Partyflock

Forumonderwerp · 681292

Ben jij voor of tegen Euthanasie?
En ik welke situaties ben je er absoluut tegen??

Ik vind op zich dat euthanasie wel moet kunnen.
Mensen die toch te komen overlijden en nog een lange lijdensweg te gaan hebben moeten zelf het recht kunne hebben om te beslissen over hunleven..:yes:
Ik heb me laten vertellen dat de hemel iets is wat in de kerk gepredikt wordt. Aangezien ik atheïst ben ben ik er vrijwel zeker van dat dood dood is

Ah kijk eens aan. Ja ik ben dominee :P

speculeren heet dat
maar gissen is waarnemen,dus er is een mogelijkheid
permanent verbannen>>>

Tja, dat is weer iets heel anders. Dat is in principe niet 'dood' als je de definitie aanhoudt.

Nick>>>

Wij zitten op 1 lijn ;)
hansel das logisch ben ook atheïst nmlk :P

hahaha

apparaten houden je in leven,maar hoe kan dit?
zijn wij dan echt een computer?(soort van wel in wezenlijk)

pfff ik word soms echt gek van hoe ver ik met mijn gedachte kan gaan.

de bijna dood ervaringen zijn ook vaag met het witte licht en je mocht kiezen tussen terug naar de aarde of de hemel/hel.

en de hemel/hel zal de almachtigste (god) dan uit maken ofzo?

is dit een fabeltje of is dit echt?(realisme,maar wat is realistisch is dan de volgende vraag)
maar ja iets om over te dromen is dit en je zal zien dat de dromen je brengen op andere gedachtes..

(F)

ik lul weer te veel mijn excuses

idd eindeloze discussie,maar wel een mooie discussie
laatste aanpassing
dat is onzin hemel en hell

want iedereen die niet gelooft van wat er in de bijbel geschreven staat word naar de hel verbannen

dus al leef je nog zo sociaal.. als je niet gelooft in god of de bijbel gelooft zou je in de hell komen :S

ik geloof dat dus niet :no:
laatste aanpassing

Ik ben voor.

Op zit moment is m'n moeder ook erg ziek, morgen gaat ze naar een hospice in Mechelen en als ze ervoor zal kiezen zal ik dat respecteren want niemand hoeft te lijden.

Inge

geloven is ook moeilijk,maar altijd beter dan niet geloven
inge veeel sterkte toegewenst,tis en blijft moelijk

:flower:
Bijna dood ervaring.... wederom een breed begrip waar je volgens mij een discussie op zich over zou kunnen voeren.
In mijn ogen is het namelijk mooipraterij. Kiezen of je naar de aarde wederkeert of door gaat naar....
wacht eens!

Als je dan zou mogen kiezen of je dus dood gaat of verder gaat met je leven heb je dus een vooruitzicht (hetzij hemel, hetzij hel). Dat houdt in dat alle mensen die naar de (zogenaamde) hel zouden moeten altijd kiezen om terug te gaan naar aarde.... klopt niet he!? ;)

maar volgens mij gaan we een beetje offtopic ;p
geloven is ook moeilijk,maar altijd beter dan niet geloven
dat geloof ik dus niet! ;)

Inge, heel veel sterkte!!
als hemel en hel al zouden bestaan

dan zou 80% van Pf alleen al in de hel komen,daarom geloof ik er niet in om dat dan meer als de helft van de aardbol dan naar de hel zou gaan
laatste aanpassing

hansel goed lezen

hemel/hel is het begrip van god,dus daarin mag hij kiezen als jouwe als persoon in je leven

en je mocht kiezen tussen mooie vlaktes..

maar of dit waar is is mij een raadsel.,maar het zit wel in mijn hersens dus heb ik het ergens waar genomen en dat is voor mij al een teken zeg maar.

inge/chris sterkte..(F)
Ben geen bijbeldeskundige sorry ;)

even iets anders:
er is al duizenden jaren een hemel en een hel als ik het dus goed begrijp. In die tijd zijn er behoorlijk wat mensen overleden. Wat voor een grote plekken moeten dat dan zijn die hemel en hel. En waar kan je ze vinden dan?
In de hel is het vol met seks, drank en drugs...dus ik weet wel wat ik zou kiezen :devil:

ik dus ook niet heb nog nooit een bijbel aan geraakt..serieus

maar weet van mijzelf dat er meer moet zijn dan niks,vandaar het leven god..???

inge :hug:

ik ben ook voor :jaja: en idd de patient zelf beslist... (als iemand ziek is dan he)
laatste aanpassing

hansel wat is er verder dan de ruimte dan?

twee zekerheden in het leven

geboorte sterfte
laatste aanpassing

hansel dit verzin ik ter plekke!!

uhm misschien zijn die mensen dood maar is hun ziel in het hoofd van god

je gaat een beetje offtopic :)

Bepaalde mensen moeten ze verplichte euthanasie geven...
Maar ik ben voor, waarom zou je iemand die ten dode is opgeschreven nog 2 weken laten creperen?

dat is idd onmenselijk carloz
Heeft God dan een hoofd? Is God geen natuurverschijnsel?

Ze zeggen ook dat hij hemel en aarde gemaakt heeft (wordt trouwens niet over een hel gesproken in het welbekende 'onze vader').
Echter er is bewezen dat het leven op deze planeer ergens anders zijn oorsprong vind. Nee, ik vind de godsdiensten niet geloofwaardig.

Wat er verder dan de ruimte is? Niks denk ik.

ps. ik ben (helaas) gelovig opgevoed dus ik meen er wel het 1 en ander van te weten. ;)
idd, we gaan erg offtopic

(maar desalniettemin toch wel een interessante uitwisseling van gedachtes ;))

elke gedachte is interessant mits je goed en slecht maar kan onderscheiden(objectief)

(F)
laatste aanpassing

Inge sterkte ermee :knuffel:

En of er nou iets is na de dood of niet.. dat heeft weinig te maken met het feit of iemand het recht heeft om te beslissen over zijn/haar eigen leven..

Als je bijvoorbeeld verlamd bent en volledig afhankelijk van iemand bent, zou er dan in zo'n geval euthanasie mogen worden toegepast of niet?
Het is tenslotte geen aflopende zaak omdat diegene ongeneeselijk ziek is maar toch zal die persoon ook niet meer kunnen worden zoals hij was..
Wat is hier jullie mening oveR??
Interessant...

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat de persoon in kwestie vind. Ik denk dat het gerechtvaardigd kan worden met enkele onderbouwingen. Er schiet me zo snel maar 1 ding te binnen. Wanneer deze persoon dus weg zit te kwijnen omdat hij zelf niets kan en altijd afhankelijk is van een ander, en dus geen geluk meer proeft. Dan vind ik er wel iets voor te zeggen. Maar dit is wel een heel lastige kwestie die je aandraagt. Ben ook wel benieuwd wat de mensen daar van vinden ;)
Als dat mij zou overkomen, dan meteen euthanasie.

Zo was er in Frankrijk niet zo heel lang geleden een jongen van begin 20. Helemaal verlamd. Die wilde geeuthanatisieerd (bestaat dit woord???) worden. Dan moet het wel kunnen, vind ik.

wat een enge discussie eigenlijk
Die wilde geeuthanatisieerd (bestaat dit woord???)
Hahaha, volgens mij bestaat dat woord niet nee ;)

:D

wat een enge discussie eigenlijk
maar wel interessant ;p

Maar je kunt nog best plezier hebben in het leven ook al ben je verlamd..:yes:
Maar aan de andere kant zou ik wel begrijpen dat het voor zo iemand niet echt meer leuk is om te leven omdat je zelf geen fuck kunt..
Ik zou niet weten wat ik zelf zou willen als het me overkwam.
Je gaat toch een hoop missen in t leven als je euthanasie laat doen:yes:
maar ja, of je nou gelukkig word van afhankelijk en verlamd zijn..Dunno..
ben idd benieuwd wat anderen hiervan vinden
Hahaha, volgens mij bestaat dat woord niet nee

Hoe heet dit dan?? ;)
Met euthanasie heb altijd nog te maken met drie partijen dacht ik.

Jezelf

Het is niet leuk voor de gene die crepeert vd pijn
familie

Het is niet leuk om iemand vd pijn te zien creperen
dokters

voor dokters is het alleen maar extra werk terwijl er toch geen bevredigend resultaat de behalen valt.

Dat laatste telt misschien niet zo heel zwaar maar de andere 2 partijen wel

ik ben voor.

de situatie waarin ik er echt niet voor zou zijn ,moet ik denk ik eerst meemaken voor ik me daar over uit zou kunnen laten.
Volgens mij noem je dat: 'euthanasie laten plegen'.

