Partyflock

Forumonderwerp · 690233

Waarschuw beheerder
Blowen daar is toch niets mis mee?

Nou ik kan je vertellen; je kunt er beter nooit mee beginnen hoor!!
Het is dan een kleine stap naar de andere soorten drugs. Niet alleen omdat je toch al het gevoel hebt dat je al 'ergens' mee begonnen bent, maar ook omdat je in contact komt met mensen die overal heel makkelijk aan kunnen komen, en dan is de verleiding heel groot. Zeker als je iet wat zwak in je schoenen staat.

Toen ik 15 was rookte ik mijn 1e joint. Wat voelde ik mij groot, maar vooral ook stoer. Ik deed iets waarvan ik wist dat het niet goed voor me was, en dat maakte het juist zo spannend en interresant. Ik heb vreselijk overgegeven, en als ik er nu aan terug denk had ik dat als een waarschuwing moeten zien.
Mijn 'vrienden' van toen der tijd stelde mij gerust en vertelde dat je alleen de 1e keer vreselijk kon gaan overgeven. Nou, dat zag ik als een vrijbrief om door te gaan.

Op de mavo in de 3e klas rookten we jointjes in de pauze, en ik kan me herinneren dat ik een keer een had toets en die zag ik dubbel. Ik kwam niet meer bij van het lachen, alleen van die toets is uiteindelijk niets terecht gekomen natuurlijk.
Al met al heeft het er toe geleid dat ik 2x ben blijven zitten in de 3e klas en toen zonder diploma van school af ben gegaan. Ik heb leuke tijden meegemaakt op die school, maar het lachen is mij nu wel vergaan.

Ik ben in contact gekomen met harddrugs, en heb denk ik grof geschat een ons aan speed en 150 XTC pillen naar binnen gewerkt. Dat is veel!!! Zeker als ik er nu aan terug denk. Het breekt je lichaam en het blokkeerd je geest. Je komt in een wereldje terecht van mensen die je bellen als ze drugs nodig hebben en uiteindelijk ook 'vrienden' van je worden. Nou aan zulke vrienden heb je NIETS want nu ik gestopt ben met die zooi ben ik weer terug bij af.
De mensen die vroeger mijn vrienden waren die spreek ik niet meer omdat ik het voor mezelf verpest heb met die drugs. Ik vond het 'watjes' die niet in waren voor iets leuks. Nu zie ik dat hun sterker waren omdat zy wel NEE hebben kunnen zeggen.
De mensen die in mijn drugstijd mijn 'vrienden' waren, daar heb ik mee gebroken. Zolang je met die mensen blijft omgaan is het heel erg moeilijk om te stoppen met je slechte gewoonten. Want dat zijn het.

Dit is een klein stukje van mijn verhaal, en mensen PLEASE neem hier geen voorbeeld aan! Het is ontzettend moeilijk om uit het leventje te stappen waar ik in zat. Als je er 1maal inzit dan is de weg terug heel erg moelijk te vinden.
Denk dus eerst goed na en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Begin er niet aan, het breekt je echt.
Je raakt jezelf echt kwijt. Dat is het me allemaal niet waard geweest.

Langzaam aan begin ik mezelf weer terug te vinden, en dat is heel erg leuk. Het is soms ook erg moeilijk, maar ik weet nu wat ik wel en niet wil.
Ik wil gelukkig zijn en mezelf niet meer de afgrond in helpen!!

Groetjes Debbie

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
afkicken moet je niet in nederland doen,, ik zit in de dominicaanse republiek,, hier geen party :(
maar ben nog nooit zo clean geweest. :)
Zal je zeggen,, als je zo leeft en zo gebruikt denk je je lekker te voelen, en denk heel makkelijk.. maar nu ik hier zit :) goh wat voel ik me lekker.. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben in contact gekomen met harddrugs, en heb denk ik grof geschat een ons aan speed en 150 XTC pillen naar binnen gewerkt. Dat is veel!!! Zeker als ik er nu aan terug denk. Het breekt je lichaam en het blokkeerd je geest.

kan best, maar als je je laat inpakken door drugs dan zit je zelf gewoon al zwak in elkaar.

door jou genoemde hoeveelheden heb ik makkelijk overschreden en ik heb gisteren mijn HBO gehaald zonder enig oponthoud. ook heb ik een goeie vaste baan waar iedereen blij met mijn werk is.

het kan dus makkelijk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heej "Debbie1979" wil juh een grammetje SoS kopen?

