Partyflock

Forumonderwerp · 696163

Ik heb zelf een Amerikaanse stafford!!
maar ben afgelopuh donderdag aangehouden door de POLITIE :(

Ze willen nu dus mn hond afnemen omdat hun Zeggen dat het een PIT BULL is!!, terwijl ik papieren heb van een stafford heb!...

Maar WAAROM!! moeten ze pit bulls afnemen!!??
Omdat ze een slechte naam hebben??

ik vind dat zo'n hond getest moet worden op gedrag...en niet gelijk moeten afnemen en laten inslapen!!

Ik wil graag mening van andere mensuh hierover weetuh!! :) :jaja:

RR : Volgens mij staan Retrievers, Labradors en Herder van de middenslag honden bovenaan. Ze lijken zo lief en ieder wil er aan zitten, dus geeft nog wel eens problemen.

procentueel gezien?

nah goed.."Ze lijken zo lief en ieder wil er aan zitten," onderstreept alleen maar een van mijn punten. niet met die beesten (honden) sarren want het gaat op zeker een keer fout.

Gekke meneer: Idd het gaat helemaal nergens over nee :no:
Want het is dus geen pitbull en ze kan het bewijzen.

RR 2 augustus 2004 11:59
ik kan slechts 1 ding zeggen : laat nooit je kinderen samen met je hond in 1 kamer zonder toezicht.

nee idd!! maar don ook bij geen enkele hond!!
RR : Ik ga vrij veel met honden om, zit 3 keer per week in het asiel. Tot nu toe alleen gebeten door een Mechelaar, Jack Russell en een Westy. Misschien zijn die cijfers wel te vinden.
Miss S : Ik hoop het. Heb vaak genoeg valse stambomen e.d. zien passeren helaas.

Iedere hond kan een x aanvallen.
Wij hadden een schotse collie maar nadat mijn moeder was overleden begon ie ineens naar vreemden te bijten.
Terwijl het eerst een schat van een hond was.
Niet al te representatief onderzoek over bijtincidienten :

http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

Labrador rulezzzzzzzzzzzzzzzz
beleid agressieve honden :(
hond goed op voeden niks aan de handje
laatste aanpassing

RR: Je hebt ook valse Herders en rottweilers hoor.
Het probleem is gewoon dat sommige honden gewoon te ver zijn door gefokt.

Ik hoop het ook kan echt niet zonder Terror!! :(:(

tis net mn kind !! pfffff je kan je echt zo hechten aan zo'n beesiej

ik heb ook een schotse herder, een tricolor reu. :yes:

Mechelaar, Jack Russell en een Westy

a. in een asiel zitten is niet echt bevordelijk voor zo'n hond z'n/d'r psyche (en je weet ook niet uit wat voor een milieu zo'n hond komt)

b. dat zijn ook 3 jachthonden als ik me niet vergis..dus die zijn in aanleg al wat agressiever (alhoewel dat alleen geen excuus mag zijn om te bijten)
Maar ja, het mankement van de wetgeving is dat de politiek nav aanleiding van een aantal ernstige bijtincidenten te gehaast een wet in elkaar heeft gezet die niet deugt. Gelukkig is in 2003 een deel van de regeling terug gedraaid en vallen alleen Pitbulls nog onder de regeling.
RR : Nope, en ze zitten er ook soms na een bijtincident, dus absoluut niet representatief.

Imago en falende eigenaren zijn vaak het probleem van 'boze' Pitjes. De hond moet stoer zijn, eigenaar voedt de hond vaak op met heel veel slaan en schreeuwen enzo, hond krijgt weinig andere honden te zien, men vindt het leuk als de hond stoer reageert etc etc. Erg jammer. Ik krijg ook zo vaak commentaar als staffjes uitlaat....
heb ook een stafford gehad, echt geweldige honden en ik heb echt haat tegen mensen die vooroordelen heb en vooral de politie om maar netjes te houden o:)

maar ze hebben een soort van papiertje met iets van 60 kenmerken van een pit bull komt het met ongeveer 80% overheen kunnen ze je aanhouden :[

ik hoop voor je dat er niks ergs gaat gebeuren :nee: ieder geval heel veel sterkte (f)
Politie en boswachters hebben inderdaad zo'n PADlijst met kenmerken, maar ik heb nog nooit iets te horen gekregen van een agent. 1 keer ruzie gehad met een boswachter die een hond in beslag wilde nemen.

RTB Mokkel : Heel even voor de duidelijkheid, een ECC stamboom wordt in NL niet erkend.

FF extra info:
Geïnteresseerd in een Staffordshire Bull Terriër (SBT) of een American Staffordshire Terriër (AST)??

Verzekert u zich ervan dat uw nieuwe huisgenootje in bezit is van een geldig FCI stamboom (nhsb) of een ST. Hubertus stamboom (België).

