onder vind je een aantal standpunten, en een aantal wetenschappelijk bewezen feiten over melk en ook over calcium.
Melk vormt een slijmlaag op de ingewanden
[Bron: Boek, "Eet je vit"]

De consumptie van melkproducten wordt steeds vaker in verband gebracht met klachten zoals migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholte-ontsteking, chronische verkoudheid, allergieën en artritis.
Melkproducten bevatten lichaamsvreemde eiwitten die eerst door het lichaam moeten worden omgezet naar lichaamseigen eiwitten. Het enzym, lactase, dat nodig is om lactose (melksuiker) af te breken, wordt maar tot ons derde jaar in voldoende mate aangemaakt. Het (gedeeltelijk) ontbreken van het enzym lactase zal bij grote consumptie van melkproducten tot problemen leiden. Melkproducten kunnen een slijmlaag achterlaten op de tere darmslijmvliezen, dat kan een verminderde opname van voedingsstoffen tot gevolg hebben. Zure melkproducten en geiten- en schapenkaas worden beter verteerd en zijn minder slijmvormend.
Te veel eiwitten veroorzaakt extra verlies van kalk via de nieren
[Bron: Boek, "U kunt langer blijven leven"]

Professor Defares vindt slijmvorming door melk nog niet wetenschappelijk aangetoond. Hij stelt dat melk een bron is van eiwit en calcium en helaas vet. Overmatige consumptie van eiwit leidt, volgens Defares, tot extra calciumverlies via de nieren. Dat betekent dat je nog meer calcium nodig hebt om een goede botopbouw te handhaven. Meer melk helpt hier niet, dat is, vanwege de eiwitten in melk, een vicieuze cirkel. Maar er zijn natuurlijk andere voedingsmiddelen waarin wel calcium maar geen eiwitten zitten. Voorbeelden zijn broccoli (260mg/400gr), boerenkool (180mg/100gr), tahoe (190mg/100gr), vijgen (280mg/100gr) en Bulgaarse yoghurt (180mg/100gr). Natuurlijk zijn er nog altijd voedingssupplementen. Pas wel op, te veel calcium is niet goed.
Extra calcium alleen samen met magnesium
[Bron: Web, Live Extention Foundation]

Calcium suppletie om botontkalking tegen te gaan moet je alleen toepassen in combinatie met magnesium. Als je botontkalking wilt tegen gaan zorg dan dat de calcium / magnesium suppletie verhouding ongeveer 2 / 1 is. Gebruik een magnesium dat gebonden is aan een aminozuur anders wordt het niet goed in je lichaam opgenomen. Gebruik wat extra vitamine D om de absorptie van calcium te verbeteren (er zit vaak al voldoende vitamine D in een goede multi-vitamine).
"Melk moet" -- voor de Nederlandse economie!!!!
[Bron: De Volkskrant]

Amerikaanse onderzoekers stellen dat één glas halfvolle melk net zo slecht voor de gezondheid is als de consumptie van twee speklapjes. Melk is n.l. een belangrijke leverancier van dierlijk, en dus slecht vet. Bovendien bevat melk kleine hoeveelheden dioxinen en pcb's.

Het komt steeds meer voor dat kinderen allergisch blijken te zijn voor melk. Koemelkallergie kan bij kinderen behoorlijke problemen veroorzaken, van ademhalingsproblemen tot en met extreem wild en druk gedrag.

Melk bevat grote hoeveelheden kalk. In Nederland krijgen mensen die gezond eten echter al voldoende kalk binnen. De Nederlandse gezondheidsraad heeft daarom eind 1998 geadviseerd geen extra calcium suppletie te gebruiken als preventie tegen botontkalking (dus ook geen Ca+ melk). De raad legt meer de nadruk op vitamine D suppletie die de opname van calcium in het lichaam verbeterd.

De Harvard Medical School in Amerika heeft twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken. Nog een glaasje melk?

Waarom drinken we dan in godsnaam zoveel melk in Nederland? Is Joris Driepinter wel gezond? Het is diep triest, maar na de Parlementaire Enquête over de Bijlmerramp verbaast niets me meer.

De noodzaak om Nederland aan de melk te krijgen was een economische.

