4 volgers · 77126x bekeken
oehoeeee nog paar dagen
Zin in! Straks al even online inchecken en dan zijn we er helemaal klaar voor
Zin in! Straks al even online inchecken en dan zijn we er helemaal klaar voor
nog 24 uur dan zitten we in de trein naar schiphol
enjoy
en laat hier vooral niet al te veel weten hoe leuk t is.....
doe dat maar over 3 weken
Gvd al de hele week slecht weer, en aankomende week wordt het er niet beter op
waar zit je dan? Ik weet dat het op Koh Chang ook al slecht weer was darom zijn wij verkast naar Koh Lanta.
donateur
Zou wel willen weten of het leuk is om daar te wonen in BKK. Het is wel erg moeilijk om daar een goeie baan te krijgen of je moet een eigen toko hebben
Volgens mij is het alles behalve goed voor je gezondheid
welkom thuis
Tnx, hoe hebben jullie het gehad? Waar zijn jullie geweest?
Koh Lanta
Goede keuze, gezellig en mooi eiland.
Volgend jaar ga ik ook weer terug..heerlijk!!
Nog mensen die ook op Ko Lipe zijn geweest? Zeker een aanrader.
Je kunt beter duikinstructeur worden en op een van de eilanden een baan zoeken
lijkt me ook niet echt gezond. Al vinden wji duiken wel geweldig
WIj hebben het super gehad. BKK geweest en Koh Lanta. Meer tijd hadden we niet dit keer
Hoe was jou vakantie?
ZIjn nie naar Koh Lipe geweest. Volgende x misschien. Is wel klein en druk daar toch?
Koh pi pi
lekker rondrijden en eilandjes hoppen
Is wel klein en druk daar toch?
Klein wel, drukte valt wel mee..over een paar jaar is het wel net zo druk als Phi Phi.. komen steeds meer toeristen op af.
Het mooie is dat er niet eens een pier is en je de laatste meters met je koffer door het water aan land moet, geen autowegen netzoals in Phi Phi!
Voor mij was het wel het mooiste eiland wat ik gezien had..
laatste aanpassing
Klein wel, drukte valt wel mee..over een paar jaar is het wel net zo druk als Phi Phi.. komen steeds meer toeristen op af.
Het mooie is dat er niet eens een pier is en je de laatste meters met je koffer door het water aan land moet, geen autowegen netzoals in Phi Phi!
Voor mij was het wel het mooiste eiland wat ik gezien had..
schijnt ook de locatie te wezen waar veel films worden opgenomen zoals The Beach
ben wel benieuwd naar Ko Samui
schijnt ook de locatie te wezen waar veel films worden opgenomen zoals The Beach
The Beach is op Phi Phi opgenomen
Koh Samui is leuk... ik heb zo'n heimwee
![[img width=679 height=452]https://album.partyflock.nl/62058401.jpg[/img]](https://album.partyflock.nl/62058401.jpg)
is niet op het grote eiland phi phi zelf btw.
Zo lekker eten daar
als er geen kids komen bij ons dan volgend jaar die kant weer op, maar dan wel 3 weken.
als er geen kids komen bij ons
gewoon niemand uitnodigen en de deur op slot doen .
en alvast boeken,.. goeie stok achter de deur
ZIjn nie naar Koh Lipe geweest. Volgende x misschien. Is wel klein en druk daar toch?
6 jaar geleden geweest,.. toen nog erg rustig, maar al wel in ontwikkeling.
Zou er nu niet meer naar toe willen.
Veel te druk geworden (in vergelijking met toen)
laatste aanpassing
ben wel benieuwd naar Ko Samui
Ik vond samui niet zo veel aan. Heb meer lol gehad op tao met het duiken en alles wat daarbij kwam kijken.
Zou wel willen weten of het leuk is om daar te wonen in BKK. Het is wel erg moeilijk om daar een goeie baan te krijgen of je moet een eigen toko hebben
Bangkok is tof.
Werk is lastig. Eigen toko ook omdat je een bepaald aantal Thai in dienst moet hebben.
En voor een kleine zelfstandige (ondanks het hebben van personeel) helemaal, omdat je geen bedrijf voor 100% kunt bezitten als buitenlander.
Lust alleen geen rijst
Is geen enkel probleem. In de meeste grotere steden en toeristische plekken heb je sowieso allerhande soorten keukens/eten.
En je kunt dezelfde heerlijke Thaise gerechten ook met noodles of mie eten.
Als je dat ook niet lust... tja...
Bangkok is tof.
I know, maar er leven is wel anders dan vakantie. heb al info opgezocht enzo. idd heb je eigen toko en er moet werk gedaan worden dat Thaaise mensen ook kunnen dan ben je verplicht om een Thai in dienst te nemen en mag je zelf niet dat werk verrichten.
Is hier wel anders
Jomtien zijn we ook ffies geweest.
thaaise koning die zijn volk zo beschermd
Was het maar zo nobel.
