Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 51573x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van simone_1986 op donderdag 19 april 2007 om 14:03:
En er zijn genoeg mensen die het wel echt hebben, al zou het me niks verbazen als er mensen zijn die het gebruiken om aandacht te vragen

Nou, dat bedoel ik :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 14:06:
Nou, dat bedoel ik :)

:yes: en zou worden meerdere ziektes, stoornissen enz. als excuus gebruikt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van simone_1986 op donderdag 19 april 2007 om 14:14:
en zou worden meerdere ziektes, stoornissen enz. als excuus gebruikt

Helemaal mee eens.. Ik vind het zwak. Natuurlijk als je psychoses hebt en je gewoon helemaal 'weg' bent, okee.. Maar verder..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 14:19:
Helemaal mee eens.. Ik vind het zwak. Natuurlijk als je psychoses hebt en je gewoon helemaal 'weg' bent, okee.. Maar verder..

ja inderdaad, als je het echt hebt dan kun je er niks aan doen, maar voor de mensen die he gebruiken om aandacht ermee te vragen daar heb ik geen respect voor :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van simone_1986 op donderdag 19 april 2007 om 14:23:
daar heb ik geen respect voor

Ik ook niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 14:19:
Helemaal mee eens.. Ik vind het zwak

Ik neem aan dat jij zelf geen borderline hebt?

Sorry hoor maar ik zit zo te lezen en jullie komen wel erg makkelijk tot de conclusie dat mensen er aand8 mee zouden trekken.

Ik ben een absolute borderliner, ookal heb ik er mee leren leven en beheerst het mijn leven niet meer.
Ik heb ook mijn bordie momenten en dan trek ik echt geen aand8 hoor!

Ik wil juist altijd als Gabrielle behandelt worden en niet als de borderliner echter moet ik toch altijd wel aangeven dat ik het heb omdat er momenten kunnen zijn dat ze er rekening mee moeten houden.

Ik ben afgekeurd vanwege mijn adhd en borderline en tegenwoordig wordt je niet zo makkelijk meer afgekeurd en zeker niet volledig.

Ondanks dat ik weet dat ik geen aandacht trek voel ik me toch aangevallen. In het verleden waren er namelijk ook mensen die het niet begrepen en zeiden dat ik om aandacht vroeg. Vooroordelen zijn dat. Er zullen heus mensen zijn die er misbruik van maken maar dat is met meerdere dingen.

Als je zelf geen borderline hebt, weet je absoluut niet hoe het voelt om het te hebben. Het is namelijk niet uit te leggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 19 april 2007 om 16:47:
Ik neem aan dat jij zelf geen borderline hebt?

Ik neem aan van niet! (F)

Als je zelf geen borderline hebt, weet je absoluut niet hoe het voelt om het te hebben. Het is namelijk niet uit te leggen.

Dat geloof ik ook best.. Maar ik vind niet dat je het als een excuus mag gebruiken voor je gedrag en vooral de mensen die zomaar doen alsof ze het hebben..
Waarschuw beheerder
donateur
Echt grappig dat mensen die zelf geen idee hebben hoe zoiets voelt altijd zo hun mening klaar hebben

Kijk als excuus moet het natuurlijk NOOIT gebruikt worden, maar je moet niet gaan doen alsof het allemaal maar niets voorstelt :no:

Echt mag het niet zeggen, maar zou bijna zeggen dat ik zou willen dat je, je 1 dagje zo mag voelen zoals ik me voel wanneer ik echt een slechte bui weer heb :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 16:52:
en vooral de mensen die zomaar doen alsof ze het hebben..

Heb je hier dan ervaring mee? Zo komt het namelijk wel over op me, dus neem aan dat je iemand in je omgeving hebt die dat dan beweert?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op donderdag 19 april 2007 om 16:58:
Echt mag het niet zeggen, maar zou bijna zeggen dat ik zou willen dat je, je 1 dagje zo mag voelen zoals ik me voel wanneer ik echt een slechte bui weer heb

Misschien zou dat goed zijn idd.. Dan kan ik eens weten hoe het is.

Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op donderdag 19 april 2007 om 16:58:
Heb je hier dan ervaring mee? Zo komt het namelijk wel over op me, dus neem aan dat je iemand in je omgeving hebt die dat dan beweert?

Eeuhm, nee.. Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het wel doen.. Dan heb ik het dus niet over mensen die het écht hebben.
Waarschuw beheerder
Sorry hoor maar ik zit zo te lezen en jullie komen wel erg makkelijk tot de conclusie dat mensen er aand8 mee zouden trekken.

je vat het verkeerd op, we zeggen alleen dat er tegenwoordig ook mensen zijn zonder borderline, die zeggen dat ze het hebben omdat ze dan aandacht willen van andere mensen
Waarschuw beheerder
Echt grappig dat mensen die zelf geen idee hebben hoe zoiets voelt altijd zo hun mening klaar hebben

ik weet echt wel waar ik over praat, ik leef al mijn hele leven met iemand die borderline en andere psychische ziektes heeft, en ik heb zelf waarschijnlijk ook borderline alleen moet dat nog getest worden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 17:03:
Misschien zou dat goed zijn idd.. Dan kan ik eens weten hoe het is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 17:03:
Eeuhm, nee.. Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het wel doen.. Dan heb ik het dus niet over mensen die het écht hebben.

Dat geloof ik ook best.. Maar ik vind niet dat je het als een excuus mag gebruiken voor je gedrag en vooral de mensen die zomaar doen alsof ze het hebben..

Dus met andere woorden ben jij nu aan het oordelen terwijl je geen borderline hebt, geen mensen kent die doen alsof en dus eigenlijk zomaar omdat je het je wel zou kunnen voorstellen dat mensen zouden doen alsof en het als excuus zouden kunnen gebruiken?

Beetje belachelijk als je er dus eigenlijk maar verdomde weinig over weet of nie?

Uitspraak van simone_1986 op donderdag 19 april 2007 om 18:20:
ik weet echt wel waar ik over praat, ik leef al mijn hele leven met iemand die borderline en andere psychische ziektes heeft, en ik heb zelf waarschijnlijk ook borderline alleen moet dat nog getest worden

Jij dus wel maar DaniBanani duidelijk niet en sorry maar dan wordt ik toch wel een beetje @#$%%%&*^%*&$^%# (om het netjes te houden)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op maandag 16 april 2007 om 12:59:
ik had het gister met een meisje over broderline.
klopt het als je borderline hebt dat je dingen dwangmatig moet/wilt doen?!

kan iemand mij hier antwoord op geven? :)
(en nee ik heb zelf geen borderline)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op donderdag 19 april 2007 om 20:18:
kan iemand mij hier antwoord op geven?
(en nee ik heb zelf geen borderline)

Kan je het beste hier http://www.stichtingborderline.nl/borderline.html even kijken of via Google zoeken

volgens mij hoort het niet echt specifiek bij borderline om dwangneuroses te hebben...

Dit heb ik op internet gevonden over dwangneuroses en zoals ik het lees is het een op zich zelf staande psychische aandoening.

Dwangneurose is één van de meest bizarre en ernstigste geestesziekten. Bizar omdat de mensen die aan deze angststoornis lijden, dwangmatig de vreemdste dingen uithalen terwijl ze weten dat die onzinnig en nutteloos zijn. Ernstig omdat de patiënt zijn ziekte meestal lang weet te maskeren en pas hulp inroept als zijn leven al één grote ruïne is. Genezing is moeilijk, kost veel tijd en geld en lukt in veel gevallen niet meer voor honderd procent. In één op de vijf gevallen faalt elke behandeling geheel en leidt de dwangneurose tot blijvende chaos in het bestaan en invaliditeit.

wat ik wel om me heen heb gezien zijn mensen die bijvoorbeeld een voedsel allergie hebben (heb ik ook o.a. voor vis en gluten) en daar dan "misbruik" van maken door er uren over te praten hoe moeilijk ze het daar wel niet mee hebben enzo.. ik heb t ook en heb het geaccepteerd, tuurlijk baal ik wel eens dat ik niet een lekker visje kan eten.. maar ach er zijn zoveel andere lekkere dingen die ik wel mag ;-)

Overal heb je mensen die zichzelf zielig vinden en vooral zichzelf niet de schuld durven en willen geven.. zolang je het maar afschuift op iemand anders of op iets anders hoef je niet naar je zelf te kijken en ligt het niet aan jou.