Begin jaren dertig was er een enorm melkoverschot en er was een crisis, vooral op het platteland ging het slecht. De boeren moesten aan het werk gehouden worden. Daarom werd in 1934 het Zuivelbureau opgericht met als taak Nederland aan de melk te brengen. In de dertiger jaren was de voeding in Nederland zo schraal dat kinderen die melk dronken dikker en langer werden dan kinderen die dat niet deden; in de 50er jaren was er geen verschil meer. De reden dat wij melk drinken is niet om onze gezondheid te verbeteren maar om de economie te verbeteren.
Het Zuivelbureau richtte zich vooral op de jeugd, compleet met gesubsidieerde schoolmelk, "Melk moet", Joris Driepinter en de M-Brigade. Wat echter niet iedereen weet is dat het Zuivelbureau gefinancierd wordt door de industrie. Dit is een belangenverstrengeling die anno 1999 ondenkbaar zou zijn. Het is trouwens slecht afgelopen met Joris Driepinter, hij heeft een flink aantal allergien opgelopen, is hyper actief en zit nu in een rolstoel omdat hij zes keer zijn heup heeft gebroken en dat allemaal door die drie glazen melk per dag.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukig maar :flower:
Waarschuw beheerder
Melk de witte sloper! :X
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
fijn dat melk goed voor je is, maar ik kan dr niet tegen :/ van 1 slok word k al misselijk...
maar vla kaas boter kan k wel weer tegen :S:S

maarja ipv melk neem ik dus calciumtabletten (Y)

Waarschuw beheerder
zie je nou toriccelli 1 glas per dag is meer als zat :yes: :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik drink ook maar 1glas melk per dag wat ik hou daar niet zo van
Waarschuw beheerder
donateur
K vind het wel lekker
Waarschuw beheerder
Melk :jaja: alleen als ik moet werken drink ik een liter op een dag weg (2 pauzes = 2 keer half liter pakje melk), thuis meestal 2 of 3 glazen per dag.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind melk ook lekker.
Drink het elke dag wel :-)
Waarschuw beheerder
donateur
zie je nou toriccelli 1 glas per dag is meer als zat

blijkbaar ja :)
Waarschuw beheerder
Ze zijn er toch laatst achter gekomen dat melk niet zo gezond is ofzoiets.
Omdat het verteringssysteem van koeien heel anders werkt dan die van mensen
En ook omdat mensen het pas sinds een paar honderd jaar drinken waardoor het niet meegegaan is in de evolutie en ons verteringsysteem denkt wat the fuck is dat???
Maja calcium is weer wel gezond duz :P

Waarschuw beheerder
1 glas op een dag

Waarschuw beheerder
melk met chocopops
lekker...
Waarschuw beheerder
donateur
litertje per dag.. :)
Waarschuw beheerder
melk..mmmmm lkkr moet wel koud zijn en in een glas :P
Waarschuw beheerder
donateur
ja johhhh als melk warm wordt, kan het zuur worden das minder (n)
Waarschuw beheerder
heerlijk..toch zeker 2 liter per dag

Waarschuw beheerder
melk is goed...maar ik mot t nie
Waarschuw beheerder
Melk is:p

Waarschuw beheerder
smorgens 1 glas....

Waarschuw beheerder
het beste is ongepasteuriseerde rauwe melk,
maar dan moet je bij de boer langs O:)

Waarschuw beheerder
melk=jammie :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
ik was altijd een actief melk-drinker.. maar het laatste jaar gaak alleen al over mn nek van de geur..

heel jammer, heel vreemd :S mja doej nix aan
Waarschuw beheerder
donateur
heel vreemd

maar wel lekker, overgestapt op rivella??? :P lol
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik drink echt nooit melk.. en als ik het drink moet het volle melk zijn en vers. Als het pak al een dag open sta ga ik al over mijn nek... haha verwend he ? :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou ook ontzettend van "mijn" Melk :

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwCJAjUTyntsD2JymQEGBvW80IbBsYsQ!Bh9hIpyel9WeXLtRb3qZipa1vyW1s5v0mO9TFOhbk*NiMJHu325QFx*pPAb8Dy*n2VVoAEoago/imm015.jpg?dc=4675458718009495770[/img]

Dit is mijn kat, Melk (aka Milkyway) :lief: 8)

Waarschuw beheerder
donateur
:lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Dit is mijn kat, Melk (aka Milkyway)

koop je dan ook KATTEmelk voor hem/haar?? :P
Waarschuw beheerder
donateur
Melk krijgt geen Melk. Ze gaat op water en brood (brokken) 8)

Af en toe likt ze mijn bakje Melk met Kellogs leeg tijdens mijn ontbijt.
Waarschuw beheerder
donateur
ghehe. joh relaxed, een van mijn katten eet chips, maar dan alleen cheese union he! :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Melk is eigenlijk net een kliko: ze vreet echt alles :yes: Ze slaat de chips echt uit je handen!
Waarschuw beheerder
donateur
joh bij mij ook, gek beest.

maar ja het gaat over het zuivelproduct melk btw, lust je dat? :)
Waarschuw beheerder
donateur
:yes: Halvolle Melk, iedere morgen.

