Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 51656x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op donderdag 1 maart 2007 om 23:12:
jep in t weekend mag je naar huis
duurt een jaar lang

das dan toch geen dagbehandeling maar een opname...of zie ik het nou verkeerd :)
Waarschuw beheerder
donateur
whoei *viert feestje *

Mijn eind datum van therapie is bekend:cheer:

26 april stop ik met mn 3 dagen behandeling:cheer:

Waarschuw beheerder
well done...en daarna nog gesprekken ???

alvast gefeliciteerd met het halen van deze mijlpaal ;)
Waarschuw beheerder
donateur
thnxD:D

Maar ik wil nog wel gesprekken erna, ik heb ook een aanbod gekregen om zo'n nazorg groep in te gaan maar daar pas ik voor...Gewoon 1 op 1 verder:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 maart 2007 om 17:04:
das dan toch geen dagbehandeling maar een opname...of zie ik het nou verkeerd

nee zie je niet verkeerd
ik wilde eerst voor die vers training gaan maar dat is niet intensief genoeg voor me

Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op maandag 5 maart 2007 om 12:15:
vers training

Daarmee ga ik in mei beginnen.

Heb al maanden gesloten gezeten ben blij dat ik nu naar wat lichters toe mag o:)

Is die opname in een open afdeling of gesloten?

Succes,Het gaat je vast lukke (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 12:18:
Is die opname in een open afdeling of gesloten?

open
t is vrijwillig en savonds kan ik gewoon me eigen ding doen
ik mag savonds ook gewoon de stad in (gelukkig)
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 12:18:
Succes,Het gaat je vast lukke

thanks jij succes met je vers training

Waarschuw beheerder
ik kan je 1 ding zeggen...heel verstandig...ik heb dat ook gedaan en ik ben wel een lopende succes story :P

bekijk alles van meerdere kanten...denk goed na over wat men zegt (durf kritisch naar jezelf te kijken)

en je bereikt er een hoop mee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 maart 2007 om 17:01:
als het allemaal mee zit ga ik mei met een vers-training beginnen 1x per week via het riagg/altrecht!

Is dat van jou dagelijks of wekelijks?

Ik ben destijds begonnen met een wekelijkse training maar het hielp mij helemaal niet, ik ging er vrolijk heen en kwam er depressief vandaan. Toen ben ik er mee gestopt. Veel lezen heeft mij meer geholpen dat therapie.
Waarschuw beheerder
m`n vriendin doet ook een VERS training,en het helpt haat wel,maar hierna gaat ze`m nog een x doen,om alles beter onder de knie te krijgen...

En voor de rest zit ze doordeweeks op op dag-therapie,en ze is na 3 jaar,nu 3 maand geleden gestopt met PROZAC :respect: voor m`n meissie dus !!!

(L)
Waarschuw beheerder
voor de mensen met ervaring op dit gebied;

heb ik een vorm van borderline persoonlijkheidsstoornis?

- ik ben verslaafd (alcohol), en raak ook snel verslaafd aan andere middelen

- voel me soms euforisch, vaak opgefokt, soms heel leeg en somber

- kan soms extreem boos en geweldadig worden over bepaalde dingen

- een baan, ook al vind ik het in het begin nog zo leuk word na een paar weken erg saai, en ik kap t dan af

- voel me vaak erg schuldig

- slaap vaak slecht

- ik hou van provocatie, zelfs als het grote problemen veroorzaakt.

jullie mening graag. pb maar
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mijn ex heeft er ook last van en daarom is het ook mijn ex omdat het verschikkelijk moeilijk leven is met iemand die borderliner is.
Helemaal zolang ze het zelf niet willen erkennen. dat is de eerste stap naar verbetering maar ja... die zit er voorlopig nog niet in bij haar.
Ik hoop dat ze er wel gauw mee aan het werk gaat puur voor haar eigen bestwil.
Borderline sucks echt!

succes

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 13:10:
Helemaal zolang ze het zelf niet willen erkennen

dan is er idd heel weinig mee aan te vangen...
helaas maar waar...
Waarschuw beheerder
T-W, wat je hier beschrijft zijn zeker kenmerken van borderline. Maar het is ook mogelijk dat je "slechts"een aantal kenmerken hebt van borderline maar niet de volledige stoornis. Het is aan een psychiater of psycholoog om dit vast te stellen. Mocht je nog geen professionele hulp hebben gezocht dan zou ik dat zeker doen! Succes!
Waarschuw beheerder
donateur
aftellen is begonnen, 26 april stop ik met therapie:D Ik ben echt klaar met al dat gedoe. Nazorg is geregelt, werk is er. Ik ben er klaar voor.

vanaf mn 18e tot 22 in de hulpverlening en nu? Hahahahah 95% onder controle.