Ik kan met trots zeggen dat ik zo niet ben! :-D
Waarschuw beheerder
oke bedankt. :)

ja want dat meisje zei dat je daar dan ook last van hbet, en dat je altijd liegt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op donderdag 19 april 2007 om 21:15:
oke bedankt.

graag gedaan.

Uitspraak van !! * Chellie O:) op donderdag 19 april 2007 om 21:15:
dat meisje zei dat je daar dan ook last van hbet, en dat je altijd liegt..

het zou ook best kunnen hoor.. je hebt verschillende gradaties bij BL. Ik heb het heel licht maar je kan het ook heel heftig hebben en dan bijvoorbeeld je zelf pijnigen (snijden enzo)

Dit staat ook op die site die ik hierboven heb genoemd: dreigen met zelfdoding, alsmede zelfverwonding, alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen, gok- en koopverslaving, dissociatieve en psychotische verschijnselen.

Dus t zou er best onder kunnen vallen (psychotische verschijnselen) ....

Ik kan alleen zeggen dat ik dat gelukkig niet heb.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 19 april 2007 om 19:20:
Dus met andere woorden ben jij nu aan het oordelen terwijl je geen borderline hebt, geen mensen kent die doen alsof en dus eigenlijk zomaar omdat je het je wel zou kunnen voorstellen dat mensen zouden doen alsof en het als excuus zouden kunnen gebruiken?

Beetje belachelijk als je er dus eigenlijk maar verdomde weinig over weet of nie?

Uitspraak van simone_1986 op donderdag 19 april 2007 om 18:17:
je vat het verkeerd op, we zeggen alleen dat er tegenwoordig ook mensen zijn zonder borderline, die zeggen dat ze het hebben omdat ze dan aandacht willen van andere mensen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 09:27:
we zeggen alleen dat er tegenwoordig ook mensen zijn zonder borderline, die zeggen dat ze het hebben omdat ze dan aandacht willen van andere mensen

Je hoort het tegenwoordig wel steeds vaker. Komt voornamelijk omdat veel dingen niet te plaatsen zijn en sommige therapeuten er dan maar gelijk het etiket Borderline op plakken, terwijl dat helemaal niet perse het geval hoeft te zijn.
Borderline is ook niet altijd even makkelijk te peilen aangezien het een ziekte van zwart en wit is: er is geen grijs... Dus als jij alleen maar bij je therapeut komt op het moment dat je je toevallig prima voelt zal hij je nooit de diagnose borderline geven, omdat hij de lows in je leven niet ziet en de leegte niet ziet... Terwijl bij mij jarenlang de diagnose depressie en PND (postnatale depressie) is gesteld. Toen dit wel erg lang duurde en ik de moed had te vertellen hoe ik me écht voelde en door de dagen sloeg, begon er pas een lampje te branden.
En dan nóg ging er een hele tijd van therapie overheen voor de diagnose definitief werd gesteld.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring ermee, kan bij iedereen anders zijn.
Ik vind in ieder geval dat sommige mensen er wel erg makkelijk over denken en het een soort mode-verschijnsel lijkt te zijn (denk aan pubers die meteen als ze zich rot voelen roepen dat ze borderline hebben, snijden zichzelf om stoer te doen en als ze druk zijn hebben ze gelijk ADHD enz).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 09:27:

Toch vind ik dat als je er zelf geen voorbeeld van kan noemen maar je het alleen maar zou kunnen indenken dat er mensen zijn die dat doen je dat niet hier op een forum moet doen waar mensen egt hun problemen met de stoornis bespreken.

Er zijn wel meer dingen waar mensen van doen alsof ... maar dan ga je de mensen die het egt hebben er toch ook niet mee lastig vallen of wel?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sassiepower op vrijdag 20 april 2007 om 11:21:
Ik vind in ieder geval dat sommige mensen er wel erg makkelijk over denken en het een soort mode-verschijnsel lijkt te zijn (denk aan pubers die meteen als ze zich rot voelen roepen dat ze borderline hebben, snijden zichzelf om stoer te doen en als ze druk zijn hebben ze gelijk ADHD enz).

