Partyflock

Forumonderwerp · 682947
4 volgers · 79118x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
wie gaat allemaal naar Thailand toe?

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ladida op dinsdag 28 juli 2009 om 12:41:
je kunt vandaag nog als je ff goed zoekt
wij wisten ook niet hoe snel we daar weg moesten.
gelijk na 1e nacht, eerste vlucht naar t zuiden; 2e nacht in een mooi huisje op Koh Lipe

Een half uur na dat bericht heb ik ook gelijk een bus + boot tocht geregeld naar Koh Tao, waar ik nu ben :D Bevalt me hier echt stukken beter!

Uitspraak van Laris82 op dinsdag 28 juli 2009 om 13:40:
Wij vonden Bangkok juist een geweldige stad! Veel te doen, te zien en beleven en heel veeeeel eten overal

meh, na een reis van 24 uur (terugkerende vlucht + vertraging :() zonder te slapen zat ik er echt ff doorheen, en eenmaal aangekomen op Khao San Road werd ik overdonderd door verkopers, aansmeerders en mooipraters, waar ik op dat moment dus echt totaal geen zin in had!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 13:49:
Ik zou niet gelijk weggaan uit BKK. Blijf in ieder geval nog een daggie om te kijken, je moet het wel meegemaakt hebben.

Nou ja, ik vertrek de 24e, en ik moet 3 dagen van tevoren mn terugvlucht bevestigen, dus dan ben ik sowieso in BKK. Die daagjes ga ik nog wel ff proberen om ervan te genieten :P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 09:01:
Ga je duiken?

Jup, ben nu bezig voor m'n PADI Open Water certificate! :D Nog 2 dagen te gaan, misschien Advanced course er ook achteraan, en dan op tijd naar Ko Phan-Gan voor de fullmoonparty, mooie planning lijkt me zo :)

Koh Nuan-Yang (ofzo) heb ik trouwens gezien vanaf de boot naar Ko Tao, zag er mooi uit idd, maar hoef er niet per se heen...ben nu op Ko Tao, en Ko Phan-Gan, Ko Samui en Ko Phi Phi staan nog op de planning, voor mij wel genoeg Ko's voor een maandje :P

YOURI: alleen reizen is absoluut aan te raden! Ik ben hier ook alleen, eerste keer backpacken en gelijk alleen in een ver land, aan het begin beetje eng (in BKK vroeg ik me ff af of het wel verstandig was geweest), maar ik ben hier nu 3 dagen en voel me echt helemaal op mn gemak. :) BKK zit vol met backpackers die je kunnen helpen met verhalen over waar je heen moet of kunt slapen, of waar je gewoon een paar daagjes mee kunt rondlopen. T'is echt bijzonder layed-back en makkelijk allemaal, en veilig, tis een avontuur maar tis absoluut de ''moeite'' waard!
Waarschuw beheerder
ik heb geboekt bij 333travel! Vlieg aanstaande dinsdag met eva-air (plus gratis overnachting) :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 'Lee op woensdag 29 juli 2009 om 13:00:
Koh Nang Yuan

Die twee bergen 'Twin Peaks' is ook een favoriete duikplek, ben zelf niet op het eilandje geweest, maar wel gezien vanaf de boot en dat strand lijkt me idd het proberen waard (y)

Uitspraak van YOURI*teaser* op donderdag 30 juli 2009 om 11:28:
zuipvakantie in een bad plaats met een Kees kroket enzo

Backpacken is veel leuker B)

Uitspraak van YOURI*teaser* op donderdag 30 juli 2009 om 11:28:
kan het dan voor het zelfde geld of minder als bij kras?