Echt ik hoop voor iedereen hierzo dat ze ook die stap durven te maken door je kop te buigen en te zeggen van ik red het niet meer alleen. 4 jaar in totaal lijkt lang maar wat je er voor terug krijgt...Daar is geen tijd aan verbonden.

Miss post ik nog wel eens wat maar als je naar de kenmerken kijkt van een bordie, dan val ik er niet meer onder:cheer:

Heel veel succes iedereen:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Puppy*** op vrijdag 23 maart 2007 om 23:51:

:cheer: Goed hoor :-D

Voor mij het zelfde geval.. al was t bij mij een kortere periode omdat ik een hele lichte vorm heb. Voel dingen nu ook aan komen en als ik weer zo'n periode heb duurt het hoogstens maar 2 weken en dan gaat het weer de goede kant op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op zaterdag 8 mei 2004 om 08:30:
Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Succes ermee (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
aftellen is begonnen, 26 april stop ik met therapie:D Ik ben echt klaar met al dat gedoe. Nazorg is geregelt, werk is er. Ik ben er klaar voor.

Echt ik hoop voor iedereen hierzo dat ze ook die stap durven te maken door je kop te buigen en te zeggen van ik red het niet meer alleen. 4 jaar in totaal lijkt lang maar wat je er voor terug krijgt...Daar is geen tijd aan verbonden.

Miss post ik nog wel eens wat maar als je naar de kenmerken kijkt van een bordie, dan val ik er niet meer onder:cheer:

goed gedaan hoor chick ;)

met mij gaat het eigenlijk heel goed..ben een wandelende succes story en na de toetsenperiode van school ga ik straks alles regelen voor 5 maanden stage in zuid afrika...

the sky is the limit :P
Waarschuw beheerder
Vind het erg knap van jullie allemaal, respect voor het doorzettingsvermogen (f)
Waarschuw beheerder
Miss post ik nog wel eens wat maar als je naar de kenmerken kijkt van een bordie, dan val ik er niet meer onder

Heel veel succes iedereen

Jij ook meis, hoewel ik niet geloof dat borderline te genezen is.
Ik ben nu al ruim 2 jaar stabiel maar toch zijn er situaties wanneer mijn borderline toch weer ff te voorschijn komt.

Zoals bijv afgelopen oktober, al ruim 18 maanden zonder medicatie en heel stabiel maar toen ik in 1 week een ongeluk en een operatie moest.... boem daar zat ik in een diep dal en zwaar uit balans.

Of zoals vandaag nadat ik afscheid heb moeten nemen van mijn pup omdat hij radius curves had... Nou geloof me dat ik vandaag niet gewoon Gabrielle was maar Gabrielle de bordie :s

Maar ik weet ook... volgende maand ben ik weer stabiel...want ik kan dat tegenwoordig!!! :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op zaterdag 24 maart 2007 om 23:05:
Zoals bijv afgelopen oktober, al ruim 18 maanden zonder medicatie en heel stabiel maar toen ik in 1 week een ongeluk en een operatie moest.... boem daar zat ik in een diep dal en zwaar uit balans.

Of zoals vandaag nadat ik afscheid heb moeten nemen van mijn pup omdat hij radius curves had... Nou geloof me dat ik vandaag niet gewoon Gabrielle was maar Gabrielle de bordie

Maar ik weet ook... volgende maand ben ik weer stabiel...want ik kan dat tegenwoordig!!!

dat had ik dus ook ee npaar weken geleden.. alles van t afgelopen anderhalf jaar kwam er ineens uit... geboorte van Tygo (en alle shit er voor en erna) het weer gaan werken, te horen krijgen dat mijn contract niet verlengd werd, sollicitaties en nieuwe baan vindne... daar weer alle stress van... na 2 maanden kwam ik weer wat tot rust en dan komt alles er uit.... heb 2 weken echt vaak ruzie gehad met Fer, zag het vaak niet meer zitten maar sinds deze week gaat t weer de goede kant op :-D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op donderdag 22 maart 2007 om 23:36:
T-W, wat je hier beschrijft zijn zeker kenmerken van borderline. Maar het is ook mogelijk dat je "slechts"een aantal kenmerken hebt van borderline maar niet de volledige stoornis. Het is aan een psychiater of psycholoog om dit vast te stellen. Mocht je nog geen professionele hulp hebben gezocht dan zou ik dat zeker doen! Succes!

dankjewel Saskia !
Waarschuw beheerder
ik begin over twee weken aan me therapie over twee weken word ik opgenomen een jaar lang
spannend!!!
Waarschuw beheerder
Een jaar lang...pfff das een hele tijd.