Borderline kan sowieso pas na je 18e definitief worden vastgesteld. Voor je 18e kunnen ze enkel zeggen mogelijk borderline in ontwikkeling!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 20 april 2007 om 11:25:
Borderline kan sowieso pas na je 18e definitief worden vastgesteld. Voor je 18e kunnen ze enkel zeggen mogelijk borderline in ontwikkeling!

Inderdaad (y)
Moet zeggen dat ze bij mij wel erg gingen graven in mijn verleden en vooral puberteit en mijn therapeut vond dat ik toen ook al wel aardig trekjes ervan had (zeg maar gerust dat ik een puber from hell was voor mijn ouders, maar vooral voor mezelf :lol: )

Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 20 april 2007 om 11:23:
Er zijn wel meer dingen waar mensen van doen alsof ... maar dan ga je de mensen die het egt hebben er toch ook niet mee lastig vallen of wel?

Vind ik ook :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sassiepower op vrijdag 20 april 2007 om 11:32:
Moet zeggen dat ze bij mij wel erg gingen graven in mijn verleden en vooral puberteit en mijn therapeut vond dat ik toen ook al wel aardig trekjes ervan had (zeg maar gerust dat ik een puber from hell was voor mijn ouders, maar vooral voor mezelf )

hier nog zo eentje :lol:
Voor mij vielen een heleboel dingen uit mijn verleden ook op zijn plekje toen eenmaal de diagnose bij mij was gesteld, ik kon zaken die gebeurd waren een plekje geven.

Wat ik wel grappig vind is dat als ik iemand vertel dat ik borderline (alleen als ik diegene echt vertrouw of weet dat zij iemand in hun kring hebben die het ook heeft) heb dan kijken ze mij zo schaapachtig aan van jij?? Echt niet. Krijg dan altijd een compliment dat ik het goed onder de duim heb want ze hadden het zelf nog niet gezien dat ik het heb... Dan ben ik echt trots op mezelf :-D Met behulp van mijn psycholoog en therapeut ben ik zo ver gekomen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 11:42:
Krijg dan altijd een compliment dat ik het goed onder de duim heb want ze hadden het zelf nog niet gezien dat ik het heb... Dan ben ik echt trots op mezelf Met behulp van mijn psycholoog en therapeut ben ik zo ver gekomen!

Dat is dus alleen maar een teken dat je keihard gewerkt hebt om het een plaats te geven. Zodra je je borderline accepteerd kom je een heel stuk verder. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat ze het geaccepteerd hebben maar dat eigenlijk niet gedaan hebben. Deze mensen hebben er dan ook meer last van omdat ze het zelf tegen werken. Borderline hoeft je leven niet te beheersen. Je kan het zelf voor een groot gedeelte onder controle hebben als je er je best maar voor doet.
Het erkennen, accepteren en er aan werken maakt een groot verschil.

Voor jou kunnen mensen alleen maar respect hebben omdat je dat allemaal hebt gedaan. Goed zo meis (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 20 april 2007 om 11:51:
Er zijn een hoop mensen die zeggen dat ze het geaccepteerd hebben maar dat eigenlijk niet gedaan hebben. Deze mensen hebben er dan ook meer last van omdat ze het zelf tegen werken.

Ja, maar dat is ook wel een beetje een trekje van het borderline-beeld he? Jezelf lekker in de weg zitten en tegenwerken :)

Borderline hoeft je leven niet te beheersen. Je kan het zelf voor een groot gedeelte onder controle hebben als je er je best maar voor doet.

Wat jij zegt is ook de enige manier óm er iets aan te doen. Een andere manier is er simpelweg niet. Als je jezelf niet accepteert, met of zonder borderline, hoe kun je dan gelukkig zijn of uberhaupt een stabiel gevoel hebben?