:-swat een triest verhaal :-s zeg het leven is hard
Waarschuw beheerder
(Y) dat je je verhaal hier zo neerzet..
Maar niet bij iedereen gaat t zover.. :no:
Waarschuw beheerder
donateur
je lichaam geeft vaak aan wanneer je aan je grens zit

Dat is wel zo, maar je hebt toch ook een eigen grens? Ik bedoel, ik heb voor mezelf een grens tot hoever en hoevaak ik wil gaan, terwijl ik weet dat de grens van mijn lichaam echt wel hoger ligt. alleen wíl ik dat gewoon niet.

Waarschuw beheerder
Blow iedere dag, maar harddrugs nu niet en nooit niet! Weet niet wat ik mis, houden zo (Y)

Waarschuw beheerder
Mja aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant zeg ik : je bent er zelluf bij en je hebt toch een opvoeding gehad ??!!!!!!!
Waarschuw beheerder
ach ja bij somige mensen is 150 pillen veel bij andere 1000 het ligt er maar net aan hoe ver jij bent in je leven en waar jij waarde aan hecht.
ik zal zelf maar geen getallen noemen maar ik heb zeker genoeg rommel naar binnen gewerkt en doe ik doe het nu af en toe nog steeds als ik daar zin in heb.
het is maar net hoe jij je voelt ik bedoel je hoeft em niet door te slikken je doet het toch altijd zelf.
zolang het goed aanvoelt en je een goed gevoel hebt bij wat je doet kan het geen kwaad.
zolang de drugs jou niet gebruikt en jij je zaakjes op een rijtje hebt is er volgends mij niet echt veel aan de hand.

Waarschuw beheerder
Zow is dat Franzie (Y)(Y)(Y) en als jij een eigen mening en wil hebt dan weet je wel beter !!

Waarschuw beheerder
Hmm...je moet mate houden! :s
Waarschuw beheerder
Dat is wel zo, maar je hebt toch ook een eigen grens? Ik bedoel, ik heb voor mezelf een grens tot hoever en hoevaak ik wil gaan, terwijl ik weet dat de grens van mijn lichaam echt wel hoger ligt. alleen wíl ik dat gewoon niet.

(y)

Zo pak ik het ook aan. Gebruik af en toe xtc (eens in de maand) en heb nog nooit meer dan 1,5 genomen en toch iedere x goed wazig en dat terwijl je ze gewoon op je slaapkamer hebt liggen. Zolang je niet gaat vasthouden aan je "eerste" x die natuurlijk specialer is, zal je altijd goed wazig worden zolang je het niet misbruikt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
150 stukkies naar binnen schuiven in een keer... toe maar.. dat je nog leeft!! Knap hoor.. een ander had allang al een hartaanval kunnen hebben en dan nog een onsje speed erbij.. keurig!! t lijkt wel een veiling hier: ikke heb veel meer, nietus ik heb veel meer.. nou knap hoor!! ik ben erg trots op jullie ;) En Debbie, ben je nu weer verder gaan studeren? Fijn dat je het op wilde schrijven, maar of we daar wat aan hebben..!! Iedereen probeert weleens wat uit, maar blijf vooral jezelf en kijk niet wat een ander doet.. En verleg je grenzen.. weet tot hoever je kunt gaan.. Als je dat niet hebt, begin er dan ook niet aan, zonde van je leven.. (of niet :s)
Waarschuw beheerder
150 pillen, das een jaar lang elke week 3. Dat valt best mee als ik zo om me heenkijk! Ze lopen ertussen die er 15 per avond naar binnen gooien, en die zijn al een paar jaar bezig.

Maar dat terzijde ... Drugs R slecht ja!

Waarschuw beheerder
Ik heb ook 7 jaar eraan gezeten en ben sinds 2000 gestopt,ik zat ook al ver over jou aantal heen en zeker met speed.dat was ook mn dagelijkse bezigheid en ik bleef zo lang wakker tot ik niet meer kon ,op een gegeven moment ga je ver over je grenzen heen en denkt het zelf beter te weten en denkt het in de hand te hebben ,ik weet hoe je je daarna voeld,het is moeilijk om je leven weer normaal op te bouwen maar het lukt gelukkig wel,maar kost veeeel energie die je eigelijk al opgebruikt hebt.Ik heb er nu nog steeds moeite mee om gewoon een ritme te hebben en actief te zijn dus ik ben ook nog steeds bezig mn leven weer op orde te krijgen.(K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mense snap jullie dan helemaal geen FUCK!!!!!!

ik stamp jullie kuttekoppe met een lekker geinig pilletje in je buikje eruit op fucking BIER BIER BIER BIER!!! en niet huile als je jaloers ben gewoon OPZOUTE!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Goed verhaal.
Wat betreft dat blowen ben ik het niet helemaal met je eens.
Ik heb genoeg mensen mee gemaakt die daarmee prima kunnen om gaan en geen harddrugs zijn gaan gebruiken.
Een paar keer per jaar XTC gebruiken moet ook nog wel kunnen.
Maar jezelf kwijt raken zoals jij het noemt gebeurd veel sneller dan mensen zelf denken.

