Partyflock

Forumonderwerp · 685932
2551x bekeken

Waarschuw beheerder
Gisteravond is m'n moeder overleden. Ze was al lang ziek en was de laatste dagen erg achteruitgegaan. Het is uiteindelijk snel gegaan.

Begravenisondernemer was net geweest, m'n zusje en ik hadden al de adressen op de rouw-enveloppen geschreven. Nu even rust...

Ben eerlijk gezegd op dit moment wel een beetje opgelucht dat ze niet meer hoeft te lijden. Maar hoe het over een paar dagen zal zijn, over een paar weken of maanden?

Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt en hoe ben je er mee omgegaan?

Inge

Waarschuw beheerder
hoi inge,
gecondoleerd met dit verlies :flower:
veel sterkte in de komende tijd en praat er over
met anderen
(K)

Waarschuw beheerder
heel veel sterkte en gecondoleerd..

mijn oma lag net 3dgn in een hospice en toen ik naar haar toe ging afgelopen vrijdag heb ik haad gewassen en eten gegeven en toen ik zei ,,morgen komt (mijn 2ling broer) Bernaldo thuis v/d kazerne!" toen zei ze vreemd genoeg : ,,dan ben ik er toch al niet meer :S"
toen we weggingen zei ze ,,zo nu gak maar es lkkr slapen ik ben doodop!"
En toen we thuis kwamen ging de telefoon dan zojuist mijn oma was overleden :S
super wazig en dubbelstrijdig want ik word morgen als 1e gebelt om 09:00u ofk geslaagd ben en om 09:45u word men oma begraven....

allemaal heel erg verdrietig maar ik wens je heel veel sterkte toe!!
Waarschuw beheerder
Gecondoleerd en sterkte ook voor familie & lotgenoten

Waarschuw beheerder
donateur
heel veel sterkte...:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleerd meisie:flower:

ik heb zoiets ooit meegemaakt met mijn tante, mijn lievelingstante, die kreeg geelzucht en ze heeft 3maanden moeten lijden. van de ene kant was ik erg opgelucht maar van de andere kant dat WAAROM gevoel heel erg. ik weet dat ze het goed heeft nu. maar ik mis haar heel erg. je moet je verdriet i.ig niet verbergen gewoon uithuilen:)
heel veel sterkte ermee, dikke (K)
Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleerd.... :flower:
Waarschuw beheerder
gecondoleerd (f)
en heel veel sterkte met t verwerken van dit verlies
(f)

Waarschuw beheerder
donateur
Gecondoleerd en sterkte! (F)
Waarschuw beheerder
Ik was 4 toen mijn moeder overleed, dus ik weet er nog weinig van.

Maar die gebeurtenis heeft wel mijn leven veranderd. Soms vraag ik me af hoe het zou zijn, als dat toen niet gebeurd was.

Gewoon positief blijven is het beste. Tijd heelt alles, hoe zwaar het ook is :)

:flower:
Waarschuw beheerder
Gecondoleerd
heel veel sterkte

Waarschuw beheerder
:O

:'(

meissie toch... gecondoleerd :flower:
heel veel sterkte de komende tijd... en idd... probeer er zoveel mogelijk met mensen over te praten... en het niet weg te stoppen, want t komt er eens... al is het dan over 10 jaar, er toch een keer uit

:knuffel:
Waarschuw beheerder
donateur
Hey Inge,

Allereerst gecondoleerd voor jou en je naasten. Hoe ga je ermee om? Dat is zo lastig, volgens mij doet iedereen dat anders. Praat er inderdaad veel over, vooral met mensen die je moeder kenden. Daar komen vaak de mooiste verhalen vandaan en kom je dingen over je moeder te weten die je misschien nog niet wist. Herinneringen zijn het grootste goed, verder kan ik jou, Chris en je familie alleen maar heel veel kracht toewensen en maak haar afscheid zo mooi en gedenkwaardig mogelijk, dat sterkt vaak ook enorm, dat je nog iets heel moois voor haar hebt kunnen doen...

:hug: van linda

Waarschuw beheerder
Gecondoleerd en sterkte (Y)

Waarschuw beheerder
gecondoleerd wijffie! stop het niet weg, maar praat erover!! succes ermee :flower:

Waarschuw beheerder
Hey...
Allereerst wil ik je condoleren met t verlies van je moeder... :hug:

Ik heb twee vriendinnen waarvan 1 van de ouders van is overleden... Voor hen is het uiteraard nog steeds wel moeilijk... maar ze proberen er t beste van te maken... Zorg ervoor dat je niet al je gevoelens op gaat kroppen... En zorg dat je met mensen blijft praten...

Heel veel sterkte dr mee... (F)

Waarschuw beheerder
Hey meis,

Ik heb wel een ouder verloren, maar dan plotseling.

