na mijn tandartsavontuur van vanochtend (twee verdovingen in plaats van één hebben een vrij kloterig effect op je manier van plaathe, de komende vijf uur, afgezien van 't feit dat je sowieso met één mondhoek lacht terwijl de andere, a la de klokkenluider van de notredammes, rustig in een suffe hangstand blijft staan), belde mijn ex ineens. na hem een jaar niet meer gezien of gesproken te hebben. en ik móet zeggen, een slechter moment dat dit had hij niet kunnen uitkiezen om te bellen (een enkeling hier zal dat begrijpen, voor de rest ga ik verder ook geen moeite doen om 't uit te leggen. bovendien is het toch een cliché dat een ex áltijd op het slechte moment contact opneemt, dus ook bij deze).
eerst dacht ik dat hij stoned was.
maar toen bleek in zijn verhaal over het afgelopen jaar, dat hij was gestopt met drugs. ook met blowen dus! en met alcohol en met cafeine, en met het eten van vlees... en hij doet tegenwoordig aan yoga en meditatie (zou ik ook moeten doen! goed voor de ontwikkeling en de innerlijke rust, en een beetje filosoferen over god met je mede-yoga'ers...)! en volgende maand vertrekt hij voor een half jaar naar india, tempels bekijken enzo! en of ik misschien zin had om, voordat hij zou vertrekken, met hem naar de schouwburg te gaan?
oke, dat hij me op een dag begon te meppen als ik geen seks met 'm wilde, dat was tot daaraan toe. maar dat hij een jaar later een freak eersteklas blijkt te zijn geworden zet je toch aan 't denken over het soort mensen dat ik aantrek...