Ik zelf heb ook drugs gebruikt en ik ben zelfs nog 3 jaar eerder begonnen met blowen.
Toch heb ik er nooit echt grote problemen mee gehad, maar ik merk nu ik een jaar niet meer gebruik dat ik een veel leuker leven heb.
Veel meer inzicht in mezelf en dus ook in de dingen die ik waardeer.
Ooit was veel drugs in m'n mik gooien en 8 uur keihard uit m'n dak gaan op een feest de ideale kick voor mij.
Nu vind ik het eigenlijk alleen maar nep.
Drugs is geen kick, geen kunstje, maar gewoon de makkelijkste weg.
Iedereen kan een pil naar binnen gooien.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat een gelul.

Dat JIJ er niet mee kan omgaan hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook niet kunnen.

Dat JIJ vrienden hebt die drugs gebruiken, en je niet meer respecteren als jij niet meer gebruikt, hoeft niet te betekenen dat dat voor anderen ook geld.

Dat JIJ doordat je blowd geen nee durft te zeggen tegen harddrugs.....

Dat JIJ je school niet haalt .... Ik heb ook gewoon havo in 5 jaar afgemaakt en ik blow ook elke dag.

Maarja..
Waarschuw beheerder
Nou ik vindt het niet gelul maar laat haar gewoon der verhaal doen dan hier... Ze heeft duidelijk iets meegemaakt waarvoor ze ons wil waarschuwen...

of het je aanspreekt is een tweede maar sommige mensen zijn vatbaarder voor dat soort dingen dan andere...

Ik ben zelf destijds van Havo naar Mavo gegaan... En toen toch maar MBO wezen doen en in 1 keer gehaald en nou doe ik HBO... Dus het ligt grotendeels aan jezelf in hoeverre je nu ook al bezig bent met je toekomst enzo.
Waarschuw beheerder
petje af voor Debbie dat ze haar verhaal hier neerzet!

Waarschuw beheerder
Dat JIJ er niet mee kan omgaan hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook niet kunnen.

Kennelijk hoor JIJ toch niet bij die anderen als je dagelijks blowt.
Dat JIJ vrienden hebt die drugs gebruiken, en je niet meer respecteren als jij niet meer gebruikt, hoeft niet te betekenen dat dat voor anderen ook geld.

Ze heeft het misschien overdreven gezegd maar hoe kan JIJ oordelen over het effect op je vriendschappen als je stopt?
Dat JIJ doordat je blowd geen nee durft te zeggen tegen harddrugs.....

Met die keuze wordt JIJ vast nooit meer geconfronteerd...
Dat JIJ je school niet haalt .... Ik heb ook gewoon havo in 5 jaar afgemaakt en ik blow ook elke dag.

Dat JIJ denkt dat je er bent als je je havo hebt afgemaakt.

Maarja..

Inderdaad, maar ja, ik kan me in sommige dingen die je zegt wel vinden.
Alleen de manier waarop slaat helemaal nergens op.
Dit meisje vertelt gewoon haar verhaal als waarschuwing en er staan misschien wat dingen in die een beetje overdreven zijn.
Maar het gaat om de boodschap.
Waarschuw beheerder
ik ben het met je eens..
ikzelf heb het ook een flinke tijd meerdere keren in de week gedaan, en ik zat ook helemaal in het wereldje. Mensen waarvan je denkt dat het je vrienden zijn, komen alleen als ze drugs nodig hebben of aan de drugs willen met iemand. Beetje jammer dat het zo gelopen is bij mij, maar ik ben zelf op een gegeven moment gaan inzien dat het niet al te verstandig was om er mee door te gaan, aangezien ik er ook voor ben opgepakt op mijn 16e .. Nu doe ik het nog wel eens.. maar alleen op feesten :) Snoep verstandig zou ik zeggen ;)

Waarschuw beheerder
Het is inderdaad zo dat als je niet sterk in je schoenen staat dat je dan snel het te vaak gaat doen. Heb het een tijdje ook te veel gedaan en ook in de stad...als je er om gaat liegen tegen mensen dan is het helemaal foute boel!
Op een gegeven moment denk je dat je je niet meer kan vermaken zonder... terwijl ik dat dus eerst wel kon. Heb weer ontdekt dat ik prima zonder troep me kan vermaken in de stad..
Nu doe ik het alleen op feesten en neem dan echt heel weinig want ik heb niet veel nodig.
Voor de rest doe ik het niet meer en denk erover om er mee te stoppen. Want het is en blijft troep!