Alleen deze zijn in Nederland erkend, St. Hubertus wordt omgezet in een FCI stamboom (indien het een hond uit het buitenland betreft let dan op de export stempel, na te vragen bij de raad van Beheer )

LET OP> een ECC stamboom is in Nederland NIET erkend.

Bij honden aangeboden uit de zogenoemde Oostbloklanden dient u extra alert te zijn, voordat u overgaat tot het kopen van een hond, neem dat eerst kontact op met de club van de desbetreffende rashond, die kunnen kijken of het de juiste is.

Hoe ziet een stamboom eruit? Middenbovenin staat duidelijk Raad van Beheer, aan de linkerkant een rode stempel van de raad van beheer en aan de rechterkant een zwarte wereldbol met daarin in FCI

Het belangrijkste wat erop staat is het N.H.S.B nummer van uw hond.

Wanneer u uw hondje ongeveer 6 weken is word het nest gechipt door iemand van de raad van beheer, Dit nummer begint altijd met 52814, daar kan je goed aan herkennen of het de juiste is.

Let dus op deze chip is NIET hetzelfde als de chip van de dieren arts!

Wanneer uw hond geen stamboom heeft of niet de juiste, bent u in bezit van een pitbullachtige hond en is bij wet verboden in Nederland (al sinds 1993)

Ook het verkopen van een stamboomloze stafford of een kruising daarvan in bij de wet verboden in Nederland ( art. 73 en 48)

U kunt dan staande gehouden worden door de politie, hondenwachter of iemand van de A.I.D.(Algemene Inspectie Dienst), indien u dan geen stamboom kan overleggen, dan zullen ze overgaan tot inbeslagname van uw hond en deze word dan in een zogenaamd laser asiel geplaatst in afwachting van de uitspraak van de rechter, die de hond beoordeelt via een lijst met uiterlijke kenmerken van een pitbull achtige ( regeling agressieve dieren, R.A.D.)

Aangezien een stamboomloze stafford aan deze kenmerken zal voldoen, zal de hond worden afgemaakt.

Veel mensen denken dat dit allemaal wel mee zal vallen en dat het hun niet overkomt, maar niets is minder waar, er worden per dag in Nederland heel wat stamboomloze staffies afgemaakt, alleen maar omdat de eigenaar niet over de juiste informatie beschikte betreffende de stamboom van de hond.

Verzekert u zich er in ieder geval wel van zodat dit leed u niet overkomt.

Voor meer informatie betreffende de Staffordshire Bull Terriër en de American Staffordshire Terriër verwijs ik u naar http://stafford.startpagina.nl of http://stafford.startkabel.nl

Staffordshire Bull Terrier Club Nederland = 0345-682359 of 0316-528728

American Staffordshire Terrier Club Holland = 070-3998183
laatste aanpassing

maar als ik 't goed begrijp is de pitbull terrier een (illegale) hybride van 2 andere terriers?

Danke je G I Joe!! (K)

ik heb eens gekeken gekke meneer ik heb een ECC stamboom :(

wat houd dat nu voor mij in!!??

kan je zo'n stamboom don niet in een fci stamboom omlaten zettuh ofzow??
RTB Mokkel : Bel even met die telefoonnummers, vooral die club uit Den Haag is goed. Feitelijk betekent dit dat Terror een stamboomloze Stafford is, dus ter keuring moet worden aangeboden. Daar wordt de hond gekeurd volgens een hele lijst uiterlijke kenmerken, wanneer hij teveel op een pitje lijkt, zal hij pd verklaard worden.

RR :
Uit Stafforshire-achtige kruisingen is de Pitbull terrier onstaan. Daar waar bij andere rassen de agressie zoveel mogelijk wordt ingetoomd, is die er bij de malafide Pitbull juist extra ingekweekt. Het ras is niet erkend en kan zeer afwijken in formaat, stand van oren, ogen, neus en staart.
In feite is de Pitbull dus een rasloze hond, die veel weg heeft van een Staffordshire- of andere bullterrier.
Het probleem is dat sommige Pitjes bijten.
Hun brede kaken schieten dan als het ware op slot en zijn niet of nauwelijks open te krijgen.
laatste aanpassing

:cry:
RTB Mokkel : Laat je goed adviseren over de keuring en wettelijke mogelijkheden die je hebt. Sterkte komende tijd!
ook relatief gezien?

Zowel relatief als absoluut ja...

Van alle bijtincidenten die in het ziekenhuis terecht komen is het merendeel veroorzaakt door duitse herders

Kan ik wel gebruiken!!! :cry:

ik vind dat zo'n hond getest moet worden op gedrag...en niet gelijk moeten afnemen en laten inslapen!!

Inderdaad!!

