Partyflock

Forumonderwerp · 690233

Waarschuw beheerder
Blowen daar is toch niets mis mee?

Nou ik kan je vertellen; je kunt er beter nooit mee beginnen hoor!!
Het is dan een kleine stap naar de andere soorten drugs. Niet alleen omdat je toch al het gevoel hebt dat je al 'ergens' mee begonnen bent, maar ook omdat je in contact komt met mensen die overal heel makkelijk aan kunnen komen, en dan is de verleiding heel groot. Zeker als je iet wat zwak in je schoenen staat.

Toen ik 15 was rookte ik mijn 1e joint. Wat voelde ik mij groot, maar vooral ook stoer. Ik deed iets waarvan ik wist dat het niet goed voor me was, en dat maakte het juist zo spannend en interresant. Ik heb vreselijk overgegeven, en als ik er nu aan terug denk had ik dat als een waarschuwing moeten zien.
Mijn 'vrienden' van toen der tijd stelde mij gerust en vertelde dat je alleen de 1e keer vreselijk kon gaan overgeven. Nou, dat zag ik als een vrijbrief om door te gaan.

Op de mavo in de 3e klas rookten we jointjes in de pauze, en ik kan me herinneren dat ik een keer een had toets en die zag ik dubbel. Ik kwam niet meer bij van het lachen, alleen van die toets is uiteindelijk niets terecht gekomen natuurlijk.
Al met al heeft het er toe geleid dat ik 2x ben blijven zitten in de 3e klas en toen zonder diploma van school af ben gegaan. Ik heb leuke tijden meegemaakt op die school, maar het lachen is mij nu wel vergaan.

Ik ben in contact gekomen met harddrugs, en heb denk ik grof geschat een ons aan speed en 150 XTC pillen naar binnen gewerkt. Dat is veel!!! Zeker als ik er nu aan terug denk. Het breekt je lichaam en het blokkeerd je geest. Je komt in een wereldje terecht van mensen die je bellen als ze drugs nodig hebben en uiteindelijk ook 'vrienden' van je worden. Nou aan zulke vrienden heb je NIETS want nu ik gestopt ben met die zooi ben ik weer terug bij af.
De mensen die vroeger mijn vrienden waren die spreek ik niet meer omdat ik het voor mezelf verpest heb met die drugs. Ik vond het 'watjes' die niet in waren voor iets leuks. Nu zie ik dat hun sterker waren omdat zy wel NEE hebben kunnen zeggen.
De mensen die in mijn drugstijd mijn 'vrienden' waren, daar heb ik mee gebroken. Zolang je met die mensen blijft omgaan is het heel erg moeilijk om te stoppen met je slechte gewoonten. Want dat zijn het.

Dit is een klein stukje van mijn verhaal, en mensen PLEASE neem hier geen voorbeeld aan! Het is ontzettend moeilijk om uit het leventje te stappen waar ik in zat. Als je er 1maal inzit dan is de weg terug heel erg moelijk te vinden.
Denk dus eerst goed na en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Begin er niet aan, het breekt je echt.
Je raakt jezelf echt kwijt. Dat is het me allemaal niet waard geweest.

Langzaam aan begin ik mezelf weer terug te vinden, en dat is heel erg leuk. Het is soms ook erg moeilijk, maar ik weet nu wat ik wel en niet wil.
Ik wil gelukkig zijn en mezelf niet meer de afgrond in helpen!!

Groetjes Debbie

Waarschuw beheerder
Goh d'r is weer iemand het braafste meisje van de klas hoor.. ^_^

Dat jij zo zwak bent heeft niks met ons te maken :)
Waarschuw beheerder
ach de drux heeft er niet voor gezorgd dat ik niet spoor, want dat was LAAAAAANG daarvoor nl. al! :jaja:

maarehhh debbie, vindt je nu niet dat je wat te ver gaat, je klinkt bijna als un antiroker, alleen dan met drux, beetje te geobsedeerd met spreading the message??
k probeer nu op verschillende sites jongeren te vertellen over wat er met je kan gebeuren en hoe moeilijk het is om er mee te stoppen. Het is heel erg verleidelijk. Laat het een waarschuwing zijn!

vinnet verders wel netjes van je, maar denk niet dat je verhaal mensen daadwerkelijk veranderd....

suc6 verders!