Ik wou je heel veel sterkte wensen de komende tijd voor jou en je familie. Als je nog eens iets kwijt wilt ga gerust je gang ;)

Er is alleen geen handleiding over hoe je hiermee om moet gaan, kan je wel vertellen krop niets op. En probeer het onderwerp niet te vermijden.
Praten heeft mij enorm geholpen, het is voor mij nu anderhalf jaar geleden, maar denk er nog iedere dag aan :(

Dikke :knuffel: en (k)

Sandra

Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleerd..

het zal nog wel even erg moelijk worden allemaal.
maar ze lijdt nu nie meer.
en vergeet nie dat ze voort leeft in jou en in de rest van je fam.
en dat geeft ook een stuk troost want echt weg is ze nooit.

ik wens jou en je fam echt enorm veel sterkte toe met alles.
(K)

Waarschuw beheerder
Ik heb het 2 jaar geleden gehad met m'n vader. En ik ben er zo mee omgegaan:
Veel over de goeie dingen praten,
Veel bij vrienden zijn,
Veel denken aan hem...

En meer kun je op zich niet doen...

Waarschuw beheerder
donateur
hey inge

gecondoleerd wijffie

Ik weet wel hoe je je voelt, mijn moeder is 3 jr terug overleden andere omstandigheden dat wel... maar goed

I'll be there

:hug:
Waarschuw beheerder
Veel sterkte Inge,en ook voor Chris voor het verliezen van zijn schoonmoeder,
Waarschuw beheerder
heel veel sterkte meid
ik heb hetzelfde meegemaakt als jou, ook o 21 jarige leeftijd heb ik mijn moeder verloren aan een ziekte, tis heel moeiijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wens je heel veel sterkte in deze ontzettend moeilijke tijd..
Ook veel sterkte gewenst aan familie en nabestaanden..
Waarschuw beheerder
:flower::(

gecondeleerd en heel veel sterkte:d

veel praten en schrijf dingen op helpt ook goed om dingen te verwerken
sterkte

Waarschuw beheerder
hey inge,

ik weet nog dat je een tijd geleden in een topic vertelde over je moeder en de ziekte waar ze aan leed. hoeveel pijn het deed, hoe moeilijk het was om ermee om te gaan, hoe je vader erop reageerde... wat een verschrikkelijke ziekte is het toch.. meid, wat leefde ik met je mee.
en nu weer, hoewel je er waarschijnlijk weinig aan zal hebben aangezien we elkaar niet eens kennen.
toch hoop ik dat je enige troost kunt vinden in het 'van je af schrijven', hier op partyflock, en natuurlijk bij je familie en chris.

ik hoop dat je het ooit een plekje weet te geven, en tot die tijd: veel sterke met dit grote, pijnlijke verlies.

wendela

Waarschuw beheerder
donateur
Als je door je tranen
de zon niet meer ziet,
omringd wordt door duister
en licht jou verliet,

vertrouw dan dat morgen
de duisternis verdwijnt,
en aan de blauwe lucht
een heldere zon verschijnt.

Laat dat licht jou omringen,
een straal jou verwarmen,
de duisternis verdrijven,
je door vrienden omarmen.

Zij zullen helpen
in de donkerste nacht,
zodat ook jij weer
door je tranen heen lacht.

Heel veel sterkte meid!
De moeder van mijn beste vriendin is ook pas overleden!
Dus kan me heel klein ietsiepietsie beetje (eigenlijk niet dus)voorstellen hoe het voor je moet zijn!

(K)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd..

(F)
Waarschuw beheerder
hey Inge,

Als eerste wil ik je condoleren met dit grote verlies. Mijn moeder is in oktober overleden aan dezelfde kutziekte. In het begin vond ik het heel vreemd dat ik er niet echt heel veel moeite mee had. Ik vond het vooral zielig voor mijn vader. Maar toen ik een tijdje niet naar school hoefde en elke dag vrij was. Toen kwam de klap en was ik behoorlijk gedeprimeerd. Ik denk dat het komt doordat je in het begin doorleeft, alles moet regelen. Pas na een tijdje als alles tot rust is gekomen krijg je pas de kans om het te verwerken.In ieder geval dit gelde voor mij. Nu gaat het wel weer en denk ik niet de hele tijd aan mijn moeder, maar af en toe heb ik het zwaar. Maar dit zal altijd wel zo blijven denk ik.

Ik denk trouwens ook dat je je vader goed moet steunen. Mijn vader heeft het er veel zwaarder mee als mij. Ik ga elk weekend uit met mijn vrienden, train 2* in de week. Dus ik heb genoeg afleiding. Mijn vader ging als hij ergens naar toe ging altijd met mijn moeder. Voor hem geldt het gemis veel meer.
nou ja dit was mijn bijdrage ik hoop dat je er wat aan hebt.
Sterkte
Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleerd :flower: en heel veel sterkte!!