Ze zeggen dat ze vals zijn. Maar je kan een hond zo vals maken als je zelf wilt...
RTB Mokkel : Het zal zeker de moeite lonen om uit te zoeken wie de keuringen doet in jullie regio en wat daarvan vaak het resultaat is, dat is per regio anders. In Breda bv schijnen ze super streng te zijn, terwijl in andere delen van het land minder streng gecontroleerd wordt.
nou we gingen eigenlijk voor een Bull terrier omdat ik die echt gaaf vind

maar mijn vriend zag deze en was verkocht het klikte ook wel!!

Oftewel: je hebt d'r totaal niet over na gedacht :s
Zoveel liggen de rassen niet uit elkaar hoor.

hoe bedoel je niet over nagedacht!!!

:@:@ Ik heb er absoluut geen spijt van hij is superlief en mijn vriend wilde al wel altijd zo'n hond hebbuh!!

enne gekke meneer!! weet je ook op wat voor punten ze zo'n hond gaan nakijkuh!!

Ik heb net even de politie gebelt!! die kan ik om 3 uur terug bellen!!..maar wat ik van een collega hoorde is dat ze zn chip willen nakijken!! maar weet niet waar ze don op lettuh
Ik denk dat je op verkeerde gronden een hond gekocht hebt!

* Zoals zoveel mensen die een stafford aanschaffen...
laatste aanpassing
RTB Mokkel : Ik kan die lijsten niet vinden, wellicht dat de dierenbescherming je kan helpen. Chip nakijken zie bovenstaande tekst.

Bobje : Ik ben het voor een beel wel met je eens. Veel mensen kopen een hond zonder echt na te denken of een hond bij hen past.
laatste aanpassing
Waarschijnlijk nog bij een handelaar gekocht ook...

Er zijn ook 'zoveel' mensen die een ander beest aanschaffen en er niet bij nadenken ;)
Dat is geen excuus! Anderen dit en zoveel mensen die dat...

Als je een hond bij een handelaar haalt, kom je bij mij niet in het rijtje met dierenvrienden voor!
laatste aanpassing

Ik haal mn beesten uit het asiel, die zijn vaak 10x liever :yes:
Handelaren en eigenaren van dierenwinkels die pups verkopen ...... pfffffff, doodschoppen lijkt het me beste.
Ik haal mn beesten uit het asiel, die zijn vaak 10x liever

Dat hoor ik graag :jaja:
Heel langzaam doodschoppen dan hè!

Jah beesten uit het asiel kijken je altijd sow lief aan :yes:
Snap ik best... ze willen natuurlijk allemaal mee.
T liefste zou k dat ook doen, maar jah dat gaat helaas niet :no:
Nu heb ik geen hond of kat meer (alleen ratjes :lief: ) maar zodra ik op mezelf woon ga ik toch echt wel een kat halen :D
Bobje : als het maar pijn doet :D
Miss S. : Ik heb nu 4 kittens in de opvang, super lief :)
laatste aanpassing
me vriendin had die hond ook:/ bij een vechtpartij zagen ze die hond en hebbe ze m in beslag genomen:( afgemaakt later:[ hij was echt heeel lief...jammer hoor
Als je een 'illegale hond' hebt, is het ook wel heeeeeeeeeeel dom bij vechtpartijen betrokken te raken :). De gemiddelde eigenaar van deze honden blinkt helaas vaak niet uit in communicatieve en cognitieve vaardigheden.
laatste aanpassing

GM: :lief: jammer dat k nog nie op mn eigen woon :(
De gemiddelde eigenaar van deze honden blinkt helaas vaak niet uit in communicatieve en cognitieve vaardigheden.

(Y)
ik zat me net te bedenken hoe ik dit een beetje tactisch kon mededelen...
Brutus : Hier duurde het ook even :). Het blijft alleen zo jammer dat dit (bijna causale) verband niet te doorbreken is.
laatste aanpassing
idd:yes: maar ut is gewoon klotuh voor me vriendin want die was echt gek met dr hondje:(
De gemiddelde eigenaar van deze honden blinkt helaas vaak niet uit in communicatieve en cognitieve vaardigheden.

Jammer dat deze opmerking in die ringen dan ook alleen lucht zal raken ;)
Hardcore bitch : Ik begrijp dat situatie, maar zolang mensen honden blijven importeren en kopen van handelaren kom je nooit van het probleem af.
Bobje : Klopt, maar dat scheelt mij weer een heleboel pb'tjes met dreigementen :D.
laatste aanpassing
Krijg je 'kogelbrieven' dan?
Nu niet. Ooit in een ander topic over een ander onderwerp wel. Maar ik verwacht eenzelfde doelgroep zeg maar.

ik stuur mij teckel op je af. :[

ik heb net met het AID gebelt!!

ik zou gewoon een afspraak met het st hubertus moeten maken en hun zijn de enige die mijn hond nog een ander stamboom mogen geven !!