Voor jou kunnen mensen alleen maar respect hebben omdat je dat allemaal hebt gedaan. Goed zo meis (F)

Is al meer tegen je gezegd he Dees ;) Maar je weet dat je een superwijf bent :9

Waarschuw beheerder
Voor jou kunnen mensen alleen maar respect hebben omdat je dat allemaal hebt gedaan. Goed zo meis

thanks lief :-$

Uitspraak van Sassiepower op vrijdag 20 april 2007 om 12:04:
Is al meer tegen je gezegd he Dees Maar je weet dat je een superwijf bent

yep :-$

Ik word helemaal verlegen van jullie nu :-$

Ik heb ook heel veel respect voor jullie hoor :hug: :kusje:

Dat is dus alleen maar een teken dat je keihard gewerkt hebt om het een plaats te geven. Zodra je je borderline accepteerd kom je een heel stuk verder. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat ze het geaccepteerd hebben maar dat eigenlijk niet gedaan hebben. Deze mensen hebben er dan ook meer last van omdat ze het zelf tegen werken. Borderline hoeft je leven niet te beheersen. Je kan het zelf voor een groot gedeelte onder controle hebben als je er je best maar voor doet.

dat is zeker zo!! Heb er ook keihard mijn best voor gedaan maar de echte ommeslag is eigenlijk gekomen door Tygo... is toen zo'n enge en heftige periode geweest en toen hij eenmaal thuis was en ik weer tot rust kwam en besefte hoe sterk we wel niet waren geweest is er een of andere kracht over me heen gekomen zo van als ik dit kan kan ik de rest ook aan!!

En tuurlijk heb ik af en toe nog mijn dip momenten en gaat het weer ff mis maar ik kan het een plaats geven en ik weet dat er daarna altijd weer een goede (langdurige) periode aankomt! But hey that's me!! het hoort nou eenmaal bij mij he....

Ik zeg ook altijd tegen Fer .. Met mij verveel je je tenminste niet :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:30:
Ik zeg ook altijd tegen Fer .. Met mij verveel je je tenminste niet

Haha dat zegt Jorgo ook altijd... zo blijft het spannend.

Bij mij is het ook wel het gezin dat mij een groot stuk stabiliteit geeft en je partner speelt natuurlijk ook een grote rol.
De mijne weet er perfect mee om te gaan en ik heb dan ook onwijs veel respect voor hem!
Waarschuw beheerder
Dat is dus alleen maar een teken dat je keihard gewerkt hebt om het een plaats te geven. Zodra je je borderline accepteerd kom je een heel stuk verder. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat ze het geaccepteerd hebben maar dat eigenlijk niet gedaan hebben.

dat denk ik ook wel, ik zelf heb het nog niet geacepteerd, mijn psychiater heeft gezegd dat ik voor 90 procent borderline heb, maar dat hij dat pas zeker kan zeggen als ik een test doe, maar eigenlijk stel ik die zou vaak mogenlijk uit omdat ik het eigenlijk helemaal niet wil weten.
Waarschuw beheerder
heeft een van jullie dat ook, dat je dingen heel moeilijk volhoudt zoals werk bijvoorbeeld ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van simone_1986 op vrijdag 20 april 2007 om 13:36:
heeft een van jullie dat ook, dat je dingen heel moeilijk volhoudt zoals werk bijvoorbeeld ?