Waarschuw beheerder
ja ja ik weet ook wel dat je de meeste er mee wil waarschuwen en tuurlijk heb ik mijn oordeel klaar want ik heb ong. t zelfde meegemaakt maar ik vind t cker geen ozin wat je zegt, alleen iets overdreven voor mijn doen maar ja dat zei ik al eerder ieder zijn eigen leven

en ik moet je zeggen dat ik t ook t ook veel beter vind zonder!!!!(Y) en ik moet zeggen dat n jointje best kan als je maar weet waar je eigen grens ligt!!!!!!!!

en terecht dat je andere der van af wil helpen(Y)
Waarschuw beheerder
ook beetje jammer dat je je alleen aanmeld om dit te posten.... :vaag:

FAKE of toeval????
Waarschuw beheerder
ik denk dat ze stiekem van de jellinek is :o
Waarschuw beheerder
ja idd... (n) jammer hoor, daar gaat de geloofwaardigheid van et verhaal weer....

WEER 100-EN JONGEREN DIE NU DENKEN OCH, TIS ALLEMAAL NIET ZO SLECHT, KWORD GEWOON GENEPT!

:P
Waarschuw beheerder
vinnet verders wel netjes van je, maar denk niet dat je verhaal mensen daadwerkelijk verandert....

het eerste gedeelte: volstrekt mee eens :jaja:
tweede gedeelte: je verandert daar idd geen mensen mee. Dan zul je het eruit moeten RAMMEN! :[

:x werkt ook niet :X

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik gebruikte iedere dag en dat is niet goed! Als ik uit mijn werk kwam nam ik een paar lijntjes een een uurtje per nacht op de bank hangen zag ik als slapen.

Jointjes rook ik nog steeds. Hier wil ik ook mee stoppen. Ik vind het al een hele overwinning dat ik met de harddrugs gestopt ben. Ik voel me zoveel beter nu!!

Ik probeer nu op verschillende sites jongeren te vertellen over wat er met je kan gebeuren en hoe moeilijk het is om er mee te stoppen. Het is heel erg verleidelijk. Laat het een waarschuwing zijn!

o ja joh? :kots: :no:

Waarschuw beheerder
Het enige wat ik met dit bericht wilde zeggen is: let op waar je mee bezig bent!
Jammer van sommige reacties alleen.

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, ik snap erg goed wat je bedoeld, maar je hebt het echt allemaal zelf in de hand met waar je mee bezig bent en als je ergens over zit dan moet je erover praten en daar kom je heen erg ver mee. En vrieden die je laten zitten zijn geen echte vrienden!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
drugs is gewoon een hype...om ff hard te zijn, in principe ontkom je er niet aan

je blijft t zelf in de hand houden, dat is zo...maar eerst was t 20 procent op feesten nu 90...dus
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat jij niet met drugs om kan gaan wil nog niet zeggen dat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
die kop van cobuzz is verschrikkelijk :D

Waarschuw beheerder
Maar ik denk dat ik ook wel richting de 100 zit ofzo

is ook veel voor iemand van 7 jaar.. ;)

Waarschuw beheerder
Jammer dat je op zo'n verkeerde manier met drugs bent omgegaan..

Slechte gewoontes ?? niet goed voor je ?? misschien kijk je er zelf zo tegenaan maar ligt het dan niet aan jezelf ??
Drugs is geen gewoonte, dat maak je er zelf van.
Dat het niet goed voor je is begrijp ik als je het over een ons speed hebt die je naar schatting snoof.
Dit lijkt mij duidelijk misbruik, iets wat je zelf hebt gedaan.

Ik snap wel dat je dit allemaal niet zelf in de hand kunt hebben maar je verteld hier wat een rotzooi drugs wel niet is..
Wie gaat graven in onderzoeken die zijn gedaan zal weten dat drugs ook zijn goede kanten heeft.
En in veel gevallen helemaal niet zo schadelijk of misschien wel onschadelijk zijn in tegenstelling tot wat je beweerd.