Je kunt het zeker voor minder doen. Ik wilde eerst met Fox, maar uiteindelijk besloten om zelf te gaan en gewoon het reisschema van Fox beetje herschreven en zo zelf alles langs gereisd, werkte perfect en was zeker 500 euro minder kwijt, en daarvoor kon ik ook nog eens 2 weken langer blijven :-O

Net als wat iedereen hier bijna zegt, gewoon alleen je ticket boeken en evt eerste overnachting en vanuit daar kun je de rest makkelijk plannen (y)

Uitspraak van Ladida op donderdag 30 juli 2009 om 12:06:
neem eens contact op met Marc: info@duikeninthailand.com
(regelt ook gelijk onderdak bij de duikschool voor je)

Die heb ik ook gebeld ja, en die kwam me dus mooi niet ophalen :[ Beter ga je naar Ban's Diving of Sunshine Divers (Y)

Uitspraak van YOURI*teaser* op donderdag 30 juli 2009 om 13:25:
Heb nu bv al een vlucht voor 2 personen, 3 dagen 2 nachten in een hotel in bangkok met transfer. voor deze prijs

Voor dat geld heb ik alleen 4 weken in Bangkok rondgereisd :|

Transfer is niet nodig joh, je kunt zo de bus pakken, kost je nog geen 3 euro per persoon :flower:

Uitspraak van YOURI*teaser* op donderdag 30 juli 2009 om 14:14:
Raften

Is alleen leuk in het regenseizoen, ik heb het gedaan en toen was het dry season......dan mag het de naam 'raften' dus eigenlijk niet hebben ;-)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 17:44:
Jup, ben nu bezig voor m'n PADI Open Water certificate

Tof! Welke duikschool?
Waarschuw beheerder
Ik had deze duikschool gevonden
http://www.duikeninthailand.com/Open%20water.htm
Waarschuw beheerder
Zie wel dat de tickets elkaar nie tveel ontlopen kwa prijs. als ik rond 5 oktober wil vertrekken zit het allemaal ronde de 600 euro.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 19:22:
Is alleen leuk in het regenseizoen, ik heb het gedaan en toen was het dry season......dan mag het de naam 'raften' dus eigenlijk niet hebben

:lol: klopt. Wij hadden hier en daar een stroomversnelling, maar het is pas leuk als het eng wordt :lol:

In Juli staat het water al een stuk hoger, en volgens onze gids kan het in Oktober zelfs gevaarlijk worden,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van YOURI*teaser* op donderdag 30 juli 2009 om 23:59:

Geloof me nou, je wordt DOODGEGOOID met duikscholen op Koh Tao :lol:
De site die je hebt gevonden is niet duur trouwens.

Als je gaat duiken, ga dan naar Sail Rock !
Grote kans op whalesharks :lief: en een leuke schoorsteen waar je doorheen kan :D

Chumpon Pinnacle is ook leuk, maar dan moet je wel je brevetje hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 17:44:
Khao San Road

:lol: wie gaat er dan ook daarheen??????
Waarschuw beheerder
Sjonge wat krijg ik er zin in :) zijn er nog meer mensen hier die in oktober gaan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van YOURI*teaser* op vrijdag 31 juli 2009 om 10:44:
Sjonge wat krijg ik er zin in zijn er nog meer mensen hier die in oktober gaan?

Wacht maar totdat je er geweest bent... ik heb gewoon heimwee :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:57:
ik heb gewoon heimwee

ik heb ook nog steeds heimwee :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van N@RCISSA & VORTEX op donderdag 30 juli 2009 om 18:42:
ik heb geboekt bij 333travel! Vlieg aanstaande dinsdag met eva-air (plus gratis overnachting)

Ook een overnachting in het Eastin hotel?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:57:
Wacht maar totdat je er geweest bent... ik heb gewoon heimwee

Same here! Zou zo weer gaan :yes:..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van YOURI*teaser* op donderdag 30 juli 2009 om 23:59:

Ik ook, en toen gebeld met die man, alles afgesproken, maar hij is nooit gekomen. 4 uur in de haven van Koh Tao tevergeefs gewacht, onbereikbaar :no: Dus ik zal 'm je iig niet aanraden ;-)

Beter naar Ban's Diving Resort: http://www.kohtaobansdiving.com/

of naar Ties en Shirley, met hem heb ik (overigens via Ban's) mijn adventure dive gedaan: http://www.duikeninthailand.info/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 08:47:
Geloof me nou, je wordt DOODGEGOOID met duikscholen op Koh Tao

True :jaja: In principe is het uitstappen bij de pier, en dan staan er tig van die ventjes te wachten met foldertjes die je allemaal willen leren duiken, dus als je van tevoren niet kunt beslissen, kom het daar vast helemaal goed (Y) :lol:

zijn er nog meer mensen hier die in oktober gaan?