Waarschuw beheerder
afkicken moet je niet in nederland doen,, ik zit in de dominicaanse republiek,, hier geen party
Een maat van me is net terug van een jaar Australie... Wel goed dattie zo toch is afgekicked... Zei die: Ze kenne hier geen blows draaien en tis hoofdpijn wiet :P
Maar wel beter man, geen kzooi meer...

Waarschuw beheerder
Wel (y) van je hoor Debbie!

Waarschuw beheerder
ik mis het EN TOEN WAS ER GOD gedeelte
Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt ook gewoon nee zeggen en je verstand gebruiken.

Bullshit om altijd maar meteen te roepen dat drugs ALLEEN maar dood en verderf brengt of dat je van het gebruiken van soft- automatisch in harddugs vervalt.

JUST SAY KNOW!!

Waarschuw beheerder
het is NO schat...;)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is het niet schat.
Waarschuw beheerder
donateur
Moeilijk he Engels? :S
Waarschuw beheerder
donateur
Wat aranka zegt klopt

Als je maar weet wat, hoe, wanneer je gebruikt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dan is het nog altijd NO...

toch:S?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
JUST SAY KNOW!!

ga es dood :yes:

Waarschuw beheerder
dan is het altijd nog

JUST SAY I KNOW

Waarschuw beheerder
Wat een gelul altijd, van een jointje komt harddrugs....ligt helemaal aan jezelf :yes:

Mensen die geinteresseerd zijn zullen toch wel een x wat gaan proberen, en wat is daar mis mee? Je moet wel met je verstand gebruiken en niet alleen maar in je drugswereldje blijven zitten :no: Zijn genoeg mensen met een fatsoenlijke baan, vriendengroep e.d. die zo nu en dan wat nemen...maar denk op maandag weer "leuk weekend gehad" nu mn nest weer uit want "het gewone leven" begint vandaag weer!
Waarschuw beheerder
donateur
Onze spreuk is JUST SAY KNOW en bij mensen met een normaal verstand doet die zijn werk altijd prima.
Hij klopt dan ook volledig, is juist geschreven en juist gespeld.

www.unitydrugs.nl

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat een gelul altijd, van een jointje komt harddrugs..

ik denk als dit stukje tekst er niet was geweest het ook nooit ter argument trachtte te worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is JUST SAY NO!!!!

de uitspraak mag misschien juist overkomen bij jullie, maar die spelling zeker niet.

Ik snap werkelijk niet dat je hier fouten mee kunt maken. :no: :s
Waarschuw beheerder
Een normaal mens met een gezond verstand die weleens iets gebruikt, weet z'n maat te houden en laat zich informeren wat de (bij) effecten (kunnen) zijn wat ze naar binnen werken.

Nu aan de persoon zelf om dit onder controle te houden..

Dus wie maakt wat kapot, de drugs jou, of jij jezelf?
Artiest Floater
Waarschuw beheerder
ik geloof dat jou vrienden(drugs vrienden zoals jij ze noemt) nooit vrienden zijn geweest
ik heb een hele groep vrienden en wie wil slikken slikt en wie dat niet wil doen doet dat niet en iedereen gaat gewoon lekker met elkaar om en heb lol met elkaar en je doet lekker waar je zin in heb dat valt onder de noemer
MENSEN IN HUN WAARDE LATEN!!!
is vaak heel moeilijk voor andere
maar is toch heel belangrijk
en dan is er nog een belangrijk iets
je kan drug gebruiken maar ook MISBRUIKEN
en daar zit een heel verschil in
mijn motto is dan ook

USE DRUGS DON'T LET DRUGS USE YOU!!!
Waarschuw beheerder
zolang je zelf nergens last van heb, is er niks aan de hand...

je moet het natuurlijk niet te bond maken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
last komt veel later!!
op een tijdstip wanneer je het niet nodig dult te hebben,want een duivel slaat pas toe,wanneer het lichaam en het brein het zwakst is..

dus gebruik niet!

en doe het 1 keer in de maand ofzo met mate..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
het is JUST SAY NO!!!!

de uitspraak mag misschien juist overkomen bij jullie, maar die spelling zeker niet.