Ben er voor afgekeurd... de eerste paar maanden gingen altijd goed, dan begon de twijfel, vind ik dit wel leuk, doe ik het wel goed? Dan kwam de fase dat ik met tegenzin ging en me steeds moeilijker tot mijn werk kon zetten. Dan kwamen de dagen dat ik me niet goed voelde of andere excuses had dat ik niet kon gaan. Me moe en ziek begon te voelen etc.. En dat terwijl ik tegelijk zo graag wilde werken en normaal wilde functioneren.
En omdat ik daar zo mijn best voor deed verslommerde de boel thuis, was ik te moe om na me werk me met de kids bezig te houden of zocht ik het niet om te koken. Afspraken liepen in het honderd... waar ik ook weer gek van werd. :s
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik werken en mijn gezin niet kan combineren omdat ik dan instabieler wordt. Ik heb heel lang getwijfeld of ik een Wajong uitkering zou aanvragen maar toen mijn zoveelste baantje faalde heb ik toch de stap genomen. Na uitgebreid onderzoek van het UWV ben ik voor 80-100% afgekeurd op basis van mijn Borderline en ADHD.
Ik moet zeggen dat het me niet om het geld ging maar meer om de bevestiging. Het is net alsof er een last van mijn schouders afviel. Zo van zie je wel... het ligt niet aan mij persoonlijk maar toch aan mijn stoornis!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat heb ik ook heel erg en denk altijd dat het aan mij ligt, ik wil zo graag werken en mensen laten zien dat ik het wel vol kan houden, maar ik trek het gewoon niet, ik heb al meerdere banen gehad en ik hou de meeste gewoon echt niet vol.
ik wordt er altijd erg boos om als ik het weer niet vol hou en ben daarna ook altijd erg depresief en negatief, en ik heb gewoon het gevoel of er een groote druk achter me staat, omdat niemand in mijn omgeving het snapt, en elke keer beginnen over dat ik het toch niet vol hou, en elke keer hebben ze gelijk en stel ik ze weer teleur.
maar ik heb echt geen idee hoe ik dat kan veranderen of kan oplossen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van simone_1986 op vrijdag 20 april 2007 om 13:56:
maar ik heb echt geen idee hoe ik dat kan veranderen of kan oplossen

Tja ik heb me erbij neergelegd dat ik het niet zomaar kan oplossen. Tis niet zo dat nu ik die wajong heb toegewezen gekregen dat ik niet mag werken. Besluit ik in de toekomst (als ik me beter voel en de kids groter zijn) dat ik toch wil werken dan heb ik altijd het voordeel dat het voor een baas aantrekkelijker is om me aan te nemen omdat de dagen dat ik in de ziektewet zou zitten (bv als ik het niet trek) vergoed worden door het UWV en mijn baas dus niet met onnodige kosten komt te zitten. Tevens heeft het UWV een speciaal reintegratie project en helpen zij zoeken naar een geschikte baan en opleiding enzo.
Dit maakt het toch wat makkelijker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van T-W op zondag 15 april 2007 om 23:07:
is het een beetje uit te houden daar?

deze week was wel heftig
was pas me tweede week dus kan er nog moeilijk over oordelen
makkelijk is t iig niet altijd ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dees :roflol: op vrijdag 20 april 2007 om 11:42:
Krijg dan altijd een compliment dat ik het goed onder de duim heb want ze hadden het zelf nog niet gezien dat ik het heb... Dan ben ik echt trots op mezelf Met behulp van mijn psycholoog en therapeut ben ik zo ver gekomen!

Voor jou kunnen mensen alleen maar respect hebben omdat je dat allemaal hebt gedaan. Goed zo meis

Ik heb net een relatie van een half jaar achter de rug met een zware borderliner...in tegenstelling tot mijn relatie ervoor erkende hij zijn borderline wél, hij woonde begeleid, hij werkte eraan...ook verslaafd geweest aan heroine, maar ook daar was hij van af...

hij en ik...we konden niet om elkaar heen...allebei heel erg bang, ik vanwege mijn ex, hij vanwege zijn verleden...

en nu is het over...het is zo uit de hand gelopen en ik baal er zo van...ik heb gefaald...ik kon het niet...maar ik ging er zelf kapot aan...hij vocht de helft van de tijd tegen mij en tegen zijn borderline, hij accepteerde zijn eigen verleden niet...

ik heb voor mezelf moeten kiezen, dat doet heel veel pijn...ik wilde dat ik sterker was, dat ik het wel allemaal aankon...maar inmiddels heeft hij een terugval naar de drugs eerst herione 2 weken toen cocaine, inmiddels bijna 3 maanden...heel veel geld ging daaraan op, hij ging inbreken, hij werd echt enorm agressief...hij heeft mij zelfs echt hard geslagen, en nog veel meer...hij was altijd al redelijk agressief, maar niet zo als van die drugs...

kortom het is het beste zo, want anders ga ik kapot...

maar ik baal zo dat het me niet gelukt is...ik was de eerste in zijn leven (hij is 32, ik 22) die hem zo goed begreep...en toch...toch lukt het niet? terwijl je zoveel van elkaar houdt, en elkaar zo goed aanvoelt...waarom he?