:no: februari/maart pas weer

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 12:16:
ik heb ook nog steeds heimwee

Mijn heimwee gaat nooit over :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:22:
Ook een overnachting in het Eastin hotel?

yes! ben benieuwd
Waarschuw beheerder
ik ben van plan om hier te duiken: www.ImpianDivers.com
las op diverse fora goede recensie.. en krijg gratis overnachtingen :d (kan altijd checken of hotelkamer wat is)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 17:36:
ook, en toen gebeld met die man, alles afgesproken, maar hij is nooit gekomen. 4 uur in de haven van Koh Tao tevergeefs gewacht, onbereikbaar Dus ik zal 'm je iig niet aanraden

Ow das idd niet echt goed nee. Ik zal nog eens wat andere dingen bekijken. Wil wel iets goeds hebben, als ik daar iets meer voor moet betalen dat maakt niet uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 17:36:
Beter naar Ban's Diving Resort: http://www.kohtaobansdiving.com/

Die is ook helemaal niet duur. en die kamers die je erbij kan nemen zien er ook goed uit!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 19:22:
Tof! Welke duikschool?

Ban's Diving Resort! :D

Ben zojuist geslaagd voor m'n Open Water cursus. B) Duiken hier was best vet, genoeg te zien onderwater, en de hele ervaring is gewoon cool. Ik zou Ban's ook absoluut aanraden; 9000 baht voor de cursus (4 dagen theorye, 4 duiken, en eten en drinken onderweg) incl. accomodatie. De kamers die je erbij krijgt zijn vrij crappy, als je dat niet chill vind kun je voor 500 baht een betere room met airco erbij krijgen. Ik zit er nu nog over te twijfelen om gelijk door te gaan voor m'n Advanced Course, ik heb toch nog een paar dagen door te brengen voor de fullmoonparty.

Uitspraak van Laris82 op vrijdag 31 juli 2009 om 09:13:
wie gaat er dan ook daarheen??????

Ja weet ik veel, ik hoorde dat dat ''the backpacker place to be'' was...was het misschien ook wel in bepaald opzicht, maar echt relaxed is het er niet. Maar het kan wel leuk zijn denk, als je maar in de goeie bui bent. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van YOURI*teaser* op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:07:
Die is ook helemaal niet duur.

Ik vond het niet duur iig, en je kunt er perfect eten en dat is ook erg goedkoop :jaja: Ik had een simpele kamer met fan en cold shower, ik betaalde tijdens de Padi curcus er 200 baht per nacht voor geloof ik. Vond het prima te doen, eigen balkonnetje, tv, dikke prima (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:45:
Ben zojuist geslaagd voor m'n Open Water cursus. Duiken hier was best vet, genoeg te zien onderwater, en de hele ervaring is gewoon cool. Ik zou Ban's ook absoluut aanraden; 9000 baht voor de cursus (4 dagen theorye, 4 duiken, en eten en drinken onderweg) incl. accomodatie. De kamers die je erbij krijgt zijn vrij crappy, als je dat niet chill vind kun je voor 500 baht een betere room met airco erbij krijgen. Ik zit er nu nog over te twijfelen om gelijk door te gaan voor m'n Advanced Course, ik heb toch nog een paar dagen door te brengen voor de fullmoonparty.

Cool! Zijn de lessen goed te volgen daar? en hoe groot zijn de groepen. Die prijzen van de kamers is echt cheap. voor dat geld zou je bijna de luxe suit pakkken :D

Die fullmoon party's is dat elke week ofzo?? of hoe gaat dat?