Ik snap werkelijk niet dat je hier fouten mee kunt maken.

Voor ons is het Just say KNOW.
Want waarom nee zeggen als je met goeie voorlichting dus ook met je verstand erbij kunt gebruiken?
KNOW waar je mee bezig bent dus :)

Waarschuw beheerder
hele goeie stap om dit verhaal hier neer te zetten misschien houdt het nog wat (beginnende) mensen tegen zichzelf naar de k*nk*r te helpuh.. want dat doe je gewoon!

ik zit zelf ook in zo´n drugswereld zoals jij omschrijft. vrienden zijn geen vrienden maar mensne die je kent! veel echte vrienden van mij zie ik naar de tering gaan.. zelfs m´n eigen zus is sinds 1 jaar harddrugs helemaal (letterlijk) ontspoort!! het is verschrikkelijk! en iedereen denkt dat hij/zij sterk genoeg in z´n schoenen staat maar dat valt vaak errug tegen. Mijn zus was een sterk wijffie van 18 jaar.. super knap.. kon iedereen krijgen.. veel vrienden.. slim.. en noem maar op! en nu... te dun om op haar benen te staan, ingevallen gezicht, schoolperiode verneukt, al haar echte vrienden kwijt en m´n ouders weten zich geen raad meer!

zelf blow ik alleen.. maar dat is ook super slecht jah! ik doe het nu ruim 4 jaartjes en heel m´n geheugen is naar de tering.. onthou vrij weinig meer. gelukkig onthouden vrienden voor mij dat ik doe en zeg.

met zulk soort verhalen kan ik nog wel even doorgaan.. meisje van 16 dat is opgenomen in een kliniek omdat ze gebrain washt moest worden vanwege drugsverslaving.. maar dat ga ik allemaal niet in detail vertellen

ik heb maar 1 boodschap:

:jaja:!!!blijf bij die klote zooi vandaan!! echt waar!!!:jaja:

en debbie heel erg veel sterkte! super knap van je om uit die drugswereld te stappen => dat is vaak nog moeilijker dat de verslaving overwinnen!

Waarschuw beheerder
KNOW waar je mee bezig bent dus

Dat is makkelijk gezegd en ik denk dat de meeste mensen het ook heus wel weten.
Longkanker doet ook geen pijn als het op een pakje sigaretten staat.
Waarschuw beheerder
nee maar de vergelijking blijft hetzelfde
je kan 2 sigaretten per dag roken
maar ook 2 pakjes
en dat is met drank precies hetzelfde
1 wijntje per dag is goed voor je maar 1 fles per dag dan gaat je lever naar de klote
en zo werkt het met alles
je moet je grensen kennen
en die dan ook niet overschrijden
want dan ben je ze aan het verleggen
totdat ze er helemaal niet meer zijn

Waarschuw beheerder
Al die zeikreacties hier.
Wat voor de 1 nix is is voor de ander veel.

En die reacties als ik heb zoveel keer meer gebruikt als jouw maar heb toch mijn HBO HAVO of wat dan ook gehaald (wat overigens verder gewoon goed is), nou als je zoveel hebt gebruikt dan komt het er later echt nog wel uit.

Iig ik raad aan niemand te beginnen met drugs. Omdat als je niet weet wat je mist het dan ook niet uitmaakt, je weet het toch niet.

En tussen die mensen die het anders zouden 'missen' zitten ook mensen die zwakker in hun schoenen staan die dus ook weer veel problemen gaan krijgen door drugs.
Omdat sommige van jullie miss sterk genoeg in hun schoenen staan kun je een ander toch niet verwijten dan hij/zij dat niet is?
Iedereen is anders.

Waarschuw beheerder
2 slager>
Toch kun je het beter niet doen.
Ik doe ook weleens dingen die je beter kunt laten als je garantie wilt op een lang leven.
Maar dat durf ik dan ook te erkennen.
Iets wat ik nog van weinig gebruikers heb gezien.

En trouwens, de grootste fout van gebruiken is denken dat als je er nu mee kunt omgaan dat dat over 5 jaar automatisch nog zo is.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die na z'n eerste pil een half jaar niks heeft genomen.
Dat zie ik weinig mensen hier op PF presteren.
Maar nu is hij inmiddels zwaar speed en coke verslaafd.
Ongeveer hetzelfde heb ik gehad met roken, niet na een maand zoals de meesten, maar na 6 jaar.
Sindsdien kan ik er ook niet meer normaal mee omgaan dus doe ik het maar niet meer.

Mooie fiets BTW
laatste aanpassing