Partyflock

Forumonderwerp · 691717
Waarschuw beheerder
Liep vanmiddag op 't station komt er een junk:vaag: naar mij toe en vraagt of ik toevallig nog wat geld voor 'm heb voor wat te eten?

Heb 't eerlijk gezegd niet gegeven want ik kom best vaak op dat station en dalijk vraagt ie 't voortaan iedere keer aan mij en daar heb ik geen zin in:no:

Denk eerlijk gezegd ook niet dat als ik hem geld gegeven had, dat hij er dan eten voor gehaald zou hebben!

Zou jij wel geld gegeven hebben??

Ja:yes: of Nee:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ligt eraan misschien juist wel als die last van uitdroging heeft ;) of gewoon honger heeft van het gebruiken :S
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, mensen die bedelen geef ik nooit wat. Doe er maar iets meer moeite voor.
Waarschuw beheerder
Nope, Wij moeten er ook wat voor doen dus laten hun dat dan ook maar doen!

Waarschuw beheerder
ik zeg meestal van neej ik heb alleen briefgeld en als die dan zegt das ook goed zeg ik van ben je gek geworden ofsow.!!

Waarschuw beheerder
gehehe DACHT UT NIET...als je als junk bij mij komt schooien schop ik je liever onder je hol..:@

mot gvd ook werken voor me vreten, zal ik het zeker aan zo'n DING geven om het te verbratsen aan het gene waar ik een hekel aan heb :[

:knuffel:

Waarschuw beheerder
alleen als hij/zij daar een hele goeie fiets tegenover stelt;)
Artiest {SHOWLIST artist 29366, 19985, 23871}
Waarschuw beheerder
ik geef die mense nooit iets eigelijk k weet niej wat ze ermee doen vast niej eten :s

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, denk je nou echt dat ze daar eten van gaan kopen? :nee: dacht het dus niet :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Je komt duidelijk niet uit een stad ;p Daar word je namelijk continu belaagd door van die zombies :vaag: Omdat je al zovaal lastiggevallen word geef je sowieso geen geld meer! :no:
Vind het trouwens ook fucking irritant dat gebedel!

ohw nog een leuk voorbeeldje, er kwam een keer een gast bedelen en 1 van de gasten waarmee ik was had een sinaasappel...en geeft die aan die gast! Vervolgens roept die kerel: "ik hoef die zooi niet!" En pleurt 'm weg! :O
Nee ze kopen overduidelijk geen eten van hun opbrengsten ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor 10 cent kan zo iemand al een koppie koffie halen in een opvanghuis, zou jij die 10 cent niet kunnen missen???

Vind trouwens dat er gigantisch denigrerend gepraat word over dak en thuislozen hier :S
De meesten denken hier dat mensen vrijwillig thuisloos zijn geworden en niet willen werken...:/
Waarschuw beheerder
donateur
Voor 10 cent kan zo iemand al een koppie koffie halen in een opvanghuis, zou jij die 10 cent niet kunnen missen???

Heb jij ooit weleens 10 cent gegeven aan een junk?! Ze beginnen gelijk te zeiken dat ze meer willen, omdat je meer hebt! :|
Waarschuw beheerder
nee echt niet
eigen schuld, dikke...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef wel, meestal. Ik kan het missen en weet ik veel hoe diegene in zo'n klote situatie is gekomen...
Ik heb geen oordeel daarover, en gun hem zn biertje of wat hij maar van dat geld gaat halen. :)
Waarschuw beheerder
Heb jij ooit weleens 10 cent gegeven aan een junk?! Ze beginnen gelijk te zeiken dat ze meer willen, omdat je meer hebt!

Toen ik nog een minisjakkie was, was er hier in de stad een zwerver. Dat was best uitzonderlijk, want onze stad lijkt meer een dorp.
Maar goed ik vond dat altijd zo zielig. Toen heb ik mijn zakgeld van die week ( een gulden was het geloof ik) aan die zwerver gegeven. Hij was ontzettend dankbaar und so... Waarschijnlijk was hij meer verwonderd dat ie ineens een gulden van een meisje van 9 krijgt :D

Verder koop ik wel eens de daklozenkrant oid

Waarschuw beheerder
donateur
Vind trouwens dat er gigantisch denigrerend gepraat word over dak en thuislozen hier
De meesten denken hier dat mensen vrijwillig thuisloos zijn geworden en niet willen werken...

Mee eens. Ik heb met dak- en thuislozen gewerkt ( en ook ex-drugsverslaafden) en deze mensen kiezen er echt niet altijd zelf voor.

En waarom zou je de keuzes van iemand anders veroordelen? Niet iedereen heeft gelijke kansen gehad in dit leven. ( denk aan opvoeding, intellectuele capaciteiten genetisch bepaalde stoornissen, maar ook de mogelijkheid om keuzes te maken die goed voor je zijn.) Soms is het een samenloop van omstandigheden waardoor een persoon in een dergelijke situatie tercht komt.