En zondags, als ik opsta en de avond daarvoor flink :bier: :bier: op heb :D

en bij de Schapeboer in Zoetermeer! Hoort erbij ;P
Waarschuw beheerder
donateur
nee dan is t goed. want ik adviseer het iedereen hoor, melk is goed voor elk (y)
Waarschuw beheerder
:kwijl: Melk! :respect:

Er zijn een aantal gerechten waar je gewoon echt melk bij MOET drinken zoals bij pannenkoeken :yes:

Ook door de cruesli is het heerlijk :)
Waarschuw beheerder
donateur
Brinta :D(Y)

Maar een gewoon glas melk gaat dr ook wel in hoor :)
Waarschuw beheerder
donateur
neem geen glas melk meer bij mijn avondeten, bederft de eetlust namelijk. nu gewoon glas koud water bij het eten.
Waarschuw beheerder
jarenlang minimaal een liter per dag gedronken, tegenwoordig een liter per week!

Waarschuw beheerder
wat drinkt de koe.....
Waarschuw beheerder
donateur
alleen sóchtends 1 beker melk
Waarschuw beheerder
Melk is goed voor de economie!

Verder is het nergens goed voor, de calcium die erin zit neemt je lichaam niet op, en plas je dus zo weer uit, en er zit een stofje in (weet nu effe niet meer de naam) waardoor je botten juist EERDER afzwakken.

Er is genoeg over te vinden op internet. Maar Nederland probeert het een beetje stil te houden, want als iedereen het weet lopen ze een hoop geld mis!

Edit: Ik kan helaas de tekst niet kopieren, maar hier staan veel artikelen op en uitleg over melk:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/melk1.html

En hier ook:

http://www.jaczitman.nl/Columnsmap/klachtenmap/melk.htm
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Melk is idd niet gezond :)

Trouwens wij zijn ook de enige op deze aardbol die melk drinken van een ander soort!!
Olifanten drinken toch ook geen beren-melk!!!

Waarschuw beheerder
:respect:melk:respect: Melk heerscht!!!

Waarschuw beheerder
"Milk is for baby's, if you want to grow up, you have to drink beer!" dhr. A.Schwarzenegger.

maar toch zuip ik 2 liter melk per dag.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben ook verslaafd aan melk vooral van die langhoudbare melk.
ik meestal wel een liter per dag
Waarschuw beheerder
....is ZO GOOR!!!!!:S
Waarschuw beheerder
donateur
vooral van die langhoudbare melk

ieder pak melk gaat toch even lang mee of zie ik het nou verkeerd?

Waarschuw beheerder
Neehoor. Hangt van wat ze erin hebben gedouwd om de groei van bacterien tegen te gaan. Je kan wel stellen..hoe langer het mee gaat, des te minder voedingsstoffen en nog inzitten. Daarom neem ik alleen verse melk.
Ik drink overigens 2L per dag.
Genoeg voor:
1000kcal
70gram eiwit
100gram suiker
30gram vet

Nog wat de wereld uit helpen enzo:
Sommige luitjes claimen dat je van melk dik wordt. Eigenlijk is het juist het tegenovergestelde. Naast zorgen voor gezonde en sterke botten is het ook belangrijk voor het verbruiken van vetten in je lichaam. De suiker (wat normaal gesproken een dikmaker is), is in dit geval Lactose. Hier wordt je niet dik van.

De zeer lang houdbare melk moet je vermijden. Om bacterien te doden, wordt het zwaar verhit. Veel voedingsstoffen gaan dan ook kapot, en wat overblijft wordt niet zo goed opgenomen in je lichaam. Lekker vochtig, maar nutteloos dus.

