Partyflock
 
Forumonderwerp · 687307
­ Nederland
heeej mensuuh
hebben jullie wel 's een fotoshoot meegemaakt???
ik gisteren voor het eerst en het beviel onwijs..
Nog nooit fotoshoot gehad :o zitten echt wel mooie foto's tussen van de meeste meiden hier! (y)
Ik ben nog niet zo heel ervaren maar 17 november heb ik een shoot bij Johan van Dreven www.jovadre.nl (waar ik overigens heel veel zin in heb) en hij vraagt of hij een aantal foto's voor stockfotografie mag gebruiken.
Dit houdt toch in dat hij ze op een site zet waar andere mensen ze kunnen kopen? Of heb ik dat mis?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 10:48:
nice devil :yes:
ik ga vandaag shooten!It's been an while dus heb er zin in

En hoe ging het?
 
Uitspraak van Devil! op donderdag 26 oktober 2006 om 21:00:
Ik ben nog niet zo heel ervaren maar 17 november heb ik een shoot bij Johan van Dreven www.jovadre.nl (waar ik overigens heel veel zin in heb) en hij vraagt of hij een aantal foto's voor stockfotografie mag gebruiken.
Dit houdt toch in dat hij ze op een site zet waar andere mensen ze kunnen kopen? Of heb ik dat mis?

Nee dat heb je goed!Gaaf zeg :D


Uitspraak van Devil! op donderdag 26 oktober 2006 om 21:16:
En hoe ging het?

wel goed!Nu wachten op de foto's :d wil ze echt zien, want zijn mn eerste foto's met mijn blonde coupe :o B)
 
Uitspraak van Kimmmm* op donderdag 26 oktober 2006 om 18:44:
Nog nooit fotoshoot gehad

Ik ook niet... zou het wel willen! :woeptidoe: B)
 
Uitspraak van Devil! op donderdag 26 oktober 2006 om 21:00:
hij vraagt of hij een aantal foto's voor stockfotografie mag gebruiken.
Dit houdt toch in dat hij ze op een site zet waar andere mensen ze kunnen kopen? Of heb ik dat mis?laatste aanpassing 26 oktober 2006 21:15

Dit betekend dat hij de beeldrechten van de foto behoudt en ze aan stockbureaus mag aanbieden. Oftewel; hij mag dan met de foto's doen wat hij wil.
yep...dus de fotograaf krijgt betaald en het model niet. en de fotograaf verdiend ook niet eens veel met stockfotografie.
denk niet dat veel fotografen blij zijn dat stockfotografie zo populair is.
 
Uitspraak van stardust (k) op vrijdag 27 oktober 2006 om 11:59:
yep...dus de fotograaf krijgt betaald en het model niet. en de fotograaf verdiend ook niet eens veel met stockfotografie.
denk niet dat veel fotografen blij zijn dat stockfotografie zo populair is.

ik dacht dat het moedel dan ook betaald kreeg :o
nee, model krijgt nada noppes
 
béétje jammer ;P
nou ja..wel een kans dat je een leuke publicatie krijgt doordat iemand je foto koopt/gebruikt
Ik ben ook nog even aan het denken wat ik nou wil. Vind het niet echt gaaf dat hij dan kan doen wat hij wil met MIJN foto!
 
Uitspraak van stardust (k) op vrijdag 27 oktober 2006 om 11:59:
denk niet dat veel fotografen blij zijn dat stockfotografie zo populair is.

Ik zelf publiceer (nog?) niet. Probleem is dat de kosten bij mij verschrikkelijk oplopen per jaar. Zit echt in de duizende euro's. Stockfotografie is wel een mogelijkheid om wat bij te verdienen maar kan volgens mij voor fotografen geen echte bron van inkomsten zijn. Bij shutterstock betalen ze bijvoorbeeld maar 0,25 dollar per gedownloade foto :-(


Uitspraak van Devil! op vrijdag 27 oktober 2006 om 14:13:
Vind het niet echt gaaf dat hij dan kan doen wat hij wil met MIJN foto!