maar wat ik dus met die quote wilde zeggen :) ik denk idd dat hij het niet helemaal kan accepteren, niet wat hij vroeger allemaal uitgevreten heeft en niet dat hij een kronkeltje in zijn hoofd heeft zoals wij dat zeggen...

hij moet eerst van zichzelf proberen te houden en zichzelf leren te beheersen...maar tussen ons is er nu zoveel gebeurd dat het nooit meer goedkomt, ookal denk ik dat hij mijn soulmate is *snik*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 16:26:
hij moet eerst van zichzelf proberen te houden en zichzelf leren te beheersen...maar tussen ons is er nu zoveel gebeurd dat het nooit meer goedkomt, ookal denk ik dat hij mijn soulmate is *snik*laatste aanpassing 25 april 2007 16:28

:kusje:

en ik ben er niet voor je geweest de afgelopen tijd... sorry :'( :-$

Ik besefte vanavond ineens dat ik toch ook up en down momenten heb... we hadden de kleine opgehaald bij opa en oma en reden terug naar huis.. zit ik ineens in de spiegel te kijken en zeg tegen Fer.. eigenlijk ben ik niet lelijk, heb ik best een mooi gezicht (okay er mogen wel wat kilo's vanaf maar toch :lol: )... toen ik t zei besefte ik ineens dat dit een up moment is... heb periodes dat ik tevreden met mezelf ben maar ook momenten dat ik absoluut niet inde spiegel wil kijken enzo... zo leer ik mezelf toch stukje bij beetje meer kennen...

Waarschuw beheerder
donateur
Hallo meiden..

Ik wil even mijn excuses aanbieden voor mijn ondoordachte opmerking van laatst.. Ik heb net even het topic doorgelezen en het ligt toch wel wat lastiger dan ik dacht.

Hoe het precies zit, weet ik natuurlijk (nog) niet.. Maar ik zie aan jullie reacties dat het wel iets heftiger iets dan dat ik in gedachten had.

Ik kan me nu goed voorstellen dat topicopenster zich beledigd voelde door mijn uitspraak, dat was niet de bedoeling..

Veel sterkte allemaal en ik hoop dat jullie er allemaal mee leren leven of er van genezen (ik weet namelijk ook niet hoe dat gaat :/ )

Sorry iig (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 21:48:
Ik wil even mijn excuses aanbieden voor mijn ondoordachte opmerking van laatst.. Ik heb net even het topic doorgelezen en het ligt toch wel wat lastiger dan ik dacht.

Excuses geaccepteerd!

Veel sterkte allemaal en ik hoop dat jullie er allemaal mee leren leven of er van genezen (ik weet namelijk ook niet hoe dat gaat )

Er mee leren leven dat is de enige optie, echt genezen doe je volgens mij nooit.

Er schijnt wel een behandeling te zijn die je kan genezen maar dan moet je eerst weer door een diep dal heen.
Ik durf dat risico niet te nemen omdat ik het juist nu een plek gegeven hebt. De slagingkans van de behandeling is 50%, dat is voor mij te weinig. Ik durf het risico niet te nemen dat ik door een diep dal heen moet, mijn gezin is daar dan ook de dupe van en het bijv. net de 50% is die niet slaagt.

Maar ik heb respect voor het feit dat je je fout erkent en de moeite hebt gedaan toch wat meer info op te doen :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 26 april 2007 om 09:47:
Excuses geaccepteerd!

:)

Er schijnt wel een behandeling te zijn die je kan genezen maar dan moet je eerst weer door een diep dal heen.
Ik durf dat risico niet te nemen omdat ik het juist nu een plek gegeven hebt. De slagingkans van de behandeling is 50%, dat is voor mij te weinig. Ik durf het risico niet te nemen dat ik door een diep dal heen moet, mijn gezin is daar dan ook de dupe van en het bijv. net de 50% is die niet slaagt.