Waarschuw beheerder
donateur
Ben zojuist geslaagd voor m'n Open Water cursus. Duiken hier was best vet, genoeg te zien onderwater, en de hele ervaring is gewoon cool. Ik zou Ban's ook absoluut aanraden; 9000 baht voor de cursus (4 dagen theorye, 4 duiken, en eten en drinken onderweg) incl. accomodatie. De kamers die je erbij krijgt zijn vrij crappy, als je dat niet chill vind kun je voor 500 baht een betere room met airco erbij krijgen. Ik zit er nu nog over te twijfelen om gelijk door te gaan voor m'n Advanced Course, ik heb toch nog een paar dagen door te brengen voor de fullmoonparty.

Ik zeg: doen! Ik had spijt dat ik het niet heb gedaan, maar had ook te weinig tijd :/

Van wie had je les? Doe ze de groeten! Ik ga er volgend jaar zeker weer terug om m'n advanced te doen daar, geweldige tijd gehad daar (Y)

Uitspraak van YOURI*teaser* op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:55:

Elke maand :flower:
Waarschuw beheerder
Ik probeer toch wel een soort van schema te maken, of we ons er aan gaan houden weet ik niet. ben nu tot dag 12 :D
Dag 1: 3 oktober Vertrek schiphol vlucht KL877 20.45
Dag 2: 4 oktober Aankomst Bangkok 12.30
Transfer naar hotel, ff bijkomen, evt. middag dutje. ’s Avonds bangkok in.
Dag 3: 5 oktober 2009 Fietstocht Co van kessel.
Verder orienteren.
Dag 4: 6 oktober Binnenlands vluchtje naar Koh Sumai, hotelletje zoeken.
Lekker relaxen
Dag 5: 7 oktober Nog steeds lekker chillen in Koh Sumai, beetje sight seeing.24uur duikregel
Dag 6: 8 oktober Naar het eiland Koh Tao om te duiken daar verblijven tm 14 oktober
Dag 12:

daarna zal het wel meer losse dingen worden. Wat adviseren jullie? vanuit het duiken in het zuiden blijven richting phuket gaan. Of lekker naar het wat goedkopere maar ook mooie chiang ming en daar dingen doen?

Cee> die 2 daagse jungletocht die jij gedaan hebt die was in chiang ming toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van YOURI*teaser* op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:59:
daarna zal het wel meer losse dingen worden. Wat adviseren jullie? vanuit het duiken in het zuiden blijven richting phuket gaan. Of lekker naar het wat goedkopere maar ook mooie chiang ming en daar dingen doen?

Ga je backpacken? dan zou ik niet zo'n strak schema aanhouden, maar gewoon wat plaatste opschrijven die je wilt bezoeken. Het is er zo laid-back dat zo'n strakke planning alleen maar stress geeft :flower:

Phuket vond ik zelf niet heel bijzonder, Chiang Mai is zeker een bezoekje waard, je kunt vanaf Samui daar naartoe vliegen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 11:02:
Ga je backpacken?

Nee niet echt, we willen wel gewoon relaxen, en slapen in goede kamers :). Maar ook wel weer dingen zien.

Is er iemand wezen vissen in thailand? en dan bedoel ik op zee, big game fishing.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 11:02:
dan zou ik niet zo'n strak schema aanhouden, maar gewoon wat plaatste opschrijven die je wilt bezoeken

Het enigste wat ik wel redelijk strak in de planning wil hebben is het duiken. Dat is gewoon een must. De rest zien we wel. Ga zo ff een boek halen over thailand ff kijken of er wat is staat.

Misschien dat we gewoon in de hele vakantie 3 of 4 hotels pakken en vanuit daar dingen gaan doen. Vanuit bangkok een aantal dingen, dan Koh sumai.
en dan nog een hotel in Chiang ming, en dan vanuit daar weer dingen gaan ondernemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat adviseren jullie? vanuit het duiken in het zuiden blijven richting phuket gaan. Of lekker naar het wat goedkopere maar ook mooie chiang ming en daar dingen doen?