Waarschuw beheerder
donateur
Ze beginnen gelijk te zeiken dat ze meer willen, omdat je meer hebt!

Nee ze kopen overduidelijk geen eten van hun opbrengsten

En waar ik me nog het meest aan irriteer..is mensen die schaamteloos lopen te generaliseren. "ze" dit en "ze " dat..niet ALLE dak- en thuis lozen annex drugsverslaafden zijn hetzelfde!! :@ :@ :@

Ik kan talloze voorbeelden opnoemen van mensen die wel blij zijn als je een broodje voor ze koopt ipv geld geeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En waar ik me nog het meest aan irriteer..is mensen die schaamteloos lopen te generaliseren. "ze" dit en "ze " dat..niet ALLE dak- en thuis lozen annex drugsverslaafden zijn hetzelfde!!

Het zijn ervaringen die ik al een jaar of 4/5 vrijwel elke zaterdag opdoe, dus het heeft met generaliseren niks te maken! Hoevaak heb jij een opdringerige junk weg moeten jagen bij een meisje dat gewoon over straat loopt?

En de daklozenkrant is btw een goed initiatief (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het zijn ervaringen die ik al een jaar of 4/5 vrijwel elke zaterdag opdoe, dus het heeft met generaliseren niks te maken! Hoevaak heb jij een opdringerige junk weg moeten jagen bij een meisje dat gewoon over straat loopt?

ge·ne·ra·li·se·ren (ov.ww., ook abs.)
1 uit een bijzonder geval een algemene conclusie afleiden => veralgemenen, veralgemeniseren

Dat doe jij wel.Generaliseren heeft niets met opgedane ervaringen te maken. En ik ben zelf een meisje, ik moet ook wel eens een opdringerige junk wegjagen, maar dat betekent niet dat ik zijn gedrag als representatief zie voor alle mensen die drugs gebruiken.
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat de meeste randstedelingen dezelfde mening hebben als ik, puur alleen omdat ze er iedere keer weer mee in aanraking komen. Deze junks zijn ook gewoon bedreigend...Ik laat mijn zusje bijv. niet zomaar 's avonds door de stad lopen! Kijk dat veel junks er zelf niet voor gekozen hebben om zo te leven snap ik ook wel, maar dat neemt niet weg dat veel van hen gewoon ontzettend veel overlast veroorzaken! Het zijn ook de junks die lekker fietsen jatten in de binnenstad, wat mij al meerdere malen overkomen is...Sterker nog, een vriend van mij overkwam dat en even later was er een junk die hem zn eigen fiets wilde verkopen! :O
Vind je het dan gek dat ik en velen anderen geen stuiver meer uitgeven aan junks die om geld komen vragen?!

En ik word moe van mensen die een mening gelijk weer generaliserend vinden.....gebeurt ook iets te makkelijk vind ik!

Waarschuw beheerder
Ja regelmatig, maar dan wel alleen als ze in de Stieltjesstraat lopen in Nijmegen

Onder de zweren zittende hero-hoeren :)
Waarschuw beheerder
Nee, ben ik een tijd geleden mee op gehouden. Gaf 50 eurocent. Zegt die mafkees? Geef me die euro. Pleur op man!!! Wees blij dat ik wat geef (gaf)!!
Waarschuw beheerder
donateur
Zou jij een junk geld geven?:/

No way! Echt niet!
Ik sta toch ook de hele dag voor m'n geld te werken, of niet soms??
Hij heeft het er zelf naar gemaakt dat ie junkie is geworden, en nu zou ik hem geld geven??
NEVER!!

Waarschuw beheerder
donateur
Vind je het dan gek dat ik en velen anderen geen stuiver meer uitgeven aan junks die om geld komen vragen?!

Nee dat heb je mij niet horen zeggen. Dat moet iedereen namelijk zelf weten. Maar ik vind dat je niet mensen over 1 kam moet scheren. DAT is mijn punt.
Waarschuw beheerder
We kennen hier in Nederland ook iets wat een "uitkering" heet ;) Iedere inwoner van Nederland heeft daar recht op. Oftewel, verwijs die bedelaars maar lekker naar het gemeentehuis.
Waarschuw beheerder
Ligt eraan watvoor spul hij verkoopt
Waarschuw beheerder
ach als ik wat klein geld heb vindt ik het niet erg om te geven...maar dan moet hij of zij het wel beleefd vragen. ik geef ook af en toe wat aan de mensen die de straatkrant verkopen, en dan hoef ik dat boekje niet eens. het is heel makkelijk te zeggen zoek een baan enz..maar vaak hebben die mensen al heel wat ellende meegemaakt en zijn geestelijk ook niet echt in orde. dus wat maakt mij die paar centjes uit die ze van me krijgen.