De conclusie is dat je de drugs eigelijk niks kan aanrekenen, het zijn namelijk altijd de mensen die er slecht mee omspringen.
En dat je geen dingen moet zeggen die niet echt gebaseerd zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik gebruik al 10jaar weed,speed,xtc,ghb,crack en ik voel me er heerlijk bij..
ben gabber, toch een goeie baan, zo kan het ook!!

Waarschuw beheerder
ben je nu dun debbie net zoals ze hier op station zijn??

Waarschuw beheerder
donateur
Bins 4 juli 2004 19:26
150 pillen?

Zit ik al dik overheen

Bins 4 juli 2004 19:37
willems, waar was je gister?

hehe

150 is wel veel ja.

Maar ik denk dat ik ook wel richting de 100 zit ofzo

Niet goed

Hmmm... wat klopt hier niet?!
Waarschuw beheerder
Bin spreekt zichzelf tegen :yes:
Dus hij schept echt op over zn drugsgebruik, dan ben je best zielig :o

Waarschuw beheerder
Drugs moet je niet gebruiken.....

daar moet je van genieten......

zolang de vooraad strekt!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Het is jammer dat sommige mensen niet met drugs om kunnen gaan....die moeten inderdaad radicaal er mee stoppen.

Er bestaat ook nog zoiets als recreatief drugsGEbruik..

Geeft de drugs niet de schuld, maar leg de verantwoordelijkheid bij jezelf!!
Waarschuw beheerder
donateur
Dit is een klein stukje van mijn verhaal, en mensen PLEASE neem hier geen voorbeeld aan! Het is ontzettend moeilijk om uit het leventje te stappen waar ik in zat. Als je er 1maal inzit dan is de weg terug heel erg moelijk te vinden.
Denk dus eerst goed na en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Begin er niet aan, het breekt je echt.
Je raakt jezelf echt kwijt. Dat is het me allemaal niet waard geweest.

Ik denk dat dit meer aan de gebruiker ligt dan de drugs... Er zijn weinig mensen die zo deraan zijn van relatief niet eens erg veel drugs. Ik heb niet precies gezien hoeveel tijd je dit hebt gebruikt maar een ons speed is 100 pakketjes en als je dat grof rekent is dat dus 3 maanden en drie weken (in je eentje, 1 gram per weekend. Hoeveel mensen nemen er niet 2/3 gram per weekend?) en 150 pillen zijn 50 feestjes ongeveer als je de gemiddelde consumptie neemt. Ik vind dat allemaal nog wel meevallen en redelijk binnen de perken. Als je dat niet aankan ben je fucked up maar er zijn mensen die het meer presteren..
je zei zelf al dat je je stoer en groot voelde door een jointje. Daar heb je de keutel al aan het schone eind want als je daarom drugs gebruikt ben je inderdaad tot de goot verdoemd ja.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat als iemand dit op PartyFlock leest dat het al te laat is eerlijk gezegd.....:S
Waarschuw beheerder
dus je voelde je stoer na je eerste joint hahaha,
kom op je woont in Nederland een joint stelt toch geen reed voor.
Je bent hier pas stoer als je helemaal niets gebruikt.

ps. gewoon met mate kan het allemaal best!, maar wacht gewoon ff tot je er verstand van hebt.

Waarschuw beheerder
ik gebruik ook heel weinig en heel af en toe...ik hou t hopelijk in de hand...maar dnke wel dat t lukt...sommige gaan tever...ik heb ook mensen er kapot aan zien gaan dus weet wel waar de grens ligt...(hoopik never sure...drugs is verradelijk)
Waarschuw beheerder
Ik denk dat dit meer aan de gebruiker ligt dan de drugs... Er zijn weinig mensen die zo deraan zijn van relatief niet eens erg veel drugs. Ik heb niet precies gezien hoeveel tijd je dit hebt gebruikt maar een ons speed is 100 pakketjes en als je dat grof rekent is dat dus 3 maanden en drie weken (in je eentje, 1 gram per weekend. Hoeveel mensen nemen er niet 2/3 gram per weekend?) en 150 pillen zijn 50 feestjes ongeveer als je de gemiddelde consumptie neemt. Ik vind dat allemaal nog wel meevallen en redelijk binnen de perken. Als je dat niet aankan ben je fucked up maar er zijn mensen die het meer presteren..
je zei zelf al dat je je stoer en groot voelde door een jointje. Daar heb je de keutel al aan het schone eind want als je daarom drugs gebruikt ben je inderdaad tot de goot verdoemd ja.