Ik snap het gevoel wel maar denk je ook wel in dat een fotograaf die enigzins serieus bezig is echt vele duizenden euro's in zijn fotografie moet stoppen (camera, lenzen, studioflitsers, achtergronden, studio, rekwisieten, extra appratuur als windmachine, etc, etc, etc). Dit zal toch ergens vanuit betaald moeten worden.


Als er kans is op publikatie: Zorg gewoon dat je altijd eens bent met de inhoud van een foto...

Het blijft altijd een lastig onderwerp 'betaling bij shoots'. Ik geloof persoonlijk in het concept dat als het niet op tfp-basis is dat dan diegene die het meeste aan de shoot bijdraagt de persoon is die betaald wordt. Oftewel: gevorderd model bij 'middle of the road' fotograaf, dan betaald de fotograaf. 'Leuk model' bij gevordere fotograaf, dan betaald het model.

Ik heb niet de illusie dat hierover in deze wereld ooit een algemene concensus bereikt zal worden.


Leukste is toch als er een opdrachtgever zowel de fotograaf, het model als de MUA betaald. :-)
laatste aanpassing
 
Ik dacht dat ik een tijdje moest wachten op mijn foto's, maar Dick (Klikfoto) was zo aardig om vast wat te doen!

Een foto van gister:

laatste aanpassing
Uitspraak van stardust (k) op vrijdag 27 oktober 2006 om 12:38:
nee, model krijgt nada noppes

niet bij elke fotograaf hr, heb ook een 1x stock gedaan maar kreeg wel wat geld, niet onwijs veel maar wel iets van 150 euro. beter iets dan niets :)
Ik besloten er wel mee in te stemmen en dat ik dan zelf ook geen geld wil (idd de fotograaf maakt ook veel meer kosten). Wel wil ik zelf eerst de foto's bekijken en ze wel/niet goedkeuren.
niet bij elke fotograaf hr, heb ook een 1x stock gedaan maar kreeg wel wat geld, niet onwijs veel maar wel iets van 150 euro. beter iets dan niets


ja kan wel kloppen, maar is niet het istock fotografie dat je foto's maakt en afwachten of het wel verkocht word..ik had laatst ook een shoot,ook een soort stockfotografie en kreeg daar 200 euro voor. maar istock is heel goedkoop, dat kan ook zo vaak gedown load worden en zo vaak gebruikt worden...denk niet dat jij daar een shoot voor had.
 
Ik ga Eindelijk, ja eindelijk toch pics printen en in een boek stoppen en langs 2bureaus.. moeten ze me niet, danne kap ik ermee, moeten ze wel, then we go on ;)
succes ghislaine maar ik zou niet weten waarom ze jou niet willen hebben.

ik heb morgen mn 2e bodypaintshoot. en ik heb er zin in.


liefs jose
www.josedekleijn.nl
 

Jonne,
Natuurlijk, spontaan en leuk om mee te werken.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 29 oktober 2006 om 18:07:
Jonne,
Natuurlijk, spontaan en leuk om mee te werken.

Mooie meid en n mooie foto!
 
 
Waarom zoveel fotosoep bij al je foto's?
 
wel es gedaan, en dr staan nog een paar te wachten, maar dat komt vanzelf wel als t wat rustiger is met school/werk etc. ;)
Afgelopen zaterdag 'n shoot gehad in Sittard (met Patrick Ruyters)
en zondag (dag erna) in de buurt van Arnhem :| (met Rich Pontier & Tim Deibel)

Vanmiddag wat foto's ontvangen van Rich 8-) ;







De kwaliteit is veel slechter dan het origineel maar dat komt doordat ik ze wel móest verkleinen.
Uitspraak van - Sharonnetje op woensdag 1 november 2006 om 18:30:
Vanmiddag wat foto's ontvangen van Rich ;

:| Sharonnnnn

Wat doe je me aan 8) *Valt achterover*

(L) :$
 


hihi
ik zelf vind deze foto erg mooi geworden. simpel maar hij heeft wat vind ik. wat vinden jullie

 







:)
 
uhm vaag, sorry :S
 
ik bedoel dat over mij hoor ladylicious ;) omdat me foto niet gevonden is haha
 
Hey Sharon!!!