Waarschuw beheerder
gecondoleerd meid!

Waarschuw beheerder
Hoi meid, heeeeeeel veeel sterkte met dit grote gemis! Sterkte :knuffel: :flower:

Waarschuw beheerder
Hey Inge!
Gecondoleerd. :flower:
Heeeeel veel sterkte!!!!
:knuffel:

Waarschuw beheerder
Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Ik wens jou, Chris en de rest van je familie ontzettend veel sterkte toe!!
Waarschuw beheerder
donateur
Dit zijn de verschrikkelijke dingen in het leven. Allereerst gecondoleerd.

Mijn beste vriendin is haar moeder verloren aan een hersenbloeding, nu bijna 3 jaar geleden.. Het verdriet is immens maar zodra de maanden gaan verstrijken zal je het steeds beter een plek kunnen geven.. Praat er veel over met de mensen die dichtbij je staan.. Je zal merken dat het oplucht.
Ik wens je alle sterkte van de wereld! :knuffel:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleerd...

en heel veel sterkte voor jou en ook voor Chris

(F)

Waarschuw beheerder
gecondoleerd en heel veel sterkte :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Gecondoleerd beste Inge.

Ik wens je veel kracht toe in de komende tijd.

(F)

Waarschuw beheerder
donateur
Inge & Chris,
Erg veel sterkte gewenst de komende tijd, vooral erover blijven praten met bekende kan veel helpen met het verwerken.....
Gecondoleerd :flower:

Waarschuw beheerder
Sterkte Inge!
en Chris ook natuurlijk
:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Gecondoleerd (f)

Wens je heel veel sterkte!!

Mijn vader is 1 oktober alweer 5 jaar overleden door een hartstilstand :(
Vind het heel moeilijk om te zeggen hoe je er mee om kunt/ moet gaan want iedereen gaat hier anders mee om.
Bij mij heeft veel praten erg geholpen en de steun van familie en vrienden.
Hoop dat je een manier kunt vinden om er mee om te gaan!! nog maals sterkte (f)

Waarschuw beheerder
Meissie toch, gecondoleerd:flower:

Las toevallig vorige week voor het eerst het topic waarin stond dat je moeder zo ziek was.

Vond het echt erg om te lezen maar omdat er al een tijdje geen verontrustende berichten neergezet waren was ik in de veronderstelling dat het beter ging met je moeder.
Vreselijk om dit te horen..
Probeer erover te praten en het een plekje te geven.
Ik heb t zelf niet meegemaakt gelukkig.
Heb wel anderhalve maand terug afscheid moeten nemen van mijn opa.
Heb t er nog steeds moeilijk mee omdat ik een hele goed band had met hem.
Gisteren kreeg ik van mijn moeder zijn petjes die hij altijd droeg. Ze roken nog steeds naar hem. Deed me wel even pijn. Maar ben wel blij dat ik ze heb.:yes:

Ik wens jou en de familie en alle andere heel veel sterkte toe..
Hou je taai..
En krop je gevoelens niet op..
(K)

Waarschuw beheerder
gecondoleerd meisje

ik weet precies hoe t is mijn moeder is 7 jaar geleden overleden aan kanker.

probeer er over te praten, ga er niet alleen mee rondlopen en prop niet alles op.
want dat is de fout die ik heb gemaakt.

veel sterkte voor jou en je familie

Waarschuw beheerder
Mijn condoleances :flower:
Waarschuw beheerder
Gecondoleerd, en heel veel sterkte.
Ook voor Chris en de rest van de familie.
Waarschuw beheerder
donateur
Sterkte Inge en Chris :flower:

Waarschuw beheerder
Zo zie je toch maar weer hoe veel van ons al een ouder hebben die is overleden, en idd meestal door die kutziekte!

En sommigen waren ook nog zo jong. Ik ben blij dat ik nu al wat ouder ben, m'n broertje is 13. :( Ik denk dat het voor hem veel moeilijker zal worden.

Inge

Waarschuw beheerder
gecondoleert en veel sterkte:flower:

Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleert en sterkte meid.

Ik weet nog dat toen mijn vader stierf ik het allemaal in een roes heb beleefd, ik was heel koel en heb geen traan gelaten. De man was ook al jaren ziek geweest, maar toch kwam het onverwacht. Pas maanden later heb ik de klap van het velies van mijn pa gekregen, en dat heeft best wel een tijdje geduurt voor ik het echt verwerkt had...
Waarschuw beheerder
donateur
Knap van je,dat je zo sterk blijft!
Wens je alle sterkte die je nodig hebt.

Gecondoleeerd

Jeroen