Begrijpelijk dat je het er dan niet op waagt idd :)
Maar ik heb respect voor het feit dat je je fout erkent en de moeite hebt gedaan toch wat meer info op te doen

Ik vond het toch wel een beetje lullig wat ik had gezegd ja :/ :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 09:53:
Ik vond het toch wel een beetje lullig wat ik had gezegd ja

Ach je hield in iig het topic weer ff levend haha :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 26 april 2007 om 09:58:
je hield in iig het topic weer ff levend haha

:lol: :D Dat is dan weer een pluspunt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 26 april 2007 om 09:58:
Ach je hield in iig het topic weer ff levend haha

je bracht leven in de brouwerij :lol:

namens mij ook excuses geaccepteerd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 11:01:
namens mij ook excuses geaccepteerd

(F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 09:53:
Ik vond het toch wel een beetje lullig wat ik had gezegd ja

ik snapte al een beetje wat je bedoelde, maar kan me voorstellen dat het ook verkeerd op gevat werd, vindt het netjes van je dat je toch even je excuus aanbiedt :flower:
en kan me ook wel voorstellen dat als je het zelf niet hebt dat het heel erg moeilijk is om te begrijpen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van simone_1986 op donderdag 26 april 2007 om 11:33:
ik snapte al een beetje wat je bedoelde, maar kan me voorstellen dat het ook verkeerd op gevat werd, vindt het netjes van je dat je toch even je excuus aanbiedt :flower:
en kan me ook wel voorstellen dat als je het zelf niet hebt dat het heel erg moeilijk is om te begrijpen :)

Same here (y)

Hier gaat het momenteel ietsjes minder. Heb weer veel last van mijn rug en ben erg wispelturig, al kan ik mezelf op het moment wel redelijk vasthouden. 's Avonds ben ik kapot en blij als de kids in bed liggen want juist dan wordt het steeds moeilijker om een uitbarsting te voorkomen en ik wil niet dat de kids daar de dupe van worden.
Morgen moet ik weer werken, maar zie er nu al als een berg tegenop. Het is wel belangrijk dat ik ga, want ik moet een functioneringsgesprek leiden. Ik ga straks even bellen en vragen of ik alleen daarvoor mag komen, dat brengt denk ik al iets meer rust in mijn hoofd...
Waarschuw beheerder
het lijkt me heel erg moeilijk inderdaad als je ook kinderen hebt, want je wilt ze er natuurlijk niet bij betrekken.
En het is ook erfenlijk toch ?

Ik heb besloten toch een test te laten doen, dan weet ik het voor 100 procent zeker, en dan kan ik er mischien mee leren omgaan.Wel ben ik heel erg bang voor de uitslag, maar ja dat zal niks veranderen aan hoe ik nu ben :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van simone_1986 op donderdag 26 april 2007 om 12:26:

Ze zeggen van wel ja...

Ik heb besloten toch een test te laten doen, dan weet ik het voor 100 procent zeker, en dan kan ik er mischien mee leren omgaan.Wel ben ik heel erg bang voor de uitslag, maar ja dat zal niks veranderen aan hoe ik nu ben :)

Ik heb me nadat het was vastgesteld wel een tijdje heel erg 'gelabeld' gevoeld...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sassiepower op donderdag 26 april 2007 om 12:33:
Ik heb me nadat het was vastgesteld wel een tijdje heel erg 'gelabeld' gevoeld...

ja dat zou ik ook zijn als het echt vast staat dat ik het heb, wil heel erg graag kinderen, maar ben dan toch wel een beetje bang om kinderen te nemen
Waarschuw beheerder

Je moet er idd aanleg voor hebben, borderline zelf is dus niet erfelijk want die ontwikkel je.
Alleen de aanleg is dus erfelijk, en zodra het getriggert wordt ontwikkel je het dus.
De trigger kan van alles zijn.

Bij mij was de trigger niet te ontdekken omdat mijn ouders gescheiden zijn, me pa een alcoholist die dan zijn agressie niet onder de duim kon houden, een onbehandelde ADHD en een moeder die in mijn puberteit overleed dus jah dan is het moeilijk vast te stellen welke ervaring het getriggert heeft.
De aanleg heb ik van mijn pa, net als dat mijn broer en zus deze aanleg ook hebben geerfd. En omdat zij dezelfde dingen hebben meegemaakt hebben zij ook borderline ontwikkeld.
Het had dus ook gekund dat zij het niet hadden ontwikkeld maar helaas hebben we het alledrie :s