:yes:

Ze doet net alsof ze de grooste junk is geweest hahahaha.

Waarschuw beheerder
donateur
Op zich een goed verhaal, en een leuke bedoeling. Maar je aantallen zijn naar mening niet zo bizar als je denkt.

Geeft de drugs niet de schuld, maar leg de verantwoordelijkheid bij jezelf!!

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Volgens mij ligt t idd aan wat voor persoon je bent en hoe je in je schoenen staat. Ik zie bijv. nog steeds al mn wel en niet gebruikende vrienden, nergens problemen mee. Je moet gewoon weten wat je doet... of anders niet doen. Als je t wel doet, kies je er toch ook voor.
Waarschuw beheerder
Als je het in een jaar tijd naar binnen hebt gegooid mag je toch wel spreken van een stevige gebruiker.
Waarschuw beheerder
Hahahaha stevige gebruikers als je 150 pillen binnen 1 jaar naar binnen heb gewerkt dan stikt het hier in nl van stevige gebruikers.
Waarschuw beheerder
Die pillen daar heb ik het niet over (niet echt weinig, maar wel te doen), maar een onsje pep oftewel 2 gram per week dat ga je toch wel merken op den duur :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Heb jij nooit voorlichting gehad dat drugs slecht was/is ??

Toen ze dat kreeg in de 3de was ze stoned O:)

Waarschuw beheerder
Echt knap van je :P
Wou dat er meer mensen waren als jou die zo denken en die gestopt waren..

Ik vind het zowiezo als stom als je dr aan gebint, maar ja wie ben ik?

Ik heb teveel mensen diep in de problemen zien raken.

Dan zegt iedereen wel, dat heb jezelf in de hand en niet de drugs, bullshit

op een gegeven moment gaat het toch een keer fout
Waarschuw beheerder
donateur
Als je het in een jaar tijd naar binnen hebt gegooid mag je toch wel spreken van een stevige gebruiker.

100 gram speed in een jaar: 2 gram per weekend gemiddeld..
150 pillen per jaar: 2.8 pil per weekend..

Mijn eerdere berekeningen klopten dus niet helemaal.. Maar ik moet zeggen dat ik t alsnog wel mee vind vallen. tegenwoordig zeker met de kwaliteit van de drugs heb je dat voor een weekend stevig doorhalen (vrijdag/zaterdag tot zondagmiddag) echt wel nodig.. ze doet idd net of ze de grootste junk is geweest maar ik vind dat relatief echt wel meevallen. het ligt dus aan de gebruiker, niet aan de drugs. Zie verder mijn eerdere reply
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 gram ECHTE pep.....ik krijg het niet op, of je moet echt netjes het hele weekend doseren ofzo.....maar goed als je 2 weekjes iedere dag gebruikt voel je eigenlijk al geen flikker meer bijna.....

Het oordeel is: het is dus een nepjunk, aldus de kenners ;)

Waarschuw beheerder
De mensen die vroeger mijn vrienden waren die spreek ik niet meer omdat ik het voor mezelf verpest heb met die drugs. Ik vond het 'watjes' die niet in waren voor iets leuks.

Zo te lezen had je meer een soort identiteitsprobleem. Je probeerde dit op te lossen met pep en pillen, maar dat is je niet gelukt. Nu schuif je de schuld af op de drugs zelf.

Gebruik drugs en laat drugs niet jou gebruiken.
Het feit dat jij niet fatsoenlijk met drugs om kon gaan, wil niet zeggen dat anderen dit ook niet kunnen.

Beetje jammer dat door jouw (waarschijnlijk goedbedoelde) 'voorlichting' sommige mensen misschien drugs links laten liggen. Ik bedoel ieder heeft het recht om te ervaren hoe lekker en leuk drugs op z`n tijd kan zijn, ja toch...