Ik zou idd ook geen strakke planning maken, hadden wij eerst ook gemaakt, uiteindelijk toch de plaatsen gezien en de dingen gedaan die we wilden doen... Aan een schema houden is echt niet te doen, vooral niet als je tussendoor wilt gaan stappen of het ergens super mooi vindt. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ! (6) * N. * (6)™ ! op zaterdag 1 augustus 2009 om 12:13:
k zou idd ook geen strakke planning maken, hadden wij eerst ook gemaakt, uiteindelijk toch de plaatsen gezien en de dingen gedaan die we wilden doen... Aan een schema houden is echt niet te doen, vooral niet als je tussendoor wilt gaan stappen of het ergens super mooi vindt.

Wij hebben wel 3 weken gebackpackt met een schema en beviel supergoed, maar je moet er van houden, ik vind het prettig om een beetje schema te hebben. Bovendien hebben we door dit schema in die 3 weken superveel gezien, maar voelde het wel heel relax! Maar de meesten reizen inderdaad op de bonnefooi en dat is prima te doen :yes:
Waarschuw beheerder
Zo zie je maar weer. iedereen vind zijn weg in thailand, met of zonder planning :)

maandag ticket boeken YEAH!! Zit wel in het regenseizoen zag ik, maar achja heeft ook wel iets.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 14:12:
ik vind het prettig om een beetje schema te hebben.

Enige waar we ons aan moesten houden waren de vluchten die we in NL hadden geboekt..

Uitspraak van YOURI*teaser* op zaterdag 1 augustus 2009 om 15:24:
Zit wel in het regenseizoen zag ik, maar achja heeft ook wel iets.

Fuck regenseizoen.. :P wij hebben in 20 dagen 2x regen gehad :D.. schijnt in oktober wel stukken meer te regenen, maar dat zal je reisje vast niet bederven :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van YOURI*teaser* op zaterdag 1 augustus 2009 om 11:17:
Misschien dat we gewoon in de hele vakantie 3 of 4 hotels pakken en vanuit daar dingen gaan doen. Vanuit bangkok een aantal dingen, dan Koh sumai.
en dan nog een hotel in Chiang ming, en dan vanuit daar weer dingen gaan ondernemen.

Waar light Chiang ming?? Bedoel je Chiang Mai??
Waarschuw beheerder
Sjonge wat krijg ik er zin in :) zijn er nog meer mensen hier die in oktober gaan?

:yes: ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op zondag 2 augustus 2009 om 19:12:
Waar light Chiang ming?? Bedoel je Chiang Mai??

idd die bedoel ik ...pfff al die rare namen :D
Waarschuw beheerder
Ben zojuist geslaagd voor m'n Open Water cursus

Gefeliciteerd! Nu genieten van het duiken, beetje ervaring opdoen en daarna later pas een keer advanced doen (Y)
Heb je veel meer aan! Nu kun je net een beetje duiken, begin je net pas een beetje vertrouwd te raken met alles onder water, je gear en je eigen kunnen... ik zou het echt eerst daarbij houden, dan heb je straks ook veel meer aan je advanced.

Ja weet ik veel, ik hoorde dat dat ''the backpacker place to be'' was

:lol: uh... ja... place to be voor stinkende backpackers ja :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Laris82 op maandag 3 augustus 2009 om 13:11:
uh... ja... place to be voor stinkende backpackers ja

:lol: inderdaad ja, lopen aardig wat ranzige gasten daar :yes:
En dan ook allemaal op de straat zitten terwijl er stoelen staan :rot:
Rambuttri daarentegen vind ik wel leuk, ook veel backpackers, maar toch ander volk dan op Khao San :yes:
Waarschuw beheerder
Zo ticket is geboekt! 2 oktober vliegen!
Waarschuw beheerder
Vliegtuig van bangkok air neergestort op koh sumai. Iemand in de buurt daar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van YOURI*teaser* op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:02:
Vliegtuig van bangkok air neergestort op koh sumai. Iemand in de buurt daar?