Er is een fantastisch en verhelderend boek 'The King Never Smiles"
Niet lezen of meenemen naar Thailand, anders zit je meteen in het monkeyhouse (de gevangenis)
Een aantal families beheren de gehele economie en dulden geen anderen naast zich.
De koning is hier bij betrokken.
Vandaar ook de grote rellen tussen de gelen en de roden.
Had niets met volkopstand te maken: Het was een strijd tussen rijke families onderling.
De ene koningsgezind, de andere Thaksin-gezind.
Maar de gezamenlijke vijand zijn de Farang.
Wij dus
donateur
Hoe was jou vakantie?
Super!! Zoveel gezien, zoveel gedaan, de tijd vloog echt om. 4 landen geweest in een maand, maar allemaal weer even bijzonder
Vandaag trouwens m'n Advanced Open Water pasje binnen gehad, zowaar zijn ze eens snel bij PADI
*heimwee*
+1
Ben vandaag een poging aan het doen tot het maken van Mango & Sticky Rice, hopen dat het lukt
Wat vinden jullie nou het aller lekkerste Thaise eten?
als er geen kids komen bij ons dan volgend jaar die kant weer op, maar dan wel 3 weken.
Thailand is het uitstellen van kids wel waard
Ik vind bijna alles lekker behalve vis, maar ben gek op de simpele Massaman curry met kip, aardappels en rijst
Zoveel.
red curry met groente en diverse vlees soorten.
King Prawns op de grill met zwarte pepper en knoflook
krab in red chilli :honer:
Thailand is het uitstellen van kids wel waard
neuhh. zijn er nu 2 x geweest. niet vaak genoeg, maar kinderwens is wel belangrijker.
Heb weer heerlijk gedoken. 2 haaien gezien van redelijk dichtbij. de leppardshark en reefshark de blacktip
Gedoken bij Koh Lanta.
Koh Bidu en Koh nog iets.
Koh Bidu is iig veel leuker om te duiken. Hin Deang zou ik niet zo snel heen gaan. Is 4 uur varen enkele reis voor 2 duiken. Duiken vanaf Koh Lanta zijn deelfde plekken als je op Koh Phi phi zit alleen dan verder varen. En ik vind het duiken bij deze duikscholen minder leuk, omdat het zo massa duiken is (N) En je gaat een uur duiken dan de boot op uurtje wachten en wrodt er snel weer gedoken. en dan meteen terug
Op Koh phi phi heb je blue view divers die zijn pas
dan ga je met max 4 mensen en een DM. meer niet. En ga je ergens op een verlaten eilandje ff wat eten bij komen en dan 2e duik doen.
Koh Bidu is iig veel leuker om te duiken. Hin Deang zou ik niet zo snel heen gaan. Is 4 uur varen enkele reis voor 2 duiken. Duiken vanaf Koh Lanta zijn deelfde plekken als je op Koh Phi phi zit alleen dan verder varen. En ik vind het duiken bij deze duikscholen minder leuk, omdat het zo massa duiken is (N) En je gaat een uur duiken dan de boot op uurtje wachten en wrodt er snel weer gedoken. en dan meteen terug
Op Koh phi phi heb je blue view divers die zijn pas
neuhh. zijn er nu 2 x geweest. niet vaak genoeg, maar kinderwens is wel belangrijker.
Heb weer heerlijk gedoken. 2 haaien gezien van redelijk dichtbij. de leppardshark en reefshark de blacktip
Leuk, wanneer zijn jullie weer geweest dan ?
Black tips & Leopards
Bij Phi Phi of ergens anders ?
Dus maar ff ticketje geboekt net...
Kan niet anders zeggen dan dat ik best jaloers ben
we zijn net een week terug
We zijn op Koh Lanta geweest en het duiken is idd bij phi phi
Lekker hoor, ik wil ook
Kon alleen dit voorjaar niet, ben in Januari naar Lapland gegaan
Volgend jaar maart hoop ik...
dat is idd wel heel anders. Zal ook wel top zijn geweest.
ben in Januari naar Lapland gegaan
Lijkt me ook echt zo mooi!!!! Maar is nog best een prijzige bestemming voor een weekje
Koh Bida (bij Phi Phi) en Koh Haa (onder Koh Lanta)
Lijkt me ook echt zo mooi!!!! Maar is nog best een prijzige bestemming voor een weekje
Lapland is echt gruwelijk mooi, ik wil heel graag terug in Januari
Wel prijzig, maar Januari is redelijk goedkoop omdat de dagen vrij kort zijn
Koh Bida (bij Phi Phi) en Koh Haa (onder Koh Lanta) Wel een super mooie duik gemaakt bij Koh Haa met een stop in een grot
Oh echt, zijn jullie bij beide Bida's geweest ? Bida Nok en die ernaast is Bida Nai dacht ik ?
Daar heb ik toen ook gedoken, heel veel Leopards en Black Tips en zeeslangen
Het was echt een gruwelijk mooie duikspot, wel heel veel stroming gehad maar dat mocht de pret niet drukken !
Koh Haa staat genoteerd voor de volgende trip