Ik zou het nie kunnen, want dan zou ik zonder mijn kindjes zijn en das nog erger dan mijn borderline :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 13:10:
Mijn ex heeft er ook last van en daarom is het ook mijn ex omdat het verschikkelijk moeilijk leven is met iemand die borderliner is.
Helemaal zolang ze het zelf niet willen erkennen. dat is de eerste stap naar verbetering maar ja... die zit er voorlopig nog niet in bij haar.
Ik hoop dat ze er wel gauw mee aan het werk gaat puur voor haar eigen bestwil.
Borderline sucks echt!

succes

Er zijn verschillende sterkes van Borderline, er valt wel degelijk mee te leven! :)

Maar sterkte dr mee iig!
Waarschuw beheerder
donateur

Jij ook meis!
Ik ben nu inmiddels al bijna drie jaar medicijn en therapievrij en het gaat nog steeds heel goed.
Als ik moe ben wil ik me nog wel eens lekker bordie gedragen, maar over het algemeen gaat het gewoon heel goed en kan ik de laatste tijd ook steeds beter met tegenslagen omgaan :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 maart 2007 om 23:43:
zag het vaak niet meer zitten maar sinds deze week gaat t weer de goede kant op :-D

Dees je weet me te vinden als er iets is he? (l)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sassiepower op woensdag 28 maart 2007 om 16:07:
Dees je weet me te vinden als er iets is he?

:jaja: :hug: :lief:

Uitspraak van Sassiepower op woensdag 28 maart 2007 om 16:06:
Als ik moe ben wil ik me nog wel eens lekker bordie gedragen, maar over het algemeen gaat het gewoon heel goed en kan ik de laatste tijd ook steeds beter met tegenslagen omgaan

heb ik ook, precies tzelfde.

Kreeg gisteren op mijn werk wel heel veel complimenten :-D T was heftig druk... zo druk dat ik zelfs ineens in huilen uitbarste... maar meer omdat iedereen zo tof was en lief en voor me klaar stond en ondanks sommige foutjes mij echt steunde en complimenten gaven.. dat ben ik niet gewend.. en zeker niet van mijn vorige werk... dus op een gegeven moment zei ik zelfs dat ze dat niet meer moesten doen... anders bleef ik huilen ;-) een ander collegaatje zei zelfs dat ze mij heel goed om vond gaan met de situatie waar we in zaten.. mijn manager vroeg daarna ook aan mij of ik wel telefoondienst wou draaien dit weekend (mijn eerste keer) en ik heb ja gezegd.. beter nu dan dat ik er tegen aan ga hikken.. en tot nu toe is t onwijs mee gevallen. Heb alleen vannacht een flut nacht gehad... ik bleef er over dromen.... telefoon stond gewoon uit (zaterdag en zondag dienst van 8:30 - 17:00 uur) maakte me echt druk en achteraf was dat niet nodig ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Borderline

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis die ernstige beper-kingen kan geven aan degene die hieraan lijdt. Mensen met Borderline hebben vaak last van een reeks symptomen. Voor velen is het leven erg onaangenaam.

Officiële symptomen zijn;

zwart-wit denken
stemmingswisselingen
impulsiviteit
moeilijk contact kunnen leggen
moeilijk alleen kunnen zijn
woede uitbarstingen
dreigen met zelfdoding, alsmede zelfverwonding, alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen, gok- en koopverslaving, dissociatieve en psychotische verschijnselen.
Dissociatie is een veranderde bewustzijnstoestand. Omstanders kunnen dit verschijnsel vermoeden als iemand er niet helemaal bij is, een afwezige indruk maakt, niet helder of adequaat rea-geert. Niet alle afwezigheid is overigens dissociatie.