Mn maatje zag t vliegtuig neerstorten. Hier een foto:

[img width=1024 height=768]http://www.pattaya-live.com/uploads/monthly_08_2009/post-212-1249377182.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Cee> die 2 daagse jungletocht die jij gedaan hebt die was in chiang ming toch?

Chiang Mai :jaja: en zeker weten doen (y)

Waarschuw beheerder
Gebeurt wel vaker in Thailand, en altijd met slecht weer... :lol:
Ik heb me toen ook voorgenomen: met te slecht weer vlieg ik niet, dan maar een dag wachten (y)
En op Samui kan het flink tekeer gaan, ook toen wij er waren en dat was nog begin regenseizoen....

Vliegtuig stort neer op Thais vakantie-eiland
Uitgegeven: 4 augustus 2009 10:31
Laatst gewijzigd: 4 augustus 2009 10:54

BANGKOK - Een vliegtuig van de Thaise luchtvaartmaatschappij Bangkok Airways is dinsdag neergestort bij de landing op het vliegveld van het vakantie-eiland Koh Samui.
© ANPZeker een inzittende is daardoor om het leven gekomen, zeven mensen zouden gewond zijn geraakt. Dat meldde de plaatselijke politie.

Het vliegtuig raakte tijdens slecht weer een oude verkeerstoren van het vliegveld. Het toestel was naar verluidt met ongeveer zeventig mensen aan boord, voornamelijk toeristen, vertrokken vanuit de zuidelijke stad Krabi.

Het is nog niet bekend of onder de inzittenden ook Nederlanders zijn.

Volgens persbureau AFP zijn alle passagiers geëvacueerd.

© ANP/NU.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:09:
Mn maatje zag t vliegtuig neerstorten. Hier een foto:

Kan hem niet zien helaas... kruisje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:22:
Kan hem niet zien helaas... kruisje

Nu wel??
Waarschuw beheerder
donateur
Vond het zowieso maar enge vliegtuigjes richting Samui, wij zaten in zo'n propellervliegtuigje, was blij toen k kon uitstappen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ! (6) * N. * (6)™ ! op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:36:
Vond het zowieso maar enge vliegtuigjes richting Samui, wij zaten in zo'n propellervliegtuigje, was blij toen k kon uitstappen..

Dit was precies zo'n vliegtuig. Heb er twee keer in gevlogen persoonlijk niets op aan te merken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:31:
Nu wel??

Jep. Kut zeg... vaag om te zien ook als je er zo dichtbij zit. Maar dat is niet zo moeilijk op die luchthaven :lol:

Uitspraak van ! (6) * N. * (6)™ ! op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:36:

Ik heb met Bangkok Air 3 keer met een airbus gevlogen, en 1 keer met een propellor van Samui naar Phuket. Moet zeggen dat die propellor tegen verwachtingen in echt relaxed was !
Paar jaar terug is er ook al 1 van One Two Go gecrashed door toch te vliegen met slecht weer. Wat dat betreft zijn die Thai een beetje hardleers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:43:
Ik heb met Bangkok Air 3 keer met een airbus gevlogen, en 1 keer met een propellor van Samui naar Phuket. Moet zeggen dat die propellor tegen verwachtingen in echt relaxed was !
Paar jaar terug is er ook al 1 van One Two Go gecrashed door toch te vliegen met slecht weer. Wat dat betreft zijn die Thai een beetje hardleers.

Probleem is dat er zo vaak monssoon regens zijn en ze zijn amper te voorspellen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:45:
Probleem is dat er zo vaak monssoon regens zijn en ze zijn amper te voorspellen.