Juist, euthanasie laten plegen klinkt wel goed:yes:

Niet dat het leuk ozu klinken als iemand tegen je zegt van goh ik laat euthanasie doen:no:

Denk dat het per persoon wel verschilt van in welke sitautie het wel en niet goed gevonden word:yes:

maar het merendeel is wel voor als ik dat zo bekijk.
alleen in welke situaties wel en niet daar in verschillen mensen wel van mening en dat vind ik niet meer dan logisch..
maar in wat voor situatie zou het nou absoluut NIET moeten mogen??
als iemand een erfelijke ziekte heeft waarvan hij weet dat hij komt te overlijden?
of iets dergelijks?
denk niet dat mensen altijd in staat zijn om met hun volle verstand een beslissing te nemen..

--------------------------------------------------

Euthanasie wordt alleen bij mensen gedaan, als er vast is gesteld dat deze persoon geheel bij zijn volle verstand is.. Degene die euthanasie wil krijgt eerst nog een heel gesprek met de Psycholoog om vast te stellen of iemand het ook echt wil en bij zijn volle verstand is..
Daarna gaan er nog twee artsen over praten over ziekte en beloop.
En als deze drie personen hun 'goedkeuring' geven dan wordt er pas euthansie toegepast

:respect:

stel dat ik op t ogenblik dan vastberaden zou zijn dat ik niet meer wil leven en bij mijn volle verstand ben en bij de psych zit en dat gewoon vol kan houden en blabla..
Ik bedoel, ik vind wel dat je een ongeneeselijke ziekte moet hebben wil je euthanasie laten plegen.
niet als een oplossing zien voor de geestelijke problemen in het leven..:no:

nee daar doelt ze ook niet op

ze bedoelt ze gaan de patient testen en bekijken of deze wel geschikt is om zon levens belangende uitspraak te kunnen laten doen

iemand die net na een crash te horen heeft gekregen dat hij voor twee derde verlamd is zeg maar..
laatste aanpassing
niet als een oplossing zien voor de geestelijke problemen in het leven

Waarom niet?

omdat geestelijke problemen op te lossen zijn tot een groot gedeelte
laatste aanpassing

Een geestelijke problemen zijn vaak van tijdelijke aard alhoewel er ook problemen zijn die niet tijdelijjk zijn maar er altijd zullen blijven..
maar ja, dat even terzijde. ik vind dat er voor geestelijke problemen wel degelijk een goede behandeling is zoals bijvoorbeeld therapie of medicijnen:yes:
precies secuur!! dank u (K)

De artsen gaan niet voor niks kijken naar ziekte en beloop...
Daar bedoel ik mee dat ze gaan 'kijken' of er echt helemaal niks meer aan te doen is en of de patient echt ondraaglijk lijd, want dat is de enige 'reden' dat euthanasie mag gebeuren..
Als iemand ondraaglijk lijd.

Er gaat echt eerst een heel proces voor aan vooraf, voordat het daadwerkelijk gebeurd

is maar goed ook!!
euthenasie is maar een rare bedoeling opzich.

zelfmoord?
laatste aanpassing

ja dat begrijp ik maar ik doelde nu meer op de sitauties waarin mensen niet meer WIllen leven terwijl dat nog wel gewoon KAN zeg maar..
dus niet dat ze een ziekte hebben maar dat ze gewoon depressief zijn zeg maar en niet meer verdre willen..
Ik heb zelf ook meerere malen op de grond gelegen en geschreeuwd dat ik niet meer wilde en blabla.. je kent t wel. maar nu ben ik toch blij dat ik er nog ben..
Dus ik doelde meer op zulke situaties:yes:

vandaar ook de psychologische artsen,je kan het niet alleen beslissen dus

dus het woord is alleen maar een geruststelling voor de bevolking alsware..

of zie ik het nu verkeerd?
laatste aanpassing
gewoon depressief

Iemand die 'gewoon' depressief is (dus een dipje), is niet ziek. De 'echte' depressieve mensen zijn vaak suicidaal. Die depressies zijn vaak zonder aanleiding en duren maanden soms jaren. Tuurlijk kun je de meeste wel helpen.

Maar ten koste van wat? Je hele leven in therapie is ook niet veel.

maar als je kan kiezen tussen leven met een geprikkelde stoornis als dood dan is de keuze snl gemaakt lijkt mij?