De binnenwereld ziet er anders uit;
angst, soms door agressie bedekt
eenzaamheid, zelfs in gezelschap
leegte, niet weten wat je wilt, voelt of vindt
een kloof tussen gevoel en verstand
overspoeld raken door heftige emoties, waar je niets mee kan en die moeilijk te verdragen zijn
relaties niet kunnen aangaan en/of kunnen volhouden, ook met betrekking tot werk
periodes van depressie, enorme spanning en weinig gevoel van eigenwaarde.
Waarschuw beheerder
vanavond word ik opgenomen
pffff wat spannend
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op dinsdag 10 april 2007 om 12:52:
pffff wat spannend

Iig heeeeeeeeeeeel veel succes gewenst en alles wat er bij hoort (K)

Waarschuw beheerder
pffff wat spannend

Sterkte enne het komt allemaal goed.. veel succes :kusje: :hug:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op dinsdag 10 april 2007 om 14:38:
Ik HAAT het als ik weer eens een keer in die buien zit en dan even niet op die oh zo fijne manisch achtige toppen!

Vanavond goed eten en vroeg naar bed dus en morgen weer een dag....

:hug:

erg herkenbaar.. had ik een paar weken geleden.. pff is ook niet leuk meer.. maar t zonnetje schijnt hier ook weer in mijn bolletje. Ondanks dat ik nu onwijs ziek ben :'(
Waarschuw beheerder
pffff wat spannend

succes
Waarschuw beheerder
thanks allemaal :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 13:11:
Helemaal zolang ze het zelf niet willen erkennen

dan is er idd heel weinig mee aan te vangen...
helaas maar waar...

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bami :bier: op maandag 6 maart 2006 om 20:00:
borderline

mn moeder heeft het en niet zo'n beetje ook

ik kan dr als ik heel eerlijk ben niet echt goed mee omgaan
ik geloof echt dat ze het heeft, maar bij sommige dingen zet ik gewoon mn vraagtekens, misschien fout van mij maar ik haat het mn moeder zo te zien.

het gaat steeds slechter met dr, om het minste wordt ze ineens woedend en gooit ze met van alles, daar komt bij dat ze stemmen hoort die dr opdrachten geven en zo
ook schuiftt ze de hele tijd als ze wat heeft gedaan of er iets iets gebeurd, alles op die borderline....

ik vind het gewoon moeilijk, wil dr helpen, maar kan zo weinig doen

het doet wel zo fucking pijn om te zien dat je moeder dit overkomt...

ze zit ook al in een tehuis om dr vanaf te komen, met meer van dit soort patienten hoopt ze daar tot rust te komen met een speciaal programma.

ik steun dr waar ik kan, maar meer als luisteren kan ik niet...

dr is zoveel meer ook
vandaag belde ze me weer in tranen op en hoorde ze weer allemaal stemmen en zo, fucked up gewoon.

kan alleen hopen dat het ooit nog over gaat

gaat alleen maar slechter eigenlijk.
je zou de moed opgeven, al is dit diep in je hart niet wat je wilt.
ze doet wel dr best en ze zegt ook dat ze van alles doet erbovenop te komen, al zie ik dit niet altijd zo, ze slaat nog met dr kop tegen de muur zonder dat ze weet dat ze het doet en daarnaast is dat snijden nog steeds zo...
ze rijdt ook in verwarde toestand weg in dr electrische rolstoel en weet dan niet eens meer wie ze is of wat ze doet, ben zo bang dat dr een keer écht iets overkomt.

ben normaal niet zo'n prater wat dit geval aangaat, maar op een gegeven moment is voor jou als 'buitenstaander' toch ook een keer het punt bereikt waarop je gewoon niks meer kan doen.
alles wat je zegt tegen dr wordt ook totaal verkeerd begrepen.

tis gewoon té moeilijk allemaal :(
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 14:45:
erg herkenbaar.. had ik een paar weken geleden.. pff is ook niet leuk meer.. maar t zonnetje schijnt hier ook weer in mijn bolletje. Ondanks dat ik nu onwijs ziek ben

:lief: :hug:

Uitspraak van T-W op dinsdag 10 april 2007 om 17:22:
ik vind het ook altijd prettig om manisch te zijn

Same here, alleen die terugval is dan echt klote :/

Uitspraak van Bami :bier: op dinsdag 10 april 2007 om 17:47:
gaat alleen maar slechter eigenlijk.
je zou de moed opgeven, al is dit diep in je hart niet wat je wilt.
ze doet wel dr best en ze zegt ook dat ze van alles doet erbovenop te komen, al zie ik dit niet altijd zo, ze slaat nog met dr kop tegen de muur zonder dat ze weet dat ze het doet en daarnaast is dat snijden nog steeds zo...
ze rijdt ook in verwarde toestand weg in dr electrische rolstoel en weet dan niet eens meer wie ze is of wat ze doet, ben zo bang dat dr een keer écht iets overkomt.