Ja klopt. Het slaat ook binnen 5 minuten om.
Op Samui merkte ik het wel goed, zodra het harder ging waaien kwam er binnen 10 minuten een heftige storm.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van YOURI*teaser* op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:55:
Cool! Zijn de lessen goed te volgen daar? en hoe groot zijn de groepen. Die prijzen van de kamers is echt cheap. voor dat geld zou je bijna de luxe suit pakkken

Lessen zijn zeer goed te volgen, er is zelfs een Nederlandse instructeur (Steve) als je er behoefte aan hebt. Onze groep was 8 man, en we hadden 2 instructeurs (Matt en Ben), dus dat was prima te doen, je moet ff gewend raken aan de feeling zeg maar maar als je daar doorheen bent is het een eitje. De kamer die er gratis bij zit is echt crap hoor, als je waarde hecht aan een beetje luxe kun je goedkoop een betere kamer erbij krijgen met badkamer en airco enzo (mijn kamer had geen douche, geen wc, en alleen een lullig ventilatortje...o ja, en een matras waarvan je de veren in je rug voelde drukken).

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:56:
Ik zeg: doen! Ik had spijt dat ik het niet heb gedaan, maar had ook te weinig tijd

Van wie had je les? Doe ze de groeten! Ik ga er volgend jaar zeker weer terug om m'n advanced te doen daar, geweldige tijd gehad daar

Heb mn advanced niet gedaan, zit nu op Ko Pha-Ngan. Misschien wel zonde, maar ach, komt ooit nog weleens. Ik had btw les van Matt en Ben dus, maar ben hier ook aan de praat geraakt met Neil, Steve en Big Joe. :P Vrij relaxte gasten allemaal.

Uitspraak van Laris82 op maandag 3 augustus 2009 om 13:11:
Gefeliciteerd! Nu genieten van het duiken, beetje ervaring opdoen en daarna later pas een keer advanced doen
Heb je veel meer aan! Nu kun je net een beetje duiken, begin je net pas een beetje vertrouwd te raken met alles onder water, je gear en je eigen kunnen... ik zou het echt eerst daarbij houden, dan heb je straks ook veel meer aan je advanced.

Uitspraak van B.A.L. op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:45:
Ja weet ik veel, ik hoorde dat dat ''the backpacker place to be'' was

uh... ja... place to be voor stinkende backpackers ja

Thanks! :D Ik zou het idd nu nog eng vinden om met een willekeurig iemand de zee in te springen, dus misschien eerst een beetje daar gewend aan raken, en later ooit nog eens advanced doen. We zien wel. Stinkende backpacker val ik soms zelf ook wel onder (ik zweet me soms helemaal de pleuris hier), maar het was mij gewoon te druk op Khao San. :P Einde van de maand ff wat betere accomodatie zoeken en op mn gemak Bangkok ontdekken, komt wel goed.

Btw, over het regenseizoen, we hebben vandaag 1 tropische storm gehad, dikke winden en flinke regen, maar dat was 10 minuten ofzo. Verder wel veel bewolking maar soms prachtige dagen, ''regenseizoen'' valt echt wel mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 15:54:
Einde van de maand ff wat betere accomodatie zoeken en op mn gemak Bangkok ontdekken, komt wel goed.

http://furamaxclusive.com/sathorn/
Prima hotel, prima ligging in de buurt van Silom road en nette prijs. Wij waren volgens mij iets van 50,- per nacht kwijt.

Ik zou het idd nu nog eng vinden om met een willekeurig iemand de zee in te springen

Dat zou ik zelf ook echt niet zomaar doen :no: Veel te bang om te verdwalen of dat er iets fout gaat...

Waarschuw beheerder
Thanks! Ik zou het idd nu nog eng vinden om met een willekeurig iemand de zee in te springen

Moet je ook nooit doen. Duiken leer je pas door te duiken, niet door je papiertje ;)
Heb je Sail Rock al gedaan ? Leuke duikstek :lief: en grote kans dat je daar een walvishaai ziet...

Chumpon Pinnacle is ook leuk :jaja: