Partyflock

Forumonderwerp · 678006

Waarschuw beheerder
Nog nooit een pilletje gebruikt wil het nu gaan proberen. Tips? Ideeen? Meningen? Gevaren? Risico's?? Laat je kennis horen!

Waarschuw beheerder
Handig he, zo'n zoekfunctie? Fijn ook dat zoveel mensen er gebruik van maken... (y) Top.

Waarschuw beheerder
laat het testen

snoep verstandig ;)

Waarschuw beheerder
Wil ervaringen van andere horen!
Waarschuw beheerder
donateur
Wat je niet kent mis je ook niet...
Hou dat zo (y) :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik zou zeggen probeer het gewoon met iemand die het vaker heeft gedaan dan kan die ingrijpen als ie bv verkeerd valt

Waarschuw beheerder
Hou dat zo

Inderdaad.....

Je wordt er niet knapper op...!
Waarschuw beheerder
donateur
Hou dat zo

:respect:

Klopt
Ermee beginnen is makkelijker dan ermee te stoppen (teminste als de 1e goed bevalt en je er nog een aantal jaar mee door blijft gaan ;) )

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gewoon doen..beter 2 in 1 keer nemen dan.. is beter hoor
Waarschuw beheerder
donateur
Ach, je neemt er gewoon meteen 6, ben je meteen genezen (y)

Waarschuw beheerder
ja ga ook naar een feest met mensen die ik ken en vertrouw laat ook iemand die ik voor de 1000% vertrouw een pilletje regelen en op me letten maar toch....

Waarschuw beheerder
ik gebruik ook regelematig en ik zeg ook:

niet doen.
na die ene keer wil je weer, het is veel te leuk.
als je het perse wel wilt doen. niet alleen, zorg dat je iemand bij je hebt, geen alcohol er bij drinken. niet meteen drie pillen opeten als je niks voelt..

en zorg dat je de volgende dag vrij bent.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als je er eenmaal aan begint, kan je er (in de meeste gevallen) nauwelijks meer van afblijven..

ik kan nu niet meer zonder een feest doorkomen, maar dat zit tussen me oren.. :vaag: zonder is het ook wel leuk, dus ik zou het niet doen :no:

Waarschuw beheerder
Probeer het met 1 pilletje en niet gelijk 2, 3 of meer. Voordat ik 1 pilletje gebruik, drink ik altijd eerst een pak Yoghi drink leeg (bij mij valt het pilletje dan beter). De allereerste keer, dat ik zo'n ding gebruikte kon ik mijn benen, armen en ook helemaal niets meer bewegen. En drink met mate water, je pil blijft dan goed werken. Ja verder ben je een paar dagen afwezig, maar dat trekt na een dag of 3 weer bij (kleinigheidje hou je toch).

Waarschuw beheerder
Idd, het blijft vaak niet bij 1 keer, en wat je niet kent mis je ook niet.

Maar als je het toch wilt doen, zorg dat je pillen hebt die getest zijn,(weet wat je neemt de ene pil is de andere niet!! Dat je met mensen bent die je kunt vertrouwen en die er idd al ervaring mee hebben, begin met n half pilletje.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ALs je verstandig met alcohol om kan gaan, dan kun je dat vast ook wel met :xtc:

Ik zou alleen zeggen, haal ze bij een 'betrouwbaar' persoon en neem gewone kleine stukjes. Zeker niet gelijk een hele pil erin.

Waarschuw beheerder
klopt, neem een kwart..wacht een uur en als je niks voelt een halfje.
dan zeker weer een uurtje wachten.

Waarschuw beheerder
en voor de eerste keer welk pilletje of wat voor pilletje raden jullie dan aan?
Waarschuw beheerder
donateur
Is moeilijk te zeggen in verschillende regio's hebben ze pillen met hetzelfde logo maar meestal zit er iets anders in

Waarschuw beheerder
pff dat is moeilijk.
ligt eraan wat voor pilletjes er bij jou in de buurt zijn.

zou wel uitkijken met de zwaardere pillen zoals rode m&m, blauwe vw enzo.

van die zeker niet meer dan een kwart nemen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je moet et gewoon zelf weten.. als je et eigenlijk niet wilt moet je et zeker niet doen, maar als je et eigenlijk wel een keer wil proberen moet je et ook gewoon doen.. het is jouw lijf en jouw leven.. en als je et doet doe et dan idd met mensen waar je je lekker bij op je gemak voelt.. ik denk in ieder geval dat et je niet zal tegenvallen ;) xxx

Waarschuw beheerder
en voor de eerste keer welk pilletje of wat voor pilletje raden jullie dan aan?

Dat maakt opzich niet eens zoveel uit, maar begin daarom zeker eerst met n kwartje of halve en wacht zeker n half uur tot 3 kwartier voordat je weer n halve neemt omdat de ene pil harder inklapt als de ander, kun je maar beter t zekere voor t onzekere nemen.

Waarschuw beheerder
wil het idd zeker proberen en heb iemand in de buurt die ik kan vertrouwen op kan rekenen en waar k me bij op me gemak voel maar ben erg nieuwschierig naar ervaringen ect van anderen!

Waarschuw beheerder
Heb bijna alleen maar goede ervaringen, dat is het beroerde ervan :s
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb alleen maar positieve ervaringen.. (Y)

Waarschuw beheerder
lees dan ook effe de topic over gevaarlijke pilletjes die in omloop zijn!!

Waarschuw beheerder
heb ik al gelezen thnx!
Waarschuw beheerder
pillen is psychisch en het blijft vaak niet bij 1 keer wat jammer is..

klopt, en het gevoel dat je de eerste keer hebt krijg je niet meer dus ga je de volgende keer meer slikken om het gevoel te evenaren

maar mijn ervaring is dat als je xtc echt met mate gebruikt (dan heb ik het over 1 keer in de 1,5 maand een feest ofzo) je het zeker wel goed voelt werken elke keer.
Mijn advies: gebruik het niet te vaak dan heb je er meer plezier van en je hebt dan ook niet te vaak die verrotte nasleep op zondag en de dagen erna
En ik als student heb niet zo'n behoefte om na elk weekend compleet gaar op een college aan te komen omdat ik niet van de pillen af kon blijven

Slik met mate :yes:

beter al doe je het helemaal niet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben er maar 1x van ziek geworden.. werd helemaal draaierig en zag alles 6x dubbel :S khad het ook hartstikke benauwd, maar toen gaven ze me water met stroop :vaag: en toen voelde ik me weer helemaal toppiej :D(Y)

maar verder alleen maar positieve ervaringen gehad.. alles is veel intenser, mooier, leuker, liever, etc...
Waarschuw beheerder
donateur
als je het toch hééél graag wil probeer dan eerst wat smartpilletjes, is nie hetzelfde maar je kan dr ook raar van doen...

:vaag:

Waarschuw beheerder
zal mijn eerste keer nooit vergeten!
de hele nacht kon ik alleen maar zeggen:
"hoe kan dat nou?, ik voel me zoooo goed"
Waarschuw beheerder
donateur
maar verder alleen maar positieve ervaringen gehad.. alles is veel intenser, mooier, leuker, liever, etc...

Ga haar ff aan die zooi helpen! :no:

Ik geef toe, tis geweldig, maar hoe langer je gebruikt hoe minder intensief de werking wordt! :yes:

Je hele serotine stelsel raak erdoor beschadigd!

Tis echt niet goed voor je! :no:

Ik ben het met de stelling eens.....

Wat je niet kent, mis je ook niet!

Waarschuw beheerder
daarom zeg ik ook;
niet doen.
het is leuk, en je wilt het nog een keer.

Waarschuw beheerder
donateur
Knuffelen!! :vaag:

Waarschuw beheerder
;-)

Waarschuw beheerder
begin met een halfje, zorg dat je genoeg water drinkt
enne als het minder wordt neem je nog een halfje

en neem zak kauwgom mee (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef toe, tis geweldig, maar hoe langer je gebruikt hoe minder intensief de werking wordt!:yes:

Tis echt niet goed voor je!:no:

Ik ben het met de stelling eens.....

Wat je niet kent, mis je ook niet!

Helumaal mee eens, hadden mijn woorden kunnen zijn..

Waarschuw beheerder
donateur
Knuffelen!!:vaag:

"Chemisch" knuffelen bedoel je...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als van jezelf 100% zeker weet dat je het in de hand kan houden. Doen!
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon niet doen! :no:

Doe het nou al 6 jaar :(, en elke weer als ik er 1 naar binnen gooi denk ik; Jeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaa........

De dag erna denk ik...... Waarom heb ik het eigenlijk gedaan????

Als je 't gewoon bij zuipen houd, krijg je tenminste niet zo'n verlepte bek, en ik voel me er veel blijer bij!

Ga ook maar wéér eens stoppen met die zooi denk ik! :yes:

Waarschuw beheerder
dat dacht ik ook toen ik mijn eerste pilletje nam....

maar werd toch iets vaker...
t is ook zo lekker he?

een biertje is ook net zo lekker, maar daar krijg ik een kater van...
Waarschuw beheerder
donateur
Helumaal mee eens, hadden mijn woorden kunnen zijn..

Maar dat zijn het niet! :P

Waarschuw beheerder
kijk dat is pas verstandig haha ermee stoppen :-) maar je moet dus wel heeeeeel erg sterk in je schoenen staan om het bij 1x te houden omdat het dus wel geweldig kan voelen?!

Waarschuw beheerder
Ik en andere kunnen wel zeggen 'niet doen', maar als je t echt wil proberen houden deze posts je ook niet tegen.. :)

Ik zou zeggen laten testen, en begin met zo min mogelijk.. (ligt er maar net aan hoe sterk je pil is). drink genoeg (niet teveel) en met een redelijk laagje voedsel op je maag. :)

en troep blijft t altijd, maar zolang je verantwoord en met mate gebruikt niks aan t handje.. :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik raadt het je af, omdat er tegenwoordig zoveel rotzooi is...

maar als je het zo graag perse een keer wilt proberen...

koop niet zomaar bij 'iemand' een pil. gebruik je eerste pil, in een vertrouwde omgeving.. thuis, bij je vrienden.. als er maar iemand in de buurt is, mocht het toch misgaan...

verder, kan ik je over ervaring weinig vertellen, alleen maar dat ik iedere keer weer zoveel lol aan beleef...

maar ja het werkt bij iedereen weer anders, omdat niet iedereen hetzelfde is...

en als je dan zo graag wilt drinken... drink dan water..

let goed op jezelf, en gebruik met mate..;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja tis wel heel erg vet ja, maar doe het als mij, 1 x in de 3 maanden, dat kan weinig kwaad, en neem er niet gelijk 5 ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
maar je moet dus wel heeeeeel erg sterk in je schoenen staan om het bij 1x te houden omdat het dus wel geweldig kan voelen?!

Niet echt, maar als je in een vervelende situatie komt, overlijden van iemand, gestrande relatie e.d. dan ben je er erg gevoelig voor! :yes:

Want het voelt altijd goed!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Beetje zwak vind je niet?!!
ligt dus niet aan de drugs maar aan de persoon zelf..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou er gewoon niet aan beginnen, daar krijg je achteraf echt spijt van....

Sla mezelf nu nog wel eens voor mn kop dat ik er ooit aan begonnen ben.......:S

Maar jah je moet t zelf weten, ik raad het je af

Waarschuw beheerder
t komt hier over of t nog erger als een rookverslaving is. :/
misschien dat t bij mij geestelijk niet zo'n uitwerking heeft.. heb alles behalve moeite om t te laten..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
niet nadenken gewoon slikken en feestuh :xtc:
Waarschuw beheerder
donateur
En wat MsBitch ook zegt, er is echt zooi!

Vroegah! Had ik aan 1 pil echt genoeg..... Van 21:00 tot 8:00 stampen..... Geen probleem! :no:

Dat redt je met geen pilletje van tegenwoordig meer! :NO:

Maar ja, vroeger betaalde je een 25 piek voor een pil, en tegenwoordig 0,75 cent.....

Waarschuw beheerder
donateur
niet aan beginnen.
hou et maar lekker bij een borreltje!

Waarschuw beheerder
donateur
"Chemisch" knuffelen bedoel je... :yes:

Waarschuw beheerder
donateur

:jaja: (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ga haar ff aan die zooi helpen!

Ik geef toe, tis geweldig, maar hoe langer je gebruikt hoe minder intensief de werking wordt!

Ten eerste ze geeft zelf aan dat ze aan "die zooi" wilt

Ten tweede, je kunt ook overdrijven. Nee, de hersenen als geheel raken niet aangetast. Wel zou zwaar XTC-gebruik bepaalde zenuwen in de hersenen kunnen aantasten en dan met name die zenuwen die deel uitmaken van het serotonine-systeem.

Zwaar XTC-gebruik kan het serotonine-systeem aantasten. Serotonine is een stofje in de hersenen dat een rol speelt bij geheugen, concentratie en stemming.

En verder: Er kunnen ook individuele verschillen zijn in effect. XTC geeft energie en heeft een bewustzijnsveranderend effect. Aan dit bewustzijnsveranderende effect wen je. Je ontwikkelt er tolerantie voor. Heb je die tolerantie ontwikkeld dan voel je de werking van de pil veel minder. Dat komt omdat door het gebruik je serotoninevoorraad in je hersenen uitgeput is geraakt. Meer of extra slikken heeft geen zin. Je wordt er alleen maar meer speedy van. Als jij vaak gebruikt hebt zul je meer tolerantie hebben opgebouwd dan iemand die weinig slikt. Dit kan een belangrijke reden zijn voor verschil in effect. Door een behoorlijke tijd te stoppen, bijv. 3 maanden, kun je zorgen dat deze tolerantie weer afneemt en je weer meer van je XTC gaat merken.

Bij XTC ligt de meest gebruikte dosis op ongeveer 1 à 2 mg. per kilo lichaamsgewicht. Dus voor een persoon van 70 kg zou de dosis tussen de 70 en de 140 mg zijn. testen dus!!

Succes :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Maar dat zijn het niet!:p

Neey je was me voor... zie de zin van 't herhalen nie sow heel errug in8) Zijn toch al zoveel dubbele topics hiero:vaag:

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Waarom zou je in godsnaam die zooi gaan proberen. Als je het nog nooit gedaan hebt, weet je tenminste ook niet wat je mist. En geloof me, het blijft zeer zelden bij maar 1 keer.

Waarschuw beheerder
Om te ervaren of het echt zo ''geweldig'' is als iedereen zegt!

Waarschuw beheerder
idd Xes...

in de tijd, dat ik me eerste pilletje nam.. of eigenlijk een halve (ovaal rood/roze lovertje), ging ik echt heel de nacht uit me dak...

en dat is pas 4-5 jaar geleden... nu moet ik er zeker al meer dan 2 hebben, wil ik me zo voelen als 4 jaar geleden...

en mensen dan niet gaan roepen, "had je maar niet zoveel moeten gebruiken". ik ken mijn grenzen. en ik heb het 2 keer gepresteerd er meer dan 9 (verschillende) op een avond te slikken... dat is al helemaal niet aan te raden... heb een hele periode gehad, dat ik NIKS gebruikte... en als ik dan terug denk aan een pilletje na die tijd... toen was het al ZOOI... en werkte het slecht/bijna niet...

ligt niet aan de persoon, maar aan de pil, en de rotzooi die erin zit..:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur

Ja, dat is het.....

Maar als je het wil proberen, be my gast! :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gaat er ook niet om dat jullie mij MOETEN overtuigen het wel of niet te doen wil gewoon graag jullie meningen ervaringen ect weten.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou het niet doen als ik jou was.
Mijn eerste keer was eigenlijk niet eens leuk, ik werd heel misselijk en m'n hele feest was verpest :S
Toch bleef ik nieuwsgierig en wilde ik het nog een keer proberen, toen ging het wel goed en idd het blijft niet bij één keer en meestal ook niet alleen bij pillen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ligt niet aan de persoon, maar aan de pil, en de rotzooi die erin zit..

De XTC markt is momenteel zeer goed te noemen, speed/rattengif/etc. in XTC pillen komt zelden meer voor.

O:)

En er bestaat ook nog zoiets als recreatief drugsgebruik.

Meer info?

www.unitydrugs.nl

Waarschuw beheerder
en dat is pas 4-5 jaar geleden... nu moet ik er zeker al meer dan 2 hebben, wil ik me zo voelen als 4 jaar geleden...

en mensen dan niet gaan roepen, "had je maar niet zoveel moeten gebruiken". ik ken mijn grenzen. en ik heb het 2 keer gepresteerd er meer dan 9 (verschillende) op een avond te slikken... dat is al helemaal niet aan te raden... heb een hele periode gehad, dat ik NIKS gebruikte... en als ik dan terug denk aan een pilletje na die tijd... toen was het al ZOOI... en werkte het slecht/bijna niet...

ligt niet aan de persoon, maar aan de pil, en de rotzooi die erin zit..

:yes: psies!

Waarschuw beheerder
donateur

Tja..dat is de reden waarom de meesten het een keer proberen denk ik...maar ik vraag me af in hoeverre ze dan hebben nagedacht over de gevolgen die het met zich mee kan brengen in hun toekomst:/ Zoals zovelen mij al voor waren: het blijft meestal echt niet bij 1 keer! Kan mij niet vaak genoeg gezegd worden tegen mensen die overwegen xtc (een keer) te gaan gebruiken!

& 2 Loeszie: voor iemand die zich bezighoudt met drugsvoorlichting, had ik eerlijk gezegd een toch wat 'negatievere toon' in je tekst verw8. Oké, je raadt het gebruik van xtc niet aan, maar ook zeker niet af!:/ Beetje jammer...

Waarschuw beheerder
Ik heb het 1 keer gedaan, was supergoed bevallen, maar zonder vermaak ik me ook prima hoor!

Waarschuw beheerder
donateur
niet aan beginnen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Of lees het boek "Uit je bol"

niet aan beginnen!

Dat vraagt ze toch niet :[

Waarschuw beheerder
gewoon niet aan beginnen
Waarschuw beheerder
Als je sterk in je schoenen staat dan moet je het gewoon een keer proberen, zorg er wel voor dat je dan goeie pillen hebt.

Het gevoel is echter zo geweldig dat veel mensen er meteen aan verkocht raken. Ik gebruik al 6 jaar maar gebruik het maar af en toe.
Het effect is ook veel beter en leuker als je het bijvoorbeeld maar 1 keer in de 2 maanden doet.

Ik heb wel een periode gehad dat ik het elke week gebruikte. Als je dan een keer uit gaat zonder pilletje op dan is alles meteen saai. Dus laat het niet zover komen.

Als je nu al weet dat je er toch niet meer vanaf kan blijven doe het dan niet, dan weet je ook niet wat je mist.
Waarschuw beheerder
Gewoon doen... maar probeer je erna in te houden... je doet het errug makkelijk weer O:)
Waarschuw beheerder
donateur
& 2 Loeszie: voor iemand die zich bezighoudt met drugsvoorlichting, had ik eerlijk gezegd een toch wat 'negatievere toon' in je tekst verw8. Oké, je raadt het gebruik van xtc niet aan, maar ook zeker niet af! Beetje jammer...

Waarom jammer? Wij zijn niet van de overheid die met een beschuldigend vingertje wijst en zegt "dat mag niet" maar realistisch. Drugsgebruik zal er altijd zijn.

Wij zijn niet veroordelend tegenover drugs- en alcoholgebruik. Wij zijn voorstanders van drugs gebruik op een recreatieve manier. Het is niet onze bedoeling het gebruiken van drugs tegen te gaan, maar antwoord te bieden op vragen over veiliger gebruik, harm reduction, voorbereiding en herstel.

Uiteraard hebben wij niet de wijsheid in pacht om alle vragen te beantwoorden. Maar wij beschikken wel over actuele kennis van de verschillende middelen, mogelijke risico's die gebruik ervan met zich meebrengt en methoden om deze risico's te minimaliseren. Iedereen, die drugs gebruikt, behoort te weten, dat het gebruik van welk middel dan ook, een bepaald gevaar voor de gezondheid oplevert.
Waarschuw beheerder
Niet echt, maar als je in een vervelende situatie komt, overlijden van iemand, gestrande relatie e.d. dan ben je er erg gevoelig voor!

Want het voelt altijd goed!

Dat zijn nou niet echt situaties waarbij ik denk
laat ik es lekker gaan slikken..

Waarschuw beheerder
:respect: loeszie (y)

Dat zijn nou niet echt situaties waarbij ik denk
laat ik es lekker gaan slikken..

Helaas is dit voor veel andere juist wel n manier om even alles te vergeten, schijt aan alles en feesten maar.
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen weet altijd de negatieve aspecten van drugs te beandrukken. Snap ik zeker wel, want je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn.

Maar een roes in het weekend, kan er voor zorgen dat je even kunt ontsnappen uit je dagelijkse beslommeringen en even lekker helemaal te ontspannen door je over te geven aan de muziek, de sfeer, je vrienden en een heerlijk gevoel.

"Hoe voel je je?"

"Chemisch blij :)"

;-)

Waarschuw beheerder

Ja, zo geweldig is het, en daarom ook zo veradelijk! Je wil altijd meer...
Ik zei eerst ook "1 keer om te proberen, en dan nooit meer". Nu kan ik me geen party meer voorstellen zonder :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dat vraagt ze toch niet

Ze vraag o.a. om meningen... en jah "niet aan beginnen" kan iemands mening zijn als je 't mij vraagt!

Werkzaam bij Bar27
Waarschuw beheerder
Je moet het gewoon niet te vaak gebruiken, ik snap zoiezo niet dat mensen meer dan 1x per maand slikken, dan gaat de lol er toch af?

Waarschuw beheerder
donateur
Leuk lekker pillen slikken!

met je gekke rotkop!

:D :D (Y)

Goed bezig Xes!;)

Waarschuw beheerder
Mdma poeder, volgens mij kan je dat beter gebruiken, dan weet je tenminste hoeveel mg je binnen krijgt...
Waarschuw beheerder
donateur
Mdma poeder, volgens mij kan je dat beter gebruiken, dan weet je tenminste hoeveel mg je binnen krijgt...

altijd weegschaaltje op zak????
Waarschuw beheerder
donateur

alcohol is ook harddrugs..

verder ben ik het als mede drugsvoorlichtster (uiteraard) helemaal met Loeszie eens!

Ik zal nooit iemand overhalen om drugs te gebruiken, maar als iemand heel graag wil, dan geef ik hem/haar graag tips hoe je het het veiligst kunt doen..
Waarschuw beheerder
donateur
Ze vraag o.a. om meningen... en jah "niet aan beginnen" kan iemands mening zijn als je 't mij vraagt!

Daar heb je gelijk in.

En je moet best sterk in je schoenen staan, klopt. Maar het kan! Zorg dat je ook zonder drugs een goed feest kan hebben.

Nu kan ik me geen party meer voorstellen zonder

Zonde!!

Waarschuw beheerder
donateur
want je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn.

Hoe kan je nou zeggen dat je zuinig omspringt met je lichaam als je (recreatief) gebruikt? God weet wat voor risico('s) het op de langere termijn met zich meebrengt! Daarom vind ik (maar da's mijn mening hoor;) ) dat 'n voorlichter zich toch wat meer negatief dan neutraal (of positief) zou moeten opstellen t.o.v. drugsgebruik, xtc in dit geval.

'nyway, fucking 00:31 alweer, where the hell is my bed!?

*offline!!*
Waarschuw beheerder
donateur
het enige wat een voorlichter doet is voorlichten.. dus: neutraal blijven. Das een belangrijke kracht van het voorlichten naar mijn idee
Waarschuw beheerder
donateur
Ga binnenkort aan een test meedoen, waar ze gaan onderzoeken wat voor schade xtc aan je hersenen toebrengt!

Uitslag is in 2005! Ze zoeken volgens mij nog steeds mensen! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe kan je nou zeggen dat je zuinig omspringt met je lichaam als je (recreatief) gebruikt? God weet wat voor risico('s) het op de langere termijn met zich meebrengt! Daarom vind ik (maar da's mijn mening hoor ) dat 'n voorlichter zich toch wat meer negatief dan neutraal (of positief) zou moeten opstellen t.o.v. drugsgebruik, xtc in dit geval.

Drugs gebruiken is risico lopen, daar heb je gelijk in. Dus als je absoluut geen risico wilt lopen moet je geen drugs gebruiken.

Ik vind ook dat je als voorlichter neutraal moet zijn, maar ik ben ook ervaringsdeskundige en kan me inleven in de reden waarom mensen drugs gebruiken. Het kan een geweldige ervaring zijn.

Het heeft gewoon geen zin om te zeggen "doe maar niet", ik vind het ieders eigen verantwoordelijkheid en probeer zo goed mogelijk advies te geven aan mensen die drugs gebruiken. Harmreduction staat voorop.

En gelet op de onderzoeken die er NU zijn, wijst het erop dat matig XTCgebruik geen problemen oplevert.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou Kimmo gaat het gewoon proberen, heb iemand bij me die ik vertrouw en die bij me blijft moet toch oke zijn dan en dan idd eerst een halve of kwart doen. we will see it dood gaan we toch is het niet van drank of roken dan wel als je niet uitkijkt met oversteken... maarrrr erg leuk dat ik zo alle meningen en waarschuwingen hoor ;-)
thnx!

Waarschuw beheerder
altijd weegschaaltje op zak????

Je kan het eventueel thuis wegen en in een capsule stoppen...of in je flesje water doen en voordat je naar binnen gaat leegdrinken :o

Waarschuw beheerder
Nou Kimmo gaat het gewoon proberen, heb iemand bij me die ik vertrouw en die bij me blijft moet toch oke zijn dan en dan idd eerst een halve of kwart doen. we will see it dood gaan we toch is het niet van drank of roken dan wel als je niet uitkijkt met oversteken... maarrrr erg leuk dat ik zo alle meningen en waarschuwingen hoor
thnx!

Dood gaan we toch wel :S

Goede instelling, neem er dan meteen 20 !
Waarschuw beheerder
donateur
Kimmo is eruit............

Topic sluiten!? :yes:

En als je de instelling heb, dat we toch dood gaan, waarom open je dan dit topic??? :S

Waarschuw beheerder
Ban

Waarschuw beheerder
nee mafkezen maar je kan er heel zwaar aan tillen dat het zo verrot is ect ect maar uiteindelijk heb je het toch zelf in de hand!!!!!!
Waarschuw beheerder
Mijn eerste ervaring was eigenlijk verschrikkelijk. Had een half roze lovertje en zakte op een gegeven moment gewoon door mijn benen en ze hebben me weg moeten dragen.... Maar op de terugweg in de auto had ik het prima naar mijn zin :D

Het is niet altijd lekker. Ben er vaak misselijk van en heb vaak blubber benen zodat ik de hele avond aan de kant zit terwijl ik eigenlijk gewoon wil dansen.

Voor mij hoeft het niet zo nodig meer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mafkezen ! :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
nee mafkezen
???????

Sorry dat ik het zeg...............

STERF!!!!!!! :P
Waarschuw beheerder
donateur
Jammer dat er nou weer iemand dit topic komt verzieken :/

Waarschuw beheerder
bedoel het niet zo hoor!!! ;-P

Waarschuw beheerder
Als je eerst nix voelt... NIET GELIJK NOG EEN NEMEN :no: duurt ff voordat ie inslaat. Kan voorkomen dat je ze allebei voelt, en dat dat dan misschien te veel van het goeie is.

Gewoon afwachten. Voel je nix... neem er dan NIET NOG EEN.
Met mate dus.

Tja... of gewoon helemaal niet slikken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Xes (K)

Waarschuw beheerder
Kimmo what's next!>>> En als je t gaat proberen, niet op het gevoel gaan zitten wachten, dan komt ie juist niet of hij valt tegen. Gewoon lekker op je af laten komen.

Waarschuw beheerder
Beter niet aan beginnen, ik wou het ook voor een keertje proberen, maar je vind het dan zo geweldig en alles, dat het niet bij die ene keer blijft, daardoor kan je er geestelijk makkelijk verslaafd aan raken, vooral als je dan bijvoorbeeld uitgaat zonder pillen, als het dan tegenvalt, pak je zo weer pillen.. En aan het begin lijkt het allemaal zo leuk, maar na een tijdje kom je ook achter de nadelen, die worden dan alleen maar groter, als je het vaak doet tenminste, dus ik zeg, niet aan beginnen!!

Waarschuw beheerder
Xes: (K) (K) (K)

Waarschuw beheerder
{Hooligirl}>>> Klopt ook! (y)

Waarschuw beheerder
Kimmo, laat je weten hoe het was?

Ik kan namelijk helemaal begrijpen waarom je het eens wilt proberen! Al die verhalen, je voelt je goed, je voelt je geweldig, de muziek is helemaal vet, in je eige wereldje enz enz...:vaag:

Heb er zelf ook al eens over nagedacht om het eens te proberen, maar nog niet gedaan, omdat iedereen die er ervaring mee heeft zo hard roept dat ik er niet aan moet beginnen! :S

Waarschuw beheerder
Tuurlijk laat ik weten hoe het was. Mijn eerste feest is pas weer in juni DefQon dus tsjaaa we zullen het dan wel merken he....

Waarschuw beheerder
DAN is het best wel warm.... let ook op uitdroging. Altijd bijtanken met WATER!

Waarschuw beheerder
Wie weet zie ik je wel :bounce: :bounce: :bounce: op DefQon dan! ;)

Waarschuw beheerder
Ja alcohol kan niet maar water wel toch... enne wie (wie er met deze topic heeft meegedaan gaat er naar defqon)???????? (K)
Waarschuw beheerder
donateur
Als je alcohol drinkt tijdens pilletje....

Bedenk wel, dat je per glas alcohol 1,5 glas vocht verliest! :yes:
Als je toch alcohol drink ook water drinken!

Als je je velletje pakt, en hij zakt niet terug, maar blijft staan, moet je ff naar de Ehbo, ben je uitgedroogd.........

Zelf ook een x gehad...... Mysteryland 2001

Waarschuw beheerder
IK raad het je aan in de zin van:" je zult iets meemaken wat je nog nooit geveolt hebt!"
Maar zorg wel dat je van tevoren test en dat je het bij maximaal 1x per 2 maanden houdt(want na 1x doe je het sowieso vaker;) ), doe je het vaker, dan vervaagt het gevoel.

Als je het bij af en toe laat zijn de dips achteraf nagenoeg nihil of zelfs helemaal niet aanwezig.(maar juist leuk in de zin van een "afterglow")

Maar goed, met mate, ooh en mensen kunnen wel zeggen: "wie raadt iemand nou drugs aan", nou de topicstartster is 20 en dus volwassen, oud genoeg om zelf te beslissen of ze iets wil ontdekken of niet.
Verder is eenmaal per 2 maanden een pil zeker weten minder schadelijk dan elk weekend zuipen :-)

Veel plezier!
GreetX Chris
Waarschuw beheerder
je kunt het best een keertje proberen!
als je maar zorgt dat je het bij iemand haalt die je kent zodat je niet de grootste zooi voorgeschotelt krijgt!

en echt verslavend is het niet, als je er verantwoordelijk mee om gaat en met mate gebruikt.maar dat is met alles zo.
Waarschuw beheerder
Rustig aan doseren het liefst per 6 en als je denkt dat het goed gaat per zeven, is ook goed voor de economie. En spoort die gozer die ook heengaat wel helemaal, want volgens mij weet ik wel wie je bedoeld en loopt ie er zelf ook niet altijd even jofel bij. hahahahahaha (Y)

Waarschuw beheerder
Ik zou iig zeggen: ga niet zitten wachten tot je iets voelt....of steeds: wat zou ik straks gaan voelen...merk ik al iets???
Want dan gaat het echt heeeeeeeel erg lang duren waardoor je gaat denken dat het niet werkt bij je ofzo!!
Ik heb nl (toch onbewust vooral want t is toch je 1e keer...) wel zitten wachten en het duurde echt f*cking twee uur voordat ie insloeg.
Ik begon al te denken dat ik er immuun voor was....:S
Waarschuw beheerder
Wat een boel negatieve verhalen hier, zeg. Ik ben zelf serieus blij dat ik er aan begonnen ben, heb niks dan supermooie herinneringen aan overgehouden die simpelweg niet ZO mooi zouden zijn geweest zonder die zooi. En mensen die zeggen dat de eerste keer altijd het beste is, ben ik het absoluut mee oneens. Laatste keer dat ik het deed was juist de allerbeste ooit. Ik denk dat ik zo enthousiast ben omdat het mij lukt om het niet te vaak te doen. Ik doe het sowieso ALLEEN op feesten en zorg dat ik daar niet al TE vaak heen ga :-) Serieus, ik vind het echt SUPER belangrijk om voor mezelf de grens te hanteren dat ik het gewoon niet doe in een club. Als je 1x die grens overgaat is het einde zoek, wordt het veel slechter voor je en ga je het inderdaad steeds minder mooi vinden. Gewoon 1x in de 2 a 3 maanden, dan blijft het lekker om te doen, blijft het speciaal en is het risico een stuk lager dan bij frequenter gebruik.

Alleen wil ik je nog wel waarschuwen dat het idd soms echt NIET makkelijk is om er van af te blijven, heb het een aantal keren ERG moeilijk gevonden om het niet in een club te doen. Je moet dus wel discipline hebben, als je van je zelf al weet dat dat een probleem kan zijn, zou ik het ZEKER afraden....

Waarschuw beheerder
weet je er bestaat geen 1 keer. weet je hoeveel mensen zeiden ach ik probeer t een keertje. als je t geprobeerd hbt is de verleiding extreem veel hoger om ja te zeggen tegen nog een keer je kunt er beter vanaf blijven en als je t toch doet geloof me je gaat t erg lekker en leuk vinden en zorg dat je genoeg vocht tot je neemt dus geen alcoholische dranken want daar droog je nog meer van uit en das niet bevordelijk voor de klap die je de dag erna of die daarna krijgt want je verleist echt een hoop vocht.
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Idem GMX, idem..
Ik ben zelf ook zeker van mening dat een XTC trip de enige kans is om al stiekem een kijkje in de hemel te nemen. Maar ik maak "verstandig" gebruik van deze drug. Ik gebruik ong. 4 keer per jaar XTC op een feest. Hierdoor blijft het iets om naar uit te kijken en ik associeer elke MDMA trip dan ook met een van deze feesten. Dit maakt voor mij het gevoel wat ik er bij krijg en wat ik er achteraf van overhou nog een stuk specialer.

Op deze site vindt je wat informatie over de geschiedenis, functie en eigenschappen van XTC (mdma)

http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ecstasy.htm

Waarschuw beheerder
,t slimste is als je nog nooit hebt :xtc:
dat je ,t eerst gewoon thuis probeert
of bij goeie vrienden
en dan weet je alvast hoe ,t voelt :P :vaag:
en dan pas op een feest :bounce:
veel plezier op defqon :P :vaag: :D :bounce:

Waarschuw beheerder
je ken het beter nie doen maar ik vindt het persoonlijk super

Waarschuw beheerder
En drink aub niet alleen maar water want daar moet je van overgeven.\

Probeer het aftewisselen met fris en vergeet tussen door niet kleine dingen te eten zoals fruit/yoghurt.

Ik snoep nu al een geruime tijd en ook heel regelmatig maar nooit meer dan een halfje.

Het ligt aan jezelf hoeveel je neemt en hoe sterk je in je schoenen staat. Een hele raak ik echt het spoor bijster en das me de moeite niet. Wil graag dagen ernaar ook nog alle leuke dingen kunnen herinneren van wat ik heb meegemaakt.
Waarschuw beheerder
Ik heb t niet allemaal doorgelezen maar ik zou het niet doen als ik jou was.. je kunt je toch ook vermaken zonder die 'troep' (mijn mening!)

Waarschuw beheerder
Alles is al gezegd geloof ik... maar bij deze weer:

- fix je 1e pilletje bij iemand die je kent en die een pilletje uit hetzelfde zakje al een keer heeft geprobeerd. Dan kan hij/zij ook beroordelen of die pil chill is.
- mijn eerste keer was eeen halfje en na 2 uur nog een halfje. (En tot diep in de nacht gespacet :))

Al zeker een paar keer gezegd: als je het gruwelijk vindt dan blijft het niet bij deze. De volgende keer dat je een party ziet met de perfecte line up denk je: hoe zou dat strak zijn?

maarrr ja... eigen verantwoordelijkheid

Waarschuw beheerder
evenaring van de 1e keer was voor mij toch wel dat ik evrliefd was op een meisje en ik had geslikt en toen hadden we gezoend. aaaaahhh
Maar dat gevoel dat ik toen had... zo blij. De natuurlijke happy pulse + xtc happy pulse = heel blij zijn

Waarschuw beheerder
maar goed, mocht je dus wel een pilletje gaan proberen...
dan willen we natuurlijk wel allemaal weten hoe dat gegaan is he?

dus:
verplicht komen vertellen!!
:Yes:

en doe je t niet: wel verstandiger....:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben zelf ook zeker van mening dat een XTC trip de enige kans is om al stiekem een kijkje in de hemel te nemen

:D:D:D

Hiermee is alles gezegd!

Veel plezier meissie :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben zelf ook zeker van mening dat een XTC trip de enige kans is om al stiekem een kijkje in de hemel te nemen

:respect:
Waarschuw beheerder
Je moet het zelf weten, ik vind het erg leuk, alleen als je het éénmaal hebt gedaan en je vindt het leuk, dan is de kans groot dat je het vaker wil doen...hou het gewoon lekker recreatief!:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wie dacht er hier bij zichzelf "en nu ga ik het komende jaar ff lekker 2x per maand pillen slikken??" niemand, 1 keer bestaat (bijna) niet

en zoals al gezegt was, probeer het 1 keer thuis, daarna op een feest.
Waarschuw beheerder
Ik zou zeker niet meer dan 1 pil nemen in het begin.. bij mij werkt die zooi heel sterk! ik stond de 1e x al superstrak van 1 pil.. maar sommigen voelen dan nog geen flikker.. zorg er ook voor dat je niet eindigt met 12 pillen omdat je anders nog niks voelt, want je gaat kapot! maar het is echt wel de moeite waard! doe het op een feest waar je lekker hard kan gaan :)
Waarschuw beheerder
idd, begin met een kwartje of een halfje...mijn 1e x ging deels fout doordat ik gelijk een hele nam :cry:

Waarschuw beheerder
Waarom geen alchohol erbij leg es uit iemand?
Waarschuw beheerder
Met alcohol erbij kun je niet meer normaal denken. Vind ik. En ook een black-out is dan niet ongewoon.

Waarschuw beheerder
is verdroging niet de belangrijkste reden om geen alchol te drinken bij een pilletje?
Waarschuw beheerder
tuurlijk wel..lekker x bikken en pille slikke
Waarschuw beheerder
donateur
is verdroging niet de belangrijkste reden om geen alchol te drinken bij een pilletje?

Uitdroging/oververhitting is inderdaad het grootste (korte) termijn risico van XTC. XTC verhoogt de lichaamstemperatuur en de bloeddruk. In warme ruimtes of bij veel inspanning is er kans op oververhitting.

Aan oververhitting kun je dood gaan.

Waarschuw beheerder
Wil nog wel eens een keer pilletje slikken, maar de mensen om mee heen worden dan helemaal gek wat moet je daar aan doen? :xtc:

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
Deel je wel je ervaringen even met ons op dit forum...?:D:D:D:D veel plezier..(Y)
Waarschuw beheerder
niet aan beginnen de eerste keer is veel te vet en dan snoep je er in de toekomst zeker nog wel meer

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
moet je zeker proberen ik had er dit weekend 11 op hartjes, vwtjes, appeltjes en eurotjes deden goed ze werk was toppie feestjuh en was lekker uit me plaat
Waarschuw beheerder
Ik heb het 3 weken geleden voor het eerst geprobeerd en het is gewoon masterlijk. Het is alleen een beetje aan jezelf hoe sterk je in je schoenen staat. Wanneer je dit niet staat kun je redelijk verslaafd raken, zoals ik in mijn omgeving zie :yes:
Maar verder: gewoon gaaf. Veel risico is er niet, zolang je er maar niet te veel neemt :) Ik had gewoon eentje, van 100mg.
En ik had het niet op een feest gedaan maar tijdens een weekendje weg met vrienden. Dan kun je ff rustig over je heen laten komen.
Als je het doet: veel plezier :D

Waarschuw beheerder
alcohol bij een pilletje is best gevaarlijk vind ik.
ik doe het zelf ook wel, maar heel weinig.

normaal als ik een pilletje neem hou ik echt wel mijn kop erbij, ik kan wel omschakelen als ik echt moet opletten.

maar als je alcohol gaat drinken bij een pil, dan merk je niet dat de alcohol werken gaat.
pas eigenlijk als het te laat is heb je dat al door, en dan ben je dus al behoorlijk dronken.
je kunt veel meer drinken voordat je wat merkt.

nou ja en idereen weet denk ik wel wat de nadelen zijn aan dronken zijn?

heb dus wel es dat ik een stukkie tijd kwijt ben..
Waarschuw beheerder
ik krijg altijd ontzettend veel zin om te zuipen als ik waus ben

en dat doe ik dan ook maar :bier:

Waarschuw beheerder
Hmm lastige keuze. Je hebt eigenlijk 2 opties. Wel een keer gebruiken of er gewoon van af zien.

Beide heeft z'n voor en nadelen, maar je moet wel begrijpen dat wat je niet kent, niet kunt missen.
Vaak loopt het voor veel mensen uit op best wel heftig gebruik. En gezond is het zowieso niet.

Aan de andere kant er zijn zoveel dingen slecht en het is wel een once in a lifetime experience. De herinneringen die ik er nog aan heb zijn tof. En het (kunstmatige) gevoel is denk ik 1 van de betere op de wereld.

Ik ben zelf een paar jaar geleden begonnen. Toendertijd met kennissen op stap. Wij met z'n allen naar Trance Energy; woo hooo. Een paar mensen van die groep gebruikten wel eens wat. En in die tijd was ik erg nieuwsgierig, dus wou ik het ook wel eens proberen. Had toen wel wat teveel genomen (1 1/2 piletje van 100 mg pil). Dus verdwaalde ik op het feest en sprak allerlei willekeurige mensen aan, whehe.
Sindsdien een stuk of 5 á 6 keer gedaan, dus je kan er wel rustig aan mee doen. Gewoon discipline en verstandig zijn.

Het beste kan je het op een heel speciaal moment voor jou nemen. Kan eigenlijk van alles zijn, je verjaardag, een feestje, een huwelijk, op vakantie, met je vriend/vriendin, buiten in de natuur of gewoon ergens waar je je erg comfortable voelt. Op deze manier ben je ook niet snel geneigd om het weer te herhalen. Als je bijvoorbeeld wat gebruikt in de plaatselijk tent, waar je vaak komt is de verleiding de volgende keer natuurlijk groter.

Voor de rest moet je gewoon blijven drinken als je gebruikt. Niet teveel en ook niet te weinig afhankelijk van wat je aan het doen bent (chillen/dansen/sporten). Een ander punt wat ik best belangrijk vind is eten. Veel mensen doen dit amper of niet en dat merk je de volgende dag wel. Probeer dus wat te eten als je high bent of in ieder geval als je thuis komt en uit gespaced bent.
Pak je slaap ook in ieder geval, ook al ben je helemaal niet moe. Een paar uur slaap is even belangrijk, dan door blijven party'en tot zondag avond. Want van dat laatste wordt je erg gaar en brak.

Voor de rest zijn de meeste pillen allemaal veilig. Er zijn veel goede pillen in omloop en er zit tegenwoordig bijna geen speed meer in. Zorg dat je het van een betrouwbaar persoon krijgt en/of laat het testen. Dan weet je zowieso wat er in zit en kan je beter bekijken hoeveel je wil nemen enzo. De kans dat je er aan overlijd ofzo is eigenlijk niet aanwezig. Er worden soms allergische reacties gerapporteerd, maar dit zijn vaak wat (onschuldige) bijwerkingen.

De doden die er zijn gevallen zijn eigenlijk allemaal in verband met andere drugs/alcohol, uitdroging door te weinig drinken, een opgezwollen brein door juist teveel drinken en/of gezondheidsklachten voor die tijd (denk aan hartklachten/leverklachten/nierklachten). Als je last hebt van het laatste kan je het beter laten. Maar de kans is dus aanwezig dat je zoiets hebt zonder het te merken. Maargoed zijn keuzes en risico's die je zelf moet nemen.
Als je medicijnen slikt, check dan of deze in combinatie met mdma kunnen. Sommige medicijnen zijn echt geen goede combi's.

Succes in ieder geval en als je toch besluit te gaan gebruiken; have fun!! :)

Waarschuw beheerder
gewoon proberen!!

Waarschuw beheerder
Tja word veel genoemd, als je niks voelt niet meteen nog 1 nemen!!!!!!!!

Hier bij mij in de buurt ging een meisje van 13 ook naar de klote. "Ik voel niks.." waardoor ze er op een gegeven moment 11 op had:| Hart uit elkaar geklapt, fijn nieuws voor je ouders ooK!

Waarschuw beheerder
Ik was zelf pas 26 toen ik voor het eerst een pilletje nam...
Ik vond het echt geweldig!!
Ik was met mijn beste vriendin en mijn vriendje (zij hadden er al ervaring mee)
en ik voelde me heerlijk ontspannen en fijn.
Ik voelde echt super veel liefde voor mijn vriendin en vriend en onze band is ook ontzettend hecht.

Toen ik net begon te gebruiken vond ik het inderdaad zooo lekker dat ik de maanden erna vrij veel gebruikte.
Maar op den duur ging dat ook vervelen,het was niet echt speciaal meer.
Nu ga ik 1 keer in de 2 maanden naar een feest en dan ga ik echt uit m'n dak!!

Als je nooit eerder een pilletje gehad hebt,kun je je gewoon niet voorstellen hoe lekker het is.
Het is echt heeeeerlijk om mensen om wie je geeft te knuffelen,je vind het hartstikke leuk om met iemand een praatje aan te gaan en je gesprekken met je vriendinnen zullen openhartiger zijn.(L)

Je voelt alles veel intenser
De muziek klinkt heel goed
Je krijgt heel veel energie en je remmingen vallen weg.

Ik zou zeggen: doe voorzichtig en let op dat je niet teveel gaat gebruiken.
Het effect is veel beter als je af en toe gebruikt.

Ik ben heel benieuwd hoe je het gevonden hebt!
Heel veel plezier bij Defqon (f)

Waarschuw beheerder
Alleen doen als je het ook echt wil en er niet bang voor zijn en er ook niet op wachten totdat hij werkt... gewoon lekker gaan feesten dan komt het vanzelf....

Zou wel beginnen met een halfje... sommige zijn zo sterk (sms-jes) dat je als beginner dat niet helemaal kunt hebben denk ik......

succes en enjoy
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon niet beginnen !
ik heb het +- 6 maanden gedaan maar ben blij dat ik ervanaf ben
ook een keer geprobeerd

Waarschuw beheerder
Ik vind het ten eerste echt leuk al die reactie's. En ben er ook uit ga het gewoon een keer proberen tuurlijk zal ik mijn ervaringen met jullie delen. Dus 19 juni on DefQon1 sta ik (hopelijk) lekker te stampen!

En voor mennotheone: Tsja die gozer spoort niet helemaalen is ook niet helemaal jofel die mee gaat maar als het goed is is hij wel te vertrouwen en weet ik wat ik aan hem heb (niets dus!) nee hij is te vertrouwen en geef me over aan hem :-P ciao (K) allemaal

Waarschuw beheerder
donateur
Als je het nooit hebt aangeraakt, dan kan je het beste er ook van af blijven(y)
Maar ik vind zelf wel dat als je een pil op hebt dat de sfeer toch wel (y) is:D
Waarschuw beheerder
Het is je eigen lichaam dus doe wat jeniet laten kan maar ik zeg wel uit ervaring als je 1x doet doe je het altijd op een party en ga je het dus vaker gebruiken dus SNOEP verstandig !!!!
en laat je leven er niet door kapot gaan wat vaak gebeurd en kijk uit me wat voor troep je te maken heb want der zijn een hoop dooie door die zooi!!

succes en ervaar die sfeer voor 1x :D en blijf der dan vanaf.... hoe moeilijk het ook is :D

Waarschuw beheerder
Je moet alles een x geprobeerd hebben:)

Zorg er alleen goed voor dat je genoeg drinkt,maar niet TEVEEL want dan krijg je last van je maag:)

IEmand erbij die niets gehad heeft erbij is ook wel handig en zoals al vele zeiden,niet w8en tot ie inslaat :

GEWOON HOKEN ALS DOLLE STIEREN:p

have fun..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
pillen slikken.... De eerste keer nam ik een halve, daar voelde ik nix van, en nam later anderhalf en toen voelde ik um echt goed( was trouwens onder school ). Gewoon proberen, ik kan geen weekend meer zonder....:P:P
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon doen maar wel rustig aan houden, en blowen erbij raad ik je sterk aan om nog vager :vaag: te worden
Waarschuw beheerder
Niet doen!! Je vind het vast veel te leuk.. :[
Waarschuw beheerder
jah je moet wat he op masters vs hellraiser ging ik zitten en zat ik mn been spier aan te spannen en teon bleef hij stijf wat niet zo'n fijn gevoel was dus raad ik je aan dat niet te doen ;) en gewoon vaak rusten en veel water drinken btw ik zie je misschien nog op defqon :) ben ook van de party :)
Waarschuw beheerder
donateur
een opgezwollen brein door juist teveel drinken

pfff dar heb ik nog nooit van gehoord:s wel dat als je teveel water zuipt daje watervergiftiging kan krijgen:s ook zo lekker vaag!!!!
Waarschuw beheerder
Nooit aan beginnen!!
Je werkt jezelf na de klote!!
Waarschuw beheerder
Nooit aan beginnen!!

:( je hebt gelijk maar jah er zijn zoveel dingen waar je niet aan moet beginnen zoals roken en alcohol (ook verslafend bij te veel gebruik ) en btw veel dingen die je thuis drinkt zijn ook niet 100 % goed voor je hoor en op je werk moet je ook met ongezonde spullen werken dus jah het is slecht maar zoveel is slecht voor je

ik gebruik zelf ook niet hoor :)
Waarschuw beheerder
Tja, zo zat ik een jaar geleden ook... Toen toch maar geprobeerd... En ja, het is goed bevallen natuurlijk. Nu elke 2 maanden, ik probeer het daarbij te houden, omdat het natuurlijk nooit goed kan zijn om het te doen. En de werking wordt minder als je het vaker doet, dat vind ik ook zonde.

Waarschuw beheerder
donateur
niet aan beginnen?

!! wel aan beginnen !!

al moet ik wel zeggen dat je dan wel goeie afspraken met jezelf moet kunnen maken..over hoe vaak je het gebruikt enzo..

een ervaring als een MDMA trip wil je deze dame tog niet ontnemen???:P:P

Geniet, maar gebruik met mate...

ltrs

Waarschuw beheerder
donateur
2 hardcore bitch

een watervergiftiging?? noem het liever een klotsbuik..

ltrs
Waarschuw beheerder
donateur
Nooit aan beginnen!!

En je mag de hemel niet meer in :[

Waarschuw beheerder
Je moet het helemaal zelf weten als je het gewoon wilt proberen , meid!
Er zijn heel veel negatieve reacties op zoals ; neee niet doen, en je werkt jezelf naar de klote!
Ik vind dat deze mensen geen ongelijk hebben, alleen denk ik dat het er wel aan ligt hoe sterk jezelf in je vel zit en of je je echt wel aan de regel "geniet met mate" kunt houden!

Bij mij is 2 keer een pilletje niet goed gevallen, heb bijvoorbeeld heel de nacht een keer lopen kotsen en ik kon niet meer stoppen :(
Maar er zijn echt teveel ervaringen die ik nooit zal vergeten en waarbij ik blij ben dat ik ze mee heb gemaakt.

Als ik jou was zou ik het niet op DefQon of op een feest voor de 1ste keer gaan doen.
Helemaal omdat Defqon overdags is, het waarschijnlijk heel erg warm is.
EN: Als je een keer een pilletje hebt geprobeerd , wil je voortaan niks meer anders 8-)

Beter ga je gewoon 's avonds in een parkje zitten of bij iemand thuis met je vrienden ofzo, lijkt mij zelf een stuk veiliger !
Waarschuw beheerder
donateur
een watervergiftiging?? noem het liever een klotsbuik..

neee hahaha heb al verschillende keren gehoord dat mensen ut hierover hadden maar ik blijf ut vaag vinden:P

Waarschuw beheerder
Als ik jou was zou ik het niet op DefQon of op een feest voor de 1ste keer gaan doen.
Helemaal omdat Defqon overdags is, het waarschijnlijk heel erg warm is.

En je hebt geen idee wat je overkomt als dat ding begint te werken. Al die mensen om je heen die gek staan te doen, wordt je gek van! Eerste keer nam ik 'm in een poolcenter:P Effe weten wat je meemaakt he..
Waarschuw beheerder
Moet je zelf weten. Ik doe het af en toe vind het altijd wel vet. Hoe vaker je het doet hoe meer pillen je nodig hebt om je wazig te voelen
Waarschuw beheerder
Ik heb het onlangs ook voor het eerst gedaan. Was er in het begin wel huiverig voor. Maar kan nu alleen maar zeggen dat je het eens in je leven gedaan moet hebben. Het is niet te omschrijven hoe lekker het is.
Bij mij sloeg ie niet echt in. En had best een hoop nodig voor de eerste keer om beetje op gang te komen. Dat was wel beetje dooddoener. Maar toen het allemaal op volle toeren werkte voelde ik me wel zo schandalig goed.

Je moet wel erg sterk in je schoenen staan om het bij 1x te houden. Dus ik zou er van te voren heeel goed over nadenken of je het echt wel wil.

Waarschuw beheerder
Hoi
de eerste keer is ook zeker heel tof.
ik heb er geen spijt van dat ik het heb gedaan.
Ok als je niet weet wat het is moet je er ook niet aan beginnen. Das moeilijk als je erugg nieuwschierig bent.
was bij mij net zo.
ik ben begonnen met een kwart en een uurtje later een halfje.
toen was het echt heel tof. ik was in een vertrouwde omgeving met allemaal ervaren mensen.
en kun niet anders dan iedereen omhelzen en bedanken.
Maar ja dan komt de tijd dat dat ding uitwerkt.
en ik voelde me daar toch een partij kloten.
mijn mond helemaal kapot gekouwd en behoorlijk depressief de dagen erna.
Dus daarom voor iets leuks moet je ook boeten.
daarom denk er over na en sta echt even bij de naweeen stil.
tis geen pretje.
en mijn ervaring is dat zoveel pillen slikken om het lekkere gevoel te blijven houden echt niet werkt. op een gegeven moment is het gewoon op.
dat was mijn ervaring
Waarschuw beheerder
Ik voelde me idd dagen erna ook zwaar depri. Je reageert emotioneel heel versterkt op dingen. Je bek doet de dag erna behoorlijk pijn van al dat kauwen.
Maar die avond zelf sta je te malen als een gek, alleen al omdat het zo'n lekker gevoel is.

Waarschuw beheerder
ha ha ja
ik kon wel janken man die avond.
En ik wou er echt dagen over praten.
Hoe ik me wel niet voelde en dat iedereen zo lief is en zo.
wel een leuke ervaring.
maar ja dat kut gevoel blijft he.

Waarschuw beheerder
Ik ben het helemaal eens met KSI.. :yes:

Ik wil alleen nog even zeggen(mutserig weer ik weet het) Laat het Testen!!!! Je weet dan precies hoeveel je pilletje aan miligrammen bevat. Voor de eerste keer is je lichaamsgewicht x 1.5 Milligram MDMA meer dan genoeg! Dan blijf je het chillgevoel houden. Dus als je 60 Kg weegt en je hebt een "normale" stofwisseling, dan is 150 MG MDMA verdeeld over een uur of vijf echt meer dan genoeg. Neem ook eerst een lage dosis. Meestal voel je van de eerste keer met 30 MG MDMA als iets. Indien je je verder op je gemak voelt, kan je na anderhalf uur (als het al werkt) nog iets erbij nemen. Ros er in ieder geval niet gelijk 150 MG MDMA in in een keer. De eerste keer kan het namelijk heel beangstigend zijn als je gelijk als een raket doorslaat.

Zorg er verder ook in ieder geval wel dat je het met iemand doet die je voor de volle 100% vertrouwd en mooier nog, die er ervaring mee heeft. Besef wel dat het nemen van een pil op verschillende locaties en mensen hele andere effecten heeft en niemand kan jou persoontje zeggen wat er gaat gebeuren. Je moet je in ieder geval wel goed voelen in je velletje en zeker weten dat je geen afwijkingen hebt in je hart, hersenen, nieren, lever en bloeddruk. Onthou wel dat je, vooral als vrouw zijnde, de eerste keer waarschijnlijk gaat overgeven. Niet schrikken, het is niet erg en heel anders dan dat het normaal is. Als je het voelt opkomen.. kan je het verder toch niet meer tegenhouden. Laat maar komen.. en adem na een paar :bah: rustig door je neus in en uit.. en denk; "zo, en nu gaat het feest beginnen". Klinkt heel ranzig, maar als je het niet weet kan het je ook redelijk van de weg afraken, vooral als je in paniek raakt, kan je strot kapot kotsen, dat is ook niet echt de bedoeling.

Verder klinkt het volgens mij allemaal wat beangsitgend wat ik heb geschreven, maarja.. jij wilde graag weten hoe en wat. Bedenk dat er niet alleen leuke kanten aan dingen zijn, maar ook de minder leuke kanten. Zolang je weet hoe je met de mindere kanten om kan gaan, word het al een heel stuk leuker.. Gewoon een keer proberen. Maar ik blijf het tegen iedereen zeggen.. Let op! XTC-feeling kan een "vorm" van verslaving met zich meebrengen, vooral in het "uitgaan gebeuren". Het is TE leuk.. helaas..

Ik zag ook op je profiel dat je naar Dance Valley gaat. Persoonlijk vind ik dat wel een goede omgeving om het 's avonds te gaan doen, als het gaat schemeren. Dat geeft werkelijk een gevoel, wat niet te beschrijven is.. :D

Succes en laat ons weten hoe en wat je doet of ervaart.

:flower: Ilona
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gewoon niet doen, dan weet je ook niet hoe het is, wat je kan gaan missen en kan je het ook niet vaker gaan doen ;);)

en waarom zou je het doen als je je nu ook gewoon vermaakt op feesies?!

waarom proberen? omdat iedereen het doet?

Naja ik zou het niet doen als ik jou was!
Waarschuw beheerder
ik wil je nie lekker maken ofzo maar die ervaring met MDMA had ik echt voor geen goud willen missen! :)

Waarschuw beheerder
MEER ALS 1 :d:d

Waarschuw beheerder
moet je zeker proberen ik had er dit weekend 11 op hartjes, vwtjes, appeltjes en eurotjes deden goed ze werk was toppie feestjuh en was lekker uit me plaat

stoer zeg!! :bah:
Waarschuw beheerder
alleen doen als je van jezelf weet dat je consequent genoeg bent om recreatief te gebruiken (alleen op feesten dus)

er bestaan niet veel mensen die 1x een tabletje geprobeert hebben en vervolgens nooit weer.

maar 1e keer is meestal wel de mooiste x. gewoon ff tappies laten testen en afhankelijk of je chil wil spacen of dat je gelijk snoeihard wil gaan laten doceren door iemand met verstand ervan.

Ps. Snoeihard is het mooist.

Waarschuw beheerder
probeer eerst halve..

je wil nooit iets anders meer met feesten!!

:jaja:

Waarschuw beheerder
ja daarom moet je het ook niet doen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg... GEWOON DOEN! en dan :bounce: :bounce: :bounce:
Waarschuw beheerder
je oet geen halve doen!!
gewoon ee hele ,et een glaasje water, en lekker over je heen laten komen.
en dan ineens...

woooooooooooooooo.......zweeeeeeeeeeeff....liefff.­...

top!

je eerste keer evenaar je toch nooit meer, dus die moet top zijn, zeker geen halve doen, gewoon 1!

Waarschuw beheerder
wanneer zou ze het gaan doen?

:D (niet nieuwsgierig hoor...)
Waarschuw beheerder
je wil nooit iets anders? tot dat je pep heb gebruikt :P

Waarschuw beheerder
Weet niet of het al is gezegd maar je moet ook oppassen met al te veel water drinken. Je nieren krijgen al een opdonder van de droeks en als je er teveel bij drinkt kunnen ze wel eens gaan protesteren. Nog een tipje: doe het de 1e keer gewoon lekker thuis bij vrienden. Dan kun je eerst kijken hoe je lichaam op die troep (wat dat blijft het) reageert. Geloof mij, je wilt er niet op een groot feest tussen 5000 anderen opeens achterkomen dat je lijf die shit niet pikt. Thuis met je eigen muziek in een vertrouwde omgeving lijkt me het handigst. Succes.

Waarschuw beheerder
Ksi, goeie post :respect:

Waarschuw beheerder
Jongens thnxx allemaal, Al Kimmo gaat het gewoon ''proberen'' at Defqon!! en dan lekker :bounce: :bounce: i hope... na defqon laat ik wel wetn hoe t was.

Ciao!
(K)

Waarschuw beheerder
ja lekker ik hou ook van pilluh maaak niet uit hoe bruuuuut het liefst per 2 knalle maar als ik jou was doe je het nie het is gewooooooon te bruuut voor je het weet stop je er niet meer mee maja je moet het zelf weten.........
Waarschuw beheerder
Ik zou er wel geen twee tegelijk slikken als het de eerste keer is. Anders word het afvoeren.
Waarschuw beheerder
Niet doen... waarom??
Zonder amuseer je je net zo goed.... kan beter wat meer drinken amuseer je!!!!!! en als je het toch doet, laat je ervaring horen! Hoop dat het bij ene blijft!
Waarschuw beheerder
oke dan al kimmo ik zie je dan wel :D haha en veel plezier :D met je eerste keer :)

Waarschuw beheerder
donateur
wat een hoop slimme eerlijke mensen hier!!!!

(Y) Wazig .. idd wat je niet mist ken je niet..

dus blijf lekker bij de :mixje: dan meizzie..
Waarschuw beheerder
veel plezier op defqon kom je daar wel tegen...ach en als je t eenmaal hebt gedaan zit de 2e x er snel in ;)

ciao

Waarschuw beheerder
probeer het eerst een keer lekker thuis met bekenden neem een kwartje en drink geen alcohol mocht het niet lekker vallen dan ben je niet op zo'n feest en als je 'het' gevoel wel krijgt weet je dat je op defqon daar niet meer van hoeft te schrikken dan ben je zoiezo minder bang en valt ie altijd beter suc 6
Waarschuw beheerder
heel leuk en lekker.voor mij niet verslavend maar je kent beter niet doen ik bedoel tis dope.alleen als je het een keer gedaan hebt is het vaak zo dat de feesies vaakk gevierd worden met een smartie.kan ook zonder maar is toch iets minder.ieder voor zich ik vind dat het af en toe weinig kwaad kan ik bedoel je elk weekend de tering zuipen is ook slecht
Waarschuw beheerder
donateur
1 ding: 1 keer = meerdere keren...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:respect: voor Tot het botje

ik had het niet beter kunnen zeggen

maar 1 of 2 keer per maand ff lekker :bounce:HARD:bounce: gaan

dat kan denk ik wel :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat de boer niet kent dat vreet ie niet
dat is dus precies waarom ik geen boer ben
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
morgen gaat ze het proberen toch?

ben benieuwd...
:D

Waarschuw beheerder
Anders ik wel! :yes:
Waarschuw beheerder
Jongens thnxx allemaal, Al Kimmo gaat het gewoon ''proberen'' at Defqon!! en dan lekker i hope... na defqon laat ik wel wetn hoe t was.

Ciao!

Veel plezier!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Yep morgen word het MIJN PARTY & ga ik dus een pilletje proberen... Heb dr ONWIJS veel zin in lekker lol maken en :bounce: tot morgen voro wie er gaat ;-) (K) Al Kimmo!

Waarschuw beheerder
donateur
whehehe:D Tot morgen..:D deel je ervaring nog ff op t forum...:D

Waarschuw beheerder
ja is helemaal verplicht nu!!!

vertel vertel!! hoe was t?

( of zou ze niet aanspreekbaar zijn?)
Waarschuw beheerder
Geduld, geduld ellepel

Onze Kim, zit er nog midden in.

Kijk morgenochtend maar rond een uur of acht want ze zal wel zodra ze thuis is haar eeste en waarschijnlijk allerbeste ervaring met xtc met ons allemaal willen delen voor dat ze lekker gaat slapen.

Waarschuw beheerder
Wel nog 1 nemen als hij is uitgewerkt!

Waarschuw beheerder
ja hoor...en dan nog een en nog een en nog een....

Waarschuw beheerder
20 juni 2004 02:26
Hallo mensen, Voor de gene die toen in mn forum zijn geweest van wel of niet een pilletje proberen... Hier mijn verslag van defqon.

Vanmorgen 9 uur wakker best zenuwachtig want ik ga een pilletje ''proberen''... eerst maar ff rond uurtje of 2 thuis een borrel gedronken, en toen met zn 4en opweg naar Defqon! kwamer daar rond 15.30 aan eerst weer een borrel gedronken en om 16.00 nam ik mn eerste halve pilletje in. 17.00 uur voelde ik er nog geen moer van kreeg van een vriendin t advies om er wat bij te gaan drinken, ik in een halfuur tijd toch aardig wat smirnoffs weg gewerkt 17.30 een uur later en aardig wat smirnoffs verder maar nog geen werking van t pilletje, oke nog maar een halve... kijk om 19.00 uur pas begon die toch wel aardig in te slaan maar rond 20.15 d8 ik dat ie al was uitgewerkt nog een halve, ZOW en dat was KNALLEN, wow wat voel je je dan goed zeg, mensen zeidde dat ik de hele avond alleen maar lachte , iedereen was lief, aardig en heb met van alles en iedereen staan praten SUPER gewoon! Lekker staan ook was zeker een Toppertje!!!!Niet beroerd geweest niets had als voorzorgs maatregel kauwgom en van die suiker snoepjes mee voelde me af en toe ff misselijk worden hup zuiker snoepie erin en knallen heb er voor de rest trouwens alleen spa blauw bij gedronken en dat ging ook uitstekend!Het gevoel wat ik had (en nu nog heb) kan ik niet omschrijven zo mooi!!! En inderdaad de mensen die zeiden dat je dit niet bij de 1e keer laat, nee denkt ook niet.. ben nu thuis (zelf gereden), ging prima, lekker gedoucht en kop koffie gezet en duik er zometeen maar lekker in. Bang dat ik me morgen depri voel, nee! Absoluut niet.... Maar goed dat laat ik jullie morgen nog wel ff weten maarre ik was anti drugs moest er nix van weten... maar dit is toch wel zo cool!!! Slaap lekker allemaal... en morgen meer! Al Kimmo
Waarschuw beheerder
donateur
We weten hoe het voelt.

ben nu thuis (zelf gereden), ging prima

Na één keer knallen al geen verantwoording meer. Beetje dom, maar ben blij dat je toch veilig thuis bent gekomen.
Waarschuw beheerder
Miss Al Kimmo, goed te zien dat alles prima bevallen is, welkom bij de club, meid!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hehe ben alweer tijdje wakker (11 uur) en heb heeerlijk geslapen, heb ook totaal geen depri gevoel maar ben juist erg vrolijk en positief heel gek. Heb nu wel een beetje last van een zwabber been en een beetje mn wang stuk gebeten maar verder echt een super ervaring. E ja ik moet toegeven denk niet dat ik als ik bv op dance valley sta geen pilletje neem, maar goed alleen op feesten, want moet er dus niet aandenken om t in de kroeg in te nemen heel raar maar vind dat je zoiets echt op een feest moet doen! Verder was Defqon ook een super feest, mooi weer dus zat ons allemaal mee! ;-)
Waarschuw beheerder
Tjah...

Je mag misschien nu geen dipje hebben, maar die komt er zeker wel. Je moet wel beseffen dat er nog steeds MDMA door je bloed zweeft, en dat je nog steeds een mellow gevoel hebt. Morgen en overmorgen zul je je een beetje leeg(zombie-achtig) voelen.

Hoe vaker je het doet, hoe erger je dip wordt. En je geheugen wordt ook steeds slechter! Je zult ook veel moodswings krijgen (vrouwen hebben dat meer en vaker dan mannen)

Zorg er voor dat je het niet vaker dan 1x per maand doet (beter is minimaal 6 weken wachten) en dat het geen gewoonte wordt....

En als laatste: je hebt nu al schade in je hersenen opgelopen en dat zal alleen maar erger worden ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
E ja ik moet toegeven denk niet dat ik als ik bv op dance valley sta geen pilletje neem, maar goed alleen op feesten, want moet er dus niet aandenken om t in de kroeg in te nemen heel raar maar vind dat je zoiets echt op een feest moet doen!

Dat zeg je nu, net als een hoop anderen (ik ook). Voor je het weet sta je al wangkauwend op de bowlingbaan.:P:vaag:
Waarschuw beheerder
Begin gewoon rustig aan en neem eerst een halfje en als het bevalt neem je later de rest!
Waarschuw beheerder
donateur

toch maar beter niet doen, lijkt me. het kan dan wel "prima" lijken te gaan, maar toch niet echt verstandig lijkt me. ;)
Waarschuw beheerder

Rijden en XTC gaan NIET goed samen, zou ik je zeker afraden ! Heb 't zelf ook een keertje gedaan en betrapte me d'r op dat ik wat foutjes maakte tijdens het rijden, die gelukkig geen gevolgen hadden, maar het had net zo goed helemaal mis kunnen gaan. Geen XTC en rijden meer voor mij..

De dip heb ik persoonlijk vaak pas op de woensdag, een leeg gevoel van binnen. Is ook weer met een dag weg, hoor, maar het is een teken dat je op moet passen en dat dit niet erger moet worden.

Je begrijpt nu zelf vast al wel hoe moeilijk het gaat worden om dit niet al te vaak te gaan doen, zorg dus dat je discipline houdt, doe het echt enkel en alleen op feesten en ga daar dan niet te vaak heen :-) Als je het wel vaker gaat doen zul je merken dat het steeds minder leuk wordt, je steeds minder dat lekkere gevoel krijgt en de nadelige effecten (de dip, geheugen) steeds groter en groter worden..

Maar verder, join the club :-) XTC love :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou inderdaad, even te vroeg gejuigd, stond vanmorgen op jezus wat voelde ik me gaar en brak zeg, slappe moeie benen, had echt het gevoel alsof ik 3 nachten zwaar had doorgehaald maar was net pas wakker :-S

Was ook erg (ook door andere dingen hoor) erg chagie..... kon erg weinig hebben en wou t liefst lekker in mn bedje liggen de hele dag en nu is het 00.42 en voel me nu wel weer oke, duik er zo ook lekker in.

Slaap lekker everybody ;-)

Waarschuw beheerder
proberen kan geen kwaad..
Waarschuw beheerder
neej proberen kan geen kwaad neej..

maar waarom wil je het eigenlijk proberen?

Waarschuw beheerder
Hey Kimmo!

Ik heb het ook geprobeerd :yes: en ik ben het volledig met je eens, het is echt vet!!! Maar ja, wat ze zeggen is waar; als je het één keer doet, wil je het vaker doen. Vooral als je dan weer op een feest bent.
Ik heb trouwens helemaal geen dipje gehad. Dus das wel mooi meegenomen. Maar ja, heb wel gemerkt dat het niet goed voor je is.

Zaterdag Impulz, Geen XTC voor Smacks..:no:
Het moet wel leuk blijven!

Waarschuw beheerder
EY EY IK GEBRUIK ook vaak pille en zo maar als je vaak gaat doen en je neemt er dan een dan is niet goed bij mij begine ze pas te werke na 2 of drie 3 ligt er aan welke je het maar ik geef je raad blijf er van af nu het nog kan :P:P maarja dikke kus martin
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb trouwens helemaal geen dipje gehad

Die krijg je nog wel als je het vaker gaat gebruiken!

Waarschuw beheerder
Die krijg je nog wel als je het vaker gaat gebruiken!

Daarom doen we het rustig aan, eigenlijk gewoon maar helemaal niet meer, lijkt me beter... :no:
Waarschuw beheerder
niet proberen!!!!!!!!!!!

want van een keer volgen meerdere keren :yes:
Waarschuw beheerder
Je moet t alleen doen als je er zelf voor de volle 100% achterstaat...

Je moet natuurlijk niet iets doen wat je eigenlijk niet wil...:/

En niet teveel uiteraard de eerste keer...