Waarschuw beheerder
Nee, die mensen krijgen echt geen geld van me:no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik zou ze hooguit een vloeitje geven...

En als ik echt in een mega-goeie bui ben dan heb ik misschien ook nog wel een tippie voor hem over :P

:smoke:
Waarschuw beheerder
donateur
klap voor ze kop kunnen ze krijgen. Dat zijn wel de gasten die het diefstal percentage omhoog gooien en daar moeten wij weer meer belasting voor betalen (blauw op straat)
Waarschuw beheerder
donateur
nee ik zou niks geven

Waarschuw beheerder
we draaien het om zou een junk MIJ/JOU geld geven ??¿¿
Waarschuw beheerder
De meesten denken hier dat mensen vrijwillig thuisloos zijn geworden en niet willen werken

In NL hoef je per definitie niet thuisloos te zijn. Er zijn zat manieren om een normaal leven te leiden. Ze hebben het er bijna allemaal zelf naar gemaakt.

Maar als ik zo'n gozer zie staan bij de AH met een daklozen krant en ik loop daar met mijn karretje vol, geef ik hem meestal wel iets. Gewoon dat krantje kopen en krijgt ie er nog iets bovenop.

Die mensen proberen er iig nog iets voor te doen.
Maar mensen die me op straat aanspreken voor een peukie of voor een euro kunnen lekker oprotten, worden ze meestal nog agressief ook :S

Waarschuw beheerder
.... ik geef de eerste persoon die me wat geld vraagt altijd 2 euro.... mocht er daarna nog iemand komen (wat vaak gebeurd)dan leg ik hem of haar uit dat hij niets krijgt, omdat ik anders bezig kan blijven...Ik kan 2 euro makkelijk missen en het is niet zo dat ik dagelijks mensen tegenkom die om wat kleingeld vragen... Ook weet je vaak niet waarom iemand zo door het leven gaat en voor zo'n iemand kunnen alle kleine beetjes helpen... Mocht de persoon die ik het geld heb gegeven er eventueel drugs van halen dan hoop ik dat hij er lekker high van wordt...

Waarschuw beheerder
donateur
never nooit niet!

Waarschuw beheerder
Ik geef ze meestal een grammetje ofzo.. :jaja:

:no: :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
We kennen hier in Nederland ook iets wat een "uitkering" heet Iedere inwoner van Nederland heeft daar recht op. Oftewel, verwijs die bedelaars maar lekker naar het gemeentehuis

Ten eerste: een uitkering vraag je niet aan bij het gemeentehuis.
Ten tweede: voor een uitkering moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen, zoals een ADRES ( kastje/muur verhaal)

In NL hoef je per definitie niet thuisloos te zijn. Er zijn zat manieren om een normaal leven te leiden. Ze hebben het er bijna allemaal zelf naar gemaakt.

Hoeveel daklozen ken jij? Hoe vaak heb je de tijd genomen om eens te luisteren naar het verhaal van zo iemand? En hoe veel moeite heb je gedaan om te begrijpen dat niet iedereen in staat is om te voldoen aan de harde eisen die de maatschappij stelt aan mensen?

En ik sta ook helemaal achter een initiatief als de daklozen krant natuurlijk. :) Dan weet je zeker dat je met iemand te maken hebt die zijn/haar leven probeert te beteren.

Ik wil alleen maar zeggen: heb niet te snel een oordeel. Niet iedereen heeft de kansen en de keuzes gehad die jij hebt gehad. Jij weet niets van de redenen van iemand om drugs zijn leven te laten beheersen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een boterham en een peuk kan die van me krijge.... maar geen geld.
Waarschuw beheerder
Nop.

Ze krijgen al gratis drugs bij de GGD(?) dussuh. Is genoeg :P
Waarschuw beheerder
Wino, probeer het maar niet goed te praten, je krijgt geen geld van ons ;)

Waarschuw beheerder
:no:
Waarschuw beheerder
ik heb gisteren mijn laatste eierkoek weggegeven!
Waarschuw beheerder
donateur
Nee van mij krijgen ze geen cent meer, heb het in het verleden weleens gedaan maar dan kom je dus ook niet meer van die gasten af!

Waarschuw beheerder
zo af en toe weleens gedaan..mn moeder koopt wel altijd de straatkrant

Waarschuw beheerder
donateur
Wino, probeer het maar niet goed te praten, je krijgt geen geld van ons

:O

Drugs dan..? :9

Waarschuw beheerder
grametje genoeg wino?? of wil je een Dikke vette Joint ;) of spacecake ;)
Waarschuw beheerder
donateur
nee, natuurlijk niet, ga n beetje zo'n ruggegraatloze, loserige klaploper helpen! :no:

Waarschuw beheerder
:P