ben normaal niet zo'n prater wat dit geval aangaat, maar op een gegeven moment is voor jou als 'buitenstaander' toch ook een keer het punt bereikt waarop je gewoon niks meer kan doen.
alles wat je zegt tegen dr wordt ook totaal verkeerd begrepen.

tis gewoon té moeilijk allemaal

WIl je even heel veel sterkte toewensen, ik kan me voorstellen dat het zo moeilijk is om er ook mee om te gaan (f) (f)

Het is echt supermoeilijk, ik hoop dat je in ieder geval een beetje iets aan deze topic nog zal hebben
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op dinsdag 10 april 2007 om 17:51:
Same here, alleen die terugval is dan echt klote

ja dat is kut, ik doe dan meestal elke dag een klein beetje ghb, voel ik me iets beter, en veel bewegen...niet gaan zitten mokken op je kamer, gewoon naar buiten en schijt aan de wereld hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op dinsdag 10 april 2007 om 17:29:
thanks allemaal

waar wordt je opgenomen? ik sta ook op en wachtlijst voor opname, eerst afkicken en dan behandeling van mijn persoonlijkheidsstoornis.

Waarschuw beheerder
kheb een vriendin als bordeliner gehad.
had echt begrip voor de situatie al viel t me soms ook zwaar omdat ik me niet altijd in haar kon indenken. en als ik een rotdag had kreeg ik daar geen begrip voor.
uiteindelijk is zij het geweest die de vriendschap heeft verbroken omdat ze het zelf niet meer aan kon.
heb nog regelmatig contact proberen te zoeken, t enige wat ik van dr weet is dat ze nu een relatie heeft met ook een borderliner en elkaar helemaal gek maken.

Waarschuw beheerder
Ik lees over dagopname voor Borderline..

Nu leef ik mn hele leven lang al met iemand die dat (onder andere) heeft. Ze krijgt medicijnen van haar psychiater, gesprekken met een psychotherapeut om mensen beter te leren begrijpen. Gezien het mn moeder is hoop ik altijd maar dat het een keer beter met haar zal gaan, maar af en toe gaat het slechter dan slecht.

Hoe zit zo'n opname in elkaar? Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van T-W op dinsdag 10 april 2007 om 18:27:
waar wordt je opgenomen? ik sta ook op en wachtlijst voor opname, eerst afkicken en dan behandeling van mijn persoonlijkheidsstoornis.

kzit op de wende in eindhoven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op vrijdag 13 april 2007 om 14:19:
kzit op de wende in eindhoven

is het een beetje uit te houden daar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 00:38:
Ik lees over dagopname voor Borderline..

Nu leef ik mn hele leven lang al met iemand die dat (onder andere) heeft. Ze krijgt medicijnen van haar psychiater, gesprekken met een psychotherapeut om mensen beter te leren begrijpen. Gezien het mn moeder is hoop ik altijd maar dat het een keer beter met haar zal gaan, maar af en toe gaat het slechter dan slecht.

Hoe zit zo'n opname in elkaar? Heeft iemand hier daar ervaring mee?

borderline persoonlijkheidstoornis ,vooral bij vrouwen, zwakt meestal af als de patient ouder wordt. Krijgt ze Lithium ?
Waarschuw beheerder
ik had het gister met een meisje over broderline.
klopt het als je borderline hebt dat je dingen dwangmatig moet/wilt doen?!

Waarschuw beheerder
donateur
Zoals ik al zei in een ander topic:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 09:49:
Wat is dat toch hey?! Tegenwoordig zegt iedereen: Tja, sorry voor mn gedrag hoor, maar ik heb borderline.. Pff, wat een fucking excuus zeg

Ik heb ook last van stemmingswisselingen, verlatingsangst, wisselende gedachtes.

Ik ben ook geen makkelijk persoon, maar NOU EN?! Dat wil toch niet zeggen dat ik meteen een borderliner ben ofzo.. Iedereen heeft toch weleens buien?!

Daarbij vind ik niet dat je je 'psychische handicap' mag gebruiken als excuus voor je eigen achterlijke gedrag

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 09:52:
Ik ben ook geen makkelijk persoon, maar NOU EN?! Dat wil toch niet zeggen dat ik meteen een borderliner ben ofzo.. Iedereen heeft toch weleens buien?!

maar wel eens buien heeft niks met borderline te maken.
En er zijn genoeg mensen die het wel echt hebben, al zou het me niks verbazen als er mensen zijn die het gebruiken om aandacht te vragen