Sexy foto's hoor!!!
Jammer dat op de 2e foto je gezicht zo overberlicht is!!!
Of komt dat door het verkleinen?!

Kus


Uitspraak van - Sharonnetje op woensdag 1 november 2006 om 18:30:
Afgelopen zaterdag 'n shoot gehad in Sittard (met Patrick Ruyters)
en zondag (dag erna) in de buurt van Arnhem (met Rich Pontier & Tim Deibel)

Vanmiddag wat foto's ontvangen van Rich ;
 
Pff wat zie op de site van mn bureau, nog altijd mn nieuwe pics niet online, na 3weken nog niet, enne een andere meid, had deze week pas nieuwe pics, dat weet ik omdat ik dr ken, en die staan al gelijk online... lekker jongens :S
Begin het zo zat te worden.

Hoor het volgende week van een ander bureau of ze me moeten.. :S


:(
 
Nog nooit gehad.. Ik ben ook twaalf jaar héa :nocheer:
laatste aanpassing
 
Een paar foto's van mijn fotoshoot:



Uitspraak van - Sharonnetje op woensdag 1 november 2006 om 18:30:
Vanmiddag wat foto's ontvangen van Rich 8-) ;

Wow die eerste foto is echt gaaf! Vind de derde zelf wat minder door je pose maar goed, ieder zijn eigen smaak. Die eerste is echt wel cool! :ja:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 november 2006 om 20:15:
Nog nooit gehad.. Ik ben ook twaalf jaar héa

oow héa wat doe je dat op partyflock?
mag de eerste 6 jaar toch nog nergens binnen :lol:
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 november 2006 om 20:32:
mag de eerste 6 jaar toch nog nergens binnen

tegenwoordig is dat de eerste 4 jaar :'(
 
Shit man, ik ben uitgekozen om te dansen in de nieuwe clip van Don Diablo :O Maar ik kan niet!!!! :( :(
Enkele foto's uit shoots van de afgelopen weken:

1:

2:

3:

4:

5:

Groetjes,
Frank

Studio EF - Eigentijdse Fotografie
laatste aanpassing
 
good job frank :flower:
 
Edwin van Wier:





Dick Jansen www.klikfoto.com










Met mijn vrouwtje Karlijn


Weer met mijn vrouwtje


Michael Visser

laatste aanpassing
Mooie foto's paradise-jay, vooral die met je vrouwtje (y)!

Binnenkort heb ik ook een shoot met Edwin van Wier. Hoe vond je het om met hem te werken?
laatste aanpassing
 
2 Devil!:
Bedankt voor je complimentje... zit nu op het werk en had geen andere fotos van mij bij de hand... die zal ik nog wel posten.. want die zijn ook veel mooier nog. Dus blijf kijken. :P

Edwin van Wier...?
Tsjah... weet het niet... ik was te laat gekomen ivm met vertragingen, dus de shoot moest vrij snel. Dus vond het gewoon een heel slordige shoot.
Daarnaast assisteert hij wel redelijk goed... ik vind dat persoonlijk irritant maar kan me voorstellen dat dat voor mensen juist prettig werkt.

Dus om een goede indruk van hem te krijgen moet ik echt nogeens een shoot met hem in de planning gooien.

Maar wil je super fotos dan moet je me dat maar laten weten, want dan is dick jansen echt super... www.klikfoto.com

(K)
 


cynthia
 
Weer hele mooie foto Dick... Toppie...
Tot over 3weken kerel... eindelijk weer shooten... (Y)
 
en gefeliciteerd met je moppie in de telegraaf he.
 
Still no reply on my application for other agencies :(
@ ghislaine:

unbelievable! Welke agencies heb je mail gestuurd dan?

Je hebt zulke mooie foto's!!!!!! Hoe lang wacht je al op reactie?
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 november 2006 om 19:49:
Still no reply on my application for other agencies

Ik weet niet of je ze mailt of niet? Maar mailen werkt meestal niet.. Gewoon ff bellen voor n afspraak werkt t beste.