Trouwens, over dat je lichaam het calcium niet omneemt is best bull. Tuurlijk kan je niet alles opnemen uit je voeding en/of krijgen bepaalde voedingsstoffen voorrang. Maar calcium wint dit gevecht hoor. Calcium wordt opgenomen boven dingen als zink en vit B6. Daarom moet je ook niet je multivitje met melk nemen. (half uur ervoor/later)

Melk :9

Waarschuw beheerder
Hehe, Rude Violence. Arnold zei het wel stoer, maar zou me nix verbazen als hij 5L van dat spul dronk :P
In zijn tijd had je nog niet veel shakes en zkr geen whey isolaten. Maar hij wist gelukkig wel dat dat heel toevallig in melk zat (samen met caseine)

Waarschuw beheerder
ben allergisch voor melk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Melk is ook Jummie :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Die reclame met die dikke gast en zn vriendin (? lijkt me sterk maargoed :p)

"...moet je ook ns proberen"

Hahaha :D
Waarschuw beheerder
Melk is niet zo gezond als wij denken. Sterker nog: 9 van de 10 allergische reacties komen door het drinken van melk.

Melk is door (amerikaanse) reclames als 'gezond' bestempeld. Maar in het echt is dit helemaal niet zo. Wij mensen zijn ook de enigste zoogdieren die na hun zoogtijd melk zijn blijven drinken.

Maar hoe dan ook, MELK IS LEKKER!! Drink minstens 1 liter per dag.

Waarschuw beheerder
fles....:vaag:
Waarschuw beheerder
Ik vind het goor.
Ik heb in mijn hele leven nog geen glas koeienmelk gedronken :(

Paardenmelk daarentegen is wel lekker, veel zoeter :D
Waarschuw beheerder
donateur
melk is echt enorm lekker :jaja:

elke dag wel een liter!
Artiest {SHOWLIST artist 11932, 10617}
Waarschuw beheerder
Melk is vet lekker!! Ik kan niet zonder melk :d
Ik drink altyd melk bij mijn ontbijt en avondeten.
Waar ik ook ben....[img cacheid=000739ee00138282d46139481a0069a701]http://images.google.nl/images?q=tbn:K1YfrB6HxyYJ:members.tripod.com/~HX_Scheherazade/milk.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
melk is vies....

Waarschuw beheerder
ik kan goed 4 of 5 liter melk per dag drinken, want volgens mij krijg je van melk ook weer dorst, of ligt dat aan mij

Waarschuw beheerder
Ja, volgens mij krijg je er ook dorst van.. Ik kan melk ook niet slok voor slok drinken.. Ik bedoel dus dat ik een slok neem en mijn glas dan weer op tafel zet, om vervolgens 5 minuten later weer een slok te nemen. Ik moet het gauw opdrinken.. of eerst een glas achterover slaan en dan rustig nog een glas drinken :yes:

Melk is voor mij het lekkerste drinken wat er is :yes: .. Drink ook minstens 2 liter per dag.

Waarschuw beheerder
ja, ik moet ook gelijk het gals achterover gooien, alleen niet als ie ijskoud is, dan doe ik het wat rustige, is nogal gevoelig aan me tanden

Waarschuw beheerder
Ja, en het stijgt dan ook naar je hoofd, dat is ook nooit zo'n fijn gevoel.. haha :)
Waarschuw beheerder
donateur
Melk is echt lekker, en geschikt voor elk tijdstip van de dag :jaja:

Waarschuw beheerder
Melk is niet te drinkuh...Maar yogi enz vind ik wel weer lekker..:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
maar terror, yogi en al die shit dat is eigenlijk ook gewoon melk hoor, maar dan met een smaakje. zelfde smaakstoffen als melk.

Waarschuw beheerder
melk met smaakkie... vooral banaan is zo fucking lekker....

Blijf melk dat wel, maar heb liever met smaakkie da`s veel lekkerder.....:D
Waarschuw beheerder
donateur
jaaaa bananenmelk die is zker lekker!! maar wel minder gezond :(

Waarschuw beheerder
ik eet liever geen koekjes als ik er geen groot glas melk bij heb :bloos:

melk roeleert! :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
bananenmelk dat roeleert..!!!!:yes::yes:
Waarschuw beheerder
lekker liefst volle melk lekker romig
whoohooo :yes:

Waarschuw beheerder
melk is goed voor elk :jaja: lekkuuuur hoor!