Verder krijg ik de indruk dat jij het wel erg zwart ziet allemaal. Je bent diplomaloos van school gegaan en je bent een paar vrienden kwijtgeraakt. Nou en? Het leven bestaat uit tegenslagen. ff slikken en weer doorgaan en niet blijven hangen in het verleden, heb je alleen jezelf mee...

ps 150 pillen valt wel mee vind ik...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hehehe ff slikken en weer doorgaan pcies komtop mij ook over als iemand die wat teveel gebruikte niemand wou er meer mee te maken hebben en nu is het allemaal de drugs zijn of haar :p schuld je had et zelf niet zover moeten laten komen klaar k slik af en toe op grote feessies en dat gaat prima heb het verder ook nie nodig of iets dergelijks

Waarschuw beheerder
verantwoordelijkheids gevoel tegenover JEZELF ...

dat goed beseffen ... en dan gaat het goed ...

beetje ruggegraad ...

al heb ik er genoeg om mij heen zien sneuvelen :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tja wat zal ik erover zeggen vind het nog wel mee vallen wel dom dat je bent blijven zitten...
Waarschuw beheerder
Laat ik mijn drugsverleden er maar nie op zetten dan,
want ehh die aantallen van de topic openster kenk wel velen malen verveelvuldigen :X:X

En NEE ik ben der nie trots op,
aardig wat verkankert in me leven door die zooi :/

Waarschuw beheerder
Goedbedoeld initiatief.
Heel vervelend ook dat het voor jou zo gelopen is maar drgz hoeven je normale functioneren niet in de weg te staan! Zolang je alles (je prioriteiten!) voor jezelf maar goed op een rijtje hebt.
Succes verder (K)

Waarschuw beheerder
zeik eens niet zo man:S
Het is dan een kleine stap naar de andere soorten drugs

straks gaat iemand hier nog iets beginnen van begin niet aan auto rijden
ik ben begonnen met een brommer en dat is een kleine stap naar andere voertuigen zoals auto's
en omdat er zoveel auto ongelukken gebeuren blabla..
kijk dat jij nou zo dom bent dat je jezelf niet in de hand houd.. en persee zoveel wilt gebruiken jouw probleem maar als je je verhaal kwijt wil schrijf een boek ofzo:)
word ziek van mensen zoals jou

Waarschuw beheerder
Dat jij een labiel persoon bent betekent nog niet dat we dat allemaal zijn Debbie. Laat iedereen doen waar die zin in heeft, en als je je levensverhaal kwijt wilt kun je beter naar een psycholoog gaan.

Die helpen je veel beter met sociale problemen

Waarschuw beheerder
en als je je levensverhaal kwijt wilt kun je beter naar een psycholoog gaan.

ik kies voor boek schrijven:)
Waarschuw beheerder
donateur
en als je je levensverhaal kwijt wilt kun je beter naar een psycholoog gaan

idd
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje jammer dit.. Als je jezelf een beetje onder controle hebt hoeft het echt niet zo te lopen! Bewijs??? Mijn verhaal in 't kort dan:

Ik was 11 toen ik ging blowen, vond het wel humor.. Op m'n 13e deed ik 't elke dag, en dat ben ik blijven doen tot ik 16 was. Toen ben ik van de 1 op de andere dag gestopt en een jaar later weer begonnen maar dan niet meer elke dag. Ben nu al weer een jaar zover dat ik niet meer blow, alleen soms 1 hijsje voor de smaak.

Toen ik 18 was heb ik m'n eerste pilletjes geslikt, om daar vervolgens 1,5 jaar later ook weer mee te kappen! Heel af en toe doe ik het nog maar das dan voor de lol en hoogstens 2x per jaar.

Ook op m'n 18e heb ik m'n eerste lijntje gesnoven, wat ik nu nog steeds heeeeel soms doe (en dan een beetje omdat ik moe ben), dat wil zeggen zo'n 1x per 3 maanden ongeveer!

Met mij gaat 't prima, heb een leuke baan, leuke vrienden, een leuk leven!

Dus..your point was????
laatste aanpassing