Waarschuw beheerder
:Yes:

Waarschuw beheerder
Ik drink nu een glas melk :D

Waarschuw beheerder
pep de witte moter
Waarschuw beheerder
donateur
Lekkerrrrr, na een broodje ofzo!
Maar niet zomaar midden op de dag ergens..i.p.v een sappie of fris ofzo!
Waarschuw beheerder
Vind melk niet zo lekker...:s Karnemelk is helemaal te vies voor worden. Bah!
Waarschuw beheerder
donateur
karnemelk is wel te drinken met wat siroop erdoor, isse goed voor je :jaja:

Waarschuw beheerder
ik drink het ook elke dag, alleen in de ochtend :P
Waarschuw beheerder
Drink melk! (en krijg kanker)

Geloof de Melkmaffia niet!
Melk is goed voor elk! Melk, de witte motor. Melk moet! Met melk meer mans. Melk is goed voor je botten. Met drie glazen melk per dag word je een grote jongen. Melk is gezond… Melk is gezond? Ja, dat doet de melkmaffia ons geloven. Maar melk en melkproducten zoals kaas en slagroom zijn helemaal niet gezond. Sterker nog, ze veroorzaken talloze ziektes, zoals diabetes en kanker. Wist je niet, hè? Tuurlijk niet, want dan zou de economie instorten. Maar als je echt gezond wilt leven schaf je het eten en drinken van melk vandaag nog af.

Het is bizar hoe de melkmaffia ons heeft doen laten geloven dat melk goed is, gezond voor lijf en leden, dat je botten er sterker door worden en dat je er oud mee kunt worden. Maar de enige reden dat wij melk drinken is om de economie op te krikken. Even terug naar begin jaren dertig. Er was een enorm melkoverschot en het ging slecht met de economie. Dus werd besloten deze twee feiten samen te brengen: wat als er meer melk gedronken zou worden, dan zou én het overschot worden opgeheven én het zou beter gaan met de economie. Dus werd het Zuivelbureau opgericht, een zogenaamd onafhankelijke instantie die melk bij ons moest promoten. Het zat het Zuivelbureau mee, de kids in de jaren dertig waren mager en schraal en melk maakte hen dikker. Een welkom wapen voor het bureau dus. De jeugd werd de doelgroep: ‘Melk moet’, ‘Joris Driepinter’ en de ‘M-brigade’ brachten de kinderen aan de melk. Maar wat niemand door had was dat het Zuivelbureau geen overheidsinstantie was, maar werd gefinancierd door de industrie zelf. Belangenverstrengeling dus, een bedenksel van de Melkmaffia. Drie glazen melk per dag was het devies. En waarom denk je? Juist, om melk te verkopen.

Melk is niet gezond en nooit gezond geweest. In feite is een half glas melk net zo ongezond als twee speklapjes. Melk bevat dierlijke vetten en eiwitten. En waarom drinken wij het eigenlijk? Melk is zuigelingenvoeding, om te zorgen dat een kalf in twee jaar tijd een grote, dikke vette koe wordt. Dat betekent dat hij van 2 kilo ruim 2000 kilo gaat wegen. In twee jaar tijd! De mens is bovendien het enige zoogdier dat melk van een ander zoogdier drinkt. Zelfs gorilla’s - mensapen- drinken geen melk.
Maar je hebt kalk nodig voor je botten, hoor ik jullie denken. Nou, die kalk hoef je niet uit melk te halen. In bladgroente zit bijvoorbeeld meer dan voldoende kalk. Bovendien krijg je van melk geen stevigere botten, onderzoek wees namelijk uit dat melk botbreuken bevordert. Wie teveel eiwitten binnenkrijgt veroorzaakt namelijk verlies van kalk via de nieren!

De Harvard Universiteit deed onderzoek bij 120.000 verpleegsters. Gedurende twaalf jaar werd hun melkconsumptie en hun lichamelijke conditie bijgehouden. Vrouwen die twee of meer glazen melk per dag dronken hadden 45% meer kans op een botbreuk, dan vrouwen die één glas of minder dronken. En deze onderzoeken zijn in meer landen gedaan, allemaal met dezelfde conclusies: melk maakt je botten zwakker.

Het ergste is dat de melkmaffia kinderen aanzet tot het drinken van melk. Alsof je kinderen op het schoolplein een zakje cocaïne toestopt of paar XTC-pillen. Terwijl het fenomeen schoolmelk niet is weg te denken van het schoolplein. Vreemd, omdat melk een kind kapot maakt. Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Sterker nog, je hebt meer kans om kanker of diabetes te krijgen als je melk drinkt.
Deze ziektes zijn niet alleen een gevaar voor kinderen, ook voor volwassenen is het funest. Misschien heb je wel een van bovenstaande klachten en drink je veel melk of eet je veel melkproducten. Je zou het in ieder geval kunnen proberen het te laten staan. Gek he, dat er miljoenen worden gepompt in campagnes om ons te laten stoppen met roken, drinken en ongezond eten en dat er geen een Postbus 51-spotje is dat ons waarschuwt voor melk. Maar intussen kost het miljarden om aandoeningen door het drinken van melk te bestrijden.

Behalve melk om te drinken hebben we ook melk om te eten: kaas, toetjes, yoghurt, slagroom, ijs. Het is allemaal net zo slecht. Maar het is soms zo lekker, zul je zeggen. Dat klopt. Ik ben zelf overgevoelig voor melk(producten) maar ik houd van kaas en slagroom. En ik eet het ook wel eens. Kijk, ik vertel jou niet dat je moet stoppen met het innemen van melkproducten. Mag je helemaal zelf weten. Net zoals jij zelf mag weten of je rookt, blowt, drinkt, slikt of elke dag fastfood eet.
Maar je zou op zijn minst een keer kunnen Googlen om te kijken of melk misschien niet zo goed is als jij dacht. Je hoeft mij en de duizenden onderzoeken die het tegendeel bewijzen echt niet klakkeloos te geloven. Zolang je de Melkmaffia ook maar niet klakkeloos gelooft.

Proost!

Wat bronnen:

http://users.telenet.be/myprojects/gezondevoeding/voeding/melk.html

http://www.notmilk.com/kradjian.html
Waarschuw beheerder
donateur
wat mijn topic al niet teweeg brengt onder de mensen zeg, in 1 woord grandioos :D

ben wel minder melk gaan drinken sinds ik dit topic opende btw

Waarschuw beheerder
ik drink geen melk, maar het is wel goed voor je als je maar niet te veel drinkt.

Waarschuw beheerder
teveel melk is alleen slecht voor je, wanneer je aan lactose-intolerantie lijdt. Dan kun je flink wat probleempjes krijgen (bijv. uitslag, diaree, enz). Als je l-i hebt, wil nog niet zeggen dat je geen melk meer kan drinken, maar idd niet teveel. Wat teveel is moet je zelf achterkomen (weet niet of dit te testen is). Ik denk dat je weinig problemen kunt krijgen als je het bij een litertje melk per dag houd.
Waarschuw beheerder
donateur
Je hoeft mij en de duizenden onderzoeken die het tegendeel bewijzen echt niet klakkeloos te geloven.

En die duizenden onderzoeken die melk de hemel in prijzen zijn weer gedaan door een heel interresant klinkend instituut wat eigenlijk gewoon dik gesponsord wordt door de industrie. Voedingscentrum houdt ook een handje boven het hoofd van de zuivelindustrie. Ook niet toevallig als je bedenkt dat er miljoenen omgaan in de zuivelindustrie he. :)

Ik drink zelf ook wel welk en eet andere zuivelproducten denk ik zoalng ik niet echt negatieve gevolgen ondervind hiervan. Echter houd ik het wel redelijk binnen de perken, drink echt geen liter melk per dag.

Waarschuw beheerder
ik lust geen melk:$:no:

Waarschuw beheerder
voor mij elke dag:P

Waarschuw beheerder
donateur
Ik drink ook elke dag melk met extra calcium!! Goed voor me botjes!! :D:D

Waarschuw beheerder
mijn moeder zei vroeger altijd... van melk krijg je grote borsten, dus ja ik drink het nogsteeds regelmatig;)
Waarschuw beheerder
en laat ons het resultaat eens zien dan :)

Waarschuw beheerder
Meestal Zo'n 2 liter ding ;)

Heerlijk :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu ook wel weer ns trek in melk!

Mja, haal het dus nooit :/
Waarschuw beheerder
donateur
van melk grote borsten? als ik een vriendin zou hebben, zou ik r elke dag verplichten 3 liter te drinken :jaja: ;)
Waarschuw beheerder
Echt lekker ja...:jaja:
Drink meer dan een pak per dag :)
Waarschuw beheerder
donateur
ik wou het graag geloven, maar ja je moet tevreden zijn met wat je bent/hebt ja toch :D
Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig maar (y)

on-topic: waar zijn alle melkliefhebbers gebleven??
Waarschuw beheerder
anderhalf liter op een dag
doe ik dat niet dan wordt ik dizzy man..
Waarschuw beheerder
ik word anders aardig gek van die bende... melk de witte sloper
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Melk is echt wel lekker :yes: :9
Waarschuw beheerder
donateur
@mevrouwJ: Als melk goed is voor het lichaam, hoeveel heb JIJ